Fórum
- Rövidtárcsák új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Grubber új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Zöldítés, öko-célterület: 2015-ös SAPS (?) alaptámogatások új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- EB7 - EB8 Pótkocsi új
- CLAAS MEDION-310 kombájnok új
Cikkajánló

Innováció nélkül kiszolgáltatottabbak a gazdák
A magyar mezőgazdaság is csak akkor lehet ellenálló, ha hosszú távon fektet az...
Üdv!Egy kérdésem lenne: Tudja valaki az YB 1006-6t PERKINS motor porlasztójának a nyitó nyomását?
Előzmény: Zoli39 #855 hozzászólása
Üdv!Meg oldódott a jeladó probléma?Ha még aktuális,nekem van 2 db,csak az fém házas.
Előzmény: Törpe #595 hozzászólása
Köszönöm, az információt.
Üdv!Valaki meg tudná mondani,a 105-ös CLAAS véglehajtásának áttételi arányát?
Előzmény: 44claasgarantos #8212 hozzászólása
Üdv!Végül is mi a baj azzal az IFA motorral?
Előzmény: medikus #8203 hozzászólása
Attól,hogy hiányzik egy fázis, még tölt,csak,ha komolyabb terhelést kap akkor nem tud elegendő áramot biztosítani a generátor.
Előzmény: Koszi. #8196 hozzászólása
Üdv!A generátornak el kellene bírnia a klímát még maximális teljesítménnyel is.Mi bemértük az áramfelvételét,és 10-A alatt volt,igaz nekem csak 1 ventilátor van rajta.Nem hiányzik egy fázis a generátorból?
Előzmény: szoltán #8193 hozzászólása
Az előző kérdéshez:Hogyan van bekötve,az egyik akkumulátorhoz?
Előzmény: Koszi. #8192 hozzászólása
Melyik akkumulátorról van levéve az áram?
Előzmény: MIHI10045 #8188 hozzászólása
Üdv!Ha 12-v os a klíma ,és csak az egyik akkumulátorról van áram alá helyezve,akkor tud ilyen jelenséget okozni.A sorba kapcsolt akkumulátorok közül a generátor mindig azt tölti amelyikben magasabb a töltöttségi szint.Ha az egyikről veszed le az áramot,az lassan lemerül, a másik pedig túl töltődik.Ezért nem indul a gép ha működik a klíma.Az én gépemen is ez volt a baj Ezt egy áramátalakító beépítésével küszöböltem ki.
Előzmény: jaminka #49820 hozzászólása
Üdv!A szivattyú meghajtó fogaskereket vedd le és nézd meg nem nyírta e el a reteszt.
Előzmény: medikus #3843 hozzászólása
A kormány orbitot megkerülő vezetékben,van egy elsőbbség szabályozó szelep ami nyomásszabályozó szerepet is betölt.
Előzmény: Wendelke #3845 hozzászólása
Üdv!A ZIL szervó szivattyúja egy szárnylapátos szivattyú,amibe be van építve egy nyomás és szállítási mennyiség határoló szelep.Ezért nem kell külön nyomásszabályozót beépíteni.
Előzmény: dracke #782 hozzászólása
Nekem,van egy 514-es,és egy 525-ös MDW kombájnom.Mindkettő jól dolgozik.
Előzmény: medikus #779 hozzászólása
Attól,még lehet jó!?Én néztem,már olyan gépet amelyik "nem volt rozsdás" 350-km-t utaztam érte,és csak a menekülési útvonalon gondolkodtam de nagyon.Persze az a dícshimnusz ami elhangzott a telefonba,és a feltöltött képek nem azt tükrözték,hogy valójában üzemképtelen a gép.
Előzmény: dracke #777 hozzászólása
Így képeken nem mutat rosszul,de akkor szokta meglepetés érni az embert mikor elmegy megnézni.Az így is látszik,hogy tört már benne a bal féltengely,a keresztirányú talajkopírozás sem működik a "kókány" javítás miatt,és a műszerfalon is van nem odavaló kapcsoló,ami lehet valami plussz dolog de lehet valami szükségmegoldás is.
Előzmény: dracke #773 hozzászólása
Alkatrész minden van hozzá,csak nem mindenhol.Az elektronikát viszont kevesen vállalják javítani,pláne ha a számítógéppel van probléma.
Előzmény: dracke #764 hozzászólása
Üdv!Én ekkora területhez biztosan nem vennék 524-est.Ezt a munkát egy 514-es is kényelmesen elvégzi 3 nap alatt.Igaz az 524-es már jobban fel van szerelve ellenőrző elektronikával,ami nagyon kevés gépen működik.Alkatrész szempontjából,pedig ami nem azonos az 514-esével az árban már kicsit húzósabb.
Előzmény: makákó #166 hozzászólása
Üdv! Az első gumi köpeny mérete:9x24.
Előzmény: kori01 #737 hozzászólása
Üdv!Azért van ott egy pár alkatrész ami megegyezik az 512-514-el.A lánc azonkívül,hogy hosszabb pár szemmel,különbözik még valamiben?
Előzmény: Marti Miklós #2402 hozzászólása
Ami abban a hirdetésben van az nem 1300-as.Ebből az 1300-asból soha nem exportáltak.Ha jól megnézed a képeket akkor látszik,hogy csak az eleje szögletes,és a tank meg a hűtőmaszk tetején végig fut a trapéz,ami az 1300-ason nem volt.
Előzmény: rigás #2398 hozzászólása
Előzmény: dutrancs #2386 hozzászólása
Azt hiszem,én is oda keresem ezt a motort,de nem sok sikerrel.Olyan helyet találtam ahol volt ilyen gép,de nyoma veszett.
Előzmény: Claaastra #2383 hozzászólása
Nagy valószínűséggel igazad van!Mivel csak pár darab készült belőle alkatrész sem volt hozzá,csak ami a széria motorokból stimmelt hozzá.Bár érdekes módon a legyártott pár traktor is szinte majdnem mind el tűnt.
Előzmény: Claaastra #2381 hozzászólása
De nagy valószínűséggel. mindenki ugyanoda keresi!
Előzmény: borda77 (Joe) #2376 hozzászólása
Ezek 1972 körül készültek, de tudomásom szerint csak pár darab.
Előzmény: borda77 (Joe) #2372 hozzászólása
Előzmény: Fiatos Roland #1797 hozzászólása
Üdv!Még ma sincs a környéken nagy kocka bálázó minden gazdaságban.Annak a TSZ-nek pedig soha nem is volt A másik dolog,hogy igaz akkor úgy 20 éves lehettem,de azért meg tudtam különböztetni egy körbálázót az óriás kocka bálázótól!!!!
Előzmény: csoppika #1795 hozzászólása
Igazából,nem a gázolaj mennyisége volt a döntő,hanem az ára!!Ha jól emlékszem,úgy 5-10 ft. között lehetett az ára.
Előzmény: greg #1793 hozzászólása
HESSTON-nal.Kissé furán nézett ki.
Előzmény: greg #1787 hozzászólása
Üdv!A szomszéd gazdaság bálázott T-150.es traktorral.Ez még a 80-as évek elején volt,ilyen gépeik voltak mint ez itt a képeken annyi különbséggel,hogy át voltak építve RÁBA motorosra.
Előzmény: Trakilali #7476 hozzászólása
Üdv!Mikor még 512-esem volt nekem is volt ilyen gondom.Én úgy küszöböltem ki,hogy perforált lemezből magasabb oldalt készítettem a légbeszívókra.ezután nem volt ilyen gond,hogy beszívta a levelet.Az 525-ösre,már gyárilag szereltek ilyen magasított burkolatot.
Előzmény: Norbi94 #47053 hozzászólása
Üdv!Ezt a jelenséget,a közbenső támaszban lévő soklemezes nyomatékhatároló is okozhatja ha még benne van.Mégpedig olyan módon,hogy előre menetben kissé emeli az elejét igy könnyebben megcsúsznak a kerekek,hátra viszont nagyobb terhelést kap az első tengely pláne ha valamit tol maga mögött így nehezebben csúsznak meg a kerekek inkább a nyomaték határoló csúszik meg.
Előzmény: kori01 #734 hozzászólása
Csak azt lehet észrevenni amelyik kitörik a pereméből.Azon látható a repedés.Amelyik belül,tőben törik le azt csak akkor lehet észrevenni mikor kidől a kerék.
Előzmény: kori01 #728 hozzászólása
Mikor vissza engeded a kart kiold a kapcsoló?Nézd meg,hogy nem marad e bekapcsolt helyzetben.
Előzmény: kori01 #725 hozzászólása
Én Baján az AGROMOTIV -nál vettem.Ha jól tudom most is van náluk ez a tengely.Egyébként sok alkatrészük van még 524-hez.
Előzmény: kori01 #726 hozzászólása
Az enyém sima 525-ös.Az 525-H a hidró motoros.
Előzmény: kori01 #720 hozzászólása
Nekem is kellett már cserélni az 525-ben,de ott a borda kopása miatt volt rá szükség.
Előzmény: kori01 #720 hozzászólása
Üdv!Én beszéltem egy 524 tulajdonossal akinek volt ilyen hiba a gépén.Neki a szelelő
is tönkre ment mikor elszabadult a szíjtárcsa.
Előzmény: gabika82 #46395 hozzászólása
Én sem veszem le a fülkét.
Előzmény: gazda001 #46389 hozzászólása
Miért kell a fülkét levenni?
Előzmény: sebi01 #1829 hozzászólása
Üdv!Egy kicsit időigényes volt,hogy pontosan vissza tudjunk emlékezni a történtekre,mert közben felkerestem a gép akkori vezetőjét akivel az eset történt.Sajnos teljesen pontosan egyikünk sem emlékszik rá,hiszen közben el telt 34-év.Ahhoz amit leírtam,hozzá tartozik még,hogy a hidromotor feltöltőszivattyújából kitört a szívócső valami módon akkorát mozdult a szivattyú.Ezek szerint ha nem veszi le azonnal a gázt akkor is megállt volna.Érdekes az idő múlásával egyes dolgokra tisztán emlékszik az ember másik dolgok pedig eltűnnek az emlékekből.A szivattyú törésre ő emlékezett,nekem ez valahogy kimaradt.Arra,hogy a dolog megtörtént igen jól emlékeztünk mindketten,mert nem volt mindennapi.
Előzmény: sebi01 #1827 hozzászólása
Ezt most te onnan nekem nem tudod meg magyarázni,hogy nem így történt ahogy leírtam,mert a saját szememmel láttam,és utána részt vettem a javításban is.A karán törésen kívül pedig semmi más baja nem volt.
Válasz rigás #392 hozzászól


Üdv! Pár éve mi is felújítottunk egy MTZ-50-est,már amennyire engedték felújítani-
Előzmény: sebi01 #1800 hozzászólása
Ez a fülkéből kiszállás igen veszélyes dolog!Még a TSZ-ben történt RÁBA motoros E-516 ossal:Ment a kombájn egész lassú tempóba keresztül az udvaron,és egyszer csak minden előjel nélkül felgyorsult.A gépkezelő csak úgy tudta megállítani,hogy levette a gázt.Mint később kiderült a hiba az volt,hogy a kiskardánnak,ami a hidroszivattyút hajtja le tört az egyik füle,és olyan szerencsétlenül feszült be,hogy félre tolta a szivattyút és rátolta a teljes menetkart. lehetetlen volt visszahúzni.
Előzmény: csoppika #707 hozzászólása
Az 516-osban nem törik el,mert ha jól emlékszem ott 15-mm-rel vastagabb ez a tengely.
Előzmény: kori01 #705 hozzászólása
Magát a tengelyt úgy készíti valaki.Én a kereskedőtől veszem.Kinézetre olyan mint a gyári.Ami gyári tengely volt benne,azon látszik,hogy hőkezelt volt.Az nem is tört el,mi is csak félkörben.Akkor nem esett ki a kerék,mert azt észre vettük.Az 516-osból készültek sem egyformák.amelyiket kívülről is leesztergálják,vagyis elvékonyítják a menesztő részét,az keresztül törik.Annál van esély rá,hogy észreveszem mielőtt teljesen kitörik.A másik variáció,hogy kívül nem esztergálják le,ott kivétel nélkül tőben tört el.Azt nem lehet észrevenni,csak mikor eltörött.
Előzmény: Claaastra #702 hozzászólása
Nekem is 5 soros MFKA asztalom van zúzóval.Ezek a tengelyek valójában nem akkor törnek el teljes keresztmetszetben,mikor ki dől,hanem már korábban el kezd szépen lassan törni.Ez a mostani,már 25mm hosszan rozsdás volt a törés felülete,csak a maradé 4-5 mm volt friss törés.De a többi amelyik tőben tört ott is a tengely közepén egy kb.-30 mm átmérő a friss törés a többi már lehet,hogy évek óta törik.
Előzmény: kori01 #700 hozzászólása
Ezek egy kivételével mind 516-os tengelyből készültek.Egy pedig gyári tengely volt,annak a pereme tört le.Az 9 évig bírta.
Előzmény: hig86 #697 hozzászólása
Ja és csak kukorica asztallal törik.