szg2 adatlapja

Becenév:szg2

Csatlakozott:2018-07-10 13:57:50

Utolsó belépés:2019-04-20 10:08:23

Fórum hozzászólás:56

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-22 08:42:17

    Válasz wpc.hetero #767. hozzászólására

    Én hiszek neked.. mindezeken túl elszomorító hogyha kell 1 cső utazol miatta 20-40 km-t, megcsinálják 6-8E forintért az 1m-es csövet neked meg egy fél napod oda. Biztos meg lehet ezeket stabilra is csinálni, azért milyen király lenne ha levágsz a magad 1 guriga tömlőjéből annyit amennyi kell és 15 perc alatt kényelmesen elkészíted magadnak. Ki kell próbálni hátha ennyiféle csatlakozó között van jó is. Egyébként nekem a gyári MTZ cső csatlakozója simán elforog a gumicsőben de nem eresztsmile huh

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 15:50:47

    Válasz Gergő80 #765. hozzászólására

    Nálunk az egri Agroker tud a Kramptól vásárolni de kb. minden normálisabb webáruház is sok Krampos terméket tart..

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 10:45:47

    Válasz Ifj Veréb József #63707. hozzászólására

    Bocs, félreértettél: én a lapokhoz készített szenzorokra gondoltam, azoknak a pontossága/tartóssága ami kínaismile thumbup persze biztos van drága is

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 10:42:30

    Egyébként valóban különböző nyomásértékekre másfajta csatlakozó való.. válogatni kell mint a piaconsmile drool


    https://www.dultmeier.com/products/search/3742

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 10:22:05

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 10:08:53

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 07:27:38

    Válasz atisgyulai #63694. hozzászólására

    Nyomjelző. Annyira komoly ez a dolog hogy némely gyártó olyan technikán agyal hogy a sorvezetést speciális jelölőfolyadékkal oldja meg amit kipermetez aztán szenzorral érzékel. Azért is kérdeztem bele mert nem olvastam visszasmile sweatdrop

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 07:23:55

    Válasz Ifj Veréb József #63701. hozzászólására

    Nézegettem én is ilyesmit arduino vagy ilyesmi kis embedded cuccal van hozzá ultrahangos vagy lézeres táv/sebességmérő giroszkóp meg ilyenek de nem tudom mennyire lesz pontos.. mondjuk kipróbálni nem tudtam szántóföldi körülmények között.. ellenben Hesston bálázó vezérlésre tökéletes smile cool

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 07:11:29

    Válasz wpc.hetero #751. hozzászólására

    Tudod valakinek vagy esze vagy pénze van. Mondom is az ismerősnek: nálad pedig pénznek LENNI KELL!!smile flowerssmile biggrinsmile blinksmile hammersmile hammersmile hammer

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-20 07:09:03

    Válasz Bárány #752. hozzászólására

    https://www.kramp.com/shop-hu/hu/1036447/2834505/229264/FZ108+Csavaros+szerelv%C3%A9ny+1+2

    Erre gondolsz?smile flowers

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-19 13:03:03

    Válasz Ifj Veréb József #63698. hozzászólására
    Ezt a gép szenzorainak az adataiból veszed ki?
    Pl.: az MTZ 2 sebességszenzorának az adataiból differenciálsz le egy elfordulást? A gyakorlatban visszatalálsz a kiindulási pontra? Én úgygondolom hogy kis csúszások kényszerűen előfordulnak pl.: néha megkapar a kerék, stb.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-19 10:20:53

    Válasz Ifj Veréb József #63695. hozzászólására

    Hát ezaz.. a GPS pont térkép meg iránytű smile rolleyes

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-19 10:18:28

    Válasz atisgyulai #63694. hozzászólására

    Még mindig nem értem...körbejárod a parcellát...mi rögzíti le? Figyeli egy elektronika a sebességet kormányszöget abból gyárt 1 térképet? Nem kötözködni akarok csak próbálom kitalálni..

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-19 08:33:59

    Válasz Ifj Veréb József #63691. hozzászólására
    Ha nincs GPS mi alapján mondja meg hogy épp jó helyen haladsz-e?smile ban

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-18 21:40:31

    Mért nem adnak 1 könyvet vagy 1 CD-t amiben ezek a kódok benne vannak? A 40 millába már nem fér bele? Tetves népség!

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-16 19:55:16

    Válasz szg2 #45. hozzászólására

    Ja a lényeg: az ék amit elnyírt: 25X10X8

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-16 19:51:35

    Válasz szg2 #44. hozzászólására

    Hátha valakinek segítség: a 2 csapágy között van 2 fél illesztett alátét a tengelyen lévő beszúrásban, egy zárógyűrűvel letakarva. Ezeket levéve lejön a 2. csapágy és a kúpkerék is. A csapágyak: 2db 6407, a szimmering 35X55X10

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-15 19:15:18

    Na megint jövök sírni. Az egyik hajtómű megállt. Levettem a deklit a tetején de hát ezeket nem úgy tervezték hogy normálisan szét lehessen szedni... az összes hajtóművet szét kell bontani? Valaki tudja mi a menete ennek?
    A tengelyt csapágyastól sikerült kihúznom de ez csak annak köszönhető hogy a csapágyház ki van kopva kissé. Az egyik csapágy lejött majd van 1 távtartó gyűrű meg mégegy golyóscsapágy. Na azok sehogyse indulnak meg. Elképzelhető hogy a távtartó gyűrű menetes?

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-12 09:54:05

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-12 09:53:06

    Válasz plantek.kriszta #63650. hozzászólására

    Hát nem látod hogy konkrét márkát, tipust linkelt? Tedd már meg hogy rákattintasz...smile scaredsmile ban

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-11 21:31:54

    Válasz mtz1221 #63638. hozzászólására



    Ezt a tipust én is jószívvel ajánlom, vettem egy ilyet homlokrakodós gépre eszméletlen jó. https://webaruhaz.habi.hu/termekek/13431/Hidraulika_szivattyu_rovid_M4_HYDROSILA.html

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-11 21:28:01

    Válasz pamu #193. hozzászólására

    Válassz ki egy ízlés szerinti márkát, keress rá, mindig lesz aki szidja. Sokan úgy hogy nemhogy nincs olyanjuk, mégcsak nem is ültek olyanban. Egyébként bármilyen gépet meg lehet ölni. Az ismeretségi körömben van 2 olyan "traktoros" aki egy mg vállalkozónál dolgozott és szószerint majdnem csődbe vitte pedig használt gépen nem ültek!!! Az erőgépek vadiúj Zetorok, a munkagépek minőségi márkás vadiúj darabok voltak kivétel nélkül. A bálázót pl. a próbaútján !fatőkébe! húzták, azonnal hazavágták a rendfelszedőjét 0 bála elkészítése után... a 4 dobos fűkasza megelőzte a traktort.... a kinyithatós vadiúj fogast belehúzta a patakba ami nagyobb baj hogy pár tőke is volt a patakparton... aztán ilyenek szidják a különböző gépeket hogy szarok. Azért is mondtam hogy ne sajnálj 1-2 napot ülj autóba és próbálj ki 1-2 gépet. Újat, használtat, amit akarsz.. de ne az interneten döntsd el hogy mit veszel.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-11 13:16:42

    Válasz pamu #186. hozzászólására

    Az a helyzet hogy az MTZ alkatrész árak is kúsznak felfelé.. egy valamirevaló kuplungszett (Luk) 100-120E Ft... de a lényeg az hogy általánosan (ha nem tépték szét) egy "nyugati" gép felújítási ciklusa 10E üzemóra (az sem fődarabcsere). A nagyobb teljesítményű gép ugyanazon géppark mellett sokkal de sokkal tovább bírja. Csak annyit mondanék hogy ha megnézed mennyien vesznek használt autót akik nem épp gazdagok.. az új gépnél az ár maximum fele a gép értéke. A többi a gyártó nyeresége. Másik: ha megnézed, egy 2000 körüli "nyugati" géphez is van minden alkatrész. Ha egy 2010 körüli gépet veszel, az nagyon sokáig versenyképes marad. 40ha földterületen lehet 5-8E üzemórád akár felújítás előtt. Amit vagy megcsinálsz vagy akár lecseréled a gépet. Ez persze a magánvéleményem, én is végigjártam ezt az utat. Ami még fontos: klíma, erősített TLT, pótsúlyok, esetleges fronthidraulika, irányváltó, rugózott fülke, rugózott esetleg független felfüggesztésű elsőhíd, légrugós ülés, 3-4 hátsó kihelyezett hidraulika kör, hátsó emelőpont megerősítés.. ezek alapdolgok ha jól használható univerzális gép kell és akár 2-3-4-5M Ft, amit még külön ki kell fizetned, meg kell oldanod, egy "nyugati" gépben pedig már ott van. Ha most az a pénz amit az MTZ-re költöttem, a zsebemben lenne, gondolkodás nélkül vennék egy használt Case IH MXM150 vagy hasonló gépet azt max esztétikailag kell kipofozni egy kis szerencsével. Én így látom most.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-11 09:51:36

    Válasz pamu #182. hozzászólására

    Ennél a teljesítménykategóriánál szerintem mindenképp csak mechanikus váltós gépben gondolkodj. A többi váltó működtetéséhez 10-15% teljesíménytöbblet szükséges alsóhangon. Ha a 892-t ki tudod fizetni ne sajnáld azt az 1-2 napot, nézz meg használt gépeket 130-140le kategóriában. Az MTZ munkagépeihez -ha kényelmesen akarod használni- az a teljesítménykategória még nem erős túlzás. 6-7MFt nettóért (néhol adásvételivel is, ÁFA mentesen) jó gépeket lehet találni. A 892 akkor jó választás ha szeretsz és tudsz szerelni persze ne nagy dolgokra gondolj de igényli a simogatást olyan heti szinten. 1-2 csavart meghúzni, ezt-azt belerakni ami nincs de nagyon jó lenne... smile ban

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-09 00:35:47

    Válasz szg2 #157. hozzászólására

    Ja, esetleg érdekesség: töltés után 5 percig járatva alapjáraton a gépet, fullra tekert ventilátorral és hidegszabályzóval 4,3 fokos levegőt tudott olyan 20 fokos időben.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-08 20:46:23

    Válasz T tomika #156. hozzászólására

    Nálam 38-ért töltötték vákuumolták, 1010g r134 ment bele. Ha nem indul a kompeesszor akkor már semmi nyomás nincs...

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-07 17:09:38

    Válasz vén cigány #63605. hozzászólására

    Attól függ hova kell.. érdemes leülni, papíron megtervezni hogy mit is akarsz hollanderek, csövek stb.. aztán annak megfelelően tudsz választani. Ha a tipus miatt kérdezed általában jók mind.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-07 17:06:49

    Válasz T tomika #151. hozzászólására

    Előszöris azokat a dolgokat nézd át amik a motor környezetében vannak, a rezgés miatt. Pl.: a szárítószűrőn van 1 nyomásérzékelő gomba..na az le szokott lazulni ott elmegy az összes gáz bár van benne egy visszacsapó szelep de nem sokat ér. Amúgy ha nincs meg a hozzávaló technikád akkor ne keresd a hibát mert ha kimennek tölteni úgyis megvákumolják vagy megfestik a gázt és feltárják a hibát.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-07 14:04:15

    Válasz T tomika #146. hozzászólására

    Na azt tudjad jogy azok az emberek akik 3-400 ezer forintért belerakták a klímát aztzkbe, hozták a cuccot, konzolokat mindent, nagy szarul dolgoznak és utána kemény pénzekért kijönnek megcsinálni a saját szarjukat. Ha kijönnek! Amúgy 150 körül van fuvarral mindennel együtt egy olyan szett amit az mtzbe tesznek. Kínai az utolsó csavarig minden.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-07 11:03:36

    Ajánlanék egy filmet egy kis nosztalgia.. : Békeidő

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-02 20:31:33

    Válasz bububer #297. hozzászólására

    Ne használjátok azt javaslom csak ha _teljesen_ átnézte hozzáértő. Állítsátok vissza gyári állapotba az elektronikáját, szűrőket mindenhol cseréljétek ki, a generátort, akkukat méressétek ki, olajokat megfelelőt mindenhova.. egy kompressziót is megéri méretni nem sok meló.. porlasztócsúcsokat esetleg. Ha minden jó, akkor lehet adagoló de akár előtöltés is. Ha szar valami és nyúzod, szarul megy, sokat fogyaszt és csak idegesít. Ha meg minden jó, annak reppenni kell!smile w00t

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-01 08:30:25

    Válasz jamo #42. hozzászólására

    Köszönöm neked is a segítséget! Friss szerzemény és nem tudtam hogy óberkodtak-e már vele azért kérdeztem. A kardán ha jól figyelem összemegy kanyarodáskor azért kérdeztem ha dombtetőn megyek pedig egy picit még nyílik de majd megméregetem. A kuplung azért érdekes mert a szóró alatt meg van csavargatva a kardán és nem szeretném tovább tekerni :) 2500Nm kardánt néztem annak bírnia kell valami kéttárcsás kuplunggal.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-04-01 07:27:34

    Válasz Tanonc #40. hozzászólására

    Jól értem: J J B B Igy középen erősen szór a széleken meg gyengébben?
    És úgy forgatják meg hogy: J B J B Ekkor a párok között szórja ki középen értelemszerűen nem szór?

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-31 20:51:50

    Üdv! Három térdésem lenne T6 ismerőkhöz: Hogy kell a tépőhengereknek forogni? Mit kellene vennem a traktor TLT csonkjához hogy az eredeti kardánt odafogassam? (Nem stiftes hanem 2 fül van egy csapágygyal a kardán végén) Hány centis, kw-os kardán kell hozzá egyébként és kuplung hány Nm-es legyen? Gyorsban ennyi smile rolleyes

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-28 06:37:19

    Válasz Gergő80 #746. hozzászólására

    Sajnos nem tudom az olajat, elvileg igen, a szűrőt sem csak valószínűsítem mert típushoz rendelték. Kívülről úgy néz mint a régi 2 szűrőt is cseréltek 1 szita meg egy papírszűrőt.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-25 14:08:09

    Válasz moll1983 #744. hozzászólására

    Köszönöm a tippet, én már feltettem azt a kérdést a gazdának hogy mért fizetett ki a "szakembör"-nek százezreket ha még arra sem voltak képesek hogy akár egyszer is bármit is mértek volna... a dugattyús szivattyú alkatrészek amiket visszaadott kopásmentesek gyakorlatilag jót cserélt jóra.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-25 04:20:37

    Sziasztok!

    Egy idősebb, internetből, számítógépből kimaradt ismerősöm nevében kérdeznék bárkit aki ilyet látott már:

    Case 7130 traktor olajcsere után produkált olyat hogy megmelegedett majd hibaüzeneteket adott: váltó olajnyomás hiba, váltó kenés nyomás hiba..

    Felújíttatták a dugattyús szivattyút, a fogaskerekes ikerszivattyút cserélték de a probléma nem oldódott meg (eddig 1,5M Ft) elmentem hozzá ránéztem és azt figyeltem meg hogy a dugattyús szivattyúja pár perc járatás után elkezd melegedni és minimális hangja lesz csak úgy magától. Ha a kihelyezett köröket használja, emeléskor hangja lesz a szivattyúnak, végállásban pedig a szivattyún levő nyomáskorlátozó szelep ordít. Ha a 3pontot használja, sem emeléskor sem végállásban erőltetve nincs szinte hangja semmi. Lehet hogy a kihelyezett karok tömbjével van probléma (kosz került bele)?

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-18 21:22:42

    Válasz Sanyee #60. hozzászólására

    + az új 892-esek hengerenkénti izzításosak. Télen hasznos :)

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-18 21:20:55

    Válasz VDénes #62. hozzászólására

    Üdv!
    Melegen ajánlom a szintertárcsát. Semmi baja nem lesz tőle se a szerkezetnek se a lendkeréknek viszont 10x addig bírja és nem ég meg. Én homlokrakodóval nyúzom (892), hát a gyári tárcsa a fasorban sincs. Szét kellett szednem a gépet más miatt és megnéztem kíváncsiságból a kuplungot hogy vajon hogy néz ki..kézzel érezhető kopás nincs kb. 1 év, sok rakodózás után.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-17 17:33:21

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-17 17:18:23

    Válasz KalmárGazda #1535. hozzászólására

    Köszi, ez eszembe se jutott hogy már más eladásra is gyárt ijet.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-17 17:17:02

    Válasz Sötét Paraszt #1532. hozzászólására

    Ez a max. fordulat ami lehetséges, legfeljebb elreppen a bála.. :)

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-17 11:59:26

    Válasz Sötét Paraszt #1530. hozzászólására

    Köszi a tippet!
    A hidromotor megvan, 192 max. fordulat, 375Nm, ez biztosan elég.. :) 3:1 áttételre gondoltam, 13/39 fogas lánckerekekkel.
    Itt néztem hozzá lánckerekeket. Nem tudom a T08 méret elég lesz-e.. 5/16 a láncméret.

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-17 11:16:04

    Sziasztok!
    Nem tudom hol kellene kérdezni.. homlokrakodóra szeretnék készíteni egy olyan adaptert amin van 2 bálatüske egymástól 50 centire és középen egy tengelyen kb. 60f/p sebességgel meg kellene forgatni. Egy bála olyan 6-700 kg max. Mit javasoltok tengelynek?
    Esetleg valaki csinált már hasonlót? A cél a bála bontása lenne mert a rendelkezésre álló 180-as nagybálatetőbe beleszorul (Hesston bála). Most villával bontom úgy hogy az etető fölött rakodón van de elég fárasztó :) vettem kézi villany bálavágó gépet is de az meg nehéz, nem erre való. A nagy hidraulikus bálavágók meg evvel a mérettel nem tudnak mit kezdeni

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-17 11:05:48

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-17 08:17:55

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-17 07:07:34

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-16 12:52:37

    Válasz szg2 #63443. hozzászólására

    Egy ilyet találtam: http://tgk-kamionalkatreszek.lapunk.hu/tarhely/tgk-kamionalkatreszek/kepek/img250.jpg
    ez mi lehet?

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-16 12:49:37

    Sziasztok!
    A 892 hátsó kerékagyak berepedtek a leggyengébb pontokon. Nem találni erősített kivitelt. Szerintetek fel lehetne tenni valahogy kettőt egy oldalra vagy valami okosság van erre a problémára? Rengeteget (szinte mindig) hegyoldalon megy a gép...

  • Ugrás a témához » szg2 | 2019-03-16 08:22:04

    Válasz Sárközi Róbert #63412. hozzászólására

    Nem előszűrő helyett gondoltam hanem a régi olajos szűrő helyett :)

[bezárás x]