Hirdetés
Fórum
Becenév: | s.g |
---|---|
Csatlakozott: | 2018-09-05 20:33:48 |
Utolsó belépés: | 2022-04-24 09:17:43 |
Fórum hozzászólás: | 14 |
Fórumhozzászólásai
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Mezőgazdasági támogatások, agrárpályázatok új
- Kukorica vetőmagok új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Búza gyomirtása új
- Füge termesztés új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
Cikkajánló
Hirdetés
Előzmény: bice #35358 hozzászólása
Szia!
Hát én jó nagyot szívtam.
De a lényeg, hogy végre sikerült és szépen ketyeg a gép.
A felújítás utáni kopogó hangba nem tudtam belenyugodni. Adagoló problémára vagy a porlasztás körüli valami hibára gondoltam, mert annyira tipikus adagolós kopogó hangja volt. De hiába nyitottam meg járó motornál a porlasztók elötti csövet, nem tudtam egyértelműen kizárni, hogy melyik porlasztó miatt kopog.
Végül vissza vittem az adagolóshoz a porlasztókat, hogy ellenőrizze le a működésüket.
Azt mondta, hogy mindegyik jól dolgozik. Tanácstalan voltam. Elvittem a régi csúcsokat, összehasonlítottuk és kiderült, hogy nem teljesen ugyanaz a száma a réginek mint az újnak. A kereskedő gép típus és motorszám szerint adott új csúcsokat, azt mondta nem volt még panasz.
Arra jutottunk az adagolóssal, hogy visszateszi a régieket. Eredeti Yanmar porlasztócsúcsok.
És láss csodát, gyönyörűen megy a masina.
Nem füstől, a felújítás elötti kartergáz megszünt, nem kopog, úgyhogy fasza.
A hátsó kertet már lekaszáltam, holnap lesz egy nagyobb meló vele.
Ja, az új csúcsokat (DN4SK1) ingyen odaadom bárkinek aki tudja használni.
Előzmény: Maszek Zs #35354 hozzászólása
Köszi. Akkor ez valami gyári tömítés lehetett.
Én elvittem megint a porlasztókat adagolóshoz. Kiváncsi vagyok mit mond majd.
Előzmény: Maszek Zs #35340 hozzászólása
A porlasztó alatti tűzkarikát megnéznéd nekem? Kiváncsi vagyok abban milyen van.
Az adagolóst felhívtam, azt mondta, hogy ha volt érték feltüntetve az oldalán akkor arra állította, ha nem akkor csak egységesre állította, hogy mindegyik ugyanúgy dolgozzon. Gondolom a regi volt valamilyen formában a kiinduló pont. De ezt még a télen csinálta, már nem emlékszik rá.
Előzmény: s.g #35341 hozzászólása
És a kép.
Előzmény: .Richard. #35337 hozzászólása
Most kiszedtem megint a porlasztót, lecsekkoltam a rézkarikát. Csináltam egy fotót a regiről is. Az egy fekete gumi alátét volt.
Összeraktam a rézgyűrűvel, hagytam bemelegedni, de ugyanúgy kopog, illetve marhára füstől.
A szelphézagokat is csekkoltam még hidegen 0,20 és 0,25 mm.
https://youtube.com/shorts/P6LqLDjPD84?feature=share
https://youtube.com/shorts/wOidE6_UgHk?feature=share
Előzmény: .Richard. #35335 hozzászólása
A régi porlasztóval csendesebb volt. Nem volt patika, de ég és föld a kettő.
Kivettem a porlasztókat és most azon agyalok, hogy a régi tűzkarika az nem réz volt, hanem valami puha anyagból készült. A régi tűzkarikát nyilván nem tudom visszatenni, egy kb hasonló méretű réz karika van most benne. Arra figyeltem, hogy a belső átmérő az pont akkora, viszont szerintem az anyagából adódóan vastagabb valamivel. Nem miliméterekről van szó. Ez okozhat galibát?
Orakert hívtam, tőlük vettem a porlasztócsúcsot, nekik nincs ilyen tűzkarika.
Szerintetek hol keressek ilyet?
Előzmény: .Richard. #35329 hozzászólása
Csak azért szedtem ki az adagolót, hogy meggyőződjek róla, hogy nincs-e benne valami kosz vagy bármi ami esetleg nem jó. A fogasléc működtető részt nem szedtem szét, ott már gondoltam, hogy azzal el is állíthatok valamit.
Viszont kopog továbbra is a gép.
Ha szerinted nem adagoló akkor mi?
Ezért gondoltam az előtöltésre, de nem tudom hol lehet ezen állítani.
A szelephézagokat leellenőrzöm majd megint.
Más meg mi lehet?
Dugó pont akkora mint az előző, hajtókar csapágy stender, hengerfej pakolás ugyanolyan vastag, porlasztó csúcsok újak.
Itt kezdődik ez a szakma! Új dugót befűzni nem nagy kaland, de a finomhangolás az más tészta!
Előzmény: Maszek Zs #35330 hozzászólása
Szóval az adagoló összerakásnál hibáztam. A gyári jelöléseket mindegyiket egy oldra raktam, közben kiderült, hogy 2 jelölés balra, egy jelölés jobbra. Biztos van logika, csak én nem jöttem rá. :)
Nem akarom magyarázni a bizonyítványt, ipari gépész is vagyok, nem áll tőlem messze ez a fajta gépészet. Az adagoló valóban egy műszer, vigyáztam is rá :) . Tiszta körülmények között szereltem.
De ez a kopogás nekem nagyon nem tetszik. Felújítás elött nem volt ilyen kopogós.
Most hallgatva a videó nem is biztos, hogy vissza adja, lehet holnap csinalok még egy videót.
Előzmény: Maszek Zs #35330 hozzászólása
https://youtube.com/shorts/ItZPUN_DVeM?feature=share
Megpróbálom ítt bemásolni a youtube videót. Ilyen most a hangja. Alapjárat feletti első tartomány nagyon kopog.
https://youtube.com/shorts/ItZPUN_DVeM?feature=sharehttps://youtube.com/shorts/ItZPUN_DVeM?feature=sharehttps://youtube.com/shorts/ItZPUN_DVeM?feature=share
Előzmény: .Richard. #35326 hozzászólása
Sziasztok! Köszönöm a hozzászólásokat. A meglátásod jó, a bütyköstengely végén a fordulatszámmérő van.
Viszont a bütyköstengely másik oldalán vannak a fogaskerekek. Erről készítek ma egy képet.
Tovább szereltem a gépet, mert ugye az volt a baj, hogy kopog középfordulaton. (Erről van video, csak nem tudom feltölteni ide)
Szóval a porlasztókat a motorfelújítás során kiszedtem, új porlasztócsúcsokat vettem és elvittem egy adagolóshoz, ő beállította. Elvileg ezek jók.
Most azt csináltam, hogy kiszedtem az adagolót és szétszedtem, de igazából nem találtam semmi koszt vagy valami hibás alkatrészt benne.
Összetettem és most vagyok igazából szarban, mert indítás után csak nyélgázon megy.
Pöccre indúl, de rögtön felpörög maxra, úgy kell megfojtani a gépet.
Szétszedtem megint az adagolót, de jól raktam össze, gyári jelölés van mindegyik alaktrészen az adagolóban.
Szóval most nem tudom mi van. Ma kiszedem megint az adagolót, és a gáz mozgató mehanikát átnézem.
Az adagoló oldalán van két állítási lehetőség, azt nem szedtem szét, csak a belét szedtem ki.
De a gáz mozgató mehanika sem egyszerű mert ott vannak a röpsúlyok, bár annak a közelébe sem jártam. Mindenesetre azt a részt megnezem, ahova az adagoló beül.
Előzmény: Maszek Zs #35319 hozzászólása
Szia!
Küldök 3 képet, egyet felülről, kettőt az elejéről. Ott van valami állítási lehetőség,de hiába csavartam azt a belső egységet, semmi sem változott, nem tudom mit lehet azzal állítani.
Előzmény: erdohazi1980 #35318 hozzászólása
Köszi, ezekkel az értékekkel átnézem.
Sziasztok!
Van egy Yanmar YM1601 traktorom 3T75U motorral.
Szelephézagot szeretném ellenőrizni, tudja valaki esetleg, hogy melyik szelepnél hány miliméter kell legyen?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Amúgy dugókat cseréltem benne és most alacsony és magas fordulaton szépen megy, viszont középfordulaton nagyon kopog. Olyan adagolós kopogása van, viszont nem tudok előtöltést állítani. Lehet ezeken a traktorokon előtöltést állítani?
Köszönöm ha tud valaki segíteni.
Sziasztok!
Yanmar YM1601 traktoromon motorfelújítást csinálok.
Új dugók, gyűrűk, hajtókarcsapágyak.. stb.
Sajnos nem találtam pontos információkat arról, hogy milyen nyomatékkal kell a hengerfejcsavarokat illetve a hajtókarcsapágy csavarokat meghúzni.
Tud valaki segíteni?
Esetleg van valakinek gépkönyve ehhez amiben ezek az infók benne vannak?
Köszönöm előre is.
Szabolcs