Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 394.01 Ft USD 368.32 Ft CHF 402.41 Ft GBP 458.93 Ft

Fórum

Becenév: Edem
Csatlakozott: 2008-07-11 22:39:28
Utolsó belépés: 2024-01-18 15:10:36
Fórum hozzászólás: 21

Fórumhozzászólásai

Előzmény: #2775 hozzászólása





A 16 sebességes powershift váltó van benne, állítólag jól bevált, nálunk csak nehéz munkára kellett ezért ezt választottuk. Van olyan munka, hogy jól jönne egy köztes sebesség, de az esetek 90%-ában megfelelő. Ha szállításra is használná az ember akkor érdemes megfontolni a fokozatmentes váltót, de a szomszéd településen a nagygazdaságban, 8 ezer üzemóra körül dobálja a hibakódot (korábbi, 7-8 ezres széria) és csereszabatosan cserélik a váltót, a de nyüstölik is őket rendesen. Egy 7920-as van náluk fokozatmentes, 11ezer órával, amit az ottani műhelyes elmondása szerint nem értik, hogy hogy megy még hiba nélkül smile smile bár azzal "csak" szállítanak.

Pont a faluban van egy nagy Case-es, már a 3. Magnumját veszi, jelenleg egy régebbi MX 270 és egy újabb MX310 áll az udvarán, TopDown-t húzzák, meg szállítanak vele sokat, a gépkezelőt ismerem, ő a régebbit szereti, mert az nem pattog annyira szállításkor az úton, (egyikben sincs semmiféle rugózás). Annyit tudok még, hogy az újnak szétment a váltója első évesen, de semmi más. Komolyabb hibáról tudnék, ha lett volna.

Mi is a Magnum és a Johny között agyaltunk sokat. Pár dolog ami segített a döntésben:
Az egyik megyében lévő tapasztalt szervizes, mindkét oldalt ismeri, annyit mondott, hogy egyik sem olyan minőségű őszerinte mint régen, de a Magnumoknak több gyenge pontja van mint a JD-nek.
A másik, hogy az fent említett nagygazdaságban, 15 éve Magnumokkal és egy Challengerrel kezdték el művelni a 7-8 ezer hektárt, de ma már egy Magnum sincs, helyette többségben John deer és Fendt van, aminek pedig biztosan megvan az oka.

Előzmény: #2757 hozzászólása



A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc

Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.

Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.

Előzmény: #2757 hozzászólása



A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc

Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.

Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.

Előzmény: #2748 hozzászólása



Szívesen segítek, van egy 8260R nálunk 800 üzemóra van eddig benne. Ami tapasztalatom van szívesen megosztom, írd le mire vagy kíváncsi.

Nah, megrendelve a kis ares 557es, remelem nem fogok csalodni benne, 47e€+afronthidra. Koszonom az infokat.

Melyen tisztelt Fergusonosok :).

5455 Tier3as tulajoktol kerdezem, vagy kinek van gyakorlati informacioja errol a geprol, h tud-e ez a gep 40el menni? Kiprobaltam egy kereskedonel es 35km/h volt a vege, ugy, h a fordulatszam 2000volt. Egy ilyen gepen gondolkodom, de nekem fontos a sebesseg, nyaron befognam szallitani is. Nemhiszem h valami elvolt allitva a szamlalojan, mert kevesebbnek is ereztem a sebesseget.
Mik a tapasztalatok?

Előzmény: #479 hozzászólása



18t, de van rajta hely boven, az iden repcebol a rekord 167q, neem, nem eso utan :), rendesen 8,2es vizel.

Előzmény: #474 hozzászólása



Koszonom Batka a valaszodat, sokat segit.
Tenyleg nagyon sok szurot kell cserelni ezen a trakin, ez is meggondolando, gondolom majd gari utan megprobalod beszerezni mashonnan a szuroket, meg szelektalni ezekbol.
A gep sulya ami nekem is tetszik ebben a gepben, mert a fuggesztett mutragyaszoroba beleszoktam nyomni 22-23q-t aminek a ferga lehet nem orulne.

Orulnek majd annak a fogyasztasi adatnak, elore is koszonom Paldoo neveben is :)

Mindjart jon Barany h ezt nem ebbe a topicba kellene a kombajnokrol szovegelni :D

Előzmény: #473 hozzászólása



Jah, a V asztal, sztem nem volt rossz huzas, mar tavaj a gyenge arpaban megmutatta :) h jo dolog ez a ki-be huzhato kaszatavolsag, egyenletesen dolnek be a szarak, oda allitod ahogy a temeny megkivanja. A repcere valo atallitas 30perc ha mar van gyakorlatod, tobbszor volt olyan h a foldon siman atcsereltuk napkozben is, hamar mergvan.
Viszont jotanacs: Mi az asztalt vmi a konyveben "specialis" rendelvalasztot kaptunk a ket oldalan, ami rengeteg kis csavarral van rogzitve, amit ugye le kell venni ha a repcetoldatot fel akarod rakni, es visszaszerelni is sok idot elvesz, de van a klasszikus hoszabb elvalaszto, ami ugyanott van rogzitve egy csapon es egy csavaron, mint a repcetoldat, igy sztem meg 10 percel kevesebb lenne az atszereles.

Amugy ami sztem oriasi kulombseg a varional, a sebesseghez igazodo motottaszabalyzas, ugy porog ahogy mesz, ha megalsz az is szinte teljesen, egyenletesen adagol, tudom tulzas, de mar csak ezert is megeri.

Előzmény: #472 hozzászólása



Sza-bolcs egy jol felszerelt lexionnal kicsit tobb a kulombseg, de beszeljunk csak 5millarol, az neked es nekem is penz sztem.
Jo ajanlatot kaptunk es ateresztokepessegben az elso lexion ami tobbet tud az az 540es, ahol tobb a diferencia

Előzmény: #467 hozzászólása



Paldoo :) pot van, Stetzl, jol bevalt, ajanlasz vmi jobbat, vagy miert kerdezed? :)

Előzmény: #468 hozzászólása



Gyari hibas felni lehetett, vagy nem ellenorizte a szaki a kerekanyakat, nekunk is volt amelyik fellazult, 80-100uzemora korul, szerencse eszrevettuk es utanahuztunk rendesen, azota nincs vele gond.

Előzmény: #457 hozzászólása



Batka, milyen munka mellett eszik 6 litert uzemorankent? Pontosan mennyi szuro van rajta amit cserelni kell pl egy motorolajcserenel, axialtol jonnek a szurok, vagy olcsobb forrast kerestel?
Egyeb panaszod volt ra? Ez a hidraulika dolog amit szanberg irt, mit mondasz ra?

Koszonom elore is a valaszokat.

Előzmény: #454 hozzászólása



Tucano 440es, tavaj nyar ota megy, en szervizelem, ha van johetnek a kerdeksek :).

Előzmény: #455 hozzászólása



Amit probaltam fergit az uj tier3as volt, kozos nyomocso, hengerenkent 4szelep meg minden...de nem megy 40et sajna, ahogy irtam 2000en 35, a kereskedo aztmondta neki mar egyszer felment 36ig :). Mert neha eleg nagy tavolsagokat kell megtennem aratas idejen, amikor ugye nem mindegy, h mennyi ido alatt fordulok meg. Bar az egy masik kerdes, h az 557es tobbet eszik ugyanazon az uton mint a fergi.

Udv a csapatnak!

Latom tobb embernek van itt Ares gepe, igazabol az 557es tipus ami erdekel, sok jot olvastam mar rola itt a forumban is. De ami erdekel az a fogyasztasa es a vegsebessege, h valoban megy-e ez a gep 40-et, milyen fordulaton megy ennyit?
Egy MF 5455 es az 557es kozott vacilalok, a fergivel az a gondom h nincs meg a sebessege, kiprobaltam egy kereskedonel es 2000es fordulatszamon megy 35km/h-val, kevesnek tartom es ehez is porgetnem kell a motort, pedig ismeresm a fergusonokat, nagyobbol van is itthon. Ami miatt meg nem dontottem a Claas mellett a benne levo JD motor, meg nem volt johnnym, de azert mondogatjak h nemelyik sokat eszik.

Mit tudtok ezekkel kapcsolatban mondani?

Hupsz, lehet hogy nem kellett volna beirnom a ceg nevet a forumban...

Előzmény: #21 hozzászólása



Ezt az Axial ajanlotta, hogy ok a legtobbet igy adjak el. de persze en is meglepodtem eloszor.

Előzmény: #12 hozzászólása



Ezek tenyleg nagyon pofas kocsik, de csak tandemes valtozatot gyartanak, de nagyon tetszetosek. En sem talaltam magyarorszagi forgalmazot.
En valahogy tartok a tandemes kocsiktol, ill. szerintem feleslegesen terheli a traktort, mert a traktornak ugyis van annyi onsuja, hogy lehuzza a megrakott kocsit a foldrol, anelkul hogy elasna magat, es a tobbletsuj csak a fuggesztest, es a gumikat koptatja. Es sajnos ezeket nemlehet csak siman leakasztani otthagyi, es gyorsan atfogni a masik kocsira, kicsit macerasabb. Vagy tevedek?

Előzmény: #6 hozzászólása

Koszonom a hozzaszolasokat!



Hogy erted a Fliegl eseteben a hegesztesi problemat? Erdekel, mert az altalam felsorolt potkocsik kozul pont a Fliegl-nek van a legjobb ara, egy DK 180 88 Maxxum 16000 Euro+afa, 2 x 80 oldalakkal. Az Oehler-t tenyleg nagyon sokan dicserik, milyen strapabiro, de 4000 Euroval dragabb, bar az Oehler ajanlata 80+60+60 oldalakkal van, igy elhiszem hogy 170 mazsa rament, de ha birja...
Szoval a kerdes, hogy megeri-e ezt az arkulombseget.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mire figyeljen a gazda, aki ősszel búzát vagy árpát vetett? + VIDEÓ
Mire figyeljen a gazda, aki ősszel búzát vagy árpát vetett? + VIDEÓ
Összefoglaló és videó a Kalászos növények – aktuális munkálatok webináriumról.
Főzzük meg a gyomokat a szántóföldön!
Főzzük meg a gyomokat a szántóföldön!
Az eljárás forradalmasíthatja az egész, peszticidek nélküli gyomirtást.
4x10 féltető,  garázs,  tároló,  gépszín
4x10 féltető, garázs, tároló, gépszín

400.000 Ft

Renault Master kisteherautók (tejszállításra,  tejkiadagolásra alkalmas)
Renault Master kisteherautók...

1.000 Ft

M10-es rekesz eladó
M10-es rekesz eladó

450 Ft

KSMK 6 Soros sorközművelő kultivátor eladó
KSMK 6 Soros sorközművelő kultivátor...

650.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]