Gázolaj árak 653 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 394.94 Ft USD 371.47 Ft CHF 406.83 Ft GBP 462.11 Ft

Fórum

Becenév: picipityu
Csatlakozott: 2016-07-14 03:29:28
Utolsó belépés: 2022-09-21 19:48:22
Fórum hozzászólás: 26

Fórumhozzászólásai

Köszönöm mindenkinek a segítő hozzászólást!
Megpróbálom beállítani az optimális helyzetet a karokon, de lehet, hogy a szűrőt is meg kell keresnem a legjobb eredményért. Ha megoldottam visszajövök, de az picit elhúzódik, mert közben dolgozni is kell járnom a céghez, így kevés a szabadidő. smile hammer
A #1677 kérdésemben a "kékfüstölős" témát is nézzétek meg légyszives, hátha arra is van jótanácsotok. Azt a részt még kiegészíteném azzal, hogy az olaj a motorban nem fogy és nem is szaporodik. Tehát a gyűrűproblémát én elsőre kizárnám, de lehet, hogy tévedek.
Köszönöm!

Előzmény: lorant90 #1678 hozzászólása



A karoknak hogy kell állniuk? Több állás is van az oldalsónak, az ülés alattinak meg nincs igazából csak két állása: koppanásig jobbra, vagy koppig balra. De hogy kell állnia, ha pl. billenteni akarok a pótkocsival? Illetve az oldalsó karnak van-e szerepe a billentésnél?
Köszönöm!

Sziasztok!
Összetett problémával fordulok hozzátok tanácsért.
Az egyik, hogy van két kar a Zetoromon az ülés mellett/alatt, amit nem tudom, hogy mi a funkciójuk és hogy kell őket beállítani.
Több traktoros ismerősömet is kérdeztem már, de Zetor hozzáértő nincs a környéken. (Errefelé inkább az MTZ a divat traktor)
Billentős pótkocsim van és nagyon nehezen tudok vele billenteni. 3 köb fát már alig-alig emel fel.
Ezekre a karokra csak tippem van, de konkrét ismeretek nélkül nem merem őket állítgatni, nehogy rossz történjen. Leírást sem igazán találok hozzá. Az is lehet, hogy a hidraulika rendszerem a gyenge?
A másik probléma pedig a motorral kapcsolatos.
Fahordás közben egyszer csak tömény kék füstöt nyomott a kipufogó és "hupogó-dadogó" hang kísérte a motorból. Amikor ez történt nagyon enyhe terheléssel, vízszintesen, vagy talán picit lefelé gurultam a megrakott közelítőkocsimmal. Aztán adtam egy kövér gázt és nyúl 5-ben gyorsítottam és mikor visszavettem a gázt már nem nyomta a kék füstöt és a hupogó hangnak is vége lett. Valószínű, hogy a kipufogó könyökében összejött egy kis elégetlen gázolaj, mert miután abbahagyta a tömény kék füstölést, akkor furcsa égett szagot adott és ahol a könyökre rá van húzva a kipufogó dob onnan szivárgotta réseken némi füst egy darabig.
Nekem vagy a szelepekre, vagy a porlasztókra terelődik a gyanúm, de ebben is szeretném a véleményeteket kérni. ( Esetleg felkaphatta az motorolajat?)
Köszönöm szépen!

Előzmény: Buvargabi #1620 hozzászólása



Naftarendszer teljesen tiszta. Új szűrők, új szűrőház, új tápszivattyú, új adagolóelemek, új porlasztók, gyakorlatilag a tankon kívül minden új, még az adagoló belseje is.
Ennek az adagolósnak adok még egy esélyt. Aztán, ha nem tudja helyrehozni, akkor tovább lépek.
...és nagyon köszi a segítséget!!! smile thumbup

Előzmény: Buvargabi #1618 hozzászólása



Baranya megye nyugati felében. smile cowboy

Előzmény: Buvargabi #1616 hozzászólása



Hát, itt mindenki MTZ-s. Én vagyok Zetoros csak.
Holnap után lesz időm, kiviszem az erdőre kicsit megrúgatom a dombokon. Aztán ha nem változik a dolog, akkor visszamegyek az adagolóshoz.
Én már arra is gondoltam, hogy talán a javítás előtti rossz beállítások miatt lerakódott koromnak kell esetleg kiégnie? Nem tudom...
Nem tudom mire gondolt az adagolós, hogy "be kell állnia".smile confused

Előzmény: Buvargabi #1614 hozzászólása



Ma addig jutottam, hogy felhívtam az adagolóst és elmondtam neki a "tüneteket".
Annyit mondott, hogy menjek vele egy darabig, 3-4 napig, vegyes terhelés mellett.
Aztán, ha nem javul a dolog, akkor visszatérünk rá.
Állítólag be kell állnia a rendszernek...

Előzmény: Buvargabi #1612 hozzászólása



Semmi baj! smile smile Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Buvargabi #1609 hozzászólása



A pumpa alatt a komplett adagolót érted?

Előzmény: Buvargabi #1607 hozzászólása



Szelephézag állítás előtt nem csinálta. Előtte kéken füstölt, hidegen nagyon, melegen kicsit kevésbé, de úgy is kéklett rendesen.
Amióta úgymond rendbe lett téve, nincs kék füst, csak indításkor kb. 2-3 percig, aztán elmarad. Nagy gázadásnál, vagy nagyobb terhelésnél ( rakott pótkocsi dobnak felfelé) fekete füst van.
Viszont jóval "keményebb" lett a hangja, hamarabb veszi a lapot és úgytűnik az ereje is jobb lett.

Előzmény: Gepi #1605 hozzászólása



Az adagolós rendbe tette, de nem tudom mit cserélt, vagy nem cserélt benne.
Valószínű, hogy csak a tömítéseket cserélte és beállította. Az előtöltés is be lett állítva 21°-ra. A tápszivattyú új, a gázolajszűrők újak, porlasztók újak.

Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy szerintetek mitől lehet egyenetlen járása a Zetorom motorjának enyhe terhelés mellett?
Most tettem rendbe az üzemanyagrendszert meg a szelephézagot.Alapjáraton egyenletes a motor járása, teljes terhelésnél is annak tűnik, de enyhe terhelés mellett úgy kb. 1500-as fordulaton "hupogva", egyenetlenül jár.
Mi lehet a probléma?
Van valakinek valami tippje?
Köszönöm!

Előzmény: Buvargabi #1587 hozzászólása



Köszönöm a tippet, igazad volt.
A 811-es a durva, a 812-es a finom szűrő.

Előzmény: bjoco250 #1590 hozzászólása



Szia!
Én úgy állítottam szelephézagot, hogy az 1. henger szelepváltásánál állítottam a 4. hengeren a hézagokat, a 3, henger szelepváltásánál a 2. hengerét, a 4. váltásánál az 1. hengerét és a 2. henger váltásánál a 3. hengerét.
A kipufogószelepét 0,3mm-re, a szívószelepét 0,2mm-re állítottam a leírás szerint.
A hézagmérőnek "húzósan" kell a szelepszár és a himba közé mennie. Sem túl lazán, sem túl keményen.
A himba állításhoz egy széles pofájú csavarhúzó kell és egy 17-es kulcs, meg egy 0,2mm-es és egy 0,3mm-es hézagmérő, valamint egy 46-os kulcs, amivel a főtengelyt forgatod.
Ha végeztél, forgasd ár a főtengelyt újra 2x-3x és ellenőrizd vissza a beállítást. Ha kell, finomíts rajta.

Előzmény: picipityu #1585 hozzászólása



szűrőszűrő

Üdv. Mindenkinek!

Szeretném kérdezni, hogy ismeri-e valaki a FILTRON gázolajszűrő betéteket?
Nekem a PM 811 és a PM 812 számú van, de nem tudom melyik a durva- és a finom szűrő.
Most cserélném először, de lehet, hogy nem mindegy melyiket hova teszem.
Köszönöm!

Sziasztok!
Először is mindenkinek köszönöm a segítséget, aki valamivel is segítette a boldogulásomat!
Az adagoló körül végre összeállt a rend.
Teljesen rendbe lett téve és az előtöltés is a helyére került. 17°-on volt, most 21°-ra került. Porlasztók cserélve újakra. Szelephézag mindenhol gyári értékre állítva.
Az indítás így -7-8°C-ban is könnyen megy.
( Így a dekompresszor dolgot egy időre elengedtem smile smile ).
A csilingelő hang is megoldódott, a porlasztókhoz menő csövekre rezgéscsillapító került.
Szóval alakul a Kicsike!
Még egyszer köszi mindent! smile thumbup

Előzmény: Hús Futár #1571 hozzászólása



Ügyes! Erre még nem gondoltam...smile thumbup

Előzmény: lorant90 #1567 hozzászólása



Kivettem a szívószelep emelő rudakat és semmi nincs rajtuk. A kipufogóét nem bántottam, mert úgy tudom, hogy a szívószelepet érinti a dekompresszor.
Ha nem jól tudom, akkor van még egy köröm vele.
Az adagoló "csilingelése" meglett. Új nyomócsöveket tettem fel az adagolótól a porlasztóig és üzem közben azok rezegnek be és adják azt a hangot, ami nem volt a régi nyomó csövekkel.

Előzmény: Zoli 63 #1569 hozzászólása



A dúsító megvan és működik is, csak ha igazán hideg van (<-10°C), akkor azért sokat kell nyegtetni az önindítót, mire elindul.
Egyedül meg körülményes befogni a szívótorkot...

Előzmény: lorant90 #1567 hozzászólása



Köszönöm a segítséget!
28-29-én jön az adagolós megnézni a "csilingelést" az adagolóban, aztán rámozdulok erre a dekompresszoros dologra. Jönnek a hidegek, nem akarom kínozni az indítót/akksit.
Megnézem amit tanácsoltál. smile thumbup

Előzmény: lorant90 #1565 hozzászólása



Szelephézag állításnál is próbáltam mozgatni a kart, de nem emelte a szelepeket.
(Az adagoló rendbetételével együtt a szelephézagot is állítottam.)
Van egy robbantott ábrám, de abból nem tudom kikövetkeztetni a működési elvét.

Előzmény: lorant90 #1562 hozzászólása



Nem fordul el rajta, forgatja a tengelyt.
5501-es motor van az 5611 Zetoromban.

Előzmény: Hús Futár #1560 hozzászólása



Igen, feltöltöttem olajjal mind a két kamrát.
Van dekompresszor rajta és 5501-es a motorkód.

Előzmény: lorant90 #1558 hozzászólása



A kézi gázzal megáll, csak az egyik ismerősöm mondta, hogy a dekompresszorral is meg kellene állnia, ha az működik.
Igazából nekem az indítás könnyítése lenne a cél hidegben.

Sziasztok!
Két kérdésem lenne, ha valaki tudna segíteni 5611-es témában...
Az egyik, hogy a dekompresszor karját behúzom és nincs semmi változás. Nem könnyebb indítani sem, de ha már jár a motor, akkor meg nem áll le. Mi lehet vele, esetleg hiányzik-e belőle valami alkatrész, vagy csak le van ragadva valami? Egy éve vettem a Zetort és most még nagyon az elején vagyok az ismerkedésünknek.
A másik, meg most volt az adagoló beállításon és mikor visszatettem a helyére és elindítottam a Zetort akkor olyan hang jött az adagoló felől, mint amikor egy meglazult csavaron rezeg az alátét. Kívülről semmi nem mozog, minden meg van húzva. Leállítottam, nehogy valami nagyobb baj legyen.
Mi lehet a probléma? smile confused
Köszönöm a segítségeket!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ez a növény egyre inkább kiszorul a vetésforgóból. De miért?
Agroinform Webinárium: Kalászos növények – aktuális munkálatok
Agroinform Webinárium: Kalászos növények – aktuális munkálatok
2024. április 24-én az online konferenciánkon a kalászos növények lesznek a...
FORRÁS 150l-es vegyszerező kistraktorhoz
FORRÁS 150l-es vegyszerező kistraktorhoz

220.000 Ft

ÁPOLÓKERÉK,  MÜVELŐKERÉK NEW HOLLAND,  FIAT 1 PÁR 300/95R46, 12.4-46
ÁPOLÓKERÉK, MÜVELŐKERÉK NEW HOLLAND,...

500.000 Ft

Vonólap
Vonólap

55.000 Ft

Monosem NG Plus 4-8R Vetőgép
Monosem NG Plus 4-8R Vetőgép

5.690.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]