madle adatlapja

Becenév:madle

Csatlakozott:2016-02-27 15:00:11

Utolsó belépés:2019-02-10 10:27:07

Fórum hozzászólás:226

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-14 17:24:57

    Válasz bandigh #20986. hozzászólására

    Csak a tárcsázás a problémás, főleg azért, mert itt homokon sem a traki nem tud fogni, mert csak rúgja ki maga alól a homokot, illetve a tárcsa kerekei mondhatni belevájódnak az első tárcsa sor által megművelt földbe és az egész 16 mázsás gép elsüllyed tengelyig és túrja a homokot. De ezzel is csak akkor van probléma, ha tárcsázott földre szórunk trágyát, és azt műveljem el mondjuk partnak fel.
    Ha a zöldtítést dúrom le vagy szármaradványt akkor nincs baj, ott tud fogni a gép és a tárcsa sem süllyed el.

    Szántást igazándiból egyelőre a 2 fejes csólyosi mélyszántó (45- cm) ekével tudtam csinálni, mert az van. Majd szeretnék egy 3 fejes váltvaforgatósat hozzá.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-14 17:11:18

    Válasz bandigh #20984. hozzászólására

    Elől van már 50+600 kiló, súlytartó+súly. Amikor kell a rakodó akkor súly le, rakodó fel. Viszont inkább a seggét lenne jobb lesúlyozni vontatott tárcsánál, de egyelőre most így elfogadható nyomáscsökkentéssel. smile thumbupcool

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-14 16:34:25

    Válasz RkTomi #20982. hozzászólására

    Nekem is 5100M-es gépem van, ami szintén USA augustai összeszerelésű, ezért baromi sokat kellett rá várni, tavaly februárban lett rendelve és októberre jött meg a 603R-es rakodóval együtt.

    Nekem sima mechanikus van, 16/16-os váltó és elektros irányváltó. Mechanikus hárompont. 2 SCV hátul, meg elől a rakodónak Multi csati.
    20 órát tettem eddig bele, nekem tetszik, de én kertészetben talajmunkázok vele. Az viszont fura, hogy hátramenetben nagyon idétlenül visítós hangja van, pedig minden olaj rendben.
    Homokon úgy tudom húzni, a 3 méteres Metalwolf tárcsát, hogy gumik 1,2-re le vannak engedve, mert különben elrúg. Mondjuk nincs is rajta hátul keréksúly még. Elől meg 12 táskasúly meg a rakodó előkészítője.
    Egyébként tetszik a gép. Így kb 4,6-4,8t lehet az önsúly.

    Bezzeg mikor én vettem nem ajánlottak ilyen akciózást, mondjuk én bele is szaladtam a 325-ös euróba. Viszont KITE-s haveromtól tudom, hogy idénre 50 ilyen traktort rendeltek volna be, de a gyár csak töredékét vállalta.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-13 17:11:57

    Válasz Bertoldo #7878. hozzászólására

    Ajánlom esetleg a landwirt.at-n az apróhirdetéseket (Kleineinziegen). Ott elég jókat lehet találni fészer alól, aztán ezzel foglalkozó emberkével meg hazahozatod. Itthon is vannak igazi precíz igényes gazdák(csak általában ők nem nagyon adják el a gépeket, csak veszik :) ), de nagyon sok a puruttya lelakós emberke ilyen olyan sufni tuningokkal árult gépei.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-11 16:02:35

    Válasz 72 #7856. hozzászólására

    Értem, köszi, akkor arra marad a forgótáras pakolgatós, amit használunk. :) Vagy a régi 4 soros palántázó potyogtatós.

    Én Red Scarletet vetek mindig koraira.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-10 22:19:14

    Válasz magyareva #1374. hozzászólására

    Paprikára a legjobb légtér méret a 9-es fólia, ami annyit jelent, hogy a takarófólia szélessége 9m, ami nagyvonalakban 5-5.2 méter széles fóliaházat jelent. Vagy a 8,5-ös fólia. Ha 10 méter széleset akarsz, az már 16-os fólia lenne, az mehet 50 méterig szellőztető nélkül, de csak az uralkodó széliránynak megfelelően telepítve, hogy szellőzzön.
    A kúltúra alatta meg attól függ milyen talajon vagy, de kettőt érdemes tenni alá, hogy ne álljon üresen fél évet. Fűteni nem fűtenék, ha nincs termál, csak kínlódás.

    Ha használtan veszed, akkor kb a jelenlegi vasanyag ár felénél többet nem szabad érte adni. A bontás-újraépítés elég költséges és melós. Én ha megint belevágnék, új anyagból hajlíttatnék 9-es fóliákat paprikára. Ha ügyes vagy egy év alatt visszajön az ára.
    9-es fólia 3/4"-os horganyzott csőből
    12-es fólia 1"-os horganyzott csőből
    16-os folia meg minimum 5/4-es horganyzott csőből.
    Utóbbi kettőnél összekötném minden második bordát keresztbe merevítésnek.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-10 09:53:51

    Válasz traktoroskiskukac #7854. hozzászólására

    Ezekkel a kanalas vetogepekkel lehet csirazott vetomagot vetni? Vagy letori a csirajat amikor szedi ki a kadbol?

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-08 12:10:03

    Válasz fexco #7055. hozzászólására

    Köszönöm. válaszod! Lényegében egy 100Le-s gépre lenne tervezve, viszont itt homokon azért nem szükséges a 130-as gerendely stb.. A régi csólyosi ekém is 110-es. Azzal 40-45cm mélyen szépen tudtam szántani 2 fejjel MTZ-vel, viszont az homokra is van kitalálva, de így hogy jött ez a lehetőség lehet kipróbálom, 40cm-es mélység már jó!

  • Ugrás a témához » madle | 2019-02-07 19:56:59

    Sziasztok,

    laza homoktalajra alkalmas a réselt eke? (lenne lehetőségem egyet venni, de ha nem jó mert "átfolyik rajta a száraz homok és nem dolgozik szépen, akkor nem bántom).

    Illetve másik kérdésem, hogy a Lemken Europal 5 váltvaforgatós ekének mennyi a maximális munkamélysége? Sehol nem találtam infót.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-31 17:03:25

    Válasz SCHLEPPER #21531. hozzászólására

    Én is megkaptam a zöldítést, 2.8 ha igényelt volt.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-30 16:29:03

    Válasz máris szomszéd #7818. hozzászólására

    Csak fémzároltat.
    Ez egy generált hiány volt, holland Red Scarletet szoktunk venni mindig, az első kamionokból októberben. Most úgy kezdték, hogy pánikot keltettek és csak raklapjával csurgatták, alig tudtunk összeszedni 70q-t. Aztán itthonról kellett venni még 70-et, mert "elzárták a csapot". Holland 365 brut., mikei elit Red Scarlet kékcímkés azt hiszem 190 net... Aztán rá pár hónapra meg érdekes módon csak jöttek a holland kamionok.... nem bánom a magyart, de azért inkább hollandot vettem volna, még ha 365-ért is. Ja bocsánat, egy lappal még tudtam venni német Red Scarletet is, de az már 400 körül volt. smile thumbup

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-30 12:18:51

    Válasz Sanyee #7814. hozzászólására

    Azért mert ezt a cikket, azért teremtették, hogy uszító hatással legyen a városi munkásréteg és a vidéki termelői réteg között. Hogy életben tartsák a városiak által használt "büdös paraszt" kifejezést. Rá lehessen fogni a termelőre az árnövekedést.
    Engem is felháborított egyébként a cikk, mert a valós okokat nem tünteni fel, amit te is írtál, meg a egyre súlyosodó klimatikus viszonyokat, illetve a termelés technológiai fejlettlenségét. (tőkehiány legtöbb esetben, ami a 2004 után kialakult piaci helyzet miatt volt).

    Apámmal 4 éven keresztül küzdöttünk a 40-50 forintos (friss fogyasztású piacra termelt) mosott rekeszes krumplival. Avia-val és később régi Ivecoval hordtuk fel a Nagybanira, a napi 40-50 mázsát, 1 soros rázóval ki, aztán kézzel ástuk fel, Szüleim, én és még 8 ember, majd dobos mosó, majd piac hajnalig, heti 4x.
    Na ez tette tönkre a hazai termesztést. Örültünk, hogy a rezsi kijött. 4 évig ment, aztán szerencsére Apám is belátta, hogy időzítést kell váltani. Maradt a korai hajtatott és a nagyon késői "tarló" szintén friss fogyasztásra. Küzdelmes időszak volt, de talpon kellett maradni. Remélem lesz eredménye.. Ezeknek az áraknak alap hangon maradniuk kellene, hogy legyen az embernek sikerélménye.
    Bár ezt csak az tudja igazán, aki csinálta.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-19 14:07:55

    Válasz hasutas1 #2890. hozzászólására

    En december elejen adtam be, kaptam ra par napra hianypotlast, par napja helyszini szemle volt, elmeletileg minden rendben talaltak. Most valtpzott valamelyik nap a statuszom ujra, statuszba sorolas alattra, remelem mar az utalas jon. Mast ahogy olvastam ugy volt.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-14 08:52:19

    Helyszni ellenőrzésen nagyon kukacoskodnak mindenben, vagy csak a megvásárolt gépeket és beadott dokumentumokat ellenőrzik le?

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-12 12:34:00

    Válasz bandigh #20820. hozzászólására

    Igen azon is gondolkodtam, csak ismerősöm felajánlotta a segítségét a folyadék töltéssel kapcsolatban, van szelepe és szivattyúja hozzá. Mondom akkor teszek egy kört. Ő nem javasolta a belsőt, de én személy szerint mindenképp akarok tenni bele, ki tudja meddig marad benne, nem akarom az új felniket szétküldeni.

    Ez a keréktoldat nagyon komoly a képen, homokra tényleg jó lenne.smile thumbup smile thumbupcool

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-12 12:20:21

    Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #20818. hozzászólására

    Erre volt keret egyelőre. De utólag már én is bánom, jobb lett volna a 6mc legalább. Viszont most ezzel kell élni, megpróbálom felsúlyozni. :)

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-12 11:39:21

    Válasz Pogba #20810. hozzászólására

    40 mázsa kb súlyozás nélkül. Viszont a kategóriájában azért nem rossz. De én is szívok vele, mert a 3 méteres tárcsával homokon nem igazán bírt el. Szerintem folyadékkal lesz töltve a hátsó kerék, mert a súlyokat néztem elég szép áron mennek.

    Szerintetek, ha előre menne 12 táskasúly, hátul a gumikat meg feltölteném (nem tudom mennyi megy bele, gondolom kb 300-300l), akkor az már elégséges súly a géphez való eszközökhöz?

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-09 20:46:18

    Válasz später77 #20797. hozzászólására

    Most láttam a válaszod, köszönöm a segítséged. Nem probléma az angol, megnézem!
    Értem, tehát ilyen apró dolgok miatt is lehet maradandó hibakód a gépben.
    Az átviteli sebesség mit takar pontosan?

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-09 20:43:35

    Válasz JD Lipi #20801. hozzászólására

    Ezt néztem én is, de egyik hibakódom sincs benne. Meg azért vicces hogy új a gép és már 4 kódot is dobált.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-09 16:55:21

    Válasz später77 #20794. hozzászólására

    Köszi, így meg tudtam nézni. Sajnos nem tudom mi mit jelent, de érdekes, mert több hibakód is van benne, úgy hogy 15 óra van a gépben, ez hogy lehetséges?
    Ezek a kódok:

    Ptr 191.17
    Pc6 523329.14
    ECU 1639.18
    CCU 523839.02

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-08 21:24:32

    Válasz apuci #20791. hozzászólására

    Igen ez nálam is előfordult, mivel új dolog számomra az irányváltózgatás MTZ után. :) 5100M-es a traktor, teljesen alap.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-08 20:36:52

    Válasz Hogel #20788. hozzászólására

    Értem, köszönöm a segítségetek! Nem tudom, hogy van e, de holnap mindenképp megnézem, kíváncsi vagyok rá.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-08 20:31:03

    Válasz Hogel #20785. hozzászólására

    De az előfordulhat, akkor is feldobja a figyelmeztető jelzést?
    Hibakódot én nem tudok kiolvasni, csak a szerviz gondolom. Nekem nics rá eszközöm, csak a figyelmeztető lámpát láttam.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-08 20:23:38

    Sziasztok,

    kiálltam ma a trakival annyira, hogy favágásnál kötéllel meghúzzunk egy fát, járattam a gépet 1200-as fordulaton hogy melegedjen, mikor visszaültem az ülésbe nézem világít a sárga felkiáltójel. (vadonat új traktor 15 üó). Betettem sebességbe és tolattam rá a kötélre és el is tűnt.

    Könyv azt írja kérjem a JD szervizt olvassák ki, dehát el tűnt, akkor mit tudok tenni, vagy mi okozhatta a problémát?

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-03 17:09:46

    Válasz *** HM *** #20727. hozzászólására

    Igen 420-as hátsó van rajta. Kerék feltöltésről vélemény esetleg? Hallom itteni kolegáktól, hogy jobban segített a vonóerőben, mint a keréksúly, meg olcsóbb is. Amit a kolega linkelt lentebb gépkatalógust, megnéztem és az enyémhez 150kg körüli keréksúly a max oldalanként, amit egyben lehetne venni, de lehet akkor a folyadékkal már többre mennék.

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-02 20:07:41

    Válasz RkTomi #20721. hozzászólására

    Elől fent van a tartó ami 55kg, és van rajta 6 táska, ahhoz veszek még akkor 6-ot, valamint a hátsó kerekekre, oldalanként 1-1 205kg-os tömböt (Agroparkos hirdetésben ilyet láttam).

    Köszönöm szépen a segítséged!

    Boldog Új Évet Kívánok Minden fórumtársnak!

  • Ugrás a témához » madle | 2019-01-02 18:36:34

    Szerintetek 5100M-es trakit meddig lehet terhelni keréksúlyokkal? Oldalanként 205kg sok lenne?
    Hátsó kerékagy terhelésére gondolok.
    Sajnos a sivatagi homokban nálunk a 3 méteres tárcsa előtt úgy elkapart mint a fene, pedig kb csak gereblyéztem, jelenleg semmi súly nincs rajta.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-29 12:22:11

    Válasz Hogel #12929. hozzászólására

    Én a minőségrendszert bevállaltam a kertészeti gépbeszerzésben, azért mivel már paprika export piac miatt rendelkeztem előtte is Global GAP tanúsítvánnyal. Ezt le kellett hiánypótlásban nyilatkoznom, hogy "szezonálisan változhat a termelt növények fajtája, ugyanakkor fent kívánom tartani a tagságot a működtetési időszakban"

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-21 19:33:12

    Válasz Wilde #20670. hozzászólására

    Jó hát persze :D

    5100M-es a traktor egyébként.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-21 15:28:30

    Üdv!

    Kaptam egy JVC rádiót a trakimhoz a KITE-től, de szerintem ebben a gépben nincs egy rohadt hangfal sem smile laugh
    A burkolatot ha leveszem két oldalt, milyen hangfalak mennének bele? Vagy intéztessem inkább a KITE-vél, nehogy garancia baj legyen, ha mókolgatom?

    Egy kis köteg kábel van amit rá tudok dugni, az a táp. De még antenna toldat sincs.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-10 16:17:40

    Válasz Büresz #246. hozzászólására

    Köszi szépen! Az e-mailem az adatlapomon látható elvileg. smile thumbupcool

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-10 13:34:29

    Válasz Büresz #244. hozzászólására

    Szia Büresz, erről a színről tudnál esetleg terveket küldeni? Én is szeretnék egyet pár olyan eszköznek ami nem fér be a garázsomba. Magam csinálnám én is, kivitelező életben nem ér ide.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-09 16:14:43

    Válasz Hogel #20569. hozzászólására

    Igen, ezt épp hallottam mástól is, valószínűleg ez lesz. :) Köszi!

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-09 16:08:50

    Bízom benne, hogy nem húzzák a dolgot, nem kis összegről van szó.. A dokumentumok beadásánál mindenre odafigyeltünk, ha kell hiánypótlásra valami, még azt is elfogadom, csak utána haladjanak az elbírálással.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-08 13:56:52

    Elol fulke tetejen hogy oldjatok meg a sima rendszamtabla rogzitest? 5M-es gepen nem latok neki felfogatasra helyet.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-12-07 15:00:25

    Üdv,

    november végén beadtam a kifizetési kérelmet, pár napra rá átváltott "státuszba sorolás alatt" státuszra, mikor várható hogy kérnek-e hiánypótlást, vagy sikeres lesz a dolog? (Tapasztalatok alapján) Csongrád megye

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-27 21:10:13

    Válasz RkTomi #20529. hozzászólására

    Rendben, köszi az infókat! smile thumbupcool

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-27 19:49:45

    Válasz RkTomi #20512. hozzászólására

    Közben annyiben segítettek, hogy gyorsan küldtek 20 liter hygurdot. Még nem volt időm hozzáönteni, de most leengedett hidraulikával megnéztem, egész napos állás után és a minimum alatt van, vagy épp a minimumon, szóval hiányzott belőle valami.

    Egyébként bejáratásra mennyire figyeljek? Írja a JD könyv, hogy kerüljem az alapjáratot, de a folyamatos max terhelést is. Tárcsázgatni már mehetek vele? Gondolom lazítózni még nem kellene. smile rolleyes

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-25 17:01:28

    Válasz bandigh #20510. hozzászólására

    Rendben, csak azt nem ertem hogy ennyire nem figyeltek erre oda hogy igy adjak ki a gepet? Visszadugom a nivot es total szaraz.
    Holnap szerzek hyguardot

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-25 12:06:17

    Válasz madle #20508. hozzászólására

    A kezelési utasításban, azt írja kifejezetten hogy állítsa le a motort és úgy ellenőrízze az olajszintet.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-25 12:02:21

    Válasz .Feco. #20507. hozzászólására

    Értelek! Ez egy 5100M-es gép. Álló motornél néztem, nem tudtam hogy járás közben kell, azt nem írta a kezelési utasítása.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-25 11:41:18

    Üdv Urak!

    Múlt héten elhoztam egy új trakit a KITE-től lábon. Helyszínen kérdeztem az olajakat, hogy rendbe vannak-e. Mondták az átadó szervizesek, hogy rendben van minden megnézték, körbemutogatták...

    Hazaértem vele, útközben nem volt semmi fura hang. Most volt időm nézegetni a gépe és nézem hátul a hajtómű nívút és full száraz, vagy éppen éppen volt valami az alján (talán). Most ezt a gyárban nem tették bele, vagy ott a telepen nyúlták ki belőle??

    Komolyan meghülyülök mert 130 km-t jöttem vele és remélem nem okoztam benne kárt.
    Rakodó is van rajta, azon gondolkoztam, hogy lehet a munkahengerek vették fel az olajat?? Jól tudom, hogy egyben van a hidraulika olaj a hajtóművel?

    Erre esetleg mit lépjek véleményetek szerint?

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-20 18:31:49

    Válasz mtz1221 #61116. hozzászólására

    Oké! Most így a hidegekben megvan a 2,5 - 3bar olajnyomás. A fordulónál, mikor megyek lepakolni a krumplit, mindig kap egy 1800-2000-es fordulatot visszafele. Köszi!!

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-20 17:39:18

    Sziasztok,

    MTZ 820.1-el húzok mostanában krumplikombájnt. Leglassabb sebességgel kell mennem, alapjáraton. Hallottam valakitől, hogy nem tesz jót a motornak az alacsony fordulat, főleg a csapágynak. Gondolom az égés sem teljesen fasza így. Mással nem tudom megoldani, mert nincs mászó fokozatos gépem, szerintetek ha sűrűbben cserélem az olajat, valamint az üzemanyagba teszek valami adalékot ami kicsit takarítaná a lerakódást az javítana valamelyest a helyzeten, vagy annyit nem?

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-06 15:39:17

    Üdv,

    csináltatok egy két késes lazítót MTZ után, használattal kapcsolatban kérdezném, hogy hasonló irányba lazítsak mint ahogy majd szántom utána a földet? Vagy inkább a szántással 75 fokos szügbe menyjek át a területen?

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-04 10:00:59

    Válasz zsoltee83 #1316. hozzászólására

    TVK-s jó! Viszont a legjobbak az izraeli fóliák. Kecskemét Zephyr Kft!!

  • Ugrás a témához » madle | 2018-11-03 10:39:25

    Udv!!

    A KITE milyen arban szallitja le a gepet altalanossagban? 130km a tav es nem tudom hogy megerne e hozatni vagy labon eljonni vele. Mondjuk annyi hogy rakodo lenne az elejen az nem tudom mennyire ringatja

  • Ugrás a témához » madle | 2018-10-30 11:55:24

    Válasz rilex #20778. hozzászólására

    Nálam pedig nem jelent meg a számított összeg a területalapúnál, mégis küldtek előleget.
    A fiatal gazdára küldtek pénzt, de nincs számított összeg.
    Az ipari zöldségnövénynél is módosult a státusz időpont, mint az előbbi kettőnél, ugyanakkor semmi más nem történt.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-10-24 10:56:53

    Köszönöm mindenkinek a tanácsokat! Értem mire célzott a kolléga atalajterhelés alatt mikor a folyadékot magyarázta. A tömbsúly hasznossága is világos így! Ezek az új 5M-es gépek azért nem a régi anyagból készült JD-k én is tudom, nem akarom agyonterhelni. Csak az egyensúly és a jobb tapadás végett gondoltam egyenlíteni a súlyozással.

    Magasra nem emelnék vele, csak teherautóra fel 600kg-os palettákat(burgonya) a szántóból. Pótkocsi nem lenne mögötte.

    A súlyozást úgy általánosságban is értettem, mivel szántanék is a géppel és nem egy kövér állat, ezért gondoltam, hogy azért nem ártana neki némi plusz kiló. Olyan 4,5t körül van orrsúllyal. Szóval ha lehet homokon ne pattogjon össze vissza a 3m-es tárcsa előtt, meg a 3 fejes eke előtt.

  • Ugrás a témához » madle | 2018-10-23 20:19:32

    Üdv,

    5100M-es trakit vásároltam 603R-es rakodóval, olyan kérdésem lenne, hogy a hátsó kerekekbe érdemes fagyállót tölteni, vagy inkább tömbsúly hátra? Egyébként a folyadékkal való keréktöltés gondolom nem káros a felnire nézve? Mivel az talajon fekszik már... (gondolom én, igaz?)

    Másik kérdés, Georgia államból hozzák a gépet az USA-ból és eléggé megcsúszott a szállítás.. Ott csak az Augustai üzemben készítenek egyébként 5M-es trakikat?
    Másoktól hallottam hogy ezeket a kicsi gépeket már itt is gyártják törökbe, meg indiába??

[bezárás x]