_NB_ adatlapja

Becenév:_NB_

Csatlakozott:2010-06-20 20:08:29

Utolsó belépés:2019-04-22 15:32:30

Fórum hozzászólás:985

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-22 20:34:56

    Válasz radicst #1583. hozzászólására



    A felni-re nincs ráírva milyen széles ?
    4Jx12 vagy valami hasonló

    Van hozzá használati utasítás, milyen kerékkel adták ki?

    Azt megtudod mérni a felnin mennyi a peremek belső távolsága, ha nincs ráírva.
    1 col=2,54cm

    -------------------------------------------------------------------------------
    Ha hinni lehet e oldalnak akkor 4.00-12
    https://www.hoyetractor.com/tiresize.htm

    a régi klasszikus hurka mintával, hogy talajon jól irányítható maradjon
    https://www.hoyetractor.com/PROD/4-12RIB.htm


    --------------------------------------------------------------------------------
    Itt egy kezelési a Yanmar 135-155-ös családhoz itt pl az egyik verziónál a felni

    4JAx12 a felnire és 5-12 gumit írja, ha majd tudod a felni méretét akkor már könnyebb válogatni.
    http://vieux.tracteurs.free.fr/pdf/Yanmar135_155_Manuel_Atelier

    ----------------------------------------------------------------------------------

    A C-s teherabroncsok azért tudnak komoly súlyokat cipelni, de ezek mintája nem túl mély.
    A 4colnál kicsivel szélesebbek és lehet hogy magasabb is egy kicsit némelyik.
    pl:
    4.80-12 is tud 80-as load indexet
    125/R12C méretben (ami kb:5col) 81 load index
    5.00R12C méretben 81-83 load index
    145R12C-ben meg sok típus van 81-86 load index-el

    https://www.maxxis.co.uk/media/35821/Load-Index_500x735.jpg

    http://www.speedwaystyres.com/catalogue.html

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-22 16:54:53

    Válasz radicst #1577. hozzászólására



    A külső gumiknál a gyártó feltünteti a terhelhetőségi index értéket, amihez mindig tartozik sebesség és nyomás adat is.

    Egy gumi abroncsnak vannak maximális értékei terhelhetőségre, nyomásra, sebességre.
    Bizonyos határokon belül pl: a nyomás növelés és a sebesség csökkentés az növeli a terhelhetőséget, míg fordítva a terhelhetőség csökken.


    ----------------------------------------------------------------------------
    Itt egy példa, hogy értsd miről van szó.
    Kapcsold át metric-re hogy érthető legyen.
    link
    A terhelhetőségi és sebesség index, amit általában a gumi oldalán is feltüntetnek.
    91 A6 (83 A8)
    A 91 az 615kg-ig, A6 azaz 30km/h-ig. és 3,2bar-on.
    és zárójelben szerepel egy magasabb sebességhez tartózó terhelhetőség
    a 83 az 487kg-ig, és A8 azaz 40km/h-ig és 3,2bar-on.

    Táblázatokat a neten találsz a terhelhetőségi és sebesség index-ről.
    ----------------------------------------------------------------------------
    Ha már személyautó gumiban gondolkozol akkor a "C" jelzésű azaz Cargo gumik a jók, ezek a kisteher- és teherautók gumijai növelt terhelhetőséggel.

    De figyelembe kell venni, hogy ezeknél igen magas sebességhez van megadva a terhelhetőség, tehát egy kistraki 30km/h -nál ez elvileg növekedhet.
    Ilyenkor jó ha a gyártó több adatot is megad.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 23:26:04

    Válasz _NB_ #497. hozzászólására

    Ezzel youtube linkkel mellé lőttem, mert emlékeztem valami trópusi országban nagyon nyomták ezt az autó aksi felújítást, emberke mosogatta valamivel egy asztalon, de linkemben nem az szerepel sajna.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 22:55:00

    Válasz Sanyee #496. hozzászólására

    Én inkább a az alkohollal feltöltött aksitól tartanék, ott csak óvatosan a szikrákkal.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 22:52:46

    Válasz máris szomszéd #494. hozzászólására



    Ha jól emlékszem te sem vagy már olyan fiatal.
    Régen voltak a bakelitházas aksik amiknek szurokkal volt lezárva a teteje, ezeket simán fellehetett újítani.


    A Youtubon már én is nézegettem vidiket, de próbálni még nem próbáltam.
    link

    Elvileg sulfát rakodik az ólom lemezekre, ezt kell leszedni róla, ez lepotyog alulra és ha sok van belőle akkor képes és összezárja alul a lemezeket, ezért kell kimosni elvileg.
    Elektronikus Szulfátlanító

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 22:17:07

    Válasz Mate11 #21151. hozzászólására



    Itt írnak hibáról angolul a legalsó hsz
    link
    google fordítős részlet a hsz.-ből

    "A 8310-nek néhány problémája egyedülálló volt az összes tízes sorozat esetében: A legnagyobb a "dugattyú-dezonálás" nevű probléma. Ez általában az első 3000 órában történt. A Kolbenschmidt által gyártott dugattyúk az acél dugattyúgyűrűbetét és az alatta levő alumínium korona között elkezdenek elkülönülni. Végül a dugattyú tetejéből egy darab letört és tönkre teszi az adott hengert,a két szelepet, egy injektort és a turbót. Mindig megpróbálom eladni a másik öt dugattyút is, mivel valószínűleg egyszerre gyártották őket, és hamarosan hajlamosak tönkremenni. Soha nem láttam megismételni a meghibásodást, ha mindent cseréltek. Legalább három év múlva kellett csinálnom az egyiket, ezért remélhetőleg a problémás dugattyúk többsége megváltozott.

    Egy másik probléma, melyet a tízes sorozatot érintheti, a műanyag vízszivattyú járókerék. Láttam, hogy 4 vagy 5 laza és a motor túlmelegedett. Az új szivattyú fém járókerékkel rendelkezik.

    Tudomásom szerint ezek az egyetlen olyan probléma, amely egyedülálló a nyolcezer tíz sorozat számára, amit valószínűleg láthat."

    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    A legszomorúbb, hogy ez egy sima "rutin műtét" kéne legyen, tehát nem kell egy fejtörős hibát csomó kizárással megtalálni, hanem csak szétszed csere összerak és "jó napot", a JD szerelési szerintem lépésről-lépésre leírja mit, hogy kell csinálni.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 18:02:15

    Válasz Kálmán László #21116. hozzászólására



    Van a bajuszkapcsoló, oda írja a munkalámpákat

    Field light switch (E) controls:
    Side finder lights with turn signal lever

    Üzemi fényszóró kapcsoló (E), amely a következőket kapcsolja:
    Oldalsó munkalámpák, irányjelző kapcsolóval

    Ez melyikre érti? ami a kapaszkodó korlátra van rögzítve ? A kapcsolást hogy érti hogy az irányjelző karral?

    ----------------------------------------------------------------------------------------
    A könyöklőre meg a tarlólámpákat amihez tesz egy megjegyzést
    "Üzemi fényszórók 1 (Mellső tarlóvilágítás) kapcsoló

    A kapcsoló lenyomásával kapcsolhatja BE/KI a mellső tarlóvilágítást.

    MEGJEGYZÉS: Ha a közúti fények BE vannak kapcsolva, a tarlóvilágítást és a hátsó ívfényeket nem lehet bekapcsolni.
    A tarlóvilágítás fényt biztosít a kezelőnek éjszakai munkálatoknál és rossz látási viszonyok esetén."

    A fülke alján a két C vel jelölt lámpára azt írja
    "Munkalámpák széles adapterekhez (opció)"
    Ez mit takar, olyan nincs, hogy adapter függő esetleg?
    Tehát csak a nagy adaptereket ha felteszed akkor működik? (lehet túlgondolom)

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 15:34:34

    Válasz gabor.kore44 #2316. hozzászólására

    Közös nyomócsöves ?
    Ha igen akkor nyomásszabályzó szelep/ek ?

    ---------------------------------------
    Toyota Dynak-nál gyakori ez az elindul megy, majd pár percig majd megáll ott a nyomást tartó vagy szabályzó szelep gatya, van olyan is ha test nélkül ráindítasz a vezérlő komputernek annyi, olyankor bár elindul, de pármásodperc után leáll.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 14:41:07

    Válasz Sk Laci #21106. hozzászólására

    Ez is egy dolog hogy alig találnak megfelelő alkatrészt, a másik ami engem jobban zavar a beazonosításnál is vannak gondok, nem túl jó ilyen téren az alkatrész kereskedők rendszere.

    Pl: Személyautónál is csomó után keresgélést igényel, mert minden alkatrészt megkerestem a gyártó oldalán, hogy ott mit írnak, mert az alkatrész boltban simán odaadták előszór a nem belevalót, hiába forgalmi, motor, alvázszám, rossz, pontatlan a rendszerük.
    Volt már nálunk is franciából légipostán érkezett alkatrész, ki is kerekedett a szemünk az árán.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 14:15:45

    Válasz csoppika #63677. hozzászólására

    Á valóban, kösz a helyreigazítást, rosszul értelmeztem múltkor az ábrát.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 13:45:52

    Válasz Sk Laci #1198. hozzászólására



    Állom szinten, nekem azért akad meg a 3 pontos masinán a szemem, mert egy közepes gazdaságban ha bedöglik a traki akkor a könnyebb melókat eltudja végezni, de hogy a valóságban ez hogy működne passz.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 13:04:50

    Válasz medikus #63670. hozzászólására

    Ahhoz kellene valami segéd tárcsa 4-5-6 mágnessel.
    Pont a héten a Hardi permetezőnél néztem, hogy egy jeladó van csak a nagy keréken, ami nem túl pontos ez miatt szerintem.
    Ha lenne egy kisebb fém körmös mankókerék amit húzna maga után és gyakrabban adna jelet, nem tudom menyit számítana.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 12:41:33

    A Merlo MultiFarmer amin van 3 pont az nem játszik ?

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 12:14:22

    Válasz Mate11 #21097. hozzászólására

    Ez érdekes, ha nem indul egy dugó és gyűrű csere után a traki akkor én amire gyanakodnak
    1. nem sikerült a légtelenítés, nem jut el az üzemanyag a porlasztóig
    2.a) ha van üzemanyag és ne indul akkor vezérlés nem lett elrakva
    2.b) ha van üzemanyag és nem indul akkor kompresszió megvan e, szelepek jól zárnak

    Aztán, hogy egy ilyen trakiban milyen védelmi rendszerek vannak azt nem tudom, pl: alacsony a motor olaj szint és olajnyomás esetén esetleg nem indítható.
    Tehát nem a 6 új porlasztó az első gondolatom.

    Minden szakmában van tanuló pénz, de azt jobb esetben nem a megrendelő fizeti hanem aki elb@sza.


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mindenesetre itt egy amcsi muksó aki egyedül mondhatni a pusztában javít ilyen gépeket, ide kéne elküldeni az összes szervizest tangyakorlatra . . . kenyéren és vízen
    link

    Itt egy 6170r motorját kikapja és atomjaira szedi
    link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-16 11:40:51

    Válasz Kálmán László #21100. hozzászólására



    Kombájnok - 2012/2013-as modellek
    W540, W550, W650, W660,
    T550, T560, T660, T670, széles fülkével
    link

    Elvileg széles adapter munka lámpa.
    A 30-as és 50-es szakaszban irkálnak valamit, de nézd át hátha találsz valamit.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 23:56:52

    Válasz szanberg #1225. hozzászólására



    Kíváncsi voltam mi a hatóanyaga a Victus 40 OD-nek, Nikoszulfuron
    állítólag más néven Kelvin 40 OD,
    de mindkettő engedélye 2018.12.31 lejárt

    Ettől függetlenül van ilyen hatóanyaggal vegyszer, nem is egy, amiknek van engedélye és tartalmaz
    Dikamba-t és még valami 3. szert is.
    link

    Persze ha maradt Victus az más tészta, akkor kell keresni mellé valamit.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 20:04:22

    Válasz bandigh #21095. hozzászólására

    Alapos csak szeretnék lenni, de simán összekevertem a SRI-t az SLR-vel.

    Gondoltam naivan ez az S-es érték ami segít kiszámolnia kerék átmérőt, de nemsmile whistling.
    Innentől érdekes a történet, mert nem mindegyik gyártó árulja el a RC-t, a kerék terhelt gördülési kerületet.

    Van egy Michelin katalógus itt szerepelnek RC értékek és RCI értékek is.
    link

    Persze az RC érték gyártónként, kerék fajtánként, mintázatonként eltérő.
    Van még az RCI (Rolling Circumference Index) ez egy olyan szám ami a közel azonos RC méretű kerekeket jelöli egy számmal.
    Így tudunk keresgélni szélesebb vagy keskenyebb kerekeket úgy, hogy a nem változik az első hátsó kerék gördülési aránya, persze ehhez felnit is kell cserélni a legtöbb esetben.

    Pl: egy Firestone katalógus RCI szerint rendezve
    link



    A magyar nyelvű JD használatinál hiányzik egy tört vonal a képleteknél, anélkül nehezebb értelmezni, plusz itt egy ábra, ami a magyarból vagy kimarad vagy csak nem láttam


    link


    RC
    Rolling Circumference at reference
    load and pressure. Distance covered
    in one complete revolution of the
    wheel on an asphalt road. Value
    in mm measured according to
    ISO11795.

    SLR
    Static Loaded Radius is the radius
    from the wheel centre down to
    the ground, at reference load and
    pressure. The difference between
    unloaded radius and static loaded
    radius is called deflection. This value
    varies between 15-30% of the tire
    section height, depending on tire
    type.

    SRI
    The Speed Radius Index states a
    theoretical value only to be used for
    calculation of the max speed of a
    vehicle according to EU homologation
    procedures.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 17:05:52

    Válasz UE-28 #166. hozzászólására

    Itt hivatalos anyag
    https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99000006.KOH

    CTRL+F és utána
    - oldalsó fényvisszaverő
    - oldalsó helyzetjelző
    - pótkocsi
    szavakra érdemes keresni

    (halványan dereng valami régről, hogy a nyerges vontatók pótjára kellett felszerelni vagy helyzetjelzőt vagy fényvisszaverő matricát bizonyos távolságokra, a rendeletet felületesen átfutva eddig a "szabad" szóval találkoztam, utána kell járni)

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 16:27:16

    Válasz _NB_ #21093. hozzászólására

    Az url-ből visszanézve elvileg itt vannak a manaual-ok, de sok nem elérhető

    John Deere Ag - New Equipment: Technical Publications - Equipment Search
    link

    Keresés után alul megjelennek a zölden a linkek,
    (lehet magyar nyelvet is beállítani a szűrésnél, de valószínű csökkenti a találatokat, passz)



    ezeket másik ablakban egyenként megnyitva látható, hogy van e elérhető használati, (zöld OMAL...link)



    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    A lentebb keresett JD6105M van magyar nyelven is
    .Szabi-t kell elkapni , hogy milyen évjáratú a traki ?
    2012 utáni vagy 2016 utáni
    (pl itt is előjön hogy angolul van manuál a 2016 utáni trakikhoz,de magyarul nincs)

    PL:
    A 2012 utáni JD 6105M, 6115M, 6125M,
    6130M és 6140M traktorok
    link

    itt baloldalt a könyvtármenüben a 65-s szekció utolsó egy harmadában vannak a linkek a
    "Gumiabroncs kombinációk...." (Tire Combinations ...)névnél
    alatt pár sorral
    a "A gumiabroncs-kombináció kiszámítása..." (Calculate Tire Combinations)

    Így kerek a történet,
    mert az SRI értékeket a "Gumiabroncs kombinációk...."-nál kapja meg az ember amit használni kell a "A gumiabroncs-kombináció kiszámítása..." oldalnál.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 15:35:48

    Válasz Drisa #21092. hozzászólására

    Google bácsival kerestem csak.
    Régebbről emlékeztem rá, hogy több típusé is elérhető volt.

    John Deere, Calculate, Tire Combination,
    e szavak mögé beírtam a típust és ennyi volt
    link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 14:26:06

    Válasz szanberg #1222. hozzászólására



    A vegyszerekhez nem értek, csak kíváncsi voltam.
    A helyi keresőben viszont nagyon jól fel van tüntetve a hatóanyag, a Dikamba és Topramezon.

    A Topramezon-ra keresve csak a Clio és Stellar jön elő, mindkettő engedélye lejárt.

    Dikamba-ra keresve 7 oldalnyi találat van, itt a szűrőbe felül bekapcsolva az "Érvényes engedélyt" már csak 4 oldal marad.
    link

    Ezt még tovább szűkítheted ha megadod a "Kultúra"-t,
    lehet találsz fogadra valót köztük, ha bejött ez a gyomirtó.

    - A Topramezon elvileg
    "A kukoricában a postemergenset használják, és a széleslevelű gyomok és a füvek ellen hat."
    link

    - A Dikamba link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 13:31:51

    Válasz szanberg #1220. hozzászólására

    A helyi kereső szerint elvileg 4 éve.
    https://www.agroinform.hu/novenyvedoszer/szer/stellar

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 12:43:41

    Válasz .Szabi #21088. hozzászólására

    Itt hivatalos számolgató
    http://manuals.deere.com/omview/OMAL213126_19/OULXA64,0002C13_19_20130301.html

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 11:59:17

    Válasz dracke #6708. hozzászólására

    Az IH CYCLO 400 javítása totyikkban van egy ilyen absztrakt mű smile biggrin elvileg a 800-hoz írták talán, nem tudom kompatibilis e a 400-al
    https://www.agroinform.hu/files/forum/agroinform_20141226170951_2012_03_30_13_18_18_517.jpg

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 11:55:20

    Válasz dracke #399. hozzászólására

    Ez csak alkatrész jegyzék, nem tudom ezt kerested e, de mert van több cyclo is
    https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr63155ar1238983

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-15 11:42:32

    IH CYCLO - kukorica vetés amerikai módra link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-14 22:47:56

    Válasz csoppika #181. hozzászólására

    Elvileg
    http://www.soudal.hu/diy-hybrid-polimerek/item/720-fix-all-flexi

    Létezik javító készlet üvegszálhoz, de az drágább, hogy melyik hogy válik be azt nem tudom.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-14 22:13:55

    Válasz mocsok14 #1504. hozzászólására

    Itt nálunk pár termelő összebeszélt, majd a polgármesternek előadták, és csináltak a falu szélén pár asztalt és minden szombaton van a termelői piac.(méz, zöldség(feldogozott formában is, mindenféle savanyúság)és mindenféle húskészítmény)
    - a helyi kistermelőknek van, tehát nem jön a kamionos gazda árulnia krumplit tonna szám
    - a falu szélén, hogy a faluban lévő boltosok "megnyugodjanak"

    Te látod, hogyan alakul a gazdaságod és a piacod, de a hivatalos út valamilyen szinten véd az irigyeidtől is, nem találnak rajtad fogást és nyugodtan alszol.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-14 21:40:37

    Válasz _NB_ #321. hozzászólására

    *javítva
    A PDF *297. oldalán vagy könyv 250. oldalán a hengerenkéntiről.


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-14 21:38:42

    Válasz bububer #320. hozzászólására

    A könyv oldalszáma szerint 229.-tól
    a PDF nézőben meg 276-tól van szó a elektromos hálózatról.


    Konkrétan a PDF 296. oldalán vagy könyv 249. oldalán van szó a fáklyás izzítóról

    A PDF 397. oldalán vagy könyv 250. oldalán a hengerenkéntiről.

    PDF 306. oldalán vagy könyv 259. oldalán meg az izzítógyertya ellenőrzés van

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-14 16:15:11

    Válasz vidimazsi #23516. hozzászólására

    Van egy elég jó orosz fóruma a T-25 nek
    link

    Ezen a fórumon van nekik egy topikuk a traki festegetésről

    A link
    1. kép a napszítta itt-ott rozsdás eredeti állapot
    2.-3. kép a már lefestett traki
    4.-5. kép a kilincs takaró és a festék összehasonlítása és maga festék

    kb erre gondolnak a többiek, amikor azt mondják, hogy egy napfénytől védett helyen lévő festett alkatrészt kell keresni, ezen lévő szín áll a legközelebb az eredeti színhez.
    Ha leszerelhető akkor egy autó festékboltban betudják azonosítani a színkódját.

    --------------------------------------------------------------------------------------
    Kíváncsiságból rákerestem arra színre amit a fórumozó használt
    165 Темная красно-оранжевая (165 Sötétvörös-narancssárga)
    link

    ez nem tudom, hogy a gyári szín e, amúgy a gyártó oldalán ez egy Lada szín link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-14 14:16:45

    Válasz csferri #325. hozzászólására






    http://www.hardi.com.au/service-support
    link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-14 01:31:13

    Válasz Agromanó #537. hozzászólására

    Nem tudom ezt olvastad-e, ez a hivatalos fejtágító.

    Nitrát gazdálkodói kézikönyv
    pdf link


    és a többi fejtágító
    link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-13 17:11:32

    Válasz szanberg #22947. hozzászólására

    Nálad azért az is számíthat, hogy nagy gépeid vannak, mármint nehezek.
    Gege-nál tippre a kombájn a legnehezebb dolog és max ha pótossal viszi le a földről a terményt.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-13 12:28:15

    Válasz Sk Laci #3225. hozzászólására

    Ja így már értelek, ha így nézzük a traki szót akkor tényleg nem traki.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-12 21:12:57

    Válasz Maszek Zs #7800. hozzászólására

    Pdf alján szerepelnek, de az 2011-es nem tudom létezik e még.
    https://autotechnika.hu/data/file/2700/9402,50

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-12 19:22:13

    Válasz ..MZ/X.. #7797. hozzászólására

    Találtam egy ilyet, nem amcsi angol, belehúzol még a Brexit előtt beraktározol belőle
    https://plastigauge.co.uk/shop/

    Az ár stimmel 2000 alatti, csak itt a kilométerek vannak 2000 felett smile lol



  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-12 17:38:28

    Válasz _NB_ #3223. hozzászólására

    Bocsi nem Csappika, Csoppika :)

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-12 17:37:17

    Válasz Sk Laci #3220. hozzászólására
    Anno 2000-ben, már a kanadai dohányfarmerek a motorüléses quad-al furikáztak az ültetvényre, kihúzni az automata öntözőfejet.

    És pont a Csappika által linkelt oldalon is a fülkés változatnál is van róla kép



    A lőtéren meg volt 3 tengelyes ami hordta korongokat.

    Kishazánkban most kezdjük azt a szintet alulról karcolni, mert egy rendes összkerekes, (nem a kínai csettegők)igen jó szolgálatot tud tenni egy gazdaságban.

    Bejárni a földeket, ha olyan a termény akár rá is hajthatsz nem okoz nagy kárt könnyű, elmehetsz vadászni, horgászni vele, földvégi fásítást (spalétot) gatyába rázni, fűkasza bedob és árok kaszálás.
    Zöldségesek, kertészek, szőlő művelők, pik-pak tudnak vele hurcolni dolgokat.
    Utánfutók garmadája van hozzá kint, itthon nem tudom mi a szabályozás rá.
    Ha megnézel egy ha.hu hírdetést a szövegben ez áll"T3B MEZŐGAZDASÁGI VONTATÓKÉNT VÁLLALKOZÁSOK SZÁMÁRA A GÉP ÁFA-JA VISSZAIGÉNYELHETŐ! "



    A környéken olyan 20-30km ig még boltba is simán ellehet vele járni szerintem :)


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-11 13:24:43

    Válasz ..MZ/X.. #7790. hozzászólására

    Én most találkoztam vele érdekes
    Amúgy mennyi a jó ár érte ?

    https://hu.rs-online.com/web/c/teszteles-es-meres/linearis-meres/resmerok/?applied-dimensions=4291330479

    Végszükség esetén a tömör nem gyantás forrasztó ón nem jó?
    Nem tudom mennyire képes kilapulni , de van belőle 0.25, 0.5 mm-es, a képlet meg adott.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-11 12:00:41

    Válasz atisgyulai #7792. hozzászólására

    Tippre valami ilyesmi
    http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/figyelem-hetfotol-fizetos-a-spar-parkolo-2017-09-29-131650

    Pöstön ha jól tudom 10 perc és 75méter a limit, a 75 nem oda vissza értendő

    Ez a limit arra jó ha te épp az automatánál veszed a jegyet miközben a parkolóőr ép megbüntet akkor storno a bünti mert 10 percen belül van.

    Tippre a parkoló be lehet kamerázva, így nehéz elsütni, a mobilról indítasz egy parkolóst miközben az őr ép a cetlit írja stiklit ...

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-10 15:27:57

    Válasz bs80.td #1036. hozzászólására

    Van még olyan dolog a homlokrakodóknál(lehet már írtam egyszer: ), hogy az első tengely mozgási szögét ütközővel korlátozzák, ez a borulástól véd valamennyire.

    Ha nagyot markol a gép és tolatsz elfele miközben kanyarodsz akkor képes a traki elbillenni, mivel az első tengely középen van rögzítve.
    Furcsán hangzik, de ilyen szempontból ezek a régi kialakítású trakik egy 3 kerekű triciklihez hasonlítanak, hiába a négy kerék.

    Az ütközőt lehet fixre csinálni vagy csak ideiglenesre, hogy amikor kell akkor oda lehet fordítan, a drága gépeken van hidraulikusan stabilizált első tengely is..ect

    Lehet a te konstrukciód stabil nélküle is, ezt majd kitapasztalod.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-10 14:28:41

    Válasz bs80.td #1029. hozzászólására

    Nagyon fain lett smile thumbup
    Amikor ráébred az ember, hogy mennyi mindenben tud segíteni a gazdaságban csak mosolyog az ember a másikon.
    Pl: vetésnél egy távolabbi földnél,a pótkocsira feldobjuk a vetőgépet és big-bag zsákba mellé a vetőmagot, meg ami kell és irány.
    Régen meg ment az agyalás, hogy a vetőmag is kint legyen a vetőgép is . . . aztán mindez vissza
    Műtrágyázás szintén zenész.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-09 22:04:14

    Szerintem a nyugati bérek + a teljes raktár logisztika rezsije, feldobják egy-egy alkatrész árát, rendesen.

    Német és Francia minimálbér
    1 498 EUR havonta (2018. júl.)

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-09 19:55:34

    Válasz kamus #23493. hozzászólására

    A forgalmiban beírt súly adatok a mérvadóak nem az, hogy egy vagy két tengelyes.

    Ami miatt esetleg sokan az egytengelyest húzták,
    az az, hogy a hasznos terhelhetőség csökken a plusz egy tengely és forgózsámoly miatt a másik, hogy a legtöbb kis traktoron nincs átmenő fék, így a pótkocsi, vagy fék nélküli, vagy ráfutófékes lehet csak ami befolyásolja a vontatható tömeget lásd lejjebb.

    Ha neked hivatalosan be van jegyezve a légfék, akkor ahhoz a forgalmiban adtak meg pótkocsi össztömeget.
    Ha meg kertekalatti a paripa akkor meg a józan ész a határ.

    A KöHÉM rendelet egyrészt az irányadó, másrészt a gyártó.

    -----------------------------------------------------------------------------
    Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

    21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.

    (2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt

    ........

    d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,


    (3) Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét.

    (4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.

    -----------------------------------------------------------------------------
    fogalmak

    „üres tömeg”: a rendeltetésszerű használatra alkalmas jármű tömege, amely magába foglalja a jármű, annak alkatrészei és önálló műszaki egységei (ideértve a gyártó által biztosított világító és fényjelző berendezéseket is) tökéletes működését biztosító mennyiségű folyadékokat (pl. akkumulátorsav, hidraulikafolyadék, motorolaj) is, - az üzemanyag, illetve az üzemanyag-olaj keverék tömege azonban nem számít az „üres tömeg”-be,

    d) „saját tömeg”: a jármű üres tömege, amelyhez hozzá kell adni az üzemanyag, illetve az üzemanyag-olaj keverék tömegét az üzemanyagtartálynak a gyártó által megadott kapacitása legalább 90%-áig feltöltve, valamint azokat a tartozékokat, amelyeket a gyártó a rendes működtetéshez szükséges eszközökön kívül a járműhöz adott (szerszámkészlet, csomagtartó, szélvédő, védőeszközök stb.),

    e) „műszakilag megengedett össztömeg”: a gyártó által meghatározott tömeg, amelyet a jármű saját tömege és a járművön szállított személyek és áru tömege - együttesen - nem haladhat meg,

    f) „műszakilag megengedett legnagyobb terhelés”: az a tömeg, amely a műszakilag megengedett össztömeg és a - 75 kg-mal figyelembe vett - menetkész tömeg különbözete,

    g) „menetkész tömeg”: a jármű saját tömege, valamint - 75 kg-mal figyelembe véve - a vezető tömege,

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-09 19:09:52

    Válasz Blahoncio #63600. hozzászólására

    A TM100-as érzékelő mind a 3 változata egyforma paraméterekkel rendelkezik, a betűjelzés a végén csak annyit jelöl, hogy sarus(ТМ100-А) vagy csavaros(ТМ-100,ТМ100-В).

    http://avtopribor.net/products.htm

    Ez egy másik gyártó oldaláról az ellenállási értékek

    - 40°С, Ом 400…530
    - 80°С, Ом 130…157
    - 100°С, Ом 80…95
    - 120°С, Ом 51…63

    és egy ábra, az ellenállás alakulása a hőmérséklet-változás fügvényében,
    a felső ábra a TM100
    https://auto.kombat.com.ua/img/rn/dat/s067.jpg


    Az óra

    http://www.mpzflame.ru/produktsiya/pribory-dlya-sel-skohozyajstvennoj-tehniki-i-kotlov/

    itt nem írnak ellenállással kapcsolatos adatokat, pedig az lenne a lényeg, a webshop oldalakon a ТМ-100,ТМ100-А,ТМ100-В hármast írják több helyen is hozzá.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-04-08 01:42:43

    Válasz jamo #193. hozzászólására



    Tippre
    Square vagy Rectangular Sealed Beam
    ez pl hasonló H9415
    link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-03-26 21:57:10

    Válasz subikiss #608. hozzászólására

    Á így már érthetőbb
    Köszönöm!
    Próbáltam én is az X áttenni a sima őstermelőbe csak meglepődtem, hogy nem számol ki semmit a kitöltő progi, de most hogy újraírtam az összegeket már magától beírta a többit.

    Amúgy ez nyugdíj most, hogy is van ?
    Ha nem fizettem a minimálbér szerinti Eü és Nyu. járadékot,
    (holnap még egyszer elolvasom a pdf-et azért)
    akkor ha jól vettem ki az éveim mentek ugyan ,
    de a nyugdíj járadék számításánál viszont arányosítanak a befizetett járadékok után
    és egy alacsonyabb nyugdíj összeg jön ki, alacsonyabb mint pl a minimálbéreseké.

    Vagy rosszul gondolom és a éveket sem úgy számolják az alacsonyabb járulék befizetés miatt?

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-03-26 21:15:45

    Válasz subikiss #605. hozzászólására

    Az NY lapon beírtam negyedéves járulékalapnak a 414000-et próbajelleggel ez a 3 havi minimálbér volt tavaly.
    A 01-02 lapon meg ezt írta
    képek

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-03-26 19:01:09

    Adózásban jártastól kérdezném.
    A 1958-as lapon
    ha őstermelőként szeretnék magasabb járulékalapot fizetni, de nem érem el a 8 millát akkor hogyan tovább, mert a kitöltő ilyen esetet nem ismer.

[bezárás x]