Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 395.88 Ft USD 372.86 Ft CHF 411.69 Ft GBP 462.11 Ft

Fórum

Becenév: csalabek
Csatlakozott: 2011-11-06 20:13:53
Utolsó belépés: 2021-07-14 10:46:37
Fórum hozzászólás: 263

Fórumhozzászólásai

Előzmény: ordogocske #3285 hozzászólása



Üzenet ment, a jelzet címre!
Gond esetén jelzés, itt/ott . . .
smile cowboy

Előzmény: kaptarszolga #3254 hozzászólása


A hibát jelző hozzászólásra válaszolva. Elvileg a könyvből származó differenciálmű rajzon látható 17 számú elem nélkül is megy a gép. Ebben az esetben mozgatható ellenállás nélkül a kar. Igen-igen a stift kiesése is a mechanizmus hiányát eredményezi, amit írták már előttem hozzászólók.
Sok sikret a hiba feltárásához! smile cowboy
és kérlek oszd meg a fórumtagokkal a tapasztaltakat. smile thumbup

és a karba csatlakozó rudazat látványa egy nagyon-nagyon régi fotón. A váltó fedél nélkül, a sok ászokcsavar között, aképernyő felső ball oldalánál.

Most pedig a d.kar a könyvből.

Most jöjjön a rajz a könyvből.

sajnos nem tudtam egyben feltenni. Itt a másik oldal fotója, amin a difizár egy alkatrésze is látszik eltérés, nem pedig az olajsár a lényeg.

Előzmény: kaptarszolga #3254 hozzászólása


Üdv! Megkésve? talán, de ha nem, akkor ugye ilyen volt amit láttál, a difihiba javitásakor. Pár régi kép, ebben a témában, és természetesen a jav. könyvből is.
a lehajtást eltávolitva ez a kép tárul a szemeink elé.

Előzmény: Nyomasek Bobo #3106 hozzászólása


Szerintem, jótanács:
Az én bratyóm is meghúzatta a kamionnal az 1,6D-s fordomat. Vitte az mint Foki a lábtörlőt. Kis idő múlva, mert azért avatott emberek voltak az elkövetők, levonták a következtetést. Adagolóhiba.smile oops
Az egy elemes forgó adagoló nem tűrte a kenés (gázolaj) hiányát és beragadt. Adagolócsere, a helyszínen.smile cowboy A hibás adagolót pedig okulásként szétszedtem. Én nem javaslom az esztelen huzigálást. Egy megtört üzemanyagvezeték képes megbénítani az adagolót.
Csak finoman.smile thumbup

Köszönöm a segítséget! smile cowboy A géppel kapcsolatos minden gondom megoldódott. (egy műszaki leírás, vagy szerkezetábra smile surrender nagyban lerövidítette volna a nagygenerálra fordított időt) smile offtopic Üdvözlettel:Csalabek

Előzmény: _NB_ #3000 hozzászólása



Köszönöm a tippet, sajnos nem azonos. Megnéztem a linkeket és az a jelentős eltérés, hogy a tengelyeknél, a tengely kihajtása, másként van megoldva. Az én gépemen nincs az a tölcsérszerű nyúlvány. Csak valami tányérszerű műanyaggal van védve a tengelykimenet és egy hatalmas bilincs fogja. (talán porvédő feladata van) Ez alatt lehet a szimering. Nem babráltam ezt a rész, mert nem csöpög, jó a tömitettség. Ami izgat az a fokozatok és a kihalytás.

Előzmény: Magister #2998 hozzászólása


Megkérhetlek hogy lefotózd, az oldalán az adattáblát? Szeretném megérteni a működését.

Előzmény: _NB_ #2996 hozzászólása


Szerintem közel van hozzá.
Az oldalán találtam egy táblát. (mellékelve)
Sajnos nincs jártasságom az orosz gépek terén.

Üdvözlök mindenkit!
Elnézést kérek, mert „kibeszélek” a fórumtársak segítségét szeretném kérni. Felismeri valaki a fotón látható gépet? Néve, típusa, kellene, mert szeretném beazonosítani. Annyit tudok róla, hogy egy OETL az erőforrása, amit karbantartáshoz leszedtem. Köszönöm az igyekezetet! Csalabek

Előzmény: csalabek #133 hozzászólása



Köszönöm! :)

Kellemes vasárnapot mindenkinek!


Moderátor által módosítva: 2019-09-26 09:23:42

Előzmény: RkTomi #127 hozzászólása



Kedves RkTomi!
Engem is érdekel az a gépkönyv.
Csaba

Üdvözlök mindenkit!
A szépen felújított RS-09 mellé vettem egy Rába 15-t. Segítséget szeretnék kérni a géppel kapcsolatos eligazodás és beállítási adatok tekintetében. Ehhez a legalkalmasabb a gépkönyv. A file forma mindegy. PDF vagy egyébb.
Köszönettel: Csaba alias: csalabek

Boldog új évet mindenkinek!
Akinek RS-e van annak pedig duplán jár a jókívánságom.
Egy ehhez hasonló gépet üzemben tartani nem kis öröm/fáradtság.
Megérdemli mindenki aki maga és környezete örömére, a hazai gazdák tudásának és gépek iránti szeretetének tanújaként még foglalkozik/ fenntart egy "old-timer" gépet.
smile cowboy
Még egy apróság: Az öröm és a siker sem az utcáé, hanem elsősorban azé aki tesz érte. Így van ez ugyebár az élet minden területén. Nem lehet ez itt sem ""másféleformaképpensem""smile pimp

A szerelési útmutató csak a lendkerék meghúzási nyomatékát adta meg. Ez 6,5 mkgmegh.ny.

Előzmény: takacs.zoltan #2616 hozzászólása


Ugyan ezt tapasztaltam. Pár éve. Az általad leírt jelenséget megtoldom az én tapasztalataimmal: öntöttem bele ( a hidraulika tartályba) 2 litert, s talán 3 emelést végeztem az ekén majd "lehervadt” Megtekintettem a tartályt ami kongott az ürességtől.
Később, a szereléskor megtaláltam az okokat is.
Le sem tudnám tagadni a történteket.
Lásd: csalabek | 2016-04-06 18:58:19
A szerelést követő munkák során nem tapasztaltam olajszint csökkenést. Az utolsó szintellenőrzéskor is azt konstatáltam hogy jól sikerült a javítás. smile surrender
Ez ugyan régen volt, de holnap megtekintem.
Ígérem!smile cowboy

Régen forgattam már! Emlékeim szerint a javítási „kézikönyv” tartalmaz bejegyzéseket a témáról. Sőt. Minden, a szivattyúnál előforduló hiba javítása fellelhető benne.

Előzmény: csalabek #2624 hozzászólása


Bocsánat a félreérthető válaszért. Azt kívántam közölni hogy én javítottam az RS-em szivattyúját. Nem pedig a hozzászóló gépének szivattyúját.

Előzmény: medikus #2622 hozzászólása



én

Előzmény: csernovics1986 #2344 hozzászólása


Csatlakozom :) sőt, ha egy lerakatot találsz picinke országunkban, szólj. Én is vennék "hátsót" Köszönettel: Csalabek smile cowboy

Előzmény: kisfröcs #2328 hozzászólása


Ezért nem kell nékem a Zöld rendszám

Elvileg a KRESZ egy mérnöki rendszer.
Oka van a dolgoknak benne.
Hogy mégis mekkora eltérések léteznek az életben, olvassa mindenki a következő fórumtémában a jeles példát:
(mert a téma nem nagy eltéréssel foglalkozik a vitatottal)
MTZ-vel lehet húzni nagy pótkocsit?

#197 gyuri1129 | 2017-02-23 14:53:07

emlékeim szerint létezik szerelhető vonóhorog.
Ha egy lakókocsit elbír akkor egy könnyű-pótot miért ne.
Ez persze csak egy megoldáspélda volt.

Előzmény: medikus #2323 hozzászólása


Na Ja!
Ám ha csiccsen meg az a plató?
A KRESZ 26& h) pontja tartalmazza a pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmány -t
Hogy hova kötöm/csatlakoztatom?
A sok-osk szabály miatt agyonirányított világunk nem hogy nem tud, nem is fog soha a feltalálók hazája lenni .. . . stb. babla.

A vontatásról egyébiránt pontos eligazodást ad a következő oldal: http://autofilia.blog.hu/2010/05/26/utanfuto_utan_futo_part_ii

Előzmény: kisfröcs #2320 hozzászólása


Frissítsünk kicsit! Esetleg csak – annyi minden változott -
Sebességi korlátok 
és behajtási tilalom
Ezen járművek közúton előírt maximális sebességét és behajtási tilalmát az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (KRESZ rendelet) szabályozza. Ez alapján lassú járművel és lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel maximum 25 km/h sebességgel lehet közlekedni. A mezőgazdasági vontatóval valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel 40 km/h sebességgel.

HA ez nem volna elég a lehetőség igazolására, akkor íme a szabály a behajtásról:
Sebességi korlátok 
és behajtási tilalom
Ezen járművek közúton előírt maximális sebességét és behajtási tilalmát az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (KRESZ rendelet) szabályozza. Ez alapján lassú járművel és lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel maximum 25 km/h sebességgel lehet közlekedni.
A bemásolt rendeletet ki-ki maga is megleli a PC-je segítségével, és ha a forrást keresitek, az a Agrárúnió lapjáról való. ( Link: http://www.agrarunio.hu/ )
Ismereteim szerint az RS-09 önsúlyát figyelembe véve csak könnyű pótkocsi köthető hozzá.

Most pedig egy kérdés: miért függ ez a rendszámtól, vagy megléte nélküli helyzettől?
Az RS nem csak lassú járműre vizsgáztatható?

Boldog karácsonyi kìvánok mindenkinek! Az RS-eseknek duplán :) smile cowboy

Előzmény: szaboandras05 #2267 hozzászólása



Szia! Mindenki elvackolt télire :)
A kérdésedre a válasz: 5-5,5 mkg

Előzmény: apailaci99 #2249 hozzászólása


Ha tudsz keresni a fórumon, akkor írd be: #602 Vagy lapozz vissza dátum alapján ide: 2011-12-10 07:57:58 A fórumtárs szépen leírja a dolgokat. Olvass :) Olaj témában is van bejegyzés. Figyelmedbe ajánlom, hogy a téli átállás ideje van. Sok sikert kívánok! smile cowboy

Előzmény: szabotibor1910 #2245 hozzászólása



szívesen!

Jó gumi árak: http://www.legolcsobbgumi.eu/hu/pneumatiky.php?druh=7&vyrobce=&sirka=8.3&profil=&prumer=36

Előzmény: UE-28 #2207 hozzászólása


Sajnos nem jön össze :(



Előzmény: medikus #2201 hozzászólása



és még mit gányoltak el?
Írd be a keresőbe: 1895
A fotón a fogaskerék kapcsolatot látod ami a hajtásházban van. A lendkerékről olvasottakat elfogadva már csak itt lehet "eltenni" a vezérlést. Ha a jelek egybeesnek, rendben van mi ezeken múlik. Máshol keress hibát.

Előzmény: pal.poliak #2186 hozzászólása


cikkszám nincs A javításkor készült feljegyzésem lásd a mellékelt fotón
méretek
és a „szerelt” állapotot is lefotóztam, remélve h hasonlít a tiédhez. Ha régi járműalkatrész kereskedőt keresel meg a problémával, akkor említsed neki a Wartburg főfékhenger porvédő gumi harangot, (cirka hatszáz forint) mert az jó az RS-09 adagoló és a forgattyúház frontlemeze közé. Javaslat: mert csak hasonlít a két csatlakozó felület, és a gumiharang hosszabb, ezért jómagam elvágtam egy „borda után, és a hosszát, majd a másik fél darabot úgy vágtam el, hogy a két borda egymáson túllógjon a hosszát mérve. Ezeket aztán egymásba illesztve, kaptad meg ( kis ügyeskedéssel! ) az eredetihez hasonló alkatrészt. Megnyugtatásként: nem tapasztaltam még az említett részen olaj jelét!
Végezetül szabadjon egy észrevételt is tennem. Nem hiszem azt, hogy az említett lyukon távozni tudna minden olaj. (szépen lassan sem)

kapcsolat

Előzmény: kisfröcs #2181 hozzászólása


Szerinted lehet arról is rajzot, vagy alkatrészjegyzéket szerezni?

Kitagadnátok, ha vennék egy dutrát? UE28-tsmile whistling

Előzmény: apailaci99 #2159 hozzászólása


én szétszedtem és a tapasztalatom az h elszabadulnak valahogy a belső zégergyűrűk, valamint aki összerakta forditva rakta be a szimeringet (na puff) Nem is lehetett volna jó ezt látva. Tehát: nem harap, szedd szét. fényképező és türelem, meg sör, h legyen kenés!
h

Előzmény: kisromoda #2153 hozzászólása


Ne hogy eldobd. Szedjed szét.

Előzmény: Rs o9 eszközhordó #2140 hozzászólása


Különbség a két irány között, csupán csak egy előtétkerék, ami a forgásirányváltást eredményezi.
Ellenőrizd az olajszintet, mert a feltöltésre kérdeztél rá, feltételezem, nem stimmel a mennyisége.
Mérd meg. Ha rendben volna, akkor emeld meg a gépet oldalanként és üresben a kereket megforgatva (ballra-jobbra) felfigyelhetsz a lötyögésre, vagy különleges hangra/zajra, ami valamely hibát jelezhet. Továbbá: a lehajtás vizsgálatára is térjen ki a figyelmed. Így már csak a hidraulika maradt ki a vizsgálatból.
Ötletem ennyi egyenlőre, esetleg szerelő szakik kiegészíthetik még.

Előzmény: Rs o9 eszközhordó #2138 hozzászólása



A hajtóműbe 18 liter olaj kell (C30 nyáron; C20 télen)
Végelőtét oldalanként 2-2liter (C30 nyáron; C20télen)
Üdvözlettel smile cowboy

Előzmény: apailaci99 #2135 hozzászólása



a probléma elképzelésében sokat segít/ene a fénykép. Ezt még avval egészíteném ki h a gép sok megoldásban létezik, ami szintén a válaszok pontosságát/érthetőséget befolyásolja.
Adott esetben totál mellébeszélgetés is kialakulhat puszta jóindulatból!
Tehát: lássuk azt a szivattyút!
Szerintem:a házilagos megoldások kiküszöbölendők a nem csupán ideiglenesen használt gépeken. Csecse-becse, csere-bere smile thumbupcool

Előzmény: pal.poliak #2132 hozzászólása



Na –na!
A hajtásfedél lebontását követően a fotón szemlélhető látvány tárul eléd. (csak az RS motort figyeld! )A kép felső harmadában középen, keresd a dupla sárga kört. Ez a szabályzó, illetve annak a csatlakozása, az emelőhöz. A sasszeg eltávolítása után a röpsúlyos fordulatszabályzó szétakasztását követően cserélheted magad is a tömítést.

Megjegyzem még: az adagoló és a hajtásház közé dukálna valami harmonika gyűrű. Ott nincs nyomás, így ami kifolyna az, az adagolóba nem tudna menni, így visszafelé venné az irányt.
ami kifolyna

Előzmény: kisfröcs #2119 hozzászólása



. .. az előírtnál sokkal több. Írtad.
Akkor valami nagy baj van ott.

No de ennek találgatását félretéve, tekintsd meg a mellékelt két fotót.
Mikor még darabokban volt a motor, s a forgattyús házat átjárhatta az őszi szél, lefotóztam a nívópálca felső jeléhez (max.) illesztett centit. Készült ugyanakkor fotó az ellensúly alsó helyzetét is megmérve a lendkerékházról, úgy hogy a fedél illeszkedő síkjáig mérünk. Így gyakorlatilag magad is készíthetsz egy nívó pálcát, ha a 4hengeres is hasonló (alulról hozzáférhető nyílással)rendelkezik.
Nem szükséges várni másra, sőt a később kapott méret összehasonlítható. Viszont gyorsan kiderülhet, hol/miért nyeli el az olajat. Már pedig az idő pénz!
nívó max. szinttől
ellensúlytól mérve

Előzmény: kisfröcs #2115 hozzászólása



Ez a fotó ugyan kéthengeresé de ha belemegy, ha elnyeli, (azt a húsz centit) akkor nagyot nem tévedhetsz vele. Vigyázz, 10cm-től mértünk!

Kedves fórumtársak!
Boldog új évet, egészséget kívánok mindenkinek!

Előzmény: dido #2028 hozzászólása


Kiszorozhatod magad is a mellékelt adatokból.

Előzmény: takacs.zoltan #1963 hozzászólása


Sikerült infót szerezni? vagy már kész is?
Én a lehajtást a fékek miatt mindkét oldalon leszedtem. Szimering tartja távol az olajat a tengelytoktól, amiben a fékberendezés van. Ezeket a hajtóműházról lebontva mindkét oldalon egy fedélben van a tengelyt tömítő szimering elhelyezve. Fotó a mellékletben ezt mutatja. (régi fémházas szimeringekkel szerelve! )

Előzmény: kisfröcs #1976 hozzászólása


Semmi gond! Ez a csodás idő nekem is a szereléssel megy el. Azt a kérdést megoldottam, majd az idő levizsgáztatja a felhasznált anyagot.
No de tekintsd meg hol tartok.
A mellékelt fotó tegnapi.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Hogyan változtatta meg a digitális átállás a gazdálkodást az Aranykalász Kft.-nél? +VIDEÓ
Sajtóközlemény
Az innováció élvonalába kerültek speciális mikrobiológiai talajoltó készítményeikkel
Az innováció élvonalába kerültek speciális mikrobiológiai talajoltó készítményeikkel
2024-ben az Agrova Kft. nyerte el „A Magyar Növénytermesztésért Termék...
Pöttinger TOP 33U rendképző
Pöttinger TOP 33U rendképző

850.000 Ft

Kuhn Maxima szemenkénti vetőgép
Kuhn Maxima szemenkénti vetőgép

3.900.000 Ft

Hardi Mercury F2000 axiálpermetező
Hardi Mercury F2000 axiálpermetező

1.250.000 Ft

Sipma kiskocka bálázó
Sipma kiskocka bálázó

1.150.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]