Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Öntözőkutak engedélyeztetése új
- Adózás új
- Mtz 1523 és 1522 új
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- Deutz Fahr traktorok új
- Mezőgazdasági kenőolajok új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
Előzmény: Georgosz #654 hozzászólása
jujj, ez nagyon durva
Előzmény: MTZ1221.3 #119 hozzászólása
ez valami felhúzott motor?
és akkor mi a különbség a 1221 és a 1523 között? a motor ugyan az, a váltóban, traktor méretben? vagy a gép váza is ugyan az? tudom, biztos kérdeztem már, de ismétlés a tudás anyja.
Előzmény: MTZ1221.3 #113 hozzászólása
erre készülök, hogy valami ilyesmit veszek, nem fogok kétszer ennyi pénzért egy 120 lovas kis semmirevaló gépet venni. azt eldöntötrem, hogy min 150 le, vagy ez, vagy valami használt nyugati, de nem nagyon van kedvem 30 ezer ft-os szervízóradíjakat fizetni...
tudom, persze, magasabbra hagyni, csak ugye előtetőnél + 30 cm magasság mondjuk - 2 m hasznos hosszot jelent, jó lenne centizni...
Előzmény: mtz1221 #114 hozzászólása
fülketetőre szerelt klíma? az nem benne van, és nem alap? ezt külön kell mókolni valakinek valahova?
nem látok én ilyet seholse, meg ha látnék se ismerném föl, nekem a 82nél megállt a történet.
ez az adat mennyire pontos és megbízható?
"Magasság a vezetőfülke tetejéig 3 060 mm"
a kipufogó e fölé ér, vagy a fülke a legmagasabb pont?
épületet tervezünk, jó lenne ha beférne előtető alá, s azt meg a lehető legjobban ki kéne nyújtani, hogy minél nagyobb legyen, ezért a centizés.
Előzmény: mtz1221 #262 hozzászólása
jó nagy kalapács kell hozzá, mert elég nagy a tehetetlen tömeg, az biztos, hahahaha
Előzmény: A.I. #1458 hozzászólása
én nem szeretek hajtani talarmány lészítés közben semmivel sem, se kaszával, se terítővel, se sodróval. ez nem az a műfaj. ha magadnak csinálsz takarmányt, akkor meg pláne nem. szép lassan, legyen idő nézni, legyen idő beavatkozni, nem keverünk bele földet, port, semennyit. sok mindentől függ, főleg hogy mennyire kicsire vágod, mennyire van lefeküdve, milyen egyenletes a rend, ha minden oké, és soha nem kell belenyúlni a dolgokba, akkor amit meg bírsz ülni, végülis. ha szorít az idő, végy nagyobbat, de nem kell kapkodni. 6-7-8 kmh szerintem normális, gyorsabban úgy is elpattog, elugrál, vastag a rend, kasza összehúzta, ott hagyja, vékony a rend, földet kaparod. inkább lassan, és úgy meg lehet vele etetni mindent.
a másik, azt mondják, hogy kaszálás után 1 órán belül dobatni kéne, úgy van igazán értelme, és úgy szárad igazán gyorsan.
Előzmény: csabahegeszt #246 hozzászólása
szerintem horganyzott acél, tartósabb is, és könnyebb is a munka, és nem is drágább. akkor meg miért ne? van ebből 2,5-es, 50*55*50es is, ha mindenképp vastag kell, de nem kell vastag. nem dönti ki a vad, nem hülye, ha meg a rudli nekimegy, akkor akár mit raksz oda, azt is kidüönti.
miért acél? mert nem drágább végső soron, és ezerszer könnyebb vele a munka. nem tudom mennyit, de 3000 akácot biztos lenyúztam vonókéssel, kihegyeztem, földön eléfúrtam kézi motorossal, fogókotrónak fölállítottam, az lenyomta, utána drótot ráhúztan, exra erősített u szeggel lábanként 10et belevertem, és 10 év múlva lesegetem, hogy hányad része borul ki, és kell cserélni. brutális munka, a nagy semmiért.
ellenben csináltam most egy kompresszrt, már úton van a levegős oszlopverő usából, a 8 kilós horganyzott acéloszlopot kiviszem, a cölöpverővel leverem, és kész.
egy rohadt akáchoz nem nyúlok többet hozzá, és ne gondold, hogy tartósabb az. az autópályák mellett miért raknak acélt? és az se 10-es vastagságú. az akác ott rohad ki, ahol a föld felszíne van. a 12-14-es csúcsátmérőjű akác még gyerek, az még nem érett fa, ha az fejjel lefelé cölöpverővel levered, mert ugye úgy kell, különben a vastag végét vered a földbe, és az kitágítja a talajt, szóval a 14-14es csúcsátmérővel ha leütöd, annak fele 10 év múlva kirohad. vastagabbat, érettebbet nem kapsz, vagy horror pénzért, és azzal még kínlódhatsz kétszer annyit, mintha acélt ütnéd le, és az 30 évig ott lesz.
másik a szegezés, azt csak gondoljátok, hogy az már könnyű, mikor a harmadik vödör extra erősített szeget ütitek bele a száraz akácba, akkor vesztek szefbekövőt, de még úgy se állnék neki még egyszer.
Előzmény: hashtag #2274 hozzászólása
képzled, én is fogasztom a tehenim számát, minden évben, és én se rakam be egyet se. mégis van. tudod miért? mert tenyésztem. nah?
nem azért van, hogy házat építsen? hát apám, látok én olyan vadászt, aki 30 éve egy trabantba bepakolta mindenét, és úgy jött ide. majd rakok fel fényképet, hogy most mi a pálya.
Előzmény: Ebcsont #2272 hozzászólása
miért nem vállaltam felelősséget, amit elkövettem? a maghad fajta... tudod kinek volt fajtája?
Előzmény: atisgyulai #84930 hozzászólása
most nem lamellás van benne, az biztos, 7 éve került bele valami szutyok. csak alsó kuplungosra át van alakítva, így nincs bekötve a nyelestengely fék, de ez már régebbi ügy, csak a recsegésre írtam. nem feküdtem még alá, az élettől is elment a kedvem a napokbeli eső, havazás miatt, és szerdán újra kezdődik, állatok meg legelőn, etethetek hóba, itathatok fagyba...
Előzmény: A.I. #1453 hozzászólása
persze, a rotorok között kell lennie a rendnek. ha nem oda esik, akkor is csinál, dehogynem, csak amit telibe ver egy rotor, azt nem kettő dobja kétfelé, hanem az az egy rotor tekeri maga mögé, és nem teríti annyira szépen egyenletesre. vagy ha fél rend marad el, akkor a felét, amit dobja, azt részben rádobja arra, amit ott hagy, és visszafelé azt is dobod újra. az az optimlis, ha a 4 rotor közé esik éppen a 3 rend. azon is érdemes sakkozni, hogy mikor mész kasza után, és mikor mész kaszával szembe, ez se mindegy.
egy régi pöttingeres prospektudban ez van, az első képen sorba a mowerek, a második kép pedig a kasz méreteket mutatja, és látod hogy melyik kaszához melyiket javasolják.
de ezt magad is ki tudod szűmolni, hogy mekkora kasza, mekkora a ténylges munkaszélesség, hova esnek a rendek, és akkor mekkora távolság kell a rotorok tengelye között, nem a rotor átmérő, hanem a tengelyek közötti távolság. a rotor átmérő már másik kérdés, nekem nincs bajom a nagy rotorral, de a 6 kicsi nyilván jobban leköveti a talajt de szerintem nincs jelentősége, ha nem taposod le a rendet, és nem veri le az eső, és nem úgy kell felvakarni, akkor úgy sem a talajt kell kaparászni, nem úgy kell beállítani, magyarul nem vészes a talajkövetés.
80as kuplungja lehet megadja magát? át lett alakítva, a nyelestengely fék ugye kiiktatva. szóval recsegősebb volt már, de nem volt vészes, meg lehetett várni a fordulatok egyezőségét. hirtelen jött, hogy pörög a váltó, mint az ökör, hiába nyomom ki pedált, nem tudom lefékezni, csak pörög, pörög, pörög, és recseg, de mint az állat, és kinyomott pedállal is hajt, egyesbe, alig lehet kirángatni sebességből a váltót. szóval nem fokozatosan csinálta ezt, és lett egyre rosszabb, hanem hirtelen, egyszercsak. de furcsa, mert máskor meg nem, van hogy ilyen, van hogy nem. mi a retek lehet? és milyen kuplung menjen bele? rakodós gép, lamellás? nem a pénzen múlik, csak engem már szolgáljon ki...
Előzmény: A.I. #1451 hozzászólása
a méretre. rendsodrónál is szoktam írni, nem mindegy mekkor a kasza, de iott aztán pláne nem mindegy, nagyon illeszkednie kell a kaszához, különben fél fogásokkal mész, meg ide-oda...
függesztettel gyorsabban tudsz vonulni, azokon a kis kereken húzni 50nel a szar földúton, nem sokat ígér. meg jobb is nyilván vele a munka, ide-oda tenni, kiemelni, tolatni, nem dolgozol bele, nem dobatod össze-vissza.
és olyat végy, ami a határszórást is tudja, szélén menve nem dobálja át a szomszédba, nem kell majd a sodróval a kukorica tetejéről lesöpörni...
nyilván zaj nélkül járjon, rezgés, vibráció nélkül járjon, legyen zsírozva, látszódjon rajta, hogy kenték. csurig van kardánnal, milyen kardánt vennél, ne lötyögjön, ne kottyanjon..
Előzmény: polej #2263 hozzászólása
a legnagyobb hiba volt disznóról meg szarvasról meg nem tudom miről alkudoznod. a földbe döngölted saját magad, pitiáner koldus lettél a szemébe. nem váltjuk üveggyöngyre a vadkárt. alapszabály. az egyenes gerinc mindennél többet ér, menj be a mtroba, vedd meg ha nagyon kell, de ne alkudozz. soha.
Előzmény: Pont #2264 hozzászólása
nem is kell hogy megértés legyen, ezzel kábít mindenki mindenkit, hogy izé, ne védd az érdeked, mer izé, legyetek beszélő viszonyban, legyetek haverok, izé. dehogy leszek haver, az ember megválogatja a barátait, semmi közöm hozzájuk, dehogy vagyok megértő, mit kellene megértenem? a jogszabályokat kell betartani, és betartatni.
hatóság olyat írt, hogy azért nem engedélyezi a kerítét, mert így is "elviselhető a kár mértéke". mi a kurva anyja? elviselhető a kár? az mennyi? ha kéthetente sétálok végig a vadász nappaliján, és pattintok ki a hűtőjből egy üveg don perinyont és mellé egy kiló kaviárt, az elviselhető még neki? és ha hetente? vagy ha havonta hágom meg a feleségét, az elviselhető kell legyen? milyen duma? ezzel jön most mindegyik, ennyi kárt el kell viselni. helló, mit? nem kell a megértés, semmi nem kell, a jóüviszony se, és a rossz viszony se. mindenki tege a dolgát, főleg azok, akik önként tapostak érte 6 éve, nem kicsit...
Előzmény: Ebcsont #2260 hozzászólása
"láthatóan többen akarnak gazdálkodni, mint amekkora a mezőgazdasági területek eltartó képessége" - ezt hogy kell érteni? hogy fele gazdálkodó nem mg-i területen próbál gazdálkodni, hanem a szarvas hátán, az őz pinájában vagy vaddisznó seggébe? hol gazdálkodik a paraszt, ha nem mg-i területen? melyik parasztot nem tartja el a mg-i terület, és kiszorulva kénytelen a borz végbele környékén túrkálni?
hm?
hogy miért van több autó, mint 30 éve? ugyan azért, amiért neked is számítógép van a kezdebe, és nem palatábla, vagy papírusztekercs, vagy pattintott kőbalta, és meleg van a házadba, és kromanyonba mászod a sziklafalt, vagy afrikába kapaszkodsz a fákon. ezért van autója másnak is. kettő, vagy több.
de ha már a számoknál, akkor hány szarvas volt 1 millió éve? és 100 millió éve? és 200 millió éve? nah? mekkora értelme van annak a mondásnak, hogy a vaddisznó előbb itt volt, mint én?
"adgazdálkodóra lényegesen szigorúbb szabályozás vonatkozik" - hahahahhaah. az egyetlen foglalkozás, ahol nem tartozik semmilyen felelőséggel az általa okozott kárért, ahol úgy terméket előállítani, hogy nincs költség. ha egy kőműves ráejt egy téglát az utcáűn parkoló autóra, akkor meg fizeti. ha egy vadász tenné ugyan ezt, akkor jön a hverja, felmérik a kárt, és megállapítják, hogy kopott volt az autó gumija, meg lapos, ennyi. a kőművest jogsabály kötelezi, hogy védőhűálót készítsen a területe köré, ha a terültem saját költségemen körbe akarom keríteni, akkor szól a harmadik haverjnak, és nem ad engedélyt. nah, kire milyen szabályok vonatkoznak?
én ott látom a bajaim forrását, ahol van. ha neked máshol van, akkor máshol keresed. és ne hidd, hogy ugyan abba a mocsárba tarkózkodom, mint a vadászok. semmivel sem tartozok sem nekik, különösen nem lojalitással.
Előzmény: hashtag #2257 hozzászólása
a valós válasz? annyi vadat tarts, ami nem okoz annyi vadkárt, hogy kinyíljon a bicska a zsebbe. erre még mindig nem jössz rá? ha nem akarsz kint ülni egész évbe, akkor old meg a vadlétszámot. ha nem oldod meg, akkor fizetsz. senki nem tartott fegyvert a fejedhez akkor se, amikor kapálóztál, hogy tiéd legyen a vadászati jog, és akkor se, amikor eldöntöd, hogy mit teszel.
csend szeretnéd ha csendbe lennék mi? sokan szeretnétek... ez a hajó elment. kussoljon a másik, erről szól nektek az élet. rohadjon meg, kussoljon a sarokba, mi? szeretnétek mi?
Előzmény: hashtag #2242 hozzászólása
"üljön ott a földje végében, és védje meg" - így van, egyetértek vele. ez azt jelenti, hogy mindent, mindent, mindent lőjjön le, ami arra jár, így lehet megvédeni. akkor is, ha buzi trófeés, meg ha világbajnok, meg nem tudom. minden tulaj üljön ott, és kapjon engedélyr, hogy mindent lójjön le. akkor meg lesz védce, és nem lesz kár, és nem kell vadkárt fizetni. jahogy föéborul az üzleti modell, mert nem lesz vad, amit el lehet adni feketén a németnek? ezért kell 10szeres állományt tartani, és ezér tlehet tízszeres állományt tartani, mert annak a kötlségét (valós vadkár) nem kell kifizetni, csak a haszon marad meg. ilyen bót nekem is kéne.
"ha 100 évvel ezelőtt az erdő mellett vetettél volna kukoricát, ugyanígy leette volna a vad" ez nem igaz, ha 100 évvel ezelőt tmegjelent egy vaddisznó az erdőben, az túzzel vassal írtották, addig hajtották, amíg el nem kapták, mert pontosan tuidták, hogy a hasznánál, húsnál ezerszer nagyobb árt csinál. egy db 100 éves vágni való tólgyfa, egy m2 tölgyerdő nem lenne, ha a vaddisznót megtűrték volna. egy szó nem igaz abból, hogy száz évvel ezelőtt nem vettek erdő mellé,. mindenhova vetettek, mert muszáj volt.
Előzmény: szanberg #29315 hozzászólása
tudja rosseb, majd kiderül.
Előzmény: hashtag #2229 hozzászólása
jah hogy a vadászati hatóség meg a vadász között nincs átjárás, nincs öszebeszélés, nincs kontakt? otthon ülnek a vadászok, és várják a papírt, hogy mennyit engednek nekik?
ha tényleg ezt csinálják a vadászok, és ez az oka, akkor magam alá szarnék, hogy ilyen szar ember vagyok.
"az lenne a legjobb ha valaki kifizetné őhelyette"- nyilván, tapasztalatból írod, ahogy freud mondaná. pont ezt csináljátok ti, vadászok. valaki fizessi ki helyettetek. midnent. a vad etetését, a vad által okozott kárt, az autó kárt, a vadelütés miatti halálesetet, a lebénulást, mindegy ki, a biztosító, a káralap, az állam, mindegy ki, csak valaki más. hagyjon titeket békén mindenki, az pont jó lenne. mer ti csak leveszitek a vadat.
látod, ezért köp le bennetek lassan mindenki. kivétel nélkül mindenki. a halál faszába kívánja mindenki lassan az összes vadászt. bicskanyitogató, amit műveltek. és amíg ennek legalább egy részét nem érted meg, addig esélyed nincs arra, hogy ne leköpjenek, hanem kooperatív módon álljanak hozzád. nem tegnap és nem az égből pottyant ide a 10-20-szoros nagyvadállomány. ezt ti csináltáok az elmúlt 30 évbe, mert szépen el tudtatok így lavírozni mindenki között, és mindig volt kibúvó. aztán szép lassan mindenki megtanulta, hogy kell csinálni. itt tartunk. vadelütés sem lenne tized ennyi, ha tized ennyi vad lenne.
tudod mivel kellene kezdeni? megtiltania vadetetést, totálisan, teljesen. sem télen, sem nyáron, sem etetni, sem itatni. akkor jön az eltartókéepsség. tudom, azért etetsz, hogy ne a szántóra menjen. nekem meg a kollégád száz százalékos vadkáros földem sarkába csinált etetőt, mer oda lehet menni pikáppal, mer kiszállni se tud már belőle, meg a néemt is oda tud menni, terítékre hozni. nem értettem, hogy hogy a retekbe ilyen ez a tábla. míg egyszer megtaláltam. és még nekik esett rosszul.
"Valamit csinálni kell, de nem ezt. Vagy legyen itt is valami közös kassza, amiből lehet pénzt igényelni, ...megint ottvagyunk hogy akkor jó lenne ha valaki fiztne, csak épp azt nem tudjuk, hogy ki a hibás. "
de nyugi, ez a nak-os kínlódás nem fog másról szólni, minthogy titeket kimentenek, biztos lehetsz benne. "megveszik" a paraszttól a követelését a megemelt tagdíjbóül, huszad áron, aztán szépen elfekszik az ügy. nehogy bárki azt gondolja, hogy a valós kárértéken fogják megvenni a követelését, és nehogy bárki azt gondolja, hogy ezt nem ő maga fogja fizetni. kötelező lesz emelet díjat fizetni erre is, és kötelező lesz lemondani a követelésről, nehogymá a paraszt majd maga kiperelje a vadászt. el lesz ez kenve meg intézve, semmi de semmi nem fog változni, cska a paraszt több tagdíjat fog fizetni, és holnapőtól nem a vadász nyomja ki a szemét a kár tizedével, hanem a kamara, mert a vadász már nem alacsonodik le oda, hogy paraszttal tárgyaljon. 700 ezer tonna, és 21 milliárd, már a kiinduló matek is rossz, a nak elnöke is gazdálkodik, diplomás ember, még ha nem is ő maga írta a beszédét, ránéz a két számra, és kapásból látja, hogy nem jók. borzalmas, silány munka, már a kiinsulás is.
Előzmény: domine #3011 hozzászólása
az a mondás, ha dombok is vannak, ahány lóerő, annyi tonna tisztán. a pótos variok nem szoktak hosszú életűek lenni...
Előzmény: csontii #12586 hozzászólása
Előzmény: Sylva #2224 hozzászólása
de sokkal inkább azt gondolom,hogy nem minket, hanem a vadászokat mentik meg ezzel, aki komolyan godnolja a gazdálkodást, és hajlnadó észt is beletenni, az már eljutott odáig, hogy kell a vadkért behajtani. nyilván a vadászok is érzik ezt, egyre jobban szorul a hurok. mi történik most? elviszik tőlünk ezeket a pereket, mi szépen foizetjük a tízszeres tagdíjat, abból megveszik tőlünk a vadkért, és szépen lenyelik, eltűnik a süllyesztőben a per, nem sikerült kiperelnmi, elbuktuk, kész, nincs itt látnivaló, lehet továbbhaladni...
Előzmény: Sylva #2224 hozzászólása
a 700 ezer tonna hogy jön ki 21 milliárdra? valaki nem járta végig a nyolc osztályt
Előzmény: ..,-:) #13279 hozzászólása
akkor miért nem teszi a tulaj bele a cégbe, és máris megszabadul 200*0,07*380=5,32 mrd ft, máris ennyit megspórolt nekünk a műtrágya árán, ennyit visszahozott a 20 milliárdból...
lesz érdekes világ 2025be, ha idén nullásra jön ki a beszámolója, jövőre okosabb üzletpolitikával keres 4 milliárdot, izgalmas lesz neki a 2025. addig meg csinálja az ammónia lefejtőt, aztán mikor kész lesz, akkor arra lesz adó. szerintem nem tud kimenekülni, ha nem tudja finanszírozni a boltot önerőből, akkor bődületes bukta lesz ebből. 50 % egy másfél év múlva lejáró kötvény, ez gyakorlatilag a bóvli kategória, vagy bejön, vagy nem. ennyiért kiszállna belőle most a kötvény tulaj, gondolod, hogy még egyszer ide fogja tenni a pénzét? persze, 20%os kamat mellett...
Előzmény: Sk Laci #13280 hozzászólása
Előzmény: hasutas1 #58585 hozzászólása
az a baj hogy nem egészen egy éve mondtam, hogy inkább soha többet ne essen, csak legyen vége, és nem is esett pár hónapig, namost akkor most merjem mondani, vagy ne? jahjIstenem, még egy tél szügyig a ganajba...
Előzmény: mtz1221 #84842 hozzászólása
nahmeglesem, kell hozzá tíz év, mire odaérek, de meglesem, hahahah
egyébként szerintem kurva nagy ötlet ez a szelep, ha tényleg ezért van ott, kicsit kell ismerni a lehetőségeket a mérnöknek, akinek ez eszébe jutott.
Előzmény: ..,-:) #13252 hozzászólása
végkiárusítás, készletkisöprés, végkiárusítás, készletkisöprés, végkiárusítás, készletkisöüprés. az általában arról szól, hogy végkiárudsítás, készletkisöprés. ha valaki nem hazudik, akkor amit mond, az azt jelenti, amit mond. nah, nézzük akkor a tényeket.
15ezer meg háromezer meg kilencszáz, meg kétezernyolcszáz, meg nyóccszázt, meg haccáéz, meg annyi tonna, mint 7135 tonna nitrogén. ha 150 kg n-t dobunk átlagosan (szeirntem többet, errefelé gabonák alá is már 200+ fölött járunk), akkor ez kereken 47568 hektárra elég. negyvenhétezer ötszáz hatvannyolc hektár. éppenhogypont 1%-a a magyar fődeknek. ennyi a kíszlet, ennyi a végkiárusítás, egísz évbe ennyit bírt termelni pét? kész vége, piszpasz, ennyi vót a vég? messze van az még, de minden nap közelebb kerül hozzá, ha kitartunk... nyugalom fiúk, nyugalom. lesz ez még jobb is. most hirtelen ennyi pénz kellett az öregnek a hitele törlesztésére,, kell még ettől több is majd, kitartás, kitartás.
látod, mennyi energiát meg munkát kell fektetni a gyűlölködésbe?
(az enyémet továbbra is tövig bekaphatja az öreg is, meg a dr varga is...)
Előzmény: mtz1221 #84823 hozzászólása
ezt nem értem, hogy mi ér bele, mibe? én nem vettem még észre semmit, mondjuk attól még simán lehetséges... meg kéne nézni a párhuzam vezetőjét, hogy a munkahenger változatlan állása mellett működik, vagy a billentő munkahengeren is tol vagy húz ki. mert az a szelep ott meszsiről nézve egy sima kereszt irányű biztonsági szelep, nyomásállítással, ha egyik ágába megnő a nyomás, akkor elengedi a másik ág tartály ágába. vagyis, ha mondjuk 200 bar-ra van állítva, nmagyobbra, mint az üzemi nyomás, de a párhuzamvezető ugye kényszerben tud nagyobb nyomást is csinálni, ugye az emeleő munkahenger nagyobb átmérő, mint a billentő, szóval végülis így lehetséges, hogy a párhuzamvezető ezen a szelepen kereztül tud olajat átpréselni a billnető munkahenger egyik oldalról a másikra. nem néztem meg, nem csekkoltam ezt le, simán lehet totál hülyeség, de így ahogy olvasom az írásod, végülis lehet, nem tudom...
Előzmény: medikus #84821 hozzászólása
nagy gépen évek óta szemezgetek az előre jövő vezetékkorbáccsal, hogy ki kéne cserélnem. lehet benne 50 vezeték, vagy több, ki tudja. ezt hogy szokás? kell csinálni két próbabadot technika csomagokból mondjuk 4,5 vos izzókból, és szépen a régit meg az újat egymás mellé tenni, és végigtesztelni, hogy minden ugyan ott van-e, és csak az van ott? vagy hogy? egyesével hiába méred, mert ha 50 vezeték van, akkor 50ből 2-őt 50*49 módon választhatsz ki, ha sorrend nem számít, akkor ennek a fele variáció, ezt nem lehet oda-vissza mindent végigcsekkolni. marad a próbapad, dugónál sorba áramot adni a pineknek, és lesni hogy mi hol gyullad föl?
Előzmény: mtz1221 #84816 hozzászólása
én már elég sok mindent odébb raktam vele a kicsivel, de tény, hogy rohadtul kilóg előre. felnik mondjuk fogyóeszközök, komplett szerelt kerék van tartalékba, hahah
neked nincs elöl plusz kiadó szelep, vagy hogy működteted a kanalat? hol van a szelep, nem ott elöl középen? annak fogd be a külső gyárájét fixre, hogy egy kezes legyen, ne kelljen ott magasba turkálni, és egy kézzel messziről ki tudod húzni, meg tudod dugni.
arra figyelj, ha zsákemelő kampóra fogsz rá, vagy valami ilyesmire, nehogy véletlenül hátravágódjon, mert ott vannak a fém csövek, szelepek, sokba kerül újra csinálni.
úgy tudsz magasba rakni, hogy csinálsz egy bálatüskét, amin a tüskék rakodóhoz képest magasbabra rakhatóak, tehát ha földre lerakod a rakodót, akkor min 60-70 cm magason bök, vagy még magasabban. összeraksz 3+2+1 bálát úgy, hogy a felső 3 egy síkban van, nem eltolva fél bála kötésbe. totál alul bököd meg, és rakod fel. a kazlat úgy rakod, hogy alsó sorhoz képest a 2. el van tolva egy fél bálával, a 3. a másodikkal egy síkba van, és ehhez képest rakod a 4. és 5. sort fél bálával beljebb. ügyesen fel lehet rakni, leszedni meg a fölsőt úgy kell lelökni. felrakásnál nem a magasággal lesz gondod, hanem hogy beérd, ezért kell 2-3 sorokat, és a 4-5 sorokat nem kötésbe rakni.
Előzmény: mtz1221 #84815 hozzászólása
nem tudok friss árakat, kéne nekem még egy, de még nem jutottam el odáig, hogy foglalkozzak is vele. ebből a rakodó önmaga mennyi volt, és mennyi a többi? ha a többi 1 gurágóbl kijön, akkor azért nemv olt olcsó, de nem tudom most milyen árak vannak.
hülye kérdés, de tényleg.
hogy hívják azt a körlapot, aminek a közepéből egy kisebb kör ki van vágva?
a geometria alakazat neve kéne, tudom, gyűrű, de az nem az, mert ott a megmaradt rész keskeny a lyukhoz képest. itt meg fordítva lenne.
Előzmény: mtz1221 #84811 hozzászólása
mi lóvé ez? ez valami utángyárott?
Előzmény: .Richard. #58567 hozzászólása
asszem én is föladom, holnap szórót kell mosnom, de ma már a nagy gép mellett álltam meg vele. ennyi volt...
Előzmény: uff #11638 hozzászólása
írjuk már ide az ember nevét is, aki ezt kimondta, már csak azért, mert ő maga adta a nevét ehhez. úgy hívják, hogy dr Varga Csaba, a genezis baz.szabolcs, hajdú békési üzletkötője, vagy mije.
gratulálunk hozzá dr Varga, egy kérdésem azért volna: álló helyzetből vagy nekifutásból sikerült ezt mrgugrani?
Előzmény: mathepeter01 #407 hozzászólása
cseréld ki az alaplapot, ha megtalálod kicsi kínába. én az érintőképernyőt cserltem ki, akkor sem reagált semmire, nem emékszem, pár dollálért ideküöldték kínaiak, megnéztem három videot neten, és kicseréltem. axiál akkor azt mondta 450 vagy 550 vagy ilyesmi, nyilván akkora számot mondanak, hogy eszedbe se jut bevinni, kb. ez is a cél, eszedbe ne jusson odavinni nekik... keresgélj neten, hátha találsz valamit.
Előzmény: hasutas1 #30 hozzászólása
ezt adom, észre se vettem amit írt kolléga, nagy poén, hahahah
Előzmény: envagyok2 #168 hozzászólása
Előzmény: Mfpisti #166 hozzászólása
huhh, köszönet, leírom "röviden", mert javítva azóta sincs, de bal kezem odaadnám, ha elvihetném oda télen, ahol egyszer már volt szívbillentyű műtéten, hahaha.
szóval tavaly ősszel melegedett, és ez volt a szűrőházban, de szűrőkön nem láttam sok mindent. kicseréltem mindent, ment. idén tavaszt végigdolgoztam, ment, illetve egy kamion pótkocsi fékjét szerelgettem, emiatt sokat fékezgettem (és már tudod mi lesz a gond), akár állóra. aratáskor fogtam pótra, első ürítést elvittem, melegedett, de nem vészesen, 35 fok volt, mondom benne van. második ürítést vittem, és nem billentette le, 25 tonna lapátolás... nyél gázon se. huhha. másnap reggel vittem még egyet, akkor lebillentette. szóval meleg olajjal nem emelte fel nagy teknőt, de meg se mozdította. reggel-este egy ürítésre játszottam, vagy magtárba hagytam gépet, és fél nap múlva ott kezdtem, vagy esőbe mentem vele, és akkor nem melegedett anynira, és billentett. aztán jött a tarlóhántás, egy napot mentem, és már mindenféle hangok jöttek a hasából, melegszik, és nem emeli ki kultivátort. másnap már 2 óra is elég volt, és a kormány is kezdett nehéz lenni, nem emel, rángatva vált. harmadik nap fél óra után már nem lehet kormányozni. de hidegen, induláskor minden jó, tűrhetően vált, krmány megy, emel, csak melegen nem. és borzalmas hang jön belülről, nem fémes, hanem valami szürcsögő, vagy nem is tudom mi. jah és kormány akkor ment, akkor elkönnyült, ha vele egy időben működtettem kiadó szelepet, tehát úgy fordultam, hogy akkor emeltem vagy yüllyesztettem a kultivátort... levettem szűrőket, ez a szívő szűrő kicsit átszakadva, nyakig ferrodollal. és a váltó szűrőjébe is volt ferrodol, de nem olyan sok. nah mondom halál. de fokozatok megvoltak mindenhol, mi lehet. kéziféket megmozgatom, wd40, ami csak létezik, fékeket megtaposom. összerakom, új szűrőkkel, megy, nem melegszik, kormány nem jó, alig puhul. de nem melegszik, több óra után se. sőt, egész nap után se, kormány nem nagyon lett jó, akkor elkönnyül, ha kiadót működtetem. három éjszaka alatt elolvastam szervízkönyvet, kivettem prior szelepből a két tolattyút, kimosom, nem emlékszem már, de egyikbe mintha valami rugós dolgo is lett volna, vagy valami belső kis járatok, kimosom, helyét, mindent, összerakom. szuper, fasza, megy minden. dolgozok egy napot, leveszem szűrőket újra, tiszták, minmális ferrodol a szívóba. beszéltem Zolival, azt mondja szerinte fék, tapossam meg, melyiknek van fémes hangja, az lesz az. óvatosan megvizslatom, mindkettőnek. jóvan, akkor nem fékezünk, úgy dolgozunk. nah és azóta így van, nem fékezünk, szó szerint nem fékezünk, aratáskor pótkocsi megfogja, kicsit belerúgunk, és már satuzik is hála Istennek, nagy kerekek, nagy súly, fog az rendesen, talajon meg meg lehet oldani. de nagyon imádkoznék, hogy télre beférjen...
viszont, szivatytúk. feltöltő szivattyúját még nyári szűrőcsere előtt megvettem, sejtettem a tünetekből, hogy nincs olaj a rendszerben, vagy az falsot szív, vagy keringeti magába, szóval már akkor is úgy álltam neki a szűrőknek, hogy szivattyút kicserrélem, csak látva a nyakig rakott szűrőt, gondoltam első lépésben ez is elég lesz nekem. aztán azóta is itt van dobozba.
a nagy nyomású szivattyút is szívem szerint kicseréltetném gondolkodás nélkül, ha bent lenne valami fedett helyen, mert így tiszta szűrőkkel is nagyon lassan billneti fel pótot, de tényleg nagyon lassan. és grubbert is lassan emeli ki, elejét kiveszi, hátulján, kiadón keresztül pedig majdnem megfprdulok, mire kiemeli, két kis munkhenger, összesen 3 liter olajjal... de sokkal érdekesebb, hogy indításkor eltelik pár másodperc, hidegen 4-5, melegen több, akár 10-15-20 is, amíg adja a "bte" hibakódot: Low pressure gearbox circuit leírással. S ez valami fémes nyikorgással szűnik meg, tehát beindítom gépet, csipog a hiba, kilépek, hallgatom, lehet hallani mintha valami belül megindulna, kicsit csikorog, mint amikor póton féket kiengedjük, és megindul, olyan kis csikorgás, nyikorgás, és eltűnik a hiba. munka közben meleg olajnál, apajáraton bevillan, kis fordulaton eltűnik. ez a váltó szivattyúja lehet, vagy ott belül valami más?
de van egy másik hiba is, ez most a ferrodol darálás után jött, ez eddig nem volt: a "lub", Lubrication system (rear axle). nem tudom, kevés lehet a nagy nyomású szivattyú teljesítmnye, nem jut ide olaj vagy ez is valami részleges dugulás valahol? munka közben, kis fordulaton néha, forduláskor, de csak akkor, ha közben mást is működtetek, tehát kiemelem vasat, kormányzok, akkor elő elő fordul, hogy bevillan, megállok az emeléssel, és el is tűnik 1-2 másodperc alatt.
szóval ha nagy szivattyú csere valamit megoldana, akkor inkább csere, mint ne. és gondolom a fékek lehetnek, akár mind a három, nyikorognak, a kéziféket meg se merem mozdítani. fokozatok vannak, mindegyik megvan, egyik se csúszik, munkatartományba nem veszem észre, most ősszel is dolgozunk vele, még ma is mentem, ha kicsit is csúszna, jópár sárba vergődős óra belement most ősszel is, biztos észrevennénk, ha csúszna. és szerintem fölötte, nagyob fokozatok se csúszhatnak, őssszel is pótóztam vele, nagy póttal, ha ott csúszna valami, biztos megadta volna magát, nem?
szóval nem matadt más mint fék.
hidraulika olajszivattyú cserékről mit gondolsz?
Illetve mi lehet ez a bte hibakód, mi lehet emögött, a váltó szivattyúja, vagy ott lehet még valami más előtte? csak ezért széthúzni... tudok vele élni, induláskor pár másodperc, melegen nem szoktam engedni fprdulatot 900-950 alá esni, megálláskor is kicsit járatom, napokig nem látom a hibakódot, ha meg bevillan, akkor 1-2 másodperc, és elalszik. gyors halál lesz ebből?
Előzmény: Csera #405 hozzászólása
amint most leírtam a dolgot, ugyan ez jutott eszembe, hogy nem szegést veszek fel. kérdés, hogy ilyenkor a területet hogy számolja, ugye hátralévő terület a fontos, de ki fog derülni. vicces ügy egyébként, hogy miért nem rakja oda már akár szegés közbe a fogásokat, mikor lebökted a b pontot...
Előzmény: mtz1221 #3842 hozzászólása
82es vázába berakták a nagy motort? ez lesz az új152.3as?
Előzmény: szanberg #400 hozzászólása
mit kell, hol kell beállítani? hogy előbb beadja az egyeneseket, minthogy kimennék a szegésből, vagy ha manuálisan kérem, akkor adja be? műtrágyaszórás, permetezésnél van ez persze, akkro kezded szegéssel, csak elég szar 30 méteres fogásból bekapálózni a tábla közepére, aztán meg vissza az első egyenesre, hogy lássam, hova kell fordulni...
és annak mi az oka, és hogy lehet orvosolni, hogy mikor körbeszegtem a táblát, akkor befejezi a szegést, és nem adja be a sorvezetést, nem adja be az egyeneseket, hanem először ki kell mennem a szegésből a traktorral, tennem kell egy hurkát a tábla közepe felé, és csak aztán adja be, hogy hova kell forduljak. utána már rendben, ott vannak sorban, de először a szegés végén nem adja be.
Előzmény: Ares 826 #1911 hozzászólása
https://hu.wikipedia.org/wiki/Az_ENSZ_tag%C3%A1llamainak_list%C3%A1ja
a másik állításodban több igazság van, mármint hogy már mi sem lesz sokáig tagok, előbb kihullik onnan magyarország, minthogy ukrajna belépne, vagy mondjuk épp egyidejűleg fog megtörténni. hogy széthullik az eu, a jelenlegi formájában könnyen lehet megszűnik létezni, dehogy lesz helyette egy eu 2.0 abban mindenki biztos lehet, és ott mások lesznek a szabályok, és a daráló is elindul. lehet készülni az eun kívüli életre, kezdjétek azzal, hogy megnézitek, hogy a termelő munkahelyek hány százaléka termel eu-s piacra, magunkat is beleértve (gabona export piacok...) lehet mondani, hogy fejjel a falnak menni bátorság, de attól az még fáj.
Előzmény: .Richard. #84711 hozzászólása
de ez akkor kenés nélkül hamar föladja a harcot, meg megeszi a fogaskerekeket, ha nem görgős, nem? a csapágy+stift jó ötlet, így lesz.
Előzmény: Gumóka #84713 hozzászólása
jut eszembe, mindegy ám milyen vezetket hova kötsz, majd mikor minden be van kötve, csak meg kell tanulni, hogy mi, mit kapcsol. ültem már olyan nyugati gépbe, hogy az ablaktörlővel kapcsoltad a lámpát, a lámpával a fátlst, a fűtéssel a tudja tököm mit. nem bajéódtak vele sokat, majd a paraszt megtanulja mit mi kapcsol, haah
Előzmény: mtz1221 #84701 hozzászólása
épp most küldtem havernak álomlistát, vagyis írtam neki 8 oldalt, hogy mit gondoltam ki, és ebbe voltak már számok is, hahahah. ha akarod, átküldöm, de nincs embr, aki rajtam kívül elolvassa.
azt írtam neki, hogy 6-800-tól akár 1400-1500 rpm-ig kéne pörgetni tengelyejet, ennyit fordulna lánckerék, és legnagyobb fordulaton mondjuk 52,7 km/h-val menne a lánc. ez azért nem kevés. ez lánc, vagy már hajtőműház és fogaskerék? gondolom diszkes kaszákba nem hiába van 25 fogaskerék és olaj, kb. ugyan ez a sebesség lehet ott is, nem?