prütyi adatlapja

Becenév:prütyi

Csatlakozott:2008-03-22 10:34:47

Utolsó belépés:2020-02-21 14:41:53

Fórum hozzászólás:1239

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-05-24 09:21:37

    Válasz nemcsa #70356. hozzászólására

    Hengerfejes lehet,ezért nyomja a kipufogón a vizet. Ha az olajba víz kerül és berobbantod az egyből ocsmány tejeskávé színű lesz a kátrány fekete helyett. Adagoló saját olajzású még rajta? Nehogy 80-as adagoló legyen és a gázolajjal növekedjen a motorolaj szinted. A gázolajat is lehet érezni a motorolaj szagán.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-05-07 18:16:19

    Válasz Gepi #70151. hozzászólására

    Én hiába olvastam el többször a hozzászólását,nem találtam meg benne hogy az antislip ki lett volna kötve a gépéből. Te honnan vetted ezt? Én arra mondtam az emelgetést hogy antislip meg hidroaku nélkül állandóan rákellene emelni a munkaeszközre,mivel az 50eseken nincs tehermentesítő keret. Saját gépen éppen haldokol a munkahenger,de ha lezárom az antislippet akkor egész nap úgyan ott tartja a munkagépet ahol hagytam,ha nem akkor 1 óra alatt leteszi. Az se derült még ki hogy a szivattyú állandóan hajt-e vagy azért kell kapcsolgatni mert kidobja. Szerintem a nyakas szelep szívatja,vagy a tömb kopott el. Legegyszerűbb módja az lenne ha a munkahengert rákötné egy másik körre,hogy azzal mit produkál a rendszer. Nagyon kevés az információ a hibáról így csak vaktában találgathatunk.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-05-07 13:57:02

    Válasz mtz1221 #70148. hozzászólására

    Engem ha vernél se dobnám ki a hidroakkumlátor meg az antislippet. Vonulásnál közben meg állandóan emelgesse? Szerintem a vezérlőtömb lehet rottyon. Ha volt szerelőnél aki látot már 50-est,az biztos hogy ráprobált az antislipre,hogy legalább a lezárás funkció működik-e még. Ez kérdés is hogyha felemeli a munkagépet és lezárja az antislippet akkor enged-e, mert ha nem a munkahenger és az antislip biztos hogy jó. Akkor már csak az a f.sputtony vezérlőtömb marad. Magyarán kidobja neki a szivattyú hajtását,hogy kapcsolgatnia kell?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-05-06 17:25:59

    Válasz Csarli 1 #1356. hozzászólására

    én biztos nem fektetnék egy petákot se abba a gépbe. Mindig szét fog szakadni valahol,ha meg teljesen át kell építened,hogy használható legyen,az költségekben biztos,hogy többe lesz mint egy normális talajmaró.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-05-06 17:20:32

    Válasz dagadtmadar #132. hozzászólására

    Szia. Neked már kellet venned kapákat az fa076-osra? Eljött az idő a felkapázásra,de nem tudom hogy a normál bulgár fn talajmaró kapák stimmelnek e rá. Ha más nem lesz kénytelen leszek venni egyet mintának. Sajna már nagyon rottyon vannak a kapák rajta.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-05-05 12:36:05

    Válasz zavo #116. hozzászólására

    Nagyon nagy különbség van a bulgár és a lengyel talajmarók között. A bulgár alapból jobb konstrukció mert ott a kardáncsonkok szinte egyvonalba esnek az mtz-n munka közben. Na a lengyelnél meg hatalmasat törik a kardán munka helyzetben. A lengyel sokkal könnyebb,ha kemény talajt csinál az ember vele,akkor nem tud rendes mélységre lemenni, mert a hajtómű feltartja középen. Bulgár meg akár milyen keményben leássa magát. Persze függ a kapa kiképzésétől is. A bulgár lehet hogy több teljesítményt igényel mint a lengyel, de szerintem sokkal több kapa is van a bulgáron ugyan akkora szélességen,illetve szerintem az áttételezése gyorsabb mint a lengyelé. Bulgárnak a nyomába nem tud érni a lengyel,az én véleményem szerint. Nem is véletlen hogy egy 220-as bulgár majdnem dupla annyiba kerül mint egy ugyan ekkora lengyel.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-04-22 16:28:38

    Válasz Földönfuto #1985. hozzászólására

    Vetés közben pétisóval dolgozott a gép. A big bag zsákos nagyszemű volt így azzal nem csinálta,de volt néhány 25kg kis zsákos pétisónk is na az olyan apró szemű volt hogy vonulásnál úgy dudáltam tesómnak hogy megálljon mert folyt a műtrágya. Az oka az lehetett hogy pont úgy állt meg az adagoló fogaskerék hogy a műtrágya tökéletesen áttudott folyni rajta,de csak épp hogy csordogálva. Érdekes hogy utána vetés közben a forgóban egyszer se jutott eszébe ugyan azzal az apró pétisóval ezt produkálni.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-04-22 16:19:44

    Válasz Földönfuto #1982. hozzászólására

    Nem. Olyan képem nincs sajnos a gépről még. Mi ezt általában a hossz vontatás véget használjuk,de vetésnél is ezzel a módszerrel vannak "kikapcsolva" a kocsik.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-04-22 11:22:55

    Válasz trikolor5 #1977. hozzászólására

    A legegyszerűbb módja ha szerzel akkora “u” vasat ami a rugós pálcákat feltolva pont illeszkedik a csavar szárára. Abból darabolsz akkorákat hogy ha kézzel felhúzod a kocsit és be rakod az u vasat akkor a kocsik a levegőben lógnak. A képen ott látszódik hogy a mi vetőgépünkön hogy van megoldva, a láncon lóg az a bizonyos u vas.
    Spc

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-04-22 11:02:11

    Válasz zavo #114. hozzászólására

    Ha nem találsz semmit akkor felejtsd el ezt a középhajtóműves konstrukciót és kacsingas a bulgár marók felé. Azok az akpil is társaikhoz képest 100x szebb munkát csinálnak. Ha lenne az országban olyan bolond aki bulgár 220-as talajmaróját akpil 220-as talajmaróra elcserélné keressen nyugodtan.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-04-13 09:33:02

    Válasz mtz892mtz #69878. hozzászólására

    Nem lehet hogy generátor csapágyjai kezdik feladni a szolgálatot? Csak azért kérdezem mert nekem is ezt csinálja az 52-esen a generátor. Leállításnál nyikkan. Turbónál ha valami nyikkan az már baj lehet.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-04-12 12:32:10

    Válasz zavo #99. hozzászólására

    A lengyel talajmarók java vagyis az akpil és társai középről hajtanak. Szerintem azé lehet ez is. Ahhoz meg mindent kapni.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-04-01 15:24:33

    Válasz Gumóka #69697. hozzászólására

    ha minden kötél szakad kombinátor elé be lehet fogni. smile tonguep Csak legyen akkora ami átéri a nyomtávját.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-04-01 09:29:11

    Válasz Gumóka #69691. hozzászólására

    Nem kell ott pánikolni,ha a háttérben álló tűzgolyó hajlandó megmozdulni.smile thumbup

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-03-06 07:17:08

    Sziasztok! 184 kisgépet kell javítanunk. Hány Nm-rel húzható le a hengerfejük? Mekkora szelephézagot kell neki adni? Enyhén vakon vagyunk az ilyen pici gépeknél. Meg van jelölve a szíjtárcsán hogy mikor kell a hézagokat állítani?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-02-12 15:23:45

    Válasz schyla #1266. hozzászólására

    Magyarul gyári öreg gépekre “extrának” csak a kézmosó kell megcsinálni,illetve a gépet hogy ne folyasson mindenhol. Szórásképnél az átfedést nézitek, illetve a kijuttatot mennyiséget? Gondolom egy 20+ éves fúvokákkal nem igazán érné meg probálkozni a vizsgán?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-02-12 11:22:02

    Adott egy malupe 440 kis szántóföldi permetezőnk. Az lenne a kérdésem hogy ez a kis ratyiság le tudjon vizsgázni,ahhoz minden jóval fell kell szerelnem(mosótartály,kézmosó,világítás,stb)?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-01-14 09:49:02

    Válasz Maszek Zs #6613. hozzászólására

    Igen. Lükén is áll meg lóg is. Most nincs sajna idő a kicsire de ha lesz akkor jelentkezek.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-01-13 13:51:47

    Válasz .Richard. #68042. hozzászólására

    Nálunk a körmös se ránt semmit, mert ha már halvány látszatja van hogy kelleni fog akkor már úgy megyünk neki, mert annál bosszantóbb dolog nincs ha az a kicsi hiányzik. Volt ott a tárcsással is probálkozás de sose volt tökéletes, így a nagygenerálnál megkapta a körmös kapcsolót, a tárcsák meg valahol a vaskupacban pihennek. Illetve a kismunkahenger sokkal kissebb nyomáson is kapcsol, így azért nem kell maxon járatni a kompresszort se.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-01-13 12:54:40

    Válasz oli003 #68038. hozzászólására

    Nem fér el, pláne úgy nem hogy a tehermentesítő keret is ott van. Egy apró légmunkahenger kapcsolja a difiházon belül. Ez testvérem fejében születet ötlet és ő tervezte meg, illetve gyártotta le hozzá a cuccokat.Tökéletesen működik. Egy hátránya van ennek is, hogy járatni kell a kompresszort,de itt a meghibásodás lehetősége sokkal kevesebb mint a gyári 80-82-es difizárnál. Annak a mérnöknek b.sznám szét a fején a gyári difizárat amelyik megtervezte. Miért nem bírták megtartani a körmös kapcsolót ha már egyszer az 50-esen meg a 45-ösön megtudták csinálni?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-01-13 09:35:37

    Válasz UE-28 Apa #68021. hozzászólására

    Az 52-esemen meg lenyomom jobblábbal és már meg is kerülné a kisdutrát. Csak orosz! Nekünk már a nagyfülkés 82-esben is körmös 50-es difizár van,ha be van kapcsolva itt se csúszik meg semmi.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-01-10 16:47:25

    Sziasztok! A t-16 könyöktengelye az első hídban perselyezve van? Mert úgy tűnik hogy nekünk megnyekkent a jobbos. Úgy lóg mint az isten nemiszerve. Ha lesz idő ez is szét lesz szedve. Illetve a hátsó sonkát mi tartja még a helyén ha a csavarokat kiveszi az ember? Mert ezen meg a tőcsavarok cserések.smile sad

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-01-10 08:53:48

    Válasz Gumóka #67925. hozzászólására

    Nekünk a 94-es 82-es már átt van alakítva orbitosra, isteni a gyári kormányhoz képest. Ha lesz pénz akkor 52-es is átt lesz alakítva,mert szeret tapsikolni. Neki az orbitos hídközép még a garázsban pihen sajnos.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2020-01-09 21:02:18

    Válasz gjoni #67897. hozzászólására

    Csak sosem lesz olyan jó! Az orbittal megszűnik minden nyavajája az mtz kormányművének. Legtöbbször nem is az oszlop miatt szitál, hanem a fellazult irányítókar vagy fellazult fogasív vagy kiverődött hídközép vagy gatya összekötők vagy a reduktor hüvely és a csizmaszár( kúpfogaskerékház) kopásából,de ha orbitos a masina akkor max az összekötő miatt kovályoghat a jobbos kerék,de nem tapsolna akkor se.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-12-28 09:38:38

    Válasz weawerp #67510. hozzászólására

    Ha minden igaz akkor igen,de nehogy egy ganajtúró bogár legyen kimosva a szarból. Ha van rendszám akkor kérdezd le. Ott rengeteg huncutságra fényderül,ha van!

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-12-23 13:35:28

    Válasz Vinkó 75 #67387. hozzászólására

    Mondtam én a masina gazdájának hogy “ebbűl baj lesz” ,de őt nem izgatja a dolog. Majd fogja! smile tongue

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-12-22 21:22:03

    Válasz Mtz 550E #67368. hozzászólására

    Első körben húzd meg a szíjtárcsa csavarját, mert ha fityeg akkor majd szépen lesz.pja a ricnit a főtengelyről és akkor kakukkolhatsz majd. Ha ez kész, akkor a szíjtárcsát nyomd hátrafelé, ha már akkor mozdul kiderül a huncutság de ha nem akkor valakit ültes be és nyomasd be vele a kuplungot te meg közbe figyeld hogy mozdul-e előre a szíjtárcsa.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-12-22 20:23:59

    Válasz gjoni #67358. hozzászólására

    Tudok olyan 50-es motort aminek gatya a támcsapágyja és majdnem 5mm-tert mozdul. Úgy jár mint egy doxaóra és az olajnyomása is tűrhető.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-12-22 19:57:14

    Válasz Mtz 550E #67352. hozzászólására

    Támcsapágyról nem hallottál még? Ha olyan profi szerelő csinálta azt a motor, akkor tuti megnézte és mondta neked a szitut nem?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-12-12 08:05:54

    Válasz Lackó89 #66926. hozzászólására

    Szia! Bölcsőt nem kell cserélni,nekem még az 50-es fajta bölcső is bírja, pedig lazításnál elé van kötve a másik gép is. A váltóba a széthúzás nélkül beszerelhető kihajtás tengelyét raktuk, mert sok kedvünk nem volt ezért széthúzni, majd kap akkor eredetit mikor szét lesz borítva a gép,de ezzel is tökéletesen működik a masina. Bontott elsőhajtásokkal vigyázz, mert irgalmatlan sok pénzt rá lehet egy használtra locsolni. Ha teheted egyből orbitbakos hidat vegyél mert egy idő után mocskosul meg fogod utálni a gyári kormányművet! Ha mégis használt hídat vesztek készülj fel,hogy ki lesz verődve a királycsap helye, illetve marha nagy eséllyél a csizmaszár illetve a reduktor hüvely már kopott,ezáltal okádja fogja ott az olajat. Én csak ajánlani tudom az elsőhajtást,mivel mezítlábasként ezek a gépek nem sok mindenre valók!

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-11-27 09:28:28

    Válasz csferri #66409. hozzászólására

    Barbárnak barbár,de nem árt. Amit az orosz oda tett menetet az még vicnek is rossz. Saját gépünk teljes generáljánál kapott egy rendsodrótüskét illetve le is lett hegesztve az anya,biztos ami biztos alapon.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-11-14 13:24:32

    Sziasztok! Általában ezeken a masinákon mi szaródhat el ha nem hajlandó forogni? Még nem mentem ki szemrevételezni,így nem sok mindent tudok az előzményekről. Remélem nem a fogasívet intézte el a gazdája. A fordítőműben mi a legáltalánosabb hiba ilyen tünettel? Ha abban van gebasz akkor azt lehet a helyén szerelni vagy csak kibányászva onnan?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-11-02 20:54:27

    Válasz Mtz 550E #65918. hozzászólására

    Te tényleg ilyen hülye vagy? Ha ennyire nem értesz a gépszereléshez miért nyúlsz hozzá?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-10-30 13:03:37

    Válasz Jakabjóska #2100. hozzászólására

    Sajna biztos hogy terveztetned kell.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-10-25 15:41:14

    Válasz osztro.m #940. hozzászólására

    Nem ártana,de ha a rugók is gyengék akkor hiába a vastag peremes. Ha nem sokat mész átlóba barázdán vagy ilyesmin akkor a vékonnyal is működik,de már láttam olyat is hogy vékony peremessel nem az összekötő vagy az irányítókar tört el hanem maga a reduktorház.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-10-25 09:25:44

    Válasz osztro.m #938. hozzászólására

    Nem! Az egy összekötős sokkal jobb mivel a 2 kerék összekötésében csak 2 gömbcsukló van, a 2 összekötős meg ugyan az mint a gyári kormányműved csak egy munkahenger mozgatja. Ennél még a lógások kopások véget a jobbos kereked ugyan úgy tapsolhat. Ha van rá lehetőséged mindenkép egy összekötősre csináld meg a masinát! Nálunk a 82-es már átt van alakítva és isteni a gyári kormányához képest, az 52-esünkhöz meg már sikeresen vettünk egy orbitbakos hídközepet difistől amibe nagyon kevés üzemóra lehet, így ő is orbitos lesz a jövőben.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-10-24 16:05:02

    Válasz osztro.m #936. hozzászólására

    Azon múlik hogy milyen rendszerűre akarod átalakítani. Nem a kartelba hanem a váznyulványba tud bele érni az egy összekötős,ha a gyári vékony peremes csizmaszár van még a masinán, mondjuk a vastag peremessel is hozzá tud érni,de legalább nem törik le. Az egy összekötöshöz szerintem a leghosszabb kell,de ezt a habi és társainál tuti tudják. A két összekötős megoldásnál meg csak a bal oldalit kell cserélni. Én csak erről a két fajtáról tudok.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-10-01 19:59:53

    Válasz medikus #65443. hozzászólására

    Lassan eléri szürke szintjét ha szövegértelmezésről van szó, így ne csodálkozz ha megint nem válaszol. Amilyen gagyi az mtz-jéhez, egy tehenészetben dolgozó tudatlan ember a szolgálati ganajtolós 50-es mtz-jével megfingatná ezt a bosch köradagolós turbos szerencsétlenséget,mondjuk nem a gép hibája.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-10-01 09:13:37

    Válasz horesz01 #65431. hozzászólására

    Akkor ha tényleg ki akarod zárni az adagolót, annyit tudsz tenni hogy oda állítod a másik gépet mellé és átcseréled az adagolót. Ha a másik adagolójával is töffög,röfög,ugat akkor mással van a gond. Azt viszont nem tudom hogy az egyeneshídasotokon meg a 820-ason ugyan olyan adagoló van e.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-09-03 20:08:15

    Válasz fiatalember35 #2036. hozzászólására

    Első körben mi is a ruszki ekénket akartuk ilyenre áttalakítani,de lebeszéltek róla. Mi ezért vettünk egy 3 késes lazítót és ezt kötött talajon 2db mtz-vel húzzuk,de még néha így is kaparászunk a 3 kés előtt,mondjuk a legtöbb területünk több mint 20 éve nem volt lazítva. Szerintem egy 20-25 centin szántott talajt kb 40cm-en meg kell lazítani,de ez csak a saját véleményem. Mezítlábas 65 lovas géphez bőven elég az 1 kés.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-09-03 08:55:55

    Válasz fiatalember35 #2034. hozzászólására

    Az utb-s videós gép szerintem rohadtul nem ment eketalp alá,vagy rohadtul nem szántottak előtte 20cm-en se.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-26 22:29:08

    Válasz tamasmolnar19911 #23663. hozzászólására

    Azt se vetted észre hogy hirtelen megszűnik a ventilátor jellegzetes visító hangja?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-23 08:46:16

    Válasz Mtz 550E #64638. hozzászólására

    Nekünk mind a két gépünkön középre van állítva,de csillagfelnivel. Azért van így mert a teljesen kirakot csillaggal foglal legkissebb helyet a reduktorház. Nekünk ez azért fontos mert babban illetve borsóban is mozogni kell a gépekkel és így tesz a legkissebb kárt az elsőkerék a növényzetben. Lemezfelnivel meg a hátsó kerék külső szélehez szokás állítani a nyomtávot,mivel úgy fér el a reduktorház rendesen a sorközben,vagyis ez az én véleményem.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-23 08:34:05

    Válasz Gumóka #4041. hozzászólására

    Szokott lenni neki készen is,de nálunk is pont elfogyott a készlet. Ha csinálja akkor mondjad a gyártónak hogy a rögtörő henger vázát ne 2mm-es falú zártszelvényből csinálja mert az gyönge. Ha kell csinálok képeket hogy hol kellet megerősíteni, de ezeket gondolom felárért csinálná,de ha tudsz hegeszteni, akkor te magad is fillérekből megtudod csinálni.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-22 22:20:21

    Válasz Gumóka #4033. hozzászólására

    Szia
    Nekünk pont tőle van a lazítónk. Alapjába véve nem rosz,megvagyunk vele elégedve, de egy két helyen kellet erősíteni a szerkezetet. Mi 2db öszkerekes mtz-vel húzzuk. Először a rögtörő váza hajolt el mert túl vékony falu zártszelvényből csinálta a gyártó,de cimbiránkkal csináltunk neki egy új vázat vastag falú zártszelvényből,így már bírja a strapát. A következő hiba a késtartoknál megnyiltak felül a hegesztések de ezeket is orvosoltuk és erősítettük. Sajna sikerült elkapni 50cm mélyen átlóba álló fémcsövet, ami sikeresen elhajtotta a középső kést,de lánggal orvosolva lett a probléma. Azóta bírja a kiképzést, mondjuk nem 100ha-on dolgozik. A kopóélek markolókanálra való körmök,amik elég jól bírják a strapát. Késeken se látunk még jelentős kopást. A jympánál szerintem mélyebben tud dolgozni. Kis gazdaságban használható.1
    2
    3

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-22 18:55:51

    Válasz F-A-R-M-E-R \ #4027. hozzászólására

    Mi éppen ma csináltuk meg a gabona tarlót. Tökéletes munka lett igazi jnsz-megyei kötöt talajon. Sajna minket is elkerül a csapadék folyamatosan. :(

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-06-25 19:40:53

    Válasz zsozsi51 #902. hozzászólására

    Nem kell egy délelőt hogy lecseréld a két csizmaszárat. Én annyit mondok hogy minden pénzt megér az egy összekötös orbitozás. Olyan egyenesen megy a gép így tapsikolás-szitálás nélkül mint egy személykocsi. Ha össze jön a della az 52- esünket is egyből átalakítjuk mert a gyári ratyihoz képest az orbitos kormányzás valami isten király.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-06-24 18:29:34

    Válasz zsozsi51 #900. hozzászólására

    Elférni elfér,de véletlenül se menjél átlóba egy barazdán mert még az irányítókart is képes letörni a reduktorházról. Nekünk vastag peremes van de még ezzel is enyhén hozzá ér a vázhoz az összekötő rúd!

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-05-23 10:45:23

    Válasz mtz1221 #64032. hozzászólására

    Ott nem mert az egész ganaj ifa motor remeg 15 centit.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-04-25 12:23:39

    Válasz S.T #6548. hozzászólására

    Egy raklap műtárgyával is ugyan így kellet nyomnom. Teljesen élhető így is a masina. smile thumbup

Fórum szabályzat

Elolvasom »

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]