Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- SPC-6 vetőgépek új
- ZT 303 traktor új
- Kalászosok műtrágyázása új
- Agrártámogatások kifizetése új
- S.O.S. új
- Időjárás állomások új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
- Termőföld kisajátítása autópálya épités miatt! új
Cikkajánló

Tojásválság az USA-ban: üres polcok, éttermi "felárak"
Rekordszintet ért el a drágulás, és a legtöbb bolt korlátozást vezetett be.
Hirdetés

Előzmény: hajdumaria75 #24665 hozzászólása
Egyszerü a hibakeresés! Először fotózd le normál állapotban az ablakon akuplungot! Majd nyomd ki a kuplungot és támaszd ki a pedált, vagy valaki tartsa kinyomva! Igy is fotózd le! Nézd meg a képek közti különbséget! Tengely, kinyomócsapágyfülek, kinyomócsapok, kinyomócsapágyház, és a szerkezet törése lehet. Ha keresel, segítek.
Hol élünk?
Egy temetés, mely 11:00 órakor kezdődik, de valami furcsa!
A hirdetés mellé van egy kérése a családnak! ,, Megkérek minden kedves Rokonomat, Barátomat, Ismerősömet, aki Édesanyám temetésén részt szeretett volna venni, hogy a temetőbe fél 12-re érkezzen, mert a járványhelyzetre való tekintettel a temetésen max. 20 fő vehet részt.
Megértésüket köszönöm!"
A temetkezési vállalkozó mindent megtesz, hogy a család terhét, bánatát enyhitse! Nem ő a hunyó!
Hol van leirva, ha 21-en vannak a szertartáson, már nem tartható meg? Egy személy, aki nem köthető a temetkezési vállalkozáshoz kikötötte, ha 21-en lesznek, nem lesz megtartva a temetés! Ő papol szereterő, megértésről,végső tisztességről!? Engem felháborít az ilyen kiszolgáltatott helyzettel visszaélni!Temetés után mehet a temetőbe leróni a tiszteletét akár 50 ember is? Valami nagyon elromlott ebben az országban!
Előzmény: okooszi #24631 hozzászólása
Melyik oldalon van a finomszűrő? Ha a szivón, érthető lenne. Ha a nyomón,akkor kissé sántit az irásod! Ha légteleniteni lehetet, akkor átenged. Ha pedig nem enged át- nincs légtelenités! De amikor bármely szűrőt beteszünk valahova, ellenőrizni kell4 Lehet sérült, a tömités szakadt, vagy a furat nem megfelelő, stb.
Előzmény: okooszi #24605 hozzászólása
http://www.spenkft.hu/
Előzmény: szucszoltan83 #69873 hozzászólása
Ha a szintjelzőcsavarig öntöd, akkor kb 50-80 üzemóráig nem ömlik az olaj.
Előzmény: szucszoltan83 #69871 hozzászólása
T 25 adagolón az olajbeöntő csavar. Van az adagoló alsó részén egy záródugó. 14-es kulcs megy rá , azt vedd ki! Lefolyik a gázolajos olaj. Majd öntsd fel, miután visszacsavartad a csavart.A nivócsavar is akkora. A tápszivattyu bal oldali csöve mögött találod. Motorolajat önts bele4 Utána vissza a csavar és a beöntő is.
Előzmény: Pako88 #8610 hozzászólása
Egy jól karbantartott MTZ megtenné! Kevés üzemórával nehéz venni. De nem lehetetlen! A munkagépekre szánt pénzből is lehet használ, jó állapotut venni! De néhány munkagépet sjátkezüleg is le lehet gyártani. Nekem a burgonyaültető, töltögető, kiszedó saját gyártmány. A tavaszi vetőágykészítéshez kellene egy simitó és kombinátor!Ha érdekelnek az egyedi gépeim, irj privátban! Mindenkinek Kellemes Husvéti Ünnepeket Kívánok!
Előzmény: gabor978 #69841 hozzászólása
Ha nem találsz légzőszelephez csavart, akkor a hidraulikáét tedd be hátra! Egy hidraulika közcsavar átalakitásával is tudsz késziteni. Három furat az oldalába. Egyik menetet lávágni és behegeszteni a furatot. Szivacsot meg találsz valahol és kész.
Előzmény: uniszolg.hu #214 hozzászólása
Már megint a reklám!? Nekem műanyag van! Ismerem mindkét technológiát! A kétkomponensü műgyanták hátrányát már leirták! A mikro buborékok. A felület nem lesz teljesen vizzáró. Ez nem igaz a műanyagokra! Pár deka üvegpaplan, kevés műgyanta és egy kis parasztvakítás és már 30-40.000 forint+ kiszállás! Ne nevettessen a kis haszonnal! A rosszindulatot visszautasítom!Ha kimosumk egy múgyantából készült tartályt, miért érezni hónapok múlva is a vegyszer illatát? Miért nem érződik a műanyag tartálynál? A választ már megadták többen! A póruzos felületben keresendő!
Előzmény: Lala5995 #69839 hozzászólása
Ha ott tele volt földdel, akkor a hátsóhídházban az olaj mellett föld, kosz és víz is lehet!Én leengedném az olajat.
Előzmény: gabor978 #69833 hozzászólása
50-4608059 cikkszámu alkatrész hiányzik. Egy csavar, amelyen van 3 furat. Belül pedig szivacs van. A hidraulika olajtartály tetején láthatod a párját. Ugyanaz van ott is.
Előzmény: borda.b12 #8602 hozzászólása
Minőségi vetőgumót érdemes elültetni! A fajták közül én egyiket sem ültetem, amit te választottál! Bár nem olcsó, de kiváló minőségü burgonyát vettem! Belga, Holland és Francia az eredete.Akitől vásárolom, kimegy személyesen lefoglalni a szállítmányt. Évek óta tartja a minőséget. Stoppal lehet gyomirtózni. Én nem használom. Nálam a fajták miatt mehet a Sencor, Dual. Nincs gyom.Ültetés után nem szoktam mütrágyázni. Öntözni nem tudom. De mégis jó a termés. Minden évben uj vetőgumó.
Előzmény: gabika82 #69820 hozzászólása
A kormánykocka csak a hidraulikus rásegítés vezérlését végzi! Ha mechanikai lógások vannak, azzal nem szűnnek meg! Járó motor nélkül mennyit lóg, ezt kellene nézni!
Előzmény: gabika82 #69811 hozzászólása
A kormánycsigát, fogasivet és a fogaslécet cserélném a helyedben!Utána beállítanám mindenhol. Amit irtam, ott is.
Előzmény: uniszolg.hu #208 hozzászólása
Ha a záróréteget elfelejtik legtöbbezör, vagy a sok mosás után sérúl. miért jobb az üvegszálas tartály? A technológia betartásával is évek mulva üvegszálak és poliészter darabok vannak a szűrőnél! A műanyagnál nincs ilyen! Az üvegszálas rideg, könnyen törik, reped. A műanyag repedés is javítható! Más technológiával és kissebb haszonkulccsal! Ne vezessük félre a kollégákat! Egyébként a reklám határát súrolja a hozzászólásaid nagy része! Érdemes lenne beruházni a műanyag javítására! Nem kell ahhoz sem nagy tudomány! Legtöbb gyártó megadja az anyag kódját is! Pár permetezőutánzaton kívűl a műanyag tartályt használják a gyártók! Reklámra vigyázni!
Előzmény: gabika82 #69811 hozzászólása
A kortmány bal oldalán lévő támasztófedél alatt is van hézagoló. Ha még nem kopott el teljesen a támasztó. A fedelet le kell venni! a szűrőt ki és ott is be kell állítani a hézagot!
Előzmény: Gumóka #69781 hozzászólása
Próbáld meg az 1 mm-es hézagolóval! Ha olyat kapsz, amely alulról a csapágy görgőket nem éri el, akkor a házba is teheted. Igy nem kell szétszedni a tengelyen lévő csapágyazást. De véletlenül se érjen a görgőkhöz!
Előzmény: Nyomasek Bobo #69782 hozzászólása
A lehetőségeket kell bemutetni a kérdezőnek! Remélem, nincs harag! Ha a szívó oldalt megbontjuk, sokkal nehezebb a tömitetlenséget elháritani, mint a nyomó oldalon! Erre akartam a figyelmet felhívni!
Előzmény: Nyomasek Bobo #69776 hozzászólása
Ha meglazitotta, levegőt is szivhat. Sőt előtte is levegősödhetett. Tele tnkkal lejtőn állva egy-két óra mulva látható, ha van szivárgás.A csövek is okoznak meglepetést! A dróttal szövött gumicső terhelésnél dugulást okozott egy helyen. Miért? Mert a sajtolásnál egy kis darab belekerült a csőbe. Amikor a nagyobb folyadékáramlásnál elmozdult, már nem volt üzemanyag! A tápszivattyút is emlitettem. A finomszűrő elárulja, ahogy irtam- a levegő bejutást, dugulást. Ha nincs füst, erő sincs. Ha füst van, erő nincs, akkor levegőhiány, vagy a kipuffogó terelőlemez leszakadás is lehet. De az adagolóban is lehet gond. Például egy nem kozponti kenésü adagoló olajhiánya is. Ha zavar aa lehetőségek, melyeket említettem, ne olvasd!
Előzmény: Lala5995 #69774 hozzászólása
A sivatagi szűrő szivóoldali szűrő! Ha levegőt szív a tápszivattyú, nem lesz egyenletes a járás. Ha ott megszűnik a levegőbejutás, akkor a tápszivattyút is érdemes lesz megnézni!pici kosz és már nem nyom eleget. Utána jöhet majd az adagoló és a porlasztó!
Előzmény: Otika123 #69769 hozzászólása
A durva(sivatagi) szűrőnél gázolajfolyás egyelő a lelevegősödéssel! Igy nem kap elegendő üzemanyagot a motor. Nem lesz megfelelő az adagolóban a nyomás. A finomszürőnél lazitsd meg a csavart! Kézi tápszivattyú pumpálásakor biztosan buborékos gázolaja távozik! A nyomástartószelep hangja is árulkodó! Ha nincs hang, pech.A sivatagi szűrőnél semennyi gázolaj sem szökhet!
Előzmény: Gumóka #69762 hozzászólása
Lehet. Valahol árulnak 6.5 mm magasat is. Lehet esztergáltatni. Ha magasabb, majd a hézagolólemez kiegyenliti. Az a jó, ha ahernyócsavar kupja még leszoritja a csapágyat. Ha jó helyen van a menetes furat.A furat közép és a csapágy alsócsészéjének a távolsága(a helye a perselyben)- 1-2 mm. Akkor jó, ha ennyi a csapágy alsó éleés a felső csapágy külső futógyűrű felső éle közti távolság egyezzen meg a perselyen mérttel!
Előzmény: Sanyee #69754 hozzászólása
38X58 . De a perselyben is van egy gumigyűrű! 40X 5 a mérete.
Előzmény: Gumóka #69758 hozzászólása
Szedd szét! Vegyél hézagológyűrűt! Van 4,5, 5, 6, és 1 mm-es. Ha láttad, mennyi kellene hézagóló lemez nélkül, akkor annyival legalább vastagabb hézagológyűrű kell! Plusz nem ártana, ha lehetne hézagolni! Ha jó a peremes hűvely, akkor a hézagolás után a kúpos vége a hernyócsavarnak simán nekiér a csapágy külső gyűrűjének. A hosszu tengelynél is igy kell hézagolni! Különben rossz helyen találkoznak a fogak. Utána csere lesz. a hézag is jó legyen!Csapágyat érdemes venned pluszba. Ha ütöd le,megsérülhet.
Előzmény: sörhas #8598 hozzászólása
Ez egy ablaktörlő motor volt. A teljesitményt kellene nézni! Valószinüleg találsz olyat, amely megfelel. Például a Lada :
https://www.autosboltgesztely.hu/termekek/keleti-autoalkatreszek/lada-2101-2107/lada-ablaktorlo-motor-3730001/
Kevés átalakítással megoldható.
Előzmény: oli003 #69750 hozzászólása
Ha a régi gumibak van felül és összeült, látható. Ha egy harang van rajt, amely acél- akkor nem látható a hiba. Amennyiben utánahuzol és nagyon lent lesz a kabin, csere, vagy alátétezés.
Előzmény: oli003 #69747 hozzászólása
Amiatt, hogy kettő féktárcsán leszakadt a ferodol, még nem változott a javaslat! Én maradnék a ragasztottnál! Ha nem akarsz ilyet, vagyél öntött tárcsát! Az nem szakad le! Van Ukrán és gyári. Pl: 70-3502040-08 cikkszámu. Én flexet a kezembe venném, amelyiken nincsenek hornyok. Ha lehet, szegecselt ne legyen! Sem a betét, sem az agy! Ha egyik oldalt kicseréled, a másik oldalra is illene ugyanolyan! A kézifék és a diffié lehet más fajta.
Előzmény: oli003 #69736 hozzászólása
Ha jó a technológia, akkor nem törik el. De van a fémszórásos technológia is! ott az alapanyag kevés hőt kap. Régebben a Tsz-ben rézzel rakták fel. Jó megoldás volt! KCR-es MTZ-n is bevált. A perselyezés is jó megoldás. Azok a tengelyek, melyek dörzshegesztéssel készültek- bírják a strapát. De hegesztés után a temperálás jó legyen! Nem lehet hirtelen lehűteni!
Előzmény: medikus #8594 hozzászólása
Tehát a burgonyát ültetjük, mert nem magról szaporitjuk! Ebben egyetértünk!
https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/2011_0001_529_11_Mezogazdasagi_gepszerkezettan/ch09.html
http://ilkertje.blogspot.com/2011/02/vissza-az-alapokhoz-5-vetes-vagy.html
Előzmény: Lala5995 #8592 hozzászólása
Agrico oldala: A burgonya ültetése:
Az ültetés idejét a talajhőmérséklet és a talaj nedvességtartalmának függvényében határozzuk meg.
Ha a gumók nyugalmi ideje lejárt a 6-7 °C feletti hőmérsékleten megindul a hajtások növekedése.
Az intenzív hajtásnövekedés csak 10-12 °C-on kezdődik ezért az ültetést akkor célszerű elvégezni, ha a talajhőmérséklet az ültetési mélységben tartósan 10 °C felett van.
Vagy egy másik oldal: http://www.agr.unideb.hu/ebook/szantofoldinovenyek/termesztsi_technolgija16.html
Egyébként az olványt nem ültetik! Max fektetik.. Hanem Dugványozzák!
Előzmény: medikus #8590 hozzászólása
Azért ez sem valószinü! Amit fészekbe( kialakitotott lyukba) helyeznek, az ültetés tudomásom szerint! Tehát a házikertben nem vetik. Amikor kapával vágnak egy gödröt. Ezért sok helyen ültetőgép, máshol vetőgép a burgonyát földbe juttató szerkezet.
Előzmény: bogos8006 #69740 hozzászólása
A vezetékcsatlakozásokat kell végignézni! Öninditó, ampermérő, áramtalanitó és a kábelköteg csatlakozókat.
Előzmény: HGabi #69728 hozzászólása
Azt a fedelet vedd le, amelyiken a pumpálótömlő csatlakozó van! Lesz benne egy kupos szűrő, azt mosd ki! Egy kevés denaturált szesszel öblitsd át a rendszert! Valószinüleg megjavul.
Előzmény: Lala5995 #69722 hozzászólása
Orosz szóda:
Előzmény: HGabi #69721 hozzászólása
Valamikor volt ilyen néven. De nem is lényeges. A Trisó, sósav, foszforsav, ecet, citromsav és egyéb savak jól oldják a vizkövet! De egy gond lehet: az alucső. És az esetleges vízszivattyu járókerék. Bár az eredeti vasból van. RO55-öt is használtam. Foszforsavat tartalmaz Orosz a marónátront ajánlja. Ott Petróleumot is adnak hozzá.(NÁTRIUM-HIDROXID). Egy jó ipari vizkőoldó megoldja a gondot! Létezik fűtéshez is. Legtöbb nem okoz gondot az alunál és a más fémeknél sem!
Előzmény: Tomi81 #69711 hozzászólása
Ahűtőrendszert nem csak félig kell önteni! Egy zacskó Trisó és bele egy vödör vízbe! Betölteni és teljesen feltölteni a rendszert! De a legjobb megoldás, amit a gyár ajánl!
,, 5. szükség esetén, de legalább 2000 üzemóránként a hűtőrendszert tisztítsa meg a vízkő
lerakódástól. Ehhez a hűtőrendszert töltse fel vízkőoldó folyadékkal (50-60 g kalcium
szóda 1 liter vízben), indítsa be a motort, 8-10 órán keresztül járassa, majd leállítás után
engedje le a vízkőoldó folyadékot és mossa át a rendszert tiszta vízzel. "
Előzmény: kevesa #69668 hozzászólása
Miért nem építheted be? Nincs pénzed két közcsavarra, kettő tömlőre és kettő dugóra?
Előzmény: Otika123 #69661 hozzászólása
Azért van darabonként is forgalomban, haogy egyenként is lehessen cserélni! Nem lényeges a furat átmérő. A hossz a fontos! Egyenest is meg lehet hajlitani.
Előzmény: Lajos76 #69658 hozzászólása
Női kéziszerszám kenéséhez minek az MTZ? Vagy ott is volt egy kis spricc?
Előzmény: gabika82 #69645 hozzászólása
Amiatt még elindult volna! De jó, hogy egy hibát elhárítottál! Melyik irányba állítottad, amikor egy furattal arrébb tetted?
Előzmény: Adrián m #24553 hozzászólása
tengely T-25 (nemez) 7.31.107
https://atc.prom.ua/p37245671-koltso-osi-tsapfy.html
Ha találsz filcet valahol, abból vágj! Vagy próbáld meg valahol beszereztetni!
Előzmény: Adrián m #69639 hozzászólása
Egy másik tömités. Semmi extra! De a szivattyú és a cső felfekvőfelületét nézd meg! Valamelyikkel gond van! Esetleg nem volt meghuzva a csavar, vagy nem áll sikban a cső.A gumin is látható, rosszul illeszkedett! Lehet, egy új cső lesz a megoldás.
Előzmény: gabika82 #69624 hozzászólása
Először tedd vissza, ahol indult! Ha indul fedél nélkül, már közel jársz. Lazitsd meg a két csavart! Nézd és jelöld meg, mennyit mozdul az adagoló tengelye! Villáskulccsal menni fog. Amennyit mozdult, annyit fordits a tengelyen a csavarok kivétele után! De a jelölést ne feledd! Törlés és filc a jelöléshez jó. Egyébként a fogazott tárcsán van egy jelzés. A meghajtó fogaskeréken kettő vonal, vagy egy furat. Ez volt az alapbeállítás a gyárban. ( ennek kellett volna lenni)Ha nincs messze egymástól, vagy nem szemben vannak, akkor az előtöltés nem lehet 180 fokkal eltéve! Akkor el sem indulna. A porlasztókat is hagynám még! de a te döntésed, kire és miért hallgatsz! Én a fülre állítás ellen vagyok. De most erről irtam, hogy amikor már közel állsz a jó beállításhoz, finomits!
Előzmény: Otika123 #69619 hozzászólása
Valószinüleg tulhuztad! Lazítsd meg, mozgasd meg a csövet! Utána huzd meg! Ha nem jó, akkor cser. Egy, vagy mind!
Előzmény: gabika82 #69618 hozzászólása
A felső holtponthoz képest egy helyen megy be a stift! A többi mellébeszélés! ha jól van összerakva a vezérlés, a stift a helyén, akkor az adagolónak is a helyén kellene lenni! Ha nincs ott furat. milyen messze van? Ha nem vagy biztos a dolgodba, akkor vedd le a szelepfedelet! Utána szelepváltás legyen az első hengernél. Majd forditsd el 180fok- előtöltési fokot! Ott kellene bemenni a stiftnek és ott lesz a jó befecskendezés kezdete.Lehet venni papír szögmérőt. Felragasztod és teszel egy jelet a szijtárcsa felé valahova, amit látsz. Vagy egy tüskét szerelj, amely mutatja a jelet!Tehát ha a felső holtpontnál a szögméérőt ugy rakod fel és hozod a tüskéhez, hogy az a 0 fokot mutatja, akkor egy majd teljes kör a jelig- 23-16 fok Vagyis ott állj meg!
gabika82 #69615 hozzászólására

57- 58. oldal. Egyet érdemes figyelni, ha fent az adagoló, csak finomitani kell! Jó lenne megjelölni, melyik lyuk és a menetes furat esett egybe! A következő furatba kell tenni a csavarokat! De egyenként érdemes kivenni. A lemmezt levenni, majd az első csavart visszakapatni. Utána jöhet ki a másik csavar. A ha helyére egy tüskét érdemes dugni, hogy ne kelljen keresgélni utána a helyét,Ha előtöltés kell, akkor merre állítjuk?
Előzmény: szekelyke7 #69612 hozzászólása
Uj traktorra van garancia! A vékonyabb olaj csak ront a helyzeten!
Előzmény: Adrián m #69593 hozzászólása
Jó tömlő kell, jó bilinccsel! Ezt már leirták! Egyre figyel oda: a szűrő és a csövek végei közti hézag egyforma legyen alul és felül. Véletlenül sem érhet össze a két fémcső!Mert a gumicsövet szétszaggatja!
Előzmény: Adrián m #24544 hozzászólása
A fedél alatt a sebességváltó tengely nyulványa van. Amely az oldalsó TLT tengely.Oda is lehet kardánt tenni. Valószinüleg nem 6 bordás. 8 bordás lehet. De elképzelhető, hogy 6 bordás. A könyv is ir róla. Nem 540 fordulatu!
Előzmény: Rabó001 #24543 hozzászólása
A VTZ-n van ez a fajta kompresszor. Ezen kívül az LTZ55-ön. Amelynek a motorja a VTZ gyártmány. A VTZ pedig a Vladimir traktorgyár. Tehát a T 25 is ott készült. A Magyaroknak nem kellett fékkel. Utána barkácsoltak rá. A finomszűrő kapható akár a Habinál is. Olyan, mintha az MTZ szűrőt félbevágnánk. Miénken is ilyen van. A tömités a sivatagi szűrőé.