Hirdetés
Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Kukorica terményárak új
- Challenger traktorok új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Mezőgazdasági használtgép külföldről! új
- Mezőgazdasági támogatások, agrárpályázatok új
Olvasom, hogy ez meg ez nem működik. Mindenkinek egyet tanácsolok: nyomtassa ki a kitöltési utasítást, és maga elé véve lépésről - lépésre kövesse azt. Ami a támogatási igénylésből szükséges azt a rendszer automatikusan átveszi, ha egyébként rendben van. Valamit beadni akkor nem lehet ha egy előző valamilyen lépés hiányzik. Nem szuper a kitöltési mert van amit korábban ír mint szükséges lenne, de ezek olyan általános művelet, teendő ami több esetre vonatkozik. Célszerű egy egy feladatot az összes parcellára elvégezni és utána tovább lépni a következő feladatra. Sokat mérgelődtem én is de mikorra végeztem vele már logikus érthető volt minden. Csak úgy tudod kitölteni ha előtted van és olvasod hogy mit kell csinálni. Sok szerencsét mindenkinek!!!!
Előzmény: Gumóka #84602 hozzászólása
Lehet hogy kell. Először nézd meg, hogy melyik tüske melyik hüvelybe megy. Mármint a számozást. Nekem a nagy fülkés előre menő köteg nem tükörkép számozással volt az aljzathoz, vagyis 1-es tüske nem az 1-esbe hanem az 5-ösbe ( talán ez van a sor végén) ment. Összedugható passzol, csak éppen nem az kapja az áramot aminek rajz szerint kellene. Pl. a vastag pozitív kábel (talán 20-as) ami a gyujtáskulcs-önindító kapcsolat, nem találkozik. Az elöre menő vezetéken le kell ellenőrizni, hogy kapcsolási rajz szerint mi micsoda. 2 napig szenvedtem kötögettem mindent, pótvezetéket húztam mikorra észrevettem hogy a számozás nem azonos.
Egy 1 ha-os kukorica táblára AÖP-ben mikrobiológiai készítmény (szárbontó) használatát vállaltam. Rendszeresen jönnek az értesítések hogy a mikrobiológiai készítmény (szárbontó) agrotech. műveletet nem jelentettem le. A kukorica még lábon, sőt nem is tudom mikor lesz learatva, a sok eső miatt nem halad a dolog és a bérbe aratásom a legvégére marad. A művelet tervezett időpontját sehova nem tudom beírni, legalábbis nem találom a helyét, az elvégzését pedig még hogyan adhatnám be?
Mi ilyenkor a teendő? Ne foglalkozzak vele, vagy valahova írni kellene nekik?
Előzmény: mtz1221 #84468 hozzászólása
Szerintem a csigát ne vedd ki mert akkor elől a kockát is le kell venni, hogy biztonsággal fel tudd fűzni a támcsapágyakat. Ha a 2 db 13-as fejű csavar felfogatású állitóhengert kiveszed akkor már simán tudod cserélni a szimmeringet. De az ottani olajfolyás mint elöttem is irta, más hibára utal.
Előzmény: envagyok2 #240 hozzászólása
Oké, a lezúzással, vagy zöldtrágya hasznosítással semmi baj. Az ellentmondást ott látom, hogy ha megnézed listát, vannak benne invazív fajok valamint évelő növények (GYOM). tehát szándékosan gyomosítunk? hogy következő évben még több gyomirtót szórjunk ki? Talán még a szántással, meg mindenféle talajaprítással sem lehet biztosan kiirtani a nemkívánatos gyomokat nem pedig notill-el, marad hát a vegyszer? Ebből én azt látom, hogy ne termeljen árut a parlag, amíg meg ki nem takarítottad kisebb legyen a termés, kevesebb az áru. Nem hiszem, hogy a "fekete parlag" többet árt a talajéletnek mint a gyomosítás. Mindig is volt pihentetett föld mégsem halt ki, nem száradt ki, nem vált holdbéli tájjá. Meg merem kockáztatni hogy többet ártanak a FÖLD földjének a modern életkörülményeket biztosító valamilyen ELJÁRÁSSAL KÉSZÍTETT ANYAGOK, az ipari szennyezés meg közlekedésből adódó kibocsájtás okozta természetkárosítás. Vagyis találjunk ki valami ZÖLDET ez az egész.
Előzmény: Zoli1437 #234 hozzászólása
Engem talán már nem fog érinteni de mégsem értem! Kötelező parlag, vetett növénytakaró, amiben egy csomó olyan növény van ami kultúrnövény termesztésekor irtandó gyomnövény. Ugyanakkor forgatás nélküli művelés ->gyomirtás, totálissal permetezve. Nekem ez óriási ellentmondás. Vagy rossz szemüveget tettem fel?
Próbálom ezt csodálatias akármit használni, hogy ne kelljen majd januárban még egyszer bepötyögni mindent, de nem igazán haladok. Az Ek adatokat már sikerült betölteni és ahol kell kiegészíteni, de hogyan tovább? Talál-e már valaki valahol valami szamárvezetőt, azon kívül, hogy állítólag imitt-amott volt róla bemutató? Hol keressek valami leírást?
Előzmény: hajdu.karoly.81 #3791 hozzászólása
Akkor nem vág a kés. Az oka lehet, hogy az álló és a mozgó kés is kopott, életlen, vagy pedig a dögölő görgői szétmentek vagy elmozdultak és jobbra jár nagyon, vagyis a kések között nagy a távolság. Üres bálakamrával a bedobóvillák felől meg lehet nézni a kések állapotát.
Előzmény: hudacskoadam11081 #1853 hozzászólása
Helló! Dragon, oloasz 170 cm szárzúzó, rézsűzúzóm van eladó, Ózdon 30 kilencnégy 42 hét0hét.
Előzmény: UE-28 #12 hozzászólása
Igen, valóban jó megoldás ahol a terep engedi. Én is így csináltam amíg egyszer a pótkocsi meg nem előzte a traktort. Azóta vagy 10 éve a kaszálóm egy részén, a dombtetőn belerúgok a bálába és vagy 50 méterrel lejjebb gurul egy csomóba, és jöhet a villa. A hegyvidék egy kicsit más tészta. Sík terepen egy menetben megvan a bálázás-rakodás, óriási előny a csúzda, pláne ha több pót áll rendelkezésre.
St.Péter úgy gondolta permetezni kellene, de nagyon hangoskodott, meg a vakuja is egyfolytában villogott, a tartálya meg kilyukadt mert kb 25 perc alatt kiszórta a 28 mm-t. Borsod m. Ózd.
Előzmény: Gumóka #81466 hozzászólása
Nem ide tartozik de elmondom. A nagyfülkénél arra számíts, hogy a kuplung kar, ami a féktengelyről nyúlik előre a pedálig, egy kb 10 centis darab betoldásával meg kell emelni, hogy a pedál kiemelkedjen a padlólemezből.
Előzmény: MrPoke #10 hozzászólása
Köszönöm, pillanatnyilag megnyugtató.
Ahhoz, hogy az AÖP-ben valaki részt vegyen alapfeltétel a gazdálkodási napló vezetése. Gondolom nagyon sok kisebb gazdaság ezzel nem foglalkozott, mert nem is kellett, ahogy én sem. Viszont szeretné elérni a maximális támogatási összeget, amihez ez kell. Próbálok tájékozódni. Akinek tapasztalata van ebben, mennyire keseríti ez meg az ember életét, mennyire igényel rendszeres pontos odafigyelést. Annyit látok, hogy léteznek software-k, de 2023-ra vonatkozó valamit még nem találtam. Sok-sok hü..e kérdésem lenne, de inkább pár mondatban valaki homályosítson fel a legelemibb dolgokról. Köszönöm ha valaki veszi a fáradságot.
Nekem először volt Syngenta Batanga fajtám /meg értékelhető területű kukorica vetésem is/, igaz kényszerből, vetésváltás miatt. Minden faxni, műtrágya meg főleg csapadék nélkül, de 6,5-7 t/ha átlagot hozta amit a vadkár igaz bőven lefelezett. ÉNy Borsod hegyvidéki gyenge talajon.
Üdv mindenkinek!
Barátom kapott egy ISARIA 2,5 -ös vetőgépet. Nem mai gyerek, de a gazdája sem. Kis területen gazdálkodik, de szeretné használni, viszont nem tudja, hogy milyen állásban mennyit vet. Szüksége lenne egy vetési táblázatra, mert amit talált annyira elmosódott hogy nem olvasható. Ha van valakinek tegye fel vagy adjon valami elérhetőséget, tippet. Köszönet érte.
Előzmény: Hartmann #80959 hozzászólása
Vezértömböt hozzá se fogj javítani, mert javíthatatlan! Két egyforma méret nincsen benne, alkatrészt nem kapni, csak komplett tömböt. Az alkatrészei nem csereszabatosak, legalábbis ez az eddigi tapasztalat. Maximum a mozgató karoknál lévő gumi kupakok.
Nem kell cserélni ha nem volt rajta valami barkácsolva.
Előzmény: Gumóka #9969 hozzászólása
Nekem van eladó 180_as, Dragon tipusú, oldalra kitolható, dönthető. Igaz kicsit messze vagy borsod megyétől, de kisteherautó is elviszi.
MTZ után van egy IFA E5/1-es pótkocsim. Szeretném a légféket rendbe szedni mert évek óta nem működik, ami eddig nem zavart mert nem volt szükség a fékre. Fekete rendszámos volt, most piros rendszámos, egy vezetékes, és vizsgáztatni szeretném. A hiba azzal kezdődött, hogy egyszercsak megállás után nem engedtt fel a pót fékje és csak a fékszelepkar "feloldott" állapotában volt hajlandó gurulni. Évek óta úgy maradt. Most próbáltam, de a fék nem működik.
Amit tapasztaltam: a fékszelepből és a tartályból is megy egy vezeték egy-egy kocka alakú "valamibe", majd innen egy-egy vezetéken a fékhengerek előtti talán lefúvó szelepbe, ami a hátsó tengelynél folyamatosan engedi el a levegőt (az elsőnél nem). Ez tehát szerintem biztosan hibás. Javítható-e ez az alkatrész, vagy csere. Valamint az előző, a "valami" -nek nevezett is, meg a fékszelep is lehet hibás? Érdemes-e ezeket és a fékszelepet javítani, és általában mi szokott lenni a hiba oka. Továbbá mekkora minimális levegőnyomást kell hogy adjon a szergej kompresszora?
Másik: MBP pótkocsi fékszelepe az egyik oldalon, (úgy gondolom az is valami lefúvó nyílás lehet,) szintén állandóan elereszti a levegőt és nem működik a fék.
Sajnos a környezetemben nincsen olyan akinek ez szakmája, vagy értene hozzá. Műszaki ember (is) lévén, habár pneumatikával eddig még nem volt dolgom a kerék felfújásán kívűl, remélem, hogy a tanácsaitokkal meg tudom a dolgot oldani. Ha másképpen nem akkor cserével, de talán nem kell mindenből új.
A segítséget, tanácsot előre is köszönöm!
Nem ez a lényeg, csak elmondom, hogy tizenéve regisztráltam a Fórumra mert tetszett,hogy szinte minden kérdésre özönlöttek a segítő kommentek. Az enyémre is. Azóta nagyon megváltozott a jelenlévők tábora, nem mintha baj lenne. A fórumtalikon nagyon sokatokat megismertem, többekkel közeli jó barátságba kerültem.
A kezdetektől fogva minden reggel végig olvasom a Fórumot, kivéve a dühöngőt, de lassan a topicok nagy része dühöngővé válik.
MIÉRT VAN EZ?
Profillopás, anyázás, kinek-kinek mivé minősítése? A szó pejoratív értelmében paraszt módon viselkednek páran. Lehet, hogy ezért koptak ki sokan a régiek közül? Mi változott az utóbbi időben, azon kívűl, hogy romlik a gazdasági helyzet?
Az ide írogatók mindegyikének biztosan megvan a politikai nézete. DE!!!! Mennyire befolyásolja az milyen termése lesz? Semennyire! Akkor miért kell a nem azonos nézetet vallót ITT a kultúrát mellőző szavakkal illetni. Megvan a helye a politikai küzdelemnek is, de nem itt. Ez szakmai közösség lenne, de ez miatt nem közösség, hanem csak egy massza.
Jogos lehet a kérdés, hogy ez a vén /kabi/ hülye mit lelkizik itt. Nem akarok én senkit oktatni, csak olyan jó szakmai vitákat olvasni, és mindenkivel békességben poharazni a fórumtalin.
Heves - Borsodi Dombság, Ózd-Uraj.
Tegnap este 14 mm, ma eddig 30 és még esik.
Az a kevéske kukorica ami errefelé van eddig kitartott, csövezik, még eddig nem nagyon furulyázott. Talán ettől az esőtől még szem is lesz rajta. Óriási szerencsénk van, mert a kalászos alig fél termést adott, ami alig 2 t/ha, a takarmánynak való meg lábon száradt el.
Előzmény: III.Gyula #10300 hozzászólása
Köszönöm. Beszéltem a hirdetővel, az ára elfogadható, de az a 360 km az tényleg messze van.
Üdv emberek!
Szálastakarmány készítés tarifái hol tartanak most?
Kaszálás, rendsodrás, kiskocka bálázás, körbála készítés?
Keresek MBP pótkocsi billentőhengert. Ha van valakinek eladó szívesen venném.
Előzmény: fexco #1066 hozzászólása
Én még a tavalyit se tudtam eladni . Az idén nem is bálázok csak annyit kaszálok ami a rendben tartáshoz kell. /Ózd/
Itt a szénaszezon. Ki hogyan áll a széna betakarításával? A hosszú szárazság miatt milyen mennyiség van? De ami legjobban érdekel, hogy milyen árakat lehet elérni.
Előzmény: vén cigány #79315 hozzászólása
Köszönöm, szerencsére megoldódott.
Előzmény: Gumiarzenál #3923 hozzászólása
Helló!
Nekem 3.5 x 6-os tömlőre /belső gumi/ lenne szükségem rendterítőbe. van-e ilyened, avagy hol keressem.
Köszönöm.
Jó estét mindenkinek!
Nagyfülkés 80-ashoz hátsó ablakkeretre lenne szükségem, nem baj ha a felét már megette a rozsda csak lehessen belőle ép részeket kivágni pótláshoz. A réginek az alsó részét a "vasszú" megkóstolta és ízlett neki, de ha már új üveget kell betenni, legyen ami megtartja.
Köszönöm ha valaki segít.
Előzmény: Maszek Zs #78439 hozzászólása
Már megvettem!!!!
Előzmény: Maszek Zs #78437 hozzászólása
Nem látom mire gondolsz, de sokmindent szeretnék. Legelőször ezt az orosz vasat nem a műhelyben szétterítve látni, de ahhoz annak qrva becsípődött idegszálnak hagynia kellene kiegyenesedni. De különben is ! mindrökké belorusz!
Előzmény: Maszek Zs #78428 hozzászólása
Hej-hej-hej! Nehogy összeverekedjetek ezen! Tényleg fel lehet kötni. Köszönöm az útmutatást, de mint írtam a hidraulika tartályt ki kell vennem a leszorítócsavar újramenetelése végett ha már szét van húzva. Én is megtudnám csinálni de a Heli-coil szerszámot nem hozhatom el, hanem a nagy dög tartályt kell oda vinni.
A lényeg, motorfelújítás, olajfolyás megszüntetése meg a sok apróságnak tűnő javítás ami csak ilyenkor válik hozzáférhetővé.Az öreg vasat ősszel nagyon meggyilkoltam.
Előzmény: mtz1221 #78417 hozzászólása
Köszönöm a tippeket. Sajnos már régen volt amikor ezt a részt szétszedtem, és dolgokra nem pontosan emlékszem.
Előzmény: hori62 #78422 hozzászólása
Azon a perselyen nekem már 2 gumigyűrű van. De a környékén folyás nem, csakfelverődött olaj látszik. Legsanszosabb a nyeles és bordástengely közötti gumigyűrű lesz.
Előzmény: medikus #78421 hozzászólása
Pedig kiveszem ha már bontani kell, mert a tartályt a kuplungharanghoz fogó bal első 14x1,5 -s csavar menete is be van szakadva, ezért a tartály felfekvő felülete sem zár/tömít és menetjavítóval ki akarom javítani. Egyébként tényleg nem venném le.
Előzmény: Claastra. #78414 hozzászólása
Azt bizonyitja hogy van benne takony!
Előzmény: mtz1221 #78405 hozzászólása
Ez 1-1,5 mm-t lóg, ami elvileg elmegy. Kínom az olajfolyás, mindig tócsa lesz a gép alatt leállás után. Azt szeretném megszüntetni. Úgy gondolom, hogy üzem közben a gumigyűrűn és a szimmeringen ereszti az olajat kuplungharangba még akkor is ha a nyugalmi olajszint már alacsonyabban van mint a nyelestengely, leállás után pedig a házból csöpög az olaj míg van benne, mert esti leállás után reggel már nem csöpög.
Más tömítési hely mint a nyelestengelyen ill. a bordás csőtengelyen egy gumigyűrű és egy szimmering úgy tudom nincsen. A szimm. kívülről cserélhető de az O gyűrű csak belülről? Mert akkor szét kell húzni!
Előzmény: gabika82 #78409 hozzászólása
Minden lehet. Nekem először a kinyomóvillákat ette meg a gyári újakat, utána a kuplung nem stimmelt soha rendesen, mire kiderült, hogy az egyik nyomórugó, elrúgó volt a kukába, olyan puha volt, hogy össenyomva úgy maradt.
Előzmény: medikus #78401 hozzászólása
Most van a motor generál miatt kivéve, de a váltótól még nem választottam le a kuplungharangot. Majd most
következik,hogy amit kivülről lehet csapágyat, gumigyűrűt és szimmeringet kicserélem. Kérdés, hogy a másik végén amit a váltótól elválsztva belülről lehet szerelni, érdemes-e piszkálni, mert fölöslegesen nem bontok.
Előzmény: gabika82 #78399 hozzászólása
A kuplungot megette, de más miatt. Hanem a váltóból folyik az olaj mint az állat. A kuplungomat azért ette meg mert a szerkezetben egy rugó az lágy gatya volt.
Előzmény: mtz1221 #78395 hozzászólása
Szerinted mi okozhatja, hogy a nyelestegely lóg a bordás csőtengelyben? mert én is ezzel a problémával küzdök.
Előzmény: Mézga #539 hozzászólása
Így van, figyelik az újabb, frissebb történéseket, elméket. Sokminden változik, miért ne változna a régi fórumos is? Meg csak azért írni, hogy forgalomban legyen, de semmitmondó tartalmakat ne firkáljon az ember. Viszont a fórumtali jó lenne.
Keresek egy fogaskereket a kis E2N esztergámhoz. A fogszáma 56, a modul 1,25. eddig csak újragyártási lehetőséget találtam de ha valakinek esetleg lenne efölös darab szívesen megvenném.
Itt is kérdezem! FAHR KH40 rendterítő
fő hajtótengelyen lévő kis kúpfogaskereke van-e valakinek amit át tud adni? Illetve hol lehet vásárolni? Minden megoldás érdekel.
A tengely 30-as, és 15 fogú. Elérhető vagyok a 30/944 2707 számon.
Itt is kérdezem! FAHR KH40 rendterítő
fő hajtótengelyen lévő kis kúpfogaskereke van-e valakinek amit át tud adni? Illetve hol lehet vásárolni? Minden megoldás érdekel.
A tengely 30-as, és 15 fogú. Elérhető vagyok a 30/944 2707 számon.
Ózd környéke 6 mm
Emberek! Hiányzik egy kerekem....... no nem a fejemből, hanem a Fahr 40-es rendterítőről. Van-e valakinek elfekvő, bontott, fölösleges? Vagy tud-e valaki beszerzési forrást. 3,50x6-os gumi megy rá. Megköszönném a segítséget.
Előzmény: medikus #1558 hozzászólása
Csak az a baj, hogy az nekem rövid.Megfordult nekem is apropómban.
Keresek régi cséplőgép elevátorának a láncát és a két lánckerekét. Nem baj ha nem 100%-os úgyis alakítva lesz. Ha valakinek rozsdásodik a fészerben átvenném. De már egy répafelhordó láncszerűséggel is nagyon elégedett lennék.