adamka0523 adatlapja

Becenév:adamka0523

Csatlakozott:2013-11-05 09:01:33

Utolsó belépés:2019-08-14 12:25:55

Fórum hozzászólás:52

A felhasználó hirdetései

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-10-25 04:58:12

    Válasz Sk Laci #3370. hozzászólására

    Igen, az öreg bukócsövesre.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-10-24 19:25:11

    Sziasztok!

    7,50x20 méretben keresek valami alternatív márkát/típust az orosz/ukrán gumi helyett. Milyen márka az ami árban kb hasonló és tudásban több? Vagy csodát ne várjak tőlük?

    Ilyent néztem: Kabat, Speedways, esetleg BKT de ez drágább már.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-10-07 12:34:22

    Tárcsázáskor ti hogy állítjátok be a gép és a függeszetett tárcsa közötti kapcsolatot?
    Értem ez alatt, hogy pl MTZ-nél a függesztőorson hosszanti furatva rakjátok át a csapokat vagy marad fixen, a jobb és baloldali egyforma hosszúra állítva?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-10-07 08:08:43

    Erről a tárcsáról van valakinek tapasztalata?
    Itt van tőlem nem messze, ha minden igaz 650-680 kg között van, sok lenne ez az 50-es elé? 2,5 métert visz ha minden igaz és Kühne gyártmány.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-10-03 17:43:30

    Válasz S Robi #4734. hozzászólására

    Nagyon szépen dolgozik. Gép nem erőködik?
    50-es után keresek nagyon tárcsát, találtam is egy függesztett 2,5m Kühne tárcsát, nagy erős bitang szerkezet, de szerintem nagy lenne a gép után kötött földben. Jól gondolom?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-22 19:57:56

    Micsoda gyöngyszemet találtam. Mtz 5L könyvből való.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-18 17:44:59

    Más... Lemérve a kormány rudakat van 2 centi különbség a kettő hosszába, jobban megnézve mi a csőtengelyre merőleges a jobb oldali, addig a bal oldali orra erősen balra áll. Így csoda, hogy nincs normális kerékösszetartás....???

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-18 16:29:18

    Válasz Gumóka #64938. hozzászólására

    Nem kopra jobbra kitekerve? Balra kitekerve nem jön ki a 3 dugattyú.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-18 12:43:03

    Válasz ...:::Pisti:::... #64888. hozzászólására

    Ahogy nézem a könyöktengelyeket, azok utánfutása megfelelő. a jobb és baloldalin is a pontozás a tengelytől hátrafelé esik, szóval az oké.
    Viszont összeraktam de nem tetszik. Szépen könnyen fordul, de nagyon idegesen viselkedik egyenes haladáskor és egy pici kormánymozdulatra is azonnal hatalmasakat kanyarodik, úgy lehet menni vele mint a kígyó ahogy cikázik... Ez mi a franctól lehet?? összességében tetszik, hogy jó a rásegítés, majdnem , hogy egyujjas a kormány, nagyon finoman viszi.
    Okozhatja ezt, hogy nagyon szorosra van húzva a koronás anya a csigatengely végén?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-18 12:38:43

    Válasz zsozsi51 #64893. hozzászólására

    Ez mekkora csapágygolyó?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-15 05:09:02

    Válasz ...:::Pisti:::... #64888. hozzászólására

    Ha jól tudom egy pontozást kell keresni a könyöktegely alsó felén és a középvonaltól jobb vagy balra helyezkedik el az dönti el, hogy jobbos vagy balos e.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-14 20:49:56

    Válasz rigás #64881. hozzászólására

    Köszönöm a kimerítő válaszod és a segítséget.
    Közben sikerült szétkapnom, a hűtőt nem kell kivenni a csigatengyel kiszereléshez szerencsére. szimeringet még nem néztem, hogyan jön ki de szerintem azzal se lesz nagy gondom. Mert azt nem szerettem volna kiszedni, párszor vettem már ki... :D
    kormánycsiga fülke felőli bordázata az gatya, a rámenő kormányrudat is cseréltem, szép passzentosak az új alkatrészek, itt már sok holtjátékot "megspórolok".
    Fogasíven látszik a kopás, csigán szintén. Mindegyiket kicserélem, valamint kap új görgős csapágyakat a csigatengely. Viszont amit elcsesztem, hogy a kormányfogasléc csapjának zégerét sikeresen beleejtettem a szervóoszlopba. Próbáljam kihalászni mágnessel vagy valamivel vagy hagyjam a fenébe, nem lesz gond vele...?!

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-14 12:35:51

    Válasz ..MZ/X.. #64871. hozzászólására
    Az excenteren ha állítok csak annyit érek el, hogy szélső állásokban szorulni fog a kormány. Gömbfejek jók, nemrég volt felújítva és szorosra húzva, sőt alaposan be is lett zsírozva.
    Összetartást nem néztem még, de nem is lehet jó, mivel egyik oldalon erősített míg másik oldalon normál 50-es könyöktengely van (ez lesz a következő cserélendő alkatrész.)
    Nagy anya rendben van, nem lötyög, borda is jó, ott nincs hiba vele. Olajszint rendben van, fogasív felett 1-2 centivel van (nem emlékszem pontosan, de mindent ellep.) Olaj szinte új, 68-as hidraulika. Szivattyú is nemrég cseréltem, nyomás beállítva végállásokban 90 bar-ra, álló helyzetben kb 40-50 barig megy fel a nyomás. Mikor a szivattyú cserélve lett, kapott felújítást a munkahenger is.
    Egyenesen nem elmenés egy apró döccenő, egyenetlenség, úthiba eltéríti a másik irányba.
    Kormánykeréktől a szervótoronyig minimális a kottyanás, de csigatengely és a fogasív finoman mozgatva leszerelt fedélnél látszik igazán a probléma forrása a kettejük találkozásánál. Excenterrel hiába állítok rajt mint mondottam.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-14 12:16:05

    Válasz medikus #64858. hozzászólására

    Köszi a kedves hozzászólást :) ennyi még menni fog úgy gondolom, komolyabb javításokat is elvégeztem már. Csak tippek/trükkökre voltam kíváncsi.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-08-13 15:52:37

    Sziasztok!
    MTZ 50 kormánymű felújítás a következő projekt, mert meguntam, hogy egyenesen nem bír elmenni szerencsétlen. Mivel érdemes kezdeni a mechanikus részen? Valamint milyen szerszámokra van hozzá szükség hozzá? Cél, hogy a fogasív és a csigatengely cserélve legyen, ezt a két elemet gondolom én, hogy a hiba okozója. Csapágyakat érdemes cserélni vagy majd ha kiveszem?
    Az excenteres állító hüvelyt hogyan kell kibontani? Először a fogasívet kell leszerelni valamint a hűtőt kiszerelni? Vagy melyik irányba kell ennek kijönni? A Traktor orra felé?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-07-29 08:38:02

    Válasz csoppika #4566. hozzászólására

    Annyit meg nem ér az egész, hogy ráköltsek.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-07-28 20:40:26

    Válasz Sárközi Róbert #4561. hozzászólására

    Szép munkát végez, egy ilyennek én is örülnék de sajna nem mostanában termelné ki egy ilyennek az árát.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-07-28 20:37:58

    Válasz csoppika #4559. hozzászólására

    24 cm jelenleg, XT csapágyas a gép, 30mm-es tengelyekkel és 40cm-es sima lapokkal elöl hátul. Nem tetszik a munkája, tettem rá plusz súlyokat is, meg aztán szaporátlan vele a meló a gép szélességét épp eltakarja. Most ezzel a nedves földdel kap egy utolsó esélyt, lehet eladó sorba kerül és nem fogok rá költeni.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-07-28 16:02:28

    Válasz csoppika #4559. hozzászólására

    Hazaértem lemérem, de elég távol vannak egymástól, házi gyártmányú a távtartó is.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-07-28 14:40:37

    Válasz Sárközi Róbert #4556. hozzászólására

    Mekkora átmérőjű lapokat vettél? 460-asnak milyen tulajdonságai vannak? Nahyon gyenge tudása van?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-07-26 18:31:33

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-07-26 18:30:40

    Sziasztok!

    Évente 1-1,5 hektár ápolásához keresek tárcsalapot a meglévő tárcsámra, mert ahány darab az annyi féle lap és ami rossz, hogy elöl hátul sima van rajt. Az első sort szeretném kicserélni, most 400-as van rajt, de 460-as menne rá, ebből a keletagrós akciós lapból. Van valakinek tapasztalata ezekkel a lapokkal? mennyire gáz minősége van?

    Erről lenne szó: https://webshop.keletagro.hu/97_tarcsalapok/tarcsalap-460mm-es-csipkes-10-darabos-csomag-akcios-aron!_id36157?visit_source=itemlist

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-06-26 17:21:53

    Válasz Mtz 550E #64349. hozzászólására

    Én úgy tudom, hogy ha rá volt már többször állítva, ne adj isten nyektetve is volt már, megégett a ferodol/szövet. Húzhatod már akárhova, annak már csere kell. én szövetbetétest raktam bele,kúpos fahasítót viszi szépen.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-06-26 10:26:36

    Válasz rigás #64347. hozzászólására

    Akkor be kell szereznem egyet ki sajnos.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-06-25 07:20:40

    Válasz rigás #64345. hozzászólására

    Mennyire finom szűrést ad a gyári szűrő? Elég ritkának néztem fotókon a szövését, így elég durva szennyeződéseket szedi max ki.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-06-24 12:49:07

    Válasz rigás #64343. hozzászólására

    Annyira jó a hidraulikus rész, hogy a munkahenger kapott egy felújítókészletet, egy új hydrosila szivattyút, meg a nyomás 90 baron van és új 68-as hidraulikaolaj van benne.
    Mondjuk itt a szűréssel meg vagyok lőve, mert az nincs benn. Érdemes 4-5e ft-ért azt a ritkaszövésű szűrőt beletenni, vagy ha tudok csináltassak hozzá patronos szűrőt?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-06-23 15:19:06

    Válasz rigás #64337. hozzászólására

    Akkor nem bántom, jó lesz így is. Viszont holtjáték van a kormányban és valamennyire kóvályog is ha nincs súly a gép elején, ez egy kicsit zavaró. Ez lehet a kopott fogasívtől és/vagy a meghajtó csigától? Valamint látok problémát a csiga tengelyére jövő hüvely kopásában is. Kezdjem a legolcsóbbnál és haladjak tovább?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-06-22 17:50:43

    Válasz rigás #64332. hozzászólására

    Akkor nem bántom :)
    A rásegítés késleltetésében lehet valamit "tuningolni" ? kicsit elfordítom mondjuk álló helyben és picit késve indul meg a nyomás. Vagy törődjek bele ez ilyen? :)

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-06-22 07:17:40

    Sziasztok!

    50-esen szervó biztonsági szelep nyimását mennyire kell állítani? Most végálláson 90 bar.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-05-29 11:37:15

    Sziasztok!
    50-es mtz-be ki milyen vezértömböt ajánlana?
    Legolcsóbb? Piros/kék? Gyári 50e-ért...?

    Válaszokat, tapasztalatokat előre is köszönöm.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-03-10 18:41:50

    Válasz adamka0523 #4540. hozzászólására



    Közben nézem, hogy ezen az ábrán is csak 1 szimering van.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-03-10 18:31:04

    Válasz Tobszi #4538. hozzászólására

    Az maximum az egyik oldali szimeringvolt, de azt a 12 mm-t vastagollom, az már kilóg a fészkéből. Mondjuk ez is volt párszor szétszedve, meg gondolom a tied is, "ilyen szimering volt csak raktáron" javítás lehetett

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-03-10 18:29:03

    Válasz Sárközi Róbert #4537. hozzászólására

    Ha nagyon sok időm lesz, csinálhatok egy kis szösszenetet.
    Amit megállapítottam, hogy egy tengelyen két különböző méretekkel rendelkező csapágy van.
    Hallottam ilyenről, egyik régebbi másik a módosított újabb verzió, még szerencse, hogy nem rendeltem be a csapágyból is és a szimeringből is 2-2 darabot hozzá.
    Az egyiknél 6212 csapágy található ehhez, 80x100x10 valamint 70x90x10 méretű szimeringek valók. Itt lényeges, hogy a csapágy 60-as belső furattal rendelkezik, így jön ki a csapágy mérete is a 60x110x22.
    A másik XT csapágyban 6310 csapágy volt ehhez 95x70x8 valamint 60x85x8 méretű szimeringek mennek és a csapágy méretei 50x110x27.

    Csapágyból viszont nem tudom milyent rendeljek majd, ugye ha tele is nyomom zsírral egy idő után a szimering kifekszik úgyis, akkor meg csak megy be a por majd, ha telenyomom zsírral akkor csak a sok port fogja megkötni belül. Arra gondoltam, hogy dupla műanyag porvédős csapágyat teszek bele, vagy fém porvédőst. Melyik lenne jobb választás?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-03-09 17:29:10

    Válasz Szalai A P #4534. hozzászólására

    Nagy nehezen de sikerült letekernem az anyát, természetesen a csapágy az kuka, összetört benn a kosár, pedig össze se volt rohadva benn semmi. Ellentétben a csapágytartó konzol korábban el volt kopva és egy trepnidarabbal pótolták, de maga a csapágy nem bír megmozdulni se ebben a csapágytartó konzolon belül. Stiftet kiszedtem belőle ami a helyén tartaná, de így se nagyon, körbe be van rohadva. ezzel mit tudok kezdeni? Ennek könnye kellene mozogni ezen konzol belsejében?
    Továbbá a szimeringből se maradt túl sok, a külső átmérőn kívül túl sokat nem tudok meg róla, szinte teljesen össze volt zúzva. Ennek valaki megtudja mondani a mérteit?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-03-07 18:37:09

    Sziasztok!

    XT tárcsacsapágyat szedett már szét valaki? Belül valóban szabvány csapágyak vannak? Hogyan jönnek ezek szét? Úgy néz ki összeugrottak egy helyre a golyók benn, ezzel megszorulva.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-02-11 10:11:38

    régi 50-es gépebe kellenek ezek a féktárcsák, ott nincs szerepe a difiben. Megrendeltem a szegecselt tara márkájút, talán nem lesz annyira rossz minőségű.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-02-10 18:25:14

    Válasz Sanyee #62930. hozzászólására

    szegecselt vagy ragasztott? én úgy látom, hogy a szegecselt ha lekopik vagy bemaródik jobban akkor eléri a nyomólapot és belemarhat, talán ennyiből jobb lehet a ragasztott...

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-02-10 18:14:34

    Sziasztok!

    Féktárcsából 180mm átmérővel mi az ajánlott típus? szegecselt? öntött? piros? fekete?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-01-28 10:26:27

    Válasz Szalai A P #62698. hozzászólására

    A tengely amire felfűzöl mindent és rátekered az anyát az ha jól tudom 40 mm körül van, de a furat az szerintem 60-as lesz.ha nem tévedek..

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-01-27 18:03:31

    Válasz ZZ #62686. hozzászólására

    Mikor hazahoztam a gépet és alábújtam akkor vettem észre, hogy az enyémen is meg van hegesztve, kb ott ahol a tiéd is. Én kiszerelném, és valami profival megvarratnám, ha rakodózol is vele, akkor merevítőt én csavaroznék fel rá, nem véletlenül találták ki.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2019-01-27 18:03:29

    Válasz ZZ #62686. hozzászólására

    Mikor hazahoztam a gépet és alábújtam akkor vettem észre, hogy az enyémen is meg van hegesztve, kb ott ahol a tiéd is. Én kiszerelném, és valami profival megvarratnám, ha rakodózol is vele, akkor merevítőt én csavaroznék fel rá, nem véletlenül találták ki.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-11-28 12:18:55

    Sziasztok!

    Valaki közületek csinált már olyan sufnituningot, hogy egy kopottas sima tárcsalapnak egy utolsó döfést adva, kicsipkéztétek? Szeretném, hogy jobban aprítson a tárcsa, de anyagiak nem teszik lehetővé, új lapok vásárlását, talán idővel.. de addig jó lenne egy köztes megoldás. Szerintetek van értelme vagy hagyjam a francba?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-11-10 13:15:10

    Válasz mtz1221 #61011. hozzászólására

    tehát ennyiben különböznek a tömbök, ezek szerint (szelep beállítása)

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-11-10 06:25:28

    Válasz mtz1221 #61009. hozzászólására

    De nem 4/1-es tömbbről beszéltünk akkor.

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-11-08 22:00:23

    Sziasztok!
    Kérdésem az lenne, hogy egy 4/1-es hidraulika elosztót ami névlegesen 200 bar-on dolgozik és 250 bar a biztonsági szelep nyitónyomása, és ezt szeretném használni 160 bar-os szivattyúval, amihez visszább kell vennem a nyomást, az normálisan fog működni? Vagy ilyen mint például a reteszelésoldás abszolút nem fog működni az alacsonyabb nyomás miatt?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-10-28 13:09:45

    Válasz mtz1221 #6905. hozzászólására

    Nem használom az antiszlipet, szerintem nem is működik úgy ahogy kellene neki...

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-10-28 09:54:39

    Válasz 44claasgarantos #6900. hozzászólására

    Szépen forgat az eke, de csak ennyi a bajom vele, a barázdából kijőve kihúzza magát. Szóval azt mondjátok, hogy a jobb oldali támasztót kell ovális furatban használni?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-10-27 14:26:00

    Válasz Földönfuto #6893. hozzászólására

    Ezen a képen nincs szántáshoz állítva, csak A-ból B-be el kellett tennem és azért áll úgy ahogy :)
    Ha benne állok a barázdába, akkor az oválfuraton kb hol álljon a csapszeg? Állítsam középre, hogy mindkét irányba tudjon mozogni?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-10-27 09:35:12

    Sziasztok!
    Kicsit tapasztalatlan vagyok eke beállítás terén ezért tanácsot szeretnék kérni.
    Adott egy 50-es MTZ és egy függesztett hattyúnyakas eke, lajta kormánnyal és lajta laposvasakkal. A problémám az vele, hogy ha kijön a traktor a barázdából egy az egybe kiforgatja az ekét is és nem megy bele, csak úszik a föld tetején. Egyik kolegám javasolta, hogy a bal oldali emelőkaron rakjam az ovális furatba és nem lesz vele gondom. Igaza lehet szerintetek?

  • Ugrás a témához » adamka0523 | 2018-08-24 20:35:51

    Válasz Földönfuto #6848. hozzászólására

    Közben vettem vasakat, frank élhegesztett lett belőle, ebből volt 3 darab raktáron szerencsére. viszont helyére próbálva, kicsit furcsán áll szerintem. Holnap töltök fel róla képeket.

[bezárás x]