Hirdetés
Fórum
Becenév: | traktorklíma |
---|---|
Csatlakozott: | 2008-01-12 18:27:08 |
Utolsó belépés: | 2023-04-21 16:51:50 |
Fórum hozzászólás: | 75 |
A felhasználó hirdetései
14 éve hirdető
2024. november 5. 07:35 Javítás Békés, Békéscsaba
A mezőgazdasági gépeknél nem csak a meleggel de a porral és a vegyszerekkel is meg kell küzdeni. Óvja egészségét tegyen traktorába klímát! Az Ön telephelyén elvégezzük a beszerelést, felszerelt szervizautónkkal, garanciával. Vállaljuk mezőgazdasági...
Fórumhozzászólásai
- Direktvetés, no-till. új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Poénok új
- MTZ 1221 traktor új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- AKG támogatás új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- T-25/A kistraktor új
Előzmény: balazoooo #500 hozzászólása
1600 gramm
Előzmény: 3x3ms1 #265 hozzászólása
A klíma sarkalatos pontja a kondenzátor. A legtöbb hiba innen indul ki. Mivel a hömérséklet növekedése a nyomás növekedésével jár, biztos hogy a kondenzátorod nem hűt vissza megfelelően. Ezért pukkan ki a nyomáskapcsolód teteje és ezért nyomja szét a csövet is. Azt hogy ezt a kondenzátor mérete, ventillátor teljesítménye, vagy a kondenzátor eltömődötsége okozza innen nem lehet meghatározni. A magas nyomáson és hőmérsékleten való üzemelés viszont a kompresszor élettartamára is kihat.
Előzmény: szg2 #242 hozzászólása
Ne haragudj de mint klímával foglalkozó cég muszáj reagálnom. Az hogy egy olyan szakmát hasonlíthatsz krumplihoz amiben 2 évente újra kell vizsgázni, amiben évente kétszer továbbképzést tartanak annyi újdonság van, az egy kicsit meghökkent. Egy normális klímás nem csak gázt tölteni szokott. Tudnék olyan rendszert mutatni amiben keresheted az expanziós szelepet, vagy egy digit klímát ami tele van elektromos érzékelővel. Egy klímás cég évente kétszer fizet díjat az engedélyért, fizeti a környezetvédelmi díjakat, grammra pontosan elszámol a klíma védelmi Hatóságnál a gázzal, fizeti az adókat. Csak vállalkozás végezhet klíma tevékenységet, ami rengeteg engedélyhez van kötve, és sok ellenőrzéshez. Az hogy valaki ide bedobott egy összeget javításnak és te rögtön a másik zsebébe turkálsz az szép gondolkodás. Miközben azt se tudod mit csinált csinált ennyi pénzért. Gondolom ez nem tiszta munkadíj volt. Ha pl. egy kompresszor cserét végeztek az előírás szerint (kompresszorral,szárítószűrővel,rendszer mosással, nyomáspróbával, olajpótlással, vákumolással, töltéssel, kiszállással, munkadijal) nem elszállt az ár. De mivel nem szocializmusba élünk,ahol állami cégek vannak a piacon, van verseny, lehet beszállni. Én is mondhatnám hogy a traktorozás is túl van misztifikálva, mégis ha beülnék egy gépbe nem tudnék vetni biztos. Amit leírtál is sántít mivel egy zárt rendszerbe hogy kerül piszok? Általában kompresszor kopásból vagy szűrő kiszakadásból amit egy benzines mosás nem old meg. És hová lett a rendszerből a gáz? Minősíthetném ezt a munkát kókányolásnak, de ha neked ez így jó lett akkor örülök neki. Én is kifestettem a műhelyt ami biztos nem lett olyan mintha mester csinálta volna, de nekem megfelel, mégse szidom a festőket. Természetesen mint minden szakmába, itt is vannak kóklerek, lehúzók, de emiatt minősíteni így egy szakmát az komolytalan.
Előzmény: csferri #219 hozzászólása
Ha van annyi helyed hogy lehúzóval hozzá férsz, vagy enged a tömlő annyit hogy ki tudd fordítani a kompresszort, akkor ki tudod cserélni. Leveszed az anyát, lehúzod a mágneskuplungot, van alatta egy seeger, azt leveszed és lehúzod a szíjtárcsát. Utána a csapágyat kipréseled. Vigyázz a hézagoló alátétekre az anya alatt és nézd meg a mágneskuplungot mielőtt felrakod nincs e félre kopva.
Előzmény: B.J. #210 hozzászólása
Alapjáraton kicsit visszaesik a fordulat bekapcsoláskor, de munka közben nem észrevehető, nincs teljesítmény visszaesés.
Előzmény: B.J. #208 hozzászólása
Beépítés nem időjárás függő. A javítás igen. Szezonban általában 3-4 hét szezonon kívül 1-2.
Előzmény: B.J. #206 hozzászólása
Típustól és beszerelési helytől (km) függ, nálunk nettó 320-350 között.
Előzmény: Dave #204 hozzászólása
Mivel a termosztát egy bizonyos hőmérsékletnél kikapcsolja a rendszert, és ezt a hőmérsékletet ilyen külső hőmérsékletnél hamar eléri, ezért ez ilyenkor normális. Nem lesz baja tőle.
Előzmény: Paraszt2 #202 hozzászólása
Van komplett szettünk is, tartókal, méretre gyártott tömlőkel, ékszíjakal, elektromos kábelel stb. beszerelési leírásal.
Előzmény: Paraszt2 #200 hozzászólása
Nálunk is van. Van klíma a gépbe vagy csak fűtésre akarod használni?
Előzmény: mat.e #194 hozzászólása
Szoktunk más típusokba is,de csak szezonon kívül. Némelyiknél gyárilag előkészítik a helyét, némelyiknél teljesen alapról kell kezdeni. Általában előtte fel kell mérni a helyzetet.
Előzmény: mat.e #194 hozzászólása
Az kábé ugyanaz mint a Hattat ugye? Sajnos gyárilag kínai kompresszor van rajtuk, elég sokat cseréltünk. Viszont a tetőbe helyezett egység webasto ami elég jó. Ugyanaz mint a Fergusonokba, IH-ba. Érzékeny a kabin szűrő tisztaságra mert a termosztát egység nem szereti a port. A hattatba gyárilag 1200 gram klíma gáz kell. Se több se kevesebb, gondolom mérték. Melegbe kéne, nagy fordulatnál nyomást nézni.
Előzmény: mat.e #192 hozzászólása
Régebbi traktoroknál előfordul hogy bár a klíma jól működne, de a fűtő és a klíma radiátor közt tele rakodik porral és a befúvó ventilátor nem képes átfújni a levegőt rajta, inkább megkerüli a hűtőt, így viszont nem szedi le a hideget róla. Nézd meg hogy a klíma kompresszor vastag csöve hideg vagy nem. Sajnos vannak olyan traktorok is amelyiknek elég kicsire sikerült a klíma méretezése. Persze lehet gáz hiány is, termosztát rossz működése, fűtéscsap, kondenzátor stb.
Előzmény: mat.e #190 hozzászólása
Mi beépítést végzünk,napi munka közbe nem mértük, de a gazdák visszajelzése alapján, elég ha a venilátor fokozat 1es állásba van, a termosztát pedig fél állàsba és kellemes hőmérsékletet csinál.
Előzmény: mat.e #184 hozzászólása
Ez 35 Celsius fokos külső hőmérsékletnél.
Előzmény: Paraszt2 #185 hozzászólása
Mtz-be ez való.
Előzmény: Milking #280 hozzászólása
Cummins motorosba 1400, Perkins motorosba 1900 gramm.
Előzmény: medikus #9870 hozzászólása
Igen annyi, közben én is megtaláltam, de azért köszönöm.
Tudnátok segíteni generátor ékszíj méretbe?
Előzmény: mtz1221 #509 hozzászólása
Ez a motor kérdés elég érdekes a Hattatnál. Nem reklámozzák de ezt a motor típust bizony törökbe gyártják a Hattat gyárba. Nem licence-be hanem gyáriként. A legyàrtott motorokat aztán kiviszik Angliába, ahonnan a Hattat megveszi a saját maga legyártott motorját a traktorába és vissza viszik törökbe. Ha bemész a Hatat motorszámal a magyarországi perkins gyári képviseletéhez, angol gyártásuként van regisztrálva a motor. A garanciát is ők látják el a motoron nem a Hattat kereskedő.
Kezelésit adtak? Tapasztalatom szerint egyik traktorhoz sem szívesen adnak katalógust. Persze a interneten azért sok minden megtalálható. Kb. hét éve mikor bejöttek a Hattat traktorok, voltam kint Törökországba szerviz oktatáson, de nagyon felkészületlenek voltak. Az oktatójuk még akkor kezdett a cégnél, ki jött velünk a gyártó sorra és ott tanulta velünk a gépet. Az A szériának a motorján kívül még nem igen volt olyan dolog amibe valamelyiknél ne kellett volna belenyúlni így bele tanult az ember. A T szériákat már nem ismerem csak látásból
Előzmény: Pityesz90 #485 hozzászólása
A110. Egy szinkron kapcsolóra vártunk két hetet, a többi gyorsan meg volt. A traktor nem a miénk, mi csak a javítást végeztük. Alkatrész a váltóhoz kb 300 000 volt.
Előzmény: mtz1221 #482 hozzászólása
Csak talajmunkát végzett. Rizsföldön...
Előzmény: mtz1221 #480 hozzászólása
Nyolcezer-valahány száz. Szét ment a bal oldali lehajtás, és a kúp és tányérkerék közé vett fel egy csapágy darabot, ami ledarálta. Egy élmény a váltó szét, de még inkább össze rakása.
Mi is hasznát vettük a katalógusnak
Két tárcsás, de a tlt kuplungot egy karral vezérled. Most volt egy nálam pont kuplung javításon
MTz tengelykapcsoló javítás
Új Lemken rövidtárcsa: rubin 10
Előzmény: Rózsa Zoltán :) #57674 hozzászólása
Előzmény: Blahoncio #52945 hozzászólása
kapcsolási rajzok
A legújabb MTZ az Agritechnikán 923.6
Az új Mtz-nek már más a vezérlőtombje azért nem ereszti az olajat.
Az első hajtás egyiken sincs jó beállítva, orbit jeladot levakolni, van egy pár hidraulika cső amit rögtön nem árt kicserélni, váltó kulisszat feljavitani, uzemorat bekalibralni, tomitoalatetket kicserelni stb. De ezek apró de bosszantó hibak, garancia idő alatt ugyis előjön. 500 000 ft.-ot meg nem kell rskolteni. Általában ott szidjak az mtz-t ahol van nyugati. Azzal nyilvan nem egy kategória. De az ára és fenntartása se ugyanaz. Sokan pedig nem tudjak kitermelni a nyugati tobb százezres szerviz költségét. Mai magyar mezőgazdaságban helye van meg az mtz-nek. De ez már nem sokáig lesz így...
Szervizeskent mondom hogy az mtz minősége ott van ahol az ára. Egy új mtz traktort bizony át kell nézni. Sok apró hiba van amit ki lehet küszöbölni. A 1221esek meg a legjobb mtz-k.
Előzmény: #412 hozzászólása
1600 gr. és r134a
Ez engem is érdekelne hol lehet ilyet kapni?
Itt van eke,kék is, akár 6 fejes is, csak éppen nem Rabe :)
Előzmény: #1613 hozzászólása
Köszi. Akkor nem engedek neki :)
Érdeklődnék a nyeles tengelyt kompletten ki tudom-e húzni a motor felé? Ki vettem a 4 db rögzítő csavart de kábé 3 mm után megállt és nem akarom szét törni feszítéssel.
Előzmény: #346 hozzászólása
Landini Mythosba 1300 gramm. Kábé fele van benne,nem is csoda hogy nem hűt melegbe...
Előzmény: #339 hozzászólása
Nitrogénes nyomáspróba 5000, uv festék betöltés 2000, vagy 6000 és ebbe benne van a lámpázás is.
Előzmény: #335 hozzászólása
Akkor abba York kompresszor van. Egy tömszelence meg egy tömítéskészlet 11 000 ft bele. Már ha tényleg a kompresszornál engedi el a gázt. De ezt ennél gyorsan ki lehet deríteni könnyű oda férni a kompresszorhoz.
Előzmény: #334 hozzászólása
Azt hittem kompresszort akarsz javítani, annak az alkatrészárához meg tudnom kell a típust. Neked 12 000 :) de már csak 2 hét múlva tudnám vállalni...
Előzmény: #329 hozzászólása
Ez jó gép ha beviszik a traktort vagy a kombájnt a műhelybe. De ez azért elég ritka. Ha kiszálló autóba kell ki be pakolni nem olyan jó. Meg szerintem felesleges is.
Előzmény: #328 hozzászólása
Ha megmondod a kompresszor típusát megmondom az árat :)Vagy legalább hogy milyen gépen van.
Előzmény: #327 hozzászólása
Békéscsaba. Hol van a Dominátorodon a kompresszor a Linde mellett vagy a generátornál? 106osba klíma nélkül nehéz az aratás, próbáltam én is :)Pedig ha fél nap alatt elmegy a gáz akkor azt nyomáspróbával meg lehet találni.
Előzmény: #324 hozzászólása
A nyomáspróba 5000 az uv-s szivárgáskeresés 2500 amiben a festék betöltése van és amennyiben elmegy belőle a gáz legközelebb lámpás vizsgálat.
Előzmény: #323 hozzászólása
Nem minden kompresszorra, de mivel mezőgazdasági gépről beszélünk nem lehet nagyon különleges fajta. Általában ezeken kívül a mágneskuplung, mágnestekercs, ékszíjtárcsa, csapágy csere szokott előfordulni.