Hirdetés
Fórum
- Rába Steiger traktorok új
- Challenger traktorok új
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Mezőgazdasági traktorgumi új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Milyen traktort érdemes venni? új
Cikkajánló
Így álltak a gazdák az őszi mezőgazdasági munkákkal október első hetében
Lássuk az Agráközgazdasági Intézet adatait!
Sajtóközlemény
Előzmény: Magister #23659 hozzászólása
Szerintem sokkal megbízhatóbb mint a centrifugálszűrő. Idővel biztosan átalakítom az enyémet. Ezeket a rajzokat találtam a neten:
olajszűrő 1olajszűrő 2
Előzmény: narancs #23680 hozzászólása
Passz, nincs sajnos.
Előzmény: narancs #23653 hozzászólása
Udv! Ellenorizd le a kiemelokarok allto csavarjainak a vegeit. Neha olyan puha anyagbol van, hogy szetlapul. De tudsz venni csavarboltban helyette normalisat.
Előzmény: dritta87 #23577 hozzászólása
Udv! Sztem a nyomassabalyzohoz kerult valami kosz. A veztomb tetejen, jobb oldalon 2db m8 csavar rogzit egy kupakot. Alatta egy kerek dugo egy lyukkal meg rugó meg ez az. Azokat kiveszed, megtisztitod ha van rajta valami es belekukkanthatsz a lyukba is. Sok mindent nem latni. A fokozat kidobalast pedig a valto jobb oldalan, a kuplung pedal tengelyet a reteszelo mechanikaval osszekoto csavar szétfelé allitasaval tudod orvosolni.
Előzmény: mtz1221 #1076 hozzászólása
Üdv! Köszi, de nem vagyok gépészmérnök. sajnos...
Előzmény: rollinswocott #1592 hozzászólása
Hol van a moderator!
Előzmény: Maszek Zs #1074 hozzászólása
Előzmény: ..MZ/X.. #1069 hozzászólása
Koszonom.
Előzmény: Ares 826 #1068 hozzászólása
Ahogy gondolod. De a harmadik szezont nyomatom vele, de még csak megsem nyulott a lanc. Nem kellett rajta feszitenem. A collos lancot szerintem soha nem fogja elszakitani.
Előzmény: Ares 826 #1067 hozzászólása
Lezerrel ki lett vagva 2mm- es lemezbol, aztan ossze hegesztettem csiszoltam festettem. Nem tartott sokaig.
Üdv!
Régebben tettem fel képet a készülő rakodómról. Hát elkészült. Azóta már túl vagyunk kb egy nyergesre való sitt és föld felmerésén. Jól működik.
Előzmény: bs80.td #1064 hozzászólása
Nem működik a link...
Talán így:
https://www.facebook.com/lemezform/videos/551386055341797/
Előzmény: varga991223 #1059 hozzászólása
Én ezt csináltam:
[link1]
Zuk vagy Nysa híd lehegesztett difivel ( áttétele 1:5,125). A féltengely végén 24 fogú lánckerék, alul 12. A gyári talajmaró kapa fordulatszámok 140 és 260 között változnak. Nekem ezekkel az áttételekkel 217- re jön ki 550- es kardán fordulatnál. A lánc 1 collos és olajban fut. A kapák 396mm átmérőjű körben forognak. Ez nagyobb volt, de nem bírta a gép, csökkenteni kellett az erőkaron. Vagy növelhettem volna az áttételt, de a fordulatszámot nem akartam lejjebb vinni, ezért vágtam a kapákból. Amiket Zuk vagy Nysa laprugóból csináltam.
Előzmény: _NB_ #1038 hozzászólása
Üdv!
Köszi! Láttam néhány videót, hogy mennyire borulékony lesz a gép felemelt és terhelt homlokrakodóval, úgy hogy figyelni fogok.
Előzmény: stefi69 #23509 hozzászólása
Azért köszi!
stefi69 küldtem egy emailt, nézz rá légyszíves, köszönöm!
Előzmény: Büresz #1035 hozzászólása
Koszi, ugy legyen!
Előzmény: atisgyulai #1031 hozzászólása
Köszi!
A csóróság kompromisszumokra és gondolkozásra kényszeríti az embert.
A probléma felvetés jogos, de valszeg nem variálok vele, más nem használja. A tömlőket nem lenne nagy ügy felcserélni a tömbön, de akkor új táblát kellene csináltatnom a joy tetejére.
Előzmény: ...:::Pisti:::... #1030 hozzászólása
Köszi!
Előzmény: ND #23443 hozzászólása
Ha jobban végig gondolom, és nem akarok felelőtlenül ígérgetni, akkor az IKEA- s verzióra is nemet kell mondanom egyenlőre. Ha majd elkészül a fémvágó szalagfűrészem akkor más lesz a helyzet. A gépről a gémet 6db csapszeg kiütésével és 6db hidr.tömlő oldásával lehet levenni. A tartókonzol már macerásabb a hátsó kitámasztás miatt. De remélem azt majd nem kell levenni vizsga előtt. Nem volt szempont a tervezésnél a gyors lecsatlakoztatás lehetősége.
Rendőrrel kapcsolatban szerencsére nem tudok nyilatkozni. A tervek ára attól függ mennyire kidolgozott rajzokat szeretnél kapni. Teljesen szabványos, fejléces, számozott stb tervdokumentációt anyaglistával, vagy elég egy mindent tartalmazó "skicc" szerű valami. Ez azért van mivel saját felhasználásnál idő hiányában nem foglalkoztam olyan szempontokkal, hogy egy kívülállónak is azonnal érthetőek legyenek a rajzok. Mivel én terveztem ezért kevesebb információ is elég volt az összeállításhoz. Ha valami még is hiányzott, csak leültem a rajzprogram elé és megnéztem. Így is rengeteg idő elmenet a tervezéssel.
Ha komolyan érdekel keress meg privátban, és megbeszéljük.
Előzmény: bs80.td #986 hozzászólása
Üdv! Ha lassan is, de elkészült. Jöhetnek a kiegészítők hozzá.
Előzmény: ND #23441 hozzászólása
Erre nehez valaszoni, már persze ha komolyan kerdezed. Pl mindent nekem kell beszerezni, vagy van nehany elfekvo munkahengered, vezerlotombod, vasanyagod, vagy akad egy esztergalyos haverod es keszen kapom a csapszegeket. Ha nem pont olyan uthosszal rendelkezo munkahengerek kerulnek felhasznalasra mint az enyemen, akkor pl a szintezo mechanika miatt at is kell tervezni. Azon pedig eleg sokat tokoltem, hogy jo es olcso legyen. Meg hát a másodikon már néhany dolgot maskepp csinalnek. Mindig vannak uj otletek. Arra tippelek egyebkent, hogy senki nem fizetné ki a kisipari technikak miatti nagy szamu munkaorat. Hogy gazdasagosan es gyorsan lehessen gyartani ahhoz jo nagy es draga sablonokat kellene eloszor csinalni, amiket 2-3 probadarab (amik lehet hogy kukaba kerulnenek) legyartasa kozben lehet beallitani.
A rajza elado.
Előzmény: stefi69 #23438 hozzászólása
Köszönöm! Igen, én terveztem és gyártottam. Müszaki rajzoló vagyok egy cégnél. Elég sok mindent lézervágattam és mindent "áfa mentesen" . A gyári szivattyú van rajta, és nem is pörgettem a motort. 4mm a falvastagságú a szelvény (230 kiló az egész, ebből 80 kg a kanál) , de a próbánál csak azon az oldalon ütközött fel egy csavar feje. Túl kis ponton nagy erő érte. A sorozatgyártáshoz kellene néhány komolyabb gép. Magának eltököl az ember a szir-szarjain, nem számolja a munkaórákat. Csak rajzolást szoktam vállalni, meg lézervágás intézését.
Előzmény: Wendelke #23437 hozzászólása
Pontosan!
Előzmény: Wendelke #23426 hozzászólása
Mert olcson vagy ingyen szereztem hozza sokmindent!
Elso munkaja a 30-40 m3 ko-fold-sitt felrakodasa, elszallitas utan pedig az eligazgatasa lesz. Ezzel vissza is hozza a koltsegei felet. De pl fa apritek pakolas, ut murvazas, ag huzkodas, nem tudom... dolgok felemelese . Szoval minden felere.
Előzmény: Lala5995 #23427 hozzászólása
Ja, igazad van, ha csuszik a kuplung roviditeni kell a kuplundrudat, de itt nem hiszem hogy ez a problema. Ugyan is akkor minden fokozatban csuszna, vagy legalabb is a tobbi magasabb fokozatban is eszre vette volna. De itt csak a 6.kornyeken van a baj. Es ha minden masik sebessegben vissza jon a pedal rendesen es nem csuszik, akk szerintem a kuplung kornyeken minden rendben.
Előzmény: Wendelke #23424 hozzászólása
Köszi!
Nem, dehogy, csak a kepek kedveert mentem oda. A hidraulika problema: az egyik tomb asszimetrikus mukodesu volt, azaz nem egyforman engedte vissza az olajat a ket vegallasban. Sikerult szerezni egy masikat. Ami szinten maskepp mukodott egy kicsit, de a kettobol csinaltam egy jot. :)
Előzmény: Lala5995 #23421 hozzászólása
Nos, nem tudom, hogy reteszel, milyen alkatrészek vannak ott, ha rossz tanácsot adtam akkor bocs. De igazad van, lehet, hogy egyszerűen csak állítani kell rajta. Viszont, hogy előbb oldjon ahhoz hosszabbítani kell a rudat sztem.
Elkészült a homlokrakodó
Előzmény: Mokesz96 #23417 hozzászólása
Írd majd meg a megoldást légyszi, érdekes ez a hiba. Legalább okulunk belőle.
Előzmény: ND #23415 hozzászólása
Hát csak annyi köze van a kettőnek egymáshoz, hogy össze vannak kötve, mivel a kuplunggal oldod a reteszelést. És tovább erősíti a gyanúmat az is, hogy azt írja nem megy be rendesen 6- ba. Tehát a váltókulissza nem ugrik a helyére, ezért a reteszelés sem tud, ami pedig nem engedi vissza a pedált. Kérdés, hogy mikor még is sikerül beerőltetni akkor jó-e a kuplung? Ámbár ettől még szorulhat ott valami. De mondom ez csak elmélet, mert ezt a részét nem láttam még szétszedve. Megpróbálnám szétkötni a kettőt, és külön- külön működtetni. Ha a kuplung ebben az esetben rendesen zár, de a 6. továbbra sem veszi, akkor tovább kell bontani, vagy a kulisszánál van baj vagy a reteszelésnél esett szét valami. ( a reteszelést talán kisebb munkával jár átnézni, mielőtt az ember lebontaná a váltó fedelét)
Előzmény: Mokesz96 #23413 hozzászólása
Udv! A tippem, hogy a sebessegifokozat reteszelesnel lesz a hiba. Valami ott nem tud a helyere menni, es nem engedi vissza a kuplungpedalt. Probald meg szetkotni egymastol a reteszelest es a pedalt.
Előzmény: bs80.td #737 hozzászólása
Esetleg egy resolaj csovel tehermentesitenem kellene a dugattyu veget?
Előzmény: Wendelke #23386 hozzászólása
Rendben!
Az alabb leirt problemak megoldodtak. Viszont van egy uj. A kepen szereplo tomb van bekotve elsonek egybol a szivattyu es egy nyomashatarolo utan. Amikor elinditom a traktort kinyomja a vezerlo tengelyét ( nem tudom hogy hivjak a pockot amit bizgetni kell hogy emeljen vagy sullyesszen) es nagyon nehez benyomni, pedig még nincs is teljes nyomas a rendszerben. Ez mitol lehet? Felcsereltem a nyomo es a vissza folyo agat, vagy az a baja hogy van utana kotve egy masik? De az meg kozep allasban van, es atengedi magan az olajat. Esetleg egy resolaj csovel tehermentesitenem kellene a dugattyu veget? Koszi elore is a segitseget.
Előzmény: bs80.td #736 hozzászólása
Az alabb leirt problemak megoldodtak. Viszont van egy uj. A kepeken masodikkent szereplo tomb van bekotve elsonek egybol a szivattyu es egy nyomashatarolo utan. Amikor elinditom a traktort kinyomja a vezerlo tengelyét ( nem tudom hogy hivjak a pockot amit bizgetni kell hogy emeljen vagy sullyesszen) es nagyon nehez benyomni, pedig még nincs is teljes nyomas a rendszerben. Ez mitol lehet? Felcsereltem a nyomo es a vissza folyo agat, vagy az a baja hogy van utana kotve egy masik? De az meg kozep allasban van, es atengedi magan az olajat. Koszi elore is a segitseget.
Előzmény: tiboca69 #23384 hozzászólása
Koszonom! Beszeltem nehany emberrel, es ma voltam hidraulika boltban venni nehany cuccot az atalakitashoz. Remelem estere ossze all.
Segítségre lenne szükségem. Tegnap kipróbáltam a homlokrakodóm. Mechanikailag jól működik minden és így üresen legalább is elég gyorsan is, de a hidraulikát elb@..tam. Nincs nagy tapasztalatom e téren, nem is jól kötöttem be. A szivattyú után egyből csináltam egy elágazást, nem gondoltam rá, hogy a gyári tömb alaphelyzetben nem tartja nyomás alatt a rendszert. Így csak akkor működik, ha valamelyik gyári kart emelésbe vagy süllyesztésbe állítom. Ráadásul két darab egy utas tömböt építettem be pluszba (kép mellékelve). Tehát mind hármat sorba kellene kötnöm. Az elképzelésem a sorrendre a következő: szivattyú -> egy nyomásszabályzó -> a négy kivezetéses tömb bemenete -> a négy kivezetéses tömb visszafolyó ága az öt kivezetéses tömb bemenetére -> az öt kivezetéses tömb két visszafolyó ágát közösítés után a gyári tömb bemenetére. Jó lesz ez így? Ha nem muszáj nem vennék másik tömböt a kettő helyett. Köszi előre is!
Előzmény: bs80.td #735 hozzászólása
Ja, a homlokrakodó vezérléséről van szó!
Segítségre lenne szükségem. Mechanikailag jól működik minden és így üresen legalább is elég gyorsan, de a hidraulikát elb@..tam. Nincs nagy tapasztalatom e téren, nem is jól kötöttem be. A szivattyú után egyből csináltam egy elágazást, nem gondoltam rá, hogy a gyári tömb alaphelyzetben nem tartja nyomás alatt a rendszert. Így csak akkor működik, ha valamelyik gyári kart emelésbe vagy süllyesztésbe állítom. Ráadásul két darab egy utas tömböt építettem be pluszba (kép mellékelve). Tehát mind hármat sorba kellene kötnöm. Az elképzelésem a sorrendre a következő: szivattyú -> egy nyomásszabályzó -> a négy kivezetéses tömb bemenete -> a négy kivezetéses tömb visszafolyó ága az öt kivezetéses tömb bemenetére -> az öt kivezetéses tömb két visszafolyó ágát közösítés után a gyári tömb bemenetére. Jó lesz ez így? Ha nem muszáj nem vennék másik tömböt a kettő helyett. Köszi előre is!
Előzmény: bandigh #732 hozzászólása
Akkor marad a kardán. Koszi!
Előzmény: Titán76 #23325 hozzászólása
A tengelyek állásszögén ne változtass, csak hozd előrébb a hátsó tengelyt. Akkor szerintem ugyan olyan szépen fog dolgozni. Gyanítom ezen az oktató képen csak azért rajzolták ilyen messze a két tengelyt egymástól, hogy a legrövidebb vonalak is elég hosszúak legyenek, és jól látszódjanak.
Előzmény: medikus #730 hozzászólása
Igen.
De úgy, hogy otthon van egy felesleges a polcon, meg főleg. Az eredeti kérdésben elhangzó mtz szivattyú kb egy 20-as. Még a T150-hez való NS100-as is csak 35 ezer. És minden "bokorban" lehet kapni, ha cserelni kell.
Ezért vetődött fel bennem a kérdés, hogy vajon milyen kompromisszumokkal lehetne szivattyút motornak használni.
Előzmény: bandigh #728 hozzászólása
Koszi! Eleg draga...
Előzmény: Titán76 #23323 hozzászólása
Udv! Nagyon messze van a masodik tarcsatengely az elsotol nem? En sokkal elorebb hoznam. 5, max 10 cm legyen a ket level kozott. Egybol konnyebben emelne a traktor, igy nagy az erokar.
Üdv! Mtz hidraulika szivattyút lehet használni hidromotorként? Ha nem, miért? Ha igen, mekkora nyomatéka és fordulata lenne vajon 100 bar- os nyomásnál? 300-400- as földfúrót hajtatnék vele.
A véleményeket köszi!
Előzmény: stefi69 #23181 hozzászólása
Csak vicceltem...
Előzmény: stefi69 #23179 hozzászólása
Gugli a barátom. Elsőre ezt a képet dobta. Nem volt kedvem kimenni a fényképezni.
Ha lesz két söröd, akkor az egyiket megihatod jogdíj címén, de csak ha valóban te csináltad a képet!
Előzmény: radvattila #23176 hozzászólása
Neten talaltam ezt a kepet. A ket zolddel bekarikazott kart kell egymashoz kozelebb allitanod. A valto jobb oldalan felul talalod oket. Sztem ugy erdemes, hogy annyira ossze tekered, hogy mar kinyomott kuplungnal sem tudsz valtani, es utana annyira allitod vissza fele mig jo nem lesz. Igy elerheto a maximalis zaras. Szerintem....
Előzmény: nagy0szilard #23149 hozzászólása
Réz fékcső? De lehet hogy hülyeség...
Előzmény: atti212. #23147 hozzászólása
Ja,ez megfelelő! Ami 40 ampert tud kapcsolni az már jó. Ha többet az mégjobb. :)