Hirdetés
Fórum
- Massey Ferguson traktorok új
- Horsch Terrano FX és Terrano FG kultivátorok új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Körbálázót, de milyet? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ 1221 traktor új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Búza termény felvásárlási árak új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
Sziasztok!
Lett egy "kis" problémám amihez a segítő ötleteiteket kérném.
Tegnap dolgoztam a Vlagyival (Semmi komoly csak farvillával 4 bálát raktam arrébb) és egyszer csak elment a kuplung!
A pedál könnyedén benyomható, de nem old ki a tengelykapcsoló... :-(
A pedál rudazatát végigkövettem a váltóba bemenő tengelyig, addig minden műkszik.
Mi a tippetek? Volt már ilyen problémája Valakinek?
Mi mehetett tönkre? Megcsinálható a szerelőablakon keresuztül vagy széthúzás lesz a vége...?
Segítségeteket előre is köszönöm!
T.
Előzmény: bs80.td #23362 hozzászólása
A rakodód nagyon szuperül néz ki!!!
(kicsit irigykedem is... )
Előzmény: radvattila #23114 hozzászólása
Szia!
Nekem egy 160-s Eberhsrdt talajmaróm van, nem új de nagyon masszív építmény, jól dolgozik vele a Vlagyi'.
Előzmény: ND #22656 hozzászólása
Húúú... Ennek nekem is utána kell járnom, melegen(?) az enyémből is elég sok kartergáz távozik...
Gyűrű csere a megoldás?
Előzmény: sanislo90 #22648 hozzászólása
...nem pont az előírt olaj van benne. :-)
Nem lehet, hogy ez is rásegít a melegedésre?
Előzmény: Wendelke #22638 hozzászólása
igen, pont erre gondoltam, olvastam a korábbi hozzászólásokat, gondoltam most már lehetnek tapasztalatok is a szerkezettel....
80-as MTZ-vel csalogatja ezt a kis bálázót???
...ez olyan mint ha lóval húzatnánk egy babakocsit!
Akkor most helyesebben.... :-)
Sziasztok!
Volt itt már a kis-körbálákat készítő "újmódi" bálázókról szó...
Van valakinek már tapasztalata ilyen bálázóval?
Sajnos a kis-kocka bálázókról sok bizonytalanságot olvasni a Vlagyival kapcsolatban...
Sziasztok!
Volt itt már a kis-körbálákat készítő "újmódi" bálázókról...
Van valakinek már tapasztalata ilyen bálázóval?
Sajnos a kis-kocka bálázókról sok a bizonytalanságot olvasni a Vlagyival kapcsolatban....
Előzmény: ND #22606 hozzászólása
Nem az a baj, hogy "2-3 szál vékony rézdrót" van rajt' inkább az a kérdés mennyire jó az érintkezés fém-fém között. Ha oxidálódott vagy csak laza akkor nagyobb az ellenállás nagyobb a fesz-veszteség ezért mutathat az óra más értéket mint a tényleges...
Egy mérőműszernél ami nem nagy áramerősséggel dolgozik nem a vezetékek ("2-3 szál rézdrót") vastagsága a mérv adó hanem a jó érintkezés.
:-)
Előzmény: antisandor #22324 hozzászólása
az enyémben egy 65AH spirálcellás aksi van, tökéletesen működik vele télen / nyáron.
Előzmény: sanislo90 #22112 hozzászólása
Csak sajnos (tudomásom szerint) az ára 1 millió zseton felett kezdődik.
Használtan még nem láttam eladót...
Előzmény: a2457 #22108 hozzászólása
Ez igen! ...alaposan kidolgozott válasz.
Szóval ez így tényleg elég húzósnak látszik...
Nekem nem is a T25-re érdekes a "megoldás" hanem egy jóval kisebb trakira kellene hidraulikát esetleg valami kihajtás"félét" gyártanom.
Annak a gépnek 10 lovas dízel mocija van és ékszíj-kuplungos. (Igen kéretik nem nevetni, ilyen megoldás is létezik. )
Ezen agyaltam amikor a kérdező "belekérdezett" sűrűjébe...
Innen eredt az "ötletem".
Nekem segített a válaszod.
Előzmény: a2457 #22093 hozzászólása
Persze lehet nem az ára lenne kisebb, de mondjuk nem kellene esztergályos, marós, és egyéb (tisztelt!!! ) specialista. ;-)
Miért kellene 5440-s fordulatú?
Nem a TLT-re kellene ráépíteni az olajpumpát hanem elöl a motorra, akár egy szervópumpát.
...és nem lenne a hasmagasság negatívan befolyásolva. :-)
De ne essék félreértés, én nem csináltam még ilyen kiegészítést (de "tervezgetem")...
Előzmény: ND #22087 hozzászólása
...hát gondolom a Wlagyi saját meglévő rendszere kevés hozzá, ezért esetleg egy külön hidrópumpa (és tartály) kellene hozzá.
Persze ez is barkácsolós lehet, de talán egyszerűbben (és olcsóbban?)kivitelezhető...
Előzmény: tiboca69 #22085 hozzászólása
ilyesmire gondoltam...
Előzmény: a2457 #22082 hozzászólása
Nem lenne "egyszerűbb" egy TLT meghajtást, hidraulika-motorral meghajtani?
Előzmény: dani 1980 #22074 hozzászólása
Érdekes téma...
Talán egy hidraulikus tlt-kimenettel???
Előzmény: Ervin34 #21648 hozzászólása
Háááát...
Ezt azért nem tartom "normálisnak".
Ha valami fogyasztó van "rajta" akkor tul.képen mindig a + tartományban lenne.
Ez fordulatszám-függőnek "tűnik", én megnézném a fesz.szabályzót az bizti...
Mit csinálok rosszul?!
Ha a kasza "munka-állásban" (tehát oldalt) van akkor nem tudom kiemelni, a "töve" emelkedik de a dobok többé kevésbé lent maradnak a földön... :(
Ha visszahajtom "egyenesbe" (hátra) akkor szépen kiemelhető.
Előzmény: ..MZ/X.. #63 hozzászólása
Találtam, elmondtam mit szeretnék... Nagyot néztek és azt mondták megcsinálják de inkább hidegen hajlítják mert ha melegítenék akkor abban a pillanatban hajszál-repedések keletkeznének az anyagban és "később úgy eltörik mint a pinty"
Hát...
Most fent van a javított rugó, majd meglátjuk meddig bírja.
Biztos ami biztos vettem "alternatív" megoldást is...
Előzmény: a2457 #21601 hozzászólása
Pár évvel ez előtt (mikor az öcsém az OMV-nél, "elég fent" dolgozott) kaptam ajándékba 10 liter 0w30 -as olajat. Ha jól emlékszem 10 litert.
Én nagyon büszkén mentem a szakszervízbe olajat cseréltetni és "mutogattam" a kincsem.
"...én ezt kérem bele..."
Erre ők azt mondták, hogy ha nagyon ragaszkodom hozzá, beleteszik, de nem vállalnak garit' és ne is csodálkozzak ha melegszik, besül a motorom.
Erre én: :(
Miért?
Azt mondták, ez a teljesen szintetikus olaj a "feltenyésztett" (nagy teljesítményű) pörgős motorokba való nem az én jó pár éves dízelembe.
Indoklásképen próbálták magyarázni, hogy mivel túl híg ugyan gyorsan felkenődik a helyére de ugyan olyan gyorsan le is folyik, ezért az én lassú motorom sokat mozogna kenés nélkül.
Hát, én az óta nem használok hígabb olajat a kívánatosnál.
A 0-ásat részben elajándékoztam, részben "utántöltéshez" pocsékoltam el...
.
Nem vitatkozni akarok, nekem ez az "élményem" volt. :)
Előzmény: sanislo90 #21553 hozzászólása
A 10W40 olaj nem híg egy kicsit a T25-nek?!
Előzmény: hegelaci66 #21535 hozzászólása
sz'tem a feszültséggel nem lesz baj. én inkább a teljesítményt "vizsgálnám" meg.
Két gyertya párhuzamban nagyjából dupla áramot "szív", ez lehet akár sok is a vezetéknek...
Meg kell nézni.
Előzmény: ..MZ/X.. #60 hozzászólása
hmmmm...
nem gyengül a melegítéstől az anyag? (nem értek hozzá...)
holnap próbálok kovácsot keresni a környéken. :)
(köszi a tippet)
Előzmény: csoppika #55 hozzászólása
Köszönöm!
Hol lehet kapni magyarországi kereskedőknél...?
(jó ára lehet...)
Előzmény: csoppika #53 hozzászólása
Ez jó... De akkor miért van (volt) ott az a rugó?!
Előzmény: a2457 #21528 hozzászólása
Ma csináltattam egy 330 BAR-os új tömlőt, nem kellett a fém csövet "babrálni". (A cső 6e-be került. )
Az eredeti gumicsőre préselt kúpos izének megrepedt a "nyaka" (a hollandi alatt, ezért teljes "takarásban).
Ez volt a folyás oka. Hogy miért történt... azt nem tudta senki megmondani.
Probléma megoldva!
Szia Mindenki!
Hétfő óta tulajdonosa vagyok egy ztr-165-nek... :)
Lenne egy kérdésem Hozzátok mivel én még "zöldfülű" vagyok ezen a téren...
Mi a neve annak kb. fél méteres rugónak ami a kasza "tetején" van két végével beakasztva. Az egyik majdnem a függesztéssel egy "vonalban" a másik vége pedig hátrébb a fenti "állványzaton"...
Hol lehet ilyen rugót kapni? (Az enyémen elpattant a fenti "fül".)
Köszönöm válaszaitokat.
Előzmény: .Richard. #21521 hozzászólása
Köszönöm válaszod.
...miért nem tennél oda rezet? (Régi traktorosok ajánlották...)
Előzmény: a2457 #21519 hozzászólása
Köszönöm válaszaitokat.
Igen, a hollandi anya és a gumicsőre préselt fém között, a gumicső felé folyik az olaj.
Köszönöm Richard a tippet, de ha a két felület között lenne "egyenetlenség" akkor a réz tömítésnek nem kellett volna azokat tömíteni?
Előzmény: a2457 #21513 hozzászólása
igen a hollandernél. ott folyik az olaj ki, a hollander "hátánál" (a gumicső felé).
Originál cső van rajt, eddig nem volt semmi nagyobb folyás csak a "normál" (orosz) szivárgások. Mióta letömítettem a munkahengert az óta van a folyás. Sajnos nem csak szivárgás.
Igen kúpos a fém cső végén lévő "csatlakozó" rész is, próbáltam már réz tömítéssel is, azt szépen bepréseli magának "formára" de mégis folyik... (A gumi cső felé)
Köszi a válaszokat....
Előzmény: a2457 #21511 hozzászólása
megpróbálom megint a képet felrakni...
megint lemaradt a kép...
Szóval "itt" van a "gubanc"...
Hali Hozzáértők!
Szerelgetem a trakim, a hidraulika henger tömítve (tömítő készlet segítségével) de lett (?) egy "új" problémám...
A gumi tömlő és a merev cső közötti csavar-kötésnél folyik az olaj terhelés (vagy végállás) esetén.
Hiába van meghúzva "1000-el", hiába az eddigi tanácsok szerinti réz-tömítő gyűrű használata.
Az olaj folyik. :(
Van valami tippetek???
Előzmény: a2457 #21325 hozzászólása
Igen, a 160 szélest jól viszi. :)
Előzmény: tiboca69 #21253 hozzászólása
Visszavittem a HYDROSILA munkahengert, kis próbálgatás és fejcsóválás után vissza is vették...
Sőt az ottani Nagytudású javasolta (köszönet neki), hogy inkább javítsam meg az én "eredeti" munkahengeremet.
Viszont visszacserélte a javító szettet is, mivel nekem egy 80-s MTZ átalakított munkahengere van a T25-ön. Ami jóval többet bír, mondá' ő...
Előzmény: Wendelke #21251 hozzászólása
Háááát... Ránézésre ilyesmit vettem...
De lehet viszem is vissza, hidraulika csövek csatlakozásánál a menetek nagyon "szarkák".
Két fordulat oszt' annyi...
Sejtettem, hogy nem az "örök-élet titkát" hordozza magában, hiszen a most fennlévőnek még a dugattyú szára is vastagabb mint ennek a kéknek...
Na ezért említettem az öreget a szűrt olajjal, mert sztem is nagyon "durva" a dolog.
Sziasztok!
(...és köszönöm a korábbi hozzászólásokat, tanácsokat. )
Vettem a munkahengerhez javítókészletet (nem a Habinál!) de vettem egy új eredeti orosz (feliratos) munkahengert is. (22e-t nem tudtam ott hagyni... ) Ennek kék a színe. Kíváncsi vagyok van e Valakinek tapasztalata ezekkel...
De ami a legfurább, hogy az üzletben volt egy "öreg" az azt mesélte, hogy ő biza' átszűri a fáradt olajat és azt használja a hidraulikában...
Működhet a dolog vagy csak "nagyot akart mondani"?
Köszi
Előzmény: a2457 #21208 hozzászólása
Úgy tudom, hogy nem nagyon használ egy motornak sem ha megfelelő kipufogó (fojtás) nélkül üzemeltetik...
Rosszul tudom?
Előzmény: Wendelke #21190 hozzászólása
az "ebayon" vannak eladók akik ehhez hasonlóakat kínálnak, talán náluk lehetne érdeklődni....
Előzmény: Wendelke #21186 hozzászólása
Szia!
A TGL 10906/5 az "csak" a szabvány melynek alapján gyártva van az adott "kütyü".
(hasonlóan a DIN-hez...)
B2 = "forduló szem"
40 = Dugattyú átmérője
25 = Dugattyúrúd átmérője
250 = lökethossz
Talán segít valamit.
Előzmény: Gerimur #21170 hozzászólása
Köszönöm gyors segítséged!
A Habinál kapható az említett jav.készlet?
Gondolom Te már csináltál ilyent, esetleg volna egy cikkszám számomra, a habinál van egy pár javítókészlet... :(
Gondolom nem mind jó.... ;)
Köszönöm a segítséged. :)
.
Hát sajna megvan az olaj-"szivárgás" helye...
A hidraulika hengernek a felső részén, ahol a "dugattyú" mozog, na ott ereszt.
Gondolom valami szimering-féle az ami feladta a velem való kooperációt... :(
Javítható munkahenger "házilag" vagy inkább csinálja cég?
Van valaki hozzáértőnek tapasztalata?
...vagy mindjárt egy új henger kell? :(
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Előzmény: bs80.td #21085 hozzászólása
Akkor ha jól értem, ez egy biztonsági "szelep" féle, ami leállítja a nyomást ha elérte a minimális szintet a dugattyú...?
Sziasztok!
Kérdésem lenne a hidraulika hengerrel kapcsolatban....
Mi az a "pöcök" ami nagyjából a két hidraulika cső "között" helyezkedik el és terhelés nélküli állapotban benyomható...?
Mivel enged a rendszerem, most "jobban" megnéztem és feltűnt...
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Boldog Új Esztendőt Kívánok minden fórum-társnak és családjának!
Előzmény: sanislo90 #20842 hozzászólása
nem nagy ügy, leveszed az originál önindítót és felrakod a (megfelelő) áttétest.
Az elektromos bekötés is egyszerű, ugyan úgy kell bekötni mint volt.
Szia Mindenki! :)
Milyen súlyt lehet a karokkal emelni és pár 100m-t "szállítani"?
Láttam már bálát szállítani...
De mekkora az a súly, amit a hidraulika (és a traki) elbír:..?
:)
Előzmény: fulmination14 #20060 hozzászólása
Szia!
Nekem nem rég azt mondták, hogy semmilyent. Illetve nagyon maximumon kellene dolgoznia a Vlagyinak,
az meg nem igazán jó...
De lehet, hogy itt vannak más tapasztalatok...
(Nem vagyok "profi". ;) )