Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Körbálázót, de milyet? új
- Szenázs készítése, és gépei új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Deutz Fahr traktorok új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
- Rövidtárcsák új
- Szója termesztése új
- Árpa termesztése új
Előzmény: schfer #459 hozzászólása
Tovább is van? Mondjad még!
Előzmény: jtibor #455 hozzászólása
Önjáró alternálókasza ügyben nincs nagy választék.
Vagy rendbe tesz az ember egy MF-et, vagy vesz egy ezernevű kinait 80-90cm-s kaszával 200 ért.
A következő lépcső 700'000-nél van...
Dobkaszánál már jobb a helyzet.
Kevés pénzből nagy területre szerintem MF.
A hajtómű elnyűhetetlen van hozzá alkatrész. Értsd: van olyan MF amit évente kell fúrni. A hajtóműben csak csapágyakat, szimeringeket kellett cserélni az elmúlt évtizedekben.
Motor: csak a lelkiismeretesen felújítottal nincs gond, leszámítva a kuplung felöli szimering gyors elhasználódását.
Másik rossz hír, hogy az új gyertyák valamiért nem túl hosszú életűek a régi 2t motorokban. Ez egészen új keletű jelenség.
Megoldás:MF 70 remotorizáció!
Eredeti Subaru,Honda, Kohler, B&S motor biztosan kinai motor valószínüleg bírni fogja a rézsükön való döntögetést. Sík terepen meg mindegy
Aki nem bízik a 4t motorokban létezik ipari felhasználásra tervezett német 2t mozor is. Az mindent kibír.
https://youtu.be/va9rtgifW8I
300 körüli áron...
Hompót féle masinák...
Felújítás címen amit muszáj azt cserélik, pótolják, szépen lefestik.
Már egy ideje a kínai motorokat nyiltan nem hidetik Yanmar-nak.
Sokan elhitték, hogy párszázezerért "új" gépet kapnak yanmar motorral.
A legkisebb yanmar (4,7LE-s) motor ára most 600-650'000Ft+áfa.
Kínai diesel nem szereti a merev főtengely kapcsolatot. Rugalmas tengelykötés nélkül idővel törni fog.
Jobb választás egy benzin motor.
Ha leírod mekkora területen milyen céllal akarsz kaszálni tudok gépet ajánlani.
Üdvözletem!
Régen jártam erre...
Aki azóta feladta volna a 2t motorral való foglalatoskodást annak egy kis segítség az átépítéshez itt:
https://drive.google.com/folderview?id=1mC9uHjfDsH9aLwIJDbNyxLEiqnpD6kwU
Található ott egy fotó is. Erősen ajánlott a fotón látható motortartó talpat is hozzáhegeszteni a közdarabhoz. Nem saját tapasztalat, de úgy néz ki, hogy a tengely körüli motorrögzítő csavarok hajlamosak kikezdeni a motor öntvényétben a menetet a kasza ütemes rezgésétől. Jobb ha alul is rögzítve van.
Azt már tudom, hogy az olcsó kínai 4t motorok az árukhoz képest meglepően tartósak.
6 éve szereltem az elsőt fel egy MF-re. Ez kizárólag sík terepen kaszál és kocsit húz. Több mint 500 üzemóra van benne! ...és bírja.
Ezt a képet látva (itt sem vízszintessen áll a motor üzem közben):
Jött egy ötlet. Teszteljünk egy möller motort, mit bír erősen lejtős terepen?
A tesztalanyunkból ki lett iktatva a "oil guard" kapcsolás és biztos ami biztos, mindig max nívóig van töltve olajjal. .:)
Április óta vígan kaszál, túl van az első 40 üzemórán. Majd meglátjuk...
Ha valakinek van széthullott kínai vízszintes tengelyű motorja szívesen átveszem tanulmányozásra. Jó lene tudni mik a gyengéi.
Akinek az eredeti 2t motor gyújtásmizériáiból van elege, annak bátran ajánlom, próbálja ki a gyújtás átalakító modult.
Pár jótanács a beszereléséhez:
Első lépésként vadonat új megszakítóval a lehető legpontosabban állítsd be a gyújtást a gépkönyvi ajánlás optimumára. Ez 3,75mm a FHP elött. Itt rögzítsd le az alaplapot.
Ha ez meg van, biztos ami biztos jelöld össze a gépházat és az alaplapot.
Most már kiszerelhető a megszakító és a kondenzátor.
A megszakító felöl érkező vezetéket csatlaloztassuk a modul sarujához. Ezt jobb ha nem csúszósaruval oldjuk meg. Alkalmasabb biztosabb ha forrasztással oldjuk meg.
A modul házát rögzíthetjük az alaplapra is. Ezt csavarral és recés alátéttel, esetleg popszegecseléssel érhetjük el. Egy a lényeg, biztos fémes érintkezésre van szükség. A kötés kevéske festékkel fedve, biztosan oxid mentesen tartható.
Remotorizáció címen keresek legalább 5 LE-s jelenleg is gyártásban lévő megfizethető 2t motort. Akinek van ötlete ne tartsa magában.
Azért keresek ilyen motort mert az utóbbi időben egyre több a panasz a megnövekedett gyertya cserék számára. Valószínű, hogy a gyártók változtattak valamit ami miatt a gyertyák nem bírják sokáig a régi 2t motorokban.
2t motorra pedig nagy szükség lenne.
Előzmény: pasztortaska74 #442 hozzászólása
Csak eszembe jutott...
Az ígért kép:
Előzmény: wernerj #446 hozzászólása
A legjobb gépek közé tartozik. Professzionális felhasználásra tervezett strapabíró gépek. Már nem gyártjak mivel a svájci AEBI felvásárolta. Alkatrész ritkán kell hozzá. De ha kell, akkor csak méregdrágán van.
Előzmény: fedecsku99 #444 hozzászólása
Nekem rendre 700-800m²/óra közé jön ki az átlagom.
Fél ha-t ebéd, ivás, tankolási szünetekkel 8-8,5 óra alatt szoktam letudni.
A 2T motor 11-12, a 4T kb. 8 litert evett meg ekkora területen
Előzmény: fedecsku99 #437 hozzászólása
Én kukoricát zúztam vele. Soronként kétszer mentem át rajta. Először kicsit megemelem az elejét úgy, hogy lenyomom a gép szarvát. Masodik menetben leengedem teljesen. Kisújnyi csíkokra tépi.
Ha odajutok az asztali géphez akkor majd mutatok képet is az eredményről is.
Előzmény: sanyi26 #435 hozzászólása
Konkrét utasítást nem tudok a ksrbantartásáról.
Használat után 3-4 pumpalas a zsírzógombon, és vissza lazítom a szijjat.
Előzmény: sanyi26 #436 hozzászólása
Kicsit eltüntem. Melegebb éghajlatra
Azóta meg úszok a melóban...
Előzmény: hokuszpok96 #433 hozzászólása
Úgy tippelném, hogy az eredeti 5LE-s 2T motor kevés lenne.
Előzmény: pasztortaska74 #431 hozzászólása
Jó ez a gugli hibajavító:-)
Milyen motor van a tiedén, hogy elbírna egy szélesebb fűnyírót? ...akart lenni.
Előzmény: hokuszpok96 #429 hozzászólása
Több megoldást is el tudok képzelni.
Ha a ztr szöghajtását felhasználód akkor egy fűnyíró traktor 2-3 késes vágóasztalát megtudod hajtani vele.
Magad készítesz egy szélesebb, többkéses vágóasztalát.
Milyen motor van a tiedén, hogy elbírja szélesebb fűnyíró?
Előzmény: eliasmiklos #427 hozzászólása
Egy tengelycsonkot lehet felfogatni a felnire, erre egy másik kereket lehet feltenni. Így dupla kerékkel lápos, mocsaras, meredek hegyvidéki terepenn is lehet vele kaszálni. Így használják a balatoni nádvágók a jégen, és alápon is.
Előzmény: sanyi26 #420 hozzászólása
Több lehetőség is van. Leggyakrabban a nagy holtjaték okozza a kuplung karnál.
Ez ne legyen 2-3 mm-nél nagyobb.
Illetve okozhatja a kinyomó grafit gyűrű kopása is.
Előzmény: sanyi26 #412 hozzászólása
Az alapjárati fordulatszám, üzemi fordulatszám (pl.:fix gázos fűnyírómotorok) beállításához jó ha van. 2t motornál különösen. Max fordulat beszabályzásához is kell egy fordulatszámmérő.
Előzmény: fedecsku99 #411 hozzászólása
Elsőre talán olvasd el a 352. hozzászólást. (Ha már engem idézgetnek:-)
Mit kérhet? Majd megmondja!;-)
Szerencsésebbek 30-40E Ft-ért jutnak hozzá egy komplett géphez.
A piacon 100 felett kelnek el adapterek nélkül. Ha komoly munkára kell, szerintem azt is megéri. Ha bele gondolsz 10 óra alatt 4ha-t lehet vele lekaszálni 6000Ft-ból.
A kasza, a kaszarázó 20-40/db.
Előzmény: sanyi26 #408 hozzászólása
Jó választás.
Létezi fordulatszám mérős változata is. Aki maga szereli a gépeit, annak ez utóbbi kifejezetten ajánlott.
Ali xpesszen 6-10$ körül kapható.
Előzmény: sanyi26 #402 hozzászólása
A mai gyertyák nagyon sérülékenyek. Nem szeretik az ideálistól eltérő állapotokat. Pikk-pakk van rajtuk hajszálrepedés, és nyomas alatt máris nincs rajtuk szikra. ...és megdöglik a magjuk is.
Jól beállított 2t motorban is 30-50 óra az élettartamuk(csak).
Szerintem te is vedd le a kipufogót, vagy az egész hengert.
Hogy néz ki a dugattyú? Vannak lerakódások a dugattyú gyűrűk alatt? Húzás nyomok, rovátkák?
Előzmény: kori12251225 #397 hozzászólása
Ilyen korú gépnél valószínű, hogy valóban nincs már erő benne. Magyarán elhasználódott.
Vedd le a kipufogót és nézd meg a dugattyú oldalát.
Sárgástól a fekete színű lerakódásig, több kevesebb karctól a mély bemaródásig mind azt jelzik, hogy a motor felújítás érett.
Ha ilyenek nem láthatók, akkor írd le milyennek látod a gyertyát.
Előzmény: sanyi26 #396 hozzászólása
Igen mivel csigahajtóműves. Nagy az ellenállása.
Fék azért kell, mert állóhelyzetben el lehet tolni. Tehát el is tud gurulni. A gyári fék üzemi és rögzítőfék is.
Olajból mindig jót vagy a jobbat érdemes választani. A jó az amit a gyár előír.
Jelen esetben a jó az API TA (pl.:Arol2T) teljesítményszintű olaj.
A jobb olaj ezt túlteljesíti. A jobb olaj, jobb kenést, tisztább motort eredményez. Egy két kivétellel, a ma kapható olajok mind túl teljesítik. A többi pedig teljesíti a gyári előírást.
A ma kapható olajok általában API TC teljesítményszintűek. A piros Stihl olaj is API TC. A zöld API TC+. Az API TC+ alacsonyabb füstkibocsájtású. Az API TC++ olajok még alacsonabb füstkibocsájtásúak. A kenőképessége az API TC/TC+/TC++ olajoknak megegyezik.
Ha nem gond, ajánlok két magyar terméket ezek egyenértékűek a Stihl olajjal, cssk jobb az áruk:
http://www.olajraktar.hu/termekbovebb/motorkerekpar-olajok-szuro-lanckeno-stb/re-cord/re-cord-2t-asvanyi-1-liter-923
http://www.olajraktar.hu/termekbovebb/motorkerekpar-olajok-szuro-lanckeno-stb/re-cord/re-cord-2t-asvanyi-1-liter-923
Egy kis háttér infó a motorolajokról:
https://sites.google.com/site/terratraktorok/muhely/karbantartas/kenestechnika/ketuetemu-motorolajok
Az a gond, hogy olyan mennyiségű hamis portéka kerül be hozzánk, hogy iszonyat.
Régen legalább lehetett azt mondani (maradjunk a gyertyánál), hogy nagyáruházban biztosan eredetit lehetett venni. Azt ugyan is a nagyker szállította be.
Most meg valami xy Kft. belerakja a kitudja honnét származó gyertyát egy kis zacskóba. Rábiggyeszti, hogy mire/mibe való. ...és olcsóbb mint a másik! Senkinek nem tűnik fel.
Műhelybe is hetente jönnek a csoda szArszámokkal, féláron kínált márkás olajjal, gyertyával, csapággyal, stb...
Így aztán kis gyártók termékeit forgalmazom. Azokat nem hamisítja senki. Jó a minőségük, és az áruk is. Ezért magyar nálam az olaj. Ha megfelel az Audinak, Suzukinak, akkor nekem is. Cseh a gyertya. A Skoda nem panaszkodik rá, akkor én sem.
2t motorban minőségi gyertyának 30-50 óránként kell cserélni.
Előzmény: sanyi26 #385 hozzászólása
Benzin nélkül ez sem megy!
Előzmény: sanyi26 #383 hozzászólása
A karburátorban a síber tolattyú könnyen járjon, de ne lógjon. A síber tű ne legyen oválisra, vállasra kopva. A főfúvóka teteje ne legyen kiverődve.
Előzmény: Marti Miklós #376 hozzászólása
Ez nem féklevegős karburátor. Itt nincs jelentősége az üzemanyagszintnek. Érjen bele a fő fúvóka és ne folyon túl. Ennyit kell tudnia.
Indításra nekem az vált be, hogy úsztató lenyom, majd a földre lecsöppenő két csepp benzin után 1/3 gázzal berántás.
Előzmény: sanyi26 #375 hozzászólása
Leveszed a kereket, a porfogót, és alatta a szimering. Azt meg egy árral kifordítod a helyéről.
Ősszerakaskor kiveszed a reteszt a tengelyből, betekered az ékpályát szigszalaggal, olajozd meg a tengelyt, hogy ne sértse meg a szimeringet felrakáskor.
Lehetőség szerint több ajkú szimeringet válasz:
http://www.hujber.hu/szim.jpg
Nem normális a leírt jelenség. Részleges dugulásra, vagy kopott síberre, utal.
Előzmény: _NB_ #374 hozzászólása
Elméletileg ilyesmi érték lehet. Szerintem nem jelentős a fogyasztása. Egyszer régen mértem szőlőpermetezéskor. Akkor 1,5/óra körüli érték jött ki (ha jól emlékszem) De ahhoz nem kellett annyira pörgetni.
Előzmény: _NB_ #369 hozzászólása
A kormos gyertya tökéletlen égésre utal. Amt sokminden okozhat. A 7-8 literes fogyasztást látva, biztos, hogy az (is) közre játszik. Jó kondíciójú motor dupla mennyiségű üzemanyaggal biztosan üzemképtelen. Biztosra veszem, hogy a kopott motor mellett a mókulók "áldásos" fúvóka cseréi épp úgy előfordulhatnak mint a karburator szétbarmolása.
A 480g/k/h az 480g/lóerőóra. A k=koňská síla=lóerő.
Apropó! Magyarnyelvű gépkönyv ha érdekel:
https://drive.google.com/file/d/0B4YJzq8exGQFSWluQUdiaExtdXc/view?usp=drivesdk
(Poén: ebben nem szerepel a fogyasztási adat)
Előzmény: S.K.Levi #367 hozzászólása
Pedig ez tényleg faék egyszerűségű motor. A karburátora is. Alapjárati levegőt, aapjárati fordulatszámot tudsz állítani raja. Semmi mást...
A 7-8 liter az tényleg sok. Ott kompresszió, vagy karburátor fúvóka gond van.
Tévedés ne essék! Én csak a magaméra raktam önszántamból möllert. Puszta kíváncsiságból.
A többit a kuncsaftok hozták magukkal.
Akik hivatásszerüen használják és kikérték a véleményemet, én nekik Thorx-ot, B&S Vanguard 6,5-öst, Kohler-t, Honda GX200-at javasotam.
MF70 S.N.K. Akkor kalandra fel! Engem biztosan érdekel a téma!
Van egy kis kerti traktoros oldalam. Itt gyüjtögetem össze a különféle gépkönyveket, dokumentumokat, közben osztom az észt is. :-)
Van egy olyan része is ahol szívesen megmutatom mások átépítéseit, tapasztalatait is. Szívesen látnám a ge géped történetét is.
Kukkants be:
https://sites.google.com/site/terratraktorok/
Előzmény: _NB_ #366 hozzászólása
Leszabályzás? Mit értesz ez alatt? A 4T motor max (kb.:3600-as) fordulaszámát?
Saját mérésem szerint 3000/perc környékén halad kényelmesen. 3600 fordulatszámnál már "rendesen ki kell lépni". Tehát a 4T motor munkavégzéshez tejesen rendben van. Kocsit húzni már nem olyan gyors mint a 2T.
Amit viszont lehetszeretni a 4T motorban az az, hogy van regulátor. A 2T nek nincs (sajnos) terhelés szabályzója. Nem kell kézzel húzni a gázt és közben úgy felengedni a kuplungot, hogy a motor sem álljon le, és a kezedből sem ugorjon ki. Be sem kötöttem a gázt. Elegánsan lábbal ráhúztam féig, majd feengedtem a kuplungot. A többit a regulátor elrendezte.
Kifejezetten szerethető a 4T-vel remotorizált MF. Pedig én nagy kétütemű rajongó vagyok!:-)
Előzmény: sanyi26 #365 hozzászólása
Csak jó géppel öröm a munka! Ahhoz meg az kell, hogy A-Z-ig rendben legyen.
Világító tekercs 6-7000 Ft.
Előzmény: S.K.Levi #361 hozzászólása
Helló!
Megnéztem a linken szereplő motort. Forintban kifejezve 31'000 az ára.
Az S.N.K. márkajelzés nekem nem mond semmit. Ha tippelhetek akkor a nálunk kapható Möller-nek a román alteregoja lehet. Az is hasoló árban mozog. Mondjuk azt 6,5 LE-nek hiretik.
Abból jópárat raktam MF70-re. A sajátomon is az volt. Szőlőben két évig permezeztem, sorközt kapáltam, kukoricát szártépőztem. 30 vagy 40 üzemórával adtam el. Az új tulajnál 2 év múlva megdöglött. Vett rá másikat.
A többi gépen lévő möller motor is, elég vegyes képet mutat. Van jobb, rosszabb köztük.
Kínai motoroknál vannak csak jóminőséget produkáló cégek:
https://sites.google.com/site/terratraktorok/motorok/made-in-people-s-republic-of-china
...és van olyan is amelyik a megrendelő kívánságának megfelelő árú terméket gyárt. Természetesen itt komoly minőségi kompromisszumokkal. Az ár mindig tükrözi a minőséget is. Szerintem ez is ide tartozik.
Ha megfizethető árú és jó motort szeretnél akkor a Zonghsen-t ajánlom. Itthon és erdélyben is (gondolom) az MTD forgalmazza:
https://agrokisgepcenter.hu/termekek/motorok-komplett/mtd-thorx-ohv-208cc-allo-motor-kpl-e-start-22-2mm
Ha kisterületre kell, vagy (mint ahogyan Marti Miklós topiktárs is írta) lejtősterületen használnád, akkor inkább a régi 2T motort érdemes felújítani. A 4t-k nem szabad oldalra döntögetve használni.
Előzmény: sanyi26 #360 hozzászólása
A lendkerék menet javításra sok megoldás van. Felhegesztés, behegesztett menetes persely, új nagyobb menet új lehúzóval, stb...
Arra a perforált lemezre gondolsz? Kiszokták venni. Azért, mert fenn akad rajta a kaszálék, és nincs hűtése a motornak. Igaz, így meg a hűtőbordákat tömíti el. Úgy megint nem lesz hűtése... Csak ez nem látszik:-)
Világító tekercs (szemben a gyújtótekercsel) egyik vége testelve van. A másikon elméletileg sárga vezeték van. Ha nincs, keresd meg a tekercs szabad végét. Arra kötheted a világítást.
Egy kis súgás a dologhoz:
https://drive.google.com/file/d/0B4YJzq8exGQFY2EtUmNveXdnMU0/view?usp=drivesdk
Én csak szét szedném azt a váltót...
"Nem azzal van a bajom ha valami elromlik és meg kell javítani, hanem a kontárkodást, gányolást a legnehezebb visszaállatni szerelhető állapotra."
Láttam már axiál csapágyat helyettesítő alátétet!:-)
Ne csüggedj! Olvasd el a 352-es hozzászólás elejét megint.
Előzmény: sanyi26 #355 hozzászólása
Elösször is gratulálok, és jó munkát, jó egészséget, a szerzeményhez!
1.)Nem szárazon fut! 0,75 Liter SAE90 HYPOID (pl..Mol hykomol 90) olajjal kell feltölteni. 100 üzemóránként kell cserélni.
2.) A gyújtókábelen kívül motor alján még kétvezeték jön ki.
Sárga: 6V 17W a világításnak.
Fekete: a gyújtás leállító vezetéke. Testelve zárja rövidre a gyújtást. Ennek a másik vége a gázkar házában lévő műanyag szigetelőben rögzül, egy hernyó csavar segítségével. A gázkart az óramutatójárásával ellentétesen mozgatva egy helyen megakad. Ez az alapjárat helye. Tovább mozgatva hozzáér a hernyócsavarhoz, ezzel leállítva a motort.
A gyertyapipa levételét a gyújtótafó sokáig nem tolerálja.
3.) 1,3 liter SAE90 HYPOID (pl..Mol hykomol 90) olajjal kell feltölteni. 200 üzemóránként kell cserélni.
A nívó pálca alja a minimum, a jel a maximum.
Azt a zsíros trutyit benzinnel lehet kimosni. A nyugodt alvásnak ára van. Én inkább szétszedném. Jobb lenne látni mi van benne. Miért volt benne zsír, és mit okozott.
2T motort nem kunszt felújítani.
A kaszát lánckenőolajjal kell kenni munka kezdés elött, munka alatt óránként, munka után.
A légszűrő aljába 0,5 cm 2T olajat kell önteni, 30 óránként cserélni.
Érdemes API TC 2T olajat használni 1:40-es keverékkel.
Gumiban 2bar nyomás legyen. Kevesebbel képed megforogni a felni és eltépi a szelepet.
Innét tölthetsz le magyar és idegennyelvű gépkönyveket a géphez és adaptereihez. Ezekben találsz alkartészjegyzékeket, robbantott ábrákat, karbantartáshiz, javításhoz szükséges célszerszámok rajzát.
https://drive.google.com/folderview?id=0B4YJzq8exGQFUlBqdk9pX2ZBTHc
További infó a linken szereplő lap alján:
https://sites.google.com/site/terratraktorok/muhely/szerviz/hutyutyu-hutyutyu-hutyutyu/hibakereses-2t-motorokon
Előzmény: velaro407 #351 hozzászólása
Dága Hacsek úr!
Oldalt a két állítható csúszótalp hiányzik.
Lásd itt:
https://drive.google.com/file/d/0B4YJzq8exGQFQUNoV0xQSVNsRm8/view?usp=drivesdk
Valószínüleg alacsonyan van a kasza azért nem a fésükközt jön ki a kaszálék.
Nagyobb ballonosabb gumi?
Házikészítésű körmös kerék?
Esetleg rápántolható körmös kerék: https://img2.sprzedajemy.pl/540x405_traktorek-fortschritt-e-dzik-51450277.jpg
Előzmény: sanyi26 #350 hozzászólása
Lejtős területen használva jó ha van. Sebességbe rakva is képes lefutni a domboldalról.
Előzmény: sanyi26 #348 hozzászólása
"Használtban szép lehetsz, de okos nem!" (Kohn bácsi)
Aki használt MF70 vételrére adja a fejét annak azt tanácsolom mindig:
1.)Hompót félét nem veszünk!
2.)A legolcsóbbat vegye meg, amihez a legtöbb olyan adapter van, amit használni is fog.
Mivel a legfiatalabb is majd nem 30 éves, nem lesz egy olyan sem amelyiket megveszed és csak használni kell. Fel kell rendesen újítani. Azzal öröm lesz a munka.
Tehát a vétel áron felül, legalább legyen még egy száz-százötven a farzsebedben. Ha így állsz hozzá nem fognak nagy megrázkódtatások érni.
Érdemes rendesen kompromisszumok nélkül felújítani. Ilyen tartós és nagy területteljesítményű gépet ennyiből nem lehet ma kapni. Jó befektetés.
A hajtóművét nehéz szétbarmolni ezzel nem is szokott gond lenni. Ha hangja van menet közben akkor csapágyas. Azt házilag nem kunszt cserélni, és nem is drága. Az elejében a kapcsolóhüvelyt szokták lefogazni. Cserélhető. Nem tétel.
Ha kaszálni kell a gép:
A legtöbbön 140-160-as kasza van. Néha van 180-as is. Az nem cseh hanem német kasza. Érdemes rányúlni mert a 140-eshez képest az 1200m²-rel nagyobb területet lehet vele vágni óránként. Nagy területen nem mindegy!
Kaszagerendák ne legyenek hegesztéssel javítva. Ha hegesztett akkor tuti hullámosra kopottak. Azt ameddig nem köszörülik síkba, addig nem lehet normálisan kaszálni. A kasza minden tartozéka meglegyen. Ne legyen törött, repedt. Ezek nem olcsó dolgok.
Kaszarázó ne kotyogjon 1-1,5mm-nél nagyobbat. Ha a bronz csúszócsapágy kopott az cserélhető Az excenter màr drágább móka. Jobb felújítatni.
A többi adapterben én még életemben nem cseréltem csapágyat azért, mert indokolt lett volna.
Ami miatt rosszhírű a típus, azaz a gyenge pont: az a motor. Pedig faék egyszerűségű. A piacon lévők kivétel nélkül felújításérett mind.
Ha kisterületre kell, érdemes felújítani, nem egy nagy összeg. Ha lejtősterületre kell, nincs más ésszerű megoldás mint a 2t motor felújítása.
Nagy területen belátható időn belül meghozza (üzemanyagban) az árát a szükséges közdarab és egy korszerű 4T esetleg egy kínai diesel (Ez utóbbiról velaro407-et kell faggatni).
A szikra van és a karburátor sem kopott akkor nem lesz drága a felújjítás. Ha mindkettőt cserélni kell, még akkor is kevesebb a felújítás, mint egy új (nem kínai) 5LE-s motor.
2t motoron a kuplung korona szimeringje nem egy sikeredett darab. Ebből a legjobbat kell venni. Az bírja. Nem baj ha van otthon tartalékban.
Kertészeti munkára csak nagyon korlátozottan alkalmas. Ez a kép kaszálni, rendetkezelni, szállítani nagyon jó. De szántani rotálni nem ajánlom.
Előzmény: velaro407 #345 hozzászólása
Helló!
Milyen a 10 lovas erőmű? Mik a tapasztalatok?
A ztr ezek szerint még így is megfogta a motort?
Előzmény: sanyi26 #343 hozzászólása
A képen a nyíllal jelölt csavarral állíthatod a pengék közti hézagot. Akkor jó a beállítás ha a pengék elején 0,1 a hátulján maximum 0,3 mm a hézag. Végezz próbavágást. Ha nem jó, állíts utánna. Minden esetben ellenőrizd, hogy kézzel szabadon jár-e a kasza.
Célszerű szétszedni a kaszát beállítás elött. Megtisztítani minden elemét. Lánckenő olajjal beolajozni és úgy összeszerelni.
Ha füvet kaszálsz azt össze kell szedni mert következő kaszálásra otthagyott fű eltömíti a kaszát.
Előzmény: hokuszpok96 #341 hozzászólása
Persze, hogy lehet. Csak bird tüdővel.
Így azért "módosabb". Nem?
https://youtu.be/rYskQVVqTOw
Akit esetleg érdekel a téma, velaro407 topiktárs MF70 remotorizációja itt olvasható:
https://sites.google.com/site/terratraktorok/muhely/ezermester/mekkhekkelve
Előzmény: Marti Miklós #335 hozzászólása
Sokáig szereztem ezzel a vetőgéppel, de az ára vissza tartott mindig. Nekem egy primitív tárcsás szerenkénti vető gépem van. A legnagyobb baja az, hogy néha kettő magot dob egy helyre. Ami borsónál nem gond, de kukoricának nem olyan jó.
A fényképed még megtiszteltetés! Köszönöm!
Előzmény: Marti Miklós #331 hozzászólása
Valahogy éreztem! :) Azért is mutattam meg. Remélem nem bánod,hogy az általam farikcsált oldalon felhasználtam, mint követendő jó példát.
Látom már azóta átalakítottad a vető gépeket. Tudható az oka? Neked beváltak ezek a magyar vetőgépek? Milyen tapasztalataid vannak?
Előzmény: velaro407 #330 hozzászólása
Talán... ...ha a kés végei ki vannak fúrva. Így előkészítve az Y lengőkések fogadására. Akkor az kiegyensúlyozható.
Ezután már csak a lengőkéseket (és azok rögzítéseit) kell egyforma alakúra, és tömegűre munkálni.
Vagy jóban kell lenned egy gumis szakival, vagy egy olyan ipari üzembe kell kapcsolat ahol van centerex mérő pad.
Előzmény: Marti Miklós #327 hozzászólása
Ügyes!
https://sites.google.com/site/terratraktorok/1x1/vetes
Előzmény: zsolthun81 #325 hozzászólása
Szuper! ...és? Működik?
Előzmény: zsolthun81 #323 hozzászólása
Nekem nincs rajzom. De annélkül is legyártható. A keréken lévő kis kihajtható kallantyút kell beleakasztani.
Előzmény: zsolthun81 #321 hozzászólása
15 oldalon, a 35, 36, 37-es képeket nézd meg! Meg van minden alkatrésze? A képen látható módon raktad össze?
https://drive.google.com/file/d/0B4YJzq8exGQFOENZZ29DemZyMkk/view?usp=drivesdk
Előzmény: hokuszpok96 #319 hozzászólása
Eredendően ez az adapter sportpályák, parkok gyepfelületeinek mulcsozására volt kitalálva. Tehát 5-6cm nél hosszabb fűvel nem nagyon tud megbírkózni. Ezért szokták a (sűrűbb vágás helyett) kivágni az oldalát, levenni a fésűket az elejéről és a háttuljáról is. Ha te is kaszálás helyett használod, így hagyhatod. Háttul tedd vissza a fésűket, vagy egy gumilemezt mert ha felkap egy követ...(tudna mesélni a bokám:)
Nagyobb fűbe én felszoktam rakni a kapálóadapterhez tartozó vaskerekeket. Azok kisebb átmérője lassabb menetsebességet eredményez, így jobban megbirkózik a magasabb fűvel.
A ZTR-rel viszont nagyon jól lehet kukoricát, napraforgót, stb... szártépőzni.
Ne vegyél még szijjat. Majd ha elszakadt. Szabvány szijj van rajta. Minden hajtástechnikai üzletben kapható. A szijjon rajta van a mérete. Talán a gépkönyvben is. Ha mégsem, akkor mérd meg a szélességét és a hosszát(kerületét). Elég széles tartományban állítható a szijfeszesség, így pár centivel kisebb vagy nagyobb is felrakható rá.
Kerekekkel állítsd be a vágási magasságot (sík betonon) Ehhez képest a csúszótalpak legalább 2cm-rel feljebb legyenek. Egyenetlen terepen ha sokszor fel ül a talpakra állítsd feljebb. A lényeg: a kés nefusson bele a talaj egyenetlenségeibe mert akkor nem győzöd élezni.
Előzmény: pasztortaska74 #317 hozzászólása
Előzmény: hokuszpok96 #316 hozzászólása
Helló!
Gratulálok a beszerzéshez! Ne dobd el a régi kést sem, ha csak nem görbe. Egyébként érdemes megélezni.
A kés vizszintes felülete üzemközben a talaj felé néz.
Egy kis segítség: https://drive.google.com/open?id=0B4YJzq8exGQFQUNoV0xQSVNsRm8
Plusz Moriczka rajz: