Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 392.93 Ft USD 366.3 Ft CHF 401.45 Ft GBP 458.72 Ft

Fórum

Becenév: Renault Ares
Csatlakozott: 2021-01-05 19:49:06
Utolsó belépés: 2024-03-11 09:04:45
Fórum hozzászólás: 51

A felhasználó hirdetései

2.000 Ft
1 éve hirdető
2024. április 18. 10:31 Homoktövis
Fagyasztott, tisztított homoktövis bogyó eladó 2000 Ft/kg. Elérhető 500 g, 1 kg, 2 kg és 2.5 kg kiszerelésekben, akár nagyobb tételben is....
kg

Fórumhozzászólásai

Előzmény: richard.gyetvai #4684 hozzászólása



Szia!

Érdemes megfordítani a motorvezérlő tartóját, és úgy feltenni a motorvezérlőt. Az a baj hogy állandóan nagy hőingadozásnak van kitéve és a motorvezérlő paneljén az alkatrészek forrasztása idővel el fog engedni.
Amikor rajta van a motorház oldala a gépen, akkor a karosszéria elem pont úgy van kialakítva , hogy a nagy ventillátor levegőjét oldalra nyomja. Ha megfordítod az ECU tartóját, akkor pont telibe fogja fújni az ECUt és legalább valamennyire javít a helyzeten.

Ezek 2021-es képek a #4134 hozzászólásból









Előzmény: Gergely Péter #4526 hozzászólása



Hali!

Videót tudsz csinálni? Melyik TCE? Sokat segítene, ha látnánk valamit.
Helyileg merre vagy? Kabán van egy Renault elektrotechnikus, nekem ő segített.

Előzmény: Büresz #4502 hozzászólása



Küldtem üzenetet a freemailedre

Előzmény: Büresz #4500 hozzászólása



Az ábrán az 1-es kapcsolóval van a probléma?
Mi azt a kapcsolót helyettesítettük 2 éve, a szerkezet azóta is hibátlanul működik.



Előzmény: Renault Ares #4418 hozzászólása



Elnéztem, bocsánat!

Van egy szenzor a hátsó függesztő szerkezetben, érdemes megnézni, ezt valahol itt találod:

Függesztő

Előzmény: Ares 826 #4396 hozzászólása



Hali!

A szervízkönyv szerint a 9-es hibakód az, hogy a "Lift Position Sensor" nem jó, azaz az alsó függesztő traktor felőli részén található szenzort nem látja a számítógép, vagy tartományon kívüli értéket mutat.

TCE hibakódok

Ezt a szenzort az alsó függesztő karoknál találod. A szenzor tulajdonképpen egy csapszeg, ami a belemegy a hátsó függesztő golyókába.
Nézd meg a vezetékét, hogy nem sérült-e meg.
Emelgesd meg az alsó függesztő kart és próbáld meg lötyögtetni. Ha nagyon kotyog akkor valószínűleg kikopott a golyó vagy az öntvény. Ennek az oka lehet helytelen munkagép használat, vagy egyszerűen elhasználódik az anyag.
Nekünk az Ares 626RZ produkált ilyet. A megoldás az lett, hogy az Axiálban rádugták a számítógépet és kiiktatták a szállítása módot és a hibakódot.
Ez a szenzor azért szükséges a számítógép szempontjából, hogy kiírja neked a függesztő aktuális állását, helyzeterő szabályozásnál használja, illetve szállítási módban tudja korrigálni a munkagép mozgását.

Előzmény: balu92 #4349 hozzászólása



Érdemes feltölteni Youtube-ra, utána be tudod ide linkelni.

Előzmény: balu92 #4347 hozzászólása



Hali!

Hasonló ehhez a jelenséghez?
https://youtu.be/oTU9woFFNNU

Sziasztok!

Van valakinek ERMO Ghibli rövidtárcsával tapasztalata?
Úgy általában milyen az ERMO márka? Csapágyak, anyaghasználat, ilyesmire lennék főleg kíváncsi.

Sziasztok!

TopCorn 6.0 vetőgéppel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Milyen talajon használja, meg van-e vele elégedve, mit hiányol belőle, milyen gépkapcsolattal használja stb.

Illetve milyen szemenkénti kukorica/napraforgó vetőgépet ajánlotok homokos/középkötött talajú termőterülethez? A magágy előkészítést egy Lemken Korund végzi el.

Válaszokat előre is köszönöm!

Előzmény: Gergely Péter #4271 hozzászólása



"A helyzet erő szabályzó 10%-on van" van a kijelző mellett 4 db gomb. Felgomb és legomb, meg két gomb hogy kicsit hullámzik meg nagyon hullámzik. Addig nyomogasd a kicsit hullámzik gombot amíg nullát nem mutat a kijelző.

Ez a szabályzó ez úgy működik, hogy nézi a kerék "slipp"-jét, csúszását. Ezt úgy számolja ki, hogy méri a váltó sebességét és nézi a haladási sebességet. Ha a kettő eltér akkor csúszik a kerék. Ha nagyon kapar a gép és eléri azt az értéket amit beállítottál akkor kiemeli.

Előzmény: Gergely Péter #4263 hozzászólása



Hali!

Nekem volt ilyen problémám. Amit kapcsolgatsz az egy potenciométer, változtatható ellenállás.
A potenciométerben van 2 drót ami folyamatosan súrlódik egymáshoz. A sok éves fel-le kapcsolgatás során a menetek megszakadhatnak benne, ezért nem működik rendesen. Azért dobálja fel-le a munkagépet, mert fals értéket olvas be a számítógép és úgy érzékeli, hogy most ő pl leejti a munkagépet.

0. Nem kell megijedni az elektronikától, nagyon egyszerű az egész. Leszeded az akksit.

1. Szét kéne szedni a TCE modult, ehhez azt kell tenni hogy van az a műanyag támaszod a TCE modulon, leszeded és a jobb alul a képen, ahol találkozik a fekete modul a szürke műanyaggal ott oldalt van egy torx csavar, kitekered. Egy jobbra(hátsó ablak fele) + fel(plafon irányába) mozdulattal ki lehet szedni a modult. Óvatosan emeld ki. Bal oldalt van egy földelőkábel, le kell csavarni. Az alján van egy sok késes csatlakozó(ez megy a hátsó emelőkhöz, hidraulika kapcsolókhoz, szenzorokat olvas be, innen kap tápot, stb), amit egy műanyag fityisz biztosít. Elmozdítod azt az izét és óvatosan elkezded széthúzni. A sok késes másik felén van egy műanyag kampó, ezért ezt a nagy csatlakozót nem kihúzni kell hanem kifordítani. Ha ez megvan akkor kiszedted az egészet gyakorlatilag.

2. Miután a kezedbe került a TCE modul és megnézed a hátulját akkor látható hogy a burkolat amiben az elektronika van azt több csavar tartja össze. Kitekered az összeset. ÓVATOSAN szétnyitod és látni fogod a kapcsolót.

3. A kapcsolónak(igazából ellenállásnak) 3 db lába van. Föld, Ellenállás, Feszültség.
Képek: #3940 Renault Ares 2021-02-19 21:57:13 hozzászólás ebben a fórum topicban.
Bemásolod az url-t és mutatja:

https://static.agroinform.hu/data/forum/images/agroinform_20210219215511_7.jpg
https://static.agroinform.hu/data/forum/images/agroinform_20210219215624_1.jpg
https://static.agroinform.hu/data/forum/images/agroinform_20210219215633_2.jpg

Az a lényeg hogy multiméterrel megkéne nézni, hogy amikor mozgatod a kart akkor a multiméter mutatja a feszültséget vagy pedig kiakad a különböző állásokban. A multimétert feszültség mérő módra állítod. Az egyik kábelt ráteszed valamelyik külső lábára, a másikat a középső lábára. Az hogy +- mutat az nem érdekes, mert az alkatrész 0V és 5V között működik és a multiméter referencia feszültséget mutat, teháthogy most balról vagy jobbról folyik az áram. Ahogyan tekered a kapcsolót látni fogod az egyes állásokhoz tartozó értékeket a multiméteren. Ha semmit nem mutat a multiméter ott szakadás van és biztos lehetsz abban, hogy a kapcsolód rossz.

Milyen javítási lehetőségeink vannak?

1. Én kerestem ugyanilyen változthatató ellenállást. Létezik amelyik ugyanezekkel a tulajdonságokkal rendelekezik, de a kapcsoló foglalatába nem fér bele, max ha belefaragod, tehát lesmirglized a változtatható ellenállás műanyag burkolatát. Konkrétan ezt az ellenállást csak és kizárólag a CLAAS traktorokba gyártották nettó fa...ág az egész, hihetetlen hogy sehol nem lehet kapni.

2. Valahonnan bontasz/szerzel TCE modulból egy ilyen ellenállást, az sem fog több ideig tartani, mint amit kicserélsz.

3. Az AXIÁLban konkrétan csak akkor tudod megszerezni az ellenállást ha a komplett elektronikát megveszed. Az ellenállás hozzátartozik az elektronikához, mert hozzá van forrasztva, ezért egybe adják az egészet, nem lehet külön megvenni. Kb 300.000Ft körül mozog az elektronika.

4. Az AXIÁLban megveszed az egész modult műaynag burkolatostúl mindenestűl. Kb 500.000Ft.

5. Ha találsz egy ellenállást akkor belemókolod valahogy. Ha szétszeded a kapcsolót akkor látni fogod, hogy az ellenállás vége egy speciális alakú henger, ami pontosan belemegy a műanyag zöld kallantyúba. Nem azt mondom hogy nincsenek lehetetlenek, de én nem akartam vele próbálkozni.

6. Ha belegondolsz ez egy mérnöki tervezési hiba. Poros, mocskos környezetbe raknak egy olyan kis elektronikai alkatrészt, ami fizikai kapcsolgatással működik, két drót közé megy a por, súrlódik, elkopik, hülyeség az egész. Ráadásul neked nincsen szükséged a 0V-5V közötti tartományra teljesen. Összesen 5 értéket néz a TCE számítógép: úszó, süllyesztés, STOP, emelés, szállítás.
Én azt csináltam, hogy kimértem az adott művelethez tartozó ellenállás értékeket. Vettem egy digitális potenciométert és egy arduino uno mikrokontrollert, egy 3 állású ipari kis kapcsoló kart és 2 gombot.
A feladat annyi hogy programozol egy logikát. A kapcsolók és gombok állásából kitalálod hogy milyen feszültség értéket adjon ki a digitális változtatható ellenállás és annak függvényében fog viselkedni a TCE modulod.
Ha összeraktad az áramkört, akkor ugyanazt a tápot, földet és bemenetet kell csatlakoztatni a TCE modulhoz, mint az eredeti potenciométerhez.

Itt a videóm a működő projektről:
https://www.youtube.com/watch?v=0NhXCjmh0Po

Ha belemélyedsz a dologba akár távirányítót is készíthetsz hozzá, így kívülről, vezeték nélkül tudod kezeleni a függesztő szerkezetet.

#3940 Renault Ares 2021-02-19 21:57:13 hozzászólásnál nézz körül, van ott még több kép.

Nem biztos, hogy könnyen emészthető amit leírtam, de igyekeztem egyszerűen leírni, remélem tudtam segíteni.

Hali!
Aszályérzékeny ugaroltatott területre, amiben kiég még a parlagfű is, érdemes AKG -t pályázni? Ha igen, mit lehet vállalni ami meg is éri?
Korábban próbáltuk zöldíteni de kiégett az egész, nem érte meg.

Illetve ha kiég a haszonnövény, elpusztul, akkor mit kell tenni? Mert erre vonatkozóan sehol nem olvastam információt, hogy ilyenkor mi a teendő.

Előzmény: Ares 826 #4136 hozzászólása



A gyorskötözők ideiglenesek, nem régóta használom így a gépet.
Az adagoló fel lett újítva, az hogy ez a gyári-e azt nem tudom mivel nem én vagyok az első tulajdonosa. Amióta meg lett csinálva nincsen semmi baja.

Ez is hozzátartozik még...

Itt vannak a képek, gyorskötöző ideiglenes smile laugh




Előzmény: Ares 826 #4132 hozzászólása



Ha megfordítod a tartót, akkor kijjebb kerül a vezértlő, de pont megkapja a levegőt a ventillátortól és ha a takarólemezt távolabb helyezed kicsit akkor a levegő pont keresztül megy a takarólemez és a motorvezérlő között, márpedig igen nagy huzatot csinál a venti. Hátránya az hogy esetleg valami sáros szutyok lekaphatja az egészet egy éles balra kanyarnál, főleg ha közel vannak a kerekek, de nekem nem volt ilyen problémám.
Ha a gép közelébe kerülök akkor csinálok róla képet és feltöltöm ide.

Előzmény: Ares 826 #4129 hozzászólása



Igen, 3 db csavar tartja 2 a vezérlésnél és 180° -al megfordítottam a tartót.

Előzmény: banbalazs1899 #4106 hozzászólása



smile thumbup https://www.szabitkft.hu/ smile thumbup

https://www.szabitkft.hu/

Egyértelmű hogy ide kell vinni a motorvezérlőt.
Nekem az volt a baja a gépnek (Renault Ares 826RZ), hogy melegen megszünt a kommunikáció a motor- és a váltóvezérlő között, letiltotta még a gázadást is.
Elvittem a Szabit kft. -hez és azóta semmi baja.
Megfordítottam a motorvezérlő tartóját, távolabb került a motortól és a nagy ventillátor is hűti valamennyire a számítógépet.

Illetve ha akad a gép/nincs ereje mindenképpen át kell nézni az üzemanyag rendszert. Akár ejtőkannából táplálva kikerülve az üa. tankot, szűrőket és direktbe lecsatlakozni, tiszta gázolajjal és így garantáltan kiderül, hogy a motor fele van a baj vagy visszább a szűrőknél/csövek. Pont ezt csináltam a múlt héten, mert megint akadni kezdett a gép és az üa. szűrő volt a hiba forrása, amit 2019ben 200üó ezelőtt cserélt az Axiál. Kicseréltem az üa. szűrőket és megszünt a probléma.

Előzmény: Supersprox #4065 hozzászólása



Ez az indítási idő ami a videóban van sok. Ennél jóval hamarabb be kell indulnia. Egyébként ha füstjelenség nincs akkor a motorral szerintem nincs probléma ez lendkerék környéke.

Előzmény: Supersprox #4065 hozzászólása



Szerintem lendkerék környéke, öndindító. Ezt nem nehéz megnézni, 2 csavar 2 elektróda, kiveszed, nem lehet elrontani. Szerintem az önindító Esztergájos Ceciliába ment át. Másik oldalon ugyanilyen hangja volt? Folyamatosan valami eszik valamit, mert amikor elindul a csörömpölés akkor folytatódik, amíg a gép le nem áll. Vagy az öndindító pörög. Kuplung nem hinném, ha hirtelen fog akkor esetleg, alapvetően nem szabad kuplungolni ezekkel, mert az irányváltó dolgozik helyetted, maximum csatlakozáskor használod.
Kicsit röfipöfi az első pár fordulatnál a motor, nemtudom hogy ez adagolóból fakadhat-e.

Előzmény: Supersprox #4057 hozzászólása



ECU is lehet, mert fel van helyezve a 90°C+ motor vasblokkjára és elengednek a felület szerelt elektronikai alkatrészek egy idő után. Szabit kft. megcsinálja. https://www.szabitkft.hu/

Nekem ez volt a problémám, hiába cseréltem ki a főtengely jeladót, megforrasztottam a gázpedál szenzor kábelét, mindent átnéztem, de ez lett a megoldás, de olcsóbb mint egy új ECUt venni 500 000 Ft értékben. Egyébként ez is diagnosztikával derült ki, mert elveszítette a DRIVETRONIC az ECUval a kapcsolatot és csak számítógépen lehetett ezt látni.
Szóval nagyon erősen ajánlom, hogy diagnosztizáld a gépet.

Előzmény: Ares 826 #4061 hozzászólása



Igen sajnos az üzemóra számláló 9999 után átfordul, de ECU ból ki lehet olvasni a valós órát, kivéve ha cserélték, mert akkor cserétől számolja. Ahhoz képest hogy lehet 15 000 óra van benne szerintem szép állapotban van.

Egyébként nekem mondták axiál szervízben hogy lehet eltérés üzemórában ECU és a kiírt óra között.

Előzmény: Supersprox #4057 hozzászólása



Ha a gázpedál szenzort nem érzékeli az ECU alapértelemezetten felviszi 1100 körüli fordulatra, lehet kontakt hiba, vízhőfok is lehet igen.

Előzmény: rongyos #1384 hozzászólása



Május vége, június eleje, ha a fizetési mód változására gondolsz a moratórium alatt. Elég ha az invertert pl 30kW veszed meg + 1db napelem, utána nyugodtan lehet bővíteni, mert az e-on az inverter teljesítményét nézi.

Előzmény: Supersprox #4054 hozzászólása



Még annyi, hogy ügyfélkapu szerint 2 tulaja volt, az egyik szerintem a kersekedés. Ha igen, akkor nem hinném, hogy ez egy zsákbamacska lenne. Rengeteg gép van ami kézről kézre jár, de ez nem tűnik annak.

Előzmény: Supersprox #4054 hozzászólása



Szia!

Én nem néztem meg, de leírom a gondolataimat a géppel kapcsolatban.

Kívülről szépen néz ki valóban.

Mellékelek egy képet, hogy miket jelentenek a lámpák.

Kép: https://abload.de/img/warning5vjo7.png

A képen az 5ös az eldugult hidraulika szűrő, a 8as elektronikai hiba, de lehet generátor, illetve akkumulátor is, bár ezt a kettőt jelezné a 21es. Lehet az eldugult szűrőből következik a hiba, ezt így most nem lehet megmondani. Ezeket a hibákat könnyen ki lehet javítani, egyébként a diagnosztika mindent elárul.

A csörrenés szerintem lehet (csak tipp) hogy az önindítót helytelenül javították, lehet behúzó mágnes, illetve maga a lendkerék kezdi megenni az önindítót, másnak nagyon nem kéne csörrennie. Ha régi az önindító előfordulhat, hogy a mágnes nem húzza vissza a fogaskereket a lendkerékről. A nehéz indítás lehet generátor is, nézni kell feszültséget, bár melegen éppen könnyebben kellene indulnia.

Minden hiba akkor fog majd előjönni, amikor bennt van a barázdában a gép és le kell adni a nyomatékot órákon át, sajnos ez van. Egyébként diagnosztikai eszközzel meg kell gyóntatni és kiderül nagyjából mi az igazság.

Esetleg meg lehet próbálni elkérni az előző tulaj telefonszámát a kereskedéstől, bár nem biztos hogy megadják GDPR és egyéb adatvédelmi okok miatt.

Itt van egy videó ahogyan konkrétan a hirdetett gép dolgozik: https://youtu.be/bQHYMTcV0qA
Nem látok különösebb problémát, de már most mondom, hogy a középső függesztőt lecserélték a videó óta (május 17), szerintem az gyorscsatlakozós volt.

Ha szükség van a gépre, akkor szerintem teljesen vállalható. Jó gépkezelő , rendszeres olajcserék, zsírzások és egyéb karbantartás mellett évekig bírni fogja. Én rászámolnék 3M ft tartalékot az első szervízre.

Amire szerintem számítani kell :
Diagnosztikust mindenképpen kihívnám, önindító, generátor, adagoló + porlasztó és tömítései, motor kompresszió, összes szűrő és olaj, minden biztosítékot és relét átnéznék, minden visszajelző lámpának működnie kell, van olyan visszajelző lámpa ami logikai áramkörbe van kötve, és ha ki van égve, akkor azt érzékelheti a gép. Emellett még kimosatnám az üzemanyag tankot kamionmosóba meleg vízzel, kirakod a napra simán kiszárad, ha meg marad benne víz akkor az elenyésző lesz a 320 liter gázolajban, felfogja az üa. szűrő.
Váltó kalibrácót is csinálnék, ez otthon is elvégezhető megfelelő váltó hőmérséklet és gombnyomások mellett akkor és csak is akkor, ha a rendszer nem talál hibát. Szóval ha ez elvégezhető akkor elektronikai szempontból nincsen probléma a hajtáslánccal.

Most így hirtelen ezek jutottak eszembe.

Egyébként én nem látom a videót amit küldtél. :(

Előzmény: envagyok2 #4046 hozzászólása



Amint engedi az idő csinálok még egy másikat. :)

Előzmény: Ares 826 #4047 hozzászólása



Lehet kibaszott rusnya megoldás, de megspóroltam vele több mint 200000Ft felesleges költekezést egy darab elektronikai alkatrész miatt amit konkrétan sehol nem lehet kapni, mert még a cikkszámát is lesmirglizték róla a gyárban. Ez egy ideiglenes megoldás, hogy lehessen dolgozni a géppel, egyébként por és vízmentes a szerkezet, hiszen a por nem kímél semmit ami az útjába kerül.

Hali!

Kiváltottam a TCE 25 emelő kapcsolót a Renault Ares -ből:

Előzmény: envagyok2 #3997 hozzászólása



Szia!

Jelenleg már van egy működő prototípus, már csak az ármaköri panelt kell legyártani. Itthon kimarjuk és összeforrasztjuk, ha nem megy le kell gyártatni, de az 3 hét.

Programozható digitális potenciométert használunk, amibe a kimért állásokat eltároltuk. Lehet irányítani 2 gombbal(úszó, szállítási mód, illetve ha egyszerre be van nyomva, akkor oldja a lakatot) és egy 3 állású joystickel a fel/STOP/le állásokkal. Azt hogy hova rakjuk a joysticket még nem dölt el, a szék jobb oldali karfája túl rövid, ha nagyot nyeklik a gép a barázdában akkor leütheted/letörheted/elkapcsolhatod. Valószínűleg a jobb oldali hektárszámlálónál középen az ajtó felöl van 2 csavar ahova GPSt stb lehet rakni oda csinálunk vasat és levezetjük a TCE fölé.

Próbapanelon működik, már csak fizikailag a helyét kell megtervezni, illetve a panelt kell legyártani vagy legyártatni.

A gyári potira stabil 5V megy.

Amiről én tudok és szervízből/ismerőseimtől/saját tapsztalaimból tudok mondani a Renault/Claas Ares gépekről:

Ha van rendszám meg kell nézni az ügyfélkapun járműlekérdezéssel a gép adatait, műszakin készült képeket, tulajdonságokat hogy egyeznek-e a dolgok(volt már arra példa, hogy Opel Astrát hirdettek Ford Focus rendszámmal). Korlátlan mennyiségben, akárhányszor, bármilyen gépjárműnek az adatait rendszám alapján visszamenőleg is meg lehet nézni, EZZEL A LEHETŐSÉGGEL ÉLNI KELL!!

Az üzemóra számláló csak 9999 megy utána fordul, de diagnosztikai szoftver kitudja olvasni a még gyári ECUból a valós óraállást.

836 hátsó differenciálműje környezetemben híresen rossz.
816-826 Stanadyne adagolós (szerintem jobb).
836 BOSCH adagolós, több embert is tudok akinek 5 éven belül minimum 2x vinnie kellett javitani.

Ezekben van egy hátsó oldallehajlás, ami nincs egy térben a váltóval, ezért külön olaj megy bele, egyes felhasználói leírások nem is írják hogy olajat kell benne cserélni, vagy egyáltalán az ott létezik, ezért előfordúl, hogy régi olaj van benne. Ugyanitt van egy szimering ami a fékrendszer és a hajtás között van, van hogy ez is megadja magát. Előbb-utóbb szét kell szedni, nem olcsó mulatság, ha szerviz csinálja.

Nagyon tipikus probléma a motorvezérlő meghibásodása, kiváló mérnökök műve, hogy konkrétan a 90-110°C fokos motorra van felfüggesztve a számítógép és az alkatrészek elengednek rajta, 60-110k HUF a javítás, új ECU ~500+k HUF, szerintem megéri javítani. Ez a probléma csak üzemi hőfokon jön ki. Javítás után hungarocelt/egyéb szigetelő anyagot a motor és az ECU közé téve megoldja a problémát hosszútávon.

A hátsó függesztő helytelen használatából fakadóan van hogy kikopik a vonóérő érzékelő (draft sensor) vagy maga az öntvény, perselyezni kell, macera.

Adagolót, generátort és turbót azonnal bevizsgáltatnám szakszervízben, ezzel együtt akár porlasztó csere állapottól függően.

Saját kárunkon megtanultuk, hogy a műszerfalon, egyéb kijelzőkön minden izzónak működnie kell! A gépben volt egy elektromos hiba, amit nem láttam mert kiszedték az izzót(!!!) abból a lámpából ami ezt jelezte. Ha ezt tudtam volna nem biztos, hogy megvettem volna a gépet.

Ha ránt a powershift akkor az meg nem történt váltókalibrációból is fakadhat.

Gyakori lehet az elektromos hiba a gyenge kábelek miatt, nemhiába francia, ezzel együtt kell élni.

826 -t 8,5M vettük X4000 üzemórával a gépet nagyon jó motorral, turbóval, elektromos hibával, üzemanyag rendszer problémával(adagoló, elöregedett tömítések, mocskos üzemanyag tank), itt-ott olajfojásokkal és durván 3M költöttünk rá, javítások és elsőkerék garnitúra. Távoli jövőben 1-3 év múlva a hátsóhíd kerül felújításra, 2-6 év múlva előbb-utóbb váltó felújítást kell végezni rajta, ezek már zsebbenyúlósabbak.

Összességében a gépezetekkel (Renault Ares 826RZ és 626RZ) elégedettek vagyunk, ha van gazdája meghálálja, örökélet. Messziről kerülni kell a valaha pályázott gépeket, mert azokat nem sajnálták, valamint kerülni kell a kereskedéseket, simán felpakolják a használt gépekre a legótvarabb gumikat amik hátul a raktárban vannak, akár felemásan is, például ezért is kell visszanézni a gép állapotát visszamenőleg járműlekérdezéssel.

De természetesen minden a gép gazdájától függ, és minden amit leírtam azok az én vagy a környzetemből származó információk/személyes tapasztalatok, lehetnek kivételek.

Előzmény: feri6 #3972 hozzászólása



Ahogy elnéztem sajnos nincs rajta ablak amin keresztül lehetne szerelni. :/

Előzmény: feri6 #3972 hozzászólása



Ahogy elnéztem sajnos nincs rajta ablak amin keresztül lehetne szerelni. :/

Előzmény: feri6 #3972 hozzászólása



Ahogy elnéztem sajnos nincs rajta ablak amin keresztül lehetne szerelni. :/

Előzmény: feri6 #3972 hozzászólása



Ahogy elnéztem sajnos nincs rajta ablak amin keresztül lehetne szerelni. :/

Előzmény: feri6 #3972 hozzászólása



Ahogy elnéztem sajnos nincs rajta ablak amin keresztül lehetne szerelni. :/

Előzmény: feri6 #3972 hozzászólása



Ahogy elnéztem sajnos nincs rajta ablak amin keresztül lehetne szerelni. :/

Sziasztok!

Ares 826 fülkéjét szeretném megemelni, mert a váltó tetején lévő előre-hátra fogaskerék szenzort nem tudom kiszedni, mert túl hosszú(~10cm). Valaki csinált már ilyet? Hogyan tudnám kicsit megemelni, hogy kiférjen a szenzor?

Válaszokat előre is köszönöm!

Előzmény: envagyok2 #3957 hozzászólása



Konkrétan ugyanez a jelenség van nekem is. A kábelkorbácsot végig mértük nincsen szakadás, de a potméternél amikor a STOP állásban van a kapcsoló akkor az ellenállás végtelen lesz, ezért a számítógép azt hiszi le akarod engedni. A végállások 1,3kOhm - 4,5kOhm. Holnap Ares 826ból kiszedem és megnézem, lehet veszek 360° és kipróbálom. Nem tudom lehet-e tanítani a TCE-t de utánajárok.

Előzmény: Szabi. #3954 hozzászólása



Csak javítást vállalnak, és nem a panellal van a baj, hanem egy ipari változtatható ellenállású kapcsolóval, ami maximum 6000Ft, csak oda kell forrasztani és kész, ~95_000Ft-ért nem éri meg 3 kábel forrasztása. A probléma az, hogy ilyen tulajdonsáokkal rendelekző potmétert nem nagyon lehet találni.

5K ohm
300° elfordulási szög
lineáris
lapos fejű
3 lábú
6mm tengely átmérő

Előzmény: jozef24 #3948 hozzászólása



Ez egy rugós mechanika, amivel az egyes diszkrét állásoknál beakasztja a kapcsolót a helyére.

Előzmény: ARES 816 #3933 hozzászólása



Szia!

Ares 826-nál a motorvezérlő, illetve főtengely jeladó volt a hibás. A can kommunikáció meleg motornál megszakatt, hiszen a mérnökök a számítógépet a forró motor mellé rakták (200IQ). A motorvezérlőt 2012-ben gyártották, eddig bírta. A megoldás az volt, hogy újra kellett forrasztani egyes alkatrészeket a motorvezérlőben. Tiszavasváriban egy chip tuningos - aki javítással is foglalkozik - megcsinálta, azóta működik minden.

Előzmény: envagyok2 #3937 hozzászólása



Ez egy primitív potméter, változtatható ellenállása és egyetlen egy nagyker elektronikai webshopban sem találtam KONKRÉTAN ezt, de hasonlót igen, a porbléma az hogy a tengely és potméter ipari burkolatának mérete pontosnak kell lennie

Tehát nem a műanyag, hanem a potméter kell.

Előzmény: envagyok2 #3932 hozzászólása



Igen, a rá csatlakozó potméter kellene, de az egész szerelvényt is szóba jöhet



Még nincs kész, nekem a potméter kell.

Képek, hogy mit is keresek:

http://kepkezelo.com/images/6eenm815oloq5aoyqxcx.jpg
http://kepkezelo.com/images/7apt9j6e67xtjt8uxvw0.jpg
http://kepkezelo.com/images/m71b4b8bcjxu445c1gsi.jpg
http://kepkezelo.com/images/kedu1dyjt3ipy9gpgvho.jpg
http://kepkezelo.com/images/x93f5fuswvzrvj15eh5g.jpg

Sziasztok!

Keresek Renault Ares 626RZ-be TCE 25 munkagép kezelő kapcsoló potmétert (5K ohm), újat, akár bontotatt. Ha valaki tudja, hogy honnan lehet ilyet szerezni kérem ne tartsa magában.
A potméter hibás, ez ki lett mérve. Egy új TCE 25 konzol 500_000Ft -ba kerülne, csak mert ez a potméter hibás, nyilván sufni tuningal is helyettesíthető, de ha lehet valahol ezt kapni akkor nem folyamodnék ilyesmihez. Farnell, Conradnál nem találtam, de lehet rosszul kerestem.

Ami rá van írva a változtatható ellenállásra:
10-117963
SC1NE2A02W002
5K ohm

Válaszokat előre is köszönöm!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Válaszúthoz érkezett a mezőgazdaság. Nem lehet megúszni az innovációt!
Hirdetés
Biztos tudással a jelen és a jövő kihívásaival szemben
Biztos tudással a jelen és a jövő kihívásaival szemben
Akadályozza meg a termésveszteséget, alkalmazzon hatékony gombaölő szert.
Spárgamosó-,  válogató-,  és vágó gép
Spárgamosó-, válogató-, és vágó gép

4.000.000 Ft

Bomag BW 154 AC úthenger
Bomag BW 154 AC úthenger

4.950.000 Ft

Szántóföldi kultivátor, gruber 11 késes
Szántóföldi kultivátor, gruber 11 késes

1.100.000 Ft

Atlas 1504 gumikerekes kotró
Atlas 1504 gumikerekes kotró

8.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]