Relsaca adatlapja

Becenév:Relsaca

Csatlakozott:2013-08-19 11:36:21

Utolsó belépés:2020-01-21 09:56:27

Fórum hozzászólás:52

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2020-01-21 10:01:51

    Válasz jamo #912. hozzászólására

    Rúdvégnek vagy hengervégnek nevezik attól függően hogy hová kell. A golyós belsejű az gömbcsuklós rúdvég vagy hengervég.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2019-06-18 10:20:08

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2019-06-18 10:18:54

    Válasz Maszek Zs #1087. hozzászólására

    Egy munkahenger a targonca torony eredeti billentőpontja és a platótartó közé. Mivel a forgáspont magasabban van mint eredetileg fordítva fog működni amikor a munkahenger dugattyúja kifelé mozdul akkor a villa lefelé fog billenni.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2019-06-07 20:44:11

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2019-06-06 14:42:42

    Válasz raczga #2800. hozzászólására

    Sajnos a hirdetés már nincs fent.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2019-06-05 14:08:56

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2019-06-05 13:56:09

    Válasz raczga #2790. hozzászólására

    A pálcáról annyit, hogy egy 8-as köracélból annyit gyártasz amennyi csak kell. A szivattyút ki lehet próbálni ha van egy 100 bar-os nyomásmérő emlékeim szerint 80 bar nyomáson dolgozik, vagy szereld le szivattyút és azonnal kiderül, hogy van-e a meghajtó fogaskeréken kapcsolási lehetőség, mert olyan is van amelyik állandóan hajt.
    Képet csatoltam ezt a neten találtam az egyik kapcsolható a másik nem de ez látszik a képen.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2019-06-03 13:45:23

    Válasz raczga #2786. hozzászólására

    Szia!
    Így elég nehéz megmondani bármi lehet.
    Láttam olyat is ahol be voltak hegesztve a szivattyún a csatlakozások.
    Egy fénykép sokat segítene!

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2019-02-25 11:10:29

    Válasz Ádám_86 #2746. hozzászólására

    Magán a traktoron nem. A kapcsolókarokkal csak a motorfordulat és menetsebesség arányos illetve kikapcsolt állapotok közül lehet választani.
    Korábban feltöltöttem képeket a táblákról amik rajta vannak a gépen, hogy a két kar állásaiban melyik TLT milyen módban van.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-09-27 08:13:29

    Válasz Relsaca #2650. hozzászólására

    Az előbb lefelejtettem nekünk kettő is van egy RS-09/2 és egy GT-124 külsőre teljesen egyformák, ugyanazok a kezelőszervek is, ugyanúgy kell rögzíteni minden gépet rá, ugyanaz a hidraulika rendszer is, a TLT kapcsolók is. Az egyetlen különbség a hátrameneti kormányzás az a GT-124-en már nincs rajta, de a kiskuplung benne van. Az RS_09/2 1963-as, a GT-124 1964-es, a rajta lévő tábla szerint.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-09-27 08:01:13

    Válasz horvi #2646. hozzászólására

    Vázfelépítésben illetve kezelőszervekben semmi különbség nincs a kettő között csak a motor más de az is nagyon hasonló.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-09-26 13:38:32

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-09-17 20:33:10

    Válasz mitiii #267. hozzászólására

    Először is szerintem az a visszafolyóág, mert bár ezt a konkrét típust nem ismerem de én még nem láttam "szívócsonkot" a tartály tetején.
    Tehát én "visszafolyó" "permetlé visszavezető"-ként keresném.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-09-07 18:45:24

    Válasz csalabek #2642. hozzászólására

    1mkg= 9,80665nm
    Tehát 1 mkg ~ 10nm

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-09-07 18:39:20

    Válasz dagadtmadar #577. hozzászólására

    Elküldeni nem, de megnézheted és ez nem gépkönyv.
    itt:
    https://www.scribd.com/doc/170659740/Novenyvedelem-gepei.

    Nem tudom érdemes-e foglalkozni vele egy hasonló tudású permetező szivattyú minimum 150-200 ezer, ha villany motor is kell hozzá az szerintem legalább 2,5-3kW teljesítményű az megint vagy 100 ezer.
    Olcsóbb egy gyári magasnyomású mosó mert pl a Karcher K7 Premium 160 ezer, de benzinmotorosat már 120-ért is lehet kapni kevesebb víz sokkal nagyobb nyomás.
    A használt szivattyú meg szerintem elég rizikós, hacsak nem valami jó ismerőstől van.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-08-31 22:45:26

    Válasz narivomuhi #574. hozzászólására

    A teljesítmény alatt nem tudom mit értesz egy szivattyú estében. Mekkora gépteljesítmény kell a meghajtáshoz? Mekkora területet lehet vele egy nap alatt lepermetezni?
    A folyadék szállítása 105 dm3/perc
    A maximális nyomás 60 bar
    (a szivattyún szabályozható, ha nincs kiherélve a biztonsági (hasadó) lapka az 90 bárnál lyukad ki)
    A ventillátor légszállító képessége a könyv szerint 100.000 m3/s (bár szerintem inkább perecenként)
    a kilépő légáram sebessége ≥56 m/s

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-06-15 11:37:02

    Válasz dagadtmadar #253. hozzászólására

    Attól nem kellene lüktetnie, nekem is egy kétmembrános BM 65/30 van és nem lüktet.
    Az a légüst amit felpumpáltál 2,5 barra, abban is van egy membrán ha az szakadt vagy rosszul van berakva akkor szokott lüktetni a nyomás.
    Illetve egyes membránszivattyúknál van egy belső lap a szívó és a nyomóoldal között pár darab kisméretű gumigyűrűvel ott is elmehet a nyomás.
    (Bár ez inkább 3 vagy több membrános szivattyúkra jellemző.)
    ND kollégának igaza van valóban van valami a bal felső fúvókával vagy nem azonos a többivel.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-06-14 20:38:38

    Válasz dagadtmadar #249. hozzászólására

    Az attól függ mekkora munkanyomásra van szükség,
    általában a légüstnyomás 10 szeresére lehet beállítani a munkanyomást. Pl.: légüstnyomás 3 bar akkor a munkanyomás 30 bar lehet, de figyelembe kell venni a szivattyú maximális nyomását, mert hiába van a légüstben 6 bar ha a szivattyú biztonsági szelepe 50 bar-nál lefúj.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-03-03 07:03:53

    Válasz steflers #214. hozzászólására

    Mi egy 220l-es Agromechanikát használunk kb 15 éve semmi baj nincs vele minden alkatrészt lehet hozzá kapni.
    Vagy a Forrás gépek is jók ezekhez is lehet kapni minden alkatrészt és ez magyar gyártmány.
    Mindkét gyártónál van 200 és 300 literes is.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-02-11 13:35:30

    Válasz VMisi #6763. hozzászólására

    A szintadót lámpával nem egyszerű leellenőrizni mivel az egy ellenállásos szabályzó minél kevesebb üzemanyag van a tankban annál nagyobb az ellenállása, egy digitális vagy analóg multiméter, vagy ellenállásmérővel sokkal egyszerűbb mert az izzónak a fényerő változását kell figyelni ami világosban nem egyszerű feladat. A szintadóról kell levenni a szálat oda kell a műszer pozitív ágát érinteni és a szintadó úszóját felemelni a tankban az ellenállásnak változnia kell ha jó a szintadó. A műszer másik ága testen van! Elméletileg ha a szintadóval sorba van kötve a lámpa akkor talán azzal is meg lehet nézni, de a lámpa teljesítménye MAXIMUM 5W de inkább csak 3W mert a szintadó ellenállása nem egy teljesítmény ellenállás és túl nagy átfolyó áram biztosan tönkre teszi.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-02-07 08:06:23

    Válasz mtzmtz50 #2565. hozzászólására

    A kormányoszlop mellett jobb oldalon a legszélső kapcsolókart felső állásba kell tolni. Ekkor a TLT-nek el kell indulnia vagy az első, vagy a hátsó, esetleg mindkettő.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-01-23 16:30:16

    Válasz mitiii #207. hozzászólására

    Nekünk egy 660 literes függesztetten ott van a nyomóági csatlakozó, az egyik oldala ha jól emlékszem M26x1,5 menet a másik pedig belemegy abba furatba ami be van karikázva és egy "U" alakú csappal van rögzítve.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-01-22 14:30:40

    Válasz idavid84 #2532. hozzászólására

    A szívócsonkon nekem 10-12mm vastag filclapból van tömítés vágva vagy 20 éve tökéltesen működik.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2018-01-22 14:26:19

    Válasz idavid84 #2532. hozzászólására
    Filtron PM 815 üzemanyagszürő pontosan beleillik a szürőházba. Bármelyik üzemanyag szürőket forgalmazó üzletben meg lehet venni, olyan 500 ft körül van az ára. Ilyen szürő van pl. az AVIA-ban is.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2017-11-27 14:55:56

    Válasz idavid84 #2468. hozzászólására

    Jobbról balra az első két kar a TLT-t kapcsolja elsőt és a hátsót nézd meg a korábbi hozzászólásomat ott le van fényképezve melyik kar melyik állásában melyik TLT mit csinál. A harmadik kar funciójára nem emlékszem és csak hétvégén tudom megnézni. A negyedik a sebváltó kuplungot kezeli amikor meg van fordítva a gép ezzel tudsz elindulni és megállni mivel az eredeti váltókat a kormányoszloptól nem lehet könnyen kezelni. Természetesen csak egy sebességfokozat és vagy előre vagy hátramenet van. A két főváltó kapcsolásának megfelelően. Normál helyzetben is müködik, a sebváltó kuplungról is van fent kép a fórumon.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2017-07-15 18:54:44

    Válasz Relsaca #604. hozzászólására

    https://www.agroinform.hu/files/forum/agroinform_20170715182556_20170715_173224.jpgOldalazó szárzúzó

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2017-07-15 18:24:12

    A mai esős szombat termése. Na nem az egész csak az az oldalazó része.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2016-07-26 08:14:52

    Válasz zollfeco #2226. hozzászólására

    Ez az eredeti méret de ha át van alakítva generátorosra a beépített dinamó helyett akkor passzolok. Egyébként az előttem szólóhoz csatlakozva mérd meg a régit.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2016-07-16 11:08:40

    Válasz zollfeco #2217. hozzászólására
    Az eredeti gyári méret 9,5x950-es.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2016-06-07 17:24:57

    Válasz Jazso84 #2194. hozzászólására

    Nem ártana, mert a szimmering nélkül eléggé folyik az olaj a csapágyon keresztül. Igen mindkét helyen a fedélben van a szimmering. A hajtásház alján van a leeresztő csavar, de jó nagy edény kell alá mert az egész sebességváltóból lejön az olaj, és van benne vagy 10-12 liter. Beöntő nyílás a sebességváltó tetején, nívó csavarok pedig az oldalán. Onnan lehet felismerni őket, hogy nincs hozzájuk rögzítve semmi csak két csavarfej látszik.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2016-06-06 16:22:00

    Válasz Jazso84 #2190. hozzászólására

    Csak a fedelet kell levenni abban van benne a szimmering a mérete emlékeim szerint 52x35x7mm-es. 4db 8-as csavar egy új papírtömítés meg kb. 20 perc munka ha van új szimmering.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2016-02-28 08:31:29

    Válasz pal.poliak #2132. hozzászólására

    Az a rúd a röpsúlyos fordulatszám szabályzóhoz megy. Van rajta egy gumigyűrű az kopott el és azért engedi az olajat. A hátsó oldal felől lehet cserélni le kell szerelni a vezérműtengely meghajtó fogaskerekét, és az adagolót mert a rudat csak előre lehet kihúzni. Vissza szerelésnél a fogaskerekeken lévő jeleknek egyezni kell különben oda a szelepvezérlés.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2016-01-29 06:45:49

    Igen jó, az egyik motorban nekem is olyan van.
    A munkanyomásról megoszlanak a vélemények, én 130 barra szoktam beállítani.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2016-01-21 20:27:31

    Válasz kisromoda #2100. hozzászólására

    A főtengelyt kurblival addig kell forgatni amíg az egyik henger valamelyik szelephimbája laza nem lesz ekkor a szelephimba és a szelepszár közé be kell tolni a hézagmérő lemezt akkor jó ha nem túl laza és nem is túl feszes. Ha állítani kell rajta akkor a szelephimba végén lévő állítócsavart 14-es kulccsal meg kell lazítani és egy csavarhúzóval lehet beállítani a kívánt hézagot. A beállítás után a csavarhúzót megtartva az ellenanyát meg kell húzni, lehetőség szerint úgy, hogy az állítócsavar ne mozduljon el! A meghúzás után a szelephézagot újra ellenőrizni kell! A folyamatot minden szelepnél egyesével kell végigjátszani. A szelephézag hideg motornál szívó- és kipufogószelepnél is 0,25mm. Ha a beállítás kész érdemes a kurblival kétszer-háromszor átforgatni a motort és utána újra ellenőrizni a hézagot.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2016-01-02 16:26:44

    Válasz zollfeco #2070. hozzászólására

    Az RS-09-es kéthengeres motorján 9,5X950-es ékszíj van gyárilag, de ha már nem csak a dinamó van benne hanem át van alakítva generátorosra akkor mérni kell.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-10-22 12:22:49

    Válasz GSA #1953. hozzászólására

    Megmértem M18x1,5 jól emlékeztem.
    Az AXIÁL-nál lehet kapni.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-10-21 17:20:30

    Válasz GSA #1953. hozzászólására
    Teherautó alkatrészboltokban ha jól emlékszem
    M18X1,5-es de holnap megmérem.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-10-04 17:49:49

    Válasz csalabek #1927. hozzászólására

    A következő bemarás úgy 40-50 milliméterrel feljebb van, ha túl sok lenne bele lehet reszelni a rögzítőcsavar helyét, nem nagy dolog elég puha anyag. Ha az előttem szólók ötletei nem válnának be meg lehet melegíteni a hüvelyrészt pl gázforrasztó lámpa, gázperzselő, vagy ha van akkor lánghegesztő. Nem kell felizzítani csak olyan 3-400 fokra melegíteni akkor kitágul egy kicsit és két összekontrázott anyával meg lehet forgatni, ha megfordul akkor már szét is fog csúszni. Bár elég hosszan kell melegíteni mert a belső rész van vagy 400 mm.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-10-04 17:34:18

    Válasz matizbacsi #1932. hozzászólására

    Az ellapított rész alja az alsó nívószint a teteje pedig a felső. Ha egyenes a karter akkor és van rajta cenrifugálszűrő akkor kb 4 liter, ha domború a karter akkor 4,5 liter. A centrifugálszűrő nélkül olyan 2 dl-el kevesebb. Én általában 3,5 vagy 4 liternél megállok és olyan 1 decinként öntöm utána amíg a lapított rész 2/3-ig ér. (Bár a felesleget úgyis kiveri magából.)

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-09-12 10:56:38

    Válasz kisfröcs #1905. hozzászólására

    A sebességfüggő hajtásnál van benne egy kuplung ott kellene szétnézni. A legelső képen amin a kapcsoló karok látszanak van egy drót nekem azzal van lekötve a kardánkuplung kapcsolókarja mert ha csak egy kicsit is elmozdul leáll a hajtás. Ez egy olajban futó lamellás kuplung, sajnos csak a váltó teljes szétszedésével lehet hozzáférni, és még nem volt lelki erőm hozzáfogni, meg az alkatrészek cseréje is erősen kérdéses. Mert pótalkatrészt már csak használtan lehet beszerezni.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-09-12 01:03:59

    Válasz nagy0szilard #1900. hozzászólására

    Egyébként nekem ez a tábla gyárilag fel van szegecselve a kormányoszlopra a kapcsoló karok alá, vagy inkább mögé.






  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-09-12 01:00:42

    Válasz nagy0szilard #1900. hozzászólására

    Upsz az egyik képet sikerült ötször föltenni. smile oops

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-09-12 00:58:35

    Válasz GSA #1890. hozzászólására

    Igen egy forgatórugó van belül olyan mint az ajtókilincseken az mozgatja a kapcsoló kart.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-09-12 00:52:21

    Válasz nagy0szilard #1900. hozzászólására

    Itt vannak a TLT kapcsolókarok állásai.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-08-21 12:54:57

    Válasz medikus #1852. hozzászólására

    Hát te tudod, nekünk 1975 óta van meg a gép még sohasem állítottam 130 bar fölé. 120-130 közé szoktam belőni ahogy a hézagoló lemezek engedik.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-08-21 12:52:06

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-08-21 12:45:38

    Most már a kép is itt van.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-08-21 12:41:59

    Nekem így van megoldva a féklámpa kapcsoló.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-08-20 18:09:47

    Válasz GSA #1795. hozzászólására

    A fékpedál karja mögé lehet felszerelni a padló lemezre. Pl az MTZ-ét. Ha érdekel küldök képet.

  • Ugrás a témához » Relsaca | 2015-08-20 18:04:33

    Válasz csibész #1816. hozzászólására

    Ha csak a porlasztó csúcsra gondolsz akkor a Csepel teherautóké vagy a régi MTZ-50-esé is jó bele. A nyomást 120 bárra kell beállítani!

Fórum szabályzat

Elolvasom »

AGROmashEXPO

[bezárás x]