Hirdetés
Fórum
- Gázolaj jövedéki visszaigénylés új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Alkatrész új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Faapríték fűtés-tüzelés új
- John Deere traktorok, kombájn minden mennyiségben új
- Baromfi és tojás termelés. új
- Massey Ferguson traktorok új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Körbálázót, de milyet? új
Előzmény: barazdabetyar. #3095 hozzászólása
Hidegen sajtolt olaj lesz belőle.
Alakul az állomány!
Előzmény: balazoooo #23759 hozzászólása
Köszi a segítséget, érdekességként megjegyzem, hogy eddig hidegen mindig elindult, de kb 1 órás munka után szokta beadni a hibakódot, utána ha az ember leállította akkor nem lehetett elindítani.
Most nézem, hogy a hibakódok között van egy amelyik egy bizonyos üzemanyag hőfok szenzorra utal.Ez a szenzor ez hol lehet a gépen?
A képeken látszik a kijelzőn a hiba,+még 4 lámpa is villog egyszerre.
Üdv!
MF 7475-ös traktornál folyamatosan a NumE1077-es hibakódot dobálja be, ez már vetés óta tart, amikor beadja a hibakódot, akkor ha leállítom, nem indul el, ha megy a gép akkor érezni, hogy egy picit gyengébb, illetve a motor sem úgy jár, mintha kevesebb anyagot kapna.
Valakinek valami ötlet?
Előzmény: szanberg #2498 hozzászólása
Neked hogy muzsikál búzában?Nekem a 9.1-es adapterrel ha egy 6 tonnás búzában 4.5 km/h-nál gyorsabban megyek szórni kezdi, de úgy, hogy simán látom a tükörből, mert a pelyvaterítő simán beszórja a 9 métert.
Naprában, kukoricában jó, még 10 tonna felett is jó vagyok olyan 8-9 km/h-ig, 8 soros adapterrel.
Búzánál általában nekem fent van a lezáró lemez a kosár első szakaszán, a kosárhézag a 2-3. állítási lehetőségre van beállítva, tehát majdnem teljesen össze van húzva, hogy jó legyen a cséplés.
Előzmény: szanberg #2496 hozzászólása
A rángató kar is végig lett már csapágyazva nem is egyszer, de ha ráteszem a kezem még mindig érezni, hogy van egy kis rezgés, azon a részen az alsó tengely az teljesen új, meg az ékes kar ami rámegy az is új, mert ezeket mindegyiket eltörte.
A gyűjtő asztal első tengelye is volt már cserélve, az is eltörött, már szinte új az egész rostarész, de még mindig üt meg rezeg.
Előzmény: szanberg #2494 hozzászólása
Hát hol is kezdjem...
Első munkalámpák nem jók, ezen elektromos létra van, az sem működik,a monitor is úgy kapcsol be, hogy a fülkében a biztosíték panelen egy másik funkciótól kap áramot, különben be sem kapcsolna.
Mechanikusan a rosta rész mindig szét esik, a csapágyak vadonat újak rajta, sőt tavaly kiszedtük a szekrényeket is fel lettek javítva, meg új gyűjtőasztal lett bele, mert a régi összetörött, de még most is érezni rezgést a fülkében ami a rostáktól jön. A rostahajtást nézegettem rajta, ezen össze vissza volt hegesztgetve, a felső nagy rostahajtó tengely nem is vízszintesen állt, hanem rendesen lejtett egyik oldalra, elmentem megnézni egy másik gépet azon gyárilag teljesen vízszintesen állt, ezért én is átalakítottam, de még mindig nem az igazi.
Probléma még az is, hogy akármit csinálok vele, a búzát szórja.
Előzmény: szanberg #2468 hozzászólása
Nálad a rotoros gépeket kik javítják?
9895-ös géphez kellene nekem valami hozzáértő szakember.
Sziasztok!
MF 8270-es traktornál van olyan problémám, hogy nem lehet sebességet kapcsolni,a műszerfalon a "P" (parkoló állás) felirat látható, az első hajtás szimbóluma villog, nem működik a hidraulika sem, illetve a fordulatszám jelző sem jó.Indítás után az olajnyomás lámpa sem alszik ki.
Először csak kidobálta sebességből, de most már semerre sem megy.
Ha esetleg valakinek volt már ilyen gondja, vagy találkozott már ezzel a hibával, megköszönném ha segítene. Köszi
2002-es évjáratú hardi commander 4200 plus permetezőhöz keresek Auto track vezérlést, esetleg valahol elfekvőbe nem tudtok ilyet?
Boltból lehetetlen beszerezni.
2002-es évjáratú hardi commander 4200 plus permetezőgéphez keresek Auto track vezérlést,esetleg nem tudtok valahol elfekvőbe?
Előzmény: szanberg #2251 hozzászólása
A nagy kombájnnál neked is fémes hangot ad a továbbító dob alapjáraton? Az enyémnek elég érdekes hangja van, viszont teljes fordulaton megszűnik a hang.
Előzmény: GREVEN #22150 hozzászólása
Ismerős történet, nálunk 7475- nél volt hasonló, négy akksi bánta a dolgot, mire ràjöttünk, hogy valamelyik fogyasztó (légkondi, stb.) bolondult meg a gépen.
Nálunk állásában szívta le az akksikat, a megoldás egy áramtalanító lett, mert egyszerűen lehetetlen volt megàllapítani, hogy melyik fogyasztó zárlatos.
Egyébként ha nincs áramtalanító a gépen akkor a generátor is fogyasztóvà válhat, dióda hiba miatt, ilyenkor állásában képes leszívni az akksit.
Előzmény: lakatos gabesz #2166 hozzászólása
Ott elvileg dupla csapágy van, a nagy szíjtárcsa hátulján van egy szabadon futó kis szíjtárcsa, abban van két csapágy valószínű hogy azok lógnak már egy picit.
Az egészet le kell húznod a tengelyről, amire egy biztosító lemezes anya fogja fel, csak vigyázz mert elég nehéz, targonca vagy rakodógép jól jöhet.
Összerakáskor arra nagyon figyelj hogy a szíjtárcsát tartó anyát jól húzd meg majd amikor elindítottad a hátulját utána húzz utána, ezt majd még ismételd meg aratás közben is mert a nagy szíjtárcsa hajlamos rá hogy megmozdul a tengelyen.
Előzmény: Mézga #21957 hozzászólása
Nekem a rostaszekrény és a szelelőventillátor közötti ponyva volt szétszakadva, kicseréltük(megjegyzem nem volt egyszerű) utána már sokkal kevesebb hullott oda, de egy kevés még mindig volt ott, szerintem a rosta túlterheltsége miatt.
Előzmény: GREVEN #21945 hozzászólása
A homlokrakodósat?
Előzmény: szanberg #21948 hozzászólása
Annyit tudunk róla, hogy fix frontsúlyos, rugózott első hidas, motorban 4000 üzemóra, gyári szervíz szervizelte.
Csoport váltósakat nem ismerem annyira, de nekünk a dyna vt-nél be lehet állítani két kiválasztott sebességet amit gombnyomással lehet bekapcsolni, az lenne a kérdésem, hogy az említett gépnél is lehet ilyet, vagy ez csak az újabbakon opció?
Előzmény: Mézga #21946 hozzászólása
Nem sokat tudok róla mert még nem néztük meg, jövő héten talán eljutunk oda is.Elég jó áron van, ezért ha jó állapotban van akkor lehet hogy érdekelne a dolog, azért ez mégiscsak egy 215 lovas paripa.
Előzmény: Mézga #21943 hozzászólása
Igen a motorban van 4000
Előzmény: Mézga #21941 hozzászólása
2005-öst nézegetünk dyna 4-es váltóval, motorcserés volt most 4000 üzemóra van benne.
Előzmény: Mézga #21939 hozzászólása
Tervben van nálunk is! Tiéd milyen felszereltségű, milyen váltó, mikori kiadás ha szabad érdeklődni?
MF 6499-es traktorról mi a véleményetek?
Előzmény: MFM #21915 hozzászólása
A kitét inkább hagyjuk, mert van két JCB rakodónk is, abból az egyiket tőlük vettük új gépként és még a kötelező szervizeket sem csinálták
meg rajta, fél év után elkezdett furcsa hangokat adni a gép kormány szervója, szóltunk nekik, azt mondták , hogy elosztó szelepet kell cserélni mert gyárilag alul méretezett van beszerelve, de csak akkor vállalják ha kifizetjük az újat.
Előzmény: Mézga #21907 hozzászólása
Eddig még nem
Agro-Békésnél van egy 8470-es traktor valaki tud az előéletéről valamit? Köszi
Előzmény: szanberg #2067 hozzászólása
8 soros dominoni
Előzmény: lakatos gabesz #2063 hozzászólása
Szerintem évente ha szétszereled és kipucolod akkor nagy gond nem lesz vele, annó a mega 208-as dobfékes volt nekünk is és csak nagyritkán takarítottuk mégsem volt vele baj soha.
Előzmény: lakatos gabesz #2060 hozzászólása
Nem kötöttem ki sose , bár volt vele gond nem is egyszer, de úgy voltam vele hogy azért egy ekkora gépre kell a fék mert ne adja az isten egyszer hirtelen meg kell állni valamiért akkor majd hiányozni fog.
Egyébként én többször le szoktam fulyatni szezon közben vagy söpörni hogy ne sok kosz meg szemét legyen rajta, mert ha be is fog akkor legalább nem tud egyből kigyulladni!
Előzmény: szanberg #2059 hozzászólása
Eddig meg vagyunk elégedve vele, a rostán kívül mással nem volt gondom, ott is a rostaszekrény végével volt gond, ugye azt már előző gazdái többször hegesztették csak sajnos nem sok sikerrel, mert teljesen félre volt csúszva a rostaszekrény hátulja ezért a karokat oldalt nem győzte tördelni.
Aztán szétszedtem majd normálisan vízszintbe állítottam hogy ne feszüljön,meg persze oldal irányban is beállítottam középre, meghegesztettem,hátulról kapott egy erősítést is laposvas formájában, azóta egy hangja sincs!
Amúgy a kukoricát irgalmatlanul nyeli, a 18 meg a 24 tonnás pótkocsik mellé még másik kettőt is be kellett állítani mert nem győzték el.
.
Előzmény: lakatos gabesz #2057 hozzászólása
Nekünk a 7272-es tárcsafékes volt, de mégis volt pár alkalom hogy oltani kellett, mert levegős lett a fék és ettől befogott aztán szépen felmelegedett majd a ráhulló por meg törek izzani kezdett rajta.
Szerintem majdnem mindegy hogy milyen típusú fék, csak megfelelően karban kell tartani.
Előzmény: szanberg #2023 hozzászólása
Szlovák származású cég,agroecopowerék.
Előzmény: szanberg #2021 hozzászólása
A fogyasztásra szoftveres tuning lett a megoldás, utána érezhetően jobban ment a gép, a tuning előtt 25-26 litert is fogyasztott, utána viszont ez visszaesett olyan 22-23-ra ami szerintünk elfogadható.
Nagyobb problémát nem tudok mondani a géppel kapcsolatban, dolgozott szépen apróságok voltak azért de megoldottuk.
Előzmény: RkTomi #2018 hozzászólása
Köszönöm szépen!
Előzmény: otis #2017 hozzászólása
Egy két apróságtól eltekintve jól működött, fogyasztással voltak problémák kezdetben, de sikerült megoldást találni rá.
NAS 876-os adaptert szeretnék használni Mf 9895-ös kombájnhoz, szerintetek hány fogas lánckerék kell hozzá?
Előzmény: szanberg #2008 hozzászólása
Gondolom a padlólemeztől megfelelő távolságra van a csiga, mert ettől is megcsúszhat ha túl messze van tőle és torlódik az anyag.
Előzmény: Mézga #2006 hozzászólása
Az jó én annó 5 literes olajos kannából csináltam olajozót a 7272-es ferdéjéhez. Az addig fél szezont bíró lánc utána kibírt majdnem 2 szezont.
Előzmény: szanberg #2001 hozzászólása
9,2 van igen, a contur rendszer jól működött ahhoz képest hogy szerintünk a borsónak a földje nem sikerült valami tökéletesre az ősszel, a növény nem feküdt el szerencsére, így azért meg lehetett szedni még ezzel a 9,2-es asztallal is.Szépen lekövette a talaj egyenetlenségeit, hüvely nem nagyon maradt utána.
Olyan 3-4 km/h sebeséggel mentem, gyorsabban nem, mert akkor már jobban pergett az asztalnál a szem, meg ugye a pergés miatt mindig reggel 5-6 óra fele kezdtük a munkát amikor még nehezebben nyílnak a hüvelyek, így is csökkentve a veszteséget.
A kosarat 23mm-re állítottam, a rotor fordulat pedig olyan 300-325 körül alakult, reggel kicsit több aztán ahogy száradt a borsó mindig lejjebb vettem egy kicsit.Azért megjegyzem hogy reggeli órákban főleg meg ahol jobb volt az anyag ott be-be villant a rotor eltömődés jelzője, mondjuk lehet hogy azért, mert nekem nincs fent rotorkés és egy kicsit felcsavarta az anyagot, de egy-két buffanáson kívül különösebb gondom nem volt vele.
A szemveszteség a rostánál nulla volt, a rotornál is csak nagyon minimális volt, de egy kis igazítás után szinte az is megszűnt.
Csak 16 hektárt vágtam, tudom nem valami sok, de idén csak próbára vetettünk borsót, de ha jó ára lesz meg lesz egy kis piac, akkor úgy néz ki hogy jövőre növeljük a területet.A 3 tonna meglett amúgy hektáronként.
A fogyasztással kapcsolatban még nem tudok nyilatkozni, mert sajnos az üzemanyag szintjelzőm egy kis idő után beadta a kulcsot, azóta pedig még nem tankoltam meg. Szerintem a 22 litert biztos bevágta, mert két darabban volt a termény és az egyikhez sokat is kellett vonulni.
Búzát jövő héten kezdjük hétvége felé szerintem, olyan 200 ha vágnivaló lesz, abban majd jobban lehet már tesztelgetni
Te hogy állsz? Vágtál már valamit?
Előzmény: szanberg #1999 hozzászólása
Borsót levágtuk, a gép működött faszán, nagyon tisztán szedte, szinte 100%-os tisztasággal, problémám csak annyi volt vele hogy az utolsó nap valami történhetett a hozammérővel mert nem mutatott semmit, a tartály liter jelzője sem működött, meg ezen felül még az üzemanyag szintjelzője is meghalt mert egyfolytában 0 mutatott.
A másik probléma a vágóasztal kocsi volt, nem győzünk defektet szerelni rajta, ez tandem kocsi ugye és forduláskor szinte legyalulja a gumikat, habár elég gyenge gumik vannak rajta, szerintem érdemes lenne kicserélni őket tömör vagy fúvott targonca gumikra.
Előzmény: szanberg #1997 hozzászólása
Hát a 7272-nél nem 5 perc volt az átszerelés, az már egyszer biztos...
Szóval akkor borsóban sem kell levenni a toklászoló lemezeket, akkor viszont megpróbálom így, ahogy mondtad, csak az a lényeg hogy ne törje a szemet, meg persze tisztán dolgozzon és akkor meg leszek elégedve.
Köszönöm a tippeket!
Előzmény: szanberg #1992 hozzászólása
A következő beállításra gondoltam:
Borsóban:bal oldali első kosárszegmens alsó részéből minden második huzalt kiveszek, ugyanez a helyzet a jobb oldali alsó részével is, a másik kettő kosárszegmens marad sűrűre állítva (16mm).
Bal oldalon a kosár felső részén lyukas kosárszegmenseket rakok be.
Búzában: Bal oldali első kosárszegmens alsó részébe visszateszem a huzalokat, ugyanez a jobb oldalon is, plusz felteszek egy toklászoló lezáró lemezt a kosár elejére. Sajnos a lyukas kosárszegmens helyett nekem nincs tömör, így azok maradnak ahogy vannak, remélem nagyon nem befolyásolja a cséplést.
A rotoron jelen pillanatban egy darab rotorkés sincs fent mert nem is volt hozzá, az általad "ekevasnak" nevezett terelőlapátok, meg persze a verőlécek azok rajta vannak.
A vízhőfok nálad hogy alakul? Nálam laza 10 perc járatás után eléri a 85-86 fokot úgy hogy csak egy helyben áll a gép. Ez normális?
Előzmény: szanberg #1988 hozzászólása
Az összes olajat lecseréltem(váltó,differenciálművek,rotor,hidraulika olaj,motor) plusz a szűrőket is kicseréltem mindenhol. Jobb oldali csigahajtáson cseréltem spanolókereket mert egy fog hiányzott róla, a felső rázóasztalt kellett hegeszteni mert ki volt lyukadva, magfelhordó fülesláncot is hegeszteni kellett mert a fülnél el volt repedve,amúgy az összes csapágyat végig spájszeroztam nem lötyög egy sem. Ma megjárattam szépen csendesen jár, jobb első felnit is meghegesztettem rajta.
Amúgy azért kérdeztem a napraforgó adaptert mert van egy 8 soros nas amit még a régi géphez vettünk és most ezen is szeretnénk használni csak nem tudom hogy milyen lánxkerék kell hozzá.
A kosárnál az első szegmens az sűrűre van huzalozva 5 mm van a huzalok között, a második harmadik szegmens 16 mmre van állítva. Van hozzá kettő takarólemez, de egyelőre egyiket sem rakom be mert valószínüleg borsót vágok először(az első szegmensből ki fogok huzkodni minden második huzalt)
Előzmény: 72 #1989 hozzászólása
Az baj mert elvileg egy fülnek lenni kéne hogy be lehessen akasztani a bowden végét......
Előzmény: szanberg #1975 hozzászólása
A napraforgót milyen adapterrel vágod ha szabad kérdezni?
A 9895- re egy nas adaptert szeretnék feltenni csak még azt nem tudom hogy milyen láckerék beállítást használjak.
Előzmény: 72 #1985 hozzászólása
A fülkében vagy az adagolónál szedtétek szét?
Előzmény: szanberg #406 hozzászólása
Nekünk trimble van már 5 éve, meg vagyunk vele elégedve, kisebb hibák azért voltak már, de megoldottuk, ha meg nagyobb van akkor agromatikék megoldják.
Vetéskor meg sorközkultizáskor használjuk leginkább meg permetezéshez illetve talajmunkákhoz is.
Előzmény: ermike #21387 hozzászólása
Aránylag jó gép, erőben nagyon ott van a szeren, hibákat tekintve nagyobb gond csak a váltóval volt, egyébként apróságok jöttek csak ki rajta.
Mf 8270es traktornál javított már valaki légfék kompresszort?Olyan gondom van hogy a hajtó tengelynél kiment a szimering, de ilyen méretben nem kaptam csak simát, nekem pedig nyomásálló kéne.A mérete 24×35×7
Moderátor által módosítva: 2017-03-02 15:19:00