Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 638 Ft EUR 393.7 Ft USD 364.96 Ft CHF 404.69 Ft GBP 460.62 Ft

Fórum

Becenév: Vinkó75
Csatlakozott: 2010-04-25 14:42:23
Utolsó belépés: 2018-12-16 10:34:08
Fórum hozzászólás: 6785

Fórumhozzászólásai

Előzmény: J.D. Borda #2567 hozzászólása



Ez a kemény melóra szólt. Ha mindenesre kell akkor mint írtam a fokozat mentes a jó megoldás ha már venne újat. Most volt szerencséje nyúzni egy ilyet Szanbergnek,nekem és a környezetemnek nem új...hol már a 3-dik generáció fut ilyenből. Látni előnyét,mint írtam és leigazolható számoltak be már 14 ezer órás fokozatmentest, kolhozból(egygazdás gépet,bontatlan váltóval) nem ördögtől való. A bérlés az szintén választható opciók kérdése. Ha jól emlékszem van itt is kolléga, ki kemény melóra bérel. Ha nem lenne bennünk a bizalmatlanság és a birtoklási vágy. Lásd autó...még a Német-Osztrák fizet havi 250 Eurót és új autóval autózik ...mi minden áron kifizetni akarunk. És nézzük a 10 éves romhalmazt...de a miénk. A nagy gép ugyan ilyen. Pedig 4-5 ember csinálna egy céget..arra megvennék a nagyvasakat. Még számláznának visszafelé maguknak is bérmelót. Elég volna csak,kiszolgáló gépekbe fektetni és az ahhoz kapcsolódó kiegészítőkre. A cég akkor venne egy 300 lovas vasat, hozzá egy 8 méteres vakarót. Jelenleg az 5 tulaj vesz 5db 200 lovas traktort. És hozzá 5db 5 méteres vakarót. Miközben összértékben ugyanannyi területre így többe kerül a beruházás. Mit a gazdasága más területéről von el.Mivel mellé ugyan úgy meg kell venni a kiszolgáló gépeket. Végeredmény a kassza billeg a birtok jelzálog alatt. Szép lassan belerokkan. És akkor jön a bérlés...meg egyezel évi 300 órára. Ez kiadás..tehát adó vonzat miatt is érdekes.Új nagy vas van a feneked alatt. Ha lerohad...hozzák a másikat. Kész vagy átülsz az Ivánba, ha ez a kiszolgáló géped és ennyi ! Mondom ez csak évi pár órára lehet jó alternatíva. De ha van lőszer akkor mehet akár a 100 millás gép is mibe 5 év alatt beletolsz 2000 órát. És ér 50 millát..mivel a kupec ennyiért számolná be. Tele a használt piac...az árak kivéve az Ivánt, nem felfelé mennek ezen a piacon.

Évi 200 órára mint nehéz meló...bérelni inkább egy nagy dögöt. Ha már újabb vasban akar ülni az ember. Legalább annyival kevesebb az adó. smile laugh És nem eszi a fene ha lerohad az útszélén. Tréler hozza a másikat. Ha mégis venne az ember ilyen vasat akkor univerzális legyen.Az pedig fokozat mentes. Használtba egy Rába is megteszi ennyi órára...lazítót cibálni.

Előzmény: colizoli #21943 hozzászólása



Ez tőlem 20km-re készült kb... Ezek szó nélkül átkelnek a Dunán ha úgy hozza. Az az már volt rá példa. Amúgy most az utóbbi időben, felszaporodott a vadállomány,úgy hogy varrják is le őket rendesen,mint hallom !

Előzmény: robika52 #9484 hozzászólása



smile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcool

Előzmény: J.D. Borda #2432 hozzászólása



Ráteszek egy lapáttal Efendi vario !smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

Előzmény: Claastra. #4439 hozzászólása



Ha ügyes vagy nem kell cserélni...de ha mindent elárulok éhen halok ! smile laughsmile laugh

Előzmény: bandigh #4436 hozzászólása



smile thumbupcoolsmile thumbupcool

Előzmény: DENIS #4434 hozzászólása



smile thumbupcoolsmile thumbupcool

Előzmény: DENIS #4432 hozzászólása



Az komoly vettetek egy CAT szerviz és illesztő programot ! Az még a márka szerviznek is majdnem milliós tétel. Csak azért kérdem, mivel az injektort illeszteni kell a vezérlőhöz.

Előzmény: Drisa #4429 hozzászólása



Fogós anyagban a motor terhelés állandóan magasan, ott jelzett naponta többször.A 660-asok most 5 évesek. Ezekkel különösebb motorikus gondról nem tudok. 540-nél injektor,szelep leszakadás. Most szemezgetnek a 7-es szériával. Tavaszra kiderül 5db-ról van szó.

Előzmény: Dávid8431 #4420 hozzászólása



Az 540re rá volt akasztva a 6 méteres adapter..8T/h dőlt búzában sípolt végig a motor terhelés. Egy merci motoros lexivel ezt 6,6-os asztalnál nem sikerült a nagy motorterhelést(sípolást)produkálni. Abban az időben kitoltak jó párat az 5-ös szériából. Mára azok kezdik belepni a használt piacot. És nyomják a gépudvart a kereskedőknél. A 6-os szériámnál az új CAT motor már jobban muzsikál. Néz kinti piacon egy keveset ment 400-as lexit, adagolós merci motor,kimegy a világból. CAT mocinál csak a 6db injektor...már egy kész vagyon+a nagynyomású szivattyú. A tuki az egy lexion elektronikás-hidraulikás "luxus" Mega kis dobbal.

Előzmény: Claastra. #4416 hozzászólása



Nincs gond a 400-al...annyi hogy szépen lassan kiöregednek.

Előzmény: Tomszi #2190 hozzászólása



Nem egyszerű a történet !smile whistling

Előzmény: csferri #576 hozzászólása



Árpa-búza-repce-Mák-napraforgó-szója-kukorica az utóbbi volt 500 hektár. Tudom mert én tekertem bele a gépbe. (Besegítettem neki.)

Előzmény: Tomszi #2182 hozzászólása



Pedig Szanberg nagyon bele talált a lényegbe. És nem titok...többen is agyaltunk már ilyen föld árak mellett. Inkább lakásokat venni. Csakis diákoknak kiadni. Családos ha nem fizet...azt már macerásabb kitessékelni. Föld túl lett értékelve-árazva. jövőbe nem mennék bele. Magyarországon már sok minden megtörtént az elmúlt száz évben. Úgy hogy az akkori emberek sem gondolták volna hogy másnap már kisemmizve állnak az út szélén. Jelenleg ha egy gazdaság rendelkezik annyi saját...vagy hosszútávú földbérlettel, és meg van belőle. Az nem biztos hogy rosszul gondolkozik. Ha jelenleg másba teszi a pénzt. Van olyan ismerős ki itt délen gazdálkodik. Pesten nyitott egy kis éttermet. Vagy Pesten-Szegeden vett lakásokat.

Előzmény: Dávid8431 #572 hozzászólása



Hagyd a tukit....Ha már az a teljesítmény kategória kell akkor. Inkább 3-as mega egyszerűbb-megbízhatóbb. 700 hektár vagy a fölé Lexi ! Beállt az udvarba a 460 as lexi, első évben hozott 1400 hektár bérmunkát a havernak. Összesen 1500 ment bele..."kényelmesen" az első évben. Tukival ez már kemény meló lett volna. Egész pontosan előtte egy 208-as és mellette egy 204-es dolgozott évi olyan 1000 hektárt. Na a 460 első évben megette mindkettőt.smile thumbupcool

Előzmény: norbika2 #4414 hozzászólása



Merci motoros. Ennek a típusnak ilyenkorra már a vízhűtője gyengül. Véletlen elszakad a ventilátor szíj,a hirtelen nyomás viszi a hűtőt. (De javítható). Munkalámpákat cserélni led-esre. Ilyenkor a nyáklap ezt megköszöni. Mivel alul méretezett a biztosítása. De lehet már átalakították több biztosítékosra. Tető alatt tárolni. Nedves környezetet nem szereti. Állandóan csipog még ki nem szárad rendesen. Az előkészítő asztalánál elöl hajlamos 5000 óra környékén repedni az első támaszoknál.(Javítható). Szintén 5000 óra környékén a láda csapágak már kérdőjelesek lehetnek. Lehet cserélni kell. Ha a főhajtómű olajos. Akkor ott nem árt ilyenkor csapágyat is cserélni,nem csak szimeringet. A belseje a kopásokat tekintve olyan mint a többi. Ahol csúszik ott kopik. 800-as gumival a csonk taposó a kukorica adapterre javasolt. Manax...ment 750-el is ha jól láttam....de erre nem vennék most mérget.

Előzmény: broll79 #3522 hozzászólása



Az alap MOL...talán Sopron környékén még eredeti az OMV...de nem vennék rá mérget. Egyszerűen mindenki tolja a saját adalékát az alap MOL-os üzemanyagba.

Előzmény: Vinkó75 #3520 hozzászólása



Vagy Cdi 220 !

Előzmény: mocsok14 #3505 hozzászólása



Merci c200 egy kicsit meg kell toldani az említett árat, de egy örök darab. Automatától sem kell félni. Vétel után a váltó hűtőjét cserélni, mivel az a gyenge pontja.smile thumbupcool

Előzmény: horesz #2131 hozzászólása



Ítt is van nagy ígéret és elmaradott bérleti díj kifizetések...vagy átütemezve,Folyamatosan maga előtt görgetve.

Előzmény: .Feco. #2130 hozzászólása



Itt max a támogatás..és ennyi. Van ki az általad említettet megadja...de szívja a fogát. 3 millát egy hektárért itt csak bolond...vagy stróman ad. Vigye !

Előzmény: horesz #2128 hozzászólása



Itt is...egy ideje hirdeti és még egy darabig fogja. Mivel potenciális vevő-bérlő ennyiért nem ugrik elsőre. Általános tendencia 10 év alatt kipörög az ára, akkor érdekel. Ha nem, akkor jöhet a madárka és vigye. Minden áron nem kell.

Előzmény: Gepi #122 hozzászólása



A nagy gyártókkal nem tud versenyezni. Max ha a pályázati programokba,az önkormányzatoknak el lehet tolni 1-2 ezer darabot. Ilyenkor azért a szerviz-pótalkatrész piac is már elég jó tényező. Afrikai piac ...az szintén érdekes dolog. Mivel a harmadik országokba ott vannak a nálunk már nem kapható fapados gépei a nagy gyártóknak. Kínát nagy ívben elfelejteni. Az vesz párat lemásolja és még büszke is rá hogy ellopta. Majd a harmadik ország béli piacra nyomja. Mire a gyártó észbe kap addigra ugrott a piac. A hazai piacra kellet volna fókuszálni. Több partnert bevonni. Így talán olcsóbb lett volna. Kabinos vas 10 milláért ? Azért már van itthon miből válogatni. A nemzeti öntudatot felül írja a pénztárca.Sajnos a gazdatársadalom zöme még kényszerből kénytelen így gondolkozni. Így marad az Iván !

Előzmény: medikus #9409 hozzászólása



Köszi 85-ös dominátora menne fel. A neves szíjak...berepedeznek...és eléggé vibrál ilyenkor. Ezért keresek egy olcsóbb alternatívát. Miből ha 3-at is veszek az 3 szezon, nem egy. smile thumbup

Előzmény: jozef19 #4410 hozzászólása



Értem ém...de a tőzsdén csak kukorica van. És nem GMO-s...vagy mentes. smile laugh

Előzmény: Tomszi #2323 hozzászólása



Rendelhető.

Előzmény: J.D. Borda #2313 hozzászólása



A Rába hidak a mai napig az élvonalba vannak...

Előzmény: Sk Laci #2311 hozzászólása



Valamint akkor nem volt csökkentet menet szám. Az az nyilván itt ott próbálkoztak vele. Egy 100 hektáros gabona tarlót Lazított-tárcsázott-szántott-majd tavasszal simított kombinátorozott(volt hogy 3-szor is vetésig.) Jah és ezek a nagy gépek húzták az össze kapcsolt vetőgépeket is. Tehát mire kukorica került a tarlóba azon a 100 hektáron, nem volt ritka hogy 500-600 hektárnyi talajmunkát igényelt kivetítve ha a menet számokat nézem. Ma a gabona tarlót meghúzza rövid tárcsával, nyár végén kap egy vakarót. Tavasszal kompaktor-vetés. Vagy direkt vet...akkor a kompaktor már ugrik. Akkor csak 3 művelet. Nem 5-6-7. mint régen. Így az üzem óra is másként mutatkozik. Az öregek többet mentek mint most én vagy bármelyik kollégám,körülöttem.

Régen nagyon sokat mentek az igavonó gépek. 70-es években jött a TSZ-hez a két 4650-es...végül ők vitték a munka dandárját. 4 pilóta....Az Orosz vasak valamelyike mindig szerelő bakon volt. Rengeteg óra ment a gépekbe. Mi csak most tűnik soknak, mivel azok a gépek még a 100 ezer órás vasaknak nevezett gépek voltak. Az az ma is csak a déli szomszédoknál. De itthon is fut 40 ezer órás. A mai műanyag vasak ilyenkorra már. Dunaújvárosba kezdik radiátor ként. A 970-es morzsolók két műszakban dolgoztak egész ősszel. Szintén ők vitték a munka dandárját. mivel a Keleti vasak ezt nem bírták. ezért volt jó pálya a magyar föld a gépgyártóknak. Itt kaptak a gépek rendesen. 1973-ban leszállított 80-as dominator 18 ezer órát ment 12 év alatt. Nyugaton ennyi idő alatt olyan 3500 órát ha ment egy gép. Sokat mentek, volt olyan dominátor mi 2000 hektár felett vágott egy szezonban. Mikor kezdtem gyerekként a morzsolók után szaladni. Péter- Pálkor kezdték az aratást...és aug elején fejezték be. Azt tudni kell, akkor minden magot meg akartak fogni. A 106-os dominátorokkal is max 2km/H...vagy 2,5 volt a megengedett tempó. Így területre kivetítve pörgött az óra. Az aratás nyáron 1-1,5 hónap volt. Még elegendő gépflottával is. Gyakorlatilag volt olyan mikor aug 20dik-án lett befejezve. És rá egy hétre már indult a Szója (borostyán nevű fajtával.) Majd decemberig mentek kukoricába. És ez csak a kombájn része volt. Traktoroknál dettó. Hol csak 1-2 megbízható igavonó volt 4000-4500 hektárra.

Előzmény: Pont #2220 hozzászólása



Ez a problémák elő lépcsőfoka,gyakorlatilag. A szolgáltatási árak nyugatiak. A szerelők bérezése Keleti. Ez még fokozódni fog, a szerelők lépnek.A cégeknek abból kell főzni ami van. A mechanikai javítások mára rutin történet. Viszont a gyártók a digitalizációval menetelnek előre rohamléptékben. Nos ilyenkor a diagnosztika már egy alappillére a javításnak. A régi szerelők ebből kifutnak. Viszont azzal ami van, még egy jó darabig elvannak. Mivel 10 éve még csak CAN rendszerről beszéltünk mára már kettős CAN rendszerről, egyre összetettebb....pl. Mivel a leggyorsabb diagnosztika (és pontos) az a gyári. De azt nem lehet a sarki boltban kapni. Így marad a szakszervíz mi ember hiánnyal küszködik. Ez szépen lassan rászakad a piacra.

Előzmény: RkTomi #2218 hozzászólása



A garis javításokat letudják a gyártónak...Valójában a szerelő kapacitással van gond,ilyen konstrukciók esetén. Mikor a nyakába szakadnak a gépek. Van olyan hazai cég hol 25 szervíz szerelőnek is volna mit menni, de nincs ennyi pluszba.

Előzmény: t.peti #11603 hozzászólása



Kinek hogy..de maradunk a pronto mellet.

Előzmény: gergő07 #11602 hozzászólása



Tökéletes egy masina a pronto...ha ne hajt a gépész az az tartja a 10km/ órás maximumot. Még rögösebb talajon is szép a vetésmélység. A rapidban idén csalódtam.

Case 5150 maxxum....5 villanó sárga fogaskerék szimbólum. Az előre és a hátrameneti tekercs kap áramot. Az N nem semmilyen módon. ennyit tudok róla. Nos...előre és hátra megy pár métert és szét old. Elsőre a sebesség érzékelőre gondolok...vagy valamelyik nyomáskapcsolóra. Esetleg kábel probléma...dióda sor...vagy stb. Kinek volt már hasonló? IH maxxum-ból ez az első mit javítok. Köszi !

Előzmény: ZZ #11598 hozzászólása



Elég érdekesen dolgozott az a prontó(ha az volt). Ha rendesen belőve...nem F1-es tempóra..Hanem normális munkára, akkor olyan pálya lenne mint a billiárd asztal. Ilyen szalma maradványnál a magtakarót ki kellet volna iktatni a gépésznek. De alakul ! smile thumbupcool

Előzmény: Mf-es? #11594 hozzászólása



Ha oda ért volna egy Pronto...vagy Rapid lehet a direkt vetéssel is jobban jártál volna. Felénk sem volt mindenhol egyforma a forgatókönyv.

Előzmény: Sz_Pisti #11589 hozzászólása



Akkor nálad már alapból mélyebben volt a fekete nedves rész. Ilyen évben ahány föld és eloszlott csapadék, annyi féle hozzá nyúlás. Ahol volt nedvesség ott elég volt egy RT és mehetett a vetés. Ahol mélyebben kellet dolgozni ott egy sűrű osztással kért nagytárcsa,rögtön szétverni-elmunkálni és vetés. Mivel az 20-25 cm-ről hozott fel bőven nedveset.De azt meg is kellet vigyázni és elmunkálni. Mivel okt 5 körül, itt nem volt ritka a 25-30 fok széllel. Lazább nedvesebb talajokon. Mehetett a prontó direktbe. Sajnos 10km-en belül sem lehetett ugyanaz a forgató könyv. Szójánál mivel 75-re vetünk..már a takarás mikor dobja le a levelet nem olyan intenzív,mint a sűrű vetésűnél. Kapargattam idén a táblákat. Igaz a 75-nél a gyomirtás rugalmasabb volt....és költség hatékonyabb,de ugrott a víz.

Előzmény: Sz_Pisti #11579 hozzászólása



Szója tarló:Helti lazító 35cm-mélyen...majd műtrágya egy sor Frakomb, elöl lúdtalp kapákkal. Majd egy Nodet gabona vetőgép. Két héttel később vetve mint a nagyüzemi agyon gyűrt. Mégis előbb kikelt és utolérte a nagyüzemi foltokban kikeltet...vagy már le is hagyta nyomokban. De a Prontós vetés is jobb, a simán rövid tárcsázottba. lényege minden művelet talajlezárással végződött....frissen. Vagy a gépfelszereltségéből adódóan egy menetbe.

Kollégák...menet variátor szíj élettartamra mennyit bír? Típusok-tapasztalatok érdekelnének. Köszönöm !

Előzmény: decsi #4484 hozzászólása



Itt napszámosok járták át a táblákat az árva kelésű napra miatt. (Macsétával) volt ilyen is.

Előzmény: szanberg #2068 hozzászólása



Én úgy látom az ilyen gumizással. Univerzálissá próbálják tenni a nagy vasakat. Így akár sorközön is szaladgál állományban. Szerintem a heveder nagyobb területen fog...Ha nagyon iszap van, itt is volt.... olyan 2 éve a két R-es őzike húzta az ekét. Vagy az egyik tolta a másikat smile laugh

Előzmény: Tomszi #11467 hozzászólása



Hát ez az. Nem beszélve arról,egy rakás pénzt toltak a hőerőművek kiszolgálására. Így is egymást ették az érintettek, egy rend szalmáért

Előzmény: Tomszi #1407 hozzászólása


Nálunk "olcsóbb" a használt kombájn. Kint a jól karban tartott parcella jellegű gép drágább mint itthon. De még a déli szomszédainknál is. Nyáron egészen a tengerpartig bóklásztam. A jól karban tartott gép bizony drágább. És itthon sem mondhatnám hogy lerúgott volna minden gép. A hazai piac nem csak a régi múltra tekintve..hajlik a Claas irányába. Egyszerűen jobban ellátott alkatrészileg és annak kereskedői alternatívái. Valamint a dió fa alatt is találni olyan alkatrészt. Mit egy megába is belerak az ember. Pedig egy dominátorban volt előtte 20 évig...stb. Az hogy itthon alacsonyabb az ára az jellemzi a jelenlegi helyzetet. A tőkeerős újat vesz 5-6 évente. A másik oldal lakatol.Ha támogatás lenne gépre,az árak még mérséklődnének...mivel meg lenne tömve minden kereskedő egy rakás használt géppel. Használtan minél nagyobb és bonyolultabb....de ez ilyen,fejlődik a masina.Főleg az elektromos szolgáltatások.Na az ilyen vasat annál nehezebb eladni használtan.

Előzmény: Drisa #1404 hozzászólása



smile thumbupcool

Előzmény: J.D. Borda #1976 hozzászólása



Nosztalgia és..még egyéb gazdasági érdekek meglovagolása, keleti vasakkal ismét teletömni a piacot. Dehhhhh.....egy ismerősöm átült egy nem mai 3350-es őzikébe. Az MTZ-be már nem akar vissza ülni. Egyre univerzálisabb nagy vasak irányába igyekszik aki csak tud. 60 milláért egy évi 300 órás igavonó. Mivel másra nem való,haszontalan kiadás. A nyugati piacra sem fogják be engedni őket 3-as motorokkal. gondolom lesz némi türelmi idő. de a kirónál is adott piacra a kék lötty...és egyéb katalizátorok..szűrők. Ezek zöme már 2020 után kötelező,az Eu-s piacra. Még olyan gyártóknál is hol idáig ezeknek csak töredéke volt. 2020 után ha hitelre vennél autót Németországban úgy néz ki csak elektromosat vásárolhatsz így. Nyilván a nepperek televerik a hazai piacot autókkal. Mivel kint élő ismerőseimmel tartom a kapcsolatot..azok beszélnek ilyen tervekről.Tehát egy fapados muszka nem sokáig lesz fapados. Már mint a motor. Akkor meg már mindegy alapon,csak az őzike...vagy AGCO-s képek valamelyike irányába megy a vásárló. Esetleg a feljövőben lévő Claas irányába. Nem utolsó sorban a fokozat mentes váltók irányába, nagyobb rugalmasság végett.Mivel a közös piacra termelünk, de lépéshátránnyal még így is. Ezért van-lesz mit kigazdálkodni. Egy muszkától még megszabadulni is nyűg,mi az MTZ kategória felett van. A Versatille nyuszi verziójára még Afrikából is volt itt vevő. A kereskedő hozta...a csávó a 8000 ezres őzikék irányába indult. Majd csalódva tapasztalta azok nem eladók. Meghúzta a vállát,és lelépett. Még 5 évig nézegették a srácok a böszmét. Mire majdnem "ócska vas" áron számolta be a kereskedő. Tehát még Afrikába sem kellett a böszme !smile laugh

Előzmény: J.D. Borda #1974 hozzászólása


Valahogy le kell tolni az egykori keleti blokk torkán a falatot.smile laugh Sokáig voltunk hozzá szokva a nyugati fényhez.smile laugh Hátha így bejön.smile laugh deee neeeem !

Ezekben a muszka vasakban csak egy említésre való dolog van,az a nyugati motorok. A többi muszkás barkács.smile thumbdown

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
A tervezhető, megtérülő méhlegelő
A tervezhető, megtérülő méhlegelő
A folyamatos virágzás áthidalja a táplálékszegény időszakokat.
Ilyen szabályokra számíthatnak a termelők az egységes kérelemnél
Ilyen szabályokra számíthatnak a termelők az egységes kérelemnél
Vis maior, fiatal mezőgazdasági termelői támogatás, AÖP, alapszintű...
18.4 R34 (orosz) traktor gumi belsővel
18.4 R34 (orosz) traktor gumi belsővel

30.000 Ft

Lucernabála,  és széna
Lucernabála, és széna

7.000 Ft

Kaposgép Khr 80 E homlokrakodo eladó
Kaposgép Khr 80 E homlokrakodo eladó

850.000 Ft

Mitsubishi MTE 1800FD kistraktor
Mitsubishi MTE 1800FD kistraktor

2.350.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]