_NB_ adatlapja

Becenév:_NB_

Csatlakozott:2010-06-20 20:08:29

Utolsó belépés:2020-08-11 00:02:35

Fórum hozzászólás:1344

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-11 01:13:28

    Válasz gcastle #22854. hozzászólására

    Érdekes, olyan dolgokon agyalj ahol a csak a víz tud az olajba kerülni.
    Hüvelyrepedésnél azért csak beledolgozna vízbe nem ha olaj nem is de a hengernyomás egy része ott volna nem?
    Vízpumpa tömbszelence, motorolaj keni a vízpumpád ? A motorolaj nyomása nem nagyobb mint a hűtőrendszeré ?

    Olyan helyen lehet a difi ahol nincs másik oldalról nyomás, pl ha hengerfej felül volna repedt a szelepeknél, ahol nincs nyomás és bele könnyezné a vizet, ami csak simán lefolyna karterba.


    Írtad, hogy volt síkolva, pluszos tömítés és brezon, illesztőstift magasság ellenőrzés megvolt, nehogy az támaszon ki?

    Esetleg valami UV festék, passz

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-10 18:50:37

    Kameránál a folyamatos kép nem biztos, hogy jó megoldás, mert egy mozgó masszában meglátni valamit nem egyszerű.
    Inkább 1-2másodpercenként egy éles állóképpel többre megy az ember szerintem.
    Pl a Claas cebis
    https://youtu.be/4GPpXYuXNrI?t=925

    https://youtu.be/4GPpXYuXNrI?t=2013

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-10 11:50:00

    Válasz Denesneedit1 #38. hozzászólására

    Állatorvos ?
    A juh kérődző állat gyomra összetett(bendő, recés, százrétű, oltógyomor )
    http://www.agr.unideb.hu/ebook/allatelettan/a_krdzk_emsztse.html

    Bizonyos zöld növényektől felfúvódik, a sok darától meg akár képes leállni az emésztése.

    https://www.agraroldal.hu/juh-12.html


    https://tudasalapitvany.hu/wp-content/uploads/2012/11/sheep-3.pdf

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-09 14:22:32

    Válasz Nyomasek Bobo #94. hozzászólására

    Gondolom már most kéne, de a későbbiekben ha nincs a föld szélén spalét, fa, bokor ahonnét a ragadozók figyelnének, akkor esetleg "T" fa, nappal az ölyvek este a baglyok szedegetnék azért a pockokat.

    Végül is a talajművelés az lehet egyenértékű a lyuk betaposással, majd másnap vagy harmadnap a területet bejárni és a friss lyukakba beszórni pár szemet és betaposni a lyukat, majd másnap vagy harmadnap megismételni.
    Esetleg a felszínen talált elpusztult pockokat meg elásni, hogy ne mérgezzenek tovább ha megeszi őket valami.

    Felszínre szórni tilos !
    Ha föld nincs elkerítve akkor ki kell táblázni körben dátummal ellátva, hogy 14 napig állatokat a területre engedni tilos !

    https://portal.nebih.gov.hu/documents/10182/169240/ArvalinLR_mod_20120803.pdf/a78f6703-ea26-42b0-9fb2-ae8d17c3e6b4




  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-08 20:10:30

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-08 20:03:38

    Tavalyi 2019 nov videó 20-as kukorica

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-08 12:24:58

    Válasz Sk Laci #22827. hozzászólására

    Sok manuál elérhető a JD oldalán, van ami még magyarul és egyéb nyelven is

    JD 6120M 2018-2019 angol
    JD 6120M 2018-2019 magyar
    JD 6120M 2018-2019 szlovák

    A pótkocsin milyen fékerőszabályzás van ?
    Ha kézi akkor neked kell átkapcsolnod a terhelésnek megfelelően.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-05 22:06:16

    Válasz envagyok2 #141. hozzászólására

    Hogy működnek e azt nem tudom less meg pár videót esetleg

    touchscreen work glove

    pl:
    http://munkaruhaaruhaz.hu/Cerva-BRAMBLING-textil-latex-martott-erintokeperny

    https://kesztyu-erintokepernyohoz.arukereso.hu/

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-08-05 19:38:29

    Beirut-ban volt egy nagy robbanás.
    A képeken szerepel egy magas épület, ami a város egyik részét megóvta a detonációtól, de mint kiderült itt tárolták az étkezési gabonát, nem volt tele szerencséjükre, de ami megmaradt az egy hónapnyi mennyiség körül belül.
    Két hajó ép úton van gabonával, és útnak indítottak még kettőt.
    https://www.reuters.com/article/us-lebanon-security-blast-wheat-idUSKCN251190


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-31 17:49:28

    Válasz Géza15 #70991. hozzászólására

    Válasz Géza15 #70991. hozzászólására

    Lehet hülyeséget írok, de nem rég mintha lett volna szó arról hogy a 1221-ben 2 db termosztát van, jó mindkettő ?

    Ha nagyjavítás előtt jók voltak akkor,lehet nem sikerült a légtelenítés és levegő maradt valahol.

    "mtz1221" fórumtagunk ha jól emlékszem anno ajánlotta a ventilátor lapát cseréjét is a több lapátosra.

    A rozsdát meg maga a víz is okozhatja vagy ha nem jó a fagyálló típusa és réz, alumínium, vas van trakiba.

    Rozsdát, vízkövet savas dologgal oldjuk pl. ecet.... olajat, zsírokat meg lúgossal pl. trisó.

    Miután átjárattuk a motorban és hagytuk pár órát állni leeresztjük és tiszta vízzel feltöltjük, átjárat, leereszt, mindezt addig csináljuk amíg tiszta vizet nem eresztünk le.
    http://4x4barangolas.blogspot.com/2012/07/huto-karbantartasa-mosas-oblites.html

    Utána feltöltjük valami jobb minőségű előre bekevert fagyállóval és elvileg jó lesz .. vagy nem :)

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-26 14:03:32

    Válasz szanberg #2511. hozzászólására

    Olasz is meg ne is, ha jól emlékszem Bulgáriában gyártsák és hajóval viszik olaszba.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-26 13:53:40

    Válasz csuti0 #1985. hozzászólására


    Sajnos kell legyen az emberben egy kis mechanikai érzék, hogy jó sofőr legyen, ha végig gondolod mekkora és hol van a traktor fékje egyértelmű, hogy nem lehet úgy terhelni, mint egy teherautó léghűtéses tárcsafékjét.

    A traktor fékje vagy száraz vagy nedves fék, de a fő dolog, hogy zárt helyen van így hűtése nem az igazi.

    Nekem még tanították és az öregek is magyarázták akik még Csepel-eken, Zil-eken, IFA-kon ...stb szocializálódtak, hogy motorfék és a üzemifikkel együtt lassítunk, csak féket használni teherszállításnál tilos!

    A másik egyszerű szabály is ehhez kapcsolódik, hogy lejtő előtt azt a fokozatot kell kapcsolni, amivel felfelé tudtál haladni, ha rakottan országút 1-ben ment fel az emelkedőn, úgy hogy volt még gázreakció, akkor lejtmenetnél is ezt a fokozatot kell választani, és motorfékkel lemenni.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-25 15:07:14

    "
    - Kérdezik nem mi vótunk.
    Gazdája szerintem nézi a videót vagy is hát az unokája biztos.
    - De nem mi vótunk."smile lol
    "



  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-25 13:53:38

    Válasz Sk Laci #1912. hozzászólására

    Érdekes, azért a traki gyártók csinálhatnának valami vész gombot ilyen esetre, amire ha rácsapa pilóta, intenzíven állóra lassítsa gépet.

    Elvileg traktorista 20éves, nem tudom mennyi gyakorlata van az ilyen nagy tömegű szerelvényekkel, tehát időben elkezdett lassítani az elágazás előtt motorfékkel vagy csak lábfékkel lassította mit a személykocsiknál ami nagyon igénybe vette a fékrendszert esetleg.
    (én még személykocsinál is motorfékkel lassítok és visszakapcsolgatok, annyira megszoktam már)

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-25 13:19:15

    Válasz GREVEN #1909. hozzászólására

    Nem ismerem a mai automata váltós traktorokat, ilyenkor nem segítene valami fülkében lévő áramtalanító, vagy valami kipufogó fék, persze a legjobb az volna ha volna karja a pótkocsi féknek a fülkében és ilyenkor azzal megállítania szerelvényt.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-25 13:01:39

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-22 13:41:08

    Válasz csalabek #2999. hozzászólására

    Ha sikerül beazonosítani és esetleg az MTZ 09. lesz az, akkor a Royal Traktor Kecskemét pl forgalmaz újakat, nem tudom a tied mennyire tér el, de náluk lehet van magyar nyelvű használati esetleg.

    Agroinform hirdetések között
    https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/kerti-gep/uj-belarus-mtz-09-kerti-rotakapa-royal-traktor-kecskemet/h_6864004


    Orosz nyelvű pdf
    https://avtovelomoto.by/upload/iblock/088/katalog-detaley-i-sborochnykh-edinits-motobloka-belarus-09n.pdf

    Belarus hivatalos oldalán
    http://www.belarus-tractor.com/en/catalog/walking-and-mini-tractors/belarus-09h/

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-22 13:27:21

    Válasz broll79 #26155. hozzászólására

    A bálázó milyen márka, milyen típus ?

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-20 22:31:53

    Válasz lac* #1307. hozzászólására

    Itt egy PDF az 1980-as évekből, ahol tesztelik a Nitrosol-28-at és a Hidronit-30-at.

    Nirosol - 28 folyékony nitrogénműtrágya alkalmazása. I.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-18 18:14:40

    Válasz später77 #697. hozzászólására

    Érdekes dolog ez, pl: itt felénk anno nem is láttam ilyet, TSZ és mi sem csináltunk ilyet, a mai fiatal gazdák közül lehet páran próbálkoznak nem tudom.

    Ha tippelnem kellene ott lett ez hengerezés használva ahol nagyobb sortáv és tőtávval vetőmagspórolósan vetettek és így növelték a hozamot.

    Az ős verzió, a kézzel vetett földön a birkákat hajtották át és azok csinálták bokrosítást.

    Amúgy meg ha meggyötröd a gabonát annak energia kell felépüléshez a sérült részeken meg lehet hamarább megtámadja valami betegség, passz.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-17 23:26:02

    Válasz Bárány #3297. hozzászólására


    A kerekekkel kapcsolatban tapasztalat

    Van a kemény műanyag, sima felületen szalad, nem érzékeny a túlterhelésre, ellenben már egy kisebb kavics is útját állja.

    Van a "gumikerekes" ez jobban bírja a terepet, ahogy terheled úgy növekszik a mozgatásához szükséges erő, cserébe kisebb egyenetlenségeken kavicson áthúzható.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-17 23:14:23

    Válasz Büresz #3302. hozzászólására

    Ha itt nem érkezik válasz, az időkép oldalán is körül nézhetsz van áruházuk is.

    https://www.idokep.hu/tarsalgo

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-17 23:05:57

    Válasz vargapal1979 #743. hozzászólására

    Claas Dominator 106 Kezelési utasítás
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.792553067490165.1073741838.699391053473034&type=3

    Claas Dominator 106 Alkatrész katalógus
    https://www.facebook.com/pg/gepkonyvek/photos/?tab=album&album_id=798563936889078

    Claas Dominator 106 Javítási Kézikönyv
    https://www.facebook.com/pg/gepkonyvek/photos/?tab=album&album_id=792589004153238

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-17 18:01:53

    Válasz csalabek #2994. hozzászólására

    Nem MTZ ?
    https://www.mtz-serviss.lv/en/products/2

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-16 00:32:55

    Válasz tubazoltan #622. hozzászólására

    A konkrét választ nem tudom, de a többiek szerintem arra próbálnak rávilágítani, hogy a -kezelői- és a -vezetői- engedély az nem ugyanaz.

    Szerintem a homlokrakodós trakihoz kell jogsi, hogy közúton haladhass vele és kell egy kezelői ha rakodni is szeretnél vele.

    Ezen logika mentén a kezelői engedéllyel pl: a cég tréleren elszállítsa a munkaterületre a gépet és ott dolgozhatsz vele a kezelőivel, de nem mehetsz ki vele a forgalomba, hogy átmegy vele egy másik munkaterületre, hanem tréleren átviszik a gépet és téged és ott megy a meló tovább.

    Ha van rá vezetői engedély akkor, átmehetsz, de a munkagépnek rendelkeznie kell közúti forgalomban való részvételhez engedéllyel.

    Vannak olyan munkagépek, ha jól tudom, amik nem vehetnek részt közúti forgalomban, mert nincsenek felkészítve rá, pl mini kotró, villás targonca, ezekre úgymond vezető engedély valószínűleg nem kell, de kezelői az igen.


    A saját telkeden mit csinálsz a saját gépeddel az addig nem érdekel senkit általában, míg baj nem történik.


    http://www.targoncavezetoitanfolyam.hu/?menu=foldmunkagep
    " amennyiben a géppel közúton is közlekednek, akkor a vezetői engedély is előfeltétel. "


    Magyarán pl:
    JCB 3CX Turbo árokásó-rakodó-hoz
    T vagy C kategória

    Darus teherautóhoz C kategória

    ..stb.

    Tévedés jogát fenntartomsmile biggrin

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-15 11:11:17

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-15 11:04:18

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-13 22:14:28

    Válasz Tomi81 #1644. hozzászólására

    Nézegettem több szárzúzó gyártó termékét, majd közben jött egy videó amin elgondolkoztam



    Ha valami keménnyel találkozik a szárzúzó a kés az kitér előle, de utána jön a késtartó ami csak püföli az adott tárgyat.
    Ha valami kisebb átmérőjű a dolog akkor a traki átrántsa felette, majd szünet ha nem magasabb, mint a késtartó közepe és hátul megint püfölés.

    Ha valami hosszabb dologra pl egy bakhátra húzza rá az ember, akkor addig veri míg meg nem állítod.


    Ha egyenes a késtartó és van rajta terelő lemez


    vagy egy teljes kör alakú a védőlemez


    akkor jó esetben csak felúszik rá szárzúzó, csörömpölnek kések, de nem kezdi a késtartóval szétverni a dolgot, csak pörög a tetején.


    Ezek amúgy 84 inches azaz ~213cm szárzúzók késtartói.
    A kettő közt annyi különbség, hogy az aló Heavy Duty ott a gyártó azt mondja max 4 inches kb: ~10cm-es fa még belefér, az felsőnél meg csak 2inches kb: ~5 cm.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-13 16:07:54

    Válasz bandigh #200. hozzászólására

    Szerintem ott meg a kombájn vágoasztalánál a lehúzó hengert kell úgy megcsinálni, hogy ne csak lehúzza a szárat hanem roppantsa szét plusz alul a szárzúzórészt meg kicserélni láncosra.

    vagy
    Jobb helyeken és ahol igény van rá, van olyan szárzúzó ami rendre pakol és utána felbálázzák.





  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-13 15:32:07

    Az RZ szárzúzó késtartója ívben megvan hajlítva, ez mi miatt alakították így ?

    Tippre azért, hogy nagyobb azaz magasabb legyen a szárzúzó ház, hogy nagy mennyiségű anyag esetén is legyen hely az átfolyásra, ne fúljon be ?

    A tuskók, barázdák, bakhátak vakond- és disznótúrások esetén nem segít, sőt még káros is lehet az egyenes késtartóval szemben, szerintem.

    Kinek, mi a véleménye.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-13 12:15:52

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-13 00:16:40

    Válasz medikus #4702. hozzászólására



    Amelyiket körbecsavarták szövet gumi kombinációval ?
    Mostanában Classic néven fut ha jól látom.



    pl link, link2,


    Van még ilyen is , de lehet ennek már nem jó a szöge



    Ez is érdekes ezt méterbe adják és egy fém kapoccsal lehet toldani

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-12 20:53:59

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-12 19:59:14

    Válasz VMisi #25969. hozzászólására

    Manapság már nem "divat", de anno a TSZ időkben ez alap volt felénk.
    Vonuláskor elöl ment az IZS bakancs a villogóval ő volt egyben a gyors szerviz is, utána a kb 6 db kombájn, majd terepes IFA-k póttal, MTZ ivóvízzel kis tartállyal , MTZ DETK tartállyal ha oltani kell és a Zetor vagy RÁBA tárcsával .

    Körbevágták a táblát, majd a traki elindult és körbe tárcsázta.
    Ha volt árnyák akkor oda beálltak a vizes járgányok meg tárcsás traki "ügyeletbe".
    A kijáratnál meg a lányok írták a szállítókat a IFA-soknak, amikor végeztek akkor költözés a másik táblára.

    Megvolt a hangulata.

    Tűzeset talán egy volt borsó aratáskor egy csapágy túlhevült a vágóasztalban, de nem lett nagy gond.
    Akkoriban még lehetett tarlót égetni.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-12 11:29:45

    Válasz Mtz 550E #70826. hozzászólására

    Nem csak a féktárcsa kopott az évek során hanem a fémrészek amihez hozzáért, nyomólapok, fékház ..stb,

    Példának okáért tételezünk fel, hogy 1mm-ert számolsz kopásnak a fémrészeken akkor az a 4 felületnél összesen 4mm hiányzik.
    Magyarán a féktárcsára visszavetítve akkor 13mm vastagnak kéne lenniük, hogy a gyári hézagokkal működjön a fék.

    Ezt az eltérést akarja kiméretni veled Medikus, hogy tudd mennyivel vastagabb féktárcsa kell.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-11 23:01:57

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-11 22:48:34

    Válasz Keresztesjoco #7359. hozzászólására



    Az elején igen, de a hátulján?
    vagy már lekopott vagy lefestették
    Valószínű Special lesz




    A Junior-on más sorrendben van a felirat


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-11 20:17:41

    Válasz Keresztesjoco #7355. hozzászólására

    A typ20 annyit jelent, hogy ez egy 2 méter széles vetőgép.
    Valószínűleg D7, de az oldalukat nézve volt D8-ban is typ 20.
    Azontúl D7 type 20-ból is volt
    Junior és Spezial ...

    Amazone kezelési
    Amazone alkatészek

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-09 01:24:52

    Válasz .Richard. #2396. hozzászólására



    Nem tudom a kép szöge csalóka vagy tényleg nincs szögben majd megírja remélem.

    Itt egy kép, talán ezen is látható a szög.


    Amúgy a másik topikban használt spaniferes + drótkötél annyival jobb talán, hogy a visszacsukásnál, nem kell belemászni felakasztani a kampóra.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-09 00:34:32

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-08 13:35:29

    Válasz visyistvan #478. hozzászólására

    Mákom van? Termelői tapasztalatok a máktermesztésről
    Pájtli József 2014.06.05
    link

    "21 év tapasztalata után elmondhatom,"
    "Betakarítás és tárolás

    Az ipari mákot gubóval együtt kell betakarítani, ami nagy munkaigényű kézi szedéssel jár, de már léteznek gubóbetakarító gépek is.

    Az étkezési mákot gabonakombájnnal is arathatjuk. Célszerű a gépeket gumiborítású verőlécekkel felszerelni és a dobfordulatot 500 fordulat/percre csökkenteni. Magas fordulat esetén jelentősen sérül a mag, ezzel romlik annak eltarthatósága. Betakarításkor a túl száraz mag növeli a törés veszélyét.

    A kicsépelt, beszállított mag és tok keverékét azonnal szükséges előtisztítani, szétválasztani. A teljes tisztításig a magvakat nem szabad 20 cm-nél magasabb garmadában tartani. Az így előtisztított mákmag szakszerű elhelyezéssel károsodás nélkül tárolható.
    A mákot vékony, kb. 5 cm rétegben, jól szellőztethető helyen kell elteríteni és naponta forgatni.
    Két hét múlva a mák – nedvességtartalomtól függően – 15–20 cm-es réteg vastagságban ömlesztve, vagy zsákolva raktározható.
    Szellőztetésről ezt követően is gondoskodni kell.
    A +4°C alatti, szellős, rovarmentes tárolóban, havonta egyszeri átforgatással 1–1,5 évig is tárolható az étkezésre alkalmas mák."

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-08 13:09:58

    Válasz bandigh #177. hozzászólására

    Ez a ti műfajotok, de szerintem érdemes elől a nagyobb rés, ami függ attól is mennyi a szalma, illetve szármaradvány.


    "A cséplőszerkezet munkájának elemzése

    A beetetett gabonaréteg a verőléc és a kosár között halad a forgásirányban. A gabona sebessége a rétegben nem azonos; legnagyobb a verőlécekkel közvetlenül érintkező szálak sebessége, legkisebb a kosárral érintkezőké. A réteg átlagsebessége a kerületi sebességnek 0,3–0,4-szerese. A gabonaréteg relatív visszamaradása miatt a verőléc erős dörzsölő hatást fejt ki. A verőléc a borda alacsonyabb végével halad előre, így ékhatást fejt ki a rétegre, miáltal a kicsépelt szemeket és a törmelék egy részét sugárirányban terelve átszorítja a kosáron.

    A cséplést a verőlécek dörzsölő hatása mellett nagymértékben elősegíti a gyorsulás, amely a kalászokat éri a behúzás pillanatában. Mérések alapján a gabonára ható gyorsulás 30 m/s kerületi sebesség esetén eléri a 8000 m/s2 értéket; egy átlagos 0,044 g tömegű szemre ez esetben 0,35 N erő hat, amely meghaladja a kalászból való eltávolításhoz szükséges 0,2–0,25 N erőt.
    "

    "
    A kosár körülfogási szöge a mai gépeknél 105–150° között van, ennek megfelelően változik a cséplési úthossz (kosárív) is. A cséplőszerkezeten a termény 0,01–0,02 s alatt halad át, és 8–12 m/s átlagos sebességgel hagyja el a dobot.
    "


    Kíváncsiságból kiszámolom mit ad ki
    30m/s az egy 0.6 m-es dobármérőnél.

    A kör kerülete K = 2 ∙ r ∙ π.
    0,6 m ∙ π = 1,88495m
    azaz egy fordulat alatt ekkora utat tesz meg.

    Mivel kombájnokban általában a dobfordulat mértékegysége fordulat/perc így a 30m/s az 1800m/perc ezt elosszuk a dob kerületével és 1800m/perc / 1,88495m = 954,93249 fordulat/percet kapunk.
    955 f/min, hogy ez mennyire stimmel a gyári ajánlásokhoz azt nem tudom.




  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-08 10:54:22

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-08 10:25:53

    Válasz GREVEN #172. hozzászólására

    Tippre szerintem a cséplési elv nem változik a márkával így szerintem elől ahol ahol belép az anyag nagyobb a hézag és hátrafelé szűkül, ahol a szalma távozik.

    De itt a tananyag

    " A kosárlécek és a kosárhuzalok közötti átejtő felületen hull át a kicsépelt mag és törek nagy része. Az állítható dobhézag a forgásirányban szűkül ( h 1 > h 2 ). A szűkülő cséplőrés lehetővé teszi, hogy a bemenő anyag cséplése fokozatosan történjen. A szűkülő résben kialakuló szorító hatás elősegíti a dob behúzóképességét. A dobhézag a bemeneti oldalon h 1 = 10–30 mm, a kimenetnél h 2 = 3–20 mm. Ez az állítási határ típustól függően változhat. A dobhézagokat a terménynek megfelelően állítják be (fajta, nedvességtartalom stb.). "

    Mezőgazdasági gépszerkezettan Szendrő Péter

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-08 10:04:03

    Válasz Nyomasek Bobo #70808. hozzászólására

    Nevetni fogsz, de az öreg anno a hideg idők eljöttével mindig úgy parkolt a gépekkel, hogy az adagolót és a gázolajszűrőt süsse a nap.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-08 09:46:27

    Válasz mtz1221 #2377. hozzászólására

    Ahogy visszább is írják, nem párhuzamos a tengelye a platóval, elvileg.

    Móricka ON smile biggrin



    Így amikor lefele áll és feszes a kötél elvileg lecsúszik, de ahogy írták inkább "robban", tonnákról beszélünk.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-06 12:57:47

    Tiszteletem!

    A "Fiat traktorok" topikban a #186 hsz-ben a
    3 link közül a középsőt rosszul adtam meg, tudjátok-e javítani erre

    https://www.tractorum.it/database-brochure/func-download/267/chk,7cabe7f39b0b318ef1ef7b99b413168f/no_html,1/

    Kösz

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-06 12:51:29

    Válasz markoshunor8 #185. hozzászólására


    https://picclick.co.uk/Fiat-1880-1880dt-tractor-8-pg-leaflet-254629858394.html#&gid=1&pid=5

    file:///C:/Users/ZUZO/AppData/Local/Temp/Fiat+1880.pdf

    http://www.tractordata.com/farm-tractors/002/0/0/2003-fiat-1880.html

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-06 12:41:02

    Válasz baryll #1006. hozzászólására

    Többféle egyszeres működésű munkahenger van pl: a mi rakodónkon búvárdugattyús munkahenger van, ez csak egy sima tengely aminek a végén van egy acél gyűrű a végállás miatt, hogy ki ne nyomja, de nincs benne vezető-dugattyú és azon tömítések.
    Itt a munkahenger fejrészében vannak tömítések és ennyi.
    Nem lehet, hogy a működtető eszköz nagyobb olajnyomást használ, mint amit előírnak a munkahengerekhez?

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2020-07-06 11:55:22

    Válasz fenyvesi.rob #1518. hozzászólására




    Hát lehet erős fa volt, de a levelei nem szépek, hanem halványzöldek és az erezet meg sötét zöld én valamilyen tápanyaghiányra tippelnék.
    Nem értek hozzá,csak egy tipp, lehet pl vas ?

    Itt pl írnak ilyeneket a 11 oldalon
    https://docplayer.hu/docview/91/104947036/#page=11

    A VASHIÁNY TÜNETEI
    A vas a növényekben igen lassan mozog, ezért hiánya a hajtások
    felső végén található fiatal leveleken jelentkezik először,
    érközi sárgulások, kifehéredések formájában.
    Csak az oldalerek melletti szűk sáv marad zöld (ún. klorózis vagy sárgulás).
    A vashiány következtében általános jelenség a növekedés
    csökkenés és a gyenge virágkötés.
    Korlátozott a gyümölcs kötődése és színeződése is.
    Csökken a növények fagy-, illetve télállósága.
    Súlyosabb esetekben az elsárgult, majd kifehéredett részek elszáradnak és levélhullás is jelentkezhet.

    Hüvös tavaszi időben, illetve a gyakori magas talaj,
    illetve öntözővíz pH miatt (kemény víz) felvétele sokszor
    igen nehézkes a növény számára.
    Ha valamely ásványi tápelemből túlzott mennyiség található meg a talajban,
    az gátolhatja a többi tápelem felvételét, például a foszfor,
    a réz vagy a mangánionok negatívan befolyásolják a vasionok felvehetőségét.
    A vas elérhetősége nagymértékben függ a talaj, illetve az öntözővíz
    mésztartalmától is.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

// SZERVERBŐVÍTÉS //

Áprilisban közel 1 millió látogatónk volt, és folyamatosan csúcsokat dönt az Agroinform.hu látogatottásága, ezért bővítjük és továbbfejlesztjük a portált kiszolgáló szerverparkot. Kérünk, ha bármilyen lassulást, működési rendellenességet tapasztalsz a portálon, ezen a linken jelezd. Köszönjük!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]