Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR414.94 FtUSD395.57 FtCHF446.03 FtGBP500.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nem. A mutató szervomotorját egy, a műszer belsejében lévő kontroller vezérli. A generátorról csak fordulat értéket kap. Ha nem kap, nem történik semmi.
Ja bocsi azt elfelejtettem, hogy az impulzust a gerjesztés egyik lábról tudod levenni: Van ugye a nagy diódasor ami a nagy áramért felelős, ez 6-8-10db. Meg van benn a burkolat alatt pont feleannyi kis dióda is, ezek csinálják a gerjesztő feszültséget. Ezek egyik vége össze van kötve és egy csavaron ki van hozva. Erről lehet a fordulatjelet levenni.
A leírás szerint, az eredeti MTZ generátor tipusok közül lehet választani, de az a fázisok (és így a fordulatonkénti impulzusok) számán kívül semmit nem jelent. Ha nem tudod milyen is az általad beszerzett darab, néhány próbálkozás után meglátod hogy jót választottál-e mert akkor a helyes fordulatot kapod a műszerről. Nem tudod elrontani :)
Sikerült jó sok pénzért vennem 120W-os hosszú ledsort ami szintén beázott/zik. Szétszedtem, de sajnos a totál kiszilikonozáson kívül nincs orvosság mert az aluprofil kitömíthetelen (legalábbis az enyém). Ha erre adod a fejed, csak neutrálissal javaslom
Szia!
Ha van a műszerfaladon (vagy esetleg alatta eldugva) egy kis kapcsolósor, hozzá tudod programozni a generátorhoz a fordulatmérőt és a TLT fordulatmérőt. Nekem a 892.2-n egy kis fedél alatt van egy lepattintható fedél, az alatt van. Egyébként a fordulatjelet a generátor gerjesztődiódáiról veszi. Két lényeges momentum van: az ékszíjtárcsa átmérő, a másik a fázisok száma. Nekem pl. volt már szerencsém 3, 4, ill. 5 fázisú generátorhoz is. A nagy diódák számát osztod kettővel abból lehet tudni hogy hány fázisú. A szénkefe ebből a szempontból nem mérvadó
Attól huhog hogy kinyit rajta a nyomásszabályozó szelep. De az nem akármelyik turbón van rajta. 2 esetben működik: ha túltölt a turbó a beállítotthoz képest vagy ha elveszed a gázt és kiengedi a felesleges levegőt a tehetetlensége folytán még tovább termelő turbóról.
Az igazság az, hogy otthagyja, ha van jobb. Lucernaszárat nyersen (zölden), szenázsként vagy darálva, pelletizálva tudsz megetetni. A száraz lucerna összevágása csak a bálabontást fogja megkönnyíteni. A rotoros rendképző rengeteget javít a helyzeten, ugyanis szép habos, szellős, kellően széles rendet lehet vele csinálni. A keskeny rend a leggyakrabban elkövetett hiba a körbálázás folyamatában. Ha lehet, 1,2-1,4m széles legyen.
Kb 15 centisre vágja ideális esetben (ha pont merőlegesen érkezik az adott növény a késekhez) ami sokat fog segíteni kézi adagoláskor! A késeket pont annyira használja el mintha mind benne lenne, ha néha hetesével cserélgeted pont jó lesz. A kések mindig legyenek borotvaélesek, gallyra, villanypásztorvezetékre, sodrófogra! vigyázni :O ha nem túl nagy a fordulat a menetsebességhez képest és arányosan megy az anyagáramlás a felszedés sebességgel, akkor marad rajta a legtöbb levél (legalábbis nekem). Persze lesz levélveszteség de ha elkapod benne lesz az is a bálában csak utólag kell összeszedni etetéskor. Viszont ha nem vágod és tépni kell a bálát villával, ugyanúgy levered a levelet.
Az biztos hogy a videóban hallható hang nem a szivattyú mechanikus eredetű hangja, mert a fordulat konstans, a hang pedig a kar állásának megfelelően változik. Ha nem is nyomáskorl. szelep, akkor is a tömbben szól valahol. Olyan mintha valami ki lenne kopva...
A munkahenger át szokott engedni ha le akar csavarodni a dugattyú a szárról. Ha egyre jobban enged, készülj fel hogy valamit leejt amikor az utolsó menet kiszakad. Ha összerakod, új o gyűrű bele és pettyentsd le hegesztővel.
A lendkereket nekem 3db kerámiatárcsa fogyasztotta el úgy, hogy az első tárcsával tanultam rakodózni. De a lendkereket fel lehet szabályozni, a nyomólapot cserélni és mehet is tovább a szekér. Nálam kapott mindent újat, így egy felszabályzott lendkerék meg egy felújított szerkezet várja hogy beszereljem eccermajd.
Igen erre de lassan leszokok arról hogy segítsek embereknek mert nem értik meg amit írok vagy nem is tudom....ha felül vákuum van akkor alul mért ne lenne? Mindenhol vákuum van ha elmúlik a meleg. Írtam régebben hogy kiegyenlítő tartály kéne, azt se értették de hát ezek után már nem is csodálkozom ezen. Akkor minek mondjam el hogy a hűtősapka egy kettős szelep ráadásul az egyik fele nyomáson nyit a másik a vákuum hatására.. azt hiszik az csak 1 kupak
Ékszíjat érdemes lenne kicserélni, beállítani.
Ha 1 szíj hajtja a kompresszort és a generátort is, azt is vedd figyelembe hogy a működő klímának sok áram kell! A kompresszor kuplung, a klímahűtő ventillátor, a kabinventillátor együtt 4-500W. Emellé még tölt is, esetleg mást is ellát. A gáz nyomását meg lehet mérni, de ha szakember töltötte akkor kizárt dolog hogy túltöltse. Az alacsony nyomású oldalon 2,4-2,7 bar nyomás legyen, 20 fokos környezeti hőmérséklet mellett. 30 fokos környezeti hőmérsékletnél 3,4-3,8 bar. Álló gépen kell mérni! Csapágyak is lehetnek ludasak...
Ha igen, szereld le, szedd szét és takarítsd ki. A csúszó felületeket leheletnyi szilikonzsírral megkened és olyan lesz mint az új. Csak arra figyelj hogy a beállító csavart ne tekerd el.
Tegyél rá, nagyon sokat jelent! Ha leveszed a hűtősapkát, nézd meg hogy szelepes-e a közepe. (1 kis peremes réz alátétféleség középen amit 1 kis rugó nyom rá a gumira) ha olyan a szelepsapka akkor biztosan van értelme a kiegyenlítőtartálynak. Ha azt felraktad, öntsd jelig és a hűtőt teljesen tele csurig. A melegvíz beletágul a kiegyenlítőbe majd ha hűl a motor, a vákum azon a kis szelepen keresztül visszaszívja a vizet.
Tudja valaki, hogy ez a kihajtás https://webaruhaz.habi.hu/termekek/18789/Kardankihajtas_komplett_elso_tlt_hez.html
milyen fordulaton forog? Szinkronban van a másikkal azt tudom csak azt nem hogy ötszáznegyvenet vagy ezret fordul..
Mondd meg "annak" hogy ne magyarázzon olyanhoz amihez nem ért. Idióta barom.
Kimásolom ide, mert úgylátom lusták vagytok kettőt kattintani a lenti linkre:
""
Jármű klíma töltő szett R134a-val üzemelő jármű klímákhoz. A készletben található hűtőközeg ~1000g gyári R134a töltet mennyiségig használható. A gyári és a helyettesítő hűtőközeg nem keverhető. Utántöltés nem lehetséges, csak teljes hűtőközeg csere!
A gyorscsatlakozó mérete a R134a-val működő járművek alacsony nyomás oldali csatlakozójával kompatibilis (~13mm).
Kérjük, hogy vásárlás előtt mindenképpen ellenőrizze a gépjármű klíma csatlakozócsővének külső méretét, mivel bizonyos gépjárművek esetén előfordulhat, hogy a gépjármű gyártója (pl. Renault) a magas nyomás oldali csatlakozóval (~16mm) biztosítja a jármű klímájának utántöltését. Az alább felsorolt gépjárművek esetében is ez áll fenn (Az alábbi lista nem teljes, azt vásárlói visszajelzések alapján bővítjük!):
Fiat Albea (Gyártási év: 2004)
Seat Cordoba (Évjárat: 2004)
Renault Espace (Gyártási év: 2007)
Renault Megane (Gyártási év: 2002)
Citroen Sara Picasso (Gyártási év: 2004)
A töltő készlet az alábbi termékeket tartalmazza:
- Hűtőközeg HC 134a, 1234YF helyettesítő autós / 370g
- Autóklíma töltő csap órával 134a (kiszúrós)
""
Tehát: a töltő tömeg 370g ÉS 1000g r134a gázt HELYETTESÍT.
A szélesített nagyon jó de a régifajtával is simán le lehet fogni a motort ha jól van beállítva. Sajnos 99% a traktorosoknak nem használ semmi nyomatékhatárolót és szerencsére (általában) a tlt fékszalag enged, aztán el is kopik. Fontos hogy után kell állítani benn difiházban nem a rugót spanolni mert úgyis meg megcsúszik és cserés lesz a szalag. Ha viszont utánállítod akkor megint 100%osan zár és nem csúszik meg csak ha törni akar valami. Ha lehet mindig alacsony fordulaton kapcsold be, azt is meghálálja
Ez nehéz kör lesz... szerintem kompresszorral, levegővel megnyimod leürített rendszert majd hallgatózol...extrém esetben még henger repedésed is lehet. Tán a fülkefűtés is tud ilyesmit produkálni ha tömítetlen valahol.
Nem a neved miatt, de: egy haverom Claas (talán Arion 697ATZ a tipusa) egész nyáron szívott a pokol melegben mert őt is leszarta a klímás...
sajnos ha olcsó ha drága géped van de nem állhatsz meg akkor a cumi az beugrik. Ha meg 2 géped is van a sufniban ami alkalmas az adott munkára akkor meg burzsuj vagy
Ha nem új szerelés, nem kell bele olaj mert általában csak a gáz szökik el és ha az olaj is kijön azt látod. Egyébként a kompresszor oldalán van az olaj betöltő nyílás. PEG46 olaj kell bele. A nagykönyv azt írja hogy a rendszerbe 3,3-8% olaj legyen a töltőmennyisége a hűtőközeg tömegének arányában. Itt egy jó leírás: https://m.buyautoparts.com/blog/sanden-ac-compressor-service-operations-oil-change/
Ha már reagálsz, akkor kérlek értelmezd amit írtam!
1. Nem a szakmádat hasonlítottam 1 krumplihoz, hanem az MTZ klímát, ez itt az MTZ klíma fórum.
2. Hidd el, k.rvára nem érdekelne hogy mitől megy 1 klíma, ha nem szarnának általában magasról az ember fejére.
3. Te is kezded a misztifikálást. Hagyjuk már ezt a süketelést a digit klímákról, az is pont ugyanez csak közé van rakva néhány érzékelő, szelep meg egy vezérlés, display. Fogadjunk, ezeket te se javítod, max. cseréled....
4. Grammra elszámol a gázzal. Röhög a vakbelem... ahhoz előbb számlát kéne adni hogy bizonyítani lehessen hogy egyáltalán valahol dolgozik valaki a gázzal. Érdekes, nálam még sose írta fel senki hogy mennyi gázt használt el.
5. Nem érdekel hogy ki milyen összegért dolgozik, az átverés a lényeg. Mert ez egy hatalmas átverés, tisztelet a kivételnek. Hidd el hogy amikor nekem szerelték, végig ott voltam és pontosan tudom hogy mit (és mit nem) csináltak meg majd félmilláért.. persze az utána történő sok szopás kellett hozzá hogy utánanézzek ennek a nagy, titokzatos klímának.
6. A koszt szerinted én raktam a rendszerbe? A szar, 1000 üzemórát sem bíró klíma miatt ki a hibás? Megmondom én: a papíros, hatóság által szigorúan ellenőrzött szerelő úr! Az elszökött gázért, az izzadva elvégzett nyári munkákért, a portól elrenyhített traktorért, szilikózisért ki a felelős? A szerelő úr, aki épp nyaralni van augusztusban vagy amúgy se ér rá mert beesett 1 jobban fizető meló meg hét messze is lakok!
7. Nem a szakmát minősítettem! a "sz@rházi lehúzós klímaszerelőket" minősítettem! Ha magadra vetted a te bajod.
De ha már......
érdemben nem látom a véleményedet az új gázról...... pedig arra itt többen is kíváncsiak lennének szerintem!
Mindenkinek, aki megúnta a sz@rházi lehúzós klímaszerelőket, ajánlanám figyelmébe, hogy a klíma bonyolultsága 1 krumplihoz hasonlatos csak kellően misztifikált ahoz hogy a sok hülye -velem az élen- félmilliókat fizessen érte.
Minden alkatrésze kapható, a csövezés az egyetlen ami nehezebben megoldható (de messze nem lehetetlen). Az MTZ-nél használt kompresszorok általában r134a gázzal mennek. Találtam egy céget ahol pont 6.800.-Ft-ért adnak 1 MTZ-hez való adag gázt, szeleppel csatlakozóval, órával. A céghez semmi kapcsolat, érdek nem fűz!! De a cucc működik!!!! a weblapjukon ott az r134a helyettesítő gáz, LEGÁLIS, postázható. https://www.vrec-co.hu/Autoklima-tolto-keszlet-Specialis-ajanlat-Korlatoz
Nekem -mint utólag kiderült- az expanziós szelepen volt elkoszolódva amit benzinnel tisztítottam és kompresszorral kifúvattam. 2.000.-ért lehet kapni 270db-os klíma tömítés szettet a szerszamkell.hu-n. Ezek kellettek, és megint jéghideg a klímám! A klímaszerelők meg csak nyaralgassanak nyugodtan!
Az akkukban egy cellán belül is soksok párhuzamosan kötött elem található. Ha 3 dologra figyelsz: 1: Mindig egyszerre vásárolt 2: Egyforma tipusú 3: félévente savsűrűség mérés és ha kell beállítással azonos körülmények között tartott
akkukat párhuzamosan üzemeltetsz akkor nagy meglepetések nem érhetnek.
A sorosan kötött akkuknál pont ugyanez a helyzet, mivel a 12V akkukból álló pakkban 6 cella eleve sorosan van kötve, ugyanúgy egymástól függnek, mint a 2db 6V akku sorosan kötve szintén 6 cella lesz.
Mivel mindkét módszernél(párhuzamos vagy soros kapcsolás) 2 medencéd van így az esetleges savsűrűség problémák mindkét esetben fennállhatnak. Tehát ez a legfontosabb: nézni kell az elektrolitot.
Előzmény: gcastle #5676 hozzászólása
Hofi aranyköpés
Előzmény: mtz1221 #73224 hozzászólása
Nem. A mutató szervomotorját egy, a műszer belsejében lévő kontroller vezérli. A generátorról csak fordulat értéket kap. Ha nem kap, nem történik semmi.
Előzmény: szg2 #73215 hozzászólása
Ja bocsi azt elfelejtettem, hogy az impulzust a gerjesztés egyik lábról tudod levenni: Van ugye a nagy diódasor ami a nagy áramért felelős, ez 6-8-10db. Meg van benn a burkolat alatt pont feleannyi kis dióda is, ezek csinálják a gerjesztő feszültséget. Ezek egyik vége össze van kötve és egy csavaron ki van hozva. Erről lehet a fordulatjelet levenni.
Előzmény: mtz1221 #73198 hozzászólása
Szia!
A leírás szerint, az eredeti MTZ generátor tipusok közül lehet választani, de az a fázisok (és így a fordulatonkénti impulzusok) számán kívül semmit nem jelent. Ha nem tudod milyen is az általad beszerzett darab, néhány próbálkozás után meglátod hogy jót választottál-e mert akkor a helyes fordulatot kapod a műszerről. Nem tudod elrontani :)
Előzmény: a.varga #73144 hozzászólása
Ott van a fedél alatta a Belarus emblémával, látszik a képen
Előzmény: Sötét Paraszt #73171 hozzászólása
Sikerült jó sok pénzért vennem 120W-os hosszú ledsort ami szintén beázott/zik. Szétszedtem, de sajnos a totál kiszilikonozáson kívül nincs orvosság mert az aluprofil kitömíthetelen (legalábbis az enyém). Ha erre adod a fejed, csak neutrálissal javaslom
Előzmény: mtz1221 #73182 hozzászólása
Szia!
Ha van a műszerfaladon (vagy esetleg alatta eldugva) egy kis kapcsolósor, hozzá tudod programozni a generátorhoz a fordulatmérőt és a TLT fordulatmérőt. Nekem a 892.2-n egy kis fedél alatt van egy lepattintható fedél, az alatt van. Egyébként a fordulatjelet a generátor gerjesztődiódáiról veszi. Két lényeges momentum van: az ékszíjtárcsa átmérő, a másik a fázisok száma. Nekem pl. volt már szerencsém 3, 4, ill. 5 fázisú generátorhoz is. A nagy diódák számát osztod kettővel abból lehet tudni hogy hány fázisú. A szénkefe ebből a szempontból nem mérvadó
Előzmény: jaminka #72975 hozzászólása
Igen arra gondoltam, az is "huhog"
Előzmény: jaminka #72960 hozzászólása
Attól huhog hogy kinyit rajta a nyomásszabályozó szelep. De az nem akármelyik turbón van rajta. 2 esetben működik: ha túltölt a turbó a beállítotthoz képest vagy ha elveszed a gázt és kiengedi a felesleges levegőt a tehetetlensége folytán még tovább termelő turbóról.
Előzmény: subikiss #3840 hozzászólása
Nem ég...
Előzmény: TDavid #6830 hozzászólása
Az igazság az, hogy otthagyja, ha van jobb. Lucernaszárat nyersen (zölden), szenázsként vagy darálva, pelletizálva tudsz megetetni. A száraz lucerna összevágása csak a bálabontást fogja megkönnyíteni. A rotoros rendképző rengeteget javít a helyzeten, ugyanis szép habos, szellős, kellően széles rendet lehet vele csinálni. A keskeny rend a leggyakrabban elkövetett hiba a körbálázás folyamatában. Ha lehet, 1,2-1,4m széles legyen.
Előzmény: Maszek Zs #72147 hozzászólása
Itt nagyjából le van írva hogy mit tudsz megnézni, szerintem érdemes átmérni.
http://www.szakalmetal.eu/letoltes/hasznos-tippek/tippek-tanacsok/akkumulator-teszteles
Előzmény: TDavid #6828 hozzászólása
Szia!
Kb 15 centisre vágja ideális esetben (ha pont merőlegesen érkezik az adott növény a késekhez) ami sokat fog segíteni kézi adagoláskor! A késeket pont annyira használja el mintha mind benne lenne, ha néha hetesével cserélgeted pont jó lesz. A kések mindig legyenek borotvaélesek, gallyra, villanypásztorvezetékre, sodrófogra! vigyázni :O ha nem túl nagy a fordulat a menetsebességhez képest és arányosan megy az anyagáramlás a felszedés sebességgel, akkor marad rajta a legtöbb levél (legalábbis nekem). Persze lesz levélveszteség de ha elkapod benne lesz az is a bálában csak utólag kell összeszedni etetéskor. Viszont ha nem vágod és tépni kell a bálát villával, ugyanúgy levered a levelet.
Előzmény: nagy0szilard #72126 hozzászólása
Az biztos hogy a videóban hallható hang nem a szivattyú mechanikus eredetű hangja, mert a fordulat konstans, a hang pedig a kar állásának megfelelően változik. Ha nem is nyomáskorl. szelep, akkor is a tömbben szól valahol. Olyan mintha valami ki lenne kopva...
Előzmény: nagy0szilard #72120 hozzászólása
Ez nem szivattyúhang lesz hanem a nyomáskorlátozó szelep inkább.
Előzmény: kevesa #71691 hozzászólása
A munkahenger át szokott engedni ha le akar csavarodni a dugattyú a szárról. Ha egyre jobban enged, készülj fel hogy valamit leejt amikor az utolsó menet kiszakad. Ha összerakod, új o gyűrű bele és pettyentsd le hegesztővel.
Előzmény: szatmári82 #71647 hozzászólása
Megtartja a lemez olajteknő is csak ne egy ponton nyomd. De legjobb hegeszteni egy keretet..
Előzmény: .Richard. #71635 hozzászólása
A lendkereket nekem 3db kerámiatárcsa fogyasztotta el úgy, hogy az első tárcsával tanultam rakodózni. De a lendkereket fel lehet szabályozni, a nyomólapot cserélni és mehet is tovább a szekér. Nálam kapott mindent újat, így egy felszabályzott lendkerék meg egy felújított szerkezet várja hogy beszereljem eccermajd.
Előzmény: .Richard. #71635 hozzászólása
Nem, nem ezek miatt. Azért mert a kerámiatárcsát nem tudod megégetni, kb. 5X tovább tart. Ha neadjisten rakodózol, 10X :)
Előzmény: blsjela #71612 hozzászólása
Üdv!
Messzemenőleg a fémkerámia tárcsát javaslom! (Bár nem kérdezted)
Előzmény: blsjela #71601 hozzászólása
Hengerfej meghúzási nyomatéka: 160-180Nm 5másodpercen át több lépcsőben
Himbatartó bakok meghúzási nyomatéka: 100-120Nm
Nyugvó csapágyak fedeleit leszorító csavarok meghúzási nyomatéka: 200-220Nm
A lendkereket rögzítő csavarok meghúzásu nyomatéka: 140-160Nm
A hajtókar meghúzási nyomatáka: 140-160Nm
Google a barátod
Előzmény: k-roy90 #71515 hozzászólása
Mennyi vizet nyom ki?
Kifolyik a kiegyenlítő tartályból is?
Mi volt a legtöbb amit ráönöttetek?
Előzmény: antalocz #6750 hozzászólása
Nem lehet a nagy tömörítőlánc sárga lemeze sarkából levágni felx-el?
Előzmény: .Richard. #71477 hozzászólása
Igen erre de lassan leszokok arról hogy segítsek embereknek mert nem értik meg amit írok vagy nem is tudom....ha felül vákuum van akkor alul mért ne lenne? Mindenhol vákuum van ha elmúlik a meleg. Írtam régebben hogy kiegyenlítő tartály kéne, azt se értették de hát ezek után már nem is csodálkozom ezen. Akkor minek mondjam el hogy a hűtősapka egy kettős szelep ráadásul az egyik fele nyomáson nyit a másik a vákuum hatására.. azt hiszik az csak 1 kupak
Előzmény: k-roy90 #71462 hozzászólása
Rossz a hűtősapkád esetleg..
Előzmény: Mtz 550E #71376 hozzászólása
Próbáld ki amit írtam..
Előzmény: B.J. #262 hozzászólása
Ékszíjat érdemes lenne kicserélni, beállítani.
Ha 1 szíj hajtja a kompresszort és a generátort is, azt is vedd figyelembe hogy a működő klímának sok áram kell! A kompresszor kuplung, a klímahűtő ventillátor, a kabinventillátor együtt 4-500W. Emellé még tölt is, esetleg mást is ellát. A gáz nyomását meg lehet mérni, de ha szakember töltötte akkor kizárt dolog hogy túltöltse. Az alacsony nyomású oldalon 2,4-2,7 bar nyomás legyen, 20 fokos környezeti hőmérséklet mellett. 30 fokos környezeti hőmérsékletnél 3,4-3,8 bar. Álló gépen kell mérni! Csapágyak is lehetnek ludasak...
Előzmény: Mtz 550E #71365 hozzászólása
Kend be zsírral a féktárcsákat és ronggyal törölgesd le, úgy rakd össze. A féket ezután be kell járatni de nem fog ragadni többé.
Előzmény: Nyomasek Bobo #71341 hozzászólása
Milyen csőre gondolsz?
Előzmény: Bali80 #3648 hozzászólása
Javaslom ne is mozogj nagyon a géppel mert ha tényleg alacsony az olajnyomás kinyírja a váltót..
Előzmény: Mtz 550E #71331 hozzászólása
Akkor is szelel ha leállítod a gépet?
Ha igen, szereld le, szedd szét és takarítsd ki. A csúszó felületeket leheletnyi szilikonzsírral megkened és olyan lesz mint az új. Csak arra figyelj hogy a beállító csavart ne tekerd el.
Előzmény: k-roy90 #71330 hozzászólása
Tegyél rá, nagyon sokat jelent! Ha leveszed a hűtősapkát, nézd meg hogy szelepes-e a közepe. (1 kis peremes réz alátétféleség középen amit 1 kis rugó nyom rá a gumira) ha olyan a szelepsapka akkor biztosan van értelme a kiegyenlítőtartálynak. Ha azt felraktad, öntsd jelig és a hűtőt teljesen tele csurig. A melegvíz beletágul a kiegyenlítőbe majd ha hűl a motor, a vákum azon a kis szelepen keresztül visszaszívja a vizet.
Üdv!
Tudja valaki, hogy ez a kihajtás https://webaruhaz.habi.hu/termekek/18789/Kardankihajtas_komplett_elso_tlt_hez.html
milyen fordulaton forog? Szinkronban van a másikkal azt tudom csak azt nem hogy ötszáznegyvenet vagy ezret fordul..
Előzmény: roth.r #187 hozzászólása
Bocs, nem jártam erre egy ideje.. ha még érdekes C2D1B5- körül indulnék, jól leszorított garattal. Van aprómag-vető betéted?
Előzmény: attila1000 #260 hozzászólása
Már ne haragudj, de ki mondja?
Mondd meg "annak" hogy ne magyarázzon olyanhoz amihez nem ért. Idióta barom.
Kimásolom ide, mert úgylátom lusták vagytok kettőt kattintani a lenti linkre:
""
Jármű klíma töltő szett R134a-val üzemelő jármű klímákhoz. A készletben található hűtőközeg ~1000g gyári R134a töltet mennyiségig használható. A gyári és a helyettesítő hűtőközeg nem keverhető. Utántöltés nem lehetséges, csak teljes hűtőközeg csere!
A gyorscsatlakozó mérete a R134a-val működő járművek alacsony nyomás oldali csatlakozójával kompatibilis (~13mm).
Kérjük, hogy vásárlás előtt mindenképpen ellenőrizze a gépjármű klíma csatlakozócsővének külső méretét, mivel bizonyos gépjárművek esetén előfordulhat, hogy a gépjármű gyártója (pl. Renault) a magas nyomás oldali csatlakozóval (~16mm) biztosítja a jármű klímájának utántöltését. Az alább felsorolt gépjárművek esetében is ez áll fenn (Az alábbi lista nem teljes, azt vásárlói visszajelzések alapján bővítjük!):
Fiat Albea (Gyártási év: 2004)
Seat Cordoba (Évjárat: 2004)
Renault Espace (Gyártási év: 2007)
Renault Megane (Gyártási év: 2002)
Citroen Sara Picasso (Gyártási év: 2004)
A töltő készlet az alábbi termékeket tartalmazza:
- Hűtőközeg HC 134a, 1234YF helyettesítő autós / 370g
- Autóklíma töltő csap órával 134a (kiszúrós)
""
Tehát: a töltő tömeg 370g ÉS 1000g r134a gázt HELYETTESÍT.
Előzmény: 9020 #71217 hozzászólása
A szélesített nagyon jó de a régifajtával is simán le lehet fogni a motort ha jól van beállítva. Sajnos 99% a traktorosoknak nem használ semmi nyomatékhatárolót és szerencsére (általában) a tlt fékszalag enged, aztán el is kopik. Fontos hogy után kell állítani benn difiházban nem a rugót spanolni mert úgyis meg megcsúszik és cserés lesz a szalag. Ha viszont utánállítod akkor megint 100%osan zár és nem csúszik meg csak ha törni akar valami. Ha lehet mindig alacsony fordulaton kapcsold be, azt is meghálálja
Előzmény: Bzsr #71239 hozzászólása
Ha nem erőszabályzózol akkor kb semennyire.
Előzmény: k-roy90 #71228 hozzászólása
Ez nehéz kör lesz... szerintem kompresszorral, levegővel megnyimod leürített rendszert majd hallgatózol...extrém esetben még henger repedésed is lehet. Tán a fülkefűtés is tud ilyesmit produkálni ha tömítetlen valahol.
Előzmény: Claastra. #256 hozzászólása
Nem a neved miatt, de: egy haverom Claas (talán Arion 697ATZ a tipusa) egész nyáron szívott a pokol melegben mert őt is leszarta a klímás...
sajnos ha olcsó ha drága géped van de nem állhatsz meg akkor a cumi az beugrik. Ha meg 2 géped is van a sufniban ami alkalmas az adott munkára akkor meg burzsuj vagy
Előzmény: attila1000 #249 hozzászólása
Ha nem új szerelés, nem kell bele olaj mert általában csak a gáz szökik el és ha az olaj is kijön azt látod. Egyébként a kompresszor oldalán van az olaj betöltő nyílás. PEG46 olaj kell bele. A nagykönyv azt írja hogy a rendszerbe 3,3-8% olaj legyen a töltőmennyisége a hűtőközeg tömegének arányában. Itt egy jó leírás: https://m.buyautoparts.com/blog/sanden-ac-compressor-service-operations-oil-change/
Előzmény: Maszek Zs #71223 hozzászólása
Vigyázz, csak 1850-et fordul!
Ha felengednéd 2200-ra más lenne a hyzet.
Előzmény: subikiss #3732 hozzászólása
Felénk 50.-Ft/kg a tiszta merinó gyapjú átvételi ára.
Előzmény: Pisti09 #3734 hozzászólása
Üdv!
Mi formalin oldatot szoktunk, 3% körülit.
Előzmény: traktorklíma #246 hozzászólása
Ha már reagálsz, akkor kérlek értelmezd amit írtam!
1. Nem a szakmádat hasonlítottam 1 krumplihoz, hanem az MTZ klímát, ez itt az MTZ klíma fórum.
2. Hidd el, k.rvára nem érdekelne hogy mitől megy 1 klíma, ha nem szarnának általában magasról az ember fejére.
3. Te is kezded a misztifikálást. Hagyjuk már ezt a süketelést a digit klímákról, az is pont ugyanez csak közé van rakva néhány érzékelő, szelep meg egy vezérlés, display. Fogadjunk, ezeket te se javítod, max. cseréled....
4. Grammra elszámol a gázzal. Röhög a vakbelem... ahhoz előbb számlát kéne adni hogy bizonyítani lehessen hogy egyáltalán valahol dolgozik valaki a gázzal. Érdekes, nálam még sose írta fel senki hogy mennyi gázt használt el.
5. Nem érdekel hogy ki milyen összegért dolgozik, az átverés a lényeg. Mert ez egy hatalmas átverés, tisztelet a kivételnek. Hidd el hogy amikor nekem szerelték, végig ott voltam és pontosan tudom hogy mit (és mit nem) csináltak meg majd félmilláért.. persze az utána történő sok szopás kellett hozzá hogy utánanézzek ennek a nagy, titokzatos klímának.
6. A koszt szerinted én raktam a rendszerbe? A szar, 1000 üzemórát sem bíró klíma miatt ki a hibás? Megmondom én: a papíros, hatóság által szigorúan ellenőrzött szerelő úr! Az elszökött gázért, az izzadva elvégzett nyári munkákért, a portól elrenyhített traktorért, szilikózisért ki a felelős? A szerelő úr, aki épp nyaralni van augusztusban vagy amúgy se ér rá mert beesett 1 jobban fizető meló meg hét messze is lakok!
7. Nem a szakmát minősítettem! a "sz@rházi lehúzós klímaszerelőket" minősítettem! Ha magadra vetted a te bajod.
De ha már......
érdemben nem látom a véleményedet az új gázról...... pedig arra itt többen is kíváncsiak lennének szerintem!
Előzmény: jozef19 #243 hozzászólása
Ha lenne bőr a képemen, én is vállalnék ennyiért munkát!
20 munkanap 2,4 misi...más egy évet dolgozik ennyi pénzért!!
Mindenkinek, aki megúnta a sz@rházi lehúzós klímaszerelőket, ajánlanám figyelmébe, hogy a klíma bonyolultsága 1 krumplihoz hasonlatos csak kellően misztifikált ahoz hogy a sok hülye -velem az élen- félmilliókat fizessen érte.
Minden alkatrésze kapható, a csövezés az egyetlen ami nehezebben megoldható (de messze nem lehetetlen). Az MTZ-nél használt kompresszorok általában r134a gázzal mennek. Találtam egy céget ahol pont 6.800.-Ft-ért adnak 1 MTZ-hez való adag gázt, szeleppel csatlakozóval, órával. A céghez semmi kapcsolat, érdek nem fűz!! De a cucc működik!!!! a weblapjukon ott az r134a helyettesítő gáz, LEGÁLIS, postázható. https://www.vrec-co.hu/Autoklima-tolto-keszlet-Specialis-ajanlat-Korlatoz
Nekem -mint utólag kiderült- az expanziós szelepen volt elkoszolódva amit benzinnel tisztítottam és kompresszorral kifúvattam. 2.000.-ért lehet kapni 270db-os klíma tömítés szettet a szerszamkell.hu-n. Ezek kellettek, és megint jéghideg a klímám! A klímaszerelők meg csak nyaralgassanak nyugodtan!
Ez a kamu hirdetés:
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/case-ih-farmall-95-a-homlokrakodoval/h_7036763?ref=03316d01
Ebből csinálták:
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/traktor-45-le-felett/case-ih-farmall-95-a-homlokrakodoval/h_7026715
Előzmény: mocispisti #69995 hozzászólása
Ha nem akarsz szopni, ilyeneket vegyél bele:
https://www.autoalkatreszek24.hu/automarkak/alkatresz-mercedes-benz/lepcsoshatu-w124/453/12899/befecskendezoe_szelep_fuevoeka_fuevoekasor_pde.html
Előzmény: P. Gergő #66293 hozzászólása
Ha neked a 6V akkus megoldás szimpatikusabb:
Csapj rá itt!
Előzmény: P. Gergő #66293 hozzászólása
Sajnos valamelyik ujjadat meg kell harapnod.
Az akkukban egy cellán belül is soksok párhuzamosan kötött elem található. Ha 3 dologra figyelsz: 1: Mindig egyszerre vásárolt 2: Egyforma tipusú 3: félévente savsűrűség mérés és ha kell beállítással azonos körülmények között tartott
akkukat párhuzamosan üzemeltetsz akkor nagy meglepetések nem érhetnek.
A sorosan kötött akkuknál pont ugyanez a helyzet, mivel a 12V akkukból álló pakkban 6 cella eleve sorosan van kötve, ugyanúgy egymástól függnek, mint a 2db 6V akku sorosan kötve szintén 6 cella lesz.
Mivel mindkét módszernél(párhuzamos vagy soros kapcsolás) 2 medencéd van így az esetleges savsűrűség problémák mindkét esetben fennállhatnak. Tehát ez a legfontosabb: nézni kell az elektrolitot.
Remélem segítettem..