csalabek adatlapja

Becenév:csalabek

Csatlakozott:2011-11-06 20:13:53

Utolsó belépés:2019-09-26 08:19:10

Fórum hozzászólás:250

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » csalabek | 2019-09-26 08:57:22

  • Ugrás a témához » csalabek | 2019-09-22 13:39:26

    Kellemes vasárnapot mindenkinek!


    Moderátor által módosítva: 2019-09-26 09:23:42

  • Ugrás a témához » csalabek | 2019-09-20 13:31:11

    Válasz RkTomi #127. hozzászólására

    Kedves RkTomi!
    Engem is érdekel az a gépkönyv.
    Csaba

  • Ugrás a témához » csalabek | 2019-09-20 13:28:34

    Üdvözlök mindenkit!
    A szépen felújított RS-09 mellé vettem egy Rába 15-t. Segítséget szeretnék kérni a géppel kapcsolatos eligazodás és beállítási adatok tekintetében. Ehhez a legalkalmasabb a gépkönyv. A file forma mindegy. PDF vagy egyébb.
    Köszönettel: Csaba alias: csalabek

  • Ugrás a témához » csalabek | 2019-01-02 06:16:39

    Boldog új évet mindenkinek!
    Akinek RS-e van annak pedig duplán jár a jókívánságom.
    Egy ehhez hasonló gépet üzemben tartani nem kis öröm/fáradtság.
    Megérdemli mindenki aki maga és környezete örömére, a hazai gazdák tudásának és gépek iránti szeretetének tanújaként még foglalkozik/ fenntart egy "old-timer" gépet.
    smile cowboy
    Még egy apróság: Az öröm és a siker sem az utcáé, hanem elsősorban azé aki tesz érte. Így van ez ugyebár az élet minden területén. Nem lehet ez itt sem ""másféleformaképpensem""smile pimp

  • Ugrás a témához » csalabek | 2018-09-06 22:06:19

    A szerelési útmutató csak a lendkerék meghúzási nyomatékát adta meg. Ez 6,5 mkgmegh.ny.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2018-07-20 10:19:11

    Válasz takacs.zoltan #2616. hozzászólására
    Ugyan ezt tapasztaltam. Pár éve. Az általad leírt jelenséget megtoldom az én tapasztalataimmal: öntöttem bele ( a hidraulika tartályba) 2 litert, s talán 3 emelést végeztem az ekén majd "lehervadt” Megtekintettem a tartályt ami kongott az ürességtől.
    Később, a szereléskor megtaláltam az okokat is.
    Le sem tudnám tagadni a történteket.
    Lásd: csalabek | 2016-04-06 18:58:19
    A szerelést követő munkák során nem tapasztaltam olajszint csökkenést. Az utolsó szintellenőrzéskor is azt konstatáltam hogy jól sikerült a javítás. smile surrender
    Ez ugyan régen volt, de holnap megtekintem.
    Ígérem!smile cowboy

  • Ugrás a témához » csalabek | 2018-07-20 09:41:06

    Régen forgattam már! Emlékeim szerint a javítási „kézikönyv” tartalmaz bejegyzéseket a témáról. Sőt. Minden, a szivattyúnál előforduló hiba javítása fellelhető benne.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2018-07-20 09:09:38

    Válasz csalabek #2624. hozzászólására
    Bocsánat a félreérthető válaszért. Azt kívántam közölni hogy én javítottam az RS-em szivattyúját. Nem pedig a hozzászóló gépének szivattyúját.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2018-07-20 09:01:36

  • Ugrás a témához » csalabek | 2017-03-01 10:21:00

    Válasz csernovics1986 #2344. hozzászólására
    Csatlakozom :) sőt, ha egy lerakatot találsz picinke országunkban, szólj. Én is vennék "hátsót" Köszönettel: Csalabek smile cowboy

  • Ugrás a témához » csalabek | 2017-02-23 18:59:57

    Válasz kisfröcs #2328. hozzászólására
    Ezért nem kell nékem a Zöld rendszám

    Elvileg a KRESZ egy mérnöki rendszer.
    Oka van a dolgoknak benne.
    Hogy mégis mekkora eltérések léteznek az életben, olvassa mindenki a következő fórumtémában a jeles példát:
    (mert a téma nem nagy eltéréssel foglalkozik a vitatottal)
    MTZ-vel lehet húzni nagy pótkocsit?

    #197 gyuri1129 | 2017-02-23 14:53:07

  • Ugrás a témához » csalabek | 2017-02-22 18:47:54

    emlékeim szerint létezik szerelhető vonóhorog.
    Ha egy lakókocsit elbír akkor egy könnyű-pótot miért ne.
    Ez persze csak egy megoldáspélda volt.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2017-02-22 18:18:41

    Válasz medikus #2323. hozzászólására
    Na Ja!
    Ám ha csiccsen meg az a plató?
    A KRESZ 26& h) pontja tartalmazza a pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmány -t
    Hogy hova kötöm/csatlakoztatom?
    A sok-osk szabály miatt agyonirányított világunk nem hogy nem tud, nem is fog soha a feltalálók hazája lenni .. . . stb. babla.

    A vontatásról egyébiránt pontos eligazodást ad a következő oldal: http://autofilia.blog.hu/2010/05/26/utanfuto_utan_futo_part_ii

  • Ugrás a témához » csalabek | 2017-02-22 16:23:17

    Válasz kisfröcs #2320. hozzászólására
    Frissítsünk kicsit! Esetleg csak – annyi minden változott -
    Sebességi korlátok 
és behajtási tilalom
    Ezen járművek közúton előírt maximális sebességét és behajtási tilalmát az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (KRESZ rendelet) szabályozza. Ez alapján lassú járművel és lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel maximum 25 km/h sebességgel lehet közlekedni. A mezőgazdasági vontatóval valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel 40 km/h sebességgel.

    HA ez nem volna elég a lehetőség igazolására, akkor íme a szabály a behajtásról:
    Sebességi korlátok 
és behajtási tilalom
    Ezen járművek közúton előírt maximális sebességét és behajtási tilalmát az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (KRESZ rendelet) szabályozza. Ez alapján lassú járművel és lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel maximum 25 km/h sebességgel lehet közlekedni.
    A bemásolt rendeletet ki-ki maga is megleli a PC-je segítségével, és ha a forrást keresitek, az a Agrárúnió lapjáról való. ( Link: http://www.agrarunio.hu/ )
    Ismereteim szerint az RS-09 önsúlyát figyelembe véve csak könnyű pótkocsi köthető hozzá.

    Most pedig egy kérdés: miért függ ez a rendszámtól, vagy megléte nélküli helyzettől?
    Az RS nem csak lassú járműre vizsgáztatható?

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-12-24 10:06:05

    Boldog karácsonyi kìvánok mindenkinek! Az RS-eseknek duplán :) smile cowboy

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-11-16 19:38:48

    Válasz szaboandras05 #2267. hozzászólására

    Szia! Mindenki elvackolt télire :)
    A kérdésedre a válasz: 5-5,5 mkg

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-10-15 13:22:46

    Válasz apailaci99 #2249. hozzászólására
    Ha tudsz keresni a fórumon, akkor írd be: #602 Vagy lapozz vissza dátum alapján ide: 2011-12-10 07:57:58 A fórumtárs szépen leírja a dolgokat. Olvass :) Olaj témában is van bejegyzés. Figyelmedbe ajánlom, hogy a téli átállás ideje van. Sok sikert kívánok! smile cowboy

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-09-30 08:31:39

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-06-28 15:46:23

    Jó gumi árak: http://www.legolcsobbgumi.eu/hu/pneumatiky.php?druh=7&vyrobce=&sirka=8.3&profil=&prumer=36

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-06-28 15:45:57

    Válasz UE-28 #2207. hozzászólására
    Sajnos nem jön össze :(



  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-06-09 20:11:49

    Válasz medikus #2201. hozzászólására

    és még mit gányoltak el?
    Írd be a keresőbe: 1895
    A fotón a fogaskerék kapcsolatot látod ami a hajtásházban van. A lendkerékről olvasottakat elfogadva már csak itt lehet "eltenni" a vezérlést. Ha a jelek egybeesnek, rendben van mi ezeken múlik. Máshol keress hibát.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-06-07 11:34:50

    Válasz pal.poliak #2186. hozzászólására
    cikkszám nincs A javításkor készült feljegyzésem lásd a mellékelt fotón
    méretek
    és a „szerelt” állapotot is lefotóztam, remélve h hasonlít a tiédhez. Ha régi járműalkatrész kereskedőt keresel meg a problémával, akkor említsed neki a Wartburg főfékhenger porvédő gumi harangot, (cirka hatszáz forint) mert az jó az RS-09 adagoló és a forgattyúház frontlemeze közé. Javaslat: mert csak hasonlít a két csatlakozó felület, és a gumiharang hosszabb, ezért jómagam elvágtam egy „borda után, és a hosszát, majd a másik fél darabot úgy vágtam el, hogy a két borda egymáson túllógjon a hosszát mérve. Ezeket aztán egymásba illesztve, kaptad meg ( kis ügyeskedéssel! ) az eredetihez hasonló alkatrészt. Megnyugtatásként: nem tapasztaltam még az említett részen olaj jelét!
    Végezetül szabadjon egy észrevételt is tennem. Nem hiszem azt, hogy az említett lyukon távozni tudna minden olaj. (szépen lassan sem)

    kapcsolat

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-05-20 18:50:02

    Válasz kisfröcs #2181. hozzászólására
    Szerinted lehet arról is rajzot, vagy alkatrészjegyzéket szerezni?

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-05-18 16:28:44

    Kitagadnátok, ha vennék egy dutrát? UE28-tsmile whistling

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-04-06 18:58:19

    Válasz apailaci99 #2159. hozzászólására
    én szétszedtem és a tapasztalatom az h elszabadulnak valahogy a belső zégergyűrűk, valamint aki összerakta forditva rakta be a szimeringet (na puff) Nem is lehetett volna jó ezt látva. Tehát: nem harap, szedd szét. fényképező és türelem, meg sör, h legyen kenés!
    h

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-04-06 18:36:18

    Válasz kisromoda #2153. hozzászólására
    Ne hogy eldobd. Szedjed szét.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-03-18 11:10:59

    Válasz Rs o9 eszközhordó #2140. hozzászólására
    Különbség a két irány között, csupán csak egy előtétkerék, ami a forgásirányváltást eredményezi.
    Ellenőrizd az olajszintet, mert a feltöltésre kérdeztél rá, feltételezem, nem stimmel a mennyisége.
    Mérd meg. Ha rendben volna, akkor emeld meg a gépet oldalanként és üresben a kereket megforgatva (ballra-jobbra) felfigyelhetsz a lötyögésre, vagy különleges hangra/zajra, ami valamely hibát jelezhet. Továbbá: a lehajtás vizsgálatára is térjen ki a figyelmed. Így már csak a hidraulika maradt ki a vizsgálatból.
    Ötletem ennyi egyenlőre, esetleg szerelő szakik kiegészíthetik még.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-03-10 17:56:42

    Válasz Rs o9 eszközhordó #2138. hozzászólására

    A hajtóműbe 18 liter olaj kell (C30 nyáron; C20 télen)
    Végelőtét oldalanként 2-2liter (C30 nyáron; C20télen)
    Üdvözlettel smile cowboy

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-03-07 18:40:58

    Válasz apailaci99 #2135. hozzászólására

    a probléma elképzelésében sokat segít/ene a fénykép. Ezt még avval egészíteném ki h a gép sok megoldásban létezik, ami szintén a válaszok pontosságát/érthetőséget befolyásolja.
    Adott esetben totál mellébeszélgetés is kialakulhat puszta jóindulatból!
    Tehát: lássuk azt a szivattyút!
    Szerintem:a házilagos megoldások kiküszöbölendők a nem csupán ideiglenesen használt gépeken. Csecse-becse, csere-bere smile thumbupcool

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-03-07 18:29:34

    Válasz pal.poliak #2132. hozzászólására

    Na –na!
    A hajtásfedél lebontását követően a fotón szemlélhető látvány tárul eléd. (csak az RS motort figyeld! )A kép felső harmadában középen, keresd a dupla sárga kört. Ez a szabályzó, illetve annak a csatlakozása, az emelőhöz. A sasszeg eltávolítása után a röpsúlyos fordulatszabályzó szétakasztását követően cserélheted magad is a tömítést.

    Megjegyzem még: az adagoló és a hajtásház közé dukálna valami harmonika gyűrű. Ott nincs nyomás, így ami kifolyna az, az adagolóba nem tudna menni, így visszafelé venné az irányt.
    ami kifolyna

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-02-16 13:47:57

    Válasz kisfröcs #2119. hozzászólására

    . .. az előírtnál sokkal több. Írtad.
    Akkor valami nagy baj van ott.

    No de ennek találgatását félretéve, tekintsd meg a mellékelt két fotót.
    Mikor még darabokban volt a motor, s a forgattyús házat átjárhatta az őszi szél, lefotóztam a nívópálca felső jeléhez (max.) illesztett centit. Készült ugyanakkor fotó az ellensúly alsó helyzetét is megmérve a lendkerékházról, úgy hogy a fedél illeszkedő síkjáig mérünk. Így gyakorlatilag magad is készíthetsz egy nívó pálcát, ha a 4hengeres is hasonló (alulról hozzáférhető nyílással)rendelkezik.
    Nem szükséges várni másra, sőt a később kapott méret összehasonlítható. Viszont gyorsan kiderülhet, hol/miért nyeli el az olajat. Már pedig az idő pénz!
    nívó max. szinttől
    ellensúlytól mérve

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-02-13 19:16:07

    Válasz kisfröcs #2115. hozzászólására

    Ez a fotó ugyan kéthengeresé de ha belemegy, ha elnyeli, (azt a húsz centit) akkor nagyot nem tévedhetsz vele. Vigyázz, 10cm-től mértünk!

  • Ugrás a témához » csalabek | 2016-01-14 18:11:34

    Kedves fórumtársak!
    Boldog új évet, egészséget kívánok mindenkinek!

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-11-30 15:16:54

    Válasz dido #2028. hozzászólására
    Kiszorozhatod magad is a mellékelt adatokból.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-11-16 17:52:25

    Válasz takacs.zoltan #1963. hozzászólására
    Sikerült infót szerezni? vagy már kész is?
    Én a lehajtást a fékek miatt mindkét oldalon leszedtem. Szimering tartja távol az olajat a tengelytoktól, amiben a fékberendezés van. Ezeket a hajtóműházról lebontva mindkét oldalon egy fedélben van a tengelyt tömítő szimering elhelyezve. Fotó a mellékletben ezt mutatja. (régi fémházas szimeringekkel szerelve! )

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-11-16 17:17:19

    Válasz kisfröcs #1976. hozzászólására
    Semmi gond! Ez a csodás idő nekem is a szereléssel megy el. Azt a kérdést megoldottam, majd az idő levizsgáztatja a felhasznált anyagot.
    No de tekintsd meg hol tartok.
    A mellékelt fotó tegnapi.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-10-20 16:37:50

    Válasz kisfröcs #1949. hozzászólására
    Üdv! Van ott eladó olajlehúzó gyűrű is?

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-10-20 16:30:29

    smile surrender
    Sziasztok! Olajlehúzó gyűrűt szeretnék vásárolni. Egy darabra volna szükségem, ami egy átmérő 90-mm-es hüvelyben dolgozik.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-10-06 18:11:06

    Válasz niki989 #1938. hozzászólására

    Szia!
    Nagyon sok hírdetést találhatsz az internet segítségével. Az oldalak leírása érdekeket sérthet de használd a jó magyar szinonima-készletet. Ezek a bűvös RS-09 után: eladó; olcsó, apró; alkatrész; használt stb. Sok sikert kívánok! :)

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-10-05 18:46:32

    NAGY szomorúság ülte meg szívemet! Mi közben a kedves fórumtag nívópálcával kapcsolatos kérdésére kerestem a választ, a frissen főtengelycsapágyazott motor forgattyúsházába tekintettem. A látvány egy szakbarbár keze nyomát mutatja. Valamit nekivert az a bárány, de mit?
    A második fotón két nívópálcát láthattok, centivel. Az ellensúly, jó egy centivel a felső szint felett forog el.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-10-05 17:29:18

    Köszönet a segítőknek, az ötletadóknak!smile cowboy Megadta magát és szétjött mindkét oldal. Azért kell változtatni rajt, mert le volt hegesztve az egyik oldal. Mivel ez örök, meg egy napja fix lehetett szépen elkopott a persely is. Mert azt is szeretném kicserélni, szükséges volt szétvágni . . . stb. kicserélni az irányító kart is. A cserealkatrészen az ék bemarása máshol lehet, így vált szükségszerűvé az után állítás.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-09-29 13:03:22

    kormányzási problémáim vannak.
    Irányító kar cserét követően, nem stimmel az összetartás. Van, volna ötleteteket a beszorult alkatrész felszabadítására? Egy "csipettel" arrébb tenném, hogy jó legyen a kormányhoz, középre essen a kerékállás is.
    A mellékelt fotón az összerohadt alkatrészeket látni. kormány összekötő és a rúd

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-09-29 12:54:05

    Válasz kisfröcs #1925. hozzászólására
    smile thumbupcool
    így okosodunk mindannyian!

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-09-21 18:19:12

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-09-18 11:54:10

    Válasz gardonyerdokft #1917. hozzászólására
    csak pár darab csavar fogja össze a tengelytokot a lehajtással, ám ezt a két fődarabot előbb egyben kell leszerelni a váltóról. Itt is csak (kb8 csavar van)+ a fékcsatlakozás!
    A művelet többletfigyelmet érdemel, mert a szerelt oldalra dőlhet a gép, míg a gerendely, vagy más felépítmény azt meggátolja!
    VIGYÁZZ!

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-09-18 11:46:51

    Válasz kisfröcs #1914. hozzászólására
    Én nem hagynám magam, a helyedben! Az #1908 hozzászólásom (továbbiakban: hsz) felső képen nem csupán a lamellás kapcsoló van. Ez a tengelykapcsoló egy körmös kapcsoló segítségével öntartó! Itt a lényeg. Kiakad, mert elkopott, elállítódót stb. Állíts utána és jó lesz!
    A téma, amúgy már tárgyalva volt anno az #511 és az #513 (2011-11-13 20:51:52 )hsz-ben. Nézd meg az akkori bejegyzéseket is hogy okulj. Az állításhoz pedig sok sikert kívánok!
    Feltétlen olvasd el még az #517hsz-t is!

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-09-15 10:10:41

    Válasz Relsaca #1901. hozzászólására
    Változó a kapcsolókarok kivitelezése is. Az én gépemen nincs ilyen tábla, sőt a karok megoldása is más.

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-09-15 09:53:24

    Válasz csalabek #1910. hozzászólására
    bocsánat, az imént nem a balos, a jobbost akartam írni!!

  • Ugrás a témához » csalabek | 2015-09-15 09:51:31

    Ötletem van! smile cowboyTalán megoldható, a balos ablakot (ideiglenesen)leszedve, működés közben meggyőződni, hogy megcsúszik a szerkezet, s ennek következtében nem adja tovább a hajtást.

[bezárás x]