Gumóka adatlapja

Becenév:Gumóka

Csatlakozott:2006-08-01 21:08:20

Utolsó belépés:2019-08-24 10:47:15

Fórum hozzászólás:265

A felhasználó hirdetései

  • Mélylazítót keresek

    Mélylazítót keresek
    500.000 Ft

    2019. szeptember 15. 20:03AltalajlazítóTolna

    2, vagy 3 késes gyári mélylazítót keresek megvételre. Lehetőleg Dunaföldvár környékén Csak gyári érdekel, Helti, Metalwolf egyenes késsel lenne a legidálisabb....

    phone Telefon: +36309299021

    500.000 Ft

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 21:12:17

    Válasz *** HM *** #83. hozzászólására

    Nálunk a "tesók" szerinted mivel abrakolják a lovaikat?
    Nincs egy darab földjük se, kupeckodnak a lovakkal, mégis tudja miből etetni.
    A ganét meg épp ott hányja ki a határban, ahol sikerül....

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 16:47:02

    Válasz Mézga #4169. hozzászólására

    Helti?
    Helyileg?
    Ár?

    Mondjuk a két késes nekem elég lenne, de a 3 sem akadály, a középsőből lesz tartalék.smile rolleyes

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 16:44:07

    Válasz Mtz 550E #4176. hozzászólására

    4-5 évente szoktak általában, ha szántanak is.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 16:43:27

    Válasz csoppika #4175. hozzászólására

    Akkor nem kell a nagyobb, annak az árából meg tudod,még ezt sokáig használnismile cowboy

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 12:43:45

    Válasz csoppika #4166. hozzászólására

    Na igen, azt kifelejtettem, hogy meghatározza a talajművelési technológia is.

    Nálunk van egy ügyes díszműkovács, Ő csinál felrakóhegesztéseket.
    Saválló elektródával fel lehet hidegen is rakni egyébként, az rugalmasabb mint a keményfém felrakó, a hevítés a jobb beégés miatt lényeges.

    Én savállóval hegesztettem a hengerem öntvény tagjának küllőit is, mélygyököléssel több soron persze, az mondjuk bírja.

    De egy gázperzselő is lehet megoldás smile biggrin

    De én éves használat mellett rászánnám az új kést, használat előtt felrakózva.
    A váz adott, a gép bevált, ha meg nagyobbra kipótolod is ugyanannyi kiadásod lesz kb. csak lesz egy nagyobb lazítód. 25 ha környékére elég ekkora is, meg nincs kínozva a traki sem, ezt legalább kényelmesen viszi.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 10:11:35

    Válasz csoppika #4163. hozzászólására

    Keményfém felrakó elektródával és egy jó inverterrel a kopás otthon is javítható.
    Igaz nem olcsó egy doboz elektróda sem, egy használható inverter is 70 ezer környéke, de ezt bármi más hegesztésre is tudod használni, meg ekevasat is lehet felrakni stb.
    Persze ha nagyon kopott a kés, nem éri meg, hiszen kerülhet annyiba a javítás, mint maga az új kés ára.

    Utána kell érdeklődni. Úgy is a kés állapota dönt, lehet olcsóbban feljavítják, de az nem garancia arra, hogy hosszútávon tartós lesz.

    Én úgy gondolkodom, hogy kevés a területem, a lazító meg nem kell évente. Ezért egy új nem biztos, hogy megérné nekem. 50 hekire simán vennék egyébként.

    Viszont, ha meg a másik oldalt nézem, a bérmunka felét sajáttal kispórolom, illetve a lazítás szükségessége könnyebb szántást és jobb terméshozamot eredményez. Ami többletvetétel, tehát most ott tartok, hogy ha nem lesz 1 hónapon belül egy jó gyári a háznál, megkeresem a metalwolfot, gondolok egy merészet. Géderlak nekem nincs messze.
    Tehát jelenleg nem tudom, melyik ujjam harapjam meg smile whistling

    A Te esetedben én rászánnám a kés árát, legyen új és azt használat előtt felrakni keményfémmel.
    Amivel meg kipótolnád egy új árát, abból meglenne ez is, ami már adott.
    De ez területfüggő, mert ebből jön az, mennyit használod évre levetítve.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 09:18:30

    Válasz csoppika #4160. hozzászólására

    568E+fa a két késes metalwolf hengerrel viszonteladónál.
    Mondjuk nem kapkodok, gabonatarló zöldítve lett, tavaszi megy majd bele, de lassan itt a tél, jó lenne előtte lazítani, aztán az idő meg fogy, hadználtpiacon meg a jót nem igen árulják, azt a keveset meg hamar viszik, vagy nagyon messze van.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 09:12:34

    Válasz csoppika #4160. hozzászólására

    Megmondom őszintén nem is nézek újat. Nekem 25 ha van csak. Arra meg nem biztos megérné egy újat venni.
    Apróba hirdet a metalwolf, a 2 késes hengerrel asszem 560 körül van áfásan.

    Pénteken találtam egy fasza jympát nem messze, tegnap szüretiztünk, mára elvitték.

    Leták lenne még a szomszéd faluba, de azt senki nem ajánlja.
    A heltit meg a metalwolfot többen is ajánlották, jympa meg nagyfaternak volt újonnan, azt tudom milyen.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-22 08:34:53

    Jómúltkori lazítós érdeklődésembe azt hiszem itt jelezte valaki, hogy van egy eladó heltije, amire jelentkeztem is, csak közben összevarrták a kezem, mostanra meg már nem tudom ki volt az...
    Ha esetleg nem adta még el, jelentkezzen, megnézném.

    Nincs a piacon egy normális...smile unsure

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-20 23:20:51

    Válasz Diesel Tibor #4520. hozzászólására

    A kutyaoltáson kívül nem jön másért hála égnek. Még kicsik voltak a cocák, akkor oltotta le őket.

    De gondolom én, van a kis hazánkban jóismerettségű tehetős sertéstelep tulajdonos, ott biztos minden megfelelő.
    Sarcolja a kicsit, a háztájit is, így amit eddig magadnak termeltél odafigyeléssel, nem nagyüzemi körülmények között, az nem lesz, helyette vedd a boltba a betegség miatt drágított húst, aminek a származásáról gőzöd sincs, cserébe tömöd a nagy zsebét, Te meg még abból a kevésből is,többletkiadásra kényszerülsz ezáltal.
    Ki van ez találva.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-20 14:34:36

    Válasz broll79 #4505. hozzászólására

    Tehát hordozóként majdnem bármilyen más állat tudja vinni.

    Ebben az esetben én mondjuk a megelőzésre fordítanám inkább az energiát, mint telepeket leölni, amikről aztán kiderül, hogy nem is fertőzöttek.

    Persze nehezebb a vadállományt kezelni, a legyeket meg méginkább, de ebbe megint vastagon benne van a gazdaságpolitika is. Szerintem.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-20 11:36:08

    Erre én is kíváncsi leszek.
    Nekem tavasz óta csendben hízik 2 az ólban. Mondjuk én minden új háziállat betelepítése előtt gázpörkölővel kiégetem az ólat, meg meszelem...
    Ezek még az udvart sem látták.
    De ide akkor hogyan jut be a betegség?

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-19 16:04:01

    Válasz bandigh #18175. hozzászólására

    Mint laikus, gondolom ezek az élőlények is szaporodnak.
    Na ehhez kellenek adott feltételek. A jó talajállapothoz szükséges a megfelelő levegő-víz háztartás is, gondolom ez kell a benne lakó élőlényeknek is, ezáltal jön képbe a talajművelés. Szántás stb.

    Ez valami olyasmi lehet, mint a kukoricának egy ekézés, egy jó esővel felér.

    Nincs szerintem baj a különböző tápanyagok kijuttatásával sem, hiszen a npvény által felhasznált anyagot pótolni kell, csak sokan átesnek ilyenkor a ló túloldalára, mert azt hiszik a több jobb.
    Néha a kevesebb, több.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-19 12:00:37

    Válasz ..MZ/X.. #80. hozzászólására

    Macska van, de mindre nem győz rá.
    Parafinos kocka van dobozba kitéve a kutya, macska miatt, nem látok mozgást.
    Okos egyébként a patesz, mert raktároz, tehát a zselépárnát elviszi, egy beleeszik, ha az megdöglik, a többi hozzá se nyúl. Nekem a pinyóból 1 éjjel eltüntették a két doboznyit, utána mondták, hogy nem jó...
    Pedig hogy örültem neki smile lol

    Most kitömtem amit találtam lyukat, aztán vettem 2 csomag füstpatront.
    Reggelre a malacok fogtak egyet, mivel lakberendezők is, az önetető sarkán volt, szerintem rátették, bár elég viseltes volt.
    Bár az utolsót pusztítanák ki.
    A szomszédokkal van igazán baj ilyen téren, én meg nem győzöm írtanismile hammer

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-17 14:14:26

    Válasz szantofold22 #2587. hozzászólására

    Itt sem volt akkor eső, ahogy máshol sem az országban.
    A búzát mindenszentek után vetettem még, porszáraz földbe. Addig vártam esőre, ami nem lett.
    Homokos földbe vetettem a lucernát.
    Meleg az volt bőven.
    Én a gyomosodás miatt a kora őszi vetést preferálom.
    Az idén is lett vetve több kissebb parcella. Pénteken éppen, meg tegnap még a maradék.
    Mondjuk vetés előtt jutott 40 mm eső, szántva már megvolt. Ezért vártunk vele eddig.
    Remélem ez is beválik.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-17 11:09:56

    Válasz szantofold22 #2584. hozzászólására

    Szeptember 19.-én vetettük tavaly.
    A tavaszi első kaszálás derékig érő volt.
    Semmi baja nem lett, így meg gaz sem volt benne.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-16 21:59:25

    Válasz R Sándor #8156. hozzászólására

    108 sl naprában évente szokott.
    Semmi mást nem csináltunk, gyerünk be, telefon a bentieknek, hogy készenlétben legyenek, aztán locsoltuk vízzel.
    A ferde alatt és,felett le a takarókat, járatáskor csak úgy hányta a dob a ferdére a parazsat.

    Pedig mi mindig lemezeltük a dobot, meg cseréltük a kosarat is kukoricához, napraforgó aratás előtt.
    Lerakódik az az olajos por, surlódástól könnyen izzik.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-15 20:09:45

    Üdv.!
    Patkányok ellen járható út a fagyállós búza/kukorica?
    A mérget nem eszi ki a dobozból.
    Van takarmány is, mellette 2 ól, ez egy melléképület, illetve a takarmányosból megy le a pince.
    A baj az, hogy a pince felett van a takarmányos, a pincelépcsőket már szétfúrták, meg a takarmányos alatt végig, tavaly 2 köb földet hordtam fel a pincéből, de már a bejáratot is kifúrták.
    Illetve mindkét oldali szomszédom hanyag, ott csak atombomba segítene.
    15 éve kb az udvarba nem csinálnak semmit, hát még a kertbe... Ott jó a tanya nekik, nálam meg van kaja...

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-13 13:19:34

    Válasz adamfree #587. hozzászólására

    A vezess.hu és egyéb közlekedési portálok szavát azért ne vedd készpénznek...smile cowboy

    Egy a lényeg, lassújárműhöz nincs rendelve súlykorlát, csupán a vontató jármű forgalmijában megengedett maximális össztömeg a lényeges, hogy azt ne lépd túl.

    Nincs ebből vita szerintem, "beszélgetünk".

    De ez egyébként lerágott csont, közösségi portálon is mindig valaki feldobja a témát havonta, aztán ott is akad pro-kontra.

    De Te is, mint hivatásos, nem kell figyelembe vegyed, hiszen van E kategóriád, tehát nincs efelől korlátozásod.

    Akinek pedig van, tehát "Úrvezető", Ő a lassújárművével vontathat pótkocsit a forgalmija szerint.
    Ennyi a lényeg.smile thumbup

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-13 11:56:00

    Válasz adamfree #578. hozzászólására

    11 éve én is hivatásos vagyok főállásban.
    De B kategórián belül a lassú járműhöz nincs hozzárendelve vontatmányként súlykorlát, csupán a forgalmiban meghatározott maximális össztömeget nem lehet túllépni. Ez mondjuk mindenhol igaz.

    Kár ezen rugózni, B-vel lassújárművel lehet akkora pótkocsit vontatni, mint a forgalmiban megengedett össztömeg.
    Annak idején én is így használtam, míg nem lett E kategóriám.
    Ebben az időben volt egy nem saját hibás balesetem is, lassújármű+lassújárműnek vizsgáztatott Ifa 8 tonnás pótkocsi kombóval. Rendőrségi eljárás során sem merült fel az, hogy én jogtalanul közlekedtem.
    T van korlátozva max. 750 kg össztömegig, tehát vontatóval nem húzható pótkocsi lényegében, csak utánfutó.
    Ehhez kell egy T kat. Vagy C+E, a B+E-ben nem vagyok biztos, ennek nem jártam utána, nekem ugye a C+E adott volt, előtte jártam utána a B-nek lassújárműhöz rendelt viszonyának, mert ugye Hivatásosom akkor még nem volt, papámnak meg volt lassújármű és vontató is.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-10 14:14:35

    B kategóriával egy lassújárműből és a hozzákapcsolt vontató jármű forgalmijában megengedett maximális össztömmegű pótkocsi vontatható.
    Fekete rendszámos, tehát mezőgazdasági vontatóval B kategóriával csak könnyűpótkocsi, max 750 kg össztömeg vontatható. Efelett kell a T kategória minimum, ha vontatóval nagyobb pótkocsit szeretnénk vontatni.
    Tehát.
    B vel lehet lassújárművel nehézpótkocsit vontatni, viszont maximum 1 darabot.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-04 20:42:43

    Válasz atisgyulai #23710. hozzászólására

    Nálunk is van ilyen.
    Nem találni a naprasort, egyöntetű erdő.
    Aztán bőven van benne parlagfű.

    A kombájnosnak élmény lesz.

    A probléma az, hogy nekem a földem sarkába volt vagy 1 nm parlagfű talán, én már kaptam "gazdatárstól" szóbelit.

    Csak nálam annyi volt a külömbség, hogy 3 hétig gipszbe volt a kezem...

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-03 21:51:28

    Válasz csferri #65131. hozzászólására

    Végülis meglett a rajz, majdnem jól emlékeztem smile surrendersmile lol

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-03 21:23:23

    Válasz csferri #65128. hozzászólására

    Az a nagy lesz az szerintem, mert arra tutira emlékszem, hogy egy darab profilból meg két ekevasból csináltunk hozzá "kulcsot", mert a tényleges villáskulccsal nem tudtuk meglazítani...

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-03 21:21:32

    Válasz Gumóka #65125. hozzászólására

    De ha emlékem nem csal, azt az alsó csavart kitekerve (vagy másikat) van még mögötte egy olyan szűrősor, mint a régieknél a hidraulika.
    A korongosra gondolok.

    De mióta papám meghalt én csak messziről láttam 1025-öst, Ő újonnan vette 15 éve.
    Halványak az emlékeim.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-03 21:17:55

    Válasz dagadtmadar #65123. hozzászólására

    A difi jeladója alatt volt hézagoló?
    Lehet azért törött el, mert nem volt foghézag, mivel a fogaslécet azzal hézagolod, így az lehet a kopásra is válasz.
    Foghézag nélkül feszülhetett.
    Én látatlanba erre tudok gondolni.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-03 21:15:33

    Válasz csferri #65122. hozzászólására

    A 1025-nél a jobbos,keréknél a centrifugálszűrő környékén valahol alul, asszem a szűrőtől a gép eleje felé van egy négyzetfejű, vagy 4 lapos (ki, hogy hívja) csavar.
    Elvileg az a leeresztője.
    Mondjuk ez 10 éves emlékem.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-09-01 16:05:48

    Válasz szg2 #63592. hozzászólására

    Van a karchernek egy sárga löttye, ami mondjuk tényleg jó. Nekem a festéket is megmarta a trakin, csak vigyázni kell vele, gumikesztyű nélkül nekem 2 nap után hámlott a bőr a kezemről.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-30 22:39:45

    Válasz medikus #65109. hozzászólására

    Bizony nem. Viszont ez úgy van megoldva, hogy ahol a két hídközép van összecsavarozva, oda van felfogatva a konzol egyik vége, ami ebből adódóan, a hídközép mintájára készült. A másik fele ugyanez a bilincses a bal oldalra kilógatva. Viszont a két bilincs, az 15-ös lemez, a kettőt összekötő sík is.
    Azért rendesen hegesztve nem mondom azt, hogy nem tartós, de ugye nem gyári.
    Az említett hibaforrás fennáll, de szerintem így is túlméretezett konzolon függ.

    Ha most ennek a töréséből indulok ki, bizony láttam már olyat is, hogy a reduktorházon lévő irányítokar csavarjai szakadtak ketté az illesztőstifttel együtt. Az sem jobb, viszont ott nincs mutogatás a házi alakításra sem.

    Ez az orbit egyébként is olyan melyik ujjamat harapjam meg szindróma, hiszen ha orbitozható közepes hagyományos kormányművet épít át a gazda, az sem gyári.

    A másik meg az, ahány vizsgabázis, annyi szokás.
    A magyar gépjármű vizsgarendszerben és a közlekedésfelügyeletben is az a legnagyobb probléma, hogy akiknek ténylegesen ismerni és alkalmazni kéne a szabályokat, sokszor Ők sem tudják értelmezni. Mert néhol van benne akkora katyvasz, hogy az életbe nem hámozza ki senki.

    A következő meg pénz kérdése, ha akar, megbuktat bármiért is, ha meg üres a zsebe, tartja a markát.

    Mert tisztában vannak azzal, hogy Ők sem tudnak mindent, hiába vizsgabiztos, mi meg még úgy se, aztán ezért nem fogunk pereskedni.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-30 22:12:43

    Válasz juhostt1 #65106. hozzászólására

    Igen, ez a munkahenger bakjának a konzolja, felénk is van ilyen "házi" megoldás, egyébként ott már sok éve működik.
    Műszakin viszont bukós.
    De szakik már kezdenek ráállni arra, hogy legyártatják a bakot a gyári mintájára, ezt felhegesztik a hídtokra, csiszolva, festve ember meg nem mondja, hogy az utólagos. Mondjuk én ezt szakműhelyben láttam.

    Nekem sem orbitozható a közepe, de én az utóbbit választom, műszakis a gép.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-28 21:01:24

    Válasz Maszek Zs #4257. hozzászólására

    A kék papír az a tevékenységi engedély, a cemt meg esetleg az adr fehér és laminálják is a jobb vizsgabázisokon.
    Tehát más kék papír nincs. Hologrammcsíkós, azon a rendszám és a tevékenységi engedélyszám szerepel
    (AF, vagy KAF kezdetű)
    Azt tutira tudom, hogy a 7,5 alatt megszűnt a mentesség. A mezőgazdasági szállítás, ha jól tudom 50 km volt régen, ezt változtatták 100-ra, de tudtommal ehhez is kell igazolás, mint régen 7,5 alatt a saját számláshoz.
    De holnap kikeresem a kisokosban, vagy megkérdezem a tanácsadónkat pontosan, meg azt is,ténylegesen kinek kell a kék papír, mert van, ami már nekem is homályos.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-27 21:00:59

    Válasz endypapa #4249. hozzászólására

    A kék papír a tevékenységi engedély lenne.
    Arra figyelj, hogy nincs már tachográfmentesség saját számlás áruszállítás esetén 7,5 tonnáig.
    Ha igazolni tudod, hogy mezőgazdaságban használod a telephelyed 100km-es körzetében mezőgazdasági szállítás esetén tudsz mentes lenni.
    Ha jól emlékszem, régen foglalkoztam ezzel, nem tudom, változott e.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-26 23:23:59

    Válasz medikus #65023. hozzászólására

    Ja, bocs még az elsőhídnál tartunk.
    Ezt benéztem...smile surrender

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-26 23:22:42

    Válasz medikus #65023. hozzászólására

    Gyári levehető egyébként, nem tud vele mit kezdeni, ha én vettem egy nagyobbat.
    Aztán hány ilyen traktor van az országban, ami 16 tonna körül vizsgázott.
    5 év alatt cserélhetek 2 lámpát is, az is látszik a képen, ha E jelzett nem foglalkozik vele.

    Vagy ez olyan, hogy én vittem a személyautóm lemezfelnin, meg alun is vizsgáztatni. Mindkettő gyári. Soha nem szóltak érte.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-26 23:17:46

    Válasz ..MZ/X.. #65026. hozzászólására

    Köszönöm!
    Új, sosem használt vonófej, ezzel nem lesz gond.
    A forgalmi értelemszerűen cserés.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-26 20:20:14

    Válasz medikus #65021. hozzászólására

    Akkor gondolom hatóságira kell vinni.

    Na, most kérdés, nekem 10 tonna vontatás van beírva ('77-es kisfülkés) ehhez megkaptam a gyári vonófejét, amit most nagyobbra cseréltem, mert ami volt hozzá, kissebb gumibakos mint a többi és tengelye is kissebb átmérőjű. Ez hibás volt, bakot nem kapni hozzá és ferde volt a tengelye.

    Van 22 tonnás új vonófejem, emlékeim szerint a 80-82-esek 16-18 tonna vontatásra bejegyezhetőek.

    Ehhez nekem hatóságira kell vigyem, vagy normál vizsgán is tudnak ebben segíteni?

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-26 13:36:38

    Válasz osztro.m #65019. hozzászólására

    Üdv.!
    Én átépített 82-est vettem. Megoldható, nekem bele van írva a forgalmiba az összkerékhajtás.
    A menetét viszont én sem tudom, az átépítést nem én csináltam.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-23 07:48:22

    Válasz roli555 #11398. hozzászólására

    Viszont van Bugyin egy fuvarozó, akinek van a pótkocsi végén hurkázó.
    Bár akkor meg kell venni kb. 25 tonnát, de azt le tudja tenni hurkába.
    Szatmári-transport, világoszöld szerelvényekkel.
    Onnan tudom, jöttek hozzánk is rakodni.

    Ahol én dolgozom, ott a nedves kukoricatörkölyt wdgs-nek hívják, de már tervszerűen nincs gyártás, csak üzemzavar esetén.
    Inkább tolja a ddgs-t.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-18 20:40:30

    Ha van valaki Solt környékén, vagy jártok arra.
    Dunaegyházi bekötőnél hofmann szervíz.
    A régi munkahelyemen onnan vettünk használt gumit, akkor 30-ért adták. Igaz ennek 5 éve már.
    Egyébként vágnak, futóznak is, a futózott sem rossz.
    Illetve ahol most dolgozom, ott van 4 nyerges szerelvény, mi csak a gyár két telephelye között mozgunk.
    A pótkocsikra mindig új gumi kerül, Dunlop erősített, a,telephely miatt sokat vannak forgatva a pótok, egy új gumi fél év, meg nekünk az ADR miatt előbb van cserélve.

    Tehát fél évente dobáljuk le párban őket. Nem öreg gumik, csak kopottak.

    385/65 22,5 a méret.

    Ha esetleg érdekel valakit ezeket még futózbi, de vágni is érdemes lenne.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-18 14:50:58

    Válasz kori01 #455. hozzászólására

    Ha végre eljutok odáig és elkészül, megmondomsmile biggrin

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-18 14:49:12

    Válasz adamka0523 #64936. hozzászólására

    Elvileg nekem azt mondták, hogy az orsó végén lévő anyát úgy húzzam meg, hogy balra kitekert kormánynál 5mm-t jöjjön ki a dugattyú a tömbből.
    Tehát egyenes kormánynál kézzel koppra, majd segítsen valaki, tekerje ki balra a kormányt, tartsa ott, ameddig beállítod az értéket. Nekem így jó lett.
    A tömböt én addig a fedél nélkül fixáltam a csavarokkal, hogy az orsó ne tolja ki.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-17 23:18:06

    Válasz mtz1221 #64926. hozzászólására

    Rámérek, mert mostmár aztán belekavarodtam, hogy hova is tettük az elejét...
    smile surrender
    De köszönöm!

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-16 23:36:09

    Válasz mtz1221 #64922. hozzászólására

    Azzal kezdtük, mivel gömbcsuklók lettek először cserélve, így kellett állítani.
    Fejből már nem tudom mennyi lett a széttartás, de akkor csaljunk még rajta kijebb?

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-16 23:33:04

    Válasz mtz1221 #451. hozzászólására

    Az alkytonnak pont ez a lényege, mint a hammeritenak, hogy nem kell alápepecselni.
    Lecsiszolod, hogy a laza leesen,meg legyen egy tapadófelület, nitrosronggyal áttörlöd, aztán ámen, mehet a festék és kész.
    Alapozásnál plusz 1 művelet, na meg azt is illik átcsiszolni. Plusz idő, plusz munka, plusz pénz.
    Ezért jó az alkyton.
    A kalapácslakkját láttam ismerősnél, az drótkefével átdörgölte a kerítést, rákente, aztán máig áll pedig jó pár éve pingálta már.


    Jó persze, ahány ház, annyi szokás.

    Én egy 6,5-es mbpt akarok átkenni, mert a festése ramaty, majd elválik milyen lesz.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-16 22:35:12

    Válasz .Richard. #64918. hozzászólására

    Én is éjszakás voltam a melóba, azért esett le másodjára smile cowboy
    Valamit ki kell rá találni, mert ez így nem jó. Orbitozni lenne jó, csak nekem hídközepet is cserélni kéne, mert szeretném azért 5 évente levizsgáztatni a gépet...
    Így, egy orbitozás 3 kiló és abba még nem számoltam bele azt, ha már szét van szedve a híd, akkor hátha ott is van cserés alkatrész...

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-16 13:36:25

    Válasz Gergő80 #64910. hozzászólására

    Csinálnék én kihúzót, csak kéne valami jó kiindulási alap.
    Ha meg nem lesz, majd kigondolom valahogy, csak az első gyorsabb lenne.
    A roncsolásos megoldást csak végszükség esetén szeretném alkalmazni.
    Azért köszönöm!
    Vagy így, vagy úgy, de kell rá megoldás.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-16 13:32:39

    Válasz .Richard. #64906. hozzászólására

    Egyébként ha a hézagolókat kiveszem, akkor a foghézagnak csökkennie kéne, nem?
    Mivel a lécet rátolom az ívre, ergo jobban összeszorítom őket, tehát csökken a kettő közti "holtjáték".
    Magát a kormányholtjátkot ugye a csigánál állítom az excenteres persellyel, nekem ez 3/4-en rá van húzva jelenleg, de én még mindig soknak érzem a holtjátékot.
    Mondjuk kormányozható rendesen, haladni is lehet vele, gödrökben sem mindig rázza be, attól függ, hogy esik bele.
    Viszont, ha meg is,rázza kicsit, egy pillanatra elengedem a kormányt, beáll, mint a szög, aztán haladok tovább...
    Totójáték ez, nekem legalábbis, bár mtzn nőttem fel, de eddig még ehhez nem volt szerencsém, még élt a nagyfater, Ő vágta a témát, de már sajnos nem tud segíteni.

    Csak már a felgyújtás szélén állok, 10 nap múlva meg lejár a műszaki ...

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-16 13:02:05

    2x2,5 literben tudtam alkytont venni, 24 ezer körül volt azt hiszem.
    Az Alkyton lényegében a hamerrite olcsóbb változata.
    Még nem fújtam fel, tapasztalatok alapján vettem. Elvileg nem kell rá külön alapozó, jól előkészített felületre festhető, ez volt a cél, hiszen az alapozó is költség.
    Viszont 2K-val fújtúnk bányateherautó platót, az alá 2 rétegben kapott rücsialapozót is, így meglepően tartós 6 év után is, pedig jut rá igénybevétel.
    Mondjuk az a 17 köbös billenőplató 50 ezer körül jött ki 5-5 liter alapozó-festékkel+ az edző és a higító, mindez kedvezménnyel, számla nélkül.

    Nekem, ha az Alkyton beválik, akkor azt mondom, egy mezőgazdasági eszközre felesleges a 2k+ az alapozó, ha közel olyan minőséget ad az alkyton és még kevesebb munka is van vele, hiszen egyben alapoz is.
    Nekem autófényező ismerős ajánlotta, ez az Ő véleménye is.

    A trinátot meg a többi csiribiri festéket nem szabad megvenni, olcsó húsnak híg a leve, sajnos nem tartós én már beleestem ebbe a hibába.

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-16 06:14:50

    Válasz .Richard. #64906. hozzászólására

    Köszi!smile biggrin
    Kezdetileg a gyári könyv alapján kezdtem a hézagolást. Olvastam ilyen problémáról, ahol a lemezek kivételével megszűnt a szitálás, így teszt jelleggel próbáltam én is.
    Eredetileg 3 pár hézagolással 2 0,2-es és 1 0,5-ös hézagolóval vettem át, akkor most megpróbálok totózni rajta ismét egyet.
    Mindig tanul az ember, vagy segítséggel jön rá, hogy eltolta...smile whistling

  • Ugrás a témához » Gumóka | 2019-08-16 02:53:58

    Üdv.!
    Látom szóba került a kormányszitálás.
    Nos, 82-es, új gömbfejek, kerékösszetartás a helyén, kormányoszlopba minden mechanikus alkatrész cserélve, rásegitőmunkahenger is felújítva.
    A szervójával nincs baj, de random egy-egy gödörbe beszitál.
    Próbaképpen kivettem a hézagolókat is a difikapcsolótól, nem változott.
    Egyébként kb. 50 üzemóra alatt rommá vált ilyen téren, mikor megvettem hibátlan volt. Felújtás után bíztatóan jó lett, aztán megint kezdte, csak most nem annyira vészes.
    Szeleptömböt ezért nem is cseréltem.
    Kaptam már tanácsot, a fáradt, vagy törött rugó miatt, illetve a reduktorházban lévő hüvelyek kopásából adódó hibaforrásra is.
    Az eleje egyébként rugózik, bár nekem kevésnek tűnik másikhoz képest. Mondjuk itt 280 kg az orrsúly.
    Próbáltam emelőn rángatni a lehajtásokat, nem tapasztaltam semmit igazán.
    2 elsőrugót már vettem, mert folyik az eleje, azzal együtt cserélném.
    Kérdésem, hha esetleg hüvelyt kell cseréljek, arra van e valami jó praktika esetleg kihúzószerszám valakinél, amit le tudnék másolni?smile surrender

[bezárás x]