szanberg adatlapja

Becenév:szanberg

Csatlakozott:2008-11-03 21:12:15

Utolsó belépés:2019-04-12 14:20:46

Fórum hozzászólás:22697

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-08 12:35:20

    Válasz bandigh #991. hozzászólására

    Mondjuk két hónapig folyamatos vízellátás volt, ilyenkor gondolom a talajoldatból is táródik fel neki anyag, tényleg a 3. sor támasztó gyökereit most tolja még földbe, valami brutális gyökér tömeg lehet a felszín alatt.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-08 10:31:27

    Válasz bandigh #987. hozzászólására

    Sávosokhoz 144kg N ment ki és 69kg foszfor/hektár
    Amit ammóniáztattam ott 166kg N
    Van tábla ami kapott dapot meg ammóniát is, az kezd jó lenni.
    Idén 200kg N-t kellett volna kinyomni.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-08 09:57:17

    Válasz Sk Laci #22832. hozzászólására

    A parklock zár mechanikusan váltóban, mellette ki kell hogy vezérelje a pótkocsi féket is természetesen.
    A kis kubun van egy kár ami klasszikus kézifék meg egy másik jobb oldalon ami a parkfék. Kolléga rájött mikor pici gurulás közben megszámolta hány fogas a kerék bennesmile lol

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-08 09:53:32

    Válasz bandigh #980. hozzászólására

    Ha nem ver át a látvány, akkor idén újra lehetnek 20tonnás foltok táblán belül.

    Kár, hogy pont most megyek csökkentett nitróvalsmile hammer

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-06 20:33:40

    Válasz Mf8670 #23165. hozzászólására

    húsz, 57kettő huszon8, 14

    hívhatsz most is, papírmunkázok elég sokáig

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-06 07:13:37

    Válasz Szabi. #4753. hozzászólására

    Hát a haver is kíváncsi volt rá még én is, így adtasmile tongue

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-05 16:16:31

    Válasz *** HM *** #4747. hozzászólására

    Az új 2 literes megeszi a 3.2 wildtrakot!
    Bárhol bármikor!
    Van egyik ismerősömnek, ő vette az első Raptort itt a környéken. Majdnem úgy megy mint nekem a V6 X350

    Egyszer települések között lavíroztunk, így előzgetve dinamikusan, jött végig a sarkamban, bár mikor kiértünk a 4 sávos főútra ott parkettáig toltam neki azért kijött a 6 henger előnye szépen. De le a kalappal, a kis raptor kuuva ugrós haladós szerkezet, a 10 sebességes váltó jól kiegészíti a kisebb motort.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-05 16:05:33

    Válasz Ares 826 #865. hozzászólására

    Csak ez 300-at vág és a motor óra a 3380, cséplőt így nem tudni mert nem boardinformátoros, de az 2500 körül lehet.
    Ez vágott párszor napraforgót, szóját arat vagy 5 éve, kukoricát annó egyszer csak.

    Egyébként teljesen mindegy, nem is értem miért akarod az ellenkezőjét bebizonyítanismile ban

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-05 11:44:37

    Válasz Ares 826 #858. hozzászólására

    Pedig ez is így dolgozott, de 300 hektárt levágni kell 200 óra neki, így jött össze kb 10 év alatt ez az óra, illetve 15 év alatt, mert az első tulaj is ennyit használta évente.

    Ez bár nem túl nagy kombájn de nem is kicsi, ez az éves 200 órás használat hobbi munka neki.

    Mindegy, akit érdekel majd megnézi, jobb vétel nincs a piacon jelenleg.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-04 23:53:06

    Válasz Ares 826 #853. hozzászólására

    Te még hiszel a mesékben, hogy egy 15 éves kombájnban 1000 óra lesz mi!?!?!smile lolsmile lolsmile lol

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-04 23:51:07

    Válasz Dns8 #854. hozzászólására

    Mindössze 1 azaz egy éven vágott kukoricát.
    Első gazdája nem is kért hozzá kukorica szettet, sőt fűtés sem volt benne gyárilag, csak nyáron aratott. Kb 10 éve vették a barátaim 1000 órával, axi belerakta a fűtést meg vették hozzá gyári kukorica szereléket az az egy szezon miatt. Kb 100 hektárt vágott akkor.
    250-300 hektárt vágott évente, nagyobbat szeretnének venni az idei év után, jövőre 250 ha búzájuk lesz, eladták a jószágot feltörték a kaszálni legelni használt szántóikat..

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-04 21:55:33

    Ha valaki esetleg kombájn vétel előtt állna, agrárkeresőn felkerült egyik barátomék 350-es Megája Hídvégardón, 2005-ös évjáratú, 3380 órával, hibátlan PATIKA állapotban eladó.
    Aki jókis kombájn akar venni, ettől jobbat nem talál a piacon, de majd meglátja aki esetlegesen elmegy megnézni.

    csak súgtam.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-03 09:10:02

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-03 00:53:31

    Ma Vasadon jártam és bizony ott meg a nullás környékén nagyon gatya felsült kukoricák vannak, higgyétek el országos, de világ szinten sem lesz több mint tavaly volt, szóval kezelhetetlen túltermelés nem fog fenyegetni senkit sem...

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-02 15:04:35

    Válasz ZZ #427. hozzászólására

    Pont ez miatt is csakis kapás sortáv!!!!
    Szójánál is az játszik.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-01 09:08:59

    Válasz Berkó_ #4726. hozzászólására

    Általános használatra kiváló autók!
    Viszont amit kicsit is ütnek, halnak el itt sorra. Ami terepen jár kuplungos meg fék össze rohad meg ilyesmi, ami sokat vontat van amiben 150 ezernél bekopogott a csupán 1.9-es csepp motor.

    Sajnos manapság talán már mind ilyen lesz...

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-01 09:03:28

    Válasz Bárány #19159. hozzászólására

    Pedig de, hidd el, művelési ág alapján.
    Most vagyok túl kb két éve kezdődött központi földkimérések sorozatán, kb15 Hrsz-ben.
    Ahol is jogászok és hivatalos földmérő cég bonyolították a dolgokat. Voltak viták is, mind az egyeztető tárgyalásokon, mind a kitűzéseken. Több ágáló tulaj orra alá volt téve a szabályzat, mikor nem teccésüket finoman vagy éppen nem annyira fejezték ki, amiért az út az ő földjükben megy, ésatöbbi...

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-01 01:35:37

    Szántók között 6, rét legelők között pedig 4 méter széles a földút ORSZÁGOS szabályok szerint, ebben nincs területileg eltérés.

    Most mérik itt a földeket, benne vagyunk aktívan ezekben aktuálisan...

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-01 01:32:21

    Ja és tényleg!
    Ki ki mást mond, ami a betakarítást illeti, de azért nagyobb többség szerint kiváló a napraforgó adapterrel vágni, jobb mint a gabona asztallal. Kinek mi a tapasztalata?

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-08-01 01:29:38

    Válasz ZZ #417. hozzászólására
    Amúgy erősen fattyasodik ez azért lehet mert hibrid anyag? Vagy jellemző minden cirokra ez?

    Először nem teccett de aztán látom ezek is hozzák a Bugát, nem is túl nagy idő eltéréssel, bízom benne jól fog teremni, szemre mutatós azt gondolom.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-31 12:40:06

    Nem tudom az új számát, nekem is a régi volt meg de Ő maradt fergusonos így elment a kubotától...

    Start Agro kft-től hívj fel valakit, honlapjukon vannak telefonszámok, lehet övé is ott van már.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-31 12:27:44

    Válasz Mf8670 #23157. hozzászólására

    Csak hogy hogy szuperál a 8600-as Mf nálatok!?!?
    Kell egy nagyobb gép, új most nem fér bele egyenlőre aztán vannak lehetőségek a piacon, azért kérdezem mi a véleményed

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-31 07:54:05

    Válasz lakatos gabesz #2431. hozzászólására

    Másik oldalon nincsen rezgéscsillapító a főtengelyen?

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-31 07:52:59

    Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólására

    Keresd fel Lengyel Attilát a start agronál mert ő benne profi!
    Valami olyan van, hogy a csapágyat nem kell beütni fenékig hanem felrakáskor a lemeznek kell azt behúznia, meg a csavarokat nem kell koppra húzni csak motor megforgatása után.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-31 07:37:20

    Válasz lakatos gabesz #2428. hozzászólására

    Beszélj a szervizesekkel, mert ennek megvan a teknikája hogy kell össze rakni faszán!
    Nekem annó nem volt vele bajom de hallottam hogy más is szívott ezzel.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-31 07:32:46

    Válasz ZZ #415. hozzászólására

    300 ezerrel lett vetve. Először 350-et akartam mert mikor rendeltem a magot azt mondta az üzletkötő, hogy ennyi van egy zsákban és sokan egy zsák egy ha úgy vetik.
    Hát így is lett, mert kiszállítás után vettük észre hogy 300/zsáksmile whistling
    Mindegy.

    Van tavaszi munkába vetett ami későn kelt aztán meg nyomott a víz, ami gyengébb de azt sem mondhatjuk rossznak azért, viszont a nagyobb része ilyen mint a képen.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-31 07:25:49

    Válasz GREVEN #4510. hozzászólására

    Ezen csavar orsókkal lehet a tagokat eltolni, be is van skálázva a vázon.
    Magágyat készíteni jó úgyis ha nincs utána állítva, tarlón viszont az van amit írsz...
    Volt mikor baxakodtunk vele de mivel én ezzel nem nagyon hántok így nem csinálunk plussz munkát. Finisher munkára kopottan is tökéletes, igaz ha túl kopik és puha a föld akkor dúrás lesz a vége.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-30 19:42:08

    Válasz GREVEN #4506. hozzászólására

    Elhiszem, az gömbsüveges hatványozottabban nyílik a sáv kopás után mint az egyenes laposon.
    Nekünk is 510 a gyári, most nem tudom mekkora,elől kb 460 lehet ez is, hátul jobb.
    Lassan csere!!!!

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-30 19:05:34

    Gyári fémzárolt hibrid Es Foehn mag, benne rengeteg idegen fajjalsmile hammer

    Amúgy ez egy jó táblám.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-30 15:16:58

    Szerintetek volna még értelme mondjuk drónnal N P Zn tartalmú lombtrágyát kitolni a kukoricára?

    Maradt anyagom aztán most hogy szemzés van azt gondolom lehetne létjogosultsága neki akár.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-29 08:05:07

    Válasz envagyok2 #26211. hozzászólására

    No mert neked aztán igen


    Pl. Renault 936smile lol

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-28 23:10:49

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-28 23:05:17

    Válasz *** HM *** #26198. hozzászólására

    Ennek még egyet szülnie kell, aztán lesz bitang dögsmile thumbupcool

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 16:20:55

    Válasz lac* #843. hozzászólására

    Mondjuk a kollégáé nem lát kukoricát csak az útról, neki napraforgó az utolsó sztori amiben mennie kell.

    A rostselmash egy kis irónia volt, de amúgy ha jó lenne lehet nem is annyira

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 12:33:21

    Válasz szanberg #834. hozzászólására

    5-6 tonnás búzában meg 3 körüli repcében 17 litert eszik a tuci, azt mondja a kolléga.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 12:32:26

    Lexionra ugyan ez a nóta, csak 350 hektárt kell kifizetni minimum.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 12:31:38

    Válasz erni #832. hozzászólására

    Tucano 440-et 6 méteres vario aszallal bérelt most egyik fórumtársunk. 250 hektárt kell kifizetni minimum egy nyári szezonra, 18.000Ft ennek a hektáronkénti tarifája, természetesen te tankolod, te hajtod. Végülis bérbe vágni nem éri meg így de magadnak kijössz 23-24ezerből üzemanyaggal és magadnak dolgozol, igaz a saját munkádra így nem jut pénz hehe

    Nemtudom mennyire lesz ez elterjedt és erre felkészült az axi, de biztos, hogy egyre többen mennek majd ebbe az irányba az említett problémák miatt.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 12:28:25

    Válasz erni #829. hozzászólására

    Búzában tudnak a rotorosok jobban szórni bizonyos körülmények között, a többiben nem lenne szabad neki. A 20 literes fogyasztás igen, bár nekünk teljesen más, meg régebbi rotoros van, nagyobb méretben de az egyre aprózódó táblaméretek között ezek is ennyit esznek, ha nagy táblában tudok folyamatosan dolgozni nem pedig egész nap vonulni kocsizni akkor ez akár 5 literrel is kevesebb közepesen erős körülmények mellett, de egy Lexion is ennyit eszik, amin prémium szecskázó pelyvaszóró és egyéb ilyen plussz berendezések vannak. A 204-es Mega fogyasztását el kell felejteni, ilyen már sosem lesz a nagy környezet tudatos euro6 lófax folytott motorokkal, meg tényleg a szármaradvány kezelés minősége elég sok plussz energiát kér és egy komolyabb szecskázón ma már dupla annyi kés van mint a megán volt annó.

    De ha most kombájnt kéne venni fogalmam sincsen merre indulnék el. Mondom ezt általánosságban, mert én személy szerint az Ideal-felé indulnéksmile thumbupcool

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 12:22:49

    Válasz szatmári82 #2510. hozzászólására

    Akkor most nézd meg a Bicchi olasz pótkocsikat, ki tudja lehet komoly cuccok!?!?!?!?

    Vagy a cynkomet vagy ilyesmi. Sőt van valami török gyártó is ami nem drága de azt mondják nagyon piacképes a termékük.

    Én is agyaltam, hogy egy 12 tonnás metalfach tandemet vennék az 5455-ös kisferga után, ősszel nagyon jó a tandem, zsámolyossal fele annyi kukoricát bírsz vinni csak, azt is jobban kaparászva ha sár van persze.
    Csak felverték az árát bő egy millióval akkor mikor élesben voltam rajta, aztán meg azt mondtam, hogy várok ameddig tudok egy iparibb komolyabb pótkocsit venni majd, ez a 112 meg van egy 135-ös traktor is még amikkel sokat szállítunk, egy nettó 14 tonnás de magasítós fliegl vagy Wielton teknős tandem fog mögéjük dukálni egyszer majd, ezt jól el is bírják, zabból tönkölyből napraforgóból meg színig lehet vágni és haladunk jól.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 12:16:46

    Akkor mese nincsen, már csak a rostselmash kombájnok maradtak, ha már minden xar a piacon legalább olcsó legyensmile whistling

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 12:09:24

    Válasz határjáró #819. hozzászólására

    Abban az értelemben véve amire gondolsz igen, viszont ha azt nézzük hogy neki a 2/3-ada kukorica akkor a rotor mindent visz

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-26 11:46:00

    Válasz Dns8 #812. hozzászólására

    Csak a nagy CX-et vegyed! Abból a legkisebb elég lesz oda.

    Az 5080-90, 6080-90 eléggé papír anyag, azok felturbózott TC-k, amivel nincs is baj mert tud azért teljesíteni, csak a keresztmetszetek, anyagok nincsenek hozzá erősítve véleményem szerint.

    Itt egyik idősebb gazda havernek (voltunk nála együtt tudod) volt egy TX64-ese, újonnan vette annó szinte nulla hibával ment tizenévig.
    Vagy 4 éve vette a 6090-est de mondhatni állandó problémái vannak, mind elektromosan, úgy mechanikusan. Az összetört rostaszekrénytől kezdve elszakadt szilent csapon át többminden, most pl nem akar neki indulni a rendszer, nem mutat a monitor, nem tud elindulni vele, meg ilyesmi...

    CX-ből csak a nagy szériát! Azok komolyak!

    De neked kevés a gabona, egy Case 6150-es kell, vagy jó a kisebb 5150 is csak annak kisebb a magtartálya, de ezek valók a kukoricába, megesznek mindent és nem peregnek szét.
    Árban is elérhető, nem jd vagy claas kategória.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-25 14:26:51

    Válasz Sk Laci #2465. hozzászólására

    Nekem az 5455 meg a 135 kubunak egy-egy prc14-es, 6497 után meg egy 18-as dukálnasmile thumbup

    És nyakon is lenne verve 25millának de rögtönsmile whistling

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-25 14:24:15

    Válasz bandigh #2467. hozzászólására

    Magasítóval 32 köbös a prc18 hp2

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-25 09:57:05

    Válasz bandigh #2457. hozzászólására

    Annyira nem kicsi, de fordulni benne nem tudsz, 12,5x72 méteres a belmérete neki és 450x450-es ajtók vannak a két végén neki, belül ebből eredően is 4,5 m a szabad magasság. A meglévő magasított Hw és 3 tengelyes kamionpót oldalra tud billenteni de nem teljesen bírod feldűteni, igaz még a kevésbé folyós zab is lejön szépen róla, szóval ebben szerintem kényelmes lenne a letolós fliegl.

    Wieltonból a prc 18R hp2-es tandem bruttó 24,6 tonnás az nettó 18-at vihet hivatalosan, az azért már nem rossz, nekem pl pont jó lenne mert két teli magtartály és mehet is, igaz ha nehéz a búza és laposon aratunk akkor csipogás után még rászedve tényleg fullra akkor ez 20 tonna is lehetsmile whistling

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-25 09:47:33

    Válasz Sk Laci #2461. hozzászólására

    Miért csak 20 tonnásat veszel?
    Nagyobbat kell, úgyis fogja azt nagygép is húzni, lesz mikor sár lesz, akkor a kis jédé xart sem fog előtte érni

    (meg amúgy sem mert ződ hehe)

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-25 06:28:36

    Nekem is fog kelleni pótkocsiban is fejleszteni, csak egyenlőre lenne más fontosabb. Viszont itt meg ólból átalakított magtárak is vannak, oda jó lenne a letoló falas fliegl, csak egyébként meg nagyon nehezek, drágák, meg ha ki van használva a rakfelület a futómű nem strapabíró alattuk.
    Az meg nonszensz, hogy egy 12milliós póttal 140 mázsát tudjon vinni hivatalosan egy nagytrakival maga előtt.

    Ezért nézem a wieltont, abból a nettó 18tonnás kormányzott tengelyes tandem magasítókkal mindennel 30ezer körül van, de talán még olcsóbban is reklámozták, és azokkal lehet oldalra billenteni is amivel a szűkebb ólban is jó vagyok már, plussz ha mondjuk követ földet kell vinnem, ezek a teknős platók kuuva jók, nemtudom a letolós mennyire szereti!?!?

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-23 23:27:09

    A vízmérőt nem kalibráltam, 9-11 között volt a nedvesség.

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-23 23:25:53

    Egyik mai

  • Ugrás a témához » szanberg | 2020-07-23 23:23:01

    Válasz bandigh #26177. hozzászólására

    Nem értem, hogy a harmada inputot sem kapta a zab búzához képest, és közel annyit, 4-5 tonnákat vágtam ma is róla, de volt 5 plusszos tábla is.


    Ja amúgy ez a gép szereti a zabot, több kombájn nem, de ezknek tolható rendesen, pedig az 53 mázsás zab űrtartalomra annyi mint a 100 mázsás búza kb... Feszt üríteni kellett pedig 12.5 köbös a puttony.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

// SZERVERBŐVÍTÉS //

Áprilisban közel 1 millió látogatónk volt, és folyamatosan csúcsokat dönt az Agroinform.hu látogatottásága, ezért bővítjük és továbbfejlesztjük a portált kiszolgáló szerverparkot. Kérünk, ha bármilyen lassulást, működési rendellenességet tapasztalsz a portálon, ezen a linken jelezd. Köszönjük!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]