Gázolaj árak 653 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 394.94 Ft USD 371.47 Ft CHF 406.83 Ft GBP 462.11 Ft

Fórum

Becenév: velaro407
Csatlakozott: 2016-04-20 19:54:01
Utolsó belépés: 2024-04-01 19:46:03
Fórum hozzászólás: 32

Fórumhozzászólásai

Előzmény: Szalai A P #342 hozzászólása



Köszönöm

Segítséget szeretnék kérni. Most raktam ki a Bambi és bandáját távoltartó berendezést, egy Gáspár féle villanypásztort. Semmi nem ér látszólag sehova, a fű messze van az alsó dróttól (még), de a berendezés folyamatosan kattog, és ezt valahogy a drótoknál is lehet hallani. Mondjuk ütni is üt rendesen smile smileNormális ez?

Sziasztok,
Megkezdtem a hentelést smile smile. Szeretném a teljes hajtást felújítani a következő sok évre. Tömítések, csapágyak, elkopott alkatrészek (amíg lehet kapni). Teljes fényezés.
Mivel ez az első amit szét szedek, kérem segítségeteket, hogyan tovább, kell-e valamire vigyázni (kiugró rugó, elguruló apró izék, olyan csavar, amit ha meg bontok soha nem tudok utána újból beállítani, esetleg a tovább bontás sorrendje).
Most itt tartok:

Előzmény: pasztortaska74 #346 hozzászólása


Egyenlőre unalmasan smile smile
Nem az a baj, hogy bemedvézik, hanem az hogy néha egy pakkban esik ki belőle a nyesedék. Mivel nem szedem össze, így az egyenletes elterítés lenne a kívánatos.
Egyébként tényleg kellene egy köztes fokozat az 1 és a 2 közé, mert lassú, vagy nagyobb kerék.
De mondja drága Sajókám smile smile
Mi a lóhalál a burkolat két oldalán, középen az a két menetes furattal ellátott izé? Oda valamit lehetne rögzíteni, de mit?

Ma egy kicsit továbbfejlesztettem a ZTR-t. Nem akartam a hátsó fésűt levenni, mert az engem is véd, de mégis ki tudja dobni a nyesedéket:

Előzmény: hokuszpok96 #339 hozzászólása


A hétvégén én is nyírtam egy kicsit. Engem is megkísértett a 2-es fokozat. Ehhez én már öreg vagyok... Szerintem, ha a így is szépen vág akkor mehet a 2-es. Ha bírod. Én tíz lépés után feladtam. 3500m2, az kb 6000m futás.smile rolleyes

Sziasztok!
Sok szó esett már arról, hogy a ZTR61 mire képes vagy képtelen. Arra lennék kíváncsi, próbálkozott-e már valaki lengőkéses megoldással? Amikor a késlap végén nem vágóél, hanem egy csap körül elforduló kis kés?
Ha ez még fel lenne vágva Y alakban akkor nem hiszem, hogy bármilyen susnyás gondot okozna. Kérdés, hogy lehet egy ilyent kiegyensúlyozni.

Elkezdődöt!!!

Megvan az új motor. Megvannak az elképzelések. A kormányszarvat megemelem, úgy hogy a rövid közdarab jó legyen. Így elfér alatta a nagy motor. A közdarab a motorhoz kap egy új hátsó karimát a csavar és luk kiosztásnak megfelelően.
További tervezett átalakítás: Rögzítőfék kiépítése. Mert marha vicces, ha emelkedőn meg kell állni, mondjuk verejtéket törölni és üresbe teszem a gépetsmile laugh.
Vészleállító, magyarán ha elvesztem az uralmat a gép felett (elbotlok, úgy megindul, hogy nem tudom megállítani) akkor leállítja motort. Bowdenes kihajtás kapcsoló. És télen a teljes hajtómű felújítás.
Tervben van még, nagyobb kerék felszerelése, hiszen ha megemelem a kormányt, akkor ez is elfér alatta.
Igyekszem mindent dokumentálni és a képeket megosztani. Kívánjatok szerencsét!

Mivel vészesen közeleg a következő kaszálás. Kétségbeesve kérek segítséget. Van-e valakinek a fórumtagok közül négyütemű motorral szerelt MF70-e? Milyen motor, saját vagy más átalakítás. Ha lehetne néhány fotót is legyen szíves feltenni. Lépnem kellene valamit. A dízelmotorból a nagyobbat nem merem rátenni a súlya miatt. Az 4 M8 csavar nem hiszem, hogy tartósan elbírná a közel kétszeres tömeget. A KIPOR és hasonló 4t benzines motorok a ferde henger miatt, pedig túl szélesek nem igazán férnek el a szarvak között. Ha van konkrét megoldási példa min 8LE-vel kérem segítsetek.

Előzmény: pasztortaska74 #282 hozzászólása


Én pedig továbbra is árat és beszerzési forrást keresek egy új motorra, ami kb. 10LE és viszonylag kis munkával fel lehet tenni az MF-re. Lehet dízel, benzin akármi. A hompoth féle átalakítók megvannak.

Előzmény: hokuszpok96 #283 hozzászólása


Attól tartok félreértés áldozatai lettünk.
Van egy dög dízelmotorom ami kuka. Ezt szeretné pasztortaska74 magáévá tenni. Ennek ára egyenlőre nincs.
A gépemet és az adaptereket nincs szándékomban eladni.
Magister keres fűkasza adaptert (szerintem ZTR61-et).

Egyébként a ZTR61 vágószerkezetét én is szeretném modifikálni.

Előzmény: pasztortaska74 #274 hozzászólása


Eljössz érte Bicskére? Amúgy érdekelne valami 10LE körüli motor, új és lehetőleg keveset keljen vele barkácsolni. Ha valaki tud valami alkalmas beszerzési forrást, ami ár érték arányban megfelelő az kérem segítsen.

Előzmény: Vasutas01 #2913 hozzászólása



A baj az én meggondolatlanságom. Előbb megvettem őket. Aztán elkezdtem gondolkodni, hogyan biztosíthatnék megfelelő tartási körülményeket. Ez nagyjából menne is, de nem tudok rendszeresen felügyelni rájuk. Most a szülői háznál vannak, két faluval arréb, Édesanyám vigyáz rájuk, de ő fizikailag nem bírja, és hát a család többi tagja sem együttműködő a dologban. Egyébként szépek, egészségesek, és igazi BIRKÁK!smile smile

SEGÍTSÉG!

Legyetek szívesek segíteni. Sajnos a hobby birkáimmal befürödtem. Valószínű nem én vagyok az első. Kettő suffolk jellegű (azért jellegű, mert nincsenek papírjaik) jerke. Szeretném eladni, lehetőleg nem bográcsba. Igazából nem tudom mi lehet az áruk. Kb februári születésűek, szerintem 40-45 kg megvan mindegyik. Ha valaki tud segítsen. (Arra már van alvállakozó, hogy a bundát letehessék a nagy melegre való tekintettel.).
Ha valakit érdekel Bicske környékén vannak. Privát emailban elérhető vagyok.
Köszönöm

Igérem, lassan lejövök a témáról, de még találtam érdekes hirdetést. A képen látható sárga motor, a legkisebb változat, az ami nekem is volt. A Yanmar motoron jól látható a ROTEK felirat. Az eredeti japán motorokon kevesebb a matrica.
http://szerszampiac.hu/mezogazdasag_kert_allattartas/funyiro_fukasza/mf_70_diesel_egytengelyes_kaszalogep_kistraktor_alternalo_fukasza

és a Yanmar európai honlapja:
http://www.yanmarindustrial.eu/Diesel-Engines/

Szerintem örülnének, ha tudnák milyen népszerűek Magyarországonsmile aikido

Előzmény: pasztortaska74 #269 hozzászólása



Ezen motorok minőségét tartós üzem és rendeltetésszerű használat esetén sajnos nem ismerem, de itt nem a motor minősége okozta elsődlegesen a problémát, hanem az erőgép és a munkagép szakszerűtlen párosítása.

Ha a rotek honlapon megnézed, három féle van ebből a motorból (Mivel ezek a Yanmar utánérzései, így van ami KAMA-ez valódi kínai-, van ami KIPOR fantázianév alatt fut). A 400 - 420 ccm-es már 7,7-10LE körül van. Az akár jó is lehetne.

A javaslat, hogy megkapja a romot, nekem meg ad egy olyant ami el is viszi az MF-et nem talált megértő szívresmile sad.

A névleg 14LE TZ-re (most néztem utána)a kontárság netovábbja ilyen motort feltenni.

A rugalmas kapcsolat tényleg nagyon hiányzik. Mielőtt leültem beleolvasni a fórumba pont ezen gondolkodtam, hogy miként lehetne megoldani.

Mint írtam, ez az egész sztori részben a saját butaságom miatt áll így. Nem nagyon van fogás a Mesteren.

A motor egyébként megy a kukába, és keresek rá valami olyant amit fel is lehet szerelni, el is viszi, és még legalább tíz évet kibír. Szívesen veszek minden ötletet.

Az pl kimondottan érdekel, hogy az MF adapterek kompatibilisek-e, vagy azzá tehetőek-e más hasonló egytengelyes géppel?

„Tanuld meg fiam, saját Apádban se bízzál” (Kohn bácsi)
Jöjjön tehát butaságom története.
Kb. 4000m2 terület rendben tartására kellet gépet találnom. Ebből 1500m2 meredek szőlő-hegy. Persze a pénz mindig kevés, az álmok nagyok. Tavaly májusban találtam ezt a két hirdetést:
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/szalastakarmany-betakaritas-gepei/mf-70-diesel-egytengelyes-kaszalogep-kistraktor-alternalo-fukasza/h_6199519
illetve ennek az akkor aktuális változatát:
http://www.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/MF_70_DIesel_egytengelyes_Kaszalogep_kistraktor_Alternalo_Fukasza_34612629.htm?first=1
Mindjárt megörültem és rövidesen létre jött az üzlet.
A vásárláskor kaptam egy adás-vételi szerződést, egy fénymásolt MF70 füzetet és egy brossúrát, hogyan kell a motort beindítani. A motoron az előző hsz.-ekben látható Yanmar matricák voltak, eszembe sem jutott kételkedni, hogy ez nem az, aminek látszik (pedig kellet volna). Ezen kívül sem a motoron, sem a szerződésen nem volt feltüntetve, hogy ez milyen motor (típus, sorozatszám, gyártó, stb). Óriási baki!!!
Az első és leg kellemetlenebb tapasztalat az volt, hogy a ZTR-61-et nem bírta el az elvileg 10LE Yanmar japán dízelmotor, sem sík terepen, sem pedig emelkedőben. Ebbe még beletörődtem, hiszen mindenki azt mondta, hogy ez nem egy szerencsés konstrukció (mármint a fűnyíró adapter). Így aztán igyekeztem nem megvárni, hogy a fű nagyra nőjön.
Aztán beütött a ménkű, idén tavasszal még két fűnyírást végig kínlódtam a szőlőben. Amikor a nagy területet kellett volna kaszálnom a gép végleg megadta magát.
Próbáltam a motort beazonosítani. Kerestem, mint Yanmar, hátha megtalálom a neten- nem sikerült. A kézenfekvő megoldás ott volt a szemem előtt csak én nem láttam: www. rotek.at. No lássuk, és ekkor jött a döbbenet. Kiderült, hogy ez nem japán, nem Yanmar, nem 10LE, de legalább dízel. A motor névleges teljesítménye 2,5kW x 1,36 =3,4LE. Ez ugye a fele sincs a tíznek.
Az eladó álláspontját nem ismertetném, ha akarja, megteheti Ő maga.
Ami tény, azóta eltűntek a remot gépeket Yanmar-ként kínáló hirdetések. Azért én még találtam egypárat. A hirdetésekben sem most, sem akkor nem szerepelt ez a motor teljesítmény, mert akkor még az ilyen hülye is mint én, láthatná, hogy ez a gép nem fog működni. Az hogy a motor tönkrement, persze indokolható lenne nem rendeltetésszerű használattal. Csakhogy ezt az eladó követte le abban a pillanatban, amikor a 3,8LE motort feltette a minimum 5LE teljesítmény igényű gépre.
Sajnos én sem voltam elég körültekintő. Hát ennyi. Mindenki okuljon belő, aki teheti. A probléma, egyéb iránt inkább fogyasztóvédelmi jellegű mint műszaki. És a végére egy vicces hirdetés: http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/szalastakarmany-betakaritas-gepei/mf70-diesel-lucerna-vago-gep-alternalo-fukasza-kaszalogep/h_6618409?ref=ee4746df

Előzmény: Magister #264 hozzászólása


Háát, azért ezzel nem teljesen értek egyet. Ha megnézted a linket, akkor az egy kb. 2,5kW
3,5HP-s motorra mutat. Itt nem az volt a gond, hogy dízel vagy nem, hanem a beépített motor teljesítménye nem volt megfelelő. A túlterhelés és a halál az első pillanattól kezdve borítékolva volt, főleg, hogy én végig abban a tudatban voltam, hogy ez egy 10HP (!) motor.
Tehát lehet remotorizálni bármilyen motorral (még villannyal is smile w00t), csak jól kell megválasztani.

Előzmény: velaro407 #262 hozzászólása


További képek a csapágyról:


Milyen motor ez egyáltalán, kérdezhetné a kíváncsi kívülálló?

Hát ilyen:http://www.rotek.at/a000/002/000002203_00_RT_A_de.html

Ajánlom mindenki figyelmébe a teljesítmény adatokat. Mivel itt szinte mindenki kívülről fújja, mit tud egy eredeti MF70 a 2T motorjával, lehet csodálkozni.
A következőkben elmesélem majd butaságom történetét. Addig is jó éjszakát gyerekek, álmodjatok szépeket...

Előzmény: velaro407 #261 hozzászólása


A motor kb. 20 órát mehetett. 10 óra után olajcsere, minden munka után, néha közben is olajszűrő kiporolva illetve kifúvatva. Minden munka előtt olaj szint ellenőrizve, rendben.
MF70-es géppel használva, közelítőleg sík területen alternáló kaszával, Szőlő között, viszonylag meredek domboldalon (milyen legyen egy Szőlő-hegy ha nem meredek) ZTR-61-el kínlódva még rövid fű esetén is. Azt kezdettől furcsállottam, hogy induláskor, meleg motornál is, ha felengedtem a kuplungot és rá volt adva a hajtás is lefulladás közeli állapot, nagy fekete füst. Aztán persze „összeszedte magát” és ment.
A hiba jelenség: már kis terhelés (alternáló, sík terület) egy idő(kb 20-30 perc munka) után lassult, korom felhő, megáll és nem indul újra, csak lehűlés után. Végül persze már úgy sem.
A diagnózis: Fémpor az olajban, forgács(!) az olajszűrőben és a forgattyúsházban. Szétbontás után a főtengely kihajtás oldali siklócsapágy sérült, kiolvadva, tengelycsap sérült, berágódott. Hajtókar siklócsapágy sérült, kiolvadva tengelycsap sérült berágódott. A hengerfalon sérülés nincs, csak jelentős mértékű kopás. Gyűrűk jelentős mértékben kopottak.
Úgy tűnik, hogy a motorhoz túlméretes csapágyat nem lehet kapni, csak új főtengelyt és új csapágyat. A dugattyút is jó lenne túlméretesre cserélni, de ilyen szerintem még a patikában sincs, talán egy hónolással és új gyűrűkkel még elmenne.
Jöjjenek a képek:

Előzmény: pasztortaska74 #260 hozzászólása



Nincs elfelejtve, csak épp erőt gyűjtök és higgadok, hogy amennyire lehet tárgyilagos tudjak lenni. A dolog nem minden tanulság nélküli smile sad
A lényeg, hogy a motornak harangoztak, bár javítható lenne.smile thumbdown

Köszönöm az érdeklődést!
Igen, Hompoth féle remotorizáció
Eddig csak a forgattyús házba sikerült benéznem: Ami a hengeren nem látszik rágódás, de a dugattyút még nem szedtem ki. Talán nem gyűrűtörés.
A kihajtás oldali főtengely csapágy hurka, viszont szemmel látható tengelycsap károsodás nincs. Meg kellene mérni.
Erősen remélem, hogy nem adagoló v. befecskendező probléma, mert az meghaladja a képességeimet.
Szerencsére az olajszűrő tette a dolgát és csak a szűrőben van forgács.
Mivel, ahogy mondtam, lúzer módon beleszaladtam abba, hogy egy öntvény számon kívül semmi infóm nincs, nem lesz egyszerű. Ilyen motort árulnak itthon D4-418 néven.(lásd gugli).
Ma lejön a hengerfej (remélem) és akkor többet fogok tudni. Galérát majd fogok feltölteni, folyamatosan dokumentálok.smile helpsmilie

Üdv Mindenkinek,

Látom dolgoztok ezerrel, mert nagy a csönd.
Én is dolgoztam volna, ha dizeles MF70 nem hányja össze magát.smile sad
Előbb kormolni kezdett és lefulladni, majd kampec.
Hozzáláttam szétborítani a motort, hát ajjajj.
Először is semmi támpont, hogy mi a pontos típus, motor kód.
Egy fő tengely csapágy az tuti, de ettől nem kellene kormolni.
Ha bárkinek van ötlete (tudjuk, a rabbinak is lett volna néhány, de addigra az összes csirke megdöglöttsmile smile) vagy megosztható dokumentuma az kérem segítsen.

Előzmény: pasztortaska74 #244 hozzászólása



Ebben mi van belül? Bolygómű?

Sajna, a ZTR szerintem is evolúciós zsákutca, ha a fű (nem gaz!) magasabb mint a burkolat teteje, akkor vér verejték és könnyek...

Előzmény: pasztortaska74 #240 hozzászólása


Köszönöm!

Akkor holnap indul a rendsodró :) smile thumbup

Kérdésem is van a hozzáértőkhöz! Az MF70-nél mi a kuplung (grafit gyűrű) elkopásának az előjelele? A gép rendesen kuplungol, de zárt tengelykapcsolónál valami nyiszogás szerű hang is hallatszik. Hol lehet grafit gyűrűt venni?

Előzmény: Magister #231 hozzászólása



Milyen rotációs adapterrel zúztad?
Képet láthatnánk?

Jó estét! Van két idei születésű suffolk jellegű barim. Nyírni vajon mikor kell őket, ha kell egyáltalán? Ugye nekem ez az idő már elég meleg :)

Szép estét!
A képen látható jószágokkal gyarapodott a háztáji. Kimondottan hobbi célból, max 5 fősre van tervezve az állomány. Suffolknak adták őket, aki ért hozzá ítélje meg. Kiváncsi vagyok a vélemnyetekre, mennyire tekinthetőek annak? Mennyire számít a fajtánál a 3. képen, a pofa alatti folt, vagy az már a felnőtt szőr? Persze nem törzskönyvesek, és a korukat sem tudom pontosan.Kb 25-30 kg-osak, 5-6 hete lettek elválasztva.
Kérdésem: szükséges-e a füljelölés, és ha igen hogyan lehet beszerezni/megoldani a leg egyszerűbben.

Üdv Merinó vagy Suffolk jerke bárányt keresek. Minél fiatalabbat tovább tartására 2db-ot. Ha valaki tud segíteni a Budapest Tatabánya Székesfehérvár háromszögben kérem írjon.

Előzmény: pasztortaska74 #179 hozzászólása


Köszönöm! Így viszont érdekes a dolog, mert a dízelmotor teljesítménye jóval nagyobb mint az eredeti benzines, kb10LE. A fordulat nagyjából azonos, szóval bírnia kellene. A fésűket már levettem, most azon gondolkodom, hogy a vágószerkezetet alkítanám át lengőkésesre.

Szép Napot!
Abban kérem a tisztelt errejárók segítségét, hogy az MF70 eredeti cseh/gutbrod motorjának mekkora a teljesítménye és a motor névleges fordulatszáma?
Van egy remotorizált, dízeles példányom és az alternálóval semmi gond, de a fűnyíró adapter az egy nyomorúság. Kösz a segítséget előre is.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ez a növény egyre inkább kiszorul a vetésforgóból. De miért?
Agroinform Webinárium: Kalászos növények – aktuális munkálatok
Agroinform Webinárium: Kalászos növények – aktuális munkálatok
2024. április 24-én az online konferenciánkon a kalászos növények lesznek a...
REGENT 7 késes lazító
REGENT 7 késes lazító

680.000 Ft

Fortschritt MDW E-514 kombájn eladó
Fortschritt MDW E-514 kombájn eladó

4.200.000 Ft

Munkalámpa
Munkalámpa

5.000 Ft

Ömlesztett takarmány búza száraz helyről eladó Kiskunfélegyházán
Ömlesztett takarmány búza száraz helyről...

7.500 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]