rigás adatlapja

Becenév:rigás

Csatlakozott:2010-10-20 10:31:45

Utolsó belépés:2019-10-31 19:37:37

Fórum hozzászólás:2110

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-12-04 22:30:31

    Válasz medikus #66733. hozzászólására
    Na most gondolj bele, orosz színestévé amibe együtt volt jelen az elektroncső, germánium és szilícium félvezetők, a vastagréteg és az integrált áramkör.smile wacko Ez volt ám az időutazás, hát csoda, hogy minden második kigyulladt vagy nemes egyszerűséggel felrobbant!smile sweatdrop

    Ami az első benyomásom az új gépeket nézegetve az az öszvér hatás. Ott van a régi és valami merőben új egy traktorba összegyúrva. Nem tudom, lehet jó lenne ez így csak a fránya tyúkbelezést bízták volna másra.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-12-04 22:11:13

    Válasz .Richard. #66731. hozzászólására
    Bizony, bizony!
    Ezért írtam én itt már korábban is ,hogy nagy baj lesz abból ha az orosz az elektronikával kezd el bíbelődni.
    Nem ment az nekik korábban sem, és úgy néz ki sajnos mostanra sem fejlődtek e téren.smile unsure

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-12-04 21:14:54

    Na, hoztam nektek orosz elektronikát!
    Ha valaki ilyesmire bukkan az új mtzéjében, semmi para ez ilyen.smile winksmile laugh






    Ami nagyon nem tetszik az az akksik, és egy rakás elektronika elhelyezése a feljáró alatt kialakított szekrénybe.
    Csak nekem tetszik úgy, hogy így nem állja ki a sárba vízbe hasig merülés próbáját?smile sweatdrop

    A hozzászólások közt ORION írása, hát nem tudok oroszul, de magyarul elég egyértelmű.smile lol

    Persze attól még lehet ez egy jó gép. Ami még nagy kérdés részemről, hogy a motort a Cater adja vagy liszensz alapján gyártja az Orosz?

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-12-04 20:20:06

    Válasz Gumóka #66716. hozzászólására
    Jó lesz az!smile thumbup
    Aztán meg eldől a próbán, ahol a kutya is megdöglött...smile lol

    A saját fogaskerekeit kapta vissza?

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-12-03 17:07:49

    Válasz Mtz 550E #66697. hozzászólására
    smile scaredDrótkefével!!! A riga gyertyát talán de porlasztócsúcsot!?
    Ez mára XXI. század ere találták ki az
    ultrahangos mosókat.




    Amúgy, ha nagyon pipec akarsz lenni réz vagy bronz (ki hogy hívja) szőrű kefe, ha nem akkor meg egy új tiszta lágyabb drótkefe is megteszi.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-12-03 15:31:33

    Válasz Gumóka #66691. hozzászólására

    Ez igaz 50-es de rőszabályzó nélküli antislippes gyári megoldás.
    A lényeg az a.slipp alsó csatlakozása megy a munkahenger jobb oldalára, a vezértömb bal oldali legfelső pedig a bal oldalra.
    ha nem világos később leszek még és segítek.
    Még valami, hidro akksi meg van, mert az jó ha működik!

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-12-02 11:08:43

    Válasz Mihály #66638. hozzászólására
    Isten éltesse!smile thumbup

    Nálunk jövőre tölti egy rakodós az 50-et, a többi pér évvel fiatalabb.smile laugh

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-30 20:33:34

    Válasz .Richard. #66541. hozzászólására

    Az kéne oda, hüvely dug(óz)ás!smile wink

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-30 20:29:25

    Válasz rigás #66524. hozzászólására
    Na szóval, ha álló vagy járó motornál bekapcsolod a világítást és a mutatók fel vagy le elmozdulnak kicsit és úgy is maradnak az esetünkben teljesen természetes nem tekinthető hibának.
    Ha a mutatók a világítás bekapcsolása után kisebb nagyobb mértékben, de fel le ugrálnak az már hibára utal. ha járó és álló motor esetében is fennáll a hiba akkor elsősorban kontakt hibákat elégett megnőtt átmeneti ellenállású csatlakozások lehetnek a hiba okai, elsősorban a fő táp kábel és a műszerfal alatti testkábelek gyanúsak de lehet külső pl egy rosszul érintkező izzó is a hiba oka.
    Ha csak járó motornál jelentkezik az említett gond akkor a generátorról jövő töltés kábel érintkezéseit kell átnézni, de lehet maga a generátor vagy a fesz szabályzó kezdődő haldoklása is a hiba forrása.

    Na jó inkább ne bonyolítsuk, nézd át a kábelek csatlakozásait, különös tekintettel a generátor a világítás a műszerfalhoz vezető fő tápkábel a testkábelek és a biztosíték tartó kábeleire.

    smile sweatdrop

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-30 15:54:22

    Válasz jaminka #66523. hozzászólására
    Kontakthibák vannak a világítás áramköreiben, a változó terhelés függvényében változik a rendszer feszültség is (12,5-14,5V) amit az elektromos órák észrevesznek.
    Estére ha visszajövök a telepről kivesézem neked a témát, ha addig valaki meg nem teszi helyettem.smile biggrin

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-30 11:03:20

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-30 11:00:41

    Válasz Attikaa #66512. hozzászólására
    Először ahogy előttem írták. Akksit töltsd fel, nézd át a vezetékeket az akkumulátor sarkoktól az önindítóig. Minden csatlakozást nézz át takarítsd meg a kábelfüleket csavarokat, hogy minden fémesen érintkezzen. Egy próba erejéig kösd (rövidre) ki az áramtalanítót.
    Ha így sem lesz jó akkor vedd le az önindítót és nézd meg mi van vele. Néha egy alapos belső tisztítás is élég a sikerhez, vagy egy egyszerű szénkefe csere. Ha úgy érzed neked ez nem megy vidd el egy szakihoz.
    Ha már az önindító és a vezetékek hibája kizárva, akkor szorulhat valóban a motor ez esetben az önindító már néhány fordulat után is forró.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-29 16:49:17

    Válasz Gumóka #66492. hozzászólására
    A közeli képeket nézve én sem dobnám, ezek az alkatrészek már össze vannak kopva ha eddig jó volt ezek után is jó lesz.
    Ahogy Mtz1221 írta kihézagolod, és had menjen tovább.
    Ha komplett (tele) hátsóhidat veszel ami abban van nem tudhatod milyen még ha ránézésre jó is, az új alkatrész az meg már bemutatkozott sokunknak.

    Ismerős a dilemmád mert magam is így voltam, vagyok ezzel mindenből a legjobbat akarom a gépbe ha már egyszer szétszedtem.
    A sokévi tapasztalat viszont azt mondatja velem, hogy amennyi alkatrészt csak lehet mentsünk meg a régi eredetiek közül (kivéve csapágy szimering stb. ezek mindig cserések).

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-29 11:21:09

    Válasz Gumóka #66480. hozzászólására
    Nagyjából úgy van ahogy Csoppika írta.
    Saját meglátás szerint, a fránya mtz a rossz illesztései miatt szeret úgy működni ahogy összerágta összekoptatta magát, meg az eredeti alkatrészeket csak végső esetben cserélem mert annál csak rosszabbat tudok venni (kivétel talán a jó állapotú bontott).
    Persze neked kell eldöntened, hogy bevállalod a régit egy kis morgással, vagy cseréled.

    Én nem cserélném.
    De, az én vagyok!smile wink

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-28 20:47:02

    Válasz mtz892mtz #66474. hozzászólására
    Értem akkor innen a gyanú.
    Csináld meg amit lentebb írtunk kösd fixre az adagoló karját. Így ki tudod zárni, hogy az adagoló vacakol, vagy csak a gázrudazat tréfált meg.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-28 20:42:53

    Válasz rigás #66471. hozzászólására
    Közben látom, mások is arra gondoltak amire én.
    Akkor kösd ki az adagolót egy fix fordulatra járasd egy percig, vagy tovább, ha nem változik a fordulat akkor motor/adagoló hiba kizárva.
    Innentől nézd át alaposan a gázrudazatot a pedáltól az adagolóig nem szorul akad e valahol esetleg kopott vagy beleér valamibe.
    Elég nagy kacifánt sok a hiba lehetőség.

    Ja olajozd meg egy kicsit.smile laugh

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-28 20:26:14

    Válasz mtz892mtz #66465. hozzászólására
    smile blinkA gázrudazat (820-as) az egy tök mechanikus szerkezet az bizony akadhat, ezért tesz olyat amit tesz.
    Előtöltés helytelen beállítására gondoltál? Nos az ilyet nem csinál, erőtlen füstöl nehezen indul de a fordulatszám nem ugrál se fel se le.
    Amúgy hallhatóan is leesik a fordulat, vagy csak az óra mutatja?

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-28 18:54:34

    Válasz medikus #66460. hozzászólására
    Ja,smile sweatdrop aztán hápogni fog?!smile bored

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-28 18:52:37

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-28 16:46:12

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-28 12:33:54

    Válasz zotya71 #66439. hozzászólására
    Legtöbben az eredeti ruszkit, vagy a lengyel vuzutemet favorizálják.smile thumbupcool

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-28 12:32:11

    Válasz medikus #66435. hozzászólására

    Bakker, én végzettségem szerint géplakatos vagyok és tv szerelő.
    Akkor ez így együtt mi? Elektrokovács?smile confusedsmile sweatdrop

    Paraszt, az születésem jogán vagyok vagy átvitt értelemben.smile laugh

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-26 20:12:05

    Válasz broll79 #4363. hozzászólására

    Akkor trükk!smile lol Festhető szilo vagy gitt, az alváz meg alvázvédővel az igazi.smile laugh
    Ha nem akarnak, nem kötnek bele.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-26 18:36:52

    Válasz broll79 #4360. hozzászólására
    Ha csak ennyi ezt még ki lehet hegeszteni, ha több helyen is rohad az már lehet, hogy csere.

    Beszakadt légtelenítő csavarra nincs ötletem. Az egy spec kúpos menet nem láttam hozzá még menet javítót (attól még lehet) szvsz. munkahenger csere.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-26 18:01:36

    Válasz csoppika #66422. hozzászólására
    Nem tudja kihúzni, mert ezen az oldalt van a taposós difi álló része lebiztosítva egy csavarral. Már persze, ha idő közben ki nem esett az a csavar, ugye...smile laughsmile sweatdrop

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-26 17:14:11

    Válasz szilagyi-david55 #66412. hozzászólására

    Igen, szerencsés esetben megúszod egy szimering cserével.
    De ezek már öreg masinák a féltengelybe belevághatott a régi szimering, ilyenkor ki kell hézagolni, hogy az új pereme ne oda essen.
    ha levetted a kereket a féltengelyt emelgesd meg nem löttyen e ha igen, az csapágy vagy a féltengely csapágyméret hibája.

    A 40 éve nem mozdított kerékagyat sem mindig egyszerű levenni.smile sweatdrop

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-25 18:17:24

    Válasz Gumóka #66392. hozzászólására
    Mint foxi a lábtörlőt!smile lolsmile thumbup

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-24 20:13:48

    Válasz .Richard. #66389. hozzászólására

    Jogos, emlékszem rá én is!
    Az előzőekben írtam is neki erről az eshetőségről is.
    De az az érzésem neki így is, úgy is, bontania kell a motort.smile unsure

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-24 19:56:47

    Válasz kurusa #66373. hozzászólására

    Értem, sajnos ez bontás lesz ha van kompri mérő ha nincs.smile sad
    Mielőtt levennéd a hengerfejet előtte nézd meg a szeleprugókat ahogy lentebb már írta egy kolléga, hátha megúszod annyival.
    Valószínűbb viszont egy gyűrűtörés, vagy szelepek valamelyikéből kitört egy darab stb.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-24 08:40:14

    Válasz kurusa #66371. hozzászólására
    Írták mások is, én is csak azt tudom mondani mérj, vagy méress kompressziót.

    Valami nincs rendbe a szelepekkel, esetleg a hengerfej tömítés átégett és összedolgozhat két henger. Dugó, gyűrű, hüvely,bármi lehet ami eltüntetheti a kompressziót.

    Előzmények? Azonnal jelentkezett a hiba, vagy fokozatosan ment el az erő és kezdett füstölni?
    Eleve ez volt a gond ezért lettek beállíttatva a porlasztók, vagy a porlasztó állítás után lett ilyen?

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-23 19:15:43

    Válasz kurusa #66347. hozzászólására
    Mérni kéne az adott hengerben kompressziót talán nem vagy nem megfelelően zárnak a szelepek.

    Lehet még próbálkozni nyomócső cserével, és meg lehet próbálni a porlasztó réz alátétének belső furatán bővíteni, volt már,hogy a réz karika megszorította a csúcsot.

    De, nekem elsősorban a hengerfej gyanús mert a leírt hiba elégtelen égésre utal.


  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-23 07:54:07

    Válasz colizoli #66320. hozzászólására
    Maga a nyomólap is tudja ezt hozni, akkor is ha nem látszik rajta semmi különös golyók bezsírozva stb...

    Nemrég beszéltem egy szerelővel ő mondta, hogy az új nyomólapok közül is minden 3. jó a többi ragad satuzik.
    Vagyis ha valami új, az nem feltétlen jó!

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-21 20:11:26

    Válasz Gumóka #66277. hozzászólására
    Menni fog az neked, hidd el nem egy nagy dolog ha van hozzá szerelési útmutatód meg műszaki érzék nem lehet gond. Aztán itt áll mögötted egy jó kis csapat ha elakadsz majd jól belekavarunk!smile lol Na jó ez utóbbi csak móka segítünk.smile smile

    Én sem láttam pár évvel ezelőtt még közelről sem Rábát meg kompakt rakodót sem (NH LS160) mégis szervízkönyvekkel meg itt a fórumtársak segítségével minden ment simán márpedig mindkettőt szinte csavarjaira kellett szednem.smile sweatdrop

    Úgyhogy ne félj hozzákezdeni!smile thumbup

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-21 17:09:50

    Válasz Uricsike87 #66266. hozzászólására

    Valóban ki lett tárgyalva korábban.
    De a lényeg ha kis fülkés 80-asról van szó akkor van értelme, ha "bukócsöves" 50-es akkor értelmetlen annyi a macera.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-20 19:56:58

    Jó estét, sziasztok!

    Bár még ráér, mert csak jövő nyáron lenne nagyobb meló a géppel de most van időm írni azért rákérdezek néhány dologra.
    Az első, van e ehhez a gépsárkányhoz gépkönyv vagy javítási útmutató? Mert mint minden gépet az udvaron ezt is nekem kell bütykölnöm és nagy segítség lenne némi útba igazítás.
    Konkrét hibák is vannak:
    Az egyik, hogyha felmelegszik az olaj nehezen megy a fordítás pláne abban az irányban amerre épp lejt a masina. Nem áll meg egy helyben, lassan fordul tovább, folyton rá kell tartanom a karral. Első számú gyanúsítottam a fordító motor, de lehet más is?
    A másik gond vele a helyváltoztatás ez egyértelmű hidromotor hibának tűnik a kérdésem az lehet e ráfaragni más hidromotort esetleg lehet e javítani/javíttatni a régit?

    Az is gondom, hogy nem nagyon látok hozzá alkatrészt (hirdetéseket rendszeresen figyelem ez ügyben) sem olyan céget nem tudok a közelbe akik a régi szivattyúkat motorokat fel újítanak fel.

    Ja, meg keresek hozzá iszapoló más néven rézsü kanalat hozzáalakítható is megteszi.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-18 07:34:36

    Válasz sörhas #66207. hozzászólására
    Ékszíj le, motor beidít nézed buborékol e a hűtőbe. ha beledolgozik hüvelyrepedés henderfej ilyesmik.
    Ha nem, akkor koszos hűtő kívül vagy belül.
    Ha az is tiszta, akkor egy sebességgel visszább.smile sweatdrop

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-15 20:56:22

    Válasz ..MZ/X.. #94. hozzászólására

    lemértem szinte mindent rajzoltam egy hevenyészett skiccet és feljegyeztem az adatokat, ha kellenek részletek a kérteken kívül előkaparom gyenge szakrajz tudásom aztán hátha eligazodsz rajta.smile biggrin

    Na szóval a H rész hossza furatközéptől furatközépig 360mm anyagvastagság 12 illetve 10-es kazánlemez szélesség 100mm

    Az I rész hossza ugyanígy mérve 410mm anyagvastagság 20mm szélessége 100mm.
    Ja, csapátmérő 50mm.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-15 20:41:58

    Válasz Rabó001 #2675. hozzászólására

    Nyilván kényelmesebb...

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-15 20:21:36

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-15 20:17:29

    Válasz ..MZ/X.. #94. hozzászólására
    Így néz ki az eredeti, 2 részletbe töltöm mert egyszerre csak 5 képet lehet feltenni.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-15 19:24:16

    Válasz vasvarikriszta #2671. hozzászólására
    No, ha egyre gondoltunk akkor itt vannak a képek:


    A lényege, hogy a kengyel a gyors csatlakozó palástjához legyen rögzítve így ha a munkaeszköz elmarad, vagy megfeszül valamiért a hidrocső azonnal old a csatlakozó. Ez így a gyári eredeti csak valaki már odahegesztette a tartó laposvasat a vázhoz eredetileg csavarozva volt de talán jobb is így.
    Nagyon jó egyszerű és ötletes megoldás, át akarom variálni erre az mtzéket is mert volt már bal leakadt vetőgéppel...

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-14 20:17:29

    Válasz vasvarikriszta #2671. hozzászólására
    Gyere már át a szomszédba mindent elmagyarázok és megmutatok, holnap kint leszek a telepen.
    Van rába is, tárcsa is.smile cowboy

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-14 12:12:36

    Válasz ..MZ/X.. #94. hozzászólására
    Nekem meg van az eredeti, komplett mély ásó szerelék. ha nem késik holnap vagy azután, töltök fel fotókat meg megmérem amit bejelöltél.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-12 18:43:45

    Válasz vasvarikriszta #153. hozzászólására
    Hát persze rigást a fórumról!smile biggrin
    Úgyis a bemutatkozással kezdem, a saját számom adtam meg:smile cowboy

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-11 21:50:57

    Válasz csferri #66103. hozzászólására

    megerősítve! 820.1 fordulatszám mérő behülyült szétesett a generátor állórész.smile thumbupcool

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-11 21:22:36

    Válasz vasvarikriszta #151. hozzászólására
    Már miért lenne, Békés megye Körösladány.
    Telefon harminc/915 nulla kettőszáztizenegy.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-11 20:25:25

    Válasz vasvarikriszta #149. hozzászólására
    sajnos már le ment a nap mire odáig értem ha érdekel ez a megoldás, szolgálhatok később további részletekkel, képekkel.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-10 19:59:51

    Válasz Gergő80 #66070. hozzászólására

    Ez igencsak tetszik!
    Engedelmeddel menteném a képeket.
    Az udvaros 50-esre a farvilla mellé jól jönne egy ilyen. Bálapakoláshoz kellene csak így gondolom kevésbé masszív megoldás is megtenné.

    Munkahenger a hátsó függesztésé?
    Lánc a munkahengert védi/biztosítja?

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-10 19:28:13

    Válasz vasvarikriszta #130. hozzászólására
    Sajnos tegnap nem volt érkezésem, ma kivittem a telepre a fényképezőt lemerült aksikkal.smile sad
    Ha még aktuális holnap este tudok képekkel szolgálni, aksik töltőn.

  • Ugrás a témához » rigás | 2019-11-09 07:37:37

    Válasz hasutas1 #36918. hozzászólására
    megkapta "vadnyugat", amit tegnap "vadkelet"!smile lol

[bezárás x]