_NB_ adatlapja

Becenév:_NB_

Csatlakozott:2010-06-20 20:08:29

Utolsó belépés:2019-08-13 02:41:10

Fórum hozzászólás:1124

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-08-13 03:47:39

    Válasz Radocz #4133. hozzászólására

    OFF

    Német, osztrák videókon látni ahogy a köves utakat karbantartják.
    Ha kell fellazítják a régi nyomvályús, kátyús murvás utat utána elsimítják és levibrátorozzák.

    Régen felénk a "letoljuk tolólappal és csókolom", volt a helyzet lettek szép mélyutak amik még hamarább sz@rrá mentek, mivel a víz mind ott folyt le . . .


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-08-13 02:56:21

    Válasz zozobp #129. hozzászólására

    Homlokrakodós traki lúdtalpas fogassal esetleg ?
    Függ a ganétól is, milyen állagú, könnyű száraz, szalmás , vagy érett, nehéz egybeállt.

    Bár rajtad nem segít, de pótkocsiról villával szoktuk dobálni ketten, ha van valami gyerek akkor az vezeti a trakit, ha nincs akkor egy mindig lemászik és arrébb áll, alvással nem voltak problémák egy-két ilyen nap után :)

    Régen, vagy vidéken, Erdélyben még láttam földeken szépen sorjában lékupacolt ganét amit kézzel szórtak szét, csakhogy azt kézzel rakták fel is, ebből kifolyólag mikor már harmadjára mozgatták elégé fellazult a villával való szétszóráshoz, amit géppel raknak és csak lebillentik és azt a földön kell kézzel szétcibálni az nem semmi meló.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-08-13 02:41:41

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-26 17:46:45

    A badacsonyi rém

    http://kalmanpapa.atw.hu/

    "strandtól, hajóállomástól 450" . . . a vasúti sínektől 50 a főútól 60 méterre kellemes nyugodt pihenés . . . . .
    Szegény Medikus már rendes rápörgöttsmile lolsmile flowers


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-23 16:35:27

    Válasz Matyi50 #8667. hozzászólására

    Falurádió
    Kispista István
    cikk link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-20 04:18:40

    Válasz kamus #2080. hozzászólására

    Személy vagy kisteher pótban van ilyen méret, csak azok ráfutófékesek, amihez meg már kevés a traki ha jól gondolom.
    pl:
    http://trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=560
    http://trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=565


    Valami öszvér megoldás jó volna, de ha külön gyártani kell az nem a legjobb.

    Ha a trakin volna légfék az sokat dobna a dolgon, mert olyan teherpótok vannak amik a fenti személyautó pótkocsikra hasonlítanak csak légfékesek.

    http://trailermax.hu/utanfuto_belso.php?id=319#


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-18 20:53:17

    Válasz T.f. #9200. hozzászólására
    Nehéz szövegben vissza adni a szóbeli hangsúlyt, de nem te emlékezetedre irányult a mondatom, hanem az én meglepődésemre, hogy nem gondoltam volna . . .

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-18 20:43:30

    Válasz kamus #2067. hozzászólására

    VTZ 32 önsúlya vagy más néven saját tömege:
    nagyobb, mint az 50-es Tubernak
    2440/2530 vs 1760

    sajáttömeg: üzemanyaggal feltöltött és a szükséges tartozékokkal (szerszám, pótkerék stb.) ellátott üres jármű tömege.

    ---------------------------
    Az összsúlya vagy más néven együttestömege, össztömege viszont a Tubernak nagyobb.
    2870 vs 2515/2605

    össztömeg: a jármű saját tömegének, valamint a rajta levő személyeknek, rakománynak és egyéb tárgyaknak az együttes tömege.


    Ezt általában a gyártó adja meg ez az a súly határ ameddig a traktort terhelni lehet, hidak, féltengely gumik, fék..ect pl: kerék súly, front hidraulika homlokrakodó....
    Ha jól emlékszem, erre a tömegre vonatkoznak a tiltó táblák is, legalább is amikor tgk-ra vizsgáztunk így volt, nem számított, hogy üres a tgk és még belefér, a forgalmiban az össztömeg számít ha nagyobb akkor tilosa behajtás.

    ---------------------
    A másik dolog, hogy a vonószerkezeten is van adattábla, hiába van pl egy Fendt1050-ed ha a vonófejed csak egy fűnyírótraktorról van levéve, akkor műszakin bevésik a kis vontatható tömeget.

    Nálad ez 60kN elég erre a trakira elvileg, egy vonófej gyártó oldalán azt írták 64kN fejre, hogy egy 8,3tonnás traki 30tonnát húzhat vele, de ez csak az egyik paraméter, mert általában van még függőleges terhelhetőség, ami pl az egytengelyes pótnál jelentkezik ..ect.

    A horvát oldalon van egy pót ami ha jól értem 4 tonna hasznos mellett 960kg saját tömeggel bír kb 5tonna össztömege lehet
    Tuber PV 4000
    Tuber PV 4000

    Tehát a 2870 meg 5000 az kb 7870kg, a 7,5tonnás tábla után már csekkel várnak smile blushingsmile flowers

    https://i.postimg.cc/2Sfg62jW/vla1.jpg
    https://i.postimg.cc/DzwjJN9S/vla2.jpg

    Mondjuk egy 11tonnás egytengelyessel már nyomathatnád az indiai egykerekezős traktoros formációt, max kanyarodni nem mindig sikerülne vele
    https://youtu.be/vYWXENzm4zo?t=12
    smile lol

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-17 17:30:33

    Válasz szanberg #2044. hozzászólására

    Ahh neked Kobzarenko kell....
    Szanberg & Kobzarenko milyen jó hangzik smile biggrinsmile flowers

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-17 17:10:22

    Válasz T.f. #9197. hozzászólására

    Ez elég jelentős különbség, nem egy-két lyuk.


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-16 21:29:38

    Válasz fexco #3795. hozzászólására

    Volt régen egy agrotechnikai videó ott kifejtették a kisebb átmérőjű tárcsák előnyeit, jobban aprít és a nagyobb fordulatszám miatt jobban kever . . .

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-16 15:38:54

    Rendes gépkel a tárcsa mindegy smile devilsmile lol


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-16 14:45:53

    Válasz bernathgumi4 #9171. hozzászólására

    Nem ismerem a Zetort, de a légtelenítés jól sikerül, a gyárilag előírt mennyiségű folyadék belemegy, a csövek rendesen melegszenek ?

    A bennrekedt levegő tud érdekes dolgokat okozni, ha beletolatsz egy árokba és úgy légtelenítesz vagy a Zetor ilyenre nem kényes ? A többiek majd megmondják.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-16 00:35:04


    Dorina 19 éves és búzát arat Balaton Sound helyett


    A Nyugat.hu készített riportot a Vas megyei Nardán egy 19 éves lányról, aki „a Balaton Sound helyett a kombájnozást választja”, és Dorina tényleg nem viccel: egy Claas Dominatorral aratja a búzát a család földjein, 5 méteres vágórésszel (bármit is jelentsen ez).

    Az agrármérnöknek tanuló lány már évek óta besegít az aratásba, és nemcsak a kombájntól, de más mezőgazdasági gépektől sem ijed meg, szabadidejében pedig roncsderbizik egy kikalapált VW Poloval.



  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-15 22:22:40

    Válasz Mtz 550E #64548. hozzászólására

    Hát őő röviden nem.
    Akkor alkalmaznak hűtéses vagy melegítéses összerakást, ha nem akarod, hogy elmozduljon egymáson a két alkatrész, anno úgy tanultuk ez a zsugorkötés.

    Olyan lehet, hogy a perselyt a furatba zsugorkötéssel teszed bele,(nem tudom, hogy az MTZ-nél hogyan van a metódus) a perselynek nem szabad mozognia, mert tönkre vágja a furatot amiben van, a királycsap fog benne mozogni.
    (de ez egy kicsit cseles, mert a királycsap is fixen van rögzítve, így a királycsapon fog mozognia persely az első híddal együtt)

    A királycsapot illeszteni szokás a perselybe, gondolom párban adják őket és az már megtörtént.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-15 15:36:43

    Válasz csoppika #23279. hozzászólására

    Árpa olyan "visszabújik a földbe" ha sokáig lábon hagyod, a kalász lehajlik a földig.

    Amúgy érdekes, volt egy videó amit nem találok, de a toklászos árpaszemen a mag elkezd szépen csavarodni és a toklásszal kitámasztja magát és befúródik valamelyest a földbe.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-15 15:12:21

    Oroszok elleni szankció és az orosz beviteli embargó mekkora kiesést okoz ?

    Elvileg az eu-nak kellene védenie a belső piacot, kordában tartaná az árakat, a beérkező importot védővámmal sújtaná, a túltermelésre esetleg tagállamonként belső fogyasztási menyiségre kvótarendszert csinálna és csak a kvóta mértékéig támogatná a gazdálkodót, a feldolgozó meg szintén a gazdálkodókkal leszerződött kvóta mennyiségig kapna belső forgalmazási engedélyt, a többit exportálnia kellene.
    Persze ez nem ilyen egyszerű, de valamit lépni kellene.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-15 12:40:20

    Csoppika, most hogy a pót kész foglalkozhatnál kicsit a gépel is nem ? Zsámósmile lol

    face link

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-12 22:53:20

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-12 22:31:17

    fél off

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-12 22:26:59

    Válasz erhard141414 #64493. hozzászólására

    Csak tippelek, de ha álló helyben csak a motor fordulatszám változástól jön elő, akkor elvileg

    lehet amit te gyanítasz üzemanyag befecskendezés, valamelyik henger kevesebbet vagy többet kap

    lehet olyan is, hogy a főtengely helye a blokkban nincs síkba fúrva, esetleg dugattyú és hajtókar súlykülönbség

    lehet olyan is, hogy a lendkerék közepe elvan fúrva, esetleg nincs jól kiegyensúlyozva

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-11 12:53:14

    Válasz csoppika #1969. hozzászólására
    Amikor átmászásnál lecsúszik a lábad . . .https://youtu.be/rrIyzhBqsko?t=311

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-10 22:11:33

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-10 20:50:59

    Kanadában a 2000 években pl kvóta rendszer volt dohányra és húsbaromfira.(gondolom még sok másra is volt kvóta ezeken kívül, de csak erről beszélgettünk)

    A szőlőnél is lehet segítene, de a magyar faktor az tudna érdekes dolgokat okozni abban is szerintem.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-10 13:42:26

    Nem vagyunk méhészek, nem is értünk hozzá a faterral, de az egyik évben volt valahonnan egy kirajzás és ott ücsörögtek egy faágon.
    A helyi méhésztől kértünk egy kaptárt, rendes volt túrt nekünk egy nagyon öreg eldobni valót, abba belesepertük a méheket és ott éldegéltek amíg meg nem haltak, sajnos.

    Eltelt jó pár év a kaptár nem volt útban így nem foglalkoztunk vele, ellenben idén a méhek beköltöztek maguktól . . . erre lennék kíváncsi hogy ez hogy?

    Virág porzás közben felfedezte az egyik és szolt, hogy van egy üres keccó, de ez nem csak akkor működik ha kinövik az előző helyet és rajzanak ?
    Nem emlékszünk méhfelhőre ami ellepte volna a kaptárt, csak úgy egyszer ott lettek.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-10 10:11:24

    Válasz jakabzsol #6281. hozzászólására
    Nem értek hozzá, de ilyet találtam


    Vario Pack 1500/1800 Vario Pack 1500/1800 MultiCut
    4.1 fejezetnél írnak valamit
    ha kicsi a rend akkor vagy a TLT fordulaton csökkents vagy menj gyorsabban

    és elvileg a rudakra lehetne szerelni lécet még pluszba 5.7


    Short, crumbly straw:
    • reduce the number of cutter blades or switch off the cutting system or remove blades
    The blades can be stowed on the right hand side ofthe machine.

    Small, flat windrows:
    • reduce PTO speedor
    • increase forward speed

    Straw varies greatly in structure.
    Even if no cutting system is used, it is not always possible to work at thehighest possible pressure.
    Additional feed bars can beinstalled in this case (see section 5.7).
    Adapt the round baler setting to prevailing conditions.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-09 18:02:29

    Akkor ide is . . .

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-09 18:00:50

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-04 23:13:37

    Válasz FŐ-GÉP-ÉSZ #1253. hozzászólására

    Amíg megjön a tuti tipp én egy ilyet találtam

    https://www.scribd.com/document/346420922/251256589-LegendNG-Deltashift-pdf

    itt azt írják




    gugli bácsival valami ilyesmi
    Kód
    AL86

    Funció
    MODE tengelykapcsoló vezérlő mágnesszelep

    Észlelet probléma
    1. Rövidzárlat (észlelt) ... megjegyzés ... További funkciók aktívak.

    2. Nyitott áramkör ... megjegyzés ... A gép semleges, ha FWD vagy REV fogaskerékben van.


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-04 22:41:20

    Válasz _NB_ #9972. hozzászólására

    Kíváncsiságból rákerestem, hát elvileg ez egy Euro4-es bus és teherautó motor, nagyon szép nyomaték görbével hála a Bosh nagynyomású rendszernek, hogy menyire bírná a strapát nagy fordulaton azt nem tudom, de 360.000rub azaz 1.630.000huf nem tudom ez nettó vagy bruttó

    https://nashi-zapchasti.ru/p241177749-dvigatel-2457e4.html

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-04 22:09:31

    Válasz _NB_ #9969. hozzászólására



    Közben találtam egy ilyet, pdf
    Fortschritt E 512 / E 514 motor alkatrész jegyzék
    nem árt ha több helyen is fent van.


    A Wikipédia-n már néztem és a 4 hengeres "MTZ" motorok hátrányban vannak vele szemben
    az IFA moci 6600cm3 az MTZ-meg csak 4ezer valahány.
    Van egy régi 2012-es katalógus ott van egy turbós motor, (a szívósok itt kiesnek) a 245.7e4 ez elégé hasonló adatokkal bír
    245.7e4 pdf

    csakhogy nálunk ilyen moci nem igazán van, a régebbi turbósokból volna e hasonló, nem tudom.
    A Kuboták vannak ilyen nagy köbcenti kevés hengerrel manapság, a régi nyugatiak meg a 6 hengeresek voltak 100hp mellett nem egyszerű a feladat.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-04 21:04:20

    Válasz medikus #9966. hozzászólására

    A nyomatégőrbe az is egy dolog, hogy hogyan igazodik a fordulathoz, és mekkora nyomaték tartaléka van, de az is számít, hogy a motort mire tervezték, tartós terhelésre vagy mint egy személyautó motort részterhelésre.

    Bár nem olcsó mulatság, de ma már olyan nyomatékgörbét rajzolnak neked a magasnyomású rendszernél amilyet szeretnél.

    A motornak legjobb talán aggregátor, traktor hajómotor, lenne.

    Amúgy az E-514-es IFA motorjának teljesítményéről van valami grafikonod vagy adatod ?

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-03 16:29:06

    Válasz fiatalember35 #3373. hozzászólására

    Fater jut eszembe, nála volt olyan lucerna bála amibe a villát lábbal kellet belenyomni, nem volt általános, de néha előfordult.

    Ha össze akarod rakni kötésre, akkor kell legyen tartása, mert a sokadik sor után az alsó nem bírja és eldől.
    Mi úgy állítottuk a hosszát, hogy 2 bála hossza, az 3nak a szélessége. Így nekünk pont kiadja a pótkocsit és kötésben is van ..ect.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-03 16:04:19

    Válasz majorferi33 #7965. hozzászólására

    Ha jól veszem ki,
    Az irányváltója lehet 2 és 3 állású, gondolom típusfüggő,
    Legalul az előre, középen hátra, legfent a kúszónövénysmile lol google bácsi nem valami profi műszaki téren ez inkább a felező lehet magyarul ha már az irányváltó kapcsolja.

    A váltója meg
    6 előre 1 hátra
    és a váltó előtt az irányváltó mindezt megfordítja és lesz
    1 előre és 6 hátra

    Hogy az irányváltó a mászófokozatot is megfordítja azt nem tudom.


    T-40

    http://publ.lib.ru/ARCHIVES/L/Lipeckiy_Traktornyy_Zavod/_LTZ.html

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-07-03 09:59:42

    Válasz mtz1221 #6253. hozzászólására

    Nem sok ingyen elérhető infó van róla.

    Hirdetéseket nézegettél már ?
    https://sprzedajemy.pl/prasa-rolujaca-zwijajaca-belka-rivierre-wroble-wargocin-2-e30984-nr57117724

    https://www.njuskalo.hr/sjetva-zetva-berba/rolo-balirka-oglas-13343217

    http://groding.net/prese-Renault-5478

    Vagy vidinyót
    https://youtu.be/1hKx4cFSIiI

    https://youtu.be/7Bzy291omZk


    ez 121, de hátha hasonló
    https://bid.aumannauctions.com/m/lot-details/index/catalog/13715/lot/1853349/Rivierre-Casalis-Round-Baler-Poster?uact=5&aid=13715&lid=1853348¤t_page=0

    Elvileg ezek egy kaptafák
    Rivierre Casalis RC90 - RC120A - RC121 - RC151
    Massey Ferguson 1630 - 1640 - 1650
    Renault 54.75 - 54.80A - 54.81 - 54.85
    Vicon RP900 - RP1200 - RP1500

    http://www.acada.fr/collection-document.php?id_niveau1=1&id_niveau2=3&id_niveau3=9&id_marque=62&
    Vicon RP900 - RP1200 - RP1500

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-30 23:18:33

    Válasz *** HM *** #22918. hozzászólására

    Csak tippelek, de olyasmi lehet az indok, mint amit Szanberg írt.

    Itt egy ábra, a vízszintes alsó függesztőkar az alaphelyzet.



    A nagy köröknek mindig az azonos színű kicsi a középpontja, a piros körnél a stabilizátor rögzítési pontja egybe esik az alsó függesztőkaréval így ez a semleges vagy alaphelyzet.

    Ha az alsó zöldbe rögzítem a stabilizátort akkor pl leengedett alsó függesztőkarnál laza a stabilizátor és ahogy emelem úgy feszül.
    Ez pl a munkaeszköz felakasztásnál lehet jó, mert olyankor laza a stabilizátor, majd mikor munkahelyzetbe emeled megfeszül.

    A kék ennek a fordítottja elvileg az lent feszes és emelés közben lazul.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-30 16:33:24

    Válasz Ares 826 #22915. hozzászólására

    Ha jól értem, az egyik furat a lakattartón egy vonalban van a függesztőkar rögzítésével a váltó alján, olyan mintha egy tengelyre lenne felfűzve az egész, ez a kör közepe, emelhetsz süllyesztetsz a lakatok nem csinálnak semmit, együtt mozognak a függesztő karral.

    Ha ettől a tengelytől felfelé vagy lefelé eltér a lakat rögzítése akkor vagy lazulni, vagy feszülni fog emelésnél, szerintem.
    Lehet a használatiban, kezelési könyvben erre kitérnek részletesen, meg kéne lesni.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-29 17:15:10

    Válasz Csaby68 #7949. hozzászólására

    Lehet idetalálnak a szakik, de itt van a topikja
    Alkatrész

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-28 12:13:55

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-28 11:51:57

    Válasz antalocz #64373. hozzászólására



    Na igen, azért linkeltem a szabályt, miszerint ha nincs előre kialakított helye, akkor a talajtól minimum 30cm-re és maximum 150cm magasra lehet szerelni a jármű hossztengelyére merőlegesen magyarán a középen kell legyen, annyi engedmény van, hogy ha nem lehet középre szerelni mert, kurbli lyuk, vonószem, lámpa..ect, van ott akkor a jármű bal oldalának irányába ellehet tolni.

    tehát a traki teteje nem opció, mert 150 cm-nél magasabban van

    Ezért vagyok kíváncsi én is ki mivel találkozott ilyen téren, miért szóltak a hatóságok, miért nem.
    Az MTZ-n elől a hűtőrácsra felcsavarozták és jócakát , a rendeletnek megfel, de a hűtést szerintem befolyásolja, ha egy konzollal szerelnék, ami5-10cm-re eltartaná a táblát a hűtőtől lehet jobb lenne.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-28 00:35:03

    Válasz antalocz #64370. hozzászólására

    Erre kíváncsi leszek én is.
    Elvileg rendelet alapján elég jól be van határolva a helye.
    Nekem a a szélvédő fölötti hely is szimpi volna, úgy hogy a tető síkjából nem nyúlna fel, csak hát a rendelet szerit....

    Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó feltételek 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-27 23:44:45

    Válasz _NB_ #7941. hozzászólására

    A nevét elírtam Krpan.


    Vannak ilyen ötletes, mindenre jó felfüggesztéssel szereltek is


    Van ilyen is



    Na neeee mindjárt sírok smile w00t a HeccMester keresi Heckcontainer-t smile lol
    (ha ezt a nevet nemjegyzed meg egy életre, akkor semmit :)


    Van ilyen hagy köbös, könnyű áruknak
    -link



  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-27 23:24:04

    Válasz *** HM *** #7938. hozzászólására



    És milyenre gondoltál?
    Csinálnád vagy vennéd ?

    Pl ez a Karpan 220/125 Tractor Tipper Boxes

    ez 220cm széles és hátra 125cm a nyúlása 40cm magas,3 tonnás a teherbírása és 413kg a tömege, lehet még magasítani a videóban szemre +40cm lehet rajta így egy 80cm az oldalfala

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-27 22:49:38

    fél OFF



    Attól függ , hol laksz valahol egy szaros "hátcsólámpán" megy az ideg, máshol meg komplett buszokat reszelnek ívhegesztővel meg késtapasszal smile biggrin
    - YT link

    A kedvenceim a pakisztáni teherautó szerelők, tényleg ügyesek amúgy.
    Jönnek hozzájuk ezek a japán és kínai teherjárgányok, de a gyári váz az gyenge a helyi minimum 2x túlterheléshez, így nem sz@roznak a szétkapják és megerősítik.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-26 21:59:14

    Válasz Agromanó #128. hozzászólására

    Nem, az csak a tartó.
    A tartó alatti három darabos "csomag", az csak egy ajánlat.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-26 14:20:58

    Válasz sörhas #23201. hozzászólására

    Minden, amit a parlagfűről tudni kell
    link

    "Jogszabályi változás miatt az

    - idén már egész évben parlagfűszezon van - ,

    azaz megszűnt azon szabályozás, miszerint csak július elsejétől kezdődően ellenőrzik és szankcionálják a a parlagfű-fertőzöttséget. "

    "a földhasználó köteles az ingatlanán a parlagfű virágbimbójának kialakulását megakadályozni, és ezt követően ezt az állapotot a vegetációs időszak végéig folyamatosan fenntartani."

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-24 16:45:04

    Románok már keményen nyomják a sorközművelést.
    Ez még Szanberg Terradig-jét is elhúzná, vagy 60-al, hegynek smile lol



    Amúgy hadgyakorlaton rossz koordinátát kaptak, így kerültek oda.

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-23 17:38:45

    Válasz UE-28 #3249. hozzászólására



    Csak tippelek, de olyan mintha lapos gumival menve túlmelegítették volna és különvált a két réteg
    vagy meglett "patkázva" rakottan valamikor.

    kis bubi
    https://i.stack.imgur.com/fmQbd.jpg
    nagy bubi
    https://i.stack.imgur.com/byIzQ.jpg

    Az furcsa, hogy olyan mintha rozsdás lenne belül, ez tippre olyankor van ha már párszor átszúródott a futófelület, lehet defektet nem okozott, de az acél szövet már rozsdásodik

  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-19 10:48:01

    Válasz medikus #3659. hozzászólására

    A vízhozam az csak az egyik paraméter, ami inkább fontos, az a víztároló rétegbe mennyi víz kerül természetes úton évente.
    Mert ha telibe fúród és jó lesz a vízhozamod, tudsz öntözni nagy teljesítményű öltözőkkel, de a természetes vízvisszapótlás az kisebb, mint a kinyert mennyiség akkor szép lassan kiszáradsz.


  • Ugrás a témához » _NB_ | 2019-06-17 11:18:54

    Válasz Pont #677. hozzászólására

    Találtam egy ilyen cikket.

    Szezonális kapacitáslekötés - kihalófélben. Új szabályok 2019. október 1-től!
    link

Fórum szabályzat

Elolvasom »

[bezárás x]