Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 638 Ft EUR 394.63 Ft USD 364.96 Ft CHF 404.86 Ft GBP 461.47 Ft

Fórum

Becenév: UTBSV445
Csatlakozott: 2010-07-20 13:44:18
Utolsó belépés: 2023-12-25 04:28:49
Fórum hozzászólás: 48

Fórumhozzászólásai

Előzmény: ghd.csigog #213 hozzászólása



Ha ezt a pofonegyszerű bekötést röviden leírnád, azt megköszönném!
A lentebbi 190, 192 hozzászólásokban szereplő ajánlás szerint ha a piros vezetéket (kutyafej cserével) az MTZ egyvezetékes levegőkivezetésére csatolom akkor az állandóan fékezi a kétvezetékes fékrendszerrel szerelt pótkocsi kerekeit.

Előzmény: BNC01 #1375 hozzászólása



Regisztráltam a fórumra az első napra, ha lehet akkor kérnék jegyet.

Fliegl EDK90 pótkocsi (2011 évjárat) fékszelepe elkezdett engedni. Szétszedetem, a benne lévő enyhe "trutyit" kitakarítottam, a gumi tömítések, gyűrűk sérülésmentesnek látszanak. Kérdés: a "trutyi" egy része mintha eredeti gyári zsír lett volna, ezért összeszereléskor zsírozva rakjam össze vagy szárazon? Ha zsírban kell akkor jó rá a lítiumos kenőzsír?
A fékszelep típusa WABCO 037 3609 gyári cikkszáma: 4710030200.
Fényképet mellékelek az állapotról. Van esély, hogy megjavul a kitakarítástól, vagy a gumi alkatrészeket is ki kellene benne cserélni ilyenkor (ha van felújító készlet?), vagy kidobandó lesz az egész és újat kell venni (ca. 100 eFt)? Hozzáértők segítő válaszát előre is köszönöm!

Előzmény: Malaj #211 hozzászólása



Köszönöm, azért még megkérdezem a pótkocsi javítás topicban is.

Fliegl EDK90 pótkocsi (2011 évjárat) fékszelepe elkezdett engedni. Szétszedetem, a benne lévő enyhe "trutyit" kitakarítottam, a gumi tömítések, gyűrűk sérülésmentesnek látszanak.
Kérdés: a "trutyi" egy része mintha eredeti gyári zsír lett volna, ezért összeszereléskor zsírozva rakjam össze vagy szárazon? Ha zsírban kell akkor jó rá a lítiumos kenőzsír?
A fékszelep típusa WABCO 037 3609 gyári cikkszáma: 4710030200.
Fényképet mellékelek az állapotról. Van esély, hogy megjavul a kitakarítástól, vagy a gumi alkatrészeket is ki kellene benne cserélni ilyenkor (ha van felújító készlet?), vagy kidobandó lesz az egész és újat kell venni (ca. 100 eFt)?
Hozzáértők segítő válaszát előre is köszönöm!

Köszönöm mindenkinek az MTZ egy/kétvezetékes légfék átalakítással kapcsolatos segítő hozzászólását, a probléma most már megoldható lesz számomra is.

Köszönöm mindenkinek az MTZ egy/kétvezetékes légfék átalakítással kapcsolatos segítő hozzászólását, a probléma most már megoldható lesz számomra is.

Előzmény: buszsofőr #190 hozzászólása


Köszönöm a javaslatot, de kisegítenél egy kicsit bővebb magyarázattal (nem vagyok műszaki végzettségű sajnos). A javaslatod szerint hová kell kötnöm a a töltő vezetéket, az egykörös kutyafej csatlakozótól ágazzak le egy T elosztóval a kétkörös pótkocsi csatlakozó fejnek megfelelő fogadó csatlakozóval és erre kössem rá a piros fejet? És a sárga fejjel mit csináljak, hogy fog vezérelni?

MTZ 892.2 (2007-es évjárat) gyárilag egykörös pótkocsi légfékrendszerrel szerelt.
Kérdés: hogyan lehet a legegyszerűbben átalakítani kétkörös pótkocsi légfékrendszer működtetésére? Van átalakító szett? Ha átalakítom kétkörös kiszolgálóra akkor a meglévő egykörös szelep is maradhat (néha húzni kellene a régi egykörös pótkocsit is, és néha a kétkörös újat is)?
Ha van bejáratott és korrekt műszaki megoldás akkor az arra vonatkozó tanácsot (leírás, fénykép, rajz stb.) megköszönöm!

MTZ 892.2 (2007-es évjárat) gyárilag egykörös pótkocsi légfékrendszerrel szerelt.
Kérdés: hogyan lehet a legegyszerűbben átalakítani kétkörös pótkocsi légfékrendszer működtetésére? Van átalakító szett? Ha átalakítom kétkörös kiszolgálóra akkor a meglévő egykörös szelep is maradhat (néha húzni kellene a régi egykörös pótkocsit is, és néha a kétkörös újat is)?
Ha van bejáratott és korrekt műszaki megoldás akkor az arra vonatkozó tanácsot (leírás, fénykép, rajz stb.) megköszönöm!

Előzmény: Derby-Túr Kft. #3657 hozzászólása



A maradék 2 jegyre regisztráltunk a gazdatársammal!
Köszönjük szépen!

Előzmény: hasutas1 #366 hozzászólása



2022. No. 1.

Előzmény: III.Gyula #5957 hozzászólása



Köszönöm, alapjában egyetértek az ötlettel, csak pályázatos a beszerzés ezért új gépet kell néznem (mellette azért lehet, hogy lesz 50-es MTZ is, biztos ami biztos alapon).

Előzmény: B.Bali #5960 hozzászólása



Köszönöm a tippet, egyébként nem használom a fosbookot, de most majd megpróbálom.

Kedves Fórumtársak!

Lentebb a 5932 hsz.-ben már próbálkoztam: "Fülke nélküli, 50 Le, kb. 2,5 T önsúlyú, 1,6-1,8 m közötti szélességű, új, egyszerű felépítésű kis traktorra van szükségem alapvetően terepen történő 3-4 t pótkocsi vontatására illetve a kategóriához illeszkedő egyéb munkagépekkel (1,8 m tárcsa, talajmaró) erdőben történő munkavégzésre."
A rendelkezésre álló beszerzési keret: 6 M Ft+ Áfa.

A nyugati, japán, koreai típusok kilőve a magas bekerülési és az esetleges magas javítási költségek miatt, a kis példányszámban eladott típusok (ismeretlen gyártó és forgalmazó stb.) szintén.
Marad a kínai: FOTON (az alkatrész utánpótlás állítólag kritikus), ZOOMLION (6 M fölötti ár),
indiai: SOLIS (az eladott példányszám alapján szimpatikus viszont kicsit szélesnek találom a 180 cm-el), török: ARMA, BASAK (nálunk még nem nagyon ismertek), BELARUS 451 ( ez lenne a legszimpatikusabb de a 400-as szériát az itthoni forgalmazó nem hozza be, alkatrész beszállítás a 300-400-600-as típusokhoz legfeljebb negyedévente), TUBER, AGT (a motorjuk szimpatikus de az önsúlyuk túl könnyű), ZETOR (az Utilix jöhetne szóba de nem sokat tudok róla, az ára is valószínűleg magasabb mint a keret).

Alternatív lehetőség: 2 db 50-es MTZ, helyrepofozva, fülke lehajítva és gyerünk.

A tapasztalt, nagy tudású, igen-igen hozzáértő - a nagy traktor témakörben igen aktív - kollégákat kérdezném, hogy mit vennének a fentiek ismeretében? (Tudom, vegyek azt amit akarok, meg lófax a ....-ba, de azért mégis kíváncsi vagyok mások véleményére.)

Kedves SOLIS tulajdonosok valakinek nincs esetleg karácsonyi ihlete és megosztana velem néhány gyakorlati, használati tapasztalatot a típusról?

Előzmény: mtz1221 #124 hozzászólása



Köszönöm a segítséget, vajdasági alkatrész elérhetőség ügyében lehet, hogy majd keresni foglak (ha az itthoni rendszer nem jól működne)!

Előzmény: UTBSV445 #5932 hozzászólása



Esetleg valakinek SOLIS tapasztalat?

Előzmény: B.Bali #122 hozzászólása



Köszönöm, megnéztem de nem sok tapasztalati dolgot mondotta jóember, inkább a traktort mutatta be általánosan.
Esetleg másnak SOLIS tapasztalata?

Fülke nélküli, 50 Le, kb. 2,5 T önsúlyú, 1,6-1,8 m közötti szélességű, új, egyszerű felépítésű kis traktorra van szükségem alapvetően terepen történő 3-4 t pótkocsi vontatására illetve a kategóriához illeszkedő egyéb munkagépekkel (1,8 m tárcsa, talajmaró) történő munkavégzésre.

A paraméterek alapján a SOLIS RX50 került képbe, a forgalmazó 12+12 váltóval 5,8 M+Áfa áron kínálja.

Kérdés: meg szabad-e venni az eddigi SOLIS üzemeltetési tapasztalatok alapján (gyakorlatilag 6 éve forgalmazzák Mo.-on, kb. 600-700 összes eladott darabszám, használtat nem nagyon láttam hirdetésekben)?
Mennyire megbízható a márka motorikusan illetve egyéb szerkezetileg, milyen a fogyasztása, mennyire szervízigényes, a 3 év garancia után otthon is javítható-e, alkatrész ellátás milyen a forgalmazónál, az alkatrész árak milyenek (MTZ és nyugati márkák árfekvése közötti?)?

Minden SOLIS tapasztalattal rendelkező véleményét köszönettel figyelembe veszem!

Fülke nélküli, 50 Le, kb. 2,5 T önsúlyú, 1,6-1,8 m közötti szélességű, új, egyszerű felépítésű kis traktorra van szükségem alapvetően terepen történő 3-4 t pótkocsi vontatására illetve a kategóriához illeszkedő egyéb munkagépekkel (1,8 m tárcsa, talajmaró) történő munkavégzésre.

A paraméterek alapján a SOLIS RX50 került képbe, a forgalmazó 12+12 váltóval 5,8 M+Áfa áron kínálja.

Kérdés: meg szabad-e venni az eddigi SOLIS üzemeltetési tapasztalatok alapján (gyakorlatilag 6 éve forgalmazzák Mo.-on, kb. 600-700 összes eladott darabszám, használtat nem nagyon láttam hirdetésekben)?
Mennyire megbízható a márka motorikusan illetve egyéb szerkezetileg, milyen a fogyasztása, mennyire szervízigényes, a 3 év garancia után otthon is javítható-e, alkatrész ellátás milyen a forgalmazónál, az alkatrész árak milyenek (MTZ és nyugati márkák árfekvése közötti?)?

Minden SOLIS tapasztalattal rendelkező véleményét köszönettel figyelembe veszem!

Előzmény: Bárány #4033 hozzászólása



Én is ezt néztem ki, de kellő tapasztalat hiányában még nem mertem megrendelni. De ezek szerint egyszerűbb igénybevételre meg lehet venni.
Köszi a segítséget.

Raklapemelő kézi békából milyen típust érdemes (szabad) új eszközként megvenni?
Tervezett használat max. 1tonna mozgatása csarnokban, gépi símított betonon rövid távolságon.
A netes kínálat Br. 80.000 Ft-tól felfelé indul, de ahogyan néztem a képeket kb. 150.000 Ft-ig ugyanazt a gyártmányt(vélhetően kínai) kínálgatják más-más színben és elnevezéssel.
Kettő új kellene belőle, vélhetően nem lesznek agyon használva de azt sem szeretném ha 1 hét után szétesnének, ezért kicsit tartok az alsó árkategóriától.
Általánosságban mire kell egy béka vásárlásnál odafigyelni: görgők, nagykerék anyaga, csapágyazás?

Előzmény: Quercus voltam #301 hozzászólása



Köszönöm, működik!

Előzmény: Quercus voltam #299 hozzászólása



Lennél szíves az erdő értékbecslési adatok elérhetőségi útját megosztani velünk!
A NÉBIH erdőtérképen a részlet adatoknál nekem nem nyílik meg semmi a fatermési adatok soron.

Előzmény: nanapeterpm #147 hozzászólása



"Egyszálra" metszésnek hívják a műveletet és végezheted a tárgyévi vegetáció során (nyár végén) vagy a tárgyévi vegetációt követően a következő vegetáció kezdetéig (ősztől a következő tél végéig). Értelemszerűen mindig a legígéretesebb (legerősebb, legszebb stb) hajtást kell meghagyni és a többi nem kívánatost pedig lehetőleg tőre vagy talajszint alá vágva eltávolítani.

Előzmény: GREVEN #3694 hozzászólása



Ezt sajnos nem emelték meg, pedig volt rá utalás korábban.
A felhívás elérhetősége: www.palyazat.gov.hu/vp5-851-16-az-erdei-koszisztmk-ellenll-kpessgnek-s-krnyezeti-rtknek-nvelst-clz-beruhzsok

Még egyszer megpróbálkozom a kérdéssel, hátha valaki érez ingerenciát a válaszra.

Gépi símított beton aljzatú trapézlemez csarnok belső térelválasztó fala is trapézlemezből készülne.
Kérdés: a belső trapézlemezt rá lehet ültetni a betonra, vagy néhány milliméter rést hagyni kell az aljzat és a trapézlemez alja között, vagy L profilt kell alá rakni (mondjuk itt vízvető funkciója nem lenne), vagy egyéb szigetelőcsíkot (pl. vékony gumiszalag)célszerű a lemez és a beton közé rakni.
A kivitelezőm szerint nem kell oda semmi mivel belül nem kap vizet, de nekem vannak fenntartásaim, ha a beton érintkezni fog a lemezzel az korróziós forrás lehet?

Gépi símított beton aljzatú trapézlemez csarnok belső térelválasztó fala is trapézlemezből készülne.
Kérdés: a belső trapézlemezt rá lehet ültetni a betonra, vagy néhány milliméter rést hagyni kell az aljzat és a trapézlemez alja között, vagy L profilt kell alá rakni (mondjuk itt vízvető funkciója nem lenne), vagy egyéb szigetelőcsíkot (pl. vékony gumiszalag)célszerű a lemez és a beton közé rakni.
A kivitelezőm szerint nem kell oda semmi mivel belül nem kap vizet, de nekem vannak fenntartásaim, ha a beton érintkezni fog a lemezzel az korróziós forrás lehet?

Előzmény: bandigh #1234 hozzászólása



Köszönöm a javaslatot de már megvannak a tetőbevilágító elemek amelyek a tetőlemezhez illeszkednek, ezért nem akarok az oldalfalra felhelyezéshez változtatni.
A kérdés azért merült fel igazából, mert a tervező 5 db 1x3 m-es tetőbevilágítót rajzolt, 5 m-es keretállásonként egyet-egyet, egymástól eltolva a gerinc két oldalán, ugyanakkor véletlenül hozzájutottam még 5 db elemhez, amelyeket egymással szemben felrakhatnék, így keretállásonként 2-2 db, összesen 10 db lenne fent a gerinc két oldalán. Ha a csöpögés nem lenne zavaróan nagymértékű (gép és anyagraktár a funkció, termény nem).

Van valakinek gyakorlati tapasztalata, hogy hőszigeteletlen trapézlemez csarnokban, amelynek a fedése antikondenzációs filccel bevont tetőlemez, a tetőbe beépített műanyag bevilágítóelemek csöpögnek-e és ha igen mennyire?
A kérdés egy 13x25 m-es trapézlemez csarnokon az 1x3 m-es bevilágítóelemek optimális számának meghatározása miatt merült fel (ha a csöpögés nem vészes akkor növelnénk a bevilágító felületet, ha gáz akkor viszont csökkentenénk.

IGJ AgromaxH A102 pótkocsiról (10 tonnás), illetve a gyártóról tud valaki véleményt mondani? Meg lehet venni?

Előzmény: Lipi #396 hozzászólása


A FIat 455C licence alapján gyártotta az UTB, a 3 hengeres motorja megegyezik a kerekes 445-ös UTB-vel, megbízható, kis fogyasztású.
Nekem van egy jó állapotú, kihasználatlanul áll ezért eladó.
Több véleményért hívj fel: 30/kilencnegyvennégy-nyolcvanegykilencvennyolc

Glifozát (Gladiátor 5 l/ha) + 2,4 D (Dezormon 1,5 l/ha)+ 34 %-os ammónium nitrát (5 kg/ha) + Nonit keverhető ???
Nem csapják ki egymást?
Erdészetben, tuskózott, tárcsázott üres vágásterületen akarom alkalmazni vaddohány és ecetfa valamint egyéb gyomfa sarjak téli mélyforgatás előtti gyengítésére, visszaszorítására (ecetfával és vaddohánnyal erősen fertőzött terület).

Glifozát (Gladiátor 5 l/ha) + 2,4 D (Dezormon 1,5 l/ha)+ 34 %-os ammónium nitrát (5 kg/ha) + Nonit keverhető ???
Nem csapják ki egymást?
Erdészetben, tuskózott, tárcsázott üres vágásterületen akarom alkalmazni vaddohány és ecetfa valamint egyéb gyomfa sarjak téli mélyforgatás előtti gyengítésére, visszaszorítására (ecetfával és vaddohánnyal erősen fertőzött terület).

Tigar 3 fejes vontatott mélyszántó ekéhez keresek kopóalkatrészeket (kormánylemez, ekevas, ekenád stb.) Lehetőleg új, elfekvő vagy utángyártott alkatrész érdekelne. Esetleg ha valaki tud alkatrész kereskedő vagy gyártó elérhetőséget megadni, azt is megköszönném.

Köszönettel,Szabó Tibor (szabotibor01@freemail.hu)

Tigar 3 fejes vontatott mélyszántó ekéhez keresek kopóalkatrészeket (kormánylemez, ekevas, ekenád stb.) Lehetőleg új, elfekvő vagy utángyártott alkatrész érdekelne. Esetleg ha valaki tud alkatrész kereskedő vagy gyártó elérhetőséget megadni, azt is megköszönném.

Köszönettel,Szabó Tibor (szabotibor01@freemail.hu)

Tigar 3 fejes vontatott mélyszántó ekéhez keresek kopóalkatrészeket (kormánylemez, ekevas, ekenád stb.) Lehetőleg új, elfekvő vagy utángyártott alkatrész érdekelne. Esetleg ha valaki tud alkatrész kereskedő vagy gyártó elérhetőséget megadni, azt is megköszönném.

Köszönettel,Szabó Tibor (szabotibor01@freemail.hu)

Tigar 3 fejes vontatott mélyszántó ekéhez keresek kopóalkatrészeket (kormánylemez, ekevas, ekenád stb.)Lehetőleg új, elfekvő vagy utángyártott alkatrész érdekelne. Eseetleg ha valaki tud alkatrész kereskedő vagy gyártó elérhetőséget megadni, azt is megköszönném.

Köszönettel,Szabó Tibor (szabotibor01@freemail.hu)

Előzmény: sydny #18208 hozzászólása



Köszönöm a választ, egyébként 2006. évi telepítés, régen befejezve.

No akkor még egyszer nekifutva:
NVT MgTe (NVT erdőtelepítési támogatás) 2016. évi kifizetést mindenki megkapta?
Se kifizetési határozat, se kifizetés a mai napig, ügyféltájékoztatási rendszerben sem jelenik meg!

NVT MgTe (NVT erdőtelepítési támogatás) 2016. évi kifizetést mindenki megkapta?
Se kifizetési határozat, se kifizetés a mai napig, ügyfétájékoztatási rendszerben sem jelenik meg!

Somkóró termesztésével kapcsolatban szeretnék szakmai tanácsot kérni egy a témában gyakorlottabb kollégától.
A szabotibor01@freemail.hu címre elérhetőséget kérek és felhívnám!
Köszönettel, Szabó Tibor

Somkóró termesztésével kapcsolatban szeretnék szakmai tanácsot kérni egy a témában gyakorlottabb kollégától.
A szabotibor01@freemail.hu címre elérhetőséget kérek és felhívnám!
Köszönettel, Szabó Tibor

Hozzáértő szakértők tanácsát szeretném kérni az alábbi kérdésben:

2014. évi SAPS parcella tekintetében az MVH a földhasználat igazolást kéri.
A parcella egy erdő tisztás részlete, a természetben egy rendben tartott fátlan gyep, az ingatlan-nyilvántartás szerint erdő művelési ág, a MEPAR-ban támogatható terület. A támogatást igénylő a tulajdonos közeli hozzátartozójaként szívességi földhasználó, amelyről okirattal (szerződéssel) rendelkezik, de a használat ténye a parcellát is magában foglaló földrészlet erdő művelési ága miatt a földhasználati nyt.-ba nem került (nem kerülhetett!!!) bejelentésre.
Az MVH végzése szerint a földhasználati nyt. hiányában egyéb okirattal is igazolható a használati jogosultság, amelynek szerintem az említett szívességi használati szerződés megfelelő.
Ugyanakkor az MVH ez esetben kéri igazolni azt is, hogy a használat tényének a földhasználati nyt.-ba vételre az ügyfél önhibáján kívüli ok miatt nem került sor.
Kérdés: mi lehet az önhibán kívüli ok igazolásának a biztos módja a fenti eset ismeretében? Elég az ügyfél nyilatkozata a földhasználati nyt.-t szabályozó jogszabályhelyre történő hivatkozással ami kizárja az erdő művelési ág bejelentési lehetőségét?

Köszönettel,
Szabó Tibor

DT-75 lánctalpas traktorhoz keresek magyar nyelvű kezelési, karbantartási útmutatót és alkatrész katalógust digitalizálva vagy eredeti nyomtatott formában.
Ajánlatot a: szabotibor01@freemail.hu e-mail címre kérek.
Köszönettel, Szabó Tibor

Universal (UTB)SV-445 lánctalpas román kistraktorhoz keresek magyar nyelvű szerelési, kezelési, karbantartási kézikönyvet.

Tudja valaki, hogy az UTB SV-445 román kis lánctalpast melyik Fiat kis lánctalpas licence alapján gyártották (melyik Fiat lánctalpas típusnak lehet megfeleltetni)illetve a megfeleltetett Fiat típus alkatrészei csereszabatosak lehetnek-e hozzá? Romániai vagy Magyarországi lánctalpas specifikus alkatrész beszerzési tippeket köszönettel vennék, illetve magyar nyelvű kezelési, karbantartási útmutatót keresek hozzá.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A biológiai termékek a gazdasági hatékonyság eredményes és fenntartható eszközei
Támogatott tartalom
Szőlőültetvényed van? Mutatjuk, milyen támogatás igényelhető hozzá
Szőlőültetvényed van? Mutatjuk, milyen támogatás igényelhető hozzá
Közzétették a kifizetési kérelmek benyújtási határidejét.
John Deere 6R 145 traktor eladó! ITLS
John Deere 6R 145 traktor eladó! ITLS

49.900.000 Ft

Eladó új EU PROFI A- Baromfi kopasztó készülék,  számlával és garanciával
Eladó új EU PROFI A- Baromfi kopasztó...

314.000 Ft

Goldoni Star 3050
Goldoni Star 3050

4.250.000 Ft

Bika ûszõ tehèn lO
Bika ûszõ tehèn lO

3 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]