Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Milyen vis maior változások léptek életbe?
A szabályozás a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazandó.
Hirdetés
Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.
Előzmény: Claassic #24826 hozzászólása
http://pf-prg.hu/
Ha megvan az eov itt váltsd át. Topcon fendt jd mindegyikre jó. Én ezt használom 8-9 éve.
Előzmény: #1633 hozzászólása
5-6 év után lefut felénk az első gumi. A 160 lovason is elkopott 5700 óránál.Mondjuk rengeteget futnak közúton.Ettől függetlenül nm csodálkozom hogy elkopott.Az hogy eldurrant, annál inkább meglepett.Van itt egy JD ami ugyan akkor lett vége mint a 160 lovas, az 5700 nál már a harmadik elsőt, és a második hátsót koptatta amikor mi cseréltük picin az első gumikat.
6 éves 5000 üó-s trelleborg.Már ott volt a gumisnál az új, mert lefutotta magát.A futófelületen volt kb 10 nagyon apró luk, de nem ott szólta el magát.Hát megellett.Fő hogy nagyobb baj nem történt.ha jön valaki szembe, annak meszelnek.Meg nekem is.
Előzmény: #1627 hozzászólása
Du 1, 1.30 közötti időszak volt,kb 4-5 fokkal.
Lőttek a mai "nap Dolgozója" kitüntetésnek... Marha jó élmény volt.
Előzmény: #3067 hozzászólása
Igaz kicsit lemaradtam mostanában de visszaolvastam.
http://www.vogel-noot.hu/Termekek/Ekek/Fueggesztett-valtvaforgato-ekek/C-plus-XS-Pro/(product_tab)/technicalhttp://www.vogel-noot.hu/Termekek/Ekek/Felig-fueggesztett-valtvaforgato-ekek/C-plus-Hektor/(product_tab)/technical
Csak összehasonlítási alapnak.Igaz hogy merevebben áll, de! nemnagyon tudok olyan emberről a környezetemben aki nyomatná lefelé az ekét a földbe hidraulikával.Tehát elvileg, ha nem túl mélyen jár az eke, és nem túl nagy a kő, felfelé meg tudja dobni az ekét.
Előzmény: #3064 hozzászólása
A farkerék szöge féligfüggesztett ekénél.Főleg ha kormányzott a hátsó kerék.
Előzmény: #3053 hozzászólása
Akkor neked nincs köves földed.Köves területen jobb a függesztett mert könnyebb a súlya, ezáltal nagyobb az esél hogy kidobja a földből az ekét a kő.Féligfüggesztettnél, mint ami neked is van,mert nekem is az van, szakad a nyírócsavar az orrbetét meg a szántóvas.Ennyit a féligfüggesztett kitéréséről.20-25 cm es mélységben mindezt.Az ekéd farolásának oka lehet még hogy alacsony a bekormányzási szög.Azon próbálj meg állítani.Nekem is ilyen problémám volt, és az oldotta meg.
Előzmény: #2233 hozzászólása
Nemtudod meggyőzni.
Csak kis ízelítő.A horsch tiger, első generációs terra gripjei 3 hónap után csődöt jelentettek, a a kapaszárak egy része 7 cm-nyit kinyúlott.Vázerősítés megtörtént, és nem volt 25cm nél mélyebben elzavarva aa földbe, mert nem tudtuk a 4 métert 360 lóval elhúzni.a 6 méteres terrano lazítatlan földben 15 cm re leengedve kifeszíti a 360 pacit.Max 9.5km/h, de ott már nagyon megy.8000 frakomb 14km/h és vége.És biztos vagyok benne, hogy nálunk, még joval rosszabb területi adottságokkal rendelkező gazdatárs is van.
Előzmény: #2347 hozzászólása
Felénk is kettészakadt a Lemken eke nyakban.Értem az iróniát.Biztos, hogy máshol mégkeményebb viszonyok vannak,de itt sem virágföld minden.Homok agyag, na meg a kövek.Erre felénk ez a meghatározó.Ami itt elviseli a nyúzópróbát, az máshol is majdnem biztosan kihúzza a tervezett élettartamig.
Előzmény: #2345 hozzászólása
Az nem kötött ahol elássa magát.Aminek a tetején áll egy helyben, de a kerekei forognak.Az a kötött, meg az enyhén száraz.
Előzmény: #2320 hozzászólása
Én úgy szedem az árpát, hogy már nem lehet lejebb vinni a szelet, de ettől függetlenül még így is kifújja a gép.Lehet hogy 4-ts anyagban máshogy viselkedne, de idén a tavaszi hó meg a belvíz agyonvitte a tavasziárpát, így 2.5t/ha lett.Abban nem lehet csodát csinálni.
Előzmény: #2130 hozzászólása
Szerintem hideg állapotban kell nézni.Mint ahogy az összes többi olajat.
Előzmény: #18470 hozzászólása
Ettől a kapcsolattól,még a 936 is lábujhegyen van elöl.Megnézném a 8600 as Fergát aminek elöl max 1800 kg-van(ha jól emlékszem) hogy mit adna elő a 25 kapás 6 méteres terranoval.
Előzmény: #1120 hozzászólása
Aprító gépet.Nem voltak tisztában a súlyokkal, vagy defektes lett a komp...
Nincs rommá nyúlva a lánc, és a fogaskerekek?Más miatt nemnagyon racsnizhat.
Előzmény: #1258 hozzászólása
4.5 ös tárcsás simítós Rapid A-t rángatott 5 éven keresztül egy 716 os fendt nálunk.Búzával telepakolt magtartállyal dombnak felfele nem rohant, de a 8km/h-t tartotta, egyenesben elvitte 12-13 km/h-val.
Előzmény: #3979 hozzászólása
4:47 nél lázszik az oldalán az ugró szarvas meg a john deere felirat is.
Előzmény: #955 hozzászólása
660 as lexi catermotorral 7-10T-s búzában 15 liter.Szalma rendrehagyva.Döglött 9660i jd ugyan abban 15.6liter.És nem egy kategória a lexion a wts-el....
Előzmény: #2476 hozzászólása
Jobban jársz ha veszel egy 5 fejest, és körbeérdeklődsz a fórumon hátha van valakinek bővítő tagja.1 éve valaki említette hogy tud, de az hattyú nyakas lett volna.Az meg nekem nem volt jó.Abonyba most adtak el 2 hete egy 5+1 eset.
Előzmény: #2478 hozzászólása
Condor kell neki.Más nem jöhet szóba féligfüggesztettbe.Egyszerű, és rohadt strapabíró.Nem szakad nem tekeredik, hacsak nem szándékos tönkretétel a terv.Ha vigyázva van rá, pár traktor elkopik előtte.
Előzmény: #2458 hozzászólása
Amikor már Te érzed hogy rug-kapar a gép, az kb 30%os csúszást jelent.Gondold el mennyi anyagot pöfög el feleslegesen a motor.Én forduló elején autómatikusan bedurrantom neki.Egyszer elég volt megfejelni a kormányt mert megfogott az eke a kerekek meg csak pörögtek.Nyomd csak be neki nyugodtan.
Előzmény: #3867 hozzászólása
Le is festettem a bővítőtagot amit hoztunk tőled.Igaz csak a nyakánál, de már nem kék hanem pirosElvileg a héten bővül a condor még egy taggal.Mégegyszer köszönöm az üzletet,és sok sikeres megjavítást kívánok.Gyönyörű gépeket varázsoltok pár igen lepusztult példányból!
Előzmény: #3871 hozzászólása
Vannak a kombájnok meg a Lexion.Ez a szlogen él.Bmw nél annyira nem játszik.Rokonom 20 év bmw bebuzulás után vett egy range rovert.Annyit mondott hogy "kényelemben hasonló mint a bmw, de megbízhatóságban messze veri " .Tény és való hogy szép meg jó autók, de 5 év után meg kell tőle válni.
Előzmény: #2265 hozzászólása
Én nem bírom nyomonkövetni hány hekit bír ki.De száraz időjárásban(tavaly nyár beleszámítva) 300 at minimum.Nemtudom megjegyezni melyik mikor hány hektárral ezelőtt lett felrakva.Évente cserélek 3-4 darabot, ez a lényeg.Az eredeti vídia nélküli meg normál talajállapot mellett 30 hekit bírt ki.4 éve használjuk ezeket a kapákat, és marad is.
Előzmény: #3815 hozzászólása
A hajadat megeszi mindkettő.Kasztni viszonylag nagy, a benzin motor meg eszik.Jobban járnál egy diesel el.LAndriverhez nemtudom mennyi az alkatrész, azt hizzáértő ember majd megmondja, de a honda az japán, tehát nem olcsó,meg lehet várni kell mire odaér....Viszont ha egyszer rendbe van rakva, pár évig Kitart.Utána meg rohadt sokba kerül
Japán tapasztalat.
Előzmény: #4460 hozzászólása
Akkor szerintemmost felejtsd el a 200 zsák magot, meg a 2 górét, mert azt a kukorica fajtát ami ekkora területen ennyit terem, még nem létezik.
Előzmény: #4458 hozzászólása
Bocsi. Mekkora területen gazdálkodtok?
Előzmény: #21735 hozzászólása
Aki főzte, az kb 130 kg kopaszódó, hímnemű.Tipikus kocsmáros.Valami különös oknál fogva nemhiszem hogy feltudna melegíteni.Elég a kávé .
Előzmény: #21736 hozzászólása
3 év korán kelés elég volt.Őt meg csak minden második szombaton kell vinni.Van jogsija, de a vezetési ideje lejárt.Már ősz van.Tipikus női szokás (legalábbis ) csak nappal, és jóidőben, nem nagy forgalomban.Pestre nemhiszem hogy feljárkálna autóval tökegyedül.
Itt még + 2 van, de rohadt hideg.Hajnalok hajnalán az asszonyt kell cipelni vonatra ahelett hogy a pihe puha meleg ágyban döglenék.Nem volt kellemes az idő.Be is vertem a helyi ivőban egy presszót visszafelé.Az legalább felmelegített.
Előzmény: #3775 hozzászólása
2 dologgal lehet magyarázni.
1: Semmi sem tart örökké, előbb utóbb minden széthullik.
2: Lehet hogy pont egy hulladékot fogott ki.
Előzmény: #2390 hozzászólása
Nekünk még van 40 ha szotyi, az szombatra lemegy, utána talajmunka, vetés majd kukorica aratás gyenge 1 hónap múlva kb.
Előzmény: #2388 hozzászólása
Felétek ezek szerint rosszabb a helyzet.Itt még nagyban folyik a napra aratás(vagy az eső).Kukoricát még a környékünkön nem aratnak.
Előzmény: #5768 hozzászólása
Részemről? Igen!
Bár lehet attól tart hogy megsűllyed, így meg nem rugatja el olyan hamar.
A képen nagyjából látszik hogy a traktor nincs elülve, de a pót az már kezd.5 méterre a föld szélétől.
2010: A nagyobbik húzta a tandemet, mert a pici nem volt képes lemászni a földről(nyomokban), és inkább kint az úton állva töltöttük a forgózsámolyossan a háta mögött.936 meg a kék tengelyig elült.megpróbáltuk kihúzni a 9660i-vel a tsz ikerkerekes 4650-ével, meg a 716-tal.Semmi eredmény.Béreltünk egy agregátor, átcsigáztuk a felét a forgózsámolyos pótra.A kék kiszabadult, forgózsámolyos elült.És kezdtük előlről.Marha jó buli volt.Délben úgy néztünk ki hogy Édesapám megcsünt a 936-tal, sógór a 9660-al, én meg vittem be őket vigyorgó pofával,mert a földet az árok túloldaláról figyeltem.Másnap meg jött a folytatás.
Előzmény: #871 hozzászólása
Nekem egyszer a 20 tonnásra tettek fel 192q ati nevezetű búzát.nem tudtam olyan lassan menni hogy ne folyjon le itt-ott.Marha lassú egy út volt.A rekord az a tavalyi évben volt.Földel. 2 tagott nyomott ki a 4 tangos munkahenger.Utána elfogyott a kraft. megdícsértem a rakodóst.
Előzmény: #866 hozzászólása
Pontosan itt.
Erre szokták azt mondani hogy " veled is csak eggyel többen vagyunk" ha jól tudom.
Előzmény: #43 hozzászólása
Nem számoltál a műtrágya fajsúlyával.Ezért kell a műtrágyaszórót is leforgatni és lemérni a mennyiséget.Akkor lesz pontos a kijutatott mennyiség.Az hog mit írnak a papírra nem biztos hogy igaz is.Pl mikor készült z a kezelési leírás, és mennyi műtrágyafajta van.És melyik milyen kategóriába tartozik.
Előzmény: #37 hozzászólása
Akkor tudod a választ a kérdésedre.Feladat adott.Majd oszd meg a fejleményeket.Hátha vlakai visszaolvassa és segítesz rajta.
Akkor nem kell csavar.Sorry.
Előzmény: #33 hozzászólása
Oda nem kellene rögzíteni a lapát pozícióját? Szerintem igen.
Előzmény: #25 hozzászólása
Tipp:lehetséges hogy az első furatba szór a legnagyobbat,mert ott tud a legtovább "gördülni" a szemcse a lapáton.De ez csak az én gondolatmenetem.Legegyszerűbb, és legpontosabb ha kipróbálod mindegyik állásban ugyanazzal a műtrágyával, és egyből kiderül melyikben szór a legtávolabbra.
A rajzon amit belinkeltél (21es hozzászólás) Látszik hogy van egy csavar ami rögzíti a lapátot az adott furathoz.Arra valószínűleg szükség lenne, mielőtt odébbmászik a lapát szórás közben.Kivéve ha oda van rohadva a tányérhoz.
Előzmény: #21 hozzászólása
Ezt jó megválaszoltad.De inkább szélességet.
Előzmény: #1125 hozzászólása
Arra gondolsz, hogy itt kellett volna alul fölül rálapolni?
Előzmény: #2350 hozzászólása
Nekem olyan bajaim is voltak a frankal, hogy nem passzol a heléyre.Pl: 3 ekenádból nem volt kettő egyforma.1 pont jó a másik rövidebb, a harmadik eleje hosszabb, és már indult is a flex hogy fel lehessen rakni.Valami vastag "papírt" tegyél majd a kormánylemez mögé nehogy idő előtt megrepedjen.
*frank
Előzmény: #2347 hozzászólása
a fra orig az ugye nem frak original?Mert ha igen vegyél mellé egy eredetit, és meglátod mennyivel tovább bírja.Nem elszomorítás végett.Nekünk is kellett pár év, meg egy véletlen szerncse hogy nem volt frankos szántóvas csak eredeti.Ég és föld az élettartama.Pedig csak "egy" kühne-ről van szó.