Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Rövidtárcsák új
- Szója termesztése új
- Árpa termesztése új
- Agrártámogatások kifizetése új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Epertermelés új
- Deutz Fahr traktorok új
Előzmény: prjricsi #602 hozzászólása
Szia,
Egyrészt nézzétek meg a kormányzás választó szelepet, a gép bal hátuljánál van, a vezérlő tömb mellett, 2 mágnes van rajta.
Másrészt nézzétek meg a hátsó kormány munkahengeren lévő sensort is.
Előzmény: zeppelinzm15 #598 hozzászólása
Igen, ennek az oka az, hogy az eszközfelvevő teleje magasabban van az Uniraknál.
Ezzel nem tudsz mit csinálni, csak átalakíttatni a kanalat. :(
Előzmény: Mark VanHaanen #590 hozzászólása
Szia,
Mindenképpen olyan márkát válassz, aminek van alkatrész és szerviz háttere. A Bobcatnek mindíg is lesz ilyenje, nyugodtan válaszhatod.
Van 1-2 neves gyártmány, amihez elég macerás alkatrészt keríteni, típust nem szeretnék ide írni...
Előzmény: ivonycsaba #591 hozzászólása
Szia, az a villogás a lényeg, az a hibakód.
Tudni kellene, hogy pontosan mit villog.
Előzmény: atis76 #581 hozzászólása
Szia,
Ez motorhibát jelent. Leállás előtt csipognia is kell, akkor kiír egy hibakódot, az kellene, hogy tudjak segíteni.
Előzmény: Nekem-8 #583 hozzászólása
Szia,
Küld el a gép 9 jegyű alvázszámát, alkatrész rajzokkal tudok neked segíteni, az is sokat számít.
Előzmény: Kgabor73 #577 hozzászólása
Előzmény: ersom #576 hozzászólása
Így néz ki a pedál mechanizmusod.
Amiket sokan cserének:
30-as csati
4-es persely
34-es fej
28-as csati
26-os fej
Előzmény: Kgabor73 #573 hozzászólása
Persze az is lehet, hogy a pedál mechanizmus ki van kopva. Ha adsz alvázszámot küldök rajzot is neked.
Előzmény: ersom #572 hozzászólása
Szia, van a gépnek egy 9 jegyű alvázszáma (szériaszáma, azt add meg nekem.
Előzmény: Nabu #570 hozzászólása
Ezen kívül van a vezérlőtömbön 2 mágnes a tolattyúk végén,egyik a gémemelésé, a másik a kanálbillentésé.
Fontos kérdés, hogy dob-e hibakódot a gép, elvileg kellene, a ledek villogása a hibakód, ha azt megmondod talán tudok segíteni.
Előzmény: David1969 #567 hozzászólása
Szia,
Gyári Bobcat gumi 25.000 Ft + ÁFA :)
Előzmény: Gyury #560 hozzászólása
Ez több mindentől lehet.
Lehet mágnes hiba is, lehet ülésszenzor vagy kartámasz szenzor, lehet egyszerű kontakthiba vagy végső esetben akár computer baj is.
Ezt látni kell...
Előzmény: adam002 #556 hozzászólása
Szia,
A láncház alján (hátul) kell lennie egy gumidugónak, benne egy fém dugó, ott tudod leengedni. Vagy lecsavarozod a láncház tetején lévő fedelet és kipumpálod, amelyik szimpatikusabb. :)
A láncház elején van egy hernyócsavar egy félcolos négyzetes lyukkal, az a nívócsavarja.
A hidraulikát vagy kinyomatod elöl a segédhidraulika csatlakozón, vagy keresel egy legalsó hidraulika csövet a gépen ahol "kifolyatod". Összesen kb. 70 liter kell.
Előzmény: adam002 #552 hozzászólása
Hogy alkatrészt hol érdemes venni? Csak hivatalos forrásból. Lehet, hogy máshol kicsit olcsóbb (nem jellemző), de pl. nálunk garancia is van. Most nem szeretnék belemenni az öntömjenzésbe, de hidd el, mi mint hivatalos képviselet pl. vissza tudjuk cserélni (és küldeni) a félrerendelt alkatrészt, mások nem feltétlenül. Keress meg és segítek ha tudok: kocsis@dmker.hu
Előzmény: adam002 #553 hozzászólása
Szia,
A benyilazott jel a hidraulika HŐMÉRSÉKLET-et mutatja, azaz magas.
Ennek is több oka lehet.
- Van elég olaj a hidraulika rendszerben?
- Mikor cserélted utoljára? 1000 üzemóránként le KELL cserélni. HA spórolni akarsz, akkor végszükség esetén belemehet a láncházba is a régi hidraulika olaj, de jobb, ha mindenhol cseréled 1000-ként, a motorban persze szigorúan 250-ként!!!
- Nincs elkoszolódva a hűtőd kívülről? Tisztítsd meg, de NE használj magasnyomású mosót, mert a lamellákat elgörbítheted.
Előzmény: adam002 #550 hozzászólása
Szia,
Pontosan milyen lámpák világítanak? Mi van a piktogrammon?
A kartámasz szenzor összeköttetésben van a hidraulikával, amikor felhajtod a kart (vagy csak úgy érzékeli), akkor a vezérlőtömb közepén lévő mágnes zárja a tömböt, ilyenkor sem gémemelés, sem kanálbillentés nincs. Lehet csak a kartámasz szenzor hibája is.
Előzmény: Nekem-8 #547 hozzászólása
Szia, a kérdés egyszerre könnyű és nehéz.
GYÁRILAG a gép 46-os hidraulika olajjal van feltöltve, DE a Bobcatesek 90%-a motorolajat használ mindenhol. Ennek több előnye is van. Egyrészt nem tudsz rossz olajat önteni rossz helyre (láttam már hidraulika olajat a motorban...), másrészt a motorolaj kicsit vastagabb, a kopott hidraulika rendszer esetén nem annyira várható olajfolyás sem. De ha véletlenül hidraulika olaj van benne, és ráöntöd a motorolajat, akkor be fog habosodni. Ajánlom, hogy első körben vegyél mintát a tartályból, keverj hozzá motorolajat, rázd fel és nézd meg behabosodik-e. 80%-ban biztos vagyok benne, hogy motorolaj lesz a hidraulikádban.
Előzmény: wolf37 #546 hozzászólása
Szia,
ezt több minden okozhatja. Lehet rossz a fékmágnes is, lehet, egy egyszerű kontakt hiba a rámenő vezetékben (piros-fekete-fehér kábelek).
De okozhatja a kartámasz szenzor hibája is, egy bukkanónál úgy érzékeli, hogy felnyitod, ezért beejti a mágnest.
Előzmény: antikaloz #540 hozzászólása
Szia,
Használt gép behozatala olyan, mint a használt autóé. Vagy bejön vagy nem. Vagy jót veszel vagy hulladékot. Attól, hogy kintről hozod be, még nem biztos, hogy tuti a gép.
Olcsóbb? Lehet, de számold ki, mindenképpen ki kell menned, megnézni, kipróbálni, esetleg 1-2 napot kint aludni, ha több gépet is meg akarsz nézni. És ha pár nap után bedöglik egy drága alkatrész? Egy itthoni kereskedő esetleg megoldja fél vagy teljes gariban, mert nem akar ügyfelet veszteni. Ugyanezt kintről behozott gép esetén nem biztos, hogy meg tudod oldani.
Én már találkoztam olyan behozott géppel, ami nem az volt, amint ami rá volt írva...
Olyan is volt, hogy valaki leütötte interneten, nem ment ki megnézni személyesen, hanem látatlanban utalt és beszállíttatta. A hengerfej az ülésre volt téve, hiányos volt gép, és bár a gyártmány Bobcat volt, más típust kapott, ami persze számára csak akkor derült ki, amikor alkatrészt akart rendelni.
Előzmény: schfrenki1 #542 hozzászólása
Szia,
Alvázszám kellene.
Alkatrészenként szinte minden rendelhető hozzá, de kérdés, hogy megéri-e.
Előzmény: Tomi22 #538 hozzászólása
http://dmker.hu/bobcat/-b11-gyari-bobcat-hidraulikaolaj-5l
:)
Előzmény: prantner96 #536 hozzászólása
Ez védett, a Bobcat is csak dealereknek adja ki.
Próbálj meg guglizni, hátha megtalálod.
Előzmény: Pici #532 hozzászólása
Igen, ez csak szimmering probléma lesz. Pár ezer forintból megúszod, magad is meg tudod csinálni.
Előzmény: VGA #528 hozzászólása
Kellene minden adat a hidromotor adattáblájáról.
Nem ígérem, de lehet, hogy tudok segíteni.
Előzmény: David1969 #525 hozzászólása
Persze, GLS-el is tudom küldeni, az 900 Ft + ÁFA, nem nagy tétel.
Mi a baj a géppel?
Előzmény: David1969 #523 hozzászólása
Szia,
Nálam kapsz.
Küld el emailen az alvázszámodat és azonnal mondom az árat.
A címem: kocsis@dmker.hu
Találomra kiválasztottam egy 553 szériát:
hidraulika szűrő gyári 10.000 + ÁFA, utángyártottban a fele.
Hidraulika olajnyomás jeladó 13.900 + ÁFA, van raktáron.
De ahogy mondtam, kell az alvázszám a pontos beazonosításhoz.
Sziasztok,
A héten Construma kiállítás van a BNV területén (Hungexpo).
Ha valaki vasárnap kint lesz, szeretettel várom, keressétek a Bobcat standot, DMKER Kft.
Keressétek Gábort... :)
C szabad terület, C/15A stand.
Előzmény: #491 hozzászólása
Az A pavilonban volt, a 303C standon.
Pedig volt kint egy teleszkópos gép és egy homlokrakodó is.
Voltatok kint a kiállításon?
Meglátogattátok a Bobcat standot?
Mi volt a tapasztalatotok a kiállításról?
Előzmény: #479 hozzászólása
Pedig nincs gond az egy munkahengeres kivitellel.
Ha nem szereti a pedálost, akkor tud venni SJC (joystickos) kivitelt is. Én speciel jobban szeretem a pedálost, dehát izlések és pofonok különbözőek.
A hegesztett gémnek nincs köze ehhez, vagy sokat használtak kalapácsot, vagy egyszerűen túlterhelték.
Az, hogy oldalra billen a gém, az szintén nem géphiba (bármelyik típusról is van szó, nem csak Bobcat). Ott a gépkezelővel kellene kicsit elbeszélgetni egyrészt a rendeltetésszerű használatról, másrészt a gépek karbantartásáról... :) :)
Előzmény: #477 hozzászólása
Pedig nem rossz az S160.
Mennyiért adnák?
Üzemóra?
Állapot?
Előzmény: #471 hozzászólása
Hello,
Én csak egy alkatrészes vagyok, ezzel kapcsolatban a szervizvezetőnket kellene hívni, mert Ő ossza be a munkát, és Ő tudja, mely napokon ki van bent.
Csatlós Krisztián
+36-30-553-3524
Előzmény: #468 hozzászólása
Akkor ez első munkalámpáid még négyzet alakúak, ugye?
Akkor kinyitod a motortér ajtót, és a jobb oldalon megtalálod.
Két fekete kocka műanyag teteje is van, alatta 1-1 zöld kis tömitéssel.
Előzmény: #467 hozzászólása
Alvázszám kellene a pontos árhoz.
D1005 vagy D1105 motor van benne?
Kimondottan javítószett nem létezik, sokan a tömszelencét szokták cserélni.
Az ára 10 és 20 ezer között van (nettó).
Új vízpumpa nettó 70-90 között (alvázszám függő).
Előzmény: #463 hozzászólása
Gémemelés és kanálbillentés megy, vagy az sem?
A szivattyú megkapja a hajtást?
(van a motor és a szivattyú között egy dupla Hardy tárcsa).
Előzmény: #462 hozzászólása
Lemaradt a melléklet, megpróbálom megint:
Előzmény: #461 hozzászólása
Többminden is okozhatja.
Előtte jó volt? Miért újítottad fel? Lassú volt a gép, vagy más akkor sem ment?
Csöveket nem kötötted el?
Nézd meg ezt a képet.
Amikor lehajtod a biztonsági kart, akkor a kar megnyomja a 20-as fehér kockát, ami egy mechanikában folytatódik.
Lenyomja teljesen a kockát? Nincs elkopva?
Mechanika működik?
Előzmény: #451 hozzászólása
Az, hogy egy munkahengeres az nem jelent semmit, ne az alapján döntsetek.
A Bobcatben egy elnyűhetetlen Kubota motor van, az alkatrész ellátása megoldott, sokan is tudják szerelni.
Nyilván az ár valahol tükrözi a minőséget is, 2 MFt áron nem fogsz kapni 500 üzemórás gépet, de jó ár/érték aránnyal rendelkezik, nincs sok baj velük.
Mit értesz az alatt, hogy lassú vagy hangos a hidraulika? Mihez képest lassú? A menetelés vagy a munkafunkciók?
Nyilván meg kellene nézni az olaj szintet is, illetve 1000 üzemóránként lecserélni az olajat benne (ezt sokan elbagatellizálják), valamint a szűrőket is.
Én speciel karos/pedálos párti vagyok, én nem vennék joystickost, dehát ízlések és pofonok...
Előzmény: #449 hozzászólása
Hitachi nem rossz márka, de inkább az Excavator fronton jó.
Ha kis homlokrakodót keresel, akkor én a Bobcatet ajánlom.
Mennyi lenne a max összeg, amit rá tudsz szánni?
Előzmény: #437 hozzászólása
Szia,
CAPACITIES
Cooling System 2.25 Gals. (8.5 L.)
Engine Oil W/Filter5.4 Qts.( 5,1L)
Fuel Tank10.0 Gals. (38 L.)
Hydraulic Reservoir2.3 Gals. (8,7 L)
Hydraulic/Hydrostatic System with Reservoir 4.8 Gals. (18,2 L)
Chaincase Reservoir4.0 Gals. (15L)
Előzmény: #433 hozzászólása
Nem rossz választás a Bobcat, ha pl. rakodni is akarsz.
De ha csak hótolásra akarod tényleg használni, akkor azért el kell gondolkozni.
Keress meg a kocsis@dmker.hu címen, és kapsz jó árat új Bobcatre.
Arra nagyon vigyázz, hogy ne vegyél akárkinél új gépet.
Garancia CSAK a hivatalos képviselettől vásárolt gépen van.
Tudnék mesélni érdekes dolgokat máshol vásárolt új gépek esetén, de nem szeretnék... :)
Szóval bármilyen új gépet is veszel (márkától függetlenül), csak a hivatalos képviseletnél tedd meg.
Előzmény: #412 hozzászólása
Mindent egyszerű hengerfejesre tenni... :)
Mivel öntötted fel?
Milyen fagyállóval? Ugye rózsaszínnel?
Előzmény: #405 hozzászólása
Több dolog is okozhatja, utána kellene járni.
Csak a vizet melegítette vagy az olajat is (hidraulika)?
Az biztos, hogy túl lett erőltetve, nem szereti... :)
Előzmény: #378 hozzászólása
Előző hozzászólásomat kiegészíteném.
Azért kérdeztem, hogy melyik szivattyú, mert nem mindegy.
A hidrosztatika (azaz menetelő) pumpát fel lehet újítani.
A hidraulika pumpát valóban nem. Ez nagyon leegyszerűsítve úgy néz ki, hogy van egy ház, ebben pörög 2 fogaskerék.Kész, ennyi. Meg persze 1-2 O gyűrű. Az O gyűrű csere akkor kell, ha folyik. A fogaskeréknek soha nincs baja. A ház szokott elrepedni vagy elkopni, ezt viszont nem lehet kapni, azaz valóban pumpa csere lehet a vége.
Mi a baja a jelenlegi szivattyúnak? Gémemelés? Kanálbillentés? Segédhidraulika? Nem megy valami? Vagy lassú?
Több info kellene.
Előzmény: #378 hozzászólása
Szia,
Hidraulika vagy hidrosztatika szivattyú?
Írd meg az alvázszámodat privátban, és megmondom neked, mennyi lenne nálunk a szivattyú.
Ki volt az a szerelő? Legalább a monogramját mond meg, mert ha Bobcat szerelő volt, akkor tuti ismerem.
Előzmény: #373 hozzászólása
Így van.
Remélhetőleg nem folyt belőle, ezért van benne csak régi az olaj.
Én Szigetszentmiklóson vagyok. Persze, egyszer ugorj be vagy dobj emailt, és válaszolok ott, ahogy neked jó.
Előzmény: #370 hozzászólása
Zsírzógombot nálam is kapsz.
Dobj egy emailt a kocsis@dmker.hu címre.
Add meg a cégadataidat, küldök neked hivatalos árajánlatot.
A láncház olajszintjét elöl tudod megnézni. Van egy hernyócsavar a láncház elején, a félcolos crova szárral ki tudod tekerni. Az a nivócsavarja.
Helyileg merre felé vagy te?
Előzmény: #368 hozzászólása
Szia.
Az olaj esetén nem egyértelmű sajnos a dolog.
A kérdés az, hogy mi van most benne?
Gyárilag sima 46-os hidraulika van benne, azonban a Bobcatesek 80%-a motorolajat használ benne. Ha nem vagy biztos benne, inkább cseréld le az egészet. 1000 üzemóránként amúgyis le erősen ajánlott a cseréje. Használhatsz motor vagy hidraulika olajat is, mindkettőnek megvan az előnye. A motorolaj kicsit sűrűbb, kopottabb szivattyú esetén jobb. Ezen kívül elég egy fajta olajat tartanod a motorba, hidraulikába és a láncházba (15W40, min E5). A hidraulika olaj viszont 300-400 forinttal olcsóbb, mint egy JÓ minőségű motorolaj. Gyári motorolaj kb. 1200 Ft/liter + ÁFA.
Egy átvizsgálás minimum 2-3 óra, x 7500 Ft + ÁFA.
Amit ajánlok:
- cserélj le MINDEN olajat és szűrőt, ki tudja mikor volt legutóbb (akáb az autók esetén)
- zsírozz végig mindent, esetleg cseréld ki a zsírzógombokat ha már nem veszi a zsírt (kb. 300-400 Ft darabja). Vigyázz, ne tekerj be sima metrikus zsírzógombot, mert a Bobcaté colos!
- nézd meg a csapszegek és perselyek állapotát, nem lóg-e nagyon az eleje (Bobtach, azaz az eszközfelvevő). Ne spórolj a csapszegeken és perselyeken, ne gyártass féláron, mert később bajod lehet belőle.
Sziasztok,
Egy időre eltűntem, de mostmár vagyok rendszeresen.
Ha bárkinek bármi kérdése van Bobcattel kapcsolatban, akkor keressetek nyugodtan.
A héten van a BNV területén a Construma kiállítás is.
Vasárnap kint vagyok egész nap, személyesen is találkozhatunk.
Keressétek a Bobcat standot, DMKER Kft.
Pavilon: C szabad terület
Stand: C13
Keressétek Gábort, ott leszek.
De természetesen itt is állok a rendelkezésetekre.
Elsősorban szerviz és alkatrésszel kapcsolatban tudok segíteni, de gép vásárlással kapcsolatban is megpróbálok tanácsot adni.