Gázolaj árak 611 Ft Benzin árak 600 Ft EUR 407.17 Ft USD 379.79 Ft CHF 433.65 Ft GBP 490.68 Ft

Fórum

Becenév: Mérnökferi
Csatlakozott: 2008-07-19 21:46:20
Utolsó belépés: 2022-12-09 13:58:48
Fórum hozzászólás: 257

Fórumhozzászólásai

T-150K eredeti V6-os motorhoz, a vízhűtőtől a kabinba vezető (a kabin fűtésére szolgáló) meleglevegő csövet keresek. Akinek van ilyen kérem jelentkezzen! Előre is köszönöm!

T-150K eredeti V6-os motorhoz, a vízhűtőtől a kabinba vezető (a kabin fűtésére szolgáló) meleglevegő csövet keresek. Akinek van ilyen kérem jelentkezzen!

Előzmény: Magister #1478 hozzászólása


Igen, de az én szempontomból meg sokat variáltak! Kaptam új katalógust. Egytárcsás kuplung, turbó se ott, ahol az SZMD19-en vagy az SZMD17K-n stb.

Előzmény: Ares 826 #1477 hozzászólása



Igen, ezeket (és más) vasakat gyűjtöm össze. Sajnos, időhiányában, a rendberakás helyett, inkább csak állagmegóvásra teszek kísérletet. Egyedül csinálok mindent, így nagyon nehéz.

Valakinek eladó harántgyalugépe?

Előzmény: Mérnökferi #1469 hozzászólása


Azt meg elfelejtettem, találtam új "egytárcsás" kuplungtárcsákat otthon. Az átmérőjéből kell 10mm-et leesztergálnom, meg az agy részét is meg kell rövidítenem, remélem sikerül?!

Előzmény: Nyomasek Bobo #1466 hozzászólása



Ígéretet kaptam ZIL 157-es hómaróra, eredeti sor hatos (fél harckocsimotor?) motorral!

Előzmény: Ares 826 #1467 hozzászólása



A lenézet szovjet vonalról csak annyit, hogy ha le kell cserélnem a 40 éves gumicsövet mai gyártású olajálló/benzinálló gumicsőre, 2 év alatt tönkremegy!
A lokátoros pótkocsim kint áll a szabadban, de már nem emlékszek rá, hogy mikor pumpáltam a kerekeit, a mai gépeket meg folyton pumpálnom kell!
Egy okos prof. mondta múltkor a rádióban, hogy nem igaz, hogy a világ fejlődik, csak változik!- egyet értek vele! Nekem az a véleményem, hogy ma, ipari szintű hulladékgyártás folyik!- sokat tudnék mesélni!

Előzmény: Nyomasek Bobo #1466 hozzászólása


Ahogy mondod! Nagyon szeretem őket!
A szovjet vonalam: T-16, T-25, MTZ, JUMZ, T150-K, Kirovec, SZK-5. Mindenből több, mert hogy legyen miből javítani, aztán ami kéne mégsincs :-)

Előzmény: rocska64 #1465 hozzászólása


Elnézést, de el is feledkeztem a fórumról! Jobban mondva nem reméltem, hogy még valaki is olvassa, válaszoljon. Ma reggel megrendeltem a nyelestengelyt. A méreteket leegyeztettem, reményeim szerint csak a végét kell kisebb átmérőre leesztergálnom, hogy kellően előre tudjon menni. Különben eddig, ez a vég támaszkodott a lendkerék bemélyedésében, az volt a "csapágya"!
Az e-mail címednek örülnék, lehet, hogy még kellene konzultálnunk?!
Új kipufogó gyűjtőcsövet is kaptam SZMD 19 motorhoz!
mernokferi@gmail.com
30/3947652

Előzmény: Ares 826 #1464 hozzászólása


Ezzel aratok!
Már sok mindent láttam, de ilyent még nem! Képzeljétek, a nyeles tengely lendkerékben lévő csapágy belső gyűrűje 42mmm, a tengely meg 40mmm! Hogy nem vették ezt észre?! Persze, hogy szétvert mindent! Sajnos évekig így használtam én is! Csak az volt furcsa, hogy mikor nekiengedtem a kuplungot, az utóbbi években furcsa hangot adott, de működött csendben minden. Időhiányában mindig húztam, halasztottam a szétszedést, aztán most már ledobta az ékszíjakat. Szíjak nélkül persze látszott, hogy lóg az egész!
Akitől vettem ezt a kombájnt, attól hoztam egy másikat is, annak is megvan mindene, kivéve a komplett kuplungszerkezetet házzal együtt. Gondolom mikor náluk is szétment minden, akkor a másikról egy az egybe áttették, a "túlméretes" csapágyat pedig hagyták! Mit kibírt ez a szegény gép!!!

Kollégák, ha valaki még olvassa ezt a fórumot?!
SZMD19 motorral rendelkező SzK-5- höz kellenének alkatrészek, a legfontosabbak:
- Cséplőművet hajtó nyelestengely (két kuplungtárcsás változat) 1db
- Ugyanide kuplungtárcsa 2db
Egy kereskedőnél van 1db tengely, de szerintem az egytárcsásé. A régi kombájn könyvek azt írják, hogy a traktorokban kéttárcsás a kombájnokban egytárcsás kuplung van. A neten talál katalógusban a legújabb Nivák szintén egytárcsásak. Beépíthető az egytárcsás tengely a kéttárcsaás helyére, természetesen két tárcsával? Lehet, hogy csak a végét kell leesztergálnom kisebb átmérőre, hogy előrébb tudjon menni, hogy belemenjen a lendkerék furatába? Nem edzett a vége, meglehet esztergálni? Tényleg csak ez lehet a különbség a kettő között? Még sok apróság is jó lenne a kuplungszerkezethez!
Esetleg SZMD19-hez kipufogó gyűjtőcső. Ennek a motornak a "tetején" van az álló légszűrő. Az SzmD17K motornak a végében van a fekvő légszűrő, ezért más a kipuf. gyűjtőcsövük.
Előre is köszönök minden segítséget!
Üdv: Feri

Előzmény: Ares 826 #288 hozzászólása


Én, hál' Istennek még nem láttam a váltó belsejét! Amit mondasz ez a plusz fokozat bent lehet mindegyikben, akkor váltó robbantott ábráján látnom kellene?! A traktorba lévő kapcsolási séma mutat egy plusz kapcsolási lehetőséget, de az én esetemben a séma se jó! Az enyémben úgy vannak a fokozatok mint a mechanikus váltónál! Amikor hozzám került a gép, megse találtam először a fokozatokat, mert a séma egészen mást mutatott!

Előzmény: Mérnökferi #2131 hozzászólása


Elnézést, ha esetleg kicsit félreérthetően fogalmaztam. Tehát két darab "pótot" húztak a traktorok. Csak ezek a "pótkocsik" inkább szekerek voltak gumikerékkel, mint az Szlovéniában is szokásos volt!
Azért ott sok érdekességet tapasztaltam a trágyakezeléstől a városka központjában lévő traktorjavítóig.
A sz. szagra azt mondták az természetes, az hozzá tartozik a faluhoz! Az igen zajos gépjavítóra meg az volt a válasz, hogy az apja, nagyapja révén ő volt előbb ott és utána épült köré a város! Sok hasonlót tudnék még mesélni, az egy más világ! Engem meg elüldöztek falura, mert nem kutyát sétáltattam, hanem dolgozni próbáltam!

Előzmény: R Sándor #2129 hozzászólása


A piros rendszámos IFA azért könnyebben feltűnhet a rendőröknek, vagy mégse? A rendőrkapitányság közelében most építik át a szennyvízrendszert. Két piros rendszámos billencs IFA dolgozik itt hetek óta :-) Szerintem nem is kellene a munkás embert zaklatni, had dolgozzon, had tartsa el a sok ingyenélőt!Sose felejtem el, Svájc két nagy városában, a fő útján,nem a kertek alatt, kabin nélküli traktor (két-három emberrel) két db gumikerekű (természetesen rendszám nélküli) valamit húzott, magasan szénával megrakva. A széna tetején emberek is szoktak ülni! Elgondolkodtam, hogy Magyarországon a rendőrök mit szóltak volna hozzá? Engem, egy ennél sokkal szolidabb szerelvénnyel videóztak le és betették a rendőrség oktatóanyagába!!!

Előzmény: zolo55 #2127 hozzászólása



Pontosítok, hátha hasznát veszed?!
Az egyik NKH főnöke nagyon jó szándékú, segítőkész és ami a lényeg, a jogszabályokat nagyon jól ismerő ember. Az Ő tájékoztatása révén vizsgázott le korábban két járművem olyan vontathatóságra, amilyenre, akkor, az országban egy azonos típusú se! Erről többet csak személyesen!
Ma megkérdeztem tőle, mi az igazság T-150 ügyben.
A T-150-et, Rábát stb. le lehet vizsgáztatni piros rendszámra (kW-tól függetlenül), de akkor elveszíti a vontathatóságot! A forgalmiba a sebességét is lekorlátozzák 25km/h-ra, de ez az MTZ-mnél is így van. Ezentúl viszont csak munkagépet húzhat, teherszállító pótot nem!Amit korábban írtam az én forgalmim adatairól az viszont, természetesen igaz! Ezért nekem az a magánvéleményem/tanácsom, hogy úgy kell eljárni mint én: Olyan traktort kell venni, ami piros rendszámos és mégis be van jegyezve a vontathatóság. Ha ilyet sikerül vásárolnod azzal maszek vizsgabázison sose fogsz megbukni, de lehet, hogy még az NKH-nál se!

Előzmény: moll1983 #284 hozzászólása


Egy ismerősöm mesélte, hogy még a Szovjetunióban trolibusszal mentek és mellettük, a föld úton, két pótkocsival vágtatott a T-150. Azt mondja még nézni is félelmetes volt! Én nem voltam ott nem láttam! A másik ismerősöm viszont, rendszeresen 2 póttal hordja be vele a terményt és szereti nyomni neki :-)
Olyan szóbeszéd is van, nem tudom ezt valaki meg tudja-e erősíteni közületek, hogy a T-150-es váltóba (akárcsak a Kirovecbe) létezik kimondottan gyors verzió is, némi fogaskerékcsere révén?
Az viszont tény, hogy a honvédségi T-150- be (pl: lövészárokásó) mások a fokozatok!

Előzmény: zolo55 #2127 hozzászólása


Továbbá ez van még az Igazolólapomon: 750kg fék nélkülit, 3500kg ráfutófékest. Ez úgy baromság, ahogy van! Az MTZ is 750kg féknélkülit húzhat, a pick-up pedig 3500kg ráfutófékest! Kérdezem én, hol itt a logika? A vontatási sebességről már ne is beszéljünk!

Előzmény: R Sándor #2125 hozzászólása


Markost idézve: "Ez így, ebben a formában, nem teljesen igaz" :-)
Előttem a T-150K piros rendszámos traktorom Igazolólapja (friss műszakival): Átmenőfékkel 20000kg-ot vontathat!

Kollégák!

T-150K vonófejet és 2db felnit keresnék, ráadásul olcsón smile rolleyes

Előzmény: Ares 826 #2121 hozzászólása


Köszönöm! Akkor, ha jól értem, a függesztő karokat ráteszed a horog hátsó csapjaira és így emeled meg/akasztod a vonószembe?! Utána meg a fix rudakat teszed be, a függesztő karokat pedig leszereled. Ez azért, így elég macerás (lyukra találni??), mondjuk egy MTZ-hez képest! A fix karokat Te csináltad, mert én valahol vastag laposvasból láttam?

Előzmény: Ares 826 #2118 hozzászólása



Köszönöm szépen a képeket! Nem a függesztő karokra kellett volna rákötnöd a fix bekötés helyett? Így kényelmetlenebb felvenni a pótot. Én egy olyanra kaptam halvány ígéretet, aminek a vonószem része úgy néz ki mint az UAZ-é. A felfüggesztő rudak hiányoznak róla, gondolom a felfüggesztő orsókra lehetne ráakasztani?! Nem akarok vele pótot húzni, csak nálunk a műszakin kérnek vonófejet, ha vontatás van a forgalmiba bejegyezve. úgyhogy kell szereznem egy ilyet!

"Mindenkinek": Vonófejet és 2db felnit keresek!

Előzmény: Ares 826 #2107 hozzászólása



Elnézést, de annyira nincs itt mozgás ezért csak ritkán "nézek be". Igen az kéne, amit trágyaszóró felakasztásához használnak! Szeretnék egy olyat szerezni, de még sose láttam, nem is tudom hogy van felszerelve?! Köszönöm szépen, ha legalább képet tudnál küldeni

Kollégák!

Tudna nekem valaki fényképet küldeni a T-150-es vonófejéről?
Előre is köszönöm!

Kollégák!

Tudna nekem valaki fényképet küldeni a T-150-es vonófejéről?
Előre is köszönöm!

Előzmény: krisztina8413 #1388 hozzászólása


Szia! Én mintha UAZ-ét építettem volna bele jópár éve?!

Előzmény: a2457 #235 hozzászólása


Ezek szerint már "Te is beszéltél olyan emberrel, aki már hallott olyan emberről", aki hasonló módszerrel cserélt kuplungtárcsát, kinyomócsapágyat stb.smile smile
Köszönöm, hogy "megvédtél"! Már "azt hittem rosszul emlékszek", ami az én koromban már elő is fordulhat!smile smile

Előzmény: Ares 826 #234 hozzászólása


Köszönöm kedves válaszod! Majdnem egy hónapod volt kiérlelni magadban, ezt a mélyen szántó, de téves gondolatotsmile smile
Üdv: Feri

Előzmény: Szőlész Zolka #231 hozzászólása



Szia!

Azt tudod, hogy nem kel hozzá kivenni a motort?
A hűtőt leszereled és a motort előre tudod húzni a vázon! A "darázsderekat" meg kell támasztani a vázhoz, hogy könnyen vissza is tudd "dugni" a motort, ehhez laposvasból lehet készíteni eszközt.

Sok sikert!

Kollégák!

Lógnak a kormánymunkahengerek a csapokon, a csapok meg az öntvényfülekben! Valaki már javított ilyet? A munkahenger fülekbe lehet venni, csapágyboltban, önbeálló perselyeket (nem tudom mi a hivatalos neve), de csapok helyett nagyobb átmérőjűt esztergáljak, vagy gyári újat vegyek, nincs abban túlméretes?

Előzmény: nikola #1940 hozzászólása


Akkor most Kirovec vagy T-150? Lehet, hogy engem bármelyik opció érdekelne!Küldjél fényképet, fényképezz a belsejébe is, ha tudsz!
Harminc,394, hetvenhat, ötvenkettő
mernokferi@gmail.com

Előzmény: mona.peti #1936 hozzászólása



Van egy ismerősöm, aki mind a négy traktorjába épített, IFA-ból. A telefonszámát meg tudom adni, ha érdekel, és akkor megtudnád vele beszélni, hogy vállalná-e. Nagy gyakorlata van a beépítésben és szerintem, már több évtizedes jó tapasztalata a használatban. Én is nagyon szeretnék ilyet, de...

Előzmény: Dávid Zoltán #6271 hozzászólása


Nem vagyok most otthon és pontosan nem emlékszek, de nálam, erősítésképpen, az egyik gépre, "papucsként" még egy csődarab (két félből?) is rá van hegesztve. Ha majd haza jutok, megnézem!

Előzmény: giga #1928 hozzászólása


A bal elején oldalt, az "U" vasba van beütve, ha lefestették nehéz megtalálni.
Sok sikert a rendberakáshoz!

Haladok az alváz összecsavarozásával, a jobb oldal már kész! A rugótartó bak két felső szegecsének a kivételével, az összes kicserélve, 16db! 21,5mm-es fúróval felfúrtam, 22-es nem tövigmenetes (mélyhűtött) csavarokat belevertem. A csavarok sima része majdnem végig éri a furatot. Bízok benn, hogy jó lesz, mást úgyse tudok csinálni smile smile

Kérdésem: Lehet, ha igen hol, vásárolni a kormány munkahengerek "fülébe" perselyeket és csapszeget? Létezik ez valamilyen felújító készletben? Lógnak a munkahengerek!

Köszönöm, ha segítetek!

Kollégák!

Haladok az alváz összecsavarozásával, a jobb oldal már kész! A rugótartó bak két felső szegecsének a kivételével, az összes kicserélve, 16db! 21,5mm-es fúróval felfúrtam, 22-es nem tövigmenetes (mélyhűtött) csavarokat belevertem. A csavarok sima része majdnem végig éri a furatot. Bízok benn, hogy jó lesz, mást úgyse tudok csinálni smile smile

Kérdésem: Lehet, ha igen hol, vásárolni a kormány munkahengerek "fülébe" perselyeket és csapszeget? Létezik ez valamilyen felújító készletben? Lógnak a munkahengerek!

Köszönöm, ha segítetek!

Előzmény: Ares 826 #1917 hozzászólása


MÉH telepes felvásárlási ár.

Előzmény: F Balázs #1913 hozzászólása


Sajnos nincs nekem időm ekkora munkára! Egyelőre megpróbálom a csavarozást, már annyi embertől hallottam!
"Hirdetésekben lehet találni gyári állapotú alvázat"- ha ilyennel találkozol (olcsón) küld el légy szíves!


Előzmény: Ördög János #1912 hozzászólása



20mm átmérőjű csavarokat raktatok bele vagy felfúrtátok/dörzsáraztátok 22mm átmérőre? Tart a munkahenger bakokban is?

Előzmény: Ares 826 #1906 hozzászólása



Az enyém is van 30 éves, de azt hittem a szegecselés örökké tart! Ezért nem is néztem vásárláskor, nem is gondoltam rá! Látjátok ilyen szerencsétlen vagyok! Én még csak ~20ha szántottam vele! Műszaki kapcsán derült ki, hogy "szétesik" alattam a traktor!
Nem tudom elképzelni, hogy házilag, a traktor felgyújtása nélkül ezt meg lehessen szegecselni?! Az első félkeret jobb oldalán szinte az összes szegecs lóg. A hátsó rugótartó bak (amire a kormány munkahengerek támaszkodnak) mindkét oldalt mozog! Az első vázkeret jobb oldalán a 3db utolsó szegecseket már kivettem. A három különböző vas, amit összefogtak, három különböző vállat koptatott a szegecsekbe! A szegecset úgy tudtam kiütni, hogy meg kellett emelnem a legbelső U vasat, mert a szegecs válla elakadt benn!Ilyen állapotú szegecset, teljes hosszában, normálisan feltömöríteni már lehetetlen! Egy T-150 alkatrész kereskedő azt mondta, hogy T-130 dózer M20x...x1,5mm-es lánctalp csavarjait vásárolják tőle ilyen célokra. Én holnap megyek M22x90-es, nem tövigmenetes csavarokért. Azoknak a menet nélküli hossza a szegecsek hosszával megegyezik. A csavarok tényleges átmérője a menetnél és a sima résznél is 21,8mm. Ha kapok ekkora fúrót akkor azzal, ha nem, akkor 22 fúró élszalagjából köszörülök le egy kicsit és azzal újrafúrom, a gyárilag 21mm-es furatokat. A külső laposvas már felkopott 22mm-re! Ha másnál bevált a 20mm-es csavar, akkor bízok benn, hogy az én szorosabb illesztésem jobb lesz?! A váz összekötő csavaroktól nem félek, az biztos jó lesz (annyi csavar, szorító ereje összefogja), a rugóbak csavarjaitól már jobban tartok, bár ott is van oldalt is szegecs/csavar, nem csak alul. Kevesebb mint 1mm-et fúrni, kézzel, nem egyszerű, feltekeri az embert a gép :-) Van mágnestalpas gépem, de azt meg nem lesz egyszerű mindenhova felrögzíteni, ki kell találnom mindenféle "segéd laposvasakat" hozzá! Légtartályt, hidraulika tartályt, kereket le kell szednem. Állítható, kézi dörzsár 36eFt+ÁFA, meg ennyit feldörzsárazni?!
Szerintetek a tajgában, a traktoros újraszegecselte?
Válaszom mindnyájatoknak szánom, nem csak Ares kollégának és szívesen veszem a további véleményeket, tanácsokat!

Kollégák!

A T-150-en szinte minden alváz összefogó és rugóbak tartó szegecs lötyög! Szerintetek lehet hozzá kapni illesztett csavarokat, szegecs helyett? Ti hogy oldottátok meg az ilyen problémát? 21mm-es volt a szegecs. Az "U" vason meg is maradt 21mm-es furat, de a hozzászegecselt laposvason ~22mm-es lett már!

Köszönöm az okos tanácsokat!

Kollégák!

A T-150-en szinte minden alváz összefogó és rugóbak tartó szegecs lötyög! Szerintetek lehet hozzá kapni illesztett csavarokat, szegecs helyett? Ti hogy oldottátok meg az ilyen problémát? 21mm-es volt a szegecs. Az "U" vason meg is maradt 21mm-es furat, de a hozzászegecselt laposvason ~22mm-es lett már!

Köszönöm az okos tanácsokat!

Előzmény: Petőfiszállás #1898 hozzászólása


Beállítás előtt, tapogasd ki, hogy a fékpofa másik felében lévő csavar rendben van-e?! Én úgy vásároltam a traktort, hogy annak a bizonyos csavarnak a drótos biztosítása valamikor elszakadt és a csavar, az idők folyamán, szép lassan kitekeredett, menete gyakorlatilag megsemmisült. Új csavart esztergáltam helyette és vastagabb dróttal lebiztosítottam. A gyárilag kifúrt csavarhoz nem tudtam hozzákötni, hanem az egyel feljebb lévőt fúrtam ki és ahhoz kötöttem. Eléggé inszeminátor munka volt, hónaljig bele kell nyúlni a kuplungházba, de megoldható.
A gépkönyv szerint, kinyomott kuplung mellett, a fékpofakar és az anya között, 3-3,5mm-nek kell lenni a hézagnak. Én úgy állítottam be, hogy alap esetben ne érjen a tengelyhez, erről szintén tapogatással győződtem meg, ha kézzel tudod mozgatni a pofát, akkor nem ér hozzá. A fékezést tulajdonképpen a rugóerő végzi, de ez így van minden, általam ismert szovjet gépen (MTZ 80, Szk-5). A fentiek alapján, természetesen, a fékpofa csere is megoldható a motor kivétele nélkül! Javaslom, legelőször a kinyomócsapágy és a kinyomógyűrű közti hézagot ellenőrizd!

Előzmény: citroxm #5715 hozzászólása



Mindenképpen megér egy próbát! Nálam 2db RS (ilyen szempontból mindegy)van vékony aluval összerakva!
Hidegen, szívónál, kipufogónál is 0,3mm

Előzmény: Fiatos Roland #1767 hozzászólása



Sajnos csak most kerültem gép elé, most meg már nincsenek a tárhelyen! Légy szíves, küld el az e-mail címemre (a nevemre kattintva látható)!
Köszönöm!

Előzmény: Fiatos Roland #1759 hozzászólása



Köszönöm szépen, de ez nekem is megvan! Türelmesen várom a javítási és a kezelési utasítást :-)

Előzmény: Fiatos Roland #1755 hozzászólása



Mindegyiket :-)
Van, amiből nekem is van, de elég rossz minőségű!

Előzmény: Fiatos Roland #1750 hozzászólása



Elküldenéd nekem is? A nevemre kattintva elérhető az e-mail címem.
Köszönöm!

Előzmény: Zolii18 #1717 hozzászólása



Kattints rá a Pdf ikonra, automatikusan letöltődik. Részletesen le van írva, hogy kell csinálni!

Előzmény: Zolii18 #1717 hozzászólása



Előzmény: Nabu #1684 hozzászólása



Írj nekem egy e-mailt vagy hívjál telefonon (mernokferikukacgmail.com)(harmincháromkilencvennégyhetvenhatötvenkettő), kollégámnak van 4db Rába motoros T-150-es. Ő maga csinálta az átépítéseket, mindent tud róla. Sok éve használja őket. Birják egy kuplung tárcsával is! Ebből is látszik milyen jó gépek! Amit irigylek tőle és, ha tudok szerezni két hidat én is megcsinálom, fix diffizár! IFA, levegős, tökéletes!!!
Engem érdekelne a kidobott motorod!

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ukrán nemesítők sokszínű csemegekukoricát állítottak elő
Ukrán nemesítők sokszínű csemegekukoricát állítottak elő
Kiemelkedően magas kereslet mutatkozik iránta.
Növényvédő szert keresel? Ezentúl könnyebb dolgod lesz!
Növényvédő szert keresel? Ezentúl könnyebb dolgod lesz!
Hasznos funkcióval bővült a Nébih keresője.
Lemken Smaragd
Lemken Smaragd

1.650.000 Ft

Eladó 10 db bika borjú
Eladó 10 db bika borjú

180.000 Ft

TZ-4K-14-B
TZ-4K-14-B

1.250.000 Ft

Mtz Belarus 82.1 export kivitel
Mtz Belarus 82.1 export kivitel

3.650.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]