sebi01 adatlapja

Becenév:sebi01

Csatlakozott:2014-11-22 20:29:12

Utolsó belépés:2019-11-13 08:23:23

Fórum hozzászólás:245

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-11-30 20:36:05

    Válasz broll79 #47. hozzászólására

    Lehet. Szerkesztettem a brikettáló gépet. Hulladékból a próba kedvéért. Mindegy neki mit rakok bele, a nedvességre sem kényes kb. 10 éves az ég alatt foszladozó bálákból működik. Nekem a bálás tüzelés nem opció. Viszont ennek a gépnek a teljesítménye kicsi kb. 25-30 kg/óra, de ennek a mintájára majd készítek a nagyobbat. A link.

    https://www.youtube.com/watch?v=rKkpsDvPzxU&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt&index=72&t=1s

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-11-30 18:47:09

    Válasz Bebe_3099 #2318. hozzászólására
    Ha mindene jó és tiszta, akkor nincs semmi extra.
    Termosztátokon van egy légtelenítő furat, ha eldugul akkor nem légtelenedik ki, viszont akkor a hűtéssel is probléma szokott lenni főleg nagy terhelésnél.
    Igen 70 literes.

    Aki nem használ fagyállót annak a vízleeresztés szokott gondot okozni, ha sok a mocsok a motorban akkor előfordul, hogy a csap eldugul. Egy darabig folyik a tulaj pedig abban a hiszemben van, hogy kifogyott. A V8-on a vízpumpa alján is van leeresztő fontos azt is kinyitni különben szétfagy a vízpumpa. A szerszámos mellett lógó leeresztő gumicső pedig a váz fölött megy át, leeresztéskor ezért a hűtők aljából nem tud kifolyni a víz, az alsó kamra kipúposodik kirepedhet. Az egyik vízcső bilincsét oldva a csövet kihúzva lehet tisztára leengedni a vizet.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-11-29 13:07:04

    Válasz Bebe_3099 #2314. hozzászólására

    Ha tartósat akarsz akkor MTZ dugattyúcsapszeg és persely kombinációt szerkeszted bele a hibakarba.
    Fontos ha a tartó leszakadt a vázról akkor úgy kell visszahegeszteni hogy egy tengelyt át kell dugni a csapszegtartókon, hogy a két tartó tengelyvonala egybe essen. Ki kell szerelni hozzá a szelelőventilátort.

    A hangot az átfolyásszabályzó szelep adja, akkor ha olyan gyorsan tekered a kormányt, hogy az orbit nyelése megközelíti a max, átfolyást.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-11-14 20:49:06

    Válasz Bebe_3099 #2299. hozzászólására

    A rázóasztal meghajtásnál a himbakarokban lévő(nagy) szilent eredetiben is gyenge pontja , az utángyártott még gyengébb. Ha sok aratnivalód van akkor érdemes kiváltani bronzperselyes megoldásra.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-11-14 20:44:18

    Válasz Rabó001 #2303. hozzászólására

    No igen, gyenge pontja minden gépnek van valamennyi. A mostani kombájnoknál sem minden zökkenőmentes.

    Ha jó emlékszem a 16-ost valamikor 1975-76 körül hozták ki. A 17-ig kb. semmit sem fejlesztettek rajta, a 17-es nagyobbrészt kiküszöbölte a gyenge megoldásokat. De annak is már több mint 40 éve, vannak már sokkal jobb nagyobb sebességgel működő okosabb megoldások. De például a felxi asztallal csaknem borotválni lehet, szójához nagyon jó, persze a szójaasztal még jobb. :D

    Egy biztos kellő odafigyeléssel akarattal lehet jó munkát végezni minden géppel. A Lexionnal is lehet ramatyul dolgozni.

    És az is 100%, hogy 516-17 nevetségesen olcsó és a javításuk is az. Ilyen teljesítményű kombájn hasonló állapotban más márkában kb. tízszeres árnál kezdődik.




  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-11-12 18:42:34

    Válasz Bebe_3099 #2286. hozzászólására

    Ha még aktuális, megoldható az infócsere.

    Tel: 30/5293988

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-11-12 18:39:47

    Válasz medikus #2292. hozzászólására

    Hátnem tudom, kire, kikre gondolsz?

    Egy biztos amit mondok azok tények, szakmailag megalapozottak, mérhetőek reprodukálhatóak.
    Egyáltalán nem célom a hibák elhallgatása, de légből kapott ócskálással nem tudok mit kezdeni.

    Egyébként sosem fényeztem 516-17-t
    Lásd legutóbb.

    " Attila Filep
    Attila Filep
    2 hete
    @V8Rapid Nem rox kombájn az. Valakinek olyan sincs. Te meg bele ülsz és dolgozol . Szóval nem kell szerénykedni! :)
    V8Rapid
    V8Rapid
    1 hete
    @Attila Filep Nem szerénykedés ezek tények, nem rosszak, lehet velük jó munkát végezni, de vannak jobbak modernebbek. :D"

    És a link

    https://www.youtube.com/watch?v=f_B3pOF7lTw&lc=z23jdls5mufdzpq1nacdp43al4fmzimnsbskq30r5htw03c010c.1572355419723607

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-10-02 19:03:04

    Pontos fogyasztási adat. Az idén 49 ha napraforgót arattam le, 28 q/ha átlagterméssel, jobbára érett szárral. Kúton tankolt pontosan 640 liter gázolajjal.
    Azaz 13,06 liter/ha volt a fogyasztás.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-07-26 13:08:24

    Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólására

    De lehet jobb lenne a telefon, könnyebb egyeztetni.
    30/5293988

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-07-26 13:06:54

    Válasz rendekjozsef1 #2278. hozzászólására

    Ha rudazat rendben vissza tud térni alaphelyzetbe a motorokon a rázóasztal alatt, akkor elsőre mérd meg a nyomást a vezérlőkörben 10 bar fölött kell legyen. Azaz a vékony cső amelyen a szivattyú alatt olajnyomásmérő gomba van, vagy volt eredetileg.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-02-12 19:38:59

    Válasz Matyi50 #2262. hozzászólására

    A tengelyben egymás mögött vannak a furatok. A kúp egykét milliméterrel nagyobb mint a furat, a pontos méretet csak próbálgatással lehet belőni mert a borda kopását nem tudom megmérni. Pár kép talán látszik a lényeg. A rajzon a ferde vonalas rész hibás mert nem látszik a bevágás.
    kep2kep3

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-02-07 21:16:24

    Válasz Matyi50 #2260. hozzászólására

    A fenéket nem vagyok én mester, még csak nem is mezőgépszerelő a szakmám.

    Egyébként eszembe jutott még egy a répaszedéshez köthető módosítás. Amit azóta több helyen alkalmaztam, és hasznos lehet bárkinek aki még használ E-gépet. A borda gyors kopása például a ferdefölhordón típushiba. Répaszedéskor pedig az 1000 fordulat és a nagy terhelés miatt feszes Optibelt szíjak igencsak meggyorsították a dolgot, megoldás lehet Pl. a csapágyragasztó, csak az a gond, hogy piszok nehéz leszedni utána, néha még el is reped a szíjtárcsa. Gyors és egyszerű megoldás kellett. Behasítottam a bordás tengelyt négy részre, fúrtam bele egy nagy és egy kisebb furatot, a kisebbe M10-es menet a nagyobba pedig egy kúpos diót készítettem a dióban pedig M12-es menet. A szíjtárcsát zsírozva a helyére tolva a kúpos diót az M10-es csavarral behúzva a dió egyenletesen szétfeszíti a behasított tengelyt ezáltal betonkeményen rászorul a szíjtárcsa. Ha le kell szerelni kicsavarom az M10-es csavart és a dióba lévő M12-es menetbe behajtok egy M12-es csavart ami kitolja a diót ekkor a szíjtárcsa már leesik a tengelyről. Ez a megoldás csak akkor jó ha még nincs szarrá kopva a borda. Seeger gyűrűre nincs szükség .

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-02-04 19:16:38

    Válasz Matyi50 #2253. hozzászólására

    Még annyi érdekes lehet, a Rába kb. ugyanannyit fogyasztott répaszedésben mint a 16-os, 220 lovas motor volt a Rábában.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-02-04 18:47:15

    Válasz sebi01 #2256. hozzászólására

    Ezzel a megoldással, csak a szíjtárcsát kellett cserélni, azokat a szíjakat visszarakni amit előzőleg levettem, hogy fölösleges dolgok ne forogjanak, egy kötéllel befűzni a ferdébe a láncokat, valamint lefogni a répaszedőről, rá a vágóasztalra és már mehetett aratni, kb. 1 óra az egész művelet.

    Mára csak a lentebb említett pedál és a meghajtás őrzi a répa időszakot. A cukorgyárból még ennyi sem maradt, sajna.

    kep2

    Végül a többfunkciós pedál és a szabályzó szerkezet tekerője, és egy nyomásmérő óra. Ezzel tudtam beállítani a kívánt nyomást, hogy folyamatosan tartsa a kiszedőt egy bizonyos erővel, ha nagyon puha a talaj.
    kep3

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-02-04 18:32:54

    Válasz BolliKat #2255. hozzászólására

    A fotódon látható megoldás volt, a szergényi Tsz.-ben is. Én viszont másképp oldottam meg, a répaszedőre szerkesztettem egy 16-os vágóasztal felfogatást, a meghajtást pedig a szabványos kardánhajtásáról vittem a Kleine oldalára, mivel 1000-es fordulatra van szükség a ferde fölső szíjtárcsáját cseréltem kisebbre, valamint a feszítéshez kellette egy plusz tárcsa a képen.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-02-01 15:11:40

    Válasz Matyi50 #2253. hozzászólására

    Ez az enyém, sokszor videózták, ha út mellett mentem, hogy miért rakta cseh égisz alá fogalmam sincs. Egy biztos semmi köze a csehekhez.

    180-as Rábával vittem a 16-os előtt a répaszedőt, és már 2002-ben szétment a váltója és már kifogytam az alkatrészekből. Egy környékbeli Tsz. adta az ötletet ők rakták 16-osra, de csak ideális talajon tudott menni, akkor jött az ötlet a 4x4-re. Azért a 180-as nagyobb sárban elment, de nem volt nagy különbség, úgyhogy semmi problémát nem okozott a kb. évi 200 ha kiszedegetése.

    Fele erő volt vele dolgozni mint a Rábával, a Rába legkellemetlenebb tulajdonsága az volt, ha benyomod a kuplungot megáll a hidraulika szivattyú, dombon fölfelé már előre föl kellett készülni a megállásra először benyomni a féket és amikor már fog akkor a kuplungot. Ha valamiért hirtelen meg kellett állni akkor és egy kicsit visszagurult letördelte a csirázókéseket. Plusz még a 16-ost kiegészítettem mert volt egyszerű lehetőség, az asztalemelő hidraulikát szabályzottá tettem, ami a szedő súlyának egy részét átvette állíthatóan, így sárban nem kellett egész nap a mélységet figyelni. Mivel a 16-os hosszú és csak hátul kormányoz alig érzi a szedő a kormánymozdulatot, míg a Rába egy pillanat alatt leugrott a sorról.

    A hidraulika vezérlését és a többi átalakítást is úgy oldottam meg, hogy két csap átváltásával, és pár szíj átrakásával ismét aratni lehetett vele. Az asztalemelő pedál az egyik lényeges eleme, rálépve teljesen lenyomva beakad, majd sarokkal megnyomva old, ha nem nyomom ütközésig akkor aratásra alkalmas. Egyébként már csak ez a pedál és a 4x4 őrzi a répa emlékét a többi cuccot már leszereltem.






  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-02-01 13:08:40

    Válasz Matyi50 #2248. hozzászólására

    No igen, más korabeli márkákon facsapágy volt. :)

    Egyébként maga a megoldás nem rossz, sokkal teherbíróbb mint az excentergyűrűs megoldás, kevésbé kényes a tengely illesztési hézagra, (excentergyűrűsnél biztos láttál már olyant amelyiknek körbe lerepedt a pereme), és a legfontosabb különbség a kúp miatt nagyon jó a beállási képessége, (ütés mentesen fut). Például a répaszedőknél (Kleine) ahol nagy tömeg forog nagy sebességgel általános kúpos gyűrűs csapágy.

    A hátránya kényes a szerelésre, ha nagyon meg van húzva szétrepeszti a csapágyfutógyűrűt, ha gyengén akkor pedig kilazul. Semmi sem lehet tökéletes. :)

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-02-01 06:36:12

    Válasz Matyi50 #2246. hozzászólására

    Legalábbis ami nálam van azon nincs különbség, a 16-osok közül 2 db. volt bontatlan gyári, azon a részen, a 16-B-s pedig 2500 üzemórás volt szinte újszerű amikor vettem.Tsz.-es koromból sem tudunk róla, hogy lett volna különbség. De ez nem jelenti, hogy mindegyiknél így volt. A szoci világban még az autószerelő múltamból tudom, hogy az autókba is beleszerelték típusváltáskor az összes maradék alkatrészt anélkül, hogy jelezték volna valamilyen módon.

    17-en volt olyan probléma még anno, hogy a magtartálytöltő csiga meghajtóház törésekor 16-osra lett visszaalakítva és kukoricában többször eltört a csukló, Tsz. norma alatt nem bírta a nyomatékot.

    Még pár szerintem lényeges különbség a 17-es és a 16-os között. A kis bordás kapcsolatok Pl. a szelelővariátoron, ránézésre egyezik a 16-ossal viszont már reszelhetetlen edzett acélból készültek, míg a 16-on sima puha vas. A magtartálytöltésnél, pedig lecserélték a viszonylag gyorsan elkopó vacak bordás kötést ékelt kerekekre.
    A szalmarázók alja sima, nem akad el a törek, mert kivették a csavarokat egy külön tartó lemezre, és komolyabb öntöttvas csapágyházakat kapott.



  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-31 22:00:15

    Válasz Tomszi #2243. hozzászólására

    Tudom, de épp ráérek. :D

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-31 21:19:43

    Válasz Matyi50 #2236. hozzászólására

    Még egy gondolat a 7 km/h sebesség még szemhordó nélkül is óránként 2 ha-t jelent. Utólag tudom az a tábla ahol befejeztem a videón 116 q/ha fizető súlyt adott. Az azt jelenti óránként 210 q fölött jártam, 15-16 literes fogyasztással.

    https://www.youtube.com/watch?v=4FUQi69QNTY&t=0s&index=26&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt

    10-12 órát szoktam naponta menni, vaddisznós videón konkrétan emlékszem, egy nap 2300 q-t köszörültem le. 38 ha-os tábla és két nap alatt lefogyott.

    https://www.youtube.com/watch?v=_xxZmaq95UA&index=1&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-31 18:44:20

    Válasz Matyi50 #2236. hozzászólására


    Napraforgó, zab, facélia, ahol könnyű a mag ott nem lehet a 16-ossal hasonlítani.

    Kukoricában nem sok a különbség, és azt sem a rosta okozza, mert ha szorongatva van a 16-os kb. 150-200 q/óra között akkor beáll a magfölhordó.

    A 17-esben nem csak az osztott rosta a különbség, nagyobb a rostafelület, más a mozgás geometriája, nagyobb a gyűjtő- és a magtartálytöltő csiga menetemelkedése, ezek lényegesek a teljesítmény szempontjából.

    És van jó pár apróság amelyek a 16-os gyengéit orvosolják.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-31 18:30:39

    Válasz medikus #2237. hozzászólására

    Volt ilyen színű 16-os.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-31 13:12:46

    Válasz Pabema #2234. hozzászólására

    Verseny nem igazán lehet, mert nem egy kategória. Nevezzük akárminek, de miért ne? Semmi rossz nincsen benne, akár a traktorhúzás. :))

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-31 06:28:46

    Válasz Pabema #2220. hozzászólására

    A 16-os valóban nem tudja a dupláját napraforgóban mert folyat, a 17-es viszont nagyjából mindenben a dupláját tudja a 14-nek.

    Van egy ajánlatom, saját költségemen arassunk egy napot együtt és pontot tehetünk dologra.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-31 06:26:21

    Válasz medikus #2218. hozzászólására

    Megvan, nagy nehézkes a közlekedés, a szarakodással, asztal le föl, forgolódás, ugyanannyit zabál mintha aratna.

    Aztán legfőbb, akinek sok földje-munkája van mindenképp újított, pár megszállottat kivéve.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-30 18:11:22

    Válasz sebi01 #2209. hozzászólására

    https://www.youtube.com/watch?v=p2_ClbdqNkY&index=23&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt

    Nézd meg 6,30-körül a videón jó erős szotyi
    7-8 km/h között megyek 6 soron, de már kezdi gyűjtögetni a sarokban, a dob meg nyökög a zöldes foltokban, pedig ha valami akkor a ferde meg a dob az brutális a 16-oson.

    A kilométeróra pontos, megmérten GPS -szel.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-30 17:57:58

    Válasz Pabema #2205. hozzászólására

    A 16-ost nem zsebkendőkre találták ki.
    Azt meg kizárt, hogy ugyanúgy megy 6 sorral a kicsi.
    Ha tényleg olyan lassan megy a 16-os akkor ideje elvinni szerelőhöz. :)

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-30 17:52:14

    Válasz medikus #2203. hozzászólására

    Nézd, ha aratsz, szívesen megnézem azt a 8 litert, pontosabban azt szeretném látni milyen a növény a környékeden. Nem állítom, hogy lehetetlen a 8 literrel aratni napraforgót. De azt igen, hogy nincsen ilyen brutális különbség a 16-os 14-es és a CX 860 között. Ha lenne akkor mai napig mindenki 514-el aratna ugyanis a CASE megtartotta volna magának a versenyelőnyt. :)

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-30 17:36:24

    Válasz Matyi50 #2202. hozzászólására

    Ugyan már, ki francokat érdekel a hang, a számokat nézem semmi mást.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2019-01-30 10:14:52

    Válasz medikus #2187. hozzászólására

    Nézd hülyeségeket mondani mindenki tud, ahhoz nem kell ész. Még én is, bár azt nem tudom mennyit fogyaszt a babakocsi százon.

    De ha tényeknél maradunk akkor a 16 l/ha 30-40 q/ha napraforgóban nem rossz. Történetesen a CX 860 fogyasztását volt szerencsém megtudni, nagyjából azonos kategória. Nyilván pontos hasonlítást csak ugyanazon táblán a learatott mennyiség és terület arányában lehet megtenni.

    Erre nincs módom, de úgy gondolom +/- 2-3 liter belefér a szórásba.

    Az általam lentebb bemutatott fogyasztást bárkinek bemutatom aratás alatt, és ha már annyi szó esett a 14-es szinte 0 fogyasztásáról, én kíváncsi lennék és szívesen elautózom egy bemutatóra, hogy mennyit fogyaszt napraforgóban vagy akár búzában. Természetesen a learatott súly és terület függvényében. Szóval a tények a meggyőzőek, ugyanis mondani mindent lehet.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-08-31 20:09:22

    Némi adalék a V8 sokat rágott fogyasztásáról.
    A hajszálpontosság igénye nélkül.
    Mindenesetre több alkalommal fogom ezen a módon dokumentálni a fogyasztást, ha valakit érdekel.

    https://www.youtube.com/watch?v=b8NpoJUXPQI&lc=z234xlbx2rqgxjxjo04t1aokgcuhshdpy0dkujru2iw5bk0h00410

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-07-27 19:56:56

    Válasz pn2205 #2146. hozzászólására

    Nézd meg az átfolyásszabályzó szelepet. M8-as csavar fogja föl a kabin alatt abból ágazik el a cső az orbit, és a vezérlőtömb felé. A szelepen van egy viszonylag kis furat ha eltömődik akkor sem megy a hidraulika, vagy a föltett szivattyúnak kicsi szállítási teljesítménye akkor azt hiszi alapjáraton van a motor és nem enged olajat a vezérlőtömb felé.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-07-25 07:27:25

    Válasz sebi01 #2144. hozzászólására

    Elírtam, asztal emelőkar nincs is, csak pedál.

    Szóval a motolla emelőkart tedd emelés helyzetbe.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-07-24 20:43:34

    Válasz vasijano #2142. hozzászólására

    Első lépésben, nem az orbit elé kell bekötni az őrát, hanem az átfolyásszabályzó szelep és a szivattyú közé. A rendszerben három szelep van az átfolyásszabályzó és a kézifék visszacsapószelep közös ágon van. Legegyszerűbb a lépcsőtől kissé hátra bekötni, ott van egy közcsavar gyárilag. Onnét könnyű bevinni a kabinba és jól hozzáférni.

    Ha nyugalomban van minden a kormány elengedve, akkor szabad visszafolyásnak kell lenni a nyomás teljes gázon sem lehet több 20 bar-nál.

    Teljes gázon tekerd a kormányt akadásig és tartsd ott, 180 bar a jó érték
    (alapjáraton is legalább 170 bar). Ha a kormány mozgatására nem emelkedik a nyomás az asztal emelő kart tedd emelésre és tartsd ott, a nyomásnak ugyancsak 180 bar-nak kell lenni.

    +/- 10 bar még elfogadható

    Ha sikerült megmérned majd mondom a következő lépéseket attól függően mi lesz az eredmény.



  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-07-23 11:59:02

    Válasz medikus #2139. hozzászólására

    Ha a rendszer hibátlan, kilégtelenedik akkor is ha semmi nincs kilazítva, csak lassabban, el kell hozzá tekerni néhányszor mindkét szélső helyzetbe.

    Egyébként nem érdemes vaktában nyomásmérés nélkül próbálkozni, mert Pl. ha valamilyen szennyeződés eltömi a nyomástartót, széttörhet a szivattyúház. Egy új szivattyú pedig nem olcsó.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-07-23 11:44:24

    Válasz vasijano #2137. hozzászólására

    A kormányszervó csövei is szét voltak szedve?

    Ha nem volt szétszedve akkor első lépésként a szivattyú nyomócsövére kell egy csatlakozást csinálni egy nyomásmérő órához.
    Ha nincs órád, viszonylag olcsón lehet venni oxigénpalackra való nyomásmérőt, a célnak az is megfelel. Ha megvan az óra akkor meg kel nézni mekkora nyomást mutat üresjáraton és mekkorát ha a kormánykereket fordítod?

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-05-03 14:50:36

    Válasz Jakab0202 #2133. hozzászólására

    Ha meghajtás nem volt szétszedve és az asztal is a régi, akkor csak arra kell odafigyelni, hogy a szilentek csapjain az anya a lökethossz felénél legyenek meghúzva. A gyűjtőasztal ne legyen toldozva úgy, hogy egy plusz lemezzel befenekelik az alját, a többlet vas és a két lemez között összegyűlő szemét többletsúlya felborítja a mozgó részek egyensúlyát és széttöri az egész meghajtást.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 22:05:41

    Válasz medikus #2131. hozzászólására

    Hát nem tudom, akkor itt minden repce fönt maradna :))

    Ugyanazt a technológiát alkalmazzák a kisebb pár száz hektáros és Pl. a 15 000 ha-os GSD, természetesen nem gyantás zöld de zöld, bár nem videóztam direkt a repce szárát, de a videón is látszik az alja zöld. A 516 517 talajkövetése szójánál pedig jól láthatóan kiváló.

    https://www.youtube.com/watch?v=HdzEWURaGI4&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt&index=6&t=0s

    No de mindegy is, a lényeg a lényeg azok a funkciók rendelkezésre állnak amelyről beszéltem, ha bármilyen oknál fogva szükség van rájuk, míg a 14-nél hiányoznak.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 20:58:56

    Válasz medikus #2128. hozzászólására

    Nem kell megsúgnod a srác profi, de míg a 17-en oldalirányban is könnyedén billeg a 14-n nem. Mindegyikünknek minden rugó a helyén és úgy működik ahogy kell. Betömődni pedig minden kombájn be tud csak elég gyorsan kell vele menni szar zöld anyagban.
    Ha a határon egyensúlyozol egyszerűen nem veszel észre minden zöldebb foltot, persze lehet neked jobb érzéked van hozzá, mint nekünk. :))

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 20:50:44

    Válasz ..MZ/X.. #2125. hozzászólására

    Szétszedve nincs sajna, és ami 2003-ban készült a 4x4-en még az sem lóg, úgyhogy nem is kell szétszednem, arra már nem emlékszem milyen motor csapszegét használtam föl, a 17-en MTZ-t. A lényeget leírom, egy hibához 1 db. MTZ csapszeg kell és 2 db. hajtókar persely. A széttört himbákat meghegesztettem majd marógépen kiszabályoztam a hegesztéstől ovális furatokat, a hajtókar furataiba készítettem vasból hézagoló perselyt mert az MTZ hajtókar persely külseje kisebb mint a himba furata, benyomtam a himbába majd a hajtókarperselyt is és fúrtam rá zsírzógombot. A csapszeg hosszát méretre vágtam, majd a külsejére a hajtókaron kívül a hiba illeszkedéséhez mindkét oldalára danamit-ból hézagolókat amely porvédő is egyben. Összecsavarozva már kész.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 20:36:29

    Válasz medikus #2126. hozzászólására

    Nem tudom mennyit mész vele évente? Egyébként én pont ezt csináltam a gyenge megoldásokat orvosoltam, mint te, de ez már nem az eredeti gyári megoldás, ami eleve szar.

    Tolatni például azért kell mert a fekvő tavaszi árpában hajlamosak fölszedni a földet ha nedves a talaj. Történetesen ha lejtőn dolgozol együtt kell nyomni a féket és a kuplungot az pedig majdnem katasztrófa, 17-en ugyanakkor leheletfinoman lehet játszani a sebességgel, előre, hátra lejtőn, emelkedőn. Van egy volt Tsz-es kollégám barátom aki 14-sel dolgozik évente 100 ha fölött néha kisegítjük egymást mind javításban mind aratásban. Ráadásul mivel a 14-esnek fix az asztala annak ellenére hogy keskenyebb sokkal előbb túrja földet mint a 16-os. A repcében főleg ha a sok kegyszertől olyan zöld a szár mint a spenót, pedig betömődik néha, legalábbis ha feszegeted a határokat, és ha nem nagymama tempóban mész. Akkor pedig lehet tépni, míg a 16-17-en egy pillanat műve visszajáratni.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 17:25:26

    Válasz medikus #2121. hozzászólására

    Nm évek nem számítanak, hanem az üzemórák a learatott hektár mennyiség. A 14-nek is megvannak a gyengéi például a variátor, vagy a betömődő hűtő, nem lehet visszajáratni a ferdefelhordót, kevés a hely a seckázó fölött, erős repcében, szójában hajlamos betömődni, ha szar a talaj és sokszor kell tolatni a kuplungos megoldás fárasztó. Na és azért amelyik 14-es komolyan dolgozik ugyanúgy elvásik mint a többi. A ferde, a páterok, vezetősínek, csigaház, csigák, lamellás rosta, szóval minden.

    Végül a 17-es himba zsírzóval MTZ csapszeggel

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 15:38:08

    Válasz medikus #2116. hozzászólására

    Elhiszem, persze. De viszonyítani csak azonos körülmények között lehet. Egy tól-ig határon belül a hektár nem is lényeges 517-tel 130-150 q búzát lehet óránként learatni normális módon, legalábbis én ennél többet nem tudok vele. Én mindig azonos táblán azonos körülmények között nézem mind a learatott mennyiséget mind a fogyasztást.

    https://www.youtube.com/watch?v=YIikiDBssQk&index=4&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt&t=75s

    Látszik a videón 516-ost utolérem a Claas Commandor 228-cal nagyjából egyforma a sebességünk, egymás mögött is szoktunk aratni. A Claas 330 Le-s V10 motor hajtja 7 m-es vágóasztallal megy, én a 17-tel 6 m-sel.

    Szóval meddő vitát én sem szeretnék, mert írni írhat bárki bármit. Azért mondom bárkinek bármikor megtudom mutatni. Akit érdekel Tel 30/5293988 (persze csak aratáskor)

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 15:16:10

    Válasz medikus #2117. hozzászólására

    14 rostamozgatása tényleg jobban megvan szerkesztve, de ha lógni kezd és nem javítják meg, minden kombájnban összetörik a rosta a Claas-ban is.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 15:12:15

    Válasz Matyi50 #2115. hozzászólására

    Valóban az a gyenge pontja, legalábbis az utángyártott hajtókarcsapokkal, ugyanis az a gondja, hogy az eredeti dugattyúcsapszeg tulajdonságú csap, az utángyártott pedig sima vas, esetleg kapott egy kis edzést, de meg sem közelíti a betétedzett felületet. Én dugattyúcsapszeget fabrikáltam bele, még a 17-esbe is MTZ dugattyúcsapszeg került a gyenge minőségű gumipersely helyett. A lengőhimba csapok pedig keménykrómozott hidraulika munkahenger szárból készültek, (méterben vásárolható). Így a szerkezet zsírozva garantáltan sok-sok évig szolgál lógás nélkül, ezáltal ismeretlen fogalom lesz a rosta- rostaszekrény törés.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-08 07:53:24

    Válasz medikus #2111. hozzászólására

    240-260 liter stimmel az 516 valamivel rosszabbul teljesít mint a 17-es és a fogyasztása is rosszabb kb. 2-3 literrel legalábbis búzában olyan fajtánál ahol kevés a szalma és bő a szemtermés. De most konkrétan 17-esről volt szó. A 260 literhez nagyjából 20-22 ha terület tartozik búzában. Azért mondtam, hogy jól kell mindennek működni a kaszától kezdve a seckázóig. Egy vashulladék 16-17-est nem lehet hasonlítani egy jó állapotú 14-el. Egyébként amit leírtam bármikor tudom prezentálni, annak aki kíváncsi rá, aratás alatt. Minden eszköz adott mérőedények csövek, így akár elég egy-egy órát lemérni.

    16-17-est nyilván nem kiskertekre találták ki, ez egyértelmű. :)

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-07 18:09:11

    Válasz medikus #2109. hozzászólására

    Jó jó a 14-es, de attól függ mennyi a munka, a 17-es kb. a dupláját tudja.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-04-04 07:18:31

    Válasz lovasnorbi #2095. hozzászólására

    Jól néz ki :)
    Nézd meg az olajteknő alján az első kiadásoknál volt egy kisméretű leeresztő amelyet a motor alatt lévő ablakon keresztül lehet elérni, ezt később valamiért lehagyták, viszont az oldalán lévő gumicsövön keresztül leengedve az olajat nem folyik le az olajteknő besüllyesztéséből az olaj ahonnét hiányzik a kis leeresztő, fél vödörnyi régi olaj bent marad. Én fúrtam az enyémre egy leeresztőt. Ha pedig minden jól működik a fogyasztással sem lesz gond, de ahhoz az kell, hogy óránként például 60-70 q/ha búzából 1,7-2 ha-t le tudjon vágni.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-03-04 16:54:49

    Válasz Tomszi #2053. hozzászólására

    Én bevallom lusta vagyok :) Inkább kijavítottam a karosszériát , magtartályra födél, majd az egész kombájn lepasztázva festve, oly módon, hogy nem folyik bele sehol az eső, az elsőt 2003-ban csináltam és még mindig vízálló.

  • Ugrás a témához » sebi01 | 2018-03-04 16:49:13

    Válasz lakatos gabesz #2057. hozzászólására

    2017.07 körül témáztuk a levegőszűrőket.
    Ami nálam volt Filtron bár a számára nem emlékszem nagyon kevés papírt tartalmaz, gyorsan eltömődik.

[bezárás x]