szanberg adatlapja

Becenév: szanberg
Csatlakozott: 2008-11-03 21:12:15
Utolsó belépés: 2021-11-01 20:01:27
Fórum hozzászólás: 24062

Fórumhozzászólásai

Előzmény: Sk Laci #105 hozzászólása



Én az új kirovetset simán megvenném, sőt, szerintem a piac legjobb ajánlatai.
Megdrágultak ők is, bár 100 ezerért valódi 250-es 11+ tonnás traktort semmit nem veszel, 120-140-es gépek drágábbak.

Előzmény: jamo #248 hozzászólása



Tökéletes lesz!

Előzmény: #bandi #91 hozzászólása



Igen, ez még nagyobb mint amit én cseréltem. Ez is 26éves, gyári timken volt mindenhol, igazából szerintem csak túl buzgó voltam én is, aztán mivel látszott rajta a használat én már kopásnak tituláltam. Anno newholland kombájn difije ellett meg, a váltó-difi csapágyak ettől viseletesebbek voltak, azóta is gond nélkül megy 11 éve ismerősnek hegyoldalon.

Másik Cimbi viszont csapágyazta át a Rába oldalhajtásokat, 500 ezer Ft egy agyba a két nagy kúpgörgős.
Mennyire kell ezt lehúzni összerakáskor? Adja fixen a csapágy előfeszítését az agy rész, és jól meghúzod oszt kész?
Itt a versatilet 240Nm-el kell lehúzni.

Előzmény: #bandi #88 hozzászólása



Rába kerékagy vagy difi?

Előzmény: kajszi_71823 #84 hozzászólása



Ritkán esik szét univerzális traktor hátsó lassító műve, első hidak voltak hajlamosabbak pl G-szériás nh meg a régebbi magnumoknál, de persze ment már tönkre más márka is, csak jellemzően nem problémásak a traktorok ezen részei sem, pedig egy első híd végrehajtása közel sem ekkora méretű.

Előzmény: Sk Laci #79 hozzászólása


Melyiket nézted?
Az újakat? Kicsi 250-est?

Előzmény: Sk Laci #72 hozzászólása



A kopott szimpla gumikon kipróbáltam a framest lazítós tárcsával, gyilkoltam a domboldalon, 80-82 fokon állt a hőmérő stabilan. Inkább kikapart, de húzott jól, ikreken lesz ez majd az igazi.

Hóbort lett ez részben,de ahogy csak tudom rendbe rakom, nem érdekel hogy mennyit kell rá fordítani, lehet nem is fog dolgozni csak időnként, megvan mindenkinek a gépe munkagépe, ez majd a vész esetére,meg néha aratás közben ha úgy van beugrok vele besegíteni talajozni.

Előzmény: kajszi_71823 #73 hozzászólása



Ahhhhh nem adja ezt vissza a kép, de nagy vasak ezek, a zetor hajtás sokkal girnyóbb nyilván. Az 550 lovas verzió hajtás házai is ugyan ekkorák, csak belül jobban kitöltik a fogaskerekek, de nem nagyságrendekkel nagyobbak ezek az alkatrészek, szélességre meg egyformák, de a lóerő meg dupla.

Előzmény: mtz1221 #54 hozzászólása



Ezzel még tartoztam

Előzmény: Sk Laci #62 hozzászólása



Skf termék palettán nagyon gyenge itthon, ezek a nem metrikus amerikai méretekben meg kifejezetten. Igaz,pont ebből létezik nekik, de nincsen készleten szinte sehol. Koyo, Ina ami legtöbbször játszik nekem, jellemzően ezekből a gra yet yel ud és társaiból.
Nyomják az Snr-t felénk, de az egy kalap f*s,a legtöbb az esik szét, sajnos ha hirtelen kell sokszor csak az van polcon de nem szeretem. Igaz tavaly Skf-el jártam úgy kombájnon, hogy a 10 szezonja előtt gondoltam kicserélek rajta bizonyos még gyári csapágyakat, hogy megelőzzem a bajt. Egyébként nem kottyant. 150 ha után elmentünk bérbe 30km-re vágni, indítom állnék bele,valami baj van, üt morog zakatol. Hát az 5napot dolgozott skf-ből kiperegtek a golyók. Haza szaladtunk kocsival, elő kerestem a vashulladek kupacba bevágott eredetijét és azzal ment végig a szezonban.
Na mindegy

Előzmény: #bandi #60 hozzászólása



Nagyon remélem.

Jelenleg a festésből is elég, nem akarok egy ideig ilyesmivel baxakodnismile hammer

Lefestettem 6kereket a 8-ból, kettőt meg most homokolnak. Előkészítés,alapozás 2k-s fedő festék.
Jobb híján a földön ponyva leteritve, fújom, mikor megszáradt elforgatom. Mindezt kétszer, annyi hogy az alapozó nagyon hamar megszárad, ott szusszanatnyi idő ez csak. Guggolva térdelve kint a napon, mára elég is volt. Legalább nem néz ki rosszul, az új gumihoz dukál majd a dukkó.smile thumbup

Előzmény: mtz1221 #58 hozzászólása



Meg fogom mondani melyik a jobb, ugyanis timken, koyo, ntn lesz benne.
Alig volt az országban készleten ilyen, így vegyesen sikerült össze szedni, rendeltek is hozzá nekem.
Persze kintről tudnak hozatni bármilyen márkából, csak idő, meg kittyó.....
Elfekvő készletből volt néhány, 68ezer/db áron, amit most rendeltek meg 120 ezer.

8kell ugye a 4 kerékagyba...

Előzmény: mtz1221 #54 hozzászólása



Jó majd fotozok, most csak ezek vannak. Az oldalhajtás alatt euró raklap van.

Előzmény: #bandi #52 hozzászólása



Vettem egy olyan emelőt ami 13cm lapos alap helyzetben, és 80centit emel felfelé. 50pár kilós vas, ezzel fogom leengedni helyén a difit.

Előzmény: #bandi #50 hozzászólása



Nem lenne nagy meló,mert 4-4 csavar kétoldalt,csak pont hátul van az, hogy a híd alatt van bekötve a vázhoz a hárompont alsó karjainak támasztása, amit nem láttam hogyan is lehetne levenni, félek nagyobb meló mint beemelni valahogy a helyén.
Holnap kitalálom

Előzmény: #bandi #41 hozzászólása



Cseppet beszoptam. Nagyon cseppet a behajtó kúpkerek tengelyt meg tudtam löttyenteni a hátsó hídon ahogy a kardán támcsapágyát bontottam le a derekán.
Néz, nagy fedél van körülötte, tuti kifér difi kivétel nélkül. Hát nem. Van a két kúpcsapágy mellett a belső végén egy hordó görgős csapágy ami nem jön ki. Ki lehet rángatni, bent leesik, de össze rakni nem tudod. -kérdeztem szervizest-

Azt mondja kb3mazsa a diffi, nem tudom hogy veszem le a hasa alatt, egyenlőre még. De mindenképpen át csapágyazom, mert apró pénzes dologból máskülönben nagy gixer tud lenni idővel.
Szóval forint nem nagy, de melós lesz...

Előzmény: mtz1221 #46 hozzászólása



de, át is rakható, meg a féltengely végén is megfordítható, sűrű bordán van rajta.
Nem akarom összerakni sérült alkatrészekkel, megrendeltem mindent ami kell bele, lényegében két fogaskerék, de amannak rendeltem új csapot görgőket mindent, ha már új, nem vegyítem használt csapágyazásával.
Azt gondolom nem párszáz ezren múlik a sztori, így meg nyugodt vagyok, hogy rendbe van rakva.

Hidakban oldalhajtásokban 500 órás az olajcsere periódus, szigorúan 85-140 GL5!!!

Ezt szokták el sikkasztani, mert a rábában is 10évig ugyanaz az olaj vót oszt jóvót....

Sok olaj kell bele, az tény, de nehogymár ezen múljon egy gép. Ezt ha újban meglehetne venni, nekem míg élek kitartana tudom, sosem spóroltam semmi ilyenen ha gép karbantartásról van szó, meg egyébként másutt sem.

Amikor golyó vette a 2375-öst, akkor kellett volna egy olyat, következő szint volt három éve a 405-ös, amit nagyon meg kellett volna venni, a fene megeszi, hogy sosem léptük meg azt amit jólett volna... óvatosságból persze. Most meg már olyan árak vannak, hogy -az idén amúgy jónak számító 4,5 tonnás kalászos termésemmel- nem bírod megvenni, 10%-os kamatlábakkal, 408-as euróval főleg...

Néztem ezt is csak közben megrendelődött a Proboss.

Legalább lesz kipróbálva többféle alternatív.

Előzmény: #bandi #41 hozzászólása



Tegnap szedtem szét mindet, egy-egy bajos gyerek van bennük. Egyiknél a buzogány kerék a féltengely végén, no annak fogabol van kis kipercenés. Nem vészes,de cserélem nem is annyira horror összeg. Egy másikban pedig a három bolygó kerék egyikéből van ugyanez. Ma rendelem meg őket. Régebb óta így mehetnek, nem friss egyik sem, illetve semmi darab vagy szilánk nem volt a házakban. Illetve kap mindenhová új kerékagy csapágyakat, kazettás szimeringet.
Utóbbiak közül kettő folyt, a csapágyak pedig nem rosszak, csak látni hogy hol futottak a görgők, de jobban mint hogy így hagyjam.
Ma még a kúpkerék tengelyeket kihúzom a diffi házakból, csapágyakat ellenőrzöm,meg bele kukkantok a tányérkerékhez is.

Közben már készülnek elő felnik a festésre, gumizásra.

Át dolgozom rendesen, sok kis apróságot rendbe raktam rajta, van még két ázalgó hidraulika cső, meg vagy 10 amivel nincsen gond,csak hámlik a külső héjja mert öreg.

Illetve,a polírozós havert várom, hogy fusson végig rajta, egyenlőre nem akarom át festeni, még vissza nyerhető a színe neki.

Előzmény: Hús Futár #39 hozzászólása


Megrendeltem a drága Proboss ülést a három közül, ma meg árat emeltek.
Remélem jó lesz és jól jártamsmile sweatdrop

Majd mesélek ha össze állt a gép és le van tesztelve.

Előzmény: Gabi 07 #52985 hozzászólása



Legyen úgy!
Az esetleges következő esőt én oda adnám annak akinek nem esett, ha rendelkezhetnék vele. Amúgy kevés ez is, ettől még nem lesz repce kelés, addigra elillant. De áldás volt!!!!!!

Ültem a kocsiba, hanyat dűltem oszt néztem a semmit magam előtt meg hallgattam a robajt ahogy csattogott a szélvédőn.
Mikor csendesedett mint egy kisgyermek,rohantam megnézni a mérőt, bárcsak lenne benne vagy 5 mm.
Bárcsak vagy 8.
Csak vagy 10.
11-12 lett abból a zuhébólsmile thumbup

Reméljük a legjobbakat!!!!!

Szórtam repcét vagy 15ha hántott tarlóra, betárcsáztuk. Minden bizonnyal ki fog kelni ettől, nagyon kell mert nincsen legelő a jószágnak, már eddig is étettük a kijáró nyájat is rendesen, pedig takarmány is kevés van.

Szendrő kb30mm a hétvégén, de Edelényben pl esett 50

El sem tudom mondani mekkora áldás ez, hála Istennek nagyon sok helyen esett, sok százezer hektár megázott.

Ismeri valaki a Proboss üléseket?
Nem annyira rossz a versában a gyári, jó a légrugó meg a csillapítás, de csattog már mindene. Német gyártmányú ez, ebből a legjobb változat 337ezer, forgatható,meg szélesebb az ülőlap mint a drága grammerben.

Tartós teszt gondolom senkinek, hát lehet leszek én az első smile sweatdrop

Előzmény: GREVEN #52777 hozzászólása



Nekünk még megváltás lenne, úgy mint múltkor két hete az a futó zápor. Ahogy Bandi írja, ezen pont ennyi fog múlni, sőt,még a napraforgó szép is lenne tőle.
(Körülményekhez képest)

Elkezdtük szétbontani, olajakat mindenhonnan leengedni. Hát nem volt faszán cserélve, de sehol sem kopogott a veder alján semmi, kis szürke iszap aztán ennyi. Hátha szerencsém van és nincsen szétnyúzva. Nem nagyok a löttyenések sem ha mondjuk féloldalon megmoccantom a kerékagyat.
Szimering csere, de lehet az agy csapágyakat is kicserélem, igaz jó drága mulatság, nem lóg sehol,csak látszik, hogy van némi kopása futása.
Rengeteg olaj kell bele, legalább 35l/difi meg vagy 8l/oldalhajtás.

Előzmény: hasutas1 #52681 hozzászólása



Akkor a ló állva issza a vizet?

Előzmény: jamo #2801 hozzászólása



Mennyi a megengedett össz, és nettó súlya?

Előzmény: #bandi #28 hozzászólása



Jut eszembe, nem tudja esetleg valaki mi lenne a felnik szinkodja?
Amolyan tört fehér valami.

[kep1][kep2][kep3]

Ez a kicsit fickósabb, de valtóméret kerül rá.
Egyenlőre csak a belsőkre, de ha jól viselkedik majd, akkor kintre is még az idén őszre.

Holnap ha végre oda jutok bontom meg a hajtásokat, remélem nem darált hús lesz benne hanem szép gyerekek. Kap szimeringet olajat, felniket átfestjük oszt jó napot.



Ez a kicsit fickósabb, de valtóméret kerül rá.
Egyenlőre csak a belsőkre, de ha jól viselkedik majd, akkor kintre is még az idén őszre.

Holnap ha végre oda jutok bontom meg a hajtásokat, remélem nem darált hús lesz benne hanem szép gyerekek. Kap szimeringet olajat, felniket átfestjük oszt jó napot.

Előzmény: Ganajos #2659 hozzászólása



Nekem tetszett, jövőre is ebből vetek. Nagyon jó lett a minősége, de környékben nagy termések nem voltak. 45q lett az üzemi átlag, volt egy 2ha-os mélyebb területem ott 70 felett adott, pedig nagyon sínylődött mint mindenhol.

Vettem is már belőle systivás magot, 50 ha ebből lesz, meg vagy huszat megpróbálok fogott magból, kíváncsi vagyok mit mutat a saját harmadfok majd, ha nem tudja esetleg minőséget, úgyis kell itt valamennyi takarmány árpa is minden évben, akkor ebből azt kielégítem.

Előzmény: A.I. #5636 hozzászólása



Éleződik azért az, de nagyon nem kopott eddig az biztos.

Egyszer lehet lekopik körben a szívósabb rész, azt utána meg gyorsan leszalad, de majd kiderül idővel.

Agrotom magának gyártja, saját logó van bele ütve.

Előzmény: A.I. #5634 hozzászólása



Persze gyári, semmit sem cseréltünk még rajta.

Most a henger csapágyon kívül smile biggrin

Előzmény: A.I. #5615 hozzászólása



Mienken anyák is vannak az agyak hátoldalán.

Előzmény: A.I. #5626 hozzászólása



Síkon biztosan!
Én húztam a 217 lovas traktorral, laposon vitte mint a fene, közepes parton pont kellett elébe, a legnagyobb domboldalon biztosan kínlódott volna, ott a 270-es húzta, amúgy nem direkt, hanem így jött ki a lépés.

Ja, meg cirok után is húztuk.

Előzmény: A.I. #5619 hozzászólása



Agrotom apsprs 3.0

Nem télen, hanem őszi munka előtt vettem használtan tavaly, ősszel dolgoztunk vele szója meg kukorica tarlókon tavasziak alá.

Azt mondja startagro, hogy nagyon megdragitottak a rövidtárcsa árát, így nem azt preferálja most, mert elgurult az ár érték arány.
Ez a grúberük így tárcsás apritoval meg rövidtárcsás elmunkálóval még most 5.9mft-ért sem sok, tényleg tetszett a munkája, igaz szerintem 25 cm a max munkamélysége, nem pedig 30, de teljesen elég ez.

Amúgy a lapok jó anyagból lehetnek, nem kopik egyenlőre pedig tavaly is, most is beton tarlókat járt be, bírta.

Remélem sokáig jó lesz még, funkcionálisan,szakmailag kiváló szerszám,ha tart is majd mellette,akkor valóban az.

Előzmény: A.I. #5615 hozzászólása



Nem hiányzik egy lap csavar sem, nekünk maga az agy felfogató nagy anyák lazultak fel eleinte, hiába önzáró. Az a baj, nagyon vastag a festék és arra ráhúzva az ki fog morzsolodni alóla. Meg lettek húzgálva, azóta nem volt ilyen, ha lenne akkor menetrögzítővel megkenném majd.

A henger csapágya is fel volt ütve a lefestett tengelycsonkra, alig bírtuk lehúzatni karmos lehúzóval, lepucolva úgy ment fel az új csapágy ahogy kell neki.

A menetes orsókat kalapáccsal kontrázd le, amivel az első -hátsó tárcsasorok mélységét tudod állítani, valamint a szárnyak nyitott állapotban lévő szint állító ütköző csavarjait is húzd meg jól, mert az is lazult már meg, igaz a könyve írta,hogy egy nap munka után minden csavart át kell húzni, huzigaltunk is, de nem mindent.

Agrotom rövidtárcsán pénteken középső henger tag csapágya kiment. Kb1400 ha van az eszközben, sima 208 ucf van benne, ez mondjuk lehetne nagyobb is, viszont nem volt kenhető gyárilag,most zsírzós Ina ment bele házastól

Előzmény: RARGAkèny #52613 hozzászólása



Minden féle van, de most kinyílt a "jó" kukorica.
Itt még annyival voltunk hátrébb, hogy rezgett a léc hogy kell e aratni az őszön, nem volt még főzni való fejlettségi szinten S száradt el, most azért jó felé terelődik.

Napraforgó bírta eddig legjobban,igaz még javában virított, napokban kezdett elfáradni. Remélem tol a szemeken ennyi vizecske, az alsó levelek szárDtak fel de a többi még szép zöld volt. Persze a folyó parton, a dombtetőkön gyalázat.

Észak -borsod (Szendrő) 9mmsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup
Jóistennek hála!!!
Kaptunk esélyt, hogy arathatunk ősszel kukoricát.

Az a baj ez igazán nagy esőnek számít az idén...

Előzmény: Ndaniel #2108 hozzászólása



Korai lesz ez, ezen még ősszel át fogsz menni egy sorral. Az a baj, hogy ha elkezd zöldülni majd egy nagyon nagyon kívánatos eső után, meg fogod és meg kell várni, hogy ömöljön ki a gyom, de akkor meg már késő lesz, hiába szárad el a glifótól, nagyon megköti a sávot amibe nem lesz jó vetni következő tavasszal. Ha pedig korán fújod le, akkor még fog kelni utána is.

Ugyan ez igaz a grúberes vagy lazítos munkára is, csak ott teljes felületen játszik a téma.

De inkább egy fokkal hamarabb,mint később,csak ez még nem most van.

Előzmény: barazdabetyar. #52551 hozzászólása



Amit plusszba rátették vissza is jött a 3tonnával, de valóban nem kaland így. Most!

Itt aki csak 2q műtrágyát rakott ki kapás elé, annak szinte biztos, hogy nem lesz mit aratni, aki négyet, ott még van remény. Persze ha úgy alakul ez utóbbi nagyobb bukta, de ha esik kicsi valamikor még, akkor meg pont nyerő.

Csak hát szoktam volt mondani, hogy ha olyan okos lennék előre, mint az anyósok utólag, akkor én lennék a világ ura...
smile sweatdrop

Ja, és szerencsés adottságok is kellenek hozzá, mert felénk pl tavasszal 10-ből 9-szer nem lehetne grubert a földnek adni, azt csak a laza talajokon tudod...

Előzmény: barazdabetyar. #52546 hozzászólása



Ehhez még 50-ezret hozzá adsz 2q pétisó formában aztán lesz 20-25 mázsád.

Szerintem érdemes.

Tudod ezt mindig hangoztatod, de nagyon nagy butaság részedről főleg, hogy úgy mondod mintha az egész világra ezt kéne ráhúzni. Csak tudod ahol dolgozókat alkalmaznak, és/vagy akad lízing, mert beruházott, mert haladni akar az ember, és/vagy jószágot tart, ott nem teheti meg ezt.

Csak a bolondnak mindegy,szoktuk volt mondani.

Előzmény: mtz1221 #2798 hozzászólása



Van Nyírtelek mellett egy ilyen,maszek gazdánál, teljesen strapás szerkezet,a kidolgozás,a hegesztések "szépsége" nem olyan mint amit robot várt, de tökéletesen szolgál funkcionálisan, lett a fickoval beszélve.

Habár kimentem ma határszemlére, tudtam mi vár de teljesen el tudtam vonatkoztatni mindennemű pénz költéstől, mert nem tudom aratunk e az őszön bármit is...

Előzmény: Selvin #2796 hozzászólása



Á az gyenge mint a harmat!
Mi vagy 100-120-as U-acélból csináltuk annó, az bírja.
Hármas fallal amúgy sem használunk sehová zártszelvenyeket, kerítésre futónak esetleg.

Előzmény: später77 #2793 hozzászólása



Palazoglu alatt ADR híd van. Sarkon fordulva persze radiroz,de van itt hely, nem kell annyira tekerni.

Előzmény: mtz1221 #2792 hozzászólása



12millió a teknős tandem cynkomet.
Kamion gumikon, szerintem drága, bár tényleg stabil jó kocsik.

Cikkajánló


Elég lazán kezelnek néhány dolgot a lángossütőkben – ezekre figyelj!
Elég lazán kezelnek néhány dolgot a lángossütőkben – ezekre figyelj!
Lezárult a nyári élelmiszerlánc-ellenőrzés első szakasza.
Új generációs tápanyag-utánpótlás a mikrobák erejével
Hirdetés
Új generációs tápanyag-utánpótlás a mikrobák erejével
Most igazán megéri kipróbálni: 10+1 akció!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

MTZ 80-as eladó
MTZ 80-as eladó

730.000 Ft

Bontásra Caterpillar TH360B
Bontásra Caterpillar TH360B

1 EUR

Szalmabala
Szalmabala

500 Ft

Aranysárga zab
Aranysárga zab

13.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2022 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]