Hirdetés
Fórum
Becenév: | juhostt1 |
---|---|
Csatlakozott: | 2019-08-28 21:39:49 |
Utolsó belépés: | 2024-04-24 13:31:17 |
Fórum hozzászólás: | 32 |
Fórumhozzászólásai
- Munkabérek a mezőgazdaságban új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Mtz műszakiztatás új
- Gázolaj jövedéki visszaigénylés új
- Körbálázót, de milyet? új
- Mivel jobb a 750-es unhz mint az 500-as? új
- Alkatrész új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Faapríték fűtés-tüzelés új
Sziasztok!
Gondolom lerágott csont, de csak megkérdezem.
Tervben van egy cyclo vásárlása.
Az ára miatt a 400as lesz sztem ami lesz. Viszont úgy néz ki 800as gépkönyvet sikerül szereznem.
A 2 típus miben különbözik? A súlyát azt olvastam. (elkezdtem a fórumot az első hsz-től olvasni de nagyon sok egyéb téma is volt és nem győztem olvasni)
Mivel tud többet pl egy 800as mint egy 400as?
Alkatrészeik mennyire kompatibilisek egymással? (tárcsák, vetődobok, stb)
Köszönöm a válaszokat!
Előzmény: Zulu95 #111 hozzászólása
nem kaptam :/
Előzmény: MTZ1221.3 #6553 hozzászólása
Nagyon köszönöm a tartalmas tapasztalatot!
Tárcsa van, nem a legújabb de teszi a dolgát. Mivel a volt ekém nem igazán küzdött a szármaradvánnyal, így mindig tárcsázni kellett, hogy a szántás ne csak turkálás legyen.
A lazító is tervbe van, tavaly kölcsön kértem, de majd sajátot akarok. De ha lazítok azt mindenképp 1 késsel de mélyen, mert azt is alig bírtam húzni helyenként. Viszont így ahol eddig tavasszal kacsaúsztató volt, mostmár nem áll a víz. Ezért ha lazítózok azt nem a szántás helyett, hanem a víz lejuttatására szeretném használni. (Eddig több területen is bevált)
Ami az extra sekély művelést illeti, volt olyan év mikor az eke nem ment bele a földbe.... akkor tényleg sekély szántás volt, ott megtapasztaltam a sekély művelést. Egy táblában volt ott nem volt szemmel látható különbség. Viszont fater világ életében 550E mtz-vel szántott 3 fejjel, szinte sose tudott mélyen szántani. De nem is tudott túllépni a 70-80q/ha tengerin túllépni. Ezért is szeretném megtartani a mélyebb művelést, de nem szántással. A talajtakarásos művelést azért sem merem bevállalni, mert bérbe vetnek nekem és nem biztos hogy egy olyan táblába beleállna vetőgéppel. A direkt vetőgépek itt még nem nagyon vannak. Talán majd pár év és itt is változik valami.
Ezek az én tapasztalataim, már az is eleve egy nagy rizikó, hogy hirtelen elhagyom a szántást, de bizakodó vagyok
Előzmény: kis Zombi #6548 hozzászólása
Ezt láttam. Ezt 800 000-be hirdették lefestve és regent matricával ellátva. Azért a lódicknek is van vége, hogy a sok kupec arany áron ad mindenféle lerúgott vasat is.
Maga a konstrukció akkor irányadó lehet, köszönöm!
Sziasztok!
Gruber készítés ügyében írnék.
Adott egy 82-es MTZ. Talajok vegyesek, homoktól kezdve a nagyon kötöttig minden van. A terület nem sok, max 18Ha, ebből kezdetben csak 3.5 hektár lenne szántás nélküli. Mivel alapból sem sok a föld, nem szaladok, nem az a cél hogy 10 centin 6-ba robogjak vele.
Homokon nincs jelentőség, ott bármit ellehet húzni, úgyhogy inkább a kötött, közepesen kötött talaj lenne a mérvadó.
Szóval milyen mekkora gruberben érdemes gondolkozni?
Ami fontos, hogy a szántás helyett akarom használni. Az alap gondolat: tarlót megtárcsázom a szármaradványok aprítása végett, majd gruber 20-30 cm mélyen.
Szélességbe éppen a gép nyomát vigye el, semmiképp se akarok széleset, mert ilyen mélyen húzni úgysem tudom.
Olvasgattam korábbi hozzászólásokat, de már elvesztem az infók rengetegében.
Hány soros elrendezésűt érdemes? (2-3? javaslatok ellenjavaslatokat szívesen fogadok)
Hány kapásat? (saját elképzelés: úgy osztani, hogy a gépet nyomát vigye)
Szív vagy lándzsa kapás?
Köszönök minden választ!
Előzmény: medikus #582 hozzászólása
Az alváz egy roburé, a híd is. Annyira nem kókányolás. Annyi, hogy az alvázra a plató raá van rakva, meg a vonórúd van "maszekba" De ha netán találok is alvázszámot rajta, sztem az nekem nem segít. Köszönöm a választ
Sziasztok!
Lehet volt már (átnéztem a topicot, de erre vonatkozóan alig találtam valamit):
Egyedi építésű pótkocsira lehet valamilyen papírt rendezni? Piros rendszám, zöld rendszám, útvonal engedély, bármi jó lenne.
Egy egytengelyes bálaszállítóról van szó. Fék van, világítás van. Műszakira felkészíthető állapotú. Adásvételivel rendelkezem. Igaz mostani dátummal van, de ha kell, "régi" dátummal is megírjuk az adásvételit.
Mivel egyedi építés, ezért se alvázszám, se forgalmi, se semmi. Az előző tulaj csak telephelyen használta.
Kb egy 20 km-es utat tenne meg, mindig ugyanazt az útvonalat.
Merre/melyik hatóságnál kezdjem el a papírozást intézni?
Köszönök mindent tippet, tanácsot!
Sziasztok! Remélem valaki még olvassa ezt a topikot :)
Nekem is szükségem lenne SUP21 vetési táblázatra.
Ha ide feltenné valaki is jó, vagy e-mailba: juhostt@gmail.com
Köszönöm!
Előzmény: colizoli #295 hozzászólása
Azzal a lendülettel már bármi más márka is szóba jöhet. De az M1300 és 5580 amelyek magyarba elterjedtek és a kispénzű ember is hozzájuthat
Előzmény: due1 #293 hozzászólása
Ez a dolog nálam is felmerült. Itt, vagy másik fórumon szó is volt róla. 160as háló tudtommal nincs, de ha létezik javítsatok ki. Ha nincs, akkor a bála szélén vagy nincs semmi, vagy pedig magát a kamrát kellene átalakítani, hogy szűkebb legyen. Szóval a szélét belemezelni, hogy az egész szűkebb legyen. Ez nem olyan egyszerű. A legjobb lett volna megkérdezni a tulajt. Esetleg vásárlási szándékot mutatni, akkor hátha segítőkészebb :)
Semmi baj, ma úgy is a pénzt (sót) voltam szórni :)
Előzmény: rigás #82 hozzászólása
Köszönöm a fotókat előre is!
Az árát csak kíváncsiságból merem megkérdezni. :)
Bár nekem nem sok lehetőség van a centírozásra. Mindenképp valami gyári turbina lenne jó, mert ahogy írtátok, ha szétver mindent, akkor jobb ha alazok.
Előzmény: medikus #79 hozzászólása
Turbinához valami tipped vagy instrukciód van? Valami gyári turbina, vagy te gyártottad? Pont ez volt az én gondolatom is, hogy leszívja, nekem is sokszor csak forgatja a darát, aztán melegszik a dara nagyon.
Előzmény: balazoooo #77 hozzászólása
A turbinára gondoltam, csak nem tudtam mi a hivatalos neve :) szóval azt nem tudok szerezni.
Sziasztok. Egy nagyobb kalapácsos daráló építését tervezem. Szinte minden alkatrész adott lenne. Főleg szálas takarmány lenne a cél, de kukorica is menne néha. Szálast 5mm-es, kukit 1mm-es rostán engedném. Jelenleg is így csinálom, csak a kis darálóm nagyon lassú. Egy 4.5 kw motor hajtja, a motor bírja, de a daráló rosta mérete nagyon pici, ezért 1mm-es rostával csak kínlódás. A terv, egy 40 kalapácsos, traktor hajtotta kalapácsos daráló lenne. Viszont ciklonom az nincs, és nem nagyon tudok miből összerakni sem.
Szóval a kérdés: mennyire járható út az, hogy ciklon nélküli nagy felületű darálóval darálni? mennyiségre egyszerre nem sokat kell, így a ciklonnal tartályba juttatás sem lényeges. A gond az, hogy 1mmes méretnél nagyon lassan megy. (1 mázsa kb 2 óra)
A rosta méret növelés nem opció, borjaknak darálok, tudatosan 1mm-es rostával. Vagy ciklon nélkül hiába a nagy felület, akkor is kicsi lesz a teljesítmény? Minden tippet, tanácsor köszönök!
Egy D24es vagy hasonló ciklós daráló 300 000 ezer körül van, saját cuccokkal ennek töredékéből meglenne, ezért gondoltam a saját építésre
Köszönöm az építő jellegű válaszokat.
Sziasztok! Eke vásárláson gondolkozom. A költségvetés alacsony, szóval inkább a kopottabb de törés/szakadás mentes vázúak felé hajlok, amelyet apránként felújítok.
A gassner váltvaforgatós ekékről valakinek vélemény/tapasztalat? egy MTZ 82 húzná, kötött talajon, de nagyon kevés homok is lenne, de inkább a kötött talaj a jellemző. Egy PLN ekét váltanék ki, mert kva nehéz húzni, meg a csutkás földet muszáj tárcsázni különben nem boldogul vele.
https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Gassner_eke_elado__121953516.htm róla lenne szó. A pontos típusát nem sikerült még kideríteni, ha valaki felismeri megköszönöm. Minden tippet, tanácsot, infót nagyon köszönök!
Sziasztok!
Sokat keresgéltem, de nem találtam semmi infót. Az E512 ürítő csiga vége milyen magasan van a földtől mérve? Adott egy BSS pótkocsi amelynek a magosítója 3m a földtől számolva. A visszább bontás nem igazán lehetséges de ha az 512/514 nem tud rá üríteni akkor muszáj lesz.
Köszönöm az infót!
Szisztok!
Sikerült szert tennem egy Hesston M1300 bálázóra. Szerkezetileg egész jó, első gazdás, Y csapágyak cserélve voltak, csak a rendfelszedőbe a 3 görgőt kell cserélni. Továbbá kardánt nem adtak hozzá. Kérdésem lenne, hogy milyen méretű és teljesítményű kellene hozzá? MTZ-vel húznám. (550, 82)
Van-e valami "extra" a kardánnál? pl szabadonfutós kell-e? Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Adott egy MTZ 820.2
Van rajta egy KHR rakodó saját vezérlőtömbbel.
Van az erőszabályzó ami a főmunkahengert emeli/süllyeszti
Van a vezérlőtömb.
A gond a következő:
A főmunkahenger emelési pozícóban csak akkor tud teljesen "felemelni", ha a rakodó gémet emelési pozícióba állítom. (joystic hátrafele húz)
A rakodó jelenleg fel sincs rakva.
Első körben azt szeretném kérdezni, mi a helyes bekötési sorrend, a szivattyútól indulva.
De ha van esetleg tipp mi lehet a gond, szívesen fogadom
Nem saját gép, csak dolgozok (kínlódok) vele.
Köszönöm az építő jellegű segítséget!
Előzmény: mtz1221 #66504 hozzászólása
Közbe a könyveket is nézem, meg neten kutakodok.
Javítsatok ki, ha nem jó a gondolat menetem:
A mágnesszelepet 12 volt üzemelteti. A fix bekapcsolt állapotban a jeladó nem játszik szerepet, hanem folyamatosan kapja a mágnesszelep a 12 voltot.
automata üzemmódban pedig a jeladó vezérlése alapján kapja vagy nem kapja a 12 voltot a mágnesszelep.
Ha első körben a fix bekapcsolt állapotot sikerül életre kelteni már az is jó lenne. Közúton nem megy a gép, csak telepen és mezőn, ahol többnyire nagyon is kell az első hajtás.
(persze ha a jeladót sikerül belőni az csak jó lenne.)
Előzmény: mtz1221 #66504 hozzászólása
Egyelőre ha az első hajtást sikerül életre kelteni már az is jó lesz :)
Arról a jeladóról ha úgy van tudsz egy fotót küldeni hol van pontosan?
Az a baj hogy a gépet napi szinten hajtsák, nem túl sok időm lesz most rá, de elvileg télen több lesz. De addigra ha más nem, elméletben mindenképp szeretném kitanulni a felépítését.
Előzmény: Tomi81 #66502 hozzászólása
Azt megköszönném!
Van két darab jeladó ami kábelestől csak össze van kötegele, nem tudom minek a jeladója lenne. Megköszönném, ha a jeladókat is fotóznád. Meg úgy konkrétan azt a részt ami ezzel kapcsolatos. Az az igazság, hogy még nem ismerem ezt a rendszert és így vaktában nehéz.
Sziasztok!
Adott egy 1025-ös MTZ, amelynél villamosságot kellene szerelni. Előttem már próbálgatták, több-kevesebb sikerrel.
Ami jelenleg nagy gondot okoz, a diffi és az elsőhajtás bekapcsolása.
Amit tudok: mágnesszelep vezérli, a szelep adott, megy rá két vezeték, a kapcsoló is megvan.
Na már most magát a működését nem ismerem, ebben kérnék segítséget. a 2 vezeték ami megy rá az első hajtás mágnes szelepjére, azok mik lennének? úgy értem a fülkében való kapcsolás esetén áramot kap (+ és -) vagy csak + és a testet maga a szelep háza adja?
De ha lenne egy kapcsolási rajz, az is bőven elég lenne.
Köszönöm!
Előzmény: Lala5995 #66123 hozzászólása
Na fotóztam, bár nem sok látványosat mutat. A diffi nyomócsöve (ami a difizárhoz vezet), az olyan száraz mint egy agusztusi dél...
Szóval egy csepp olajat sem nyom. Levettem a szelepről is a csövet, hiába kapcsoltam, semennyi olajat nem nyom. Szóval lehet maga szelep már kuka. De megcsinálom levegősre, ha utána sem fog jól menni, (pl elengedi a levegőt, vagy nem zár) akkor bontom meg a difit.
Köszönöm a segítséget, a cikkszámok alapján azért könnyebb dolgom lesz alkatrész cserénél.
Előzmény: Lala5995 #66121 hozzászólása
Más nem hiányzik. De holnap csinálok fotót, a kocsi lerobbant, a traktor a telepen, ezért is van időm most fórumozni :/
Igen, difit szétkapom. Ott elég a 2 tárcsát cserélni, vagy van még egyéb alkatrész amit ilyenkor kötelezően ajánlott cserélni?
Előzmény: Lala5995 #66118 hozzászólása
Igen a kormányműben van a szelep.
Maga a bowdenes húzó nincs kiépítve, szóval kiszállok a gépből, eltekerem a szelepet teljesen, ekkor elvileg kényszerkapcsolás lenne. De nincs. (tudom, így nem lehet fordulni, meg ki kell szállni, de addig nem veszem meg a húzó készletet amíg egyáltalán nincs is difim működésben)
Szóval látni nem látok semmilyen változást a kormányműnél.
Mielőtt nekiállok bontani, azért néhány rutinosabb tanácsot meghallgatok, hátha megóvom magam a felesleges kínlódástól :)
Sziasztok!
Újra segítséget kérnék. Röviden a probléma:
Nem működik a difizáram. Jelenség: bekapcsolt állapot esetén sem hajt mind2 kerék.
Amiket eddig szemrevételezéssel megnéztem:
- A diffihez a szervótól az olajcső bekötve. (előző tulaj állítása szerint működött a difi, de szántásig nem próbáltam)
- olaj van a szervóba, a kormány jó is.
Amikre tippet-tanácsot kérnék:
Hogy tudom ellenőrízni, hogy nyomja-e a szervóból az olajat? Simán kössem le a csövet a difiről, majd kapcsoljam be a difizárat?
Ha tételezzük fel, megfelelő az olajnyomás. akkor gondolom a difizárral lehet gond.
A kpl difizár elég drága, így ha egy mód van rá, csak azt cserélném amivel gond van. amiket eddig kiderítettem, hogy olyan tárcsa van benne, mint a fékben. Lehet ennek a kopása a gond? Ha leveszem akkor azt cserélem. Mit érdemes még ilyenkor cserélni?
Minden segítséget szívesen veszek, köszönöm!
Előzmény: Gumóka #65107 hozzászólása
itt sajna nincs "szakműhely" ahol ezt úgy csinálnák meg hogy vállalható legyen. én úgy heggesztek magamnak, de ilyet nem vállalnék még akkor se ha csak tanyán mozognék vele.
Előzmény: csabi741mc #65105 hozzászólása
Ez egy ilyen munkahengert fogadó konzol? Úgy értem erre megy az a tartó amire a munkahengert csavarozod. szóval a nem orbitozható hídra ezzel lehet megoldani? (nekem sem gyárilag orbitozható, de érdekelnének az alternatív megoldások)
Előzmény: osztro.m #65073 hozzászólása
Nagyjából ugyanezt akarom én is kivitelezni :)
Előzmény: Sárközi Róbert #65070 hozzászólása
Abból indultam ki, hogy hogy legutóbb mikor a kompresszort használtam, a levegő még 3 napig 4 bart tartotta, szóval nem szökik el könnyen. Pár perc alatt feltermel, majd ha azt a nyomást tartani tudja akkor nem járatnám egész nap a kompresszort.
De ez egyelőre csak elmélet, ha nem fogja bírni tartani kikapcsolt állapotban akkor marad az olajos.
Sziasztok!
Tagként még új vagyok, de a fórumból régóta szemezgettem az infókat.
"kezdő" traktoros lévén (hajtani hajtom 10+ éve, de a sajátom amit én tartok karban az még új) lehet lesznek "alap" kérdéseim is, előre is elnézést.
2 kérdéssel is indítanék.
82-es, diffi zár. jelenleg olajos működésre van bekötve, de a kézi bowdenes része nincs meg. (bowden, kar stb stb)
Pont ezen fellelkesülve nem is szeretném az olajos megoldással használni, hanem levegőssel.
Addig oké, hogy a levegőt rákötöm a diffire, ezt egy kapcsolóval kapcsolom, szóval ez nem gond. De magában a diffiben kell-e valami átalakítás, vagy a benne lévő gyári membrán képes levegővel is működni?
Továbbá magában a diffiben van-e valami adó/szerkezet/stb ami úgymond jelzi, hogy igen is valóban bekapcsolt a diffi, nem csak nyomom bele az anyagot. Ha alapból nincs, van-e lehetőség ilyen beépítésére? A gyári szerelési könyvét nézve nem találtam erre utaló jelet.