Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 606 Ft EUR 408.16 Ft USD 375.09 Ft CHF 432.34 Ft GBP 486.38 Ft

Fórum

Becenév: bs80.td
Csatlakozott: 2016-02-01 13:50:47
Utolsó belépés: 2023-03-30 10:28:11
Fórum hozzászólás: 337

Fórumhozzászólásai

Előzmény: Magister #23659 hozzászólása



Szerintem sokkal megbízhatóbb mint a centrifugálszűrő. Idővel biztosan átalakítom az enyémet. Ezeket a rajzokat találtam a neten:
olajszűrő 1olajszűrő 2

Előzmény: narancs #23680 hozzászólása



Passz, nincs sajnos.

Előzmény: narancs #23653 hozzászólása



Udv! Ellenorizd le a kiemelokarok allto csavarjainak a vegeit. Neha olyan puha anyagbol van, hogy szetlapul. De tudsz venni csavarboltban helyette normalisat.

Előzmény: dritta87 #23577 hozzászólása



Udv! Sztem a nyomassabalyzohoz kerult valami kosz. A veztomb tetejen, jobb oldalon 2db m8 csavar rogzit egy kupakot. Alatta egy kerek dugo egy lyukkal meg rugó meg ez az. Azokat kiveszed, megtisztitod ha van rajta valami es belekukkanthatsz a lyukba is. Sok mindent nem latni. A fokozat kidobalast pedig a valto jobb oldalan, a kuplung pedal tengelyet a reteszelo mechanikaval osszekoto csavar szétfelé allitasaval tudod orvosolni.

Előzmény: mtz1221 #1076 hozzászólása



Üdv! Köszi, de nem vagyok gépészmérnök. sajnos...

Előzmény: rollinswocott #1592 hozzászólása



Hol van a moderator!

Előzmény: Maszek Zs #1074 hozzászólása



smile rolleyes

Előzmény: ..MZ/X.. #1069 hozzászólása



Koszonom. smile blushing

Előzmény: Ares 826 #1068 hozzászólása



Ahogy gondolod. De a harmadik szezont nyomatom vele, de még csak megsem nyulott a lanc. smile tongue Nem kellett rajta feszitenem. A collos lancot szerintem soha nem fogja elszakitani.

Előzmény: Ares 826 #1067 hozzászólása



Lezerrel ki lett vagva 2mm- es lemezbol, aztan ossze hegesztettem csiszoltam festettem. Nem tartott sokaig.

Üdv!

Régebben tettem fel képet a készülő rakodómról. Hát elkészült. Azóta már túl vagyunk kb egy nyergesre való sitt és föld felmerésén. Jól működik. smile smile

Előzmény: bs80.td #1064 hozzászólása



Nem működik a link...
Talán így:

https://www.facebook.com/lemezform/videos/551386055341797/

Előzmény: varga991223 #1059 hozzászólása


Én ezt csináltam:

[link1]

Zuk vagy Nysa híd lehegesztett difivel ( áttétele 1:5,125). A féltengely végén 24 fogú lánckerék, alul 12. A gyári talajmaró kapa fordulatszámok 140 és 260 között változnak. Nekem ezekkel az áttételekkel 217- re jön ki 550- es kardán fordulatnál. A lánc 1 collos és olajban fut. A kapák 396mm átmérőjű körben forognak. Ez nagyobb volt, de nem bírta a gép, csökkenteni kellett az erőkaron. Vagy növelhettem volna az áttételt, de a fordulatszámot nem akartam lejjebb vinni, ezért vágtam a kapákból. Amiket Zuk vagy Nysa laprugóból csináltam.

Előzmény: _NB_ #1038 hozzászólása



Üdv!

Köszi! Láttam néhány videót, hogy mennyire borulékony lesz a gép felemelt és terhelt homlokrakodóval, úgy hogy figyelni fogok.

Előzmény: stefi69 #23509 hozzászólása



Azért köszi!

stefi69 küldtem egy emailt, nézz rá légyszíves, köszönöm!

Előzmény: Büresz #1035 hozzászólása



Koszi, ugy legyen!

Előzmény: atisgyulai #1031 hozzászólása



Köszi!
A csóróság kompromisszumokra és gondolkozásra kényszeríti az embert. smile smile
A probléma felvetés jogos, de valszeg nem variálok vele, más nem használja. A tömlőket nem lenne nagy ügy felcserélni a tömbön, de akkor új táblát kellene csináltatnom a joy tetejére.smile smile

Előzmény: ...:::Pisti:::... #1030 hozzászólása



Köszi!

Előzmény: ND #23443 hozzászólása



Ha jobban végig gondolom, és nem akarok felelőtlenül ígérgetni, akkor az IKEA- s verzióra is nemet kell mondanom egyenlőre. Ha majd elkészül a fémvágó szalagfűrészem akkor más lesz a helyzet. A gépről a gémet 6db csapszeg kiütésével és 6db hidr.tömlő oldásával lehet levenni. A tartókonzol már macerásabb a hátsó kitámasztás miatt. De remélem azt majd nem kell levenni vizsga előtt. Nem volt szempont a tervezésnél a gyors lecsatlakoztatás lehetősége.
Rendőrrel kapcsolatban szerencsére nem tudok nyilatkozni. A tervek ára attól függ mennyire kidolgozott rajzokat szeretnél kapni. Teljesen szabványos, fejléces, számozott stb tervdokumentációt anyaglistával, vagy elég egy mindent tartalmazó "skicc" szerű valami. Ez azért van mivel saját felhasználásnál idő hiányában nem foglalkoztam olyan szempontokkal, hogy egy kívülállónak is azonnal érthetőek legyenek a rajzok. Mivel én terveztem ezért kevesebb információ is elég volt az összeállításhoz. Ha valami még is hiányzott, csak leültem a rajzprogram elé és megnéztem. Így is rengeteg idő elmenet a tervezéssel.
Ha komolyan érdekel keress meg privátban, és megbeszéljük.

Előzmény: bs80.td #986 hozzászólása



Üdv! Ha lassan is, de elkészült. Jöhetnek a kiegészítők hozzá.

Előzmény: ND #23441 hozzászólása



Erre nehez valaszoni, már persze ha komolyan kerdezed. Pl mindent nekem kell beszerezni, vagy van nehany elfekvo munkahengered, vezerlotombod, vasanyagod, vagy akad egy esztergalyos haverod es keszen kapom a csapszegeket. Ha nem pont olyan uthosszal rendelkezo munkahengerek kerulnek felhasznalasra mint az enyemen, akkor pl a szintezo mechanika miatt at is kell tervezni. Azon pedig eleg sokat tokoltem, hogy jo es olcso legyen. Meg hát a másodikon már néhany dolgot maskepp csinalnek. Mindig vannak uj otletek. Arra tippelek egyebkent, hogy senki nem fizetné ki a kisipari technikak miatti nagy szamu munkaorat. Hogy gazdasagosan es gyorsan lehessen gyartani ahhoz jo nagy es draga sablonokat kellene eloszor csinalni, amiket 2-3 probadarab (amik lehet hogy kukaba kerulnenek) legyartasa kozben lehet beallitani.
A rajza elado. smile smile

Előzmény: stefi69 #23438 hozzászólása



Köszönöm! Igen, én terveztem és gyártottam. Müszaki rajzoló vagyok egy cégnél. Elég sok mindent lézervágattam és mindent "áfa mentesen" smile smile. A gyári szivattyú van rajta, és nem is pörgettem a motort. 4mm a falvastagságú a szelvény (230 kiló az egész, ebből 80 kg a kanál) , de a próbánál csak azon az oldalon ütközött fel egy csavar feje. Túl kis ponton nagy erő érte. A sorozatgyártáshoz kellene néhány komolyabb gép. Magának eltököl az ember a szir-szarjain, nem számolja a munkaórákat. Csak rajzolást szoktam vállalni, meg lézervágás intézését.

Előzmény: Wendelke #23437 hozzászólása



Pontosan!

Előzmény: Wendelke #23426 hozzászólása



Mert olcson vagy ingyen szereztem hozza sokmindent! smile smile
Elso munkaja a 30-40 m3 ko-fold-sitt felrakodasa, elszallitas utan pedig az eligazgatasa lesz. Ezzel vissza is hozza a koltsegei felet. De pl fa apritek pakolas, ut murvazas, ag huzkodas, nem tudom... dolgok felemelese smile smile. Szoval minden felere.

Előzmény: Lala5995 #23427 hozzászólása



Ja, igazad van, ha csuszik a kuplung roviditeni kell a kuplundrudat, de itt nem hiszem hogy ez a problema. Ugyan is akkor minden fokozatban csuszna, vagy legalabb is a tobbi magasabb fokozatban is eszre vette volna. De itt csak a 6.kornyeken van a baj. Es ha minden masik sebessegben vissza jon a pedal rendesen es nem csuszik, akk szerintem a kuplung kornyeken minden rendben.

Előzmény: Wendelke #23424 hozzászólása



Köszi!
Nem, dehogy, csak a kepek kedveert mentem oda. A hidraulika problema: az egyik tomb asszimetrikus mukodesu volt, azaz nem egyforman engedte vissza az olajat a ket vegallasban. Sikerult szerezni egy masikat. Ami szinten maskepp mukodott egy kicsit, de a kettobol csinaltam egy jot. :)

Előzmény: Lala5995 #23421 hozzászólása



Nos, nem tudom, hogy reteszel, milyen alkatrészek vannak ott, ha rossz tanácsot adtam akkor bocs. De igazad van, lehet, hogy egyszerűen csak állítani kell rajta. Viszont, hogy előbb oldjon ahhoz hosszabbítani kell a rudat sztem.

Elkészült a homlokrakodó smile smile

Előzmény: Mokesz96 #23417 hozzászólása



Írd majd meg a megoldást légyszi, érdekes ez a hiba. Legalább okulunk belőle.

Előzmény: ND #23415 hozzászólása



Hát csak annyi köze van a kettőnek egymáshoz, hogy össze vannak kötve, mivel a kuplunggal oldod a reteszelést.smile wink És tovább erősíti a gyanúmat az is, hogy azt írja nem megy be rendesen 6- ba. Tehát a váltókulissza nem ugrik a helyére, ezért a reteszelés sem tud, ami pedig nem engedi vissza a pedált. Kérdés, hogy mikor még is sikerül beerőltetni akkor jó-e a kuplung? Ámbár ettől még szorulhat ott valami. De mondom ez csak elmélet, mert ezt a részét nem láttam még szétszedve. Megpróbálnám szétkötni a kettőt, és külön- külön működtetni. Ha a kuplung ebben az esetben rendesen zár, de a 6. továbbra sem veszi, akkor tovább kell bontani, vagy a kulisszánál van baj vagy a reteszelésnél esett szét valami. ( a reteszelést talán kisebb munkával jár átnézni, mielőtt az ember lebontaná a váltó fedelét)

Előzmény: Mokesz96 #23413 hozzászólása



Udv! A tippem, hogy a sebessegifokozat reteszelesnel lesz a hiba. Valami ott nem tud a helyere menni, es nem engedi vissza a kuplungpedalt. Probald meg szetkotni egymastol a reteszelest es a pedalt.

Előzmény: bs80.td #737 hozzászólása



Esetleg egy resolaj csovel tehermentesitenem kellene a dugattyu veget?

Előzmény: Wendelke #23386 hozzászólása



Rendben!


Az alabb leirt problemak megoldodtak. Viszont van egy uj. A kepen szereplo tomb van bekotve elsonek egybol a szivattyu es egy nyomashatarolo utan. Amikor elinditom a traktort kinyomja a vezerlo tengelyét ( nem tudom hogy hivjak a pockot amit bizgetni kell hogy emeljen vagy sullyesszen) es nagyon nehez benyomni, pedig még nincs is teljes nyomas a rendszerben. Ez mitol lehet? Felcsereltem a nyomo es a vissza folyo agat, vagy az a baja hogy van utana kotve egy masik? De az meg kozep allasban van, es atengedi magan az olajat. Esetleg egy resolaj csovel tehermentesitenem kellene a dugattyu veget? Koszi elore is a segitseget.

Előzmény: bs80.td #736 hozzászólása



Az alabb leirt problemak megoldodtak. Viszont van egy uj. A kepeken masodikkent szereplo tomb van bekotve elsonek egybol a szivattyu es egy nyomashatarolo utan. Amikor elinditom a traktort kinyomja a vezerlo tengelyét ( nem tudom hogy hivjak a pockot amit bizgetni kell hogy emeljen vagy sullyesszen) es nagyon nehez benyomni, pedig még nincs is teljes nyomas a rendszerben. Ez mitol lehet? Felcsereltem a nyomo es a vissza folyo agat, vagy az a baja hogy van utana kotve egy masik? De az meg kozep allasban van, es atengedi magan az olajat. Koszi elore is a segitseget.

Előzmény: tiboca69 #23384 hozzászólása



Koszonom! Beszeltem nehany emberrel, es ma voltam hidraulika boltban venni nehany cuccot az atalakitashoz. Remelem estere ossze all.

Segítségre lenne szükségem. Tegnap kipróbáltam a homlokrakodóm. Mechanikailag jól működik minden és így üresen legalább is elég gyorsan is, de a hidraulikát elb@..tam. Nincs nagy tapasztalatom e téren, nem is jól kötöttem be. A szivattyú után egyből csináltam egy elágazást, nem gondoltam rá, hogy a gyári tömb alaphelyzetben nem tartja nyomás alatt a rendszert. Így csak akkor működik, ha valamelyik gyári kart emelésbe vagy süllyesztésbe állítom. Ráadásul két darab egy utas tömböt építettem be pluszba (kép mellékelve). Tehát mind hármat sorba kellene kötnöm. Az elképzelésem a sorrendre a következő: szivattyú -> egy nyomásszabályzó -> a négy kivezetéses tömb bemenete -> a négy kivezetéses tömb visszafolyó ága az öt kivezetéses tömb bemenetére -> az öt kivezetéses tömb két visszafolyó ágát közösítés után a gyári tömb bemenetére. Jó lesz ez így? Ha nem muszáj nem vennék másik tömböt a kettő helyett. Köszi előre is!

Előzmény: bs80.td #735 hozzászólása



Ja, a homlokrakodó vezérléséről van szó! smile smile

Segítségre lenne szükségem. Mechanikailag jól működik minden és így üresen legalább is elég gyorsan, de a hidraulikát elb@..tam. Nincs nagy tapasztalatom e téren, nem is jól kötöttem be. A szivattyú után egyből csináltam egy elágazást, nem gondoltam rá, hogy a gyári tömb alaphelyzetben nem tartja nyomás alatt a rendszert. Így csak akkor működik, ha valamelyik gyári kart emelésbe vagy süllyesztésbe állítom. Ráadásul két darab egy utas tömböt építettem be pluszba (kép mellékelve). Tehát mind hármat sorba kellene kötnöm. Az elképzelésem a sorrendre a következő: szivattyú -> egy nyomásszabályzó -> a négy kivezetéses tömb bemenete -> a négy kivezetéses tömb visszafolyó ága az öt kivezetéses tömb bemenetére -> az öt kivezetéses tömb két visszafolyó ágát közösítés után a gyári tömb bemenetére. Jó lesz ez így? Ha nem muszáj nem vennék másik tömböt a kettő helyett. Köszi előre is!

Előzmény: bandigh #732 hozzászólása



Akkor marad a kardán. Koszi!

Előzmény: Titán76 #23325 hozzászólása



A tengelyek állásszögén ne változtass, csak hozd előrébb a hátsó tengelyt. Akkor szerintem ugyan olyan szépen fog dolgozni. Gyanítom ezen az oktató képen csak azért rajzolták ilyen messze a két tengelyt egymástól, hogy a legrövidebb vonalak is elég hosszúak legyenek, és jól látszódjanak.

Előzmény: medikus #730 hozzászólása


Igen.smile wink
De úgy, hogy otthon van egy felesleges a polcon, meg főleg.smile smile Az eredeti kérdésben elhangzó mtz szivattyú kb egy 20-as. Még a T150-hez való NS100-as is csak 35 ezer. És minden "bokorban" lehet kapni, ha cserelni kell.
Ezért vetődött fel bennem a kérdés, hogy vajon milyen kompromisszumokkal lehetne szivattyút motornak használni.

Előzmény: bandigh #728 hozzászólása



Koszi! Eleg draga...

Előzmény: Titán76 #23323 hozzászólása



Udv! Nagyon messze van a masodik tarcsatengely az elsotol nem? En sokkal elorebb hoznam. 5, max 10 cm legyen a ket level kozott. Egybol konnyebben emelne a traktor, igy nagy az erokar.

Üdv! Mtz hidraulika szivattyút lehet használni hidromotorként? Ha nem, miért? Ha igen, mekkora nyomatéka és fordulata lenne vajon 100 bar- os nyomásnál? 300-400- as földfúrót hajtatnék vele.
A véleményeket köszi!

Előzmény: stefi69 #23181 hozzászólása



Csak vicceltem...smile wink

Előzmény: stefi69 #23179 hozzászólása



Gugli a barátom. Elsőre ezt a képet dobta. Nem volt kedvem kimenni a fényképezni.
Ha lesz két söröd, akkor az egyiket megihatod jogdíj címén, de csak ha valóban te csináltad a képet! smile tongue

Előzmény: radvattila #23176 hozzászólása



Neten talaltam ezt a kepet. A ket zolddel bekarikazott kart kell egymashoz kozelebb allitanod. A valto jobb oldalan felul talalod oket. Sztem ugy erdemes, hogy annyira ossze tekered, hogy mar kinyomott kuplungnal sem tudsz valtani, es utana annyira allitod vissza fele mig jo nem lesz. Igy elerheto a maximalis zaras. Szerintem....

Előzmény: nagy0szilard #23149 hozzászólása



Réz fékcső? De lehet hogy hülyeség...

Előzmény: atti212. #23147 hozzászólása



Ja,ez megfelelő! Ami 40 ampert tud kapcsolni az már jó. Ha többet az mégjobb. :)

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Így álltak a gazdák az őszi mezőgazdasági munkákkal október első hetében
Sajtóközlemény
Jó hírt közölt Nagy István a magyar agrárexportról + VIDEÓ
Jó hírt közölt Nagy István a magyar agrárexportról + VIDEÓ
Az agrárminiszter szerint tovább fokozódhat a gazdák és az egész ország...
Lemken Opal 090 A1 L85
Lemken Opal 090 A1 L85

400.000 Ft

Audi A3 1,5 Sport eladó
Audi A3 1,5 Sport eladó

6.850.000 Ft

Vogel & Noot Farmer L950 eke
Vogel & Noot Farmer L950 eke

330.000 Ft

Fejes káposzta
Fejes káposzta

140 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]