prütyi adatlapja

Becenév:prütyi

Csatlakozott:2008-03-22 10:34:47

Utolsó belépés:2019-04-10 20:05:20

Fórum hozzászólás:1202

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-10-01 19:59:53

    Válasz medikus #65443. hozzászólására

    Lassan eléri szürke szintjét ha szövegértelmezésről van szó, így ne csodálkozz ha megint nem válaszol. Amilyen gagyi az mtz-jéhez, egy tehenészetben dolgozó tudatlan ember a szolgálati ganajtolós 50-es mtz-jével megfingatná ezt a bosch köradagolós turbos szerencsétlenséget,mondjuk nem a gép hibája.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-10-01 09:13:37

    Válasz horesz01 #65431. hozzászólására

    Akkor ha tényleg ki akarod zárni az adagolót, annyit tudsz tenni hogy oda állítod a másik gépet mellé és átcseréled az adagolót. Ha a másik adagolójával is töffög,röfög,ugat akkor mással van a gond. Azt viszont nem tudom hogy az egyeneshídasotokon meg a 820-ason ugyan olyan adagoló van e.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-09-03 20:08:15

    Válasz fiatalember35 #2036. hozzászólására

    Első körben mi is a ruszki ekénket akartuk ilyenre áttalakítani,de lebeszéltek róla. Mi ezért vettünk egy 3 késes lazítót és ezt kötött talajon 2db mtz-vel húzzuk,de még néha így is kaparászunk a 3 kés előtt,mondjuk a legtöbb területünk több mint 20 éve nem volt lazítva. Szerintem egy 20-25 centin szántott talajt kb 40cm-en meg kell lazítani,de ez csak a saját véleményem. Mezítlábas 65 lovas géphez bőven elég az 1 kés.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-09-03 08:55:55

    Válasz fiatalember35 #2034. hozzászólására

    Az utb-s videós gép szerintem rohadtul nem ment eketalp alá,vagy rohadtul nem szántottak előtte 20cm-en se.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-26 22:29:08

    Válasz tamasmolnar19911 #23663. hozzászólására

    Azt se vetted észre hogy hirtelen megszűnik a ventilátor jellegzetes visító hangja?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-23 08:46:16

    Válasz Mtz 550E #64638. hozzászólására

    Nekünk mind a két gépünkön középre van állítva,de csillagfelnivel. Azért van így mert a teljesen kirakot csillaggal foglal legkissebb helyet a reduktorház. Nekünk ez azért fontos mert babban illetve borsóban is mozogni kell a gépekkel és így tesz a legkissebb kárt az elsőkerék a növényzetben. Lemezfelnivel meg a hátsó kerék külső szélehez szokás állítani a nyomtávot,mivel úgy fér el a reduktorház rendesen a sorközben,vagyis ez az én véleményem.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-23 08:34:05

    Válasz Gumóka #4041. hozzászólására

    Szokott lenni neki készen is,de nálunk is pont elfogyott a készlet. Ha csinálja akkor mondjad a gyártónak hogy a rögtörő henger vázát ne 2mm-es falú zártszelvényből csinálja mert az gyönge. Ha kell csinálok képeket hogy hol kellet megerősíteni, de ezeket gondolom felárért csinálná,de ha tudsz hegeszteni, akkor te magad is fillérekből megtudod csinálni.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-22 22:20:21

    Válasz Gumóka #4033. hozzászólására

    Szia
    Nekünk pont tőle van a lazítónk. Alapjába véve nem rosz,megvagyunk vele elégedve, de egy két helyen kellet erősíteni a szerkezetet. Mi 2db öszkerekes mtz-vel húzzuk. Először a rögtörő váza hajolt el mert túl vékony falu zártszelvényből csinálta a gyártó,de cimbiránkkal csináltunk neki egy új vázat vastag falú zártszelvényből,így már bírja a strapát. A következő hiba a késtartoknál megnyiltak felül a hegesztések de ezeket is orvosoltuk és erősítettük. Sajna sikerült elkapni 50cm mélyen átlóba álló fémcsövet, ami sikeresen elhajtotta a középső kést,de lánggal orvosolva lett a probléma. Azóta bírja a kiképzést, mondjuk nem 100ha-on dolgozik. A kopóélek markolókanálra való körmök,amik elég jól bírják a strapát. Késeken se látunk még jelentős kopást. A jympánál szerintem mélyebben tud dolgozni. Kis gazdaságban használható.1
    2
    3

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-07-22 18:55:51

    Válasz F-A-R-M-E-R \ #4027. hozzászólására

    Mi éppen ma csináltuk meg a gabona tarlót. Tökéletes munka lett igazi jnsz-megyei kötöt talajon. Sajna minket is elkerül a csapadék folyamatosan. :(

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-06-25 19:40:53

    Válasz zsozsi51 #902. hozzászólására

    Nem kell egy délelőt hogy lecseréld a két csizmaszárat. Én annyit mondok hogy minden pénzt megér az egy összekötös orbitozás. Olyan egyenesen megy a gép így tapsikolás-szitálás nélkül mint egy személykocsi. Ha össze jön a della az 52- esünket is egyből átalakítjuk mert a gyári ratyihoz képest az orbitos kormányzás valami isten király.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-06-24 18:29:34

    Válasz zsozsi51 #900. hozzászólására

    Elférni elfér,de véletlenül se menjél átlóba egy barazdán mert még az irányítókart is képes letörni a reduktorházról. Nekünk vastag peremes van de még ezzel is enyhén hozzá ér a vázhoz az összekötő rúd!

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-05-23 10:45:23

    Válasz mtz1221 #64032. hozzászólására

    Ott nem mert az egész ganaj ifa motor remeg 15 centit.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-04-25 12:23:39

    Válasz S.T #6548. hozzászólására

    Egy raklap műtárgyával is ugyan így kellet nyomnom. Teljesen élhető így is a masina. smile thumbup

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-04-10 22:25:35

    Válasz medikus #63620. hozzászólására

    Az uazé 100%,hogy jó az mtz-be mivel a miénkbe is az van és tökéletesen működik,próbáltunk új hitvány gombát,az sz.rra sem volt jó,még szerencse,hogy volt uaz-hoz a portán. Ha majd bedöglik egyszer egy távoli galaxisban akkor egy teszt üzemig majd kap egy lada gombát. Azért ezeket a ruszkikat villamosság szempontjából nem kell túlgondolni,sajnos ők sem tették.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-04-08 07:45:24

    Válasz Blahoncio #63616. hozzászólására

    Ladákba,uazokba is ugyan az a jeladó mint az mtz-kben. Menj ki a vastelepre és egy kidobot ladamotorból vagy -rokból szed ki. Biztos lehetsz benne,hogy azok még jó pár évig kiszolgálnak téged.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-03-06 09:20:02

    Válasz mtz1221 #63266. hozzászólására

    Lehet butaságot írok de, neked most tiszta olaj vagy gázolaj folyik? Ha gázolaj akkor vagy táp szivattyú vagy az elemeknél juthat bele. Ha elemeknél és nem segít az o gyűrű és az elem csere,akkor tényleg valami a házzal lehet. Néha az én 80-asra alakított 50-es adagolóm is feltelik gázolajjal és nyomja a túlfolyón, de lecserélem benne az olajat és 1 évig bírni szokta. Ha motorolajat veri kifele akkor nem szóltam.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-02-17 19:25:53

    Válasz mtz1221 #846. hozzászólására

    Nem tudom hogy nálatok milyen gyakori ez a jelenség,de nálunk a környéken egyszer se történt még ilyen. A szerbektől vásárolt első generációs 52-es elsőhídamon pedig már fele akkora sincs az ütköző úgy szét van verődve. Az a pár mm azért nem egy egetrengető dolog. Egy homlokrakodó vagy tolólap hamarabb megrepeszti a kuplungharongot mint hogy a híd oda verődik a bölcsönek. A mi két mtz pedig párszor azért kapot azoktól az ütközöktől, de köszönik szépen jól vannak. Ha lesz időnk biztos növelünk rajta mert már láttam olyat is hogy nem irányítókar tört hanem a reduktorház ez miatt egy lengyel képen,de sajnos nem találom.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-02-17 18:07:37

    Válasz Büresz #843. hozzászólására

    Szerintem maximum csak úgy lehetne kiküszöbölni hogy ne érjen bele az összekötő a vázba, hogy a hídon vagy a bölcsön növelni az ütköző magasságát csak így a híd kevesebbet tud billenni,de legalább nem törné a összekötőt meg az irányítókarokat. A mi orbitosunk is beleér,de még nem volt időnk foglalkozni a proplémával.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-02-11 14:57:02

    Válasz medikus #472. hozzászólására

    Az öntvénybe pontosan hol?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-01-27 20:52:10

    Válasz Magister #6491. hozzászólására

    Ha lefele menő kipufogód van és a kisdobos,akkor szerintem meg. Egy putri mtz adagolóra is rá lehet ennyit költeni és a még sz.rabb körről meg ne is beszéljünk.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2019-01-18 08:52:36

    Válasz Mtz fan 1990 #823. hozzászólására

    Ez a cső arra kell tudtommal,hogy ha még olajos a difizárad akkor működjön. Nekünk is átt van orbitosítva a 82-es és ilyen csövet mi nem raktunk bele, mégis tökéletesen működik. Az életbe nem dolgozik vissza a kormányra az orbit, vagyis nálunk már mindenhol járt a gép de fel se veszi ha egy tuskón vagy bármi máson kellet áttkelni.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-12-19 16:01:07

    Válasz husqvarnasm510 #61792. hozzászólására

    Hideg indítóval nem próbáltátok? Mert ha azzal elindult volna és jár akkor én előtöltésre gyanakodnék,de mivel volt melegítve a motor ezért az sem annyira befolyásoló tényező. Előtte ez a motor jól indult? 80-as motorról van szó? Nehogy a végén valami erdőn lévő széthajtot,hengerfejes izzítás nélküli 50-es legyen az alany.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-12-19 15:44:53

    Válasz husqvarnasm510 #61789. hozzászólására

    Leírnád hogy vízmelegítés után mik a tünetek? Nehezen hajt? Ha hajt rendesen van füst? Vízmelegítés után végig tapogattad hogy meleg e a blokk? Lehet hogy a hűtő vizét is melegíteni akarta akkor meg fél óra semmire se elég.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-12-19 15:33:56

    Válasz Tobszi #1961. hozzászólására

    3 késsel használjuk. Kötött talajon 2db öszkerekes mtz-vel húzzuk, de homokon elbírja 1db is. A rögtörőjének a gyári váza gyengusz volt,de haveromnak hála újra lett csinálva dupla olyan falvastagságú zártszelvényből. Sajnos az egyik kést sikerült elhajlítani egy 60cm mélyen lévő csővel ami slégan volt a talajban. Teljesen száraz, öntözéssel levert talajon a két mtz is vakarodzott előtte. Nekünk kopóélnek markoló kanáljára való bontókörmök vannak. Elég jól bírják a strapát. Erre a gyártó megcsinálta a két késes használathoz is a késtartókat. Ha egy géppel húztuk volna nem hajol el a kés, de sajnos erre is igaz hogy csak az tud elb.szodni amit használnak.
    La1
    La2

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-12-19 14:07:57

    Válasz Tobszi #1927. hozzászólására

    Nagyon hasonlít a mi lazítónkra, amit szintén a jympáról másoltak.
    La

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-12-08 18:45:52

    Válasz Mtz 550E #1898. hozzászólására

    Puding probája az evés! A hegesztés ridegebbé teszi az anyagot,de ha nem találkozol vascsővel vagy beton darabbal akkor nem lesz gond.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-12-04 19:13:04

    Válasz Timar85 #807. hozzászólására

    A kormány oszlopból az orbit felöli csapágyat kiszedted? Mert azt ki kell hogy ne feszengjen az orbitban a tengely.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-12-04 10:31:31

    Válasz antalocz #61356. hozzászólására

    Elsőnek az izzítást csináld meg teljesen! Az 50-esek nyáron se szeretnek elindulni izzítás nélkül nem hogy most a hidegekben. Ha jó az izzításod akkor nincs az a hideg hogy ne indulna el. Amikor beindítjátok hangra szépen jár? Nem túl halkan? Ugye az 50-esek jellegzetesen kopogosan járnak. Ha kész az izzítás és még úgy is renyhén indul akkor töltést is be kell állítanod,de szerintem meg fogsz lepődni hogy jó izzítással hogy fog börrenni a masina.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-11-29 09:44:42

    Válasz broll79 #1773. hozzászólására

    Ha hiányzik nektek a főhös írása,akkor irány fécbuk agroinform a menőgazdászok csoportja és ott keressétek Béla-elemér-nándor-elek Gábor személy hozzászólásait és posztjait. Sajnos ott is alkotó kedvében van a fiú.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-11-12 18:19:44

    Válasz oli003 #61025. hozzászólására

    Nekünk mind a kettőn fixes közbensőtámasz van. Minden a kezelőn múlik. Lamellásnak szerintem a homlokrakodóson meg a targoncatornyos gépeken lenne létjogosultsága,de egy rutinos gépész ezeket is megoldja fixes malaccal. Amúgy ha valami szakadni akar a hídban az a lamellásnál is szétfog szakadni.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-10-25 10:44:49

    Válasz rolandl #6465. hozzászólására

    Adagoló elemed elkopott. Nem garancia hogy az újjal megjavul a dolog. Ha időtállóan akarod megcsinálni akkor szerez be egy 50-es adagolót és vidd el egy normális adagolóshoz hogy t-25-re akarod feltenni. Onantól kezdve el is lehet felejteni az adagolót a gépen.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-10-14 18:01:13

    Válasz rolandl #6460. hozzászólására

    A vezérlőtömb kúpos szelepe is lehet be van verődve és nem zár rendesen,de ekkor egyáltalán nem kéne működnie a hidraulikádnak.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-10-12 12:05:24

    Válasz rolandl #6456. hozzászólására

    Remélem a kuplung nincs kinyomva miközben billentesz,mivel ha kinyomod megáll a tlt hajtás és így a hidraulika szivattyú is. A másik lehetőség,hogy haldokol a szivattyú rajta.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-10-08 21:12:37

    Válasz verokmate #802. hozzászólására

    Hát ha sok sok deákot nyomkodsz a vizsgabiztosok zsebébe, akkor előfordulhat hogy átengedik a géped. Én kokec megoldásnak tartom, és ha ilyen miatt vasalsz ki valakit le is csuknak.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-10-01 18:05:05

    Válasz Güzü #22967. hozzászólására

    Nekem az orrplatós egyszer csinált ilyet. Akkor az adagoló elem ment el,de lehet nálad más a hiba.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-09-28 10:04:11

    Válasz rolandl #6436. hozzászólására

    Ez első forgalomba helyezésnek minősül vagy egy sima műszakiztatás? Ha 94 óta a család tulajdonába van egy 82-es mtz (származási papírrok, adásvételi megvan), mennyire necces lenne ezt forgalomba helyeztetni? Első forgalomba helyezésnél a festés nagyon számít?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-09-28 09:56:43

    Válasz mitiii #22954. hozzászólására

    Véletlenül nem a régi finomszűrők alsó gumitömítései maradtak a pohár alján?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-09-25 12:50:33

    Válasz Mtz 550E #60102. hozzászólására

    Nem igaz, hogy te mekkora egy b.lkuki vagy. Ha ez miatt röfögöt a géped akkor egy forumtalálkozó keretein belül mindenki farba rúghat. Mondjuk remélem mindenkinek van vasbetétes bakancsa. A támasztó lemez rajta volt? Te már lassan túlszárnyalod Szürke barátunkat.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-08-16 21:15:42

    Válasz tamaaska22 #6413. hozzászólására

    2x30 ekét simán el kell neki vinni. A ruszki videokon láttam hogy 1x35 vagy 3x25 ekét húztak vele,de ha normális mélységen akarsz dolgozni akkor 2x30 ekét szerzel utána.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-08-15 14:05:24

    Válasz Marti Miklós #1530. hozzászólására

    Mi is csodálkoztunk rajta,hogy a két gép csak ennyit evet hektáronként, mivel ezeken a földeken szántásnál a 3x35 eke előtt simán beverték a 30-35 liter hektáronként. Észrevehető volt hogy egyszerűen simán mennek a gépek nem nyöszörögve. Reménykedünk benne hogy 3 év múlva már egyedül is elbánik vele,de ha nem akkor újra be lesz kötve elé a másik gép is,mert így 3 késsel a gép teljes szélességét szépen áttmozgatja. Nem marad lazítatlan terület illetve nyom sem. Egyedül két késsel is többet evet volna és ugye jóval tovább is tartott volna. Ha nincs muraközi akkor két szamár is megteszi.smile thumbupsmile tongue

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-08-15 13:52:06

    Válasz Királyfi #1529. hozzászólására

    A mi lazítónkat Kiskunmajsán csinálták. Fent is van hírdetések között. Próbálj meg a gyártóval beszélni, hátha csinálna neked egy hengert külön is.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-08-14 10:44:45

    Válasz Marti Miklós #1527. hozzászólására

    Elé volt kötve a 82-es is. A kettő 3.-ban bírta húzni 50cm mélyen 20 valahány éve lazítatlan fekete ártéri talajon. 30liter/ha evet a két gép. Még így is voltak olyan részek ahol rugdalóztak a 3 kés előtt. Két késsel már lehet egyedül is bírta volna,de így időt illetve üzemanyagot is sporoltunk,nem beszélve arról hogy sokkal jobban kimélve volt a gép.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-08-03 16:49:19

    Na sikerült lejutni lazítózni. Igazi fekete talaj 20 valahány éve lazítatlan és rendkivül vízállásos terület volt a teszt alanyunk. A teteje egy kicsit nedves volt,de se a kerék se a rögtörő nem szedte fel. A 3 kést 50cm mélyen a két mtz (52,82) 3.-ban teljes gázon szépen húzták. Egyedül még nem bírta húzni a gép. 2,2ha durván 3,5-4 óra alatt megcsináltuk. Fogyasztást még nem néztük,de biztos hogy volt étvágyuk. Ahol ugye egyszer már mentünk ott könnyedén húzta az 52-es egyedül is a lazítót. Nagyon kivánta a terület a lazítózást.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-08-02 21:43:05

    Válasz Mtz 550E #59225. hozzászólására

    Perselyezni akárhányszor lehet a hídközepet! A hegesztések miatt akarsz 150eft-tot a kukába dobni? Egy új hídközépbe lehet már fele annyi anyag sincs mint ebbe. A kétrészes hídközép amúgy is drága. A 3 részes hídközéphez meg a difit is dobhatod a kukába, illetve venned kell balra is a hídközépre csavarozható részt amivel együtt a 3 részes hídközép kb 200eft.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-07-29 15:51:05

    Válasz Tomszi #3973. hozzászólására

    Azt már megtapasztaltam,hogy teljes száraz lesült talajt ritka nehéz lazítani,mivel én nem bírtam ki hogy ne teszteljem a lazítót mint szürke herceg. Nagyon sok tényezőn múlik. Az ih kialakítású késeket elavultnak tartom. Én az 50cm mélyen lévő réteget nem akarnám a földfelszínre fel keverni. Nálunk a lazítő fő feladata az eketalp áttörése/megszüntetése. Ezért nem is ívelt késest vettünk hanem nagyjából egyenest.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-07-29 13:50:24

    Akkor most mondjátok meg hogy mikor kell lazítani. Pár ember azt mondja,hogy a legnagyobb szárazságban,a másik oldal meg a nedves talajt részesíti előnyben. Esetemben igazi fekete ártéri öntés talajt kellene lazítóznunk ami tsz óta nem volt lazítva. Amióta megvan a lazító azóta mindig olyan időközönként esik,hogy a fekete talaj nedves marad. A környéken egy nagyobb családi gazdaság még akkor is lazít mikor taknyos a talaj olyan vizes. A lazítás lényege,hogy megemelve a talajt megroppantsuk a kések között nem? Ezt momentán csak száraz körülmények között tudjuk elérni nem?

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-07-29 09:30:05

    Válasz lajurba977 #3953. hozzászólására

    Áh ennek még abba sincs elég erő. Látod,hogy szar a kuplungja ezért nem probálkozik azzal a bowli lazítóval. Ha azt a lazítót nem bírja el a kuplungja,akkor a te géped kuplungjának még semmi baja,mivel quivogne tárcsád vonóerő igénye csak a 5x-öse szürke brutális lazítójához képest és mégis húzza a géped. Így ahogy szürkekoma leírja azt a traktort egy hengerfejes 50-es szétszaggatná. Most mindenki adja le a tippeit,hogy az alulírot B. Gábor vagyis szürkeherceg hány éven belül kezd el lazítózni? Én a vásárlásból kiindulva minimum 2-3évet tippelek.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-07-28 14:49:05

    Válasz kevesa #59148. hozzászólására

    Egyértelmű hogy a gyári megoldással, ami a váltó bal oldalára megy. A többi részét már otthon is megtudod csinálni,csak az osztoművet kell beszerezned a váltóra.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-07-27 22:06:36

    Válasz Szem Howkinsz #3934. hozzászólására

    Ezzel az egy késsel mit nyírnál ki a 82-esen? Ehhez teljesen felesleges az elejét is bekapcsolni. Hiába beszéltek neked hogy azon a rosz 6ha-nyi homokokon elvisz egy 2 késes lazítót is az a lepukkant szürke mtz. A t-25 öshöz még el is ment volna ez a gagyi lazító. 150eft-ért egy normális telefont nem kapsz nem hogy egy új gyári lazítót.

  • Ugrás a témához » prütyi | 2018-07-27 18:58:27

    Válasz Szem Howkinsz #3929. hozzászólására

    Az omikront az életbe nem téped szét,de a tiédet egy 50-es mtz rendes talajon szanaszét szaggatná. Öreganyám hegesztői tudás híján különbet tudna csinálni mint a tiéd. F. Róberthez átballagtál volna az is különbet csinált volna neked.

[bezárás x]