Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ 1221 traktor új
- Körbálázót, de milyet? új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Búza termény felvásárlási árak új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Poénok új
- Alkatrész új
- Vizszintes tengelyű szárzúzó új
Előzmény: mtz1221 #70478 hozzászólása
a munkahely lefoglal és a szabadidőmben tekergek.
Követem a fórumot :D
A gép zörög csattogg itt ott folyik az olaj de megy :D
Király csapszeget kell cseréljek mert eléggé birkózós az uton tartani...
A zsebkendőnyi kis gazdaság most egyenesbe rakhatott volna mindent itthon, de május 13-án elfagyott az összes alma. 6ha-ról jó ha 1 cefréskáddal szüretelünk :(
Előzmény: JDFERI #70459 hozzászólása
5 éve szolgálatban...
szétnyílt a nyomó cső azért lett most lebontva a burkolat....
ha beszerzel egy ilyen szivattyút szerezz hozzá egy 50-es mtz szívókönyököt, és nem árt megcsinálni a nyomót flexibilisre.
A nyomó ág csatlakozásába ne tegyél O gyűrűt hanem van bele való karmantyú.
Előzmény: prütyi #133 hozzászólása
Szia!
Anno mikor megvettük a marót kaptunk hozzá pár kapát...
De nekem is van pár kapa ami elkopott és cserés. Nézelődök h hol lehet venni...
Előzmény: Mtz 550E #138 hozzászólása
Nos ilyen talajmaróval kezdtem a pályafutást...
Imádtam annak ellenére, hogy nem volt kitérős.
Ahogy áll most úgy ne használd!
Támasztóorsóval állítsd be h ne bukjon hátra.
Így a munkája is szebb lesz a munkaeszköznek.
Azt a picsa lemezt dobd le róla és 4db 20/20-as szögacélt heftelj össze majd azt rakd fel nem dobja el a rögöt és még le is húzza. :D
A videóban egy deszka van fenn, de utána megorovosoltam :D
Na ha valami ez a gép csattog!
de ez 7 éve így megy....
ne félj 2000-es fordulaton tolni neki nagy fordulat kisebb tempó nem harap akkorát és van némi lendülete is a marónak....
Előzmény: kis Zombi #129 hozzászólása
Nekem is úgy csattog néha (ahol kifejezetten száraz és kemény a föld) na mondom most szakad szét... (7 éve ilyen)
2000-es fordulat 1-es fog összeszorít túljutunk rajta....
Összeszakadt a bolgár maró karjában a csap vitte a munkahenger fejét is...
Mire meg lett csinálva jött egy kis eső máris nem volt csattogás :D csak néma marózás és zötyögés a kibejáráskor :D
a Bolgár marónak 1 hátránya van a hajtómű lassítja a kapát 1:0,75 arány van ha jól emlékszem...
Előzmény: csoppika #1686 hozzászólása
Üdv!
Nekem ez a Big-Bag rakó :D
ha úgy van gémet kiveszem tüske be és mehet a bálarakás...
Véletlen valaki nem tudja a cikkszámát a toronyszervóba szerelt difizár jeladó helyére szerelhető vakdugónak? Amivel a fogaslécet lehet hézagolni, elvileg az 50-es MTZ-n olyan van felszerelve ugyebár ott taposós körmös difi van.
Köszönöm!
Előzmény: colizoli #65151 hozzászólása
ismerősnél volt présgép csináltunk formát és kicsit igazítottunk rajta.
Utána ahogy felfogattam kalapáccsal megpüföltem h az összes feszültség kimenjen belőle :D
Előzmény: .Richard. #65139 hozzászólása
Igen homlokrakodó van rajta almát pakol szezonba.
Szerintem még a gyári munkahenger volt rajta. A fogasléc megette a difizár jeladót...
Igyekszem minél kevesebbet tekergetni álló helyzetben hisz ez nem igazi szervó csak rásegítés :D
a seggén rakodáskor van egy kb 500kg-os betonkocka :D
Előzmény: Gumóka #65127 hozzászólása
megmondom őszintén nem emlékszek rá h anno mikor csináltam de azt tudom h mindig megmozgattam a fogaslécet h ne feszüljön.
Most is kb 1mm hézag maradt a jeladó és a fogasléc között.
találkozott már valaki olyannal, hogy a szervórásegítéses kormánynak a munkahengere eltört?
Valamint a difizár jeladó 1/3-a elkopott? :O
Tegnapi almapakolás javítással kezdődött új difizár jeladó, mert nem lehetett kapni az 50-esnek a vakoló hézagolóját... Valamint mivel a munkahenger amúgy is ette az O gyűrűket kapott új munkahengert és fogaslécet... Mező közepén nem a legizgalmasabb csinálni...
Előzmény: rigás #64425 hozzászólása
Nyomás nem lett mérve sajna nincs nyomásmérőm.
Most legutóbb már karmantyút tettem bele.
Még nem volt időm megbontani, de azt is eltudom képzelni ha kis O gyűrű szakadt ki és nem a karmantyú...
Üdv mindenkinek!
Megint hoztam egy érdekes problémát... :D
Vezérlőkockás toronyszervő felső munkahengerrel.
A probléma a munkahenger eszi az O gyűrűt 2-3 hónapot bír ki. Legutóbb már a dugattyúra 2 karmantyút varázsoltunk rá úgy tűnik eddig bírta.
Nagyon jó nagyon fasza a kormány... de valamiért megeszi a tömítést a munkahenger.
Valakinek valami ötlet?
Előzmény: rigás #64420 hozzászólása
Üdv!
Nem sajnos és olcsóbb megvenni az erősített könyöktengelyt csapágyat és agyat.
A régi normál könyöktengely és agy kibaszott drága...
Előzmény: Maszek Zs #64289 hozzászólása
Úgy tűnik meglett a probléma.
Szemmel nem igazán észrevehető de a nyakas szelep felső része az a kúp kicsit meg volt verődve, meg a rugós rész picit kopottnak tűnt ahogy a 2 darab egymásba csúszik.
ezt vettem bele:
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/952/Hidraulika_eloszto_nyakasszelep_kpl_3_4_es_elosztohoz_szelepes_.html
A szelep felső üllékét nem cseréltem nem volt kedvem kiszerelni a vezértömböt. (Hátha jó lesz :D) mai nap ment fél napot a gép emelgette is a zúzót de a kezem simán elviselte azt a hőt ami a szivattyú nyomóágán keletkezett úgy gondolom jó lett. (pár napja 3-4 óra munka után kb felforrt a fülkében sem lehetett megmaradni...)
Ja és eddig lassan de leengedte a munkagépet most 1 éjszaka alatt szinte semmit nem engedett le.
Gondolom ahogy megkopott a szelep vagy elverődött a szelep teteje nem a megfelelő pozícióban volt és dolgoztatta a szivattyút
Köszönöm az ötleteket a segítséget!
Előzmény: Maszek Zs #64289 hozzászólása
Megnéztem a nyakas szelepet, épnek tűnik..
Összeraktam továbbra is hallatszik h dolgozik alap helyzetben.
az összes csövet végigtapogatva a vezérlő kis vékony csőben nyomás van.
Pedig a visszatérő ágba van bekötve egyenesen.
5 évig nem volt semmi baja.
(A megtekert vékony cső megy bele az erő/helyzet szabályzó visszatérőjébe ami egyesítve volt az antislip visszatérőjével). Ugyebár az a szem most le van vakítva de a csavar körül az olaj gond nélkül tud áramolni.
a flexicsőbe tuti van nyomás mert remeg meg a szivattyútól a fő nyomó cső is remeg máshol nem tapasztalok ilyesmit.
nyakas szelep kopásából lehet ilyesmi probléma mert a szelep oldala ahogy belecsúszik az alsó részbe eléggé kopottasnak tűnt. meg ahogy levettem a fedelet nem jött le magától le kellett húznom olyan volt mintha meg lett volna szorulva...
[kep1]
Előzmény: mtz1221 #64333 hozzászólása
jogos köszönöm!
a tömbben lévő szelep is kerüljön ki gondolom.
lehet csak holnap tudok vele matekolni mert most munka van a gépre szerencsére nem veszélyes a melegedés 8 óra munka után melegszik fel annyira h nem állja az ember keze...
Előzmény: mtz1221 #64318 hozzászólása
Nekem 1 zuhanásgátló van benne visszafelé 4mm átmérőjűre csökken a keresztmetszet. Emeléskor meg teljes teljes keresztmetszetben dolgozik.
Az a gond így ahogy tanulmányozgatom a tömböt h ha nagy teher van a villán 250kg-tól felfelé 600kg (ez volt a max). Tenném lefelé a gémet és úgy ráfeszül az olaj a szelepre h első pillanatban túl nagyot nyitok a tömbön.
Azért is akarom kidobni azt a szelepet hátha ezzel megoldódik a probléma.
ha csak egy ember áll a villára azt nagyon finoman tudom letenni.
Remélem bejön ha nem akkor megcsinálom a joystick-os tömbre a mostanival sorbakötve :D
Előzmény: dagadtmadar #64316 hozzászólása
ez meg a helyzet/erő szabályozó nélküli működéshez:
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/7840/Hidraulika_eloszto_szelepes_80_as_BELARUS.html
Előzmény: colizoli #64315 hozzászólása
Amit linkeltél nem az. A táblán a típus végéről hiányzik a Гг jelzés.
Meg ha a kép igaz a szelep is hiányzik belőle.
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/7842/Hidraulika_eloszto_szelepes_1025_BELARUS.html
Ez már inkább meg kellene nézni a képen látszik h a 2 kihelyezett körnek a szelepje is ott van.
Annyit csináltunk a tömbbel felrakás előtt h a felső deknijét levettük és vékonyan megkentük tömítőpasztával semmi mást.
Én most azon gondolkodok h a rakodó miatt a szelepet kiveszem belőle, hogy a gém leengedésekor ha teher van rajta tudjam finoman kezelni, mert ha teher van rajta úgy ráterhel h a karral nem tudom finoman kezelni. Ha ez így működik talán nem kell joystick :D
Előzmény: colizoli #64304 hozzászólása
Nekem ez van benne...
Bírja a gyűrődést!
kell hozzá az 50-esnek a szívócsöve.
Valamint ajánlott a nyomó ág O gyűrűjét kicserélni normális hidraulika tömítésre nem tudom a méretét de van pont bele való 400 baros. Nekem 2 O gyűrűt vágott szét (a fasza anyagminőség)
Kis okosság ha már cseréled a szivattyút a 2 oldalon lévő 4-4 db csavart ajánlott imbusz fejű csavarra cserélni.
lehet csak nekem volt probléma de a szivattyú szívó és nyomó oldalában a meneteket meg kellett kicsit járatnom menetmetszővel nem bírtam végighajtani a csavarokat kézzel...
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/13431/Hidraulika_szivattyu_rovid_M4_HYDROSILA.html
https://webaruhaz.habi.hu/termekek/1579/Olajcso_50_es_szivo.html
Előzmény: osztro.m #64294 hozzászólása
Ha legközelebb tömböt veszek csak ilyet:
Nagyon fontos h pontosan az legyen az adattábláján ami a képen is látható.
3/1 erő/szabályzó nélküli működés
3/4 erő/szabályzóval való működés
Nekem a 3/4 van benne 6. éve azt hiszem még csak olajpára sincs rajta...
A kollégák segítségével kezdem behatárolni a hibát szerintem a kúpos szelepem lesz gondba lehet valami piszok van benne és mikor nem dolgozik nem nyit eléggé a visszafolyó ág.
Hétvégén szétkapom lehet csak egy takarítás.
Előzmény: moll1983 #64292 hozzászólása
Azzal kezdtem mikor észleltem a problémát.
Előzmény: Maszek Zs #64289 hozzászólása
Ideje tanulni :D
Előzmény: medikus #64288 hozzászólása
akkor ott nem lehet gond? mert minden visszaáll a helyére.
Próbáltam a karokat nagyon finoman mozgatni hátha a kis morgó hang (szivattyú dolgozása) megszűnik és akkor már legalább valami hibabehatárolás lenne...
A nyakas szelepre én is gondoltam. Szerzek bele egyet kipróbálom.
Még az jutott eszembe h a kihelyzett köröknek a szelepe nem szólhat bele a dologba? mert nekem szelepes.
lehet a rakodó sem zuhanna ha teherrel le akarom tenni. 100kg mozgatásáig nincs gond de mondjuk 300kg-nál már odabassza keményen ha le akarom tenni a dolgot...
Ha minden igaz eredeti gyári tömböt szereztem bele anno... nem szeretném eldobni mert még most is kompresszorral fújom le róla a port...
Előzmény: Maszek Zs #64286 hozzászólása
ismerős annyit mondott h valamelyik tolattyú mozdulhatott el amit én házilag nem tudok megoldani... és ezért dolgoztatja folyamatosan a rendszert...
Előzmény: Maszek Zs #64280 hozzászólása
pár éve ki van szerelve a visszafolyó ezt mostanában kezdte csinálni 1 hónapja...
Előzmény: dagadtmadar #64240 hozzászólása
Senkinek semmi ötlet?
Üdvözlet az Uraknak!
Segítségeteket tanácsotokat kérném...
80-as mtz :D a hidraulika olajat lassan de melegíti.
Arra gyanakodtam h az anti-slip meghülyült kiszereltem mert nem nagyon talaj munkázunk nem igazán használom max a reteszelését használtam.
A jelenség nem maradt abba eddig nem hallottam semmi különöset h hangja lett volna tegnap permeteztem kb 6 óra munka után olyan meleg volt a tartály h a kezem nem állta mindezt úgy h a hidraulika nem nagyon volt használva néha néha ráemeltem a permetezőre...
Munka végén alapjáraton a szivattyú felől nagyon csendes kis morgásra figyeltem fel.
Szerintem lassan de valahol dolgozik az olaj.
jól emel meg teszi a dolgát így is de ha még 1x ennyit kellene dolgozni tuti fellökné az olajat.
Milyen hiba lehet? Ismerős azt mondta h használjam mert kiszerelni műhelybe elküldeni javíttatni a tömböt lutri inkább várjak vele míg kibukik és szerezzek be egy tartalék tömböt ha nagy lesz a gebasz úgyis hallani fogom.
Ez a típus van benne. A erő/helyzet szabályzó már régebben le lett kötve így a vezérlő olaj vissza lett vezetve a visszafolyó ágba.
http://www.mtz-traktor-alkatresz.hu/hu/mtz-hidraulika/vezertomb-34--mtz-80-as-gyari.html
Köszönöm a segítséget és tanácsokat már ha valaki találkozott hasonló jelenséggel...
Előzmény: mtz1962 #63843 hozzászólása
tesóm vette a habinál mert betörte a hátsó üveget üveg + hozzá való gumi így kérte ja meg az ékelő szalag.
Előzmény: mtz1962 #63841 hozzászólása
én most csináltam kisfülkés 80-as hátsó ablak
a gumiba beleraktam az üveget vékony kötöződrótot végignyomkodtam a másik nútban és az ékes oldal felé szépen behúztam a keretbe.
Szappanos vízzel érdemes locsolgatni, meg egy kisebb gumikalapács sem árt. na meg min 1 segéd.
https://www.youtube.com/watch?v=1V5qj7IRYVU
Előzmény: atisgyulai #63824 hozzászólása
Rendben megfogadom a tanácsod! köszönöm!
Előzmény: medikus #63822 hozzászólása
Értem!
Megvan hozzá az alkatrész amint az idő engedi összerakom. és a diffi is átalakul.
Az a jelenség a diffi nyomástartó szeleptől lehet, hogy a kockából a tartályba visszatérő olajcső folyamatosan nyomás alatt van? még csak most figyeltem fel rá h van egy kis sziszegő hangja folyamatosan.
a kormány jól működik új a kocka teszi is a dolgát rendesen.
Előzmény: medikus #63819 hozzászólása
rendben! valami rémlett h ütni kell :D
a középső irányítókarból, hogy szoktad kioperálni?
Üdv!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ki hogyan szedi ki az irányítókarokból a 4db gömbfejet? :D
azt tudom ha szerencsém van könnyen kijön, de mi van ha nincs?
hol és hogyan lehet ütni h nehogy sérüljön az öntvény?
Köszönöm!
Előzmény: Sanyee #8647 hozzászólása
Szerintem ez csak rövid időre szól lehet messze van ahová szállítani kellene és nem lenne elég szállító kapacitás az aratás ideje alatt.
Gyorsan "bezsákolják" aztán aratás után elkezdik behordani tárolóba
Előzmény: medikus #63768 hozzászólása
annyira azért nem értek hozzá :D
Előzmény: toth.szilvi #63756 hozzászólása
ne foglalkozz vele lada fesszabályzó és a gond elmúlik!
http://keletiautoalkatresz.hu/lada-alkatresz-elektromos/12663-lada-feszultsegszabalyzo-kuls-besziker.html
Előzmény: vén cigány #63755 hozzászólása
a légfék csatlakozó előtti szelepes csapra gondolok ami elengedi a levegőt elzáráskor
csak google meg a webshopoknál ezen a néven fut
Előzmény: Gabi 07 #63749 hozzászólása
És hogy lehet őket elérni?
Előzmény: Tomi81 #63741 hozzászólása
Hello egy egyszerű levegő elzáró csappal. A helye is megvan h ne legyen útban vékony pneumatikai csővel oldom majd meg a csövezését.
Előzmény: rigás #63739 hozzászólása
Rendben köszönöm!
Üdv! egy kis segítséget szeretnék kérni!
80 MTZ a toronyszervón van a difizár jeladó ki szeretném iktatni és levegősre megcsinálni.
Rémlik valami olyan vakdugó a jeladó helyére ami pozícióban tartja a fogaslécet úgy emlékszem h az 50-es MTZ-nek ilyen van felszerelve, de sajna nem tudom a cikkszámát és nem találom webshopban sem képek alapján.
Valaki esetleg tudna nekem segíteni?
Köszönöm!
Előzmény: csoppika #63716 hozzászólása
Üdv! mi a honlap címe?
4db 27W-os így muzsikál :D
Előzmény: envagyok2 #63574 hozzászólása
Hűtő csurig van öntve?
Ha igen elképzelhető h a hőtágulás miatt keletkező felesleg a túlfolyón távozik.
ha beledolgozna a henger a vízbe az látszana levett kupaknál...
Előzmény: msanyi022 #63564 hozzászólása
Üdv nekem is volt ilyen probléma.
Nekem a féklámpa égett. levettem a csatlakozót és akkor láttam h a csatlakozó pereme belevágott a kábelbe kicsit meg kellett bővíteni azt a részt ahol a kábelközteg bemegy a csatlakozó alá és utána megoldódott a dolog persze a kábelt is újra kelett szigetelni...
Előzmény: msanyi022 #63553 hozzászólása
Kisfülkés 80-asban nyitott ajtóval gallyzúzás közben elég jól hallottam :D
Az akkuja is bírja szóval nem panaszkodom :D
másik előnye mobil nem foglal sok helyet :D
Előzmény: msanyi022 #63551 hozzászólása
Nekem ez a rádió :D
vagy ha kell a telóról bármit IS!
https://www.digitalweb.hu/Hordozhato-hangfalak-Akai-ABTS-22-aktiv-hordozhato
Előzmény: .Richard. #63528 hozzászólása
Orbitozás lenen a cél...
De szerintem itt az anyagminőséggel vannak inkább gondok...
4 évig gond nélkül ment rakodózott stb...
most meg 4 hónapot nem bírt ki...
hátha eljutnék odaáig h átalakítsam és akkor ez a probléma megszűnik meg sok más probléma is...