Gázolaj árak 655 Ft Benzin árak 636 Ft EUR 412.88 Ft USD 401.77 Ft CHF 438.98 Ft GBP 489 Ft

Fórum

Becenév: Nabu
Csatlakozott: 2011-07-27 08:49:46
Utolsó belépés: 2024-09-25 15:52:12
Fórum hozzászólás: 198

Fórumhozzászólásai

Előzmény: Igazi Földönfutó #579 hozzászólása



M8 x 12 mm. Érdemes rozsdamentest tenni .

Előzmény: VW passat #7125 hozzászólása



Nemcsak a forgó szita. A lemezcsatlakozásoknál az összes kis rést ki kell tömíteni, ahol egy pelyva beférhet. Elég nagy ott. ventillátor vákuuma, egy másfél milis résen megy be. minden aminek nem kellene. A kefe ha megfelelő hosszú a sörtéje és szépen fut, nem engedi be csak a port.

Előzmény: Buvargabi #8366 hozzászólása



Május közepéig mindenképp el lehet, de volt itt felénk aki június első napjaiban vetette újra vadkár miatt és ráfordult az idő. Lett belőle termés, csak késő érett be és szárítóra kellett vágni. Rá kell figyelni, mert egyre több az örvös galamb és gyorsan ki tudja tarolni. Már nagyobb baj mint a nyúl. Ahogy bújik ki a szikleveles napraforgó megy végig a soron és csippantja le.

Előzmény: medikus #1109 hozzászólása


Ezt értem, csak egy bizonyos kalászos terményben amit a cséplő elbír, ugyanolyan sebességgel már szecskázóval nem bírja az IFA motor nagyon rászabták a pacikat. És azért csak szeretne haladni az ember. Nemhiába tették már az MDW-kbe a Perkins motort.

Előzmény: medikus #1096 hozzászólása


A Dominátor vétel előtt én is E524-est kerestem, de nem tudom, hogy a 6 hengeres Ifa motorhoz mennyire van alkatrész, így inkább az előbbi mellett döntöttem. Egyébként az 512-es még meg van vésztartaléknak. Pöcc-röff. Nem adnánk el semmi pénzért. 1997-2021 között hűen szolgált.
A másik tervem volt, hogy teszek az 512-es-be valami kondisabb motort. Láttam egy 514-esbe MAN motort beépítve, mesteri módon. Kb akkora motor lehetett mint a Perkins.

Előzmény: Ganajos #1084 hozzászólása



Ebben az esetben jobb lenne ha az 514-es mellett döntenél. A Dominátor javítása kicsit bonyolultabb mint az E kombájnoké. Nekem is szereznem kellett javítási utasítást, hogy ne kelljen találgatózni. De hát ahogy egy KITE szerelő mondta a cigány játszik fejből, a művész kottából. A Fortshritt szerelése egyszerű, adja magát. E 524 -esen nem gondolkodtál? Bár azzal kapcsolattal medikus többet tud mondani azt hiszem.

Előzmény: Ganajos #1053 hozzászólása



Üdv! Mi E512 után váltottunk CD106 -osra. mert már nem kell a szalma és a szecskázót az 512-es nem bírja csak ha nagyon lassan arat. Megfelelő állapotban lévő Dominátort nehéz találni. Ha mégis emellett döntenél, a motor mindenképpen jó legyen és a hidrosztatika hajtás. Ezek javítása a legborsosabb. A Linde rendszerű a jobb a Rextroth a rosszabb. Van még a Sauer de az ritka, viszont megbízható mint a Linde. Aztán ne legyen szétrohadva a lemez, főleg a magtartály csigák vályúi szoktak odalenni. A vízhűtő legyen jó. Mi újat vettünk bele és ha a hűtődobnál jó a tömítettség valamint reggel mindig kifúvatják a lamellák közül a port (szeret odarakodni) akkor nem melegszik. Nálunk legmelegebb napokon se volt vele gond. Az alkatrészek azért jóval drágábbak mint az E kombájnhoz Nekünk szerencsénk volt elég sok alkatrészt kaptunk vele. Az E kombájnok sokkal gazdaságosabb gépek minden szempontból, nálunk 100 hektárt simán kiszolgált, csak a szecskázó volt a gond ami miatt váltottunk. Na meg a domiban van klíma. Szerintem a 40 hektárra jobb lenne egy 514-es ha a szalmával tudsz mit kezdeni. Dominátorból csak tényleg olyat vegyél ami éri a pénzét mert ha rosszul választasz lehet rá költeni. Sok speciális öntvényházas Y csapágy van amit nem tudsz mással pótolni és drágán mérik. Az E kombájn ebből a szempontból is szerencsésebb. A karbantartása jóval egyszerűbb. Az aratás azért jóval haladósabb a domival.

Előzmény: A.I. #4988 hozzászólása



Így van, egy sima fogaskerék szivattyú. Ez a szivattyú termel egy kisebb nyomást a vezérlő szelepben lévő dugattyú egyik vagy másik végére attól függően merte tekerik a kormányt, elmozdítva a dugattyút a szeleptömben A dugattyú középső részén lévő hornyokon keresztül jut el a nagyobb nyomás a kormány irányítókarját mozgató munkahengerekhez. Amikor a kormányt nem tekerik a vezérlő dugattyú visszaáll középső helyzetébe és az irányító kar megáll abban a helyzetében amiben éppen akkor van. A vezélő szelep dugattyújának kopása okozza néha, hogy a kormány egyenes helyzetében "sétál" valamerre.

Előzmény: Gatti #23120 hozzászólása



A tragédia az, hogy a szemek is megszorultak, ocsú az egész Katasztrofális a helyzet, félő, hogy a napraforgókat és a kukoricákat is elintézi ez a hét.

Előzmény: AntonGorogyeckij #49862 hozzászólása



Szörnyű ahogy most is vakító fehéren süt a nap. Ez már nem természetes. Az ózonlyukrol se nagyon beszélnek, lehet már csak rosszlányok vannak a rétegből. Az a lényeg, hogy az Emirates és a Fly Dubai virágozzon. Senkit nem izgat, hogy a tonnaszámra elfüstolt kerozin mennyire károsítja a légkört, a fő baj hogy itt a földön néhány járgánynak magas CO kibocsátása. Borzasztó bajok vannak már itt és évről évre romlik a helyzet.

Előzmény: Rabó001 #313 hozzászólása



Bizony, nagyon jó pajszer lesz a tengelyből igaz ruszki anyag. A Rába motor beépítéséhez kell egy kicsit matekozni, hogy minden méret passzoljon, de az szmd motornál jobb szerintem. Viszont a jamz szívó motorok már nagyon jók és teljesen kompatibilisak.

Előzmény: Rabó001 #310 hozzászólása



A Rába motorosokba a Rába teherkocsik egy tárcsás kuplungjának a kuplungszerkezete van beépítve. Brutális nyomórugókkal, azért tudja megcsúszás nélkül egy tárcsán is átvinni a motor nyomatékát. Ha nincs levegő, neki kell rugaszkodni a kuplungpedálnak, hogy be tudja nyomni az ember. Először én is féltem, hogy majd csúszni fog de semmi baj vele.

Előzmény: Rabó001 #310 hozzászólása



Hogy tiszta legyen a dolog. A T150-nél a motoron lévő kuplungnak semmi köze a kardánhajtáshoz. A főtengelyről az ún. dióverő tengelyen majd a derékcsukló után a kiskardánon keresztül megy a hajtás a kardánhajtóműig ahol a hajtás ki-bekapcsolása történik egy lamellás tengelykapcsoló által. A lamellákra ható nyomást a hajtómű kis szivattyúja biztosítja a bowdenműködtetésű vezérművön keresztül. Az osztóműnél még megszakítható a hajtás egy körmöskapcsolóval, ha nem kell a kiskardán ne pörögjön feleslegesen. Ha a hajtómű nyomása megfelelő komoly nyomaték átvihető, én pl forgóboronát simán hajtottam vele. A másik, hogy a Rába motornál az egy kuplungtárcsa sem csúszik meg, csak egy kicsit ügyesebb kuplunghasználatot kíván, hogy sokáig bírja a tárcsa.

Előzmény: t.romsics #7044 hozzászólása



Valami ok miatt nem tolerálta a gyomirtót amit tolerálnia kellett volna. Nálunk is előfordult, már de már virágzás után rögtön látszott és jelentettük. Nem írom melyik cég mert nagyon korrektek voltak, teljesen kártalanítottak. Azóta is vetjük azt a fajtát és nem hallottam itt a környéken hogy baj lett volna vele. Akkor nem csak nálunk fordult elő szerencsére, látszott, hogy nem mi rontottunk el valamit.

Előzmény: medikus #4697 hozzászólása



Mondassz valamit. smile wink

Előzmény: ME109G14 #802 hozzászólása



Sajnos ez van. A vegyszermaradvány téma is megérne egy misét.

Köszönöm medikusnak a motortartó bakról a képet. Nem tudtam, hogy a 14-esé más. Valóban ügyesebb és gondolom csendesebb megoldás. Jövőre úgy is kijön a motor egy kis átnézésre, át is alakítom a keretet erre a gumibakra.

Előzmény: endypapa_20120 #4692 hozzászólása



Csatlakozom medikushoz. Tavaly engem is a rázóasztal szíj szívatott meg. Repcét vágtunk és a szíj már ki volt keményedve. Hiába volt feszes, az olajos por miatt csúszott és ugyanezt okozta. Cserélni kellett. Némelyik szíj újonnan sem tapad eléggé. Meg kell nézni mit vesz az ember. Nézz át azért mindent. Cséplőszíj feszesség. A motorfordulatnak teljes terhelésnél is stabilan 2000-es értéken kell lenni.

Előzmény: Matyi50 #798 hozzászólása



Szép is a 90-100 mázsás búza, csak meg kell nézni, hogy 1 tonna szem és szalma mennyi tápanyagot vesz ki a talajból. A nitrogén jó esetben pótolva van. A kálium, foszfor még a nagyobb üzemekben sem, a különböző nyomelem aztán végképp nem. Aztán nem kell sokat gondolkodni hogy a 90 mázsás Geniusnak miért 16-os a sikérje meg 8-as a fehérjéket. De nem gond mert ebből is péksüti lesz néhány E betűvel keverve, aztán az onkológusoknak és a hasi sebészeknek is élni kell valamiből.

Most látszik hogy a tavaszi fagyok milyen kárt okoztak a repcében. Az akkor megfagyott és megcsavarodott szárú növények úgy is maradtak, a becők alig fejlődtek ki rajtuk. Foltokban szinte alig adott valamit.

Előzmény: Nyomasek Bobo #70779 hozzászólása



A magyarral és a gyárival azonosak a menet méretek. Csak cserélni kellett.

Előzmény: Sk Laci #2836 hozzászólása



Lehet a bolhákat akarják kicselezni. Mire észbe kapnak, hogy ott a kaja már kinő a foguk alól.

Előzmény: apuci #19902 hozzászólása



Egy két E betűs cucc hozzá és olyan fincsi buci lesz belőle. smile wink

Előzmény: ME109G14 #40864 hozzászólása



A repce is húzós, de a napraforgó aminél már hezitál az ember. Tavaly pl. a jég kilyugatta a csillagbimbós napra leveleit. Végülis kiheverte a fej nem károsodott. Nem is fizetett s biztosító mert nem lehetett megállapítani, hogy volt-e terméscsökkenés a jég miatt. Nem volt kontroll darab. Le kellett volna a jég előtt gyorsan takarni egy részt. A napránál inkább a vihar miatti kidőlés ami komolyabb kárt tud okozni, vagy tojás nagyságú jég ami csutorára veri mint pár éve Orosháza mellett. Ilyenkor viszont tetemes a kár és a biztosítási díj is magas.

Előzmény: szantofold22 #40860 hozzászólása



Vagy 3 éve mi is biztosítjuk a növényeket. Persze a lakást alapból. Csak nyugodtabban alszik az ember és jég miatt már fizettek is. Soknak tűnik a biztosítási díj de a mostani időjárás mellett már nem lehet kihagyni, bárhol beüthet a ménkű.

Előzmény: szantofold22 #40858 hozzászólása



Csúnyán felborult az itteni időjárás rendje. Ha jön egy komolyabb borulás már attól retteg az ember, hogy odalesz a határban a termény vagy a vetés netán a ház tetejét bontja meg az idő. Sajnos a kalászban csírázás már tapasztalt dolog. Malmi búzából úgy lett takarmány és még alig akarták átvenni.

Előzmény: Nyomasek Bobo #70767 hozzászólása



Az én gépemen ilyen van. Már 5 éve és semmi baj nincs vele. Azelőtt magyar volt fenn azzal sokat bajlódtam. https://agroszaki.hu/Lefuvoszelep-kerek-EURO-3

Előzmény: decsi #7845 hozzászólása



Baxki, bitangul porol a repce. Bár a búza is majdnem ilyen. A tükörbe nézve már néha azt hittem, hogy füstöl a gép. Már amennyit látni a tükörbe, mert nagyon hamar berakodik porral, minden kerülőnél kefélek, csak nem élvezem.smile wacko

Előzmény: szantofold22 #40855 hozzászólása



Hát ez nem a lucerna éve. Mi az elsőt még április 25 körül levágtuk mert kezdett a pásztortáska erősödni benne. Szépen beszáradt. A második kétszer megázott, bebüdösödött. Csak azért báláztuk be, hogy le tudjuk hordani mert a rend alja kirothadt volna. A harmadik szép lenne már kezd virágozni, de mikor vágjuk le? Megint mondja az esőt. Ilyen évre még nem emlékszem. Csak már a búzák és a repcék ne mennének tönkre.

Előzmény: Gatti #40784 hozzászólása



A 46-ostól majdnem Tiszatenyőig. Az biztos hogy kis távolságon nagy eltérés volt az utóbbi esőknél. Végülis a napraforgók ęs a kukoricák örülnek és amilyen fülledt az idő estére ideér a folytatás. A műholdképek màr làtszik, Horvátországnál jár. A búzáknak nem igazán kellene.smile sad

Előzmény: Gatti #40781 hozzászólása



Azért hagyhatott volna bennünket arat
ni egy kicsit. A kukorica a hirtelen hőség miatt pipál, védekezik. A tövénél még nyirkos, legalábbis a várostól Kétpó irányába. De szerintem Barta felé is.

Előzmény: Géza15 #70427 hozzászólása



Ha nincs termosztát akkor a kiskört vakolni kell. A kis gumikönyökbe betolni valami méretes dugót. Így csak a hűtőre megy a víz és nincs túlmelegedés. Viszont lehet, hogy az üzemi hőmérséklet alacsony lesz. Nem hiába találták ki a termosztátot.

Előzmény: Jago #70481 hozzászólása



Ha az irányítókar még fenn van, oldalról meg kell ütögetni, hogy a kúpos bordázatról lelazuljon. Az anyát valamennyire csavard vissza nehogy a menetet megüsd. Ha az irányítókar lejött akkor már ki kell hogy csússzon a helyéről.

Előzmény: ...:::Pisti:::... #10246 hozzászólása



Szia! Medikus burkoltan arra célzott, hogy vegyél egy újat. Van amikor még érdemes javítani. Akkor ha az elválasztó sínek amire a betétlemez van hegesztve még nincsenek elrohadva. Én kijavítottam egyszer és még 4 szezont kihúzott. Ki kell flexelni a lyukas elvékonyodott részt majd letisztítani a helyét és a betétlemez darabot CO hegesztővel pontszerűen ráhegeszteni a sínre, a csatlakozásnál végigvarrni. Betétlemezt és új asztalt én Bócsán vettem. Egész tűrhető, lengyel gyártású azt hiszem.

Előzmény: Mihály #7443 hozzászólása



Nálunk a muharral sem volt gond, ami esetleg előfordul betakarításkor néhány későn kelt selyemmályva de mivel takarásban nőtt az is gyenge, vékonyszálú.

Előzmény: Sz_Pisti #7442 hozzászólása



Szolnok megye közepén ez a Jóisten dolga. Volt már 6 mázsa is és nem a szakszerűtlen gyomirtás miatt. Olyan hőhullám volt, hogy egyszerűen nem termékenyült. A másik dolog, hogy korai fajtákat vetünk amelyek tudvalevőleg kevesebbet adnak.

Előzmény: Apáé #7436 hozzászólása



A gyártói ajánlás a kukorica 8 leveles állapotáig írja a felhasználást. Pont ez az előnye a korai post szerekkel szemben amelyeket általában 3 levélig ki kell juttatni mert utána károsítják a kultúrnövényt.

Előzmény: timon85 #7432 hozzászólása



Évek óta ezt használjuk. Mindig tiszta a terület betakarításkor. Ahogy bandigh is írja
nem szabad kapkodni, az időjárás függvényében lehetőleg ki kell várni a kukorica 7 leveles állapotát, hogy minél több gyom kijöjjön. 2 literrel szoktuk szórni és a szárba indult acatot is pofán veri.

Nem tudom más gyártmányú elosztókon van-e ilyen membrános dolog. A régi háromkörös TeeJet elosztón közvetlenül a permetlé ment a mérőórába. Gondolom itt a membrán +olaj+ labirint alátét adja a csillapítást és nem szükséges glicerin feltöltésű csillapított óra.

Előzmény: vén cigány #5510 hozzászólása



Igen. Van a gumimembrán felett még egy műanyag
labirint alátét és ezeket egy hollander fogja be amibe az óra helyén egy belső menet van.
Szerintem paraffinolaj vagy fékolaj is jó, bár lehet hogy a hidraulika olajat is bírja a gumi. Ha lassan csavarja be az órát az ember a
menet mellet kinyomódik a felesleges olaj. Ha véletlenül kimozdul a mutató akkor a hollanderen kell finoman lazítani, az olaj kipréselődik és visszaáll a mutató nullára.

Előzmény: kissanya #5502 hozzászólása



Az a kotonszerű gumi egy membrán. Az óra felőli teret fel kell tölteni csurig szilikonolajjal, az nem bántja a gumit, télen pedig nem fagy megy. Ezután becsavarni az órát. A permetlé nyomása így a membránon és az olajon keresztül adódik át az órának. Nekem is egy szervizes mondta amikor új szakaszolót vettem, hogy ne felejtsem el feltölteni az óra felől.

Nem fér a fejembe, hogy mi a járványügyi kockázata annak, hogy Józsi bácsinál van az ólban néhány egészséges sertés. Miért kell leölni ha még nem betegek. Ez olyan mintha Afrikában úgy akarnák megfékezni az ebolát hogy megelőzésképpen az összes ott lakót kiirtanák. A patkányoknak és a verebeknek meg szóljanak már, hogy mielőtt a biokockázat mentes nagyüzemi telepre behatolnának, fertőtlenítsék magukat az állatorvosoknál ingyenesen igényelhető fertőtlenítő szerekkel.

Előzmény: medikus #4607 hozzászólása



Nálam sincs, de ha a szóban forgó gépnél valami méretet továbbesztergáltak a tengelyen és hézag keletkezett akkor csak korrigálni kellene. Látni kellene, hogy mi a pálya.

Előzmény: lajurba977 #4605 hozzászólása



A bal oldalon nálam is van egy hézagoló, kb 5 mm vastag a seeger gyűrű alatt. Ha feni a tárcsa a csapágyházat mindenképpen hézagolnod kell a jobb oldalon.

Előzmény: szantofold22 #3357 hozzászólása



Az a legrosszabb ha nincs fajsúlya a napraforgónak, akkor fel van adva a lecke sokszor nincs mese bele kell engedni a szemetet vagy kimegy a mag is.

Előzmény: Feri #3353 hozzászólása



Szerintem szűk a cséplőrés. Én teljesen le szoktam kezdéskor engedni a kosarat és onnan szűkítem addig, hogy ne hagyjon a tányérban magot. Így töri legkevésbé az anyagot és kevés a maggal közel azonos tömegű szemét keletkezik, amit a szél már nem tudna kivinni.

Előzmény: BBK #33453 hozzászólása



Nem összeesküvés elmélet ez. Én jól emlékszem a 80-as 90-es évek időjárására majd az utóbbi évek anomáliáira. Mi az ami biztosan változott. Az esőerdők folyamatosan erősödő irtása, a gépkocsik számának robbanásszerű növekedése és bizony a légiforgalom növekedése. Dubaiba úgy járnak mint a villamos. De ez csak egy megfigyelés. Biztos nem ez az oka.

Előzmény: gazda001 #33438 hozzászólása



Fel kell nézni az égre és választ kap az ember. Ami légiforgalom van az már elképesztő. Próbáltam rákeresni a neten, hogy befolyásolhatja-e, a növekvő légiforgalom az időjárást de csak azt találtam, hogy erre vonatkozóan nem végeztek kutatást. Milyen érdekes. A nyugdíjasok vásárlási szokásairól végeztek. Pedig ez érdekesebb téma.

Előzmény: laccus06 #15933 hozzászólása



Ez a repcedarázs. A kifejlett rovar nem sok kárt okoz de a lárvái képesek napok alatt tarra rágni a táblát. A növényvédősnél érdeklődj.

Előzmény: gyorfy10 #980 hozzászólása


Szerintem az ügyintéző nem igazán érti a dolgát. Gond akkor lehetne, ha ugyanaz az alvázszán két ugyanolyan gyártmányú és ugyanolyan típusú járműbe lenne beütve.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Íme négy megbízható, biztonságosan termeszthető kukoricahibrid – stabil termés a kihívások ellenére is! + VIDEÓ
Sajtóközlemény
Az Európai Bizottság határozott, fontos mérföldkő ez a hazai növénytermesztésben
Az Európai Bizottság határozott, fontos mérföldkő ez a hazai növénytermesztésben
Így biztonságosan értékesíthető többek között a napraforgó és a búza.
Használt Rolmet M 614/2 rostás osztályozógép újszerű állapotban eladó Wolfoodengineering
Használt Rolmet M 614/2 rostás...

2.330.000 Ft

New Holland T5030 traktor
New Holland T5030 traktor

10.000 Ft

Pótkocsi Fixplatós
Pótkocsi Fixplatós

320.000 Ft

FELLA SM 310 TL-KC,  310 -es FÜGGESZTETT tárcsás kasza,  szársértővel
FELLA SM 310 TL-KC, 310 -es FÜGGESZTETT...

1.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]