Kiskér adatlapja

Becenév:Kiskér

Csatlakozott:2012-04-23 20:21:47

Utolsó belépés:2014-09-16 20:10:34

Fórum hozzászólás:76

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2014-09-16 20:24:32

    Szia Wendelke!
    Olvastam,hogy szervot szerelsz a T25-re.Én is szereltettem szervót,sajnos
    nem sikerult kepeket eddig feltennem,de 2013.04.23 és 26-on írott
    írásomban alaposan leírtam a lényeget.Ott van a telefonszámom is, ha érdekel szivesen segítek.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2014-02-18 21:36:47

    Szia FE RÓ
    Nekem a visszafolyás a nívópálca mellett lévo beontonyílásba volt bekotve.
    Így a nívópálcát bármikor tudtam használni.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2014-02-17 19:49:49

    Szia Plúto!
    Nekem ha kell akkor akár három pár gyorscsatlakoztató is lehet a Z5611-en.Az eredeti egypár gy.csatlakozóra rákapcsoltam egy három
    funkciós hidraulikus elosztót amire akár három funkciót is rákapcsolhatok.
    De,ha ezt mukodtetni akarom akkor az eredeti kapcsolási kart ki kell kotnom,hogy állandóan be legyen kapcsolva a hidr.elosztó./Én ezt a megoldást a szolo kihordására szolgáló, Z5611-re szerelt emelo mukodtetésére használom./ Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2014-02-06 20:36:32

    Case 7140 traktorra nagyon surgosen kellene nekem hátsó felni.Lehet használt illetve új is.Esetleg lehet javító is aki meg tudná tobb helyen
    megrepedt felnimet javítani.Segítségeteket elolre is koszonom.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Moderátor | 2014-02-01 20:10:59

    Moderálási elveink miatt törölve.

    Czanik Sanyi (1178)

    2014-02-03 13:02:40

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-11-02 18:36:03

    Szia Gyuri 1975! Koszonom a válaszod,így már bátrabban neki merek
    fogni a javításnak.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-11-01 20:05:39

    Szeretném megkérdezni hogyan kell megjavítani a diferenciazárat a T25-on.
    A padló alatt a mukodteto karnál nem találtam hibát.A hibát a hátsó hídban
    gondolom. Mindennemu segítséget elolre is koszonok.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-10-24 20:10:58

    Az 5611-es traktor nem rendelkezik eredeti állapotban 540/1000
    váltóval. Ezeknén a traktoroknál csak 540-es fordulat van a
    kardántengelyen. Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-10-20 18:56:10

    Válasz #1069. hozzászólásra
    A Z5611-es motorján nincs hely a vízmelegítore.Ha valakinek nem
    gyári eredeti motorja van akkor ez lehetséges,mivel az újabb tipusoknál
    ez lehetséges. Az eredeti 5611-es motorján van még dekompresszor is
    / ki lehet vele gyújtásnál kapcsolni a kipufogó szelepeket, így a motort
    konnyebb át forgatni/.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-27 22:05:09

    Szia porci86!
    Nekem hátul 140cm,elul 145cm
    a Vlagyi szélessége.200cm
    sorkozokben nincs problémám ha a tovek egyenesek.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-26 21:50:30

    Szia pinotnoir 777!
    Ha nekem saját részre kellene választani akkor én
    Zetor 6245-ost választanék.Mi ezt a tipust kb.20 ha
    szoloben tobb éven keresztul,minden nagyobb probléma
    nélkul használjuk a TSZ-ben.Kérdd ki tobb ember
    véleményét,hogy jól tudjál donteni.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-26 21:37:32

    Szia parragi!
    A kolléga feltett képei jók,és a megoldás is jó.Ami nálam máskép van:a szervó munkahengeren van otkozo,
    csak egy hidr.szivattyú van/az eredeti/,hidr.olajra sincs kulon tartály.Az eredeti kormányrúdba van beépítve
    a szervó.De kellett új hidr.elosztó,mivel az eredeti
    nem bírta a sorbakapcsolást /szivárgott belole az olaj/.
    Sorbakapcsolás:tartály,hidr.szivattyú,hidr.elosztó,
    /innen csovek a hidr.hengerre illetve a kulso hidr.csatlakozókra/,szervó kormány/innen csovek a szervó
    munkahengerre/,tartály.Képeket a hétvévén megpóbálok feltenni ha a srácok hazajonnek.Telefonon szivesen adok
    információt/+421903741165/.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-26 21:37:25

    Szia parragi!
    A kolléga feltett képei jók,és a megoldás is jó.Ami nálam máskép van:a szervó munkahengeren van otkozo,
    csak egy hidr.szivattyú van/az eredeti/,hidr.olajra sincs kulon tartály.Az eredeti kormányrúdba van beépítve
    a szervó.De kellett új hidr.elosztó,mivel az eredeti
    nem bírta a sorbakapcsolást /szivárgott belole az olaj/.
    Sorbakapcsolás:tartály,hidr.szivattyú,hidr.elosztó,
    /innen csovek a hidr.hengerre illetve a kulso hidr.csatlakozókra/,szervó kormány/innen csovek a szervó
    munkahengerre/,tartály.Képeket a hétvévén megpóbálok feltenni ha a srácok hazajonnek.Telefonon szivesen adok
    információt/+421903741165/.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-23 21:26:15

    Szia parragi!
    Az én T25-om át van alakítva szervóra.Szervót,munkahengert a német E281-es silózóból
    raktuk rá.Kellett új hidraulikus elosztó,mivel az orginál átengedte az olajat,így nem felelt meg. Az átépítés így valósult meg.Maradt az eredeti olajszivattyú,a szervó meg a hidraulikus elosztó sorba
    vannak kapcsolva.Az eredeti kormányrúd meg van rovidítve
    és erre van rászerelve a szervó.Az eredeti olajelosztó a helyén maradt, az új meg a ball sárvédon kapott helyet.A munkahenger utkozovel van ellátva, így kizárt a
    kerekek túl kicsavarása.Ha további infók érdekelnek
    szivesen segítek,esetleg telefonon is/+421903741165/.
    Amúgy maximálisan meg vagyok vele elégedve.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-22 21:29:19

    Sziasztok! Nekem is menet kozben gyakran kellett emelgetnem a hidraulikát.Mivel most szervókormányt
    szereltunk a traktorra,és ki kellett cserélni a hid-
    raulikus elosztót/nem bírta a sorba kapcsolásnál a
    nyomást-csurgott az olaj belole/ így a problémám is megoldódott,annak ellenére,hogy a munkahengeren picit
    látni olajat, nem enged, nem sullyed a munkagép.
    Kicsit hiányzik z úszó funkció,de ez nem annyira
    vészes.
    De lenne egy kérdsem is, hogyan mukodik a "mélységhatároló".
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-22 21:02:55

    Szia Myrrdin!
    Legtobbszor lehet a munkahenger,de lehet az elosztó is.
    Ha ilyen problémád van akkor menetkozben érdemes a helyzet funkciót használni.Ilyenkor a hidraulika visszaemel ha az ezkoz megsullyed.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-11 20:57:25

    Szia Sk Laci!
    Igen,Kiskér falu ma Léva város egyik része.
    T.Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-10 21:47:42

    Sziasztok!
    Van Esztergomhoz kozel két maszek is akik tudnak Zetorra
    alkatrészt beszerezni.Az egyik Nagysallóban /Tekovské
    Lužany/a másik Orosszkán /Pohronsky Ruskov/ kozségben van.Mind a ketto beszél magyarul.Ha valakit érdekel tudok telefonszámot adni.Nekem sokszor segítettek.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-04-06 22:06:13

    Szia Gerimur!
    Milyen hidraulikus csovet tettél fel,újat vagy használtat? Volt rá példánk,hogy a használt csonél a cso
    belseje a szívásnál elvált a kulso résztol,és így
    leszukítette a cso belsejét vagy majdnem teljesen elzárta.Így természetesen kevesebb olaj jut az olajpumpába és alig mukodik a rendszer.
    Továbbá a cso felszerelésénél nem vált e le egy pici
    gumidarab a cso belsejébol, ami az elosztószelepe alá
    kerulve elengedi az olajnyomást a tartályba vissza.
    Roviden ennyit.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-30 17:19:14


    Kellemes húsvéti unnepeket kivánok minden kedves
    kollegának,sok szeretettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-27 20:58:53

    Szia Krisz_B!
    Emeld fel az elso tengely úgy,hogy mind a két kerék a levegoben legyen.Kézzel forgasd át az elso kerekeket.
    meg kell vizsgálni a kerék áttételeket,difit,kardánt.
    Jó még leengedni az elejébol az olajat is,és meggyozodni nincs e valami tormelek benne.Vigyázni kell ne hogy a hang a sebváltóról átmenjen az elso tengelyre a kardánon keresztul.Nehéz így jó diagnózist mondani.
    Roviden ennyit.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-19 12:44:55

    Válasz #13092. hozzászólásra
    Szia Pakesz!
    A stiftet vissza lehet utni,de nem biztos hogy ismét nem jon ki.Jobb újat ,feszesebbet bele utni,vagy
    valahogy lebiztositani kicsúszás ellen.Ha más nincs
    megfelel kirnerrel megpontozni.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-18 19:06:55

    Szia Pakesz!
    Nekem amikor a sonka csavarok meglazultak az volt a hiba,hogy hiányzott egy stift a másik meg ki volt
    csúszva. Azóta hogy kicseréltem a stifteket nincs
    problémám a csavarok meglazulásával.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-17 20:30:56

    Szia Imre63!
    A kar az ullés alatt a regulácció karja.Elulre téve ez az ero reguláció,szántásnál van legtobbszor használva,
    ha valami okból megemelkedik a szántásnál az ellenállás
    akkor az ekét megemeli addig még az ellenállás meg nem
    szunik.Fuggoleges állásban ez a kevert reguláció.Ez az
    ero és a helyzet reguláció keveréke.Ha hára van a kar
    ez a helyzet reguláció,ezt pl.permetezonél használjuk
    ilyenkor a beállított helyzetbol ha a permetezo leenged
    valami okból akkor a hidraulika visszaemel.Jó ezt az
    úton is használni nem kell félni,hogy a szerszám
    felszántsa az útat.Roviden ennyit.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-14 21:04:46

    Tisztelt T25-os kollégák!
    Szeretném megkérdezni,hogy hol és milyen árban vannak
    nálatok szollooltványok eladásra.Ami a fajtát illeti úgy
    Sárgamuskotály,Muller Turgau és esetleg valami piros
    jonne számításba.Én tavaly Kékfrankost vettem idehaza
    /Szlovákia/ 1e/to.Nem vagyok az ilyen dolgokban járatos,
    ezért írok mert a jovoben úgy néz ki hogy megpróbálkozok
    egy pici terulet kiultetésével.Csak hobbi szinten foglalkozom szolomuveléssel úgy 0,4-0,5ha-ral.
    Már alakul a T25-om szervója. A munkahenger már font van,az orbitrol is lassan felkerul,utánna jon a bekotés
    és remélem jól fog mukodni.Ha bevállik akkor majd írok
    róla.Segítségeteket elolre is koszonom.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-02 19:34:14

    Tisztelt kollégák!
    Nyolc éve méhészkedek rakodókaptárakkal,keret méret fent
    46cm,lent 42cm,és a teljes magasság 27cm /ez Szlovákiában a B kaptárméret/.Mivel hátgerinc problé-
    máim vannak szeretnék áttérni a fekvokaptárra.Szeretném
    megkérdezni mennyi keretet lehetne elhelyezni az ilyen
    keretbol a fekvokaptárban.A méhek életkorulményeire mennyire hat a kaptárméret?Továbbá szeretném megkérdezni
    mik azok a teendok a fekvokaptárknál amit a rakodóknán nem kell csinálni.Válaszukat elolre is koszonom.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-02 18:58:38

    Szia Viktor 12045!
    Ha a kartercsovon csopog a víz lehet az is,hogy a huvelyeken lévo gumigyurok picit átengednek.Volt olyan esetunk,hogy a felfekvo feluletek ki kivoltak rágva a
    koróziótól és így probléma volt a tomítéssel. Szoktunk itt használni tomíto pasztát.A kompresszió hiánya lehet
    probléma a szelepeknél illetve a gyuruknél.Olajos huto víz:Mivel az olajnyomás nagyobb a hutovíznyomásnál így az olaj kerul a vízbe.Lehet ez a hengehejnél,hemgerfejpakolásnál illetve az olajhutonél.
    Az olajhutot ki lehet próbálni úgy,hogy az olajhutot vízbe tesszuk és kompresszorral levegot nyomunk bele.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-01 21:04:14


    Szia oregszem!
    A Z16145-nél illetve z osszes ebbe a csoportba tartozó
    traktornak a szervójának kulon olajtartálya van a
    sebváltótól.A seb.váltó olaj megy a hidraulikába
    illetve a nyomatékváltóba,hátsó kardán meghajtásra és
    az elsokerék meghajtásra.A seb.váltóba sebváltó olajat
    /PP90/ a szervóba hidraulikus olajat /OTH/ használunk.
    Nem vagyok biztos benne, de azt hiszem nem mehet seb.v.
    olaj a szervóba. Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-03-01 20:52:56


    Szia Zetor.joci!
    Meg kell nézni az olaszintet az adagolóban de foleg a
    regulátorban. Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-02-12 21:28:19

    Válasz #4045. hozzászólásra

    Szia! A felezo tobbnyire akkor szokott vacakolni ha nincs helyesen használva.Be kell tartani a békáról a
    nyúlra való átváltásnál a megfelelo fordulatot,hogy
    meg legyen a kello olajnyomás a lamellák osszenyomásához. Ami a furgeséget illeti lehet ez azzal is,hogy kissebbek a kerekek a Z12145-en.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-02-11 19:03:36

    Válasz #4025. hozzászólásra

    Szia! Nekunk a TSZ-ben kb.15éve van 4drb. Z12145-be beépítve
    turbo motor.Pici odafigyeléssel a traktoros részérol,
    nem tudom azt mondani,hgy problémánk lett volna a kuplunggal illetve a sebváltóval.A jovo héten jonn be a
    muhelybe egy Z16145 a sebváltóra,kiváncsi vagyok milyen átalakítási lehetoségek elhetségesek a gyorsaságra.
    Ennél a traktoál vagy 20 éve cseréltunk a difiben
    tányér-korte kerék párost s picit gyorsabb lett a traktor.Sajnos a fog.kerekeken a fogak számát nem tudom.
    Sok esetben a sebváltó-motor problémák nem azétr vannak
    mert a Zetor ilyen vagy olyan,hanem sok esetben a javítások alkalmával nem orginál alkatrészek vannak beépítve,.....L. ...K. ...stb.Tisztelem a kulfoldi
    márkákat de mivel Zetoros vagyok 40 éve így már az is
    maradok. Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-02-07 19:52:46

    Sziasztok!
    A Z12145-ben turbo motor van,a sebességek sorrendje az eredeti szerint 1,2,4,3.Megcseréltuk az állandó áttételek fog.kerekeit így az alsótengely gyorsabban forog.Ezzel az 1-es és 2-es gyorsabb. Az oreg 4-es
    az-az új 3-as.Mivel az oreg 3-as kerekei megvannak cserélve-gyorsba így gyorsabb lessz az új 4-es. Ezzel a
    megodássaal az osszes seb.fokozat meg van gyorsítva,
    és a seb.fokozatok kozotti kulombség így-amúgy
    megmaradt.1drb.tengely fogaskerékkel és 1drb.folso fogaskereket kellett beszerezni.Pici koszorulés,reszelés
    és egy kevés esztergálás és meg is volt a szukséges
    anyag.A gyorsaság a fuvarozásnál elony,de nem szabad
    megfellledkezni arról,hogy a megállás mindig nehezebb
    a nagyobb sebességnél.A Z8011 seb.váltóját is simán át lehet csinálni,a Z16145-ét az nem tudom. T. Kiskér

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-02-06 21:24:07


    Tisztelt Zetorosok!
    Tavaly volt szó a Z12145os traktor sebváltójának az
    átalakításáról,hogy a traktor nagyobb sebességet
    érhessen el.Elvégeztunk ilyen átalakítást most vagyunk
    az országuti próbánál.Az eredmény nagyon igéretes.
    A talajmuvelésnél nem tudjuk milyen eredményeket
    kapunk majd.Ennyit elozetesbe.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-01-27 12:16:16


    Szeretném megkérdezni hogyan lehet legeggyszerubben védekezni a molylepkék és a hangyák ellen?
    Koszonettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2013-01-01 18:40:32


    BUÉK minden kedves T25-os tulajdonosnak sok szeretettel
    Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-11-16 19:23:18

    Sziasztok!
    Ahogy olvasom az írásokat, totál osszekeveredik bennem
    minden a tengelykapcsolóval kapcsolatban.Nekem T25-os
    trakim van, amin egy baloldali pedál van és ha kinyomom
    akkor a traki is megáll meg a kardántegely is le áll
    forogni.Így kell ennek lenni,illetve van e más megoldás?
    Jobb lenne ha a pedál kinyomásánál a kardántengely
    forgása nem állna le.Koszonom a választ.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-11-15 21:57:09

    Szia Árpy!
    Ahogy nézem a széthúzott traktorodról a képet valamit nem értek.Miért van ketto kinyomócsapágy illetve két tengely/vékonyabb tengely és csotengely/.A Zetor5611
    traktoromnál tudom hogy miért van ez így,de a T25 traktornál hogyan van ez.Segítséged elolre is koszonom .
    Szia Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-11-15 21:41:10

    Szia Peku
    Sok minden lehet.Megnézném az adagolópumpa kuplungját
    /ez egy henger alakú alkatrész amiben belul bordák vannak,az egyik borda szélesebb/nem e hibás.Az
    adagolópumpán van egy fogaskerékre hasonlító kuplung rész,ez meg van számokkal jelolve motorok szerint.
    A Z5611-nél 2-4 jelolésnek kellene lenni.Vigyázni kell,hogy a porlasztón /alatt/ csak egy tomítés legyen/ha tobb van nem ér ki a porlasztó eleget a hengerfejbol és így nem lessz tokéletes porlasztás.Ha a szelepek nagyon be vannak sullyedve ekkor kisebb feluleten áramlik a levego a motorba és ez is eloidézhet fustolést.Sokszor elofordult,hogy az alkatrészek csak szemre voltak egyformák de valójában
    más motorba tartoztak.
    Szia Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-11-15 21:20:12

    Szia "fero O"!
    Milyen motor fordulatnál terhelés alatt teszed át nyúlra?
    Ha nincs meg az adott fordulat akkor kisebb az olajnyomás /a vezérlo korben/ és így nem mukodhet rendesen a nyomatékváltó.A nyúlnál olajnyomással
    kivan oldva a szalagfék és egyidejuleg osszekapcsolva
    a kuplungtárcsák a nyomatékváltóbaan.
    Az olajpumpa ami a nyomatékváltót látja el olajjal,
    egyben az elsomeghaajtás bekapcsolását is látja el,
    és csak akkor lehet kicserélni ha traktor szét van húzva három darabba.
    Szia Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-11-03 17:53:30

    Szia kávé !
    Nem ismerem a T25 sebváltóját,de "iratlan"szabály
    ha cserélunk fogaskereket azért mert hiányos a fogazat
    jó dolog a párját az-az a másik fogaskereket is
    kicserélni.Nekem is kidobálja a terepfokozatott,
    én rám is kb.ilyen probléma vár.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-11-02 19:06:40

    Sziasztok!
    Érdekelne bovebben az obitrol kormánymu a T25-re.
    A téli pihenésre terveztem a kormánymu átalakítását saját elképzelés szerint orbitrolosra.Az alkatrészeket
    egy kelet német szecskázóból /E 281/szereltem ki.Ha volna elfogadható áron orginál kormánymu akkor inkább
    azt szeretném felszerelni mint odahaza butykolt valamit.
    Az információt elolre is koszonom. Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-31 18:45:33

    Szia V-941!
    Kérdésedre most pontosan nem tudok választ adni,
    de mihelyt jovohét elején bemegyek a munkahelyemre
    megnézem egy traktoron,hogy hogyan vannak ezek a
    betuk illetve szavak.Ami a hidraulika állítgatását
    illeti mi ezt nem szoktuk csinálni.Ha valami probléma
    adódott vagy meghibásodás tortént akkor ezt szerviz
    segítségével szoktuk megoldani.Nagyon ritkán van problémánk a hidraulikával és ezét is nem sikerult nagyobb tapasztalatra szert tennunk a javításal kapcsolatban.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-30 19:46:25

    Szia Márk!
    Maximálisan egyetértek veled,de mindenfajta megoldásban
    van kisebb-nagyobb, ilyen-olyan rizikó.Egy probléma
    megoldására nagyonsokszor tobb jó megoldás van.Ilyen
    esetben szabadutat szoktam adni annak aki az adott
    problémát orvosolja.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-30 19:31:49

    Sziasztok!
    A Zetor 7245 és a hozzá hasonló tipusoknál a magasnyomás
    gázolajpumpa és a kipufogókonyok kozott van egy fagydugóra hasonlító dugó amit ha kiveszunk akkor ide
    be lehet szerelni a vízmelegítot 220 V-ra.Úgy szoktuk megoldni azoknál a traktoronál amik mindennap mennek,
    hogy egy idozitos villanyórára rákapcsoljuk este a vezetéket és reggel pl.4órakkor bekapcsol az óra és
    munkakezdésre elo van melegítve a motor.Saját tapasztalatból mondom jó dolog, teherautónál,rakodónál
    és autóbusznál is használtuk.Tisztelettel.Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-30 19:05:22

    Szia Pakesz!
    Nem akarok okoskodni,de én lefixelném a hidraulikus
    karok fol-le mozgását.Utánna a hidr.hengerbe vezeto
    csoveket megszakítanám ahova gyors csatlakozókat
    szerelnék.Így keletkezne egy másik kulso hidr. kor
    amit lehetne a hólapát mukoggtetésére használni.
    Ennyit rovden,nem tudom mennyire voltam értheto.
    Ha a hólapát lekerul akkor a hidr.henger bekotése is
    gyors csatlakozóval lenne visszakotve.A kevés hely
    lehet probléma,de a fém csovek nyugottan helyettesíthetok gumicsovekkel,így konnyebb a bekotés.
    Bal kar mukodtetné a hólapátot és a jobb pedig a
    billenos locsit.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-29 20:58:48

    Szia V-941!
    Megpróbálom kicsit pontosabban leírni az egyes pozíciókat.
    P-pl.fuggesztett mutrágyaszórónál a hidraulika valami okból leereszt akkor reguláció automatikusan mindjárt
    visszaemeli a beállított magasságba.
    S-pl.szántásnál ha megno a talaj ellenállása akkor a
    reguláció feljebb emeli az ekét,hogy a motor ne legyen
    túlterhelve.
    P-S ez az elobbi két reguláció keveréke.
    T-pl.olyan szerszámnál ahol van elol mélységállító kerék
    /ezek a féligfuggesztett gépek/.Itt a gépet nem felemeljuk,hanem csak megemeljuk,így a gép súlyát átvisszuk a traktor hátsókerekeire és ezzel csokken a
    csúszás/kiporgés/.Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-29 20:31:49

    Szia Kamionos!
    A Z6245 kardan-hidraulkakapcsolása pontosan úgy van
    ahogy azt Koppány Vezér leírta.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-27 22:31:51

    Sziasztok!
    A Z7745 traktor nagyon kevésben kulombozik a Z6245-tol.
    A 7745 motorjában 102mm-es dugók vannak, még a 6245-ben
    100mm-esek a dugók.Természetesen a teljesítmény így kisebb.Tudomásom szerint a kerekek mérete is kissebb a
    6245-nél.Ha további infók kellenek akkor utánnanézek.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-27 22:22:35


    Sziasztok!
    A Zetor50 Super,a hatvanas évek eleje traktora.
    Nagyon jó,megbízható masina,még ma is bizonyos helyeken megálja a helyét.Az ido haladtával újabb,modernebb
    traktorok vannak.Akinek van még,nevárjon csodákat
    ettol a veterántól,inkább ha teheti ápolja és oruljon
    neki.És ha mód van rá kulombféle rendezvényeken,
    felvonulásokon mutassa meg az ifjúságnak.
    Tisztelettel Kiskér.

  • Ugrás a témához » Kiskér | 2012-10-27 22:07:13


    Sziasztok!
    A Z12145,Z16145 stb.hidraulika ontvény karjának 4
    fokozata van:
    S-ero reguláció /szántásnál/
    M-ero-helyzet reguláció
    P-helyzet reguláció /fuggesztett szerszámnál/
    T-nyomás reguláció ez olyan csúszásgátló szeruség
    /Nem emeli fel a hidraulika a gépet csak megemeli,
    így a gép súlyával le vannak terhelve a hátsó
    kerekek./
    Gyosan ennyi jutott az eszembe.Tisztelettel Kiskér.

[bezárás x]