Hirdetés
Fórum
Cikkajánló

Pannonia Bio: ha kukorica helyett mást termesztenek a gazdák, nőhet az exportkitettség
Interjú a Pannonia Bio Zrt. kereskedelmi igazgatójával, Lengyel Zsolttal.
Minden jog fenntartva.
© 2023 Agroinform Média Kft.
Előzmény: tri #24253 hozzászólása
Elméletileg minden MF kereskedő meg tudja csinálni.
Előzmény: tri #24251 hozzászólása
Igen, át kell kódolni.
Ha régi program van rajta, azt is cserélni kell, hogy beadja az új kódot.
Kalibrálni nem kell, minden gyújtás utáni első kuplung nyomáskor kalibrál.
Előzmény: tri #24221 hozzászólása
Jujj................ az hogy élte túl hogy eddig nem lett átépítve?
Érdemes lenne beruházn egy pedál szettre, és onnan lehet tovább menni.
Előzmény: tri #24219 hozzászólása
Igen, Én néztem be bocs.
8260 a full powershift.
Melyik fajta kuplung pedál poti van benne?
A karos, vagy a régi tüskés?
Előzmény: envagyok2 #159 hozzászólása
A "fergás lemezt" használjuk.
Gyárilag bele van sütve a belső perembe a gumi tömítés. Ha bontod, vagyis pl szűrőt cserélsz, ezt is cserélni kell.
Benéztél a szűrő helyére, nincs benne törmelék?
nem azért megy neezen a helyére?
Előzmény: tri #24058 hozzászólása
Igen, meg tolattyúk felülete, élek, berágódások, plusz megnyomorodtak a rugók.
Nem ártana azért mérni egyet........ vagyis kettőt.
Bejövő 17 bar, és a kulungra menő 17 bar.
Előzmény: tri #24058 hozzászólása
Igen, meg tolattyúk felülete, élek, berágódások, plusz megnyomorodtak a rugók.
Nem ártana azért mérni egyet........ vagyis kettőt.
Bejövő 17 bar, és a kulungra menő 17 bar.
Előzmény: tri #24054 hozzászólása
Kuplung vezérlő tömb, kuplung harang jobb oldalán.
Próbáld meg bekapcsolt első hajtással is.
Előzmény: Panyi #23393 hozzászólása
Nagyon gyorsan rakd át az alsó furatba a stabilizátort, mert ki fogja törni az oldalhajtást!
Valamint érdemes az ekét beállítani, esetleg kopókat cserélni rajta!
Előzmény: Fergás #23167 hozzászólása
Valószínűleg a lendkeréken lévő ütés csillapító tárcsa ment tönkre.
Előzmény: Peti 8310 #23112 hozzászólása
Kedves Peti 8310!
Ez így ebben a formában nem igaz!
Valaki vagy nem ért ahhoz amiért pénzt kér, vagy hazudik.
Pont a 8100-as széria volt az amikorra a dyna váltó bomba biztosra forrta ki magát. Az én partnereimnél van olyan ami 30000 óra fölött bontatlan.
Pont a 3690-es volt az a széria, ahol az MF sok dolgot javított, és az ezután következő 8100-as szériánál alkalmazott.
Rengeteg-rengeteg javító program volt kiadva a 3690-esre, és azt is mondhatnám, hogy ha magyarországi a gép, akkor 1000% hogy meg lett csinálva.
Ha reccsen a szinkron, az azt jelenti, hogy hossz irányban lóg az előtét tengely, és túl nagy a hézag. Első időben meg lehet úszni egy garnitúra csapággyal, hézagolásal, munkával, később ki fog pittingesedni a fogaskerék, (csere), majy telivágja a hidraulika rendszert, megszorul az orbit, a mágnes szelepek, stb, és egy véget nem érő történet lesz. Na ezt nem kell megvárni.
Amúgya az a Dyna váltó egy legendásan jó szerkezet, csak jó olaj kell bele, mert arra érzékeny.
Pl az irányváltó kuplung, meg maga a dynashift, 80-tól, 220 Le-ig azonos. Az irányváltó kuplungban vannak eltérések a lamellák számában, illetve a külső ház kialakításában. Szerinted hol van manapság ilyen?
Előzmény: Tomi81 #193 hozzászólása
Emberünk gyorsabban fut gázálarcban, mint nélküle.
Ha gondolja, lemérjük.
Nemigen érek rá mostanában itt olvasni, irogatni, de ez most kb. ..nem bírtam ki hogy ne írjak.
Szóval..............
Azt, hogy akárki mekkora büntetésnek teszi ki magát azzal, hogy belenyúl az autója, traktorja, repülőgépe, űrhajója motorjába, az legyen szerintem a saját maga rizikója, és felvállalható felelőssége. Mint tudjuk, tőlünk kicsit nyugatra, a traktorokat is zöld kártyázzák, mérik.
De!
Mint mindannyian tudjuk, az EGR, a fáradt füstgázt vezeti vissza a motorba. Ezzel együtt a károsító, veszélyes részecskéket is. Ez egy személyautónál, teherautónál, akár kombájn motornál nem tétel, mert a kigyorsítást , cséplő bekapcsolást kivéve rész terhelésen mennek. A maximálishoz képest töredék üzemanyag befecskendezés, töredék károsanyag képződés, töredék szemét vissza szívás a motorba.
Egy traktor az más. A gazdaságos üzemeltetés szempontjából mindig arra törekszünk, hogy lehetőleg 100% terhelésen működjön a motor. Maximális terület teljesítmény, minimális fogyasztás, leggyorsabb megtérülés. Igenám, de ez azzal jár együtt, hogy a maximális üzemanyag adagot kapja a motor ( a fokozatmentesek képesek ezt napi 0-24-ben produkálni), és ezzel a maximális szennyezőanyag vissza szívást. Pl. korom szemcséket. Ki találja ki mi az eredmény?
Megpróbáltam elolvasni a cikket, de felénél feladtam, mert annyi fél (negyed) igazság van benne, mint ide Vlagyivosztok.
Kb arról szól, hogy vegyetek nálam U szeget, mert ezt bele verhetitek a vasúti sínbe is, jó áron, a többi meg vissza hajlik propeller alakban.
Ezektől függetlenül hangsúlyozom, hogy nyilván maga dönti el mit költ az autójára, bringájára, mennyire gondol a következő generációra, vagy az azt követőkre.
Csupán a mezőgazdasági gépek, és az igazság miatt írtam le ezeket.
Használja mindenki a maga okulására, boldogulására.
Előzmény: *** HM *** #1013 hozzászólása
Komoly vevő az akinek van pénz a zsebében, mikor hív.
600. motoros gépünk vásárlója.
Nem sok területet művel, de hívd fel nyugodtan, nagyon normális, értelmes ember, lehet vele emberi hangon beszélni!
Előzmény: *** HM *** #1010 hozzászólása
Lövésem nincs...........nem Én javítottam. Ha normálisan meg van csinákolva, teljesen mindegy.
Előzmény: *** HM *** #1006 hozzászólása
Szemed levedd róla! Nem eladó! (csak komoly vevőknek!)
Ha meg akarod venni, hívd a tulajt. Szám a hirdetésben.
Igen, M7 ment helyette! a 600.!
Előzmény: pilliomm #23006 hozzászólása
Elég a fordulatszámmérőt cserélni, nem kell az egész műszerfalat.
Előzmény: J.D. Borda #698 hozzászólása
A földkerekség legnagyobb ostobasága olyan dolgokat fikázni, amik nincsenek a tulajdonunkban, vagy olyan emberekről véleményt alkotni, akiket nem ismerünk.
Előzmény: Dns8 #687 hozzászólása
Igen!
Előzmény: balkazoltan #22880 hozzászólása
Szűrő eltömődés jelző. Nem kell szigorúan venni, mert jellemzően szűrő, vagy gomba probléma, esetleg vezeték kidörzsölődés, de ha a szűrők, majd az érzékelők cseréje után nem szűnik meg, akkor meg kell keresni a bajt, mert különben még nagyobb lesz! Kézifék nem fog fent? Fék nem recseg?
Előzmény: TDavid #666 hozzászólása
Rugózott híd?
Rugózott fülke?
50-es váltó?
110 literes CCLS hidraulika?
30/15-ös váltó?
Előzmény: Mfpisti #664 hozzászólása
https://kdg.kubota-eu.com/agriculture/products/traktoren/m6121/
Előzmény: Mfpisti #663 hozzászólása
Bocs! M6121
Előzmény: envagyok2 #662 hozzászólása
Csak egy modell létezik, M7121.
Előzmény: envagyok2 #660 hozzászólása
Rakodóval együtt.
2,1T/4m.
Előzmény: szanberg #658 hozzászólása
74.000.-€ + ÁFA
Előzmény: VMisi #649 hozzászólása
Ez egy érdekes sztori. Az M7001 Standard traktorok nem kifejezetten voltak alkalmasak intenzív homlokrakodós munka végzésre, a 80 liter/perc-es hidraulika teljesítmény miatt. Tehát nem volt rendelhető egy viszonylag olcsó, homlokrakodós gép. Csak a magasabb, és jóval drágább Premium gépek voltak 110 liter/perc-es szivattyúval szerelve. Ezért csináltak egy Standard gépet, 110-es szivattyúval, mechanikus vezérlésű kiadó szelepekkel, monitor és mindenféle kacatok nélkül, kicsit gyengébb első híddal, ami csak homlokrakodóval együtt létezik. Az ára verhetetlen.
Legfőképpen a francia piac igényei szerint.
Előzmény: subikiss #22799 hozzászólása
Ívjavítás!
(sajnos)
Előzmény: csoppika #609 hozzászólása
Azt nem lehet tudni....
Itt van magyarul:
Kubota Bühler együttműködés
https://www.profi.co.uk/news/kubota-partners-versatile-big-horsepower
Előzmény: .Norbert #22776 hozzászólása
Sajnos ezekhez a régi vasakhoz nem nagyon tudnak a mai technikán felnevelkedett fiúk hozzá szólni. Ezekből tanulva épültek a fiatalabb gépek. Arról nem is beszélve, hogy az alkatrész ellátás sem százas már ezekhez (10 éven felül vannak) Senki nem szívesen vesz a nyakába ekkora nyűgöt, főleg ha amúgy is el van havazva. Ha lehozzátok, Én megjavítom, határidő nélkül, mert nem sok időm van "játszani". Olcsó nem lesz, mert kétséges alkatrészt nem rakunk vissza, vagy fél órán belül kint van a telekhatáron, és azt csinálsz vele amit akarsz. Viszont tökéletes lesz. Sajnos ezeknél már a kábelek is elöregedtek, elektronika, szóval egy véget nem érő történet!
Amúgy Én mindig többre tartottam ha valaki megmondja őszintén hogy "nem", mintha elvállalja, és húzza az időt. Vagy csinálunk valamit tiszta erőből, vagy sehogy!
Előzmény: Bárány #22760 hozzászólása
Nyilván! Mindig be szoktuk dobálni ami marad! Teljesen természetes!
Előzmény: Tutajos #22749 hozzászólása
Nem kéne sokáig kínozni! ....amíg nagyobb baj nem lesz! Nem jó dolog leengedni a dugattyút az olajjal együtt az olajteknőből !!!!!
Előzmény: .Feco. #422 hozzászólása
Ezek szerint elég vén vagyok.....
2db volt (van) belőle Szekszárd környékén, zöld színben. Ugyanaz mint az MF9240 zöld színben, a motor kivételével.
Az egyik váltójához volt szerencsém.
Előzmény: szántó #605 hozzászólása
.....meg minusz egy ember!
Előzmény: *** HM *** #603 hozzászólása
Elméletileg 100m, de ez sok, inkább a biztonságos kapcsolat szempontjából jó.
Csak mászó fokozatban működik, azaz max 2,5km/h. Ennél nagyobb sebesség nagyban növelné a baleset veszélyességet.
Előzmény: *** HM *** #601 hozzászólása
Elvileg az M5001Narrow, és M5001-hez lett fejlesztve. Gyakorlatilag viszont bármelyikbe tudjuk építeni.
.....csak laposvas kérdése az egész......
Előzmény: *** HM *** #2469 hozzászólása
Én kb. 2002-ben üzemeltem be két függesztett Rauch szórót olyan domborzati viszonyok között dolgozó gazdaságban, hogy a területeiken Én inkább legeltettem volna. Simán nem mertem beülni a kezelők mellé a traktorba. Ott első osztályú. Nem ismeri a gravitációt, fittyet hány a szélre. Ha leütöd a keretet, szakszerűen javítani kell az elemeket, vagy cserélni. Az ütköző lapokat, tömítő elemeket időben cserélni, mert egyébként elveszíti a lényegét. Egy közel 40 éves vontatott Överum-ot pár éve még mindig használtak a szomszéd faluban. Összefoglalva: iszonyat pontos kijuttatás megfelelő gondozás, karban tartás mellett, de drágább a fenntartása is. Szélsőséges terep viszonyok mellett van értelme, meg akkor ha valaki nem bírja kivárni a csöndesebb szelet, és orkán erejű szélben akar műtrágyát szórni!
Előzmény: *** HM *** #2467 hozzászólása
Levegősre gondolsz, vagy repülni akarsz vele?
Előzmény: MFM #22701 hozzászólása
A 7400 széria tapasztalataim szerint nagyon érzékeny a kezelőre, és a szervizre. Ha mindkettő jó, akkor nagyon hálás, ha csak az egyik is "kovászos", akkor egy átok!
Amúgy egy nagyon "traktor" traktor, tehát élmény vele dolgozni.
Előzmény: MtzMakai #22668 hozzászólása
Szerintem kezeljük helyén a dolgokat..........mindkét típus, mai, üzembiztossági szemszögből nézve irtó jó eltalált! Mindkét gép eredete 1988-as piacra dobott fejlesztésekre nyúlik vissza. Kiforrottak, kellően túl méretezettek. Ha valahol valami gond van velük, az nem konstrukciós hiba. Az irányváltó, dynashift, az ugyanaz a 240 lóerős gépben is. Amiket leírtál, az jellemzően karbantartási hibák ( pl féltengely csapágy), vagy a kereskedő kolléga nem mondta el, hogy 3500 óránál ki kell tépni az első hidat, meg perselyezni, és nincs gond. ( nekünk ilyen problémáink nem voltak, vannak). Adagoló szintén zenész, voltak minimális problémák, de kezelhetőek, főleg ha valaki felismeri az eszközeit. A 6,6-os kombinátor szerintem kicsit sok a 6480-nak, meg a 4 fejes Kv eke is, főleg hogy úgy érzem Ti kötött talajon dolgoztok. Nincsenek megcsippelve a traktorok? A mi ügyfélkörünkben csak csippelt gépekkel vannak ilyen jellegű gondok amiket leírtál- az első híd kivételével, bár annak is megvan a gyógyszere-. Több tízszer annyi traktorra látok rá mint itt többen, és a statisztika ezt mutatja. A 6480, és főleg az 5455 egy igazi jó gép!
Előzmény: Sk Laci #3091 hozzászólása
Látod ez az! Senki nem dolgozik ráfizetéssel, mert tönkre megy. Mindennek ára van, és meg kell fizetni. Nagy csodák nincsenek a mai világban. Az okos számítógépek pillanatok alatt kiszámolják hogy mi éri meg, és mi nem. Szépen hangzó reklámmondatok........
100 év garancia! Mindamellett a koreai márkák szerintem jó alternatívák.......ugyanazt tartom róluk mint amit a kolléga lentebb elmondott a KIA-ról!
Érdemes gondolkodni benne!
Előzmény: Sk Laci #3072 hozzászólása
Öt éves gépen mi kopó alkatrész, és mi nem? Kormánygömbfej, függőcsap, kuplung tárcsa vagy lamella, féktárcsa, generátor csapágy, stb. Azért ez eléggé kovászos a számomra....
A kopó alkatrészt nyalván fizetni kell, ami meg garis, az garis.
Előzmény: JD Lipi #3045 hozzászólása
Úgy gondolom:beszéljük meg! Abból semmi baj nem származhat! Semmi jónak nem vagyok elrontója, de ha céges logó, vagy felismerhető személy látszik, azért már büntetnek. Kérem tartsuk ezt tiszteletben. Köszönöm Norbi, hogy elsőre megértettél
Előzmény: bandigh #3041 hozzászólása
Nem lesz ügy, megbeszéltük privátban! Tisztán jó szándékból tette fel, megértem! Most meglátjuk mennyire aktívak a modik :-D
Előzmény: JD Lipi #3042 hozzászólása
Köszönöm!
Előzmény: apuci #3038 hozzászólása
........1.) például!
2.) soha nem hirdettem a cégemet a fórumon (úgy mint mások), és nem is szeretném. Sokszor elmondtam már itt, hogy ha valaki segítséget kér, tanácsot akar, akkor segítek, vagy legalább próbálok. Ezért vagyok itt, nem másért. A kolléganő pólóján ott van a céges felirat.
Előzmény: JD Lipi #3035 hozzászólása
Ezt valamelyik moderátor törölje legyen szíves!!!!
Előzmény: djohn #599 hozzászólása
Bérgépek. Ha vissza számolsz a sacc eredeti árból kb. 7.000.-, 9.000.- ezer Ft/üzemórából, akkor kijön a matek.
Előzmény: Sötét Paraszt #2856 hozzászólása
Igen!
Illetve aki rendszeresen dolgozik hideg időben, annak be rakjuk az elektromos fűtő betétet ( állat tenyésztés, kommunális). Hideg gázolaj nem szeret átmenni a 2 mikronos szűrőn.
Előzmény: Batka #2854 hozzászólása
Sajnos igen, gyakorlati tapasztalat! El sem tudjátok képzelni mik előfordulnak!........mi ömv gázolajjal megyünk, vesszük a kúton....a traktoros meg elmondja hogy véletlenül összekeverték rátankolásnál a vegyszeres, meg a gázolajos kannát!