Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Vizet a tájba új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Kukorica várhatóan........! új
- Repce felvásárlási ára új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
- Diesel motorok új
Cikkajánló

Jelentős forráskivonást tervez az EU az agrárköltségvetésből
Az Európai Bizottság új költségvetési tervezete szerint 2028-tól drasztikusan...
Előzmény: .Richard. #13271 hozzászólása
Persze, még olcsóbban is! Csak idő kell, meg odaállnom a pad mellé.
Első körben reménykedtem benne, hogy sima csapágy cserével orvosolni lehet a dolgot és nem kell átalakítani, de rendesen odaszokott a helyére. A konstrukció nem volt rossz mert kibírt 20x évet és 30-40e bálát.
Előzmény: szelindi1965 #13269 hozzászólása
Amit ember rakott össze azt szét is lehet szedni, kérdés az, hogy mekkora roncsolással.???? Szétbarmolni nem akartam mert a gépnek mennie kell. Ezért nem is melegítettem, nem tudom mennyi műanyag van benne. Nem űrtechnika, mivel a tengelyt nyomtam ezért elméletileg az ellenkező oldalon ki kellene jönnie a csapágynak porvédőstől, tengelyestől. De a 25t prés nem mozdította meg.
Kívülről méregetve 2db 6204 pont belerakható, azt ha havonta cserélem akkor is élethosszig hajthatom mire az új garnitúra henger árát felemészti.
Előzmény: szelindi1965 #13267 hozzászólása
Kompletten biztosan nem lesz új véve. Ennek a kicsinek van még egy párja meg középen egy háromszor ilyen hosszú amik szintén morognak. A kicsiknek darabja 180e, a nagynak 290e nettó.
Meg lett takarítva, és 1,5 napot ázott gázolajban. Nem a szétverés volt a cél, hanem a javítás.
Egyelőre morgósan de forog, vissza lett rakva a helyére mert a csomagolni valót pörgetni kell bálába. Remélhetőleg kibírja.
Ha sikerül végezni a bálázással és más lehetőség nem lesz akkor esztergán kiszúrom belőle a közepét és átalakítom golyóscsapágyasra amit lehet cserélni ha kell.
Sziasztok! Ilyen görgőt szedett már valaki szét? Ugyan ilyen a másik fele is, a közepe egy tengelyen van, két vége együtt forog. Kupakot nem lehet leszedni. Alkatrész katalógus egy cikkszámon hozza a görgőt kompletten, telefonszám hosszúságú az új ára.


Bálázó heveder vezető görgője. Koppra beállt, meg sem mozdul. Próbáltam már préssel kinyomni, kalapáccsal, nagyobb kalapáccsal mérgesen de meg sem mozdul egyik irányba sem. Annyit sikerült elérni, hogy a győzködés hatására ugyan morogva de legalább hajlandó forogni.
Sziasztok!
Bála csomagolást telephelyen/föld szélén ki mennyiért csinálja? NH TL90 + Mf Z560 csomagoló. Fólia nélkül, darab áron vagy óradíjban? Rakodással, rakodás nélkül?
Előzmény: csuti0 #3122 hozzászólása
18kg?
Accorddal vetünk ami elég pontos és oda teszi a magot ahova kell, de az utóbbi időben 28, vagy inkább 30kg/ha a vetési norma. Régebben lajtával sem vetettünk 25 alatt.
Az évek alatt folyamatosan csak kopik a tőszámból, ha eleve kevéssel indulsz akkor nem lesz hosszú életű a kultúra. Jó területen van 6 éves lucernám is jó tőszámmal még a tavalyi pocok invázió ellenére is. Szerintem ha már csak egy évvel tovább terem visszahozta a vetőmag többlet árát. Ha szálas fehérjét fel tudod venni akkor a támogatás 5 év alatt visszafizeti amibe a vetőmag került.
Előzmény: Géza bácsi #12657 hozzászólása
Beszélj a hatósági dokiddal, neki kell engedélyezni. Van aki nem ad hozzájárulást mert akkor nem fizetsz neki a papírozásért.
Marhalevél kb 5-600Ft, krotáliát csomagban kell venned minimum 10 párt, típustól függően az is megvan kb 500Ft-ból párja. Pótlás ha kiesik 400 körül van attól függően, hogy melyik fajtát veszed. Névre írás is 5-600Ft. Eladásnál a kék papírért fizetsz a dokinak mint eddig.
Előzmény: Maximus08 #12654 hozzászólása
Nagyból a legolcsóbbat. Allflex szokott lenni a befutó.
Nem jó az sem ha erős mert akkor a füle szakad ki, inkább vesszen a krotália.
Sziasztok!
Fella TS455 rendképzőt használ valaki? Tapasztalatok érdekelnének. Alkatrész beszerzés a Fergusonon keresztül mennyire működik ezekhez a régebbi típusokhoz?
Előzmény: Gumóka #12585 hozzászólása
Úgy fest az lesz belőle mert nem találok sehol.
Csapágytartók ezen már XT-ről valók.
Sziasztok! FFT tárcsához keresek 35x35-ös tengelyre ékes végzárót. A domború, lap belsejébe passzolót sikerült elhagynom. Ha valaki tud beszerzési forrást vagy van felesleges amitől megválna akkor átvenném.

Előzmény: krisz19 #2970 hozzászólása
Ezek osztatlan tulajdonrészek amiben tultárs vagyok, meg egy szélvédő fasáv két szántónk között. Kíváncsi leszek mire értékelnek fel mert volt véghasználat belőlük.
Kifizetném az értékbecslést is csak haladjon a dolog de azt mondták nem lehet mert az állam intézi.
Nettó szpatás az egész.
Sziasztok!


NFK "folyamatban lévő" értékesítés jelenlegi státuszáról hogyan, miként lehet felvilágosítást kapni?
Van 4db 1 ha alatti erdő aminek az árverését 2022 dec. 5. lezárták, 23 májusában megaptam az értesítést, hogy én vagyok az árverési nyertes. Azóta semmi.
Telefonos érdeklődéskor azt mondják legyek türelemmel, további felvilágosítást nem adhatnak, írjak levelet. E-mailre, levélre 2 hónap alatt nem érkezett válasz.
Előzmény: foldiviktor24 #161 hozzászólása
Fadroma homlokrakodóban volt hasonlónk, vagy talán ugyan ez. Budapesten a II. kerületben van egy vízpumpákra szakosodott gépműhely velük újíttattuk fel. Esetleg perkins alkatrész forgalmazók tudnak beszerezni leyland alkatrészt is. Verbis kft talán.
Selejt tehén árat kapott mostanság valaki? Nem csonti, ~6q körüli MT, MTxlimo F1 van 3db de a helyi rabló nem akar ideérni és árat mondani.
Előzmény: Gumóka #719 hozzászólása
Jó lesz, újonnan nem volt így megcsinálva.
A falcok tömítése is sokat számít, nem dől be a por minden apró résen. Ha alulra a trepnire, meg előre a hidraulika burkolatára csavarozol legalább 10-es gumilapot az sokat megfog a transzmissziós zajból és a hőből is.
Miért vettél eddzőt is ha csak 1k mindegyik festék?
Azonos festékrendszer azonos higítóval szokott végig menni.
Színből amúgy ha tartós kell akkor csak a 2k az amivel érdemes csinálni vagy lakkozni kell. Alkiton bírja viszonylag jól azt látom itt egy helyi mukinál, de árban egy olcsóbb 2k festékkel vetekszik.
Fakulás szempontjából a piros, narancs árnyalatok a legrosszabbak, piszokul fogja a nap.
Pöttinger silózót lakatolás után düfa festékkel fújtuk valami ral3000 pirosra azt 2 év alatt fakó fehérre tette.
Kramp sziszegőst vettem az amazone műtrágyaszóróhoz a leverődésekre. A narancssárga valamelyest lefakult, zöld az jól bírja.
Előzmény: Gumóka #4977 hozzászólása
Linde szintén zenész itt Fehérváron.
Pár éve cserélgettem össze a palackokat, hogy egy márka legyen.
Nagy palackjaim vannak nekem is, CO elméletileg 37,5kg a töltet, C18 12 m³. Acetilénnel csak nagy ritkán hegesztünk, mióta drága lett nem igazán használjuk. Melegítésre, vágásra, forrasztásra PB megy helyette.
Előzmény: Gumóka #4959 hozzászólása
Nagyobb kereket tegyél a hegesztő alá, főleg ha nagy palackod van. Sokkal könnyebb mozgatni.
Palackot tudsz még valahol cserélni? Itt nálunk a szemét messeres közölte, hogy orgazda vagyok a palackjaimmal mert a messer soha nem adott el palackot, csak halkan jegyzem meg, az elmúlt kb 15 évben nem volt baja. Napi bérlete akar adni. Aztán épp nem kaptam röhögőgörcsöt mikor 200 huf/nap/palack nettó díjat mondott. Van 3 garnitúra dissou, 1-1 nagy C18 és CO. Mobil gázos muki cserélte most de nem gyári töltés a hegesztő gáz, átfejtenek vagy mit mókolnak vele. CO nincs meg súlyra a C18 hegesztésképe sem olyan mint a gyári töltés, szerintem kevesebb benne az argon.
Előzmény: talzsuzsanna #155 hozzászólása
Ugyan nem friss a kérdés, de nem válaszolt senki.
Kisgémet, forgást gyorsítani a menetelés melletti pedál és a kézikar együttes használatával tudod.
Kihajtást akkor tördeli ha nem egyformák a hidak/gumik. Guminál elég az is ha különböző kopottságúak a két tengelyen lévők. Nincs központi differenciálmű a gépben így az első-hátsó hajtás fordulatszám különbsége miatt összefeszül aztán mikor ezt megunja akkor enged valami.
Előzmény: sajtibence #147 hozzászólása
Nem egyezik. Ráadásul ha az összkerékhajtást meg akarod tartani akkor az első hidat szét kell túrni darabokra. Portálokat levenni, hídközepet ahhoz képest ahogyan eredetileg az ifában volt fejtetőn kell beépíteni, hogy a kardán felrakható legyen. A bolygóművet pedig ki kell cserélni egy hátsó hídba valóra, mert különben ellenkező irányba akar menni a két híd. Érdemes a gyári kormányösszekötőket kicserélni ifa nyomtávrúdra, ezek felújíthatóak és mindenhol van hozzá alkatrész a gyárihoz meg sehol semmi. Ehhez az ifa nyomtávrúd tartókat ki kell egyenesíteni, a gépen a gyári gömbfejek kúpját kivágni és ifa nyomtávrúd tartóról levágottakat bele hegeszteni a helyükre. Nyomtávrudat pedig méretre vágni az összekötők szerinti hosszra. Figyelni kell, mert az összekötők nem egyforma hosszúak!
Mivel központi erőszabályozás, differenciálmű nincs a warynskiben, egy tengely két végén van fixen az első és a hátsó híd meghajtása, ügyelni kell a gumikra. Nagyjából azonos kopottságúak legyenek és a guminyomás is azonos legyen. Ha nem így van akkor kemény talajon összefeszül a hajtás és töri vagy a kardánkeresztet vagy a váltóban a meghajtó tengelyt.
Ha sikerült összerakni akkor gyakorlatilag elpusztíthatatlan, a gyári hidakhoz képest jócskán túlméretezett az ifa hídja. Plusz mindkét hídon lesz differenciálzár, ha kell mind a négy kerék fixen hajt.
Előzmény: olaszkrisztian87 #146 hozzászólása
Ez nem tegnap esett le róla, eltűnni magától sem szokott. Esztergálni kell egy fedelet és megy tovább.
Előzmény: atisgyulai #10444 hozzászólása
Slavia 630
Előzmény: ..,-:) #3776 hozzászólása
Silózunk, tegnap reggel tele lett nyomva a gép, vonuláskor délután mivel a kút előtt megyünk el újra tele lett töltve. Bent fizetéskor ment a vakarózás mert azzal a forgalmival már egyszer tankoltunk, itt már mg géppel sem lehet csak napi egyszer tankolni. Átvágtuk a gordiuszi csomót, a pótkocsi forgalmiját lecsippantották, az jó volt nekik.
Állítólag ha összerakják a rendszerüket a kamerák felismerik a rendszámot, bentről fogják indítani a kútfejeket.
Molnál reggelente rendszeresen 8-9-en állunk sorba gépekkel. Maszek kút még aratás elején közölte, hogy nem tud kiszolgálni mg gépet.
Amúgy többen lexion feliratos guruló kannával töltik az aratáskor leürült otthoni tartályokat.
Előzmény: Nagy Péter 40 #12254 hozzászólása
Nettó marhaság, a fuvarköltség mindenhol az egekben, ha egyáltalán van fuvaros. A keletre, keréken menő szállításoknál nem keveset spórolnak azzal ha tőlünk viszik. Hajózásnál már más a matek.
Előzmény: GREVEN #50164 hozzászólása
Itt a 8t búza hazájában jelenleg esik (Szfv).
Apró szépséghiba, hogy az összes szénánk fel van sodorva, kibírhatta volna még holnapig.
Előzmény: Maszek Zs #10251 hozzászólása
Nem tudta, kicsire nem fér fel csak 2 kanyarra. Nyergeshez nincs még meg neki a pót.
Előzmény: Gumóka #10249 hozzászólása
Köszönöm, már sikerült leszervezni, egy kecskeméti srác pótos szerelvénnyel hozza kedden.
Piszok módon felmentek az árak. Szólóban 450, de inkább 500Ft/km az alja12t géppel. Nyerges 600-650Ft/km. A kis 3,5-es félpótos szerelvénnyel mennek 350-ért.
Előzmény: mtz1221 #4658 hozzászólása
Itt nem a villszerelő rakja be a fő megszakítókat, hanem a szolgáltató. Abból is csak azt amit ők hoznak, 896x körbe plombálva.
32A össz teljesítményt ingyen biztosítanak, ez 1x32A vagy 3x10A. Ezen felül minden amper bruttó ~5000Ft-ba kerül. Regisztrált maszek villszerelő készít egy mérőhely felülvizsgálatot ami 20e-től indul, szolgáltatóval történő ügyintézésért van aki kér pénzt van aki nem. Ha kell méretlen és mért fővezetéket cserélnek, ami belekerül megint pár Deákba.
Csak szabvány mérőhelybe csinálnak bármit is. Ha régi a mérőhely akkor az új telepítési munkadíjjal ~100e Ft.
Előzmény: Gumóka #10228 hozzászólása
Úgy tűnik elfoglaltak, vagy nem akarnak szállítani. Telefont nem veszik fel, mailre nem válaszolnak. Mondjuk ugyan ez igaz a hirdető fuvarosok kb 60%-ra.
A másik meg 10 különböző telephellyel és telefonszámmal hirdeti magát, aztán visszahív egy 11. számról.
Előzmény: envagyok2 #79343 hozzászólása
Csinálj a horog végere egy kilincset.
Beakasztani pofon egyszerű, kifelére elég csak felemelni. Többet magától nem akad ki.
Előzmény: varnaiz #7348 hozzászólása
Ha jól látom ez egy Vicon RV187, ehhez keress irományt.
Józan paraszti ésszel kitalálható, van egy görgő ami vagy hidraulikusan, vagy rugó ellenében feszíti a hevedert. Ezt kell fellazítani vagy tehermentesíteni.
Előzmény: Maszek Zs #10220 hozzászólása
Valamit kell kezdeni a hatalmas profittal amit kitermelünk. Az ócskavas értéke meg meredeken emelkedik, befektetésnek sem rossz.
Elvile az előző telefonom a számokat, ha átküldenéd azt megköszönném.
Előzmény: Gumóka #10219 hozzászólása
Köszi, megkérdezem őket.
Sziasztok!
Gépszállítót keresek Mohács melletti felrakóval, Székesfehérvári lerakóval. Két pótkocsit (HW6011, HW8011) és egy 3,5t tömegű eszterga padot kellene elszállítani lehetőleg egy kanyarral.
Sziasztok!
Ma beszéltem székesfehérvári NKH ügyintézővel, nem kell kivonni a pótkocsit, de ha ki van vonva nem baj csak lássák, hogy forgalomban volt. Időszakos műszaki vizsgára kell jelenteni, ott műszaki adatlapot adnak és okmányban lehet kérni az új piros rendszámot, igazoló lapot. Forgalmi J sorban RA3 bejegyzésnek kell lennie, ez a mezőgazdasági pótkocsi. Ha ez O3 akkor átalakítási papírok kellenek, hogy mezőgazdasági kategóriába sorolják át. Csak ők vizsgáztathatják, 1,5 hónap sorban állás.
Kiemelte, hogy a mostani vontatás kiépítésből semmi sem maradhat fent, gyárias állapotúnak kell lennie, mert különben elküldenek a sorról. Érdekes, mert másik kocsinknál régebben pirosra beírták a vontathatóságot. Ők vizsgáztatták szintén feketéről pirosra kb 10 éve, akkor az új felépítmény és a kamion kerék sem volt probléma. Most erre azt mondta, hogy az alföldi kirendeltségek csináltak csak ilyet, következő műszakin nem fogják átengedni vontathatósággal és átalakítási engedély nélkül. A vizsgabázis akihez járunk azt mondta, hogy ők nem foglalkoznak vele, ha a rendszerben lévő képekhez passzol a kocsi akkor átengedik.
Előzmény: Gumóka #4601 hozzászólása
Tudsz. Beregisztrálsz a neten, megrendeled és személyesen átveheted. Neten vagy az appban látod az aktuális helyi raktárkészletet.
Előzmény: Maszek Zs #4554 hozzászólása
Alza.hu
Előzmény: Büresz #4548 hozzászólása
2 napja hozta a futár a 125bt jbl-t. 12e+posta volt, teljesen vállalható. Elméletileg 16 órát bír egy töltéssel.
Előzmény: nagypistivagyok2 #10 hozzászólása
Gondolj csak bele, felszámolod a feletetett takarmány piaci árát, adókat, minden egyéb üzemeltetési költséget. Szigorúan minden papíron előírás szerint, legálisan. Örülsz ha 0-ra kijössz. Nem hogy még magadnak egy normális havi bért kitermelj ami azt mondom minimum netto 300e/hó. Az egészet alkalmazott nélkül, mert ha fizetnél sem találsz normálisat állatok mellé. Mindezek mellett nem kevés anyagi koczkázatot vállalsz, 0-24-ben ott vagy ha kell, főállásban, nem fehér ingben, zakóban. Közepes, kis családi gazdaságokról beszélünk árutermeléssel. Nagyüzem más tészta, de hiába a grammra kimatekolt üzletmenet többen azok közül is a kés élén táncolnak.
Sok esetben még növénytermesztésben sem megoldott az utódlás, pedig az könnyebb műfaj pénzügyileg és munkaügyileg is.
Hozzáadott értékkel, feldolgozott formában értékesítve még lehet valamit alakítani a számokon, de ember legyen a talpán aki győzi a növénytermesztést, álláttartást, feldolgozást, értékesítést, temérdek papírozást. A mostani tendencia meg az, hogy diszkont áron vagy az alatt még vidd is házhoz a fél liter tejet meg a 10 deka kolbászt két naponta, mert fitnesskondiwellnessre jár de nem képes gyalogolni, bringázni 10-15 percet a kajájáért.
Szóval szerintem inkább az forog a fejekben, hogy abbahagyja és elmegy tizedannyi felelősség mellett x órában alkalmazottnak. Nem a gyerekét a szakma felé terelje.
Előzmény: jamo #488 hozzászólása
Kipróbáltad végül?
Tapasztalat?
Az egy szezon alatt elmáló gumi magvezető csöveket cserélte már valaki más alternatívára?
Hiába vannak leszedve, nem süti a nap, szétszakadnak. A kék pvc gégecső a 10x éve lerakott spc-n meg boldogan elvan napon, hóban, fagyban.
Előzmény: Maszek Zs #260 hozzászólása
Google beírod. Kapásból ahonnan én eddig vettem, hidra kft, öntőgépszerviz kft, hikev kft, gimex kft, ahol épp jobb árat mondtak. Ha gyorsan kell akkor Fehérváron hidraszer vagy alba flex. Árban ezek drágábbak szoktak lenni.
Sziasztok!
Olyan ügyben érdeklődnék, hogy a vadásztársaság hogyan, milyen módon helyezhet ki magaslest egy adott területre? Bármilyen hozzájárulás, vagy engedély kell hozzá?
Előzmény: Géza15 #2239 hozzászólása
Kb 3-4 éve jártam utána, aztán hanyagoltuk a dolgot. Szerencsére a rendőrök nem foglalkoznak vele. Bálatüskével, trágyakanállal nem szabad kieveregni az aszfalton és nincs gond.
Itt fejérben emelőgépnek tekintik a homlokrakodós traktort. Ha minden hivatalosan megy akkor felszereléskor nkh vizsga, a felszerelést csak képesített szakember végezheti, emelőgépes jegyzőkönyv kell, megfelelő képzettségű kezelő ülhet rá. Rendszeresen felülvizsgálatot kellene csinálni, 5 évente fővizsgálat, emelőgépnapló vezetése is kötelező ha jól rémlik. Műszakira is sűrűbben kellene vinni.
Előzmény: endypapa_20120 #224 hozzászólása
Dewalt DCFS950
Szeg 900 valahány darab van egy dobozban és tavaly netto ~20e-ért vettem.
Van egyébként a Paslode-nak is gázpatronos szegezője, meg a Milwaukee-nek is valami új cucca ami direkt kerítés szegező.
Előzmény: _Felhasználó_ #195 hozzászólása
Simán megoldható saját kezűleg.
Disznó szét fogja szedni amit tervezel. Csúszásmentes csomózott hálót kell venni a legvastagabbat amit a pénztárca bír. Ez sem mindig garancia mert ha nagyon át akar menni akkor alá szokott túrni.
A lényeg az, hogy rendesen meg kell feszíteni a hálót és normális U-szeggel kell leszegelni.
Előzmény: endypapa_20120 #212 hozzászólása
Igen. Egy dewaltot szoktam ismerőstől tarhálni. 40-es szárú kb 3-3,5mm vastag U-szeget lő be tökig az akác oszlopba. Ha érdekel megkeresem a tipusszámát.
Pár éve mikor ő vette 60-70e volt csupaszon akku minden nélkül a gép. Mire kipróbáltuk és oda jutottam, hogy veszek magamnak addigra csak szettben, akkukkal, kofferral együtt lehetett venni 200 felett kicsivel.
Haladós a munka vele, lehet sorozatot is lőni. Én építettem 2-3km kerítést, a gazdája meg szerintem ennek a tízszeresét, eddig baja nem volt. 5Ah akkuval jól bírja. Egy ami rossz benne, hogy kicsi a tár. Egy csík szeg megy bele ami kb 30-40 db. De ezerszer jobb mintha kézzel ütné az ember.
Mikor a turbo megy világgá akkor szép kékes-fehéres füstbe burkolózik minden, adagoló problémánál feketén kormol. Öngerjesztő folyamat, emelkedik a fordulatszám, nő a kimenő füst mennyisége ami pörgeti a turbot, még több olajat nyom be 10-12e-ig is simán felmehet a fordulat. Akkor áll meg ha elfogy a motorolaj vagy a levegő, esetleg valamilyen mechanikai baja lesz. Ha nem is robban fel a motor akkor is kuka lesz, mert a végén olaj nélkül jár, csapágyfészek nem marad benne használható.
Befogni nem nagyon lehet, rongyot kell betömni a szívótorokba vagy a turbo olajzását megszüntetni.
892 szántás közben egyszer elszaladt alattam, arról 32-es villáskulccsal ütöttem le a turbo nyomó csövét. Elkezdte hányni a füstöt, úgy beindult mintha elhagytam volna 2 fejet a 3-as vogel ekéről, aztán mikor kikuplungoltam elszabadult a pokol. Szerencsére időben sikerült intézkedni és még menthető volt, egy új csapágysor kellett neki. Nem egyszerű buli, az ember stresszben van nem tudja hova kapjon, mi történik hirtelen, előjel nélkül. Úgy elkezd pörögni, ordítani a motor mintha egy kamov csillagmotorja lenne. Újabb, telibe burkolt gépen, személyautón max annyit csinál az ember, hogy megvárja míg elszáll a füst.
Előzmény: Maszek Zs #4386 hozzászólása
Keter nekem nagyon bevált, jó anyagból van, bírja a kiképzést. Ha árban belefér a keretbe szerintem elégedett leszel vele.
Előzmény: agrogal #4380 hozzászólása
Ha ilyen nagyobb dolgokat szeretnél püfölni akkor egyengető asztal. Vagy inkább csinálj egy nagyobb hidraulikus prést 1-1,2m oszloptávolsággal, 20t olajemelővel. Ezzel egyedül is tudsz egyengetni, nem feltétlen kell segítség.
Nézd meg mit veszel, vigyél magaddal fém vonalzót és a síklapúságot ellenőrizd.
Üllőt 1000 Ft/kg körül kapsz, a szétkalapált szemét kerül ennyibe, jót nem is láttam hírdetésben. Ahhoz, hogy dolgozni is lehessen rajta kell egy legalább 80-100kg-os. Elkalapált üllő árához számolj kb 30e Ft-ot felújításra. Ősszel csináltam a sajátom, hegesztőanyag közel ennyi volt és 4 napi munka.