Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 638 Ft EUR 394.63 Ft USD 365.36 Ft CHF 403.55 Ft GBP 461.04 Ft

Fórum

Becenév: mindenes
Csatlakozott: 2008-02-06 20:48:47
Utolsó belépés: 2018-01-13 08:28:52
Fórum hozzászólás: 65

Fórumhozzászólásai

Sziasztok! Tegnapról mára virradóra elloptak (Pest megye)Tárnok Anasztázia pusztáról egy JCB 530-70-es teleszkópos rakodót! A rendszáma:YIL-712 2006-os évj. A gém javítva lett kb.62cm-es heggesztés, csak szürke alapozóval van lefestve.A gépet tartozékai nélkül vitték el,kérem ha valakinek felajánlanak ilyen típusú gépet vagy tud róla valamit az hívja a rendőrséget vagy a 20/4816465-ös tel.számot előre is köszönöm.

Előzmény: #2 hozzászólása



Ha vannak gyomosabb területeid akkor inkább reglone-al,feltéve ha ez a gyom a büntisek litáján is rajt van,mert idén elég komolyan veszik.Ha inkább a cirok és paré félékkel vagy tele többet érsz a roundup-al. Szerintem

Előzmény: #1 hozzászólása



Ha a napraforgó víztartalma,max.25-30% akkor érdemes bármilyen desszikálló szert használni!

Sziasztok! Valaki magyarázza már meg,hogy honnan fogják azt tudni,hogy én hány fajta vetőmagot vetek,és az melyik nemesítőtöl származik. Szerintem érdekes lessz az osztoszkodás! Többet érnének el azzal,ha a magyar gazdáknak legalább nem aranyáron próbálnák eladni a portékájukat.

Előzmény: #135 hozzászólása



Ő az!

Előzmény: #134 hozzászólása



A kultivátor 4.40-es a traktor gyárilag TLT-n mérve 176LE névl.telj.194LE. Most a TLT-n mért teljesítménye 209LE névl.telj.235LE. Az önsúlya fronsúlyal 11,7t

Előzmény: #132 hozzászólása



Előzmény: #130 hozzászólása



Azzal a trakival húzom ami az avatarom,csak ezt kicsit felhúztuk,és lesúlyoztuk az már nagykérdés a számunkra is,hogy a hajtáslánc meddig bírja,de egyenlőre ez van.

Előzmény: #129 hozzászólása



95q kuki volt a termésátlag,de kb fele a területnek fel lett bálázva.Egyszer húztam meg 25cm mélyen,bakteriumot nem használtunk.

Előzmény: #126 hozzászólása



SZia Kb. én is ezt gondolom a gépről sajna akadtak rajta apróbb,de annál bosszantóbb hibák,viszont mi ahova csak lehet ezt használjuk,mert nincs más. Mi próbáltuk szántáson is,még a kezdetekben,de finoman szólva használhatatlan.

Előzmény: #125 hozzászólása



A szárzúzás jó minősége elengedhetetlen anélkül nem sokat ér ez a művelési mód, a termés mennyiségéről csak ősszel tudok bővebben írni!

Előzmény: #123 hozzászólása



Mi most próbálkoztunk meg kuki után naprát,egész türhető az álomány,de milyen termésátlag lessz arra én is kíváncsi vagyok. (a képen pont azt vetem)

Előzmény: #117 hozzászólása


Min.50le/m mindent ezzel csinálunk,kezdve a tavaszi sekélyművelésü munkáktól az őszi mélyművelésig.Az apró gondunk,hogy a traki nagyon ki van élezve jó lenne ettől nagyobb. A gépet egyedül a 12ha-t szántottunk fel tavaly azon a magágyat nem vele készítettük el.

Előzmény: #104 hozzászólása


Erről írtam,hogy mindenki kíváncsi,de ugyanakkor pesszimista az új talajművelés irányába.Egyébként én is szívesen cserélnék tapasztalatot hozzáértő gazdával.

Nekünk ilyen van,de szerintem nem érdemes győzködni senkit. Ezt a technológiát nem lehet egy alkalommal eredményesen alkalmazni,de ha valaki elhatározza magát hosszú távon megéri,komoly szemlélet váltás kell,mert a munkagépeket teljesen le kell cserélni és azt mindenki tudja,hogy ez nem olcsó.Én azt mondom mindenki csinálja ahogy tetszik neki!


Előzmény: #2053 hozzászólása



Ez vérlázító,ha igaz minden,ez is csak ebben az országban lehetséges!!!

Mi beszívtuk,mert még egy engedélyt kell kérni,gondolom nem igyen adják ezt sem!

3. melléklet a 190/2008. (VII. 29.) Korm. rendelethez
A nyári korlátozási időszak alatt a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépkocsival (július 1-jétől augusztus 31-éig) nem vehetők igénybe a következő útvonalak:
a) M7 autópálya teljes hosszában,
b) 2. sz. főút Budapesttől Parassapusztáig,
c) 2/A autóút teljes hosszában,
d) 6. sz. főút Dunaújváros és Budapest között,
e) 7. sz. főút,
f) 10. sz. főút Dorog és Budapest között,
g) 11. sz. főút Esztergom és Budapest között,
h) 12. sz. főút teljes hosszában,
i) 1201. j. út teljes hosszában,
j) 51. sz. főút az 510. sz. főúttal alkotott csomópontja és Dömsöd között,
k) 71. sz. főút teljes hosszában,
l) 76. sz. főút 71. és 7. sz. főutakkal alkotott csomópontok között és Zalaapáti és a 71. sz. főút között,
m) 55. sz. főút Alsónyék és Baja között,
n) 82. sz. főút 8. sz. főúttól Veszprémvarsányig,
o) 84. sz. főút Sümegtől a 71. sz. főútig,
p) 33. sz. főút Dormándtól Debrecenig,
q) 86. sz. főút Jánossomorja és Nemesbőd között, Körmend és Zalabaksa között,
r) 37. sz. főút Miskolc és Sátoraljaújhely között,
s) 38. sz. főút 37. sz. főúttal alkotott csomópontja és Rakamaz között.

Előzmény: #57 hozzászólása



http://www.konedata.net/Traktorit/jd4050.htm Nézz utána a lóerönek!

Zöld erdőben jártam,szembe jött a medve,könnyíteni akart magán,nesze itt a nedve!

Előzmény: #1003 hozzászólása



Előzmény: #2034 hozzászólása



Elég csak a keresőbe a pemet.hu

Előzmény: #2020 hozzászólása



http://62.112.222.220/permet.hu/

Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
e bekezdés rendelkezései a félpótkocsira nem vonatkoznak.
(3) Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét.
(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.
(5) Oldalkocsis motorkerékpárral és motoros triciklivel pótkocsi nem vontatható. Oldalkocsi nélküli motorkerékpárral egy - legfeljebb 80 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű - egykerekű pótkocsi, gépkocsival egy pótkocsi, nyerges vontatóval egy félpótkocsi, vontatóval és mezőgazdasági vontatóval legfeljebb két pótkocsi, lassú járművel egy pótkocsi vontatható. A KKF - az ehhez szükséges műszaki és üzemeltetési feltételek meghatározásával - tehergépkocsival második pótkocsi vontatását engedélyezheti.
(6) Mezőgazdasági vontatóval egy személyszállításra berendezett pótkocsi vontatható. Más járművel ilyen pótkocsi nem vontatható.
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
(8) Vontatott munkagép a vontatási sebességre vonatkozó rendelkezések megtartásával mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel akkor is vontatható, ha
- nem elégíti ki a pótkocsik világító és fényjelző berendezéseire vonatkozó előírásokat, de megfelel a 37. § (6) bekezdésében foglalt feltételeknek, illetőleg
- üzemi fékberendezése nincs, de össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegét.

A MK munkatársa elmondta: az ellenőrzés során - amit a közlekedési hatóság, illetve a rendőrség végez - útvonalengedély hiányában jegyzőkönyv készül. A közlekedési hatóság a jármű üzembentartóját pótdíj fizetésére kötelezi, bizonyos esetekben meg is tilthatja a továbbközlekedést. A pótdíj mértéke az útvonal-használati díj tízszerese, de legalább negyvenezer forint. Marton Ágnes a sárga villogó - figyelmeztető jelzést adó készülék - használatával kapcsolatban elmondta: "minden esetben előírjuk a szélességjelölő lámpák vagy prizmák valamint a sárga villogó használatát, így annak felszereléséhez nem szükséges rendőrségi engedély. Ha nem írnánk elő, akkor a területileg illetékes rendőrkapitánysághoz kellene fordulniuk a gazdáknak.

A figyelmeztető jelzést adó készülék felszerelésének engedélyezése és használata

9. § (1) Nem kell hatósági engedély a figyelmeztető jelzést adó készülék felszereléséhez

a) az út, úttartozék vagy közmű építésére, ellenőrzésére, fenntartására (javítására), illetőleg tisztítására szolgáló járműre,

b) a kommunális szemétszállítást végző járműre,

c) a jogszabályban előírt hosszúsági vagy szélességi méretet meghaladó méretű járműre, és járműszerelvényre,

d) a külön jogszabályban meghatározott mezőgazdasági erőgépekre,

e) a radioaktív anyagot hatósági engedély birtokában szállító járműre, ha annak használatát az engedélyben előírták,

f) a külön jogszabályban megengedett hosszúsági vagy szélességi méretet a rakománya miatt meghaladó járműre, amennyiben annak használatát az útvonalengedély előírja.

(2) Az (1) bekezdés e)-f) pontja esetében csak mozgatható üzemmódú (mobil) figyelmeztető jelzést adó készüléket szabad használni, amelyet az adott szállítási feladat végrehajtásához szükséges időtartamra lehet a járműre felszerelni.

10. § (1) Figyelmeztető jelzést adó készülék felszerelésére hatósági engedély

a) a radioaktív anyagot szállító vagy a külön jogszabályban megengedett hosszúsági vagy szélességi méretet meghaladó járművet rendszeresen kísérő,
b) az elromlott jármű vontatását vagy a közúton elromlott jármű hibaelhárítását rendszeresen végző járműre adható, ha a jármű üzemeltetési célja azt indokolja.

(2) A figyelmeztető jelzést adó készülék felszerelésére engedélyt csak az (1) bekezdésben meghatározott célból üzemeltetett jármű üzembentartója igényelhet.

(3) A figyelmeztető jelzést adó készülék felszerelését első fokon a területileg illetékes városi (kerületi) rendőrkapitányság, másodfokon a megyei (budapesti) rendőrfőkapitányság engedélyezi.

11. § (1) A figyelmeztető jelzést adó készülék felszerelésére jogosító engedély három évre adható, ha a jármű műszaki érvényességi ideje ennél hosszabb, a jogosultság időtartamát azzal megegyezően kell megállapítani.

(2) A hatóság a 10. § alapján kiadott engedély érvényessége alatt ellenőrizheti az engedélyezés feltételeinek fennállását.

(3) A járműre felszerelt figyelmeztető jelzést adó készüléket e rendeletben, az engedélyben foglalt feltételek és a külön jogszabályban meghatározott rendelkezések megtartásával lehet működtetni.

Előzmény: #47 hozzászólása



Hogy vezetheted-e az jó kérdés,szerintem igen. http://www.jogsicentrum.hu/kategoriak.htm

Előzmény: #41 hozzászólása



A lassú járművek egy konkrétan meghatározott körére kiterjedően zöld színű M betűjelű ideiglenes forgalmi rendszámtábla adható.

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla nem a járműhöz kötődik, hanem a jármű üzembentartójához, aki (amely) az engedélyezési eljárást követően jogot szerez arra, hogy az általa üzemeltetett járműre (járművekre) a kiadott rendszámot felszerelhesse a közúti forgalomban való részvétel céljából.

Az érintett járművek köre:

* a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők);
* a magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek;
* a magajáró permetezőgépek;
* a speciális magajáró eszközhordozó alvázak;
* a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
* amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, illetve amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, illetőleg a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg.

Engedélyezési eljárás:
Feltételek:

* a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által kiadott külön jogszabályban meghatározott regisztrációs igazolás (regisztrációs szám),
* a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szerződés igazolása,
* az ügyfél nyilatkozata a felvenni kívánt ideiglenes rendszámtáblák, valamint az ilyen rendszámtáblára kötelezett járművek darabszámára, azok gyártmányára, típusára és egyedi azonosító adataira (alvázszám) vonatkozóan,
* az ügyfél nyilatkozata az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával közúton használni kívánt mezőgazdasági erőgép(ek) biztonságos és szabályos közlekedésre való alkalmasságáról

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla jogosítottja köteles a közúti forgalomban részvételkor a mezőgazdasági erőgépen a rendszámtáblát jól látható módon elhelyezni, valamint az indítási napló rovatait tényszerűen kitölteni.

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott jármű vezetője a közúti közlekedés során köteles igazolni az ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel és az indítási naplóval a rendszámtábla használatának jogszerűségét, valamint a külön jogszabályban meghatározottak szerint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását.

Az M betűjelű ideiglenes forgalmi rendszámtáblához ideiglenes forgalomban tartási engedélyt ad ki a közlekedési igazgatási hatóság, mely a kiállításától számított három évig érvényes. A közlekedési igazgatási hatóság az indítási naplóba, annak hitelesítésével egyidejűleg bejegyzi az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával használni kívánt járművek fajtáját, gyártmányát, típusát, egyedi azonosító jelét (alvázszámát).

A forgalomban tartási engedély érvényességi ideje - új rendszámtábla kiadása nélkül - három évente cserével hosszabbítható a rendszámtábla használatára való jogosultság fennállásának igazolásával egyidejűleg.

Fontos, hogy az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblát csak az indítási naplóban bejegyzett járműre lehet felszerelni

Közigazgatási és
Elektronikus Közszolgáltatások
Központi Hivatala
www.nyilvantarto.hu

"A mezőgazdasági vontatmánnyal a közúti forgalomban hatósági engedély és jelzés, illetve ideiglenes forgalomban tartási engedély nélkül lehet részt venni.

Mezőgazdasági vontatmány az olyan pótkocsinak nem minősülő vontatott munkagép, amely - a működéséhez szükséges eszközök szállítását kivéve - teherszállításra nem alkalmas, és amelyet a közúti forgalomban mezőgazdasági vontatóval, lassú járművel vagy mezőgazdasági erőgéppel vontatnak."

Előzmény: #242 hozzászólása



Fogalmam sincs.Miért a KITE-től ment át oda szerviz szerelő?

Előzmény: #239 hozzászólása



A szervíz minőségére gondoltam ,hogy még azért megfelelő,de vannak kivetnivalók.

Előzmény: #238 hozzászólása



Az a szervizes akit itt emlegetnek,hogy milyen jó az még nem volt nálunk!!!Aki nálunk volt az az első hídban 1 csapszeget 2,5 órán keresztül cserélte+egy órát legalább a laptopot bámulta! Jó pénzért.

Előzmény: #221 hozzászólása


Mi kettő J.D.-t vettünk a Gálnál, és hidd el nekem az értékesítésen túl is működik a cég!Ami sajna igaz,hogy a szervíz az necces legalább is az itt sokak által emlegetett kiváló szervizes még hozzánk nem jött el.Na azért én nem fikáznám a KITE-t sem mert itt a mi környékünkön nagyon komolyan nyomul az alkatrész kereskedőjük ami nagyon imponál,hogy azért próbálnak érvényesülni. Sajna traktor vásárlás előtt a KITE üzletkötő csak egy hét elteltével tudta megmondani,hogy fél év mire megjön a traki! Ez azért gáz!!(mi úgy kerestük fel,hogy max egy hónap és kell a gép tud segíteni? a válasz: persze)

Előzmény: #16 hozzászólása



Igen kell kiváltani útvonal engedélyt is, ha a gép a maximális szélességet ill. magasságot stb. meghaladja.
2005. június 30-án hatályba lépett jogszabály változás, az alábbiakat szabályozza:

A lassú járművek egy konkrétan meghatározott körére kiterjedően zöld színű M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával történő, ideiglenes forgalomban tartás engedélyezhető.

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla nem a járműhöz kötődik, hanem a jármű üzembentartójához, aki (amely) az engedélyezési eljárást követően jogot szerez arra, hogy az általa üzemeltetett járműre (járművekre) a kiadott rendszámot felszerelhesse a közúti forgalomban való részvétel céljából.

A kérelem benyújtásakor az ügyfélnek igazolnia kell okirattal (jármű gépkönyve, vagy a közlekedési hatóság által kiállított Műszaki adatlap), hogy az adott jármű megfelel az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla kiadására vonatkozó műszaki feltételeknek

Az érintett járművek köre:

a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők);
a magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek;
a magajáró permetezőgépek;
a speciális magajáró eszközhordozó alvázak;
a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, illetve amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, illetőleg a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg.
Engedélyezési eljárás:

Feltételek:

a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által kiadott külön jogszabályban meghatározott regisztrációs igazolás (regisztrációs szám),
a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szerződés igazolása,
az ügyfél nyilatkozata a felvenni kívánt ideiglenes rendszámtáblák, valamint az ilyen rendszámtáblára kötelezett járművek darabszámára, azok gyártmányára, típusára és egyedi azonosító adataira (alvázszám) vonatkozóan,
az ügyfél nyilatkozata az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával közúton használni kívánt mezőgazdasági erőgép(ek) biztonságos és szabályos közlekedésre való alkalmasságáról
a jármű tulajdonjogának igazolása.
Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla jogosítottja köteles a közúti forgalomban részvételkor a mezőgazdasági erőgépen a rendszámtáblát jól látható módon elhelyezni, valamint az indítási napló rovatait tényszerűen kitölteni.

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott jármű vezetője a közúti közlekedés során köteles igazolni az ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel és az indítási naplóval a rendszámtábla használatának jogszerűségét, valamint a külön jogszabályban meghatározottak szerint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fedezetének fennállását.

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblához ideiglenes forgalomban tartási engedélyt ad ki a közlekedési igazgatási hatóság, mely a kiállításától számított három évig érvényes. A közlekedési igazgatási hatóság az indítási naplóba, annak hitelesítésével egyidejűleg bejegyzi az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával használni kívánt járművek fajtáját, gyártmányát, típusát, egyedi azonosító jelét (alvázszámát).

A forgalomban tartási engedély érvényességi ideje - új rendszámtábla kiadása nélkül - három évente cserével hosszabbítható a rendszámtábla használatára való jogosultság fennállásának igazolásával egyidejűleg.

Fontos, hogy az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblát csak az indítási naplóban bejegyzett járműre lehet felszerelni.




Kissé elkanyarodtunk a témátol!!

Előzmény: #51 hozzászólása



Én nem mondtam, hogy a kiténél jók a szerelők, de egyébként az axiálos szerelők is laptop nyitogatók és telefonálgatók! Sajna

Előzmény: #1 hozzászólása



Szerintem nagyon korrektek, de a szervíz az gyenge.






Nagy mérethez engedély kell



A törvény nem új, de januártól szigorúbban számon kérik a mezőgazdasági
termelőktől, hogy van-e útvonalengedélyük, ha túlméretes, túlsúlyos erőgéppel a
közútra hajtanak.


Mauthner Ilona

Már a múlt év betakarítási időszakában, aratáskor, majd a kukorica vágásánál több gazdálkodó is jelezte szerkesztőségünk felé, hogy megállították a rendőrök és útvonalengedélyt kértek tőlük. Akinél nem volt, azt megbüntették. A téli esték szakmai rendezvényein ismét napirendre került a téma, több településen is. Kiderült, a termelők többsége nincs tisztában azzal, pontosan milyen szabályt is kell betartaniuk, mikor és hol kell útvonalengedélyt kérni, az mennyibe kerül, mikor kell villogót, vagy más néven megkülönböztető jelzést használniuk a gazdálkodóknak. A témáról a Magyar Közút Kht. Tolna Megyei Igazgatóságának műszaki főmunkatársát, Kiss Jánost kérdeztük. Elmondta, hazánkban útvonalengedély-köteles az a járműszerelvény - legyen az kombájn, traktor, vagy a mögötte lévő pótkocsi, mezőgazdasági munkagép - amelynek az össztömege meghaladja a 40 tonnát, vagy a jármű tengelyterhelése meghaladja a 10 tonnát. Ami pedig a szélességre vonatkozik: 2,55 méterig nem kell külön engedélyt kérni. Ha ennél szélesebb a jármű rakománnyal együtt, vagy 4 méternél magasabb, illetve a hosszúsága több 12 méternél, avagy járműszerelvénnyel együtt 16,5 méternél hosszabb, akkor szintén útvonalengedélyt kell kérnie a gazdálkodónak. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha egy normál méretű traktorra tárcsa van felszerelve, és azzal a főútra kimegy a gazdálkodó - mondta a szakember. Az útvonalengedélyt a közútkezelőnél lehet kérni, ennek költsége 1200 forint, de az egy alkalomra érvényes engedély kiállításáért akár 10 800 forintot is kérhetnek, az eset sürgősségétől, bonyolultságától és a szállítási távolságtól függően. Mezőgazdasági gépjárművekre éves engedélyt is lehet kérni, de csak kistérségi használatra, ami a kiindulástól számított 20 kilométeres sugarú körzetet jelent, ennek díja: 14 400 forint. Mi történik akkor, ha engedély nélkül közlekedik a túlsúlyos, vagy túlméretes mezőgazdasági erőgép a közúton és megállítják ellenőrzésre? Kiss János elmondta, hogy az ellenőrzést a közlekedési hatóság , illetve a rendőrség végzi. Ellenőrzéskor jegyzőkönyvet vesznek fel, ha nincs útvonalengedélye az arra köteles járműnek. A közlekedési hatóság a jármű üzembentartóját pótdíj fizetésére kötelezi, mely az útvonalhasználati díj tízszerese, de 40 ezer forintnál nem lehet kevesebb, illetve megtilthatja a továbbközlekedést is. Kiss János elmondta, a múlt évben jelentősen megszaporodtak az útvonalengedély-kérelmek. A megkülönböztető jelzés - sárga villogó - a legtöbb nagyméretű erőgépen, például kombájnon már gyárilag rajta van, így a közúton amikor kell, használható, egyébként pedig ennek felszerelését a városi rendőrkapitányságon lehet kérni. Megyeri Zsolt, a megyei rendőr-főkapitányság alosztályvezetője kérdésünkre elmondta, a mezőgazdasági erőgépek csak akkor mehetnek a közutakra, ha másként nem tudják a területüket megközelíteni. Két éve változott a törvény, közigazgatási hatáskörbe tartozik a figyelmeztető jelzés használata is. Ellenőrzésnél, ha hiányzik az engedély, akár 300 ezer forint is lehet a közigazgatási bírság mértéke, mondta az alosztályvezető. Egyébként csekély azoknak a baleseteknek a száma, melyeket mezőgazdasági erőgépek okoznak, öt évben egy akadt, de az is saját magának okozott kárt. Felborult a traktor a lejtős területen.



Kérelem, nyomtatvány, engedély

Az útvonalengedély iránti kérelmet az erre a célra szolgáló nyomtatvány kitöltésével az engedélyező szervezethez kell benyújtani. Az engedélykérelem benyújtható a jármű üzembentartójának telephelye, vagy a jármű indulási helye szerinti közútkezelőnél, jelen esetben a Magyar Közút Kht.Formanyomtatvány és egyéb információ elérhető a www.kozut.hu internetes oldalon is.









Előzmény: #12 hozzászólása


De igen szélesebb mint 2,5 méter ,én is ugyan ebben a cipőben járok , és mikor kézhezkaptam a forgalmit megdöbbenve láttam, hogy beírták ;"SZÉLESSÉGE MIATT ÚTVONAL ENGEDÉLY KÖTELES"

Előzmény: #10 hozzászólása


Útvonalengedélyhez kötött járművek

51. § (1) A közúti forgalomban csak az út kezelőjének hozzájárulásával (útvonalengedély), az abban meghatározott útvonalon és feltételek megtartásával szabad részt venni

a) olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb össztömege vagy tengelyterhelése meghaladja a külön jogszabályban meghatározott mértéket (túlsúlyos jármű, vagy tengelytúlsúlyos jármű);

b) olyan járművel, amelynek magassága, szélessége vagy hosszúsága meghaladja a külön jogszabályban, illetőleg - rakománnyal együtt - a 47. §-ban meghatározott mértéket (túlméretes jármű);

c) lánctalpas járművel.

(2) Ha az útvonalengedély más sebességet nem határoz meg, túlsúlyos, illetőleg túlméretes járművel legfeljebb 30 km/óra, lánctalpas járművel legfeljebb 15 km/óra sebességgel szabad közlekedni.

(3) Az e §-ban foglalt rendelkezések nem vonatkoznak a fegyveres erők által üzemben tartott járművekre.

Magyarországon a megengedett mximális szélesség 2,5méter sajnos kell(kellene) rá!

És eTelephelyi ellenőrzés

15. § (1) Az ellenőrző szervek a jármű telephelyén is ellenőrizhetik az olyan jármű műszaki állapotát, (az MR üzemeltetési műszaki feltételek megtartását), amelyet az üzembentartó menetkésznek nyilvánított. A Közlekedési Főfelügyelet a végrehajtás egységessége érdekében — a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium jóváhagyásával — szabályzatot ad ki.

(2) A jármű üzembentartója köteles az (1) bekezdésben említett vizsgálatot lehetővé tenni és a vizsgálat elvégzése céljára a telephelyen rendelkezésre álló berendezéseket (emelő, mérőműszerek stb.) díjtalanul rendelkezésre bocsátani.

(3) Ha az ellenőrző szerv a telephelyen végzett vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű
a) a jogszabályban meghatározott műszaki feltételnek nem felel meg
-megtiltja, hogy a jármű a hiba kijavításáig a telephelyet elhagyja,
-a jármű forgalmi engedélyében feltüntetett - még hátralévő - érvényességi határidőt lerövidíti, vagy
-ha a jármű közúti forgalomban való részvétele közvetlen baleseti veszéllyel jár, a jármű forgalmi engedélyét érvényteleníti,

b) a környezetvédelmi előírásoknak nem felel meg, az erre vonatkozó jogszabály szerint jár el.

(4) Ha a telephelyen végzett vizsgálat alapján arra lehet következtetni, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek nem felel meg, de az — a vizsgálati feltételek hiányában — egyértelműen nem állapítható meg, az ellenőrző szerv a járművet vizsgálatra rendelheti be.

(5) A jármű telephelyén végzett ellenőrzés – az (1)–(4) bekezdésekben meghatározott műszaki ellenőrzésen kívül – kiterjedhet:

a) a hatósági engedély alapján végezhető, illetőleg bejelentési kötelezettség alá tartozó közúti közlekedési szolgáltatáshoz használt jármű üzemeltetésére vonatkozó feltételek, valamint

b) a nemzetközi forgalomban (is) résztvevő járműre és annak személyzetére vonatkozó – jogszabályban, továbbá nemzetközi egyezményben vagy megállapodásban meghatározott – követelmények,

c) a telephelyet elhagyni kívánó jármű esetében az előírt tömeg- és mérethatárok (ellenőrző mérlegelés)
megtartásának ellenőrzésére.

(6) Az ellenőrző szerv jogosult az üzemeltetett járművekhez, a járművekkel közúton végzett tevékenységhez, valamint a járművek üzemeltetése során foglalkoztatott személyzethez tartozó okmányok, így különösen a menet- és fuvarokmányok, valamint a menetíró készülék adatrögzítő lapjainak az átvizsgálására.

(7) Az ellenőrző szerv az átvizsgált okmányokat – indokolással ellátott, tételes jegyzőkönyv felvétele mellett, legfeljebb három munkanap időtartamra – bevonhatja, amennyiben az érintett okmánnyal bizonyítható szabálysértés alapos gyanúja merül fel.

(8) E rendelet alkalmazásában telephelyi ellenőrzésnek minősül a (7) bekezdésben meghatározottak szerint bevont okmányoknak és adatoknak az ellenőrző szerv saját hivatalában elvégzett vizsgálata is.

(9) A telephelyi ellenőrzés alapján az ellenőrző szerv – a szabálysértés jellegétől függően – a járművel a telephely elhagyását megtilthatja, szabálysértési eljárást folytathat le, szabálysértési eljárás lefolytatását kezdeményezheti, továbbá a külön jogszabályban meghatározottak szerint eljárhat.

Hatálybaléptetés

30. § (1) Ez a rendelet 1990. július hó 1. napján lép hatályba.

zzel kívánok mindenkinek jó éjszakát!

Előzmény: #4 hozzászólása


Na ezzel megfogtál , szerintem a jogalkotók sem tudnák a választ.

Ez6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletből

a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben, valamint a közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter feladatáról és hatásköréről szóló 37/1989. (IV. 30.) MT rendeletben kapott felhatalmazás alapján - az ipari miniszterrel, a kereskedelmi miniszterrel és a hatáskörét érintő kérdésekben a környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem:



Tűoltókészülékre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

107. § (1) Tehergépkocsin, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön a járműtűz eloltására

a) 3500-12 000 kg megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 1 db 6 kg-os,

b) 12 000-24 000 kg megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 1 db 12 kg-os

c) 24 000 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 2 db 12 kg-os

szabványos, porral oltó tűzoltó készüléket kell készenlétben tartani.

E rendelkezést azokra a tehergépkocsikra, amelyeken a rendelet hatálybalépése előtt nem kellett tűzoltó készüléket készenlétben tartani 1992. július hó 1. napja után kell alkalmazni.

(2) Az autóbuszon a járműtűz eloltására

a) 30 személy befogadóképességig 1 db 3 kg-os,

b) 31-100 személy befogadóképesség között 1 db 6 kg-os,

c) 100 személy befogadóképesség felett 1 db 12 kg-os vagy 2 db 6 kg-os

szabványos, porral oltó tűzoltó készüléket kell készenlétben tartani.

(3) Az (1)-(2) bekezdésekben meghatározott tűzoltó készülékek a következő, szabvány szerinti oltási képességű egyéb oltóanyaggal működő tűzoltó készülékkel helyettesíthetőek:

a) a 3 kg-os porral oltó készülék 1 db 5A és 34B,

b) a 6 kg-os készülék 1 db 13A és 89B,

c) a 12 kg-os készülék 1 db 34A és 144B.

(4) A veszélyes anyagot szállító járművön a járműtűz és a rakománytűz eloltására a veszélyes áruk közúti szállítására vonatkozó jogszabályban előírt mennyiségű, oltóanyagú és oltási képességű, de legalább az (1)-(2) bekezdés előírásainak megfelelő tűzoltó készüléket kell készenlétben tartani.

(5) A porral oltó tűzoltó készüléket függőlegesen vagy a függőlegestől legfeljebb 15 fokos szöggel eltérő helyzetben kell a járművön készenlétben tartani.
t is érdemes figyelembe venni!

Előzmény: #2 hozzászólása



Valószínű , hogy nem lehet megrakott szóróval közúton közlekedni , de pénzt behajtani azt igen.

Előzmény: #140 hozzászólása


Nem idetartozó téma csak kiváncsi vagyok, a KOMONDOR atiéd, vagy csak kiraktad az avatarba?

Előzmény: #140 hozzászólása



Ha jd van akkor tudod a ferdefelhordó fordulatszámát növelni is próbáld meg, ha még nem próbáltad.

Előzmény: #121 hozzászólása


Szia. Nem tudom, hogy milyen kombájnon van az adapter, de azt érdemes tudni ha a ferdefelhordó fordulata nem megfelelő az is befolyásolhatja a szecskaméretet!( csúszik az ékszíj v. a ferde kapcsoló kuplung) A kombájn azért lényeges mert írtad, hogy nemrég vetted, ha esetleg nem a te kombájntipusodra való volt csak az adaptációt vetted v. csináltad meg akkor a fordulatszám külömbségeket ami a ferdéröl lejön figyelembe kell venni.(majdnem minden kombájnon más fordulatu a meghalytó bodás tengely) Remélem segítettem.

http://www.jogsicentrum.hu/kategoriak.htm Sziasztok! Ezt nézzétek meg, szerintem választ ad a kérdése zömére!

Előzmény: #826 hozzászólása



Na ez vígasz most a számomra.

Előzmény: #823 hozzászólása



Köszönöm!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Támogatott tartalom
A földi és a légi adatgyűjtés összehangolásával megfelelő pontosságú terméselőrejelzést adhatunk
A földi és a légi adatgyűjtés összehangolásával megfelelő pontosságú terméselőrejelzést adhatunk
A dróntechnológia használata lehetővé tette a növényi jellemzők elemzését.
Az árak elszállásánál van nagyobb probléma is
Az árak elszállásánál van nagyobb probléma is
Összeomlik a világ csokoládéipara?
Grimme Gb 1500 burgonyakombájn Burgonyaszedő
Grimme Gb 1500 burgonyakombájn...

4.600.000 Ft

Kuhn 320cmes fűkaszák eladók
Kuhn 320cmes fűkaszák eladók

1.499.999 Ft

Terményfúvó termény fúvó terményszállító gabonafúvó
Terményfúvó termény fúvó terményszállító...

185.000 Ft

Fella 450cmes rendsodró
Fella 450cmes rendsodró

1.799.999 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]