Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 393.55 Ft USD 368.32 Ft CHF 402.9 Ft GBP 457.67 Ft

Fórum

Becenév: sebi01
Csatlakozott: 2014-11-22 20:29:12
Utolsó belépés: 2021-12-03 21:29:27
Fórum hozzászólás: 246

Fórumhozzászólásai

Előzmény: kanyo #2326 hozzászólása



Igazából csaknem mindegy mennyi szalma kerül a rostára, ugyanis úgy van méretezve, hogy jó beállítással képes továbbítani. A jó beállítás a felső zsalus legyen annyira zárva amennyire csak lehet amely még nem akadályozza az átfolyást. Az átfolyás az adott géptípusra értendő megadott gyári érték körül kell legyen. Pl. 517-nél gabonában 150 q/óra legalább. És ehhez a rostaálláshoz kell állítani a levegőt, hogy ne legyen szemetes. Gabonában a zsalus kb. 5-8 mm-re legyen nyitva. Az utóverőhöz a toldat(leghátsó zsalus) legyen annyira nyitva, hogy a csépeletlen kalászdarabok átessenek rajta kb. 15 mm-re legalább.

Ha ez a beállítás rendben van akkor még a szalmarázók elejének a sérülése sem okoz számottevő lassulást az aratás sebességében.

Előzmény: broll79 #47 hozzászólása



Lehet. Szerkesztettem a brikettáló gépet. Hulladékból a próba kedvéért. Mindegy neki mit rakok bele, a nedvességre sem kényes kb. 10 éves az ég alatt foszladozó bálákból működik. Nekem a bálás tüzelés nem opció. Viszont ennek a gépnek a teljesítménye kicsi kb. 25-30 kg/óra, de ennek a mintájára majd készítek a nagyobbat. A link.

https://www.youtube.com/watch?v=rKkpsDvPzxU&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt&index=72&t=1s

Előzmény: Bebe_3099 #2318 hozzászólása


Ha mindene jó és tiszta, akkor nincs semmi extra.
Termosztátokon van egy légtelenítő furat, ha eldugul akkor nem légtelenedik ki, viszont akkor a hűtéssel is probléma szokott lenni főleg nagy terhelésnél.
Igen 70 literes.

Aki nem használ fagyállót annak a vízleeresztés szokott gondot okozni, ha sok a mocsok a motorban akkor előfordul, hogy a csap eldugul. Egy darabig folyik a tulaj pedig abban a hiszemben van, hogy kifogyott. A V8-on a vízpumpa alján is van leeresztő fontos azt is kinyitni különben szétfagy a vízpumpa. A szerszámos mellett lógó leeresztő gumicső pedig a váz fölött megy át, leeresztéskor ezért a hűtők aljából nem tud kifolyni a víz, az alsó kamra kipúposodik kirepedhet. Az egyik vízcső bilincsét oldva a csövet kihúzva lehet tisztára leengedni a vizet.

Előzmény: Bebe_3099 #2314 hozzászólása



Ha tartósat akarsz akkor MTZ dugattyúcsapszeg és persely kombinációt szerkeszted bele a hibakarba.
Fontos ha a tartó leszakadt a vázról akkor úgy kell visszahegeszteni hogy egy tengelyt át kell dugni a csapszegtartókon, hogy a két tartó tengelyvonala egybe essen. Ki kell szerelni hozzá a szelelőventilátort.

A hangot az átfolyásszabályzó szelep adja, akkor ha olyan gyorsan tekered a kormányt, hogy az orbit nyelése megközelíti a max, átfolyást.

Előzmény: Bebe_3099 #2299 hozzászólása



A rázóasztal meghajtásnál a himbakarokban lévő(nagy) szilent eredetiben is gyenge pontja , az utángyártott még gyengébb. Ha sok aratnivalód van akkor érdemes kiváltani bronzperselyes megoldásra.

Előzmény: Rabó001 #2303 hozzászólása



No igen, gyenge pontja minden gépnek van valamennyi. A mostani kombájnoknál sem minden zökkenőmentes.

Ha jó emlékszem a 16-ost valamikor 1975-76 körül hozták ki. A 17-ig kb. semmit sem fejlesztettek rajta, a 17-es nagyobbrészt kiküszöbölte a gyenge megoldásokat. De annak is már több mint 40 éve, vannak már sokkal jobb nagyobb sebességgel működő okosabb megoldások. De például a felxi asztallal csaknem borotválni lehet, szójához nagyon jó, persze a szójaasztal még jobb. :D

Egy biztos kellő odafigyeléssel akarattal lehet jó munkát végezni minden géppel. A Lexionnal is lehet ramatyul dolgozni.

És az is 100%, hogy 516-17 nevetségesen olcsó és a javításuk is az. Ilyen teljesítményű kombájn hasonló állapotban más márkában kb. tízszeres árnál kezdődik.




Előzmény: Bebe_3099 #2286 hozzászólása



Ha még aktuális, megoldható az infócsere.

Tel: 30/5293988

Előzmény: medikus #2292 hozzászólása



Hátnem tudom, kire, kikre gondolsz?

Egy biztos amit mondok azok tények, szakmailag megalapozottak, mérhetőek reprodukálhatóak.
Egyáltalán nem célom a hibák elhallgatása, de légből kapott ócskálással nem tudok mit kezdeni.

Egyébként sosem fényeztem 516-17-t
Lásd legutóbb.

" Attila Filep
Attila Filep
2 hete
@V8Rapid Nem rox kombájn az. Valakinek olyan sincs. Te meg bele ülsz és dolgozol . Szóval nem kell szerénykedni! :)
V8Rapid
V8Rapid
1 hete
@Attila Filep Nem szerénykedés ezek tények, nem rosszak, lehet velük jó munkát végezni, de vannak jobbak modernebbek. :D"

És a link

https://www.youtube.com/watch?v=f_B3pOF7lTw&lc=z23jdls5mufdzpq1nacdp43al4fmzimnsbskq30r5htw03c010c.1572355419723607

Pontos fogyasztási adat. Az idén 49 ha napraforgót arattam le, 28 q/ha átlagterméssel, jobbára érett szárral. Kúton tankolt pontosan 640 liter gázolajjal.
Azaz 13,06 liter/ha volt a fogyasztás.

Előzmény: rendekjozsef1 #2278 hozzászólása



De lehet jobb lenne a telefon, könnyebb egyeztetni.
30/5293988

Előzmény: rendekjozsef1 #2278 hozzászólása



Ha rudazat rendben vissza tud térni alaphelyzetbe a motorokon a rázóasztal alatt, akkor elsőre mérd meg a nyomást a vezérlőkörben 10 bar fölött kell legyen. Azaz a vékony cső amelyen a szivattyú alatt olajnyomásmérő gomba van, vagy volt eredetileg.

Előzmény: Matyi50 #2262 hozzászólása



A tengelyben egymás mögött vannak a furatok. A kúp egykét milliméterrel nagyobb mint a furat, a pontos méretet csak próbálgatással lehet belőni mert a borda kopását nem tudom megmérni. Pár kép talán látszik a lényeg. A rajzon a ferde vonalas rész hibás mert nem látszik a bevágás.
kep2kep3

Előzmény: Matyi50 #2260 hozzászólása



A fenéket nem vagyok én mester, még csak nem is mezőgépszerelő a szakmám.

Egyébként eszembe jutott még egy a répaszedéshez köthető módosítás. Amit azóta több helyen alkalmaztam, és hasznos lehet bárkinek aki még használ E-gépet. A borda gyors kopása például a ferdefölhordón típushiba. Répaszedéskor pedig az 1000 fordulat és a nagy terhelés miatt feszes Optibelt szíjak igencsak meggyorsították a dolgot, megoldás lehet Pl. a csapágyragasztó, csak az a gond, hogy piszok nehéz leszedni utána, néha még el is reped a szíjtárcsa. Gyors és egyszerű megoldás kellett. Behasítottam a bordás tengelyt négy részre, fúrtam bele egy nagy és egy kisebb furatot, a kisebbe M10-es menet a nagyobba pedig egy kúpos diót készítettem a dióban pedig M12-es menet. A szíjtárcsát zsírozva a helyére tolva a kúpos diót az M10-es csavarral behúzva a dió egyenletesen szétfeszíti a behasított tengelyt ezáltal betonkeményen rászorul a szíjtárcsa. Ha le kell szerelni kicsavarom az M10-es csavart és a dióba lévő M12-es menetbe behajtok egy M12-es csavart ami kitolja a diót ekkor a szíjtárcsa már leesik a tengelyről. Ez a megoldás csak akkor jó ha még nincs szarrá kopva a borda. Seeger gyűrűre nincs szükség .

Előzmény: Matyi50 #2253 hozzászólása



Még annyi érdekes lehet, a Rába kb. ugyanannyit fogyasztott répaszedésben mint a 16-os, 220 lovas motor volt a Rábában.

Előzmény: sebi01 #2256 hozzászólása



Ezzel a megoldással, csak a szíjtárcsát kellett cserélni, azokat a szíjakat visszarakni amit előzőleg levettem, hogy fölösleges dolgok ne forogjanak, egy kötéllel befűzni a ferdébe a láncokat, valamint lefogni a répaszedőről, rá a vágóasztalra és már mehetett aratni, kb. 1 óra az egész művelet.

Mára csak a lentebb említett pedál és a meghajtás őrzi a répa időszakot. A cukorgyárból még ennyi sem maradt, sajna.

kep2

Végül a többfunkciós pedál és a szabályzó szerkezet tekerője, és egy nyomásmérő óra. Ezzel tudtam beállítani a kívánt nyomást, hogy folyamatosan tartsa a kiszedőt egy bizonyos erővel, ha nagyon puha a talaj.
kep3

Előzmény: BolliKat #2255 hozzászólása



A fotódon látható megoldás volt, a szergényi Tsz.-ben is. Én viszont másképp oldottam meg, a répaszedőre szerkesztettem egy 16-os vágóasztal felfogatást, a meghajtást pedig a szabványos kardánhajtásáról vittem a Kleine oldalára, mivel 1000-es fordulatra van szükség a ferde fölső szíjtárcsáját cseréltem kisebbre, valamint a feszítéshez kellette egy plusz tárcsa a képen.

Előzmény: Matyi50 #2253 hozzászólása



Ez az enyém, sokszor videózták, ha út mellett mentem, hogy miért rakta cseh égisz alá fogalmam sincs. Egy biztos semmi köze a csehekhez.

180-as Rábával vittem a 16-os előtt a répaszedőt, és már 2002-ben szétment a váltója és már kifogytam az alkatrészekből. Egy környékbeli Tsz. adta az ötletet ők rakták 16-osra, de csak ideális talajon tudott menni, akkor jött az ötlet a 4x4-re. Azért a 180-as nagyobb sárban elment, de nem volt nagy különbség, úgyhogy semmi problémát nem okozott a kb. évi 200 ha kiszedegetése.

Fele erő volt vele dolgozni mint a Rábával, a Rába legkellemetlenebb tulajdonsága az volt, ha benyomod a kuplungot megáll a hidraulika szivattyú, dombon fölfelé már előre föl kellett készülni a megállásra először benyomni a féket és amikor már fog akkor a kuplungot. Ha valamiért hirtelen meg kellett állni akkor és egy kicsit visszagurult letördelte a csirázókéseket. Plusz még a 16-ost kiegészítettem mert volt egyszerű lehetőség, az asztalemelő hidraulikát szabályzottá tettem, ami a szedő súlyának egy részét átvette állíthatóan, így sárban nem kellett egész nap a mélységet figyelni. Mivel a 16-os hosszú és csak hátul kormányoz alig érzi a szedő a kormánymozdulatot, míg a Rába egy pillanat alatt leugrott a sorról.

A hidraulika vezérlését és a többi átalakítást is úgy oldottam meg, hogy két csap átváltásával, és pár szíj átrakásával ismét aratni lehetett vele. Az asztalemelő pedál az egyik lényeges eleme, rálépve teljesen lenyomva beakad, majd sarokkal megnyomva old, ha nem nyomom ütközésig akkor aratásra alkalmas. Egyébként már csak ez a pedál és a 4x4 őrzi a répa emlékét a többi cuccot már leszereltem.






Előzmény: Matyi50 #2248 hozzászólása



No igen, más korabeli márkákon facsapágy volt. :)

Egyébként maga a megoldás nem rossz, sokkal teherbíróbb mint az excentergyűrűs megoldás, kevésbé kényes a tengely illesztési hézagra, (excentergyűrűsnél biztos láttál már olyant amelyiknek körbe lerepedt a pereme), és a legfontosabb különbség a kúp miatt nagyon jó a beállási képessége, (ütés mentesen fut). Például a répaszedőknél (Kleine) ahol nagy tömeg forog nagy sebességgel általános kúpos gyűrűs csapágy.

A hátránya kényes a szerelésre, ha nagyon meg van húzva szétrepeszti a csapágyfutógyűrűt, ha gyengén akkor pedig kilazul. Semmi sem lehet tökéletes. :)

Előzmény: Matyi50 #2246 hozzászólása



Legalábbis ami nálam van azon nincs különbség, a 16-osok közül 2 db. volt bontatlan gyári, azon a részen, a 16-B-s pedig 2500 üzemórás volt szinte újszerű amikor vettem.Tsz.-es koromból sem tudunk róla, hogy lett volna különbség. De ez nem jelenti, hogy mindegyiknél így volt. A szoci világban még az autószerelő múltamból tudom, hogy az autókba is beleszerelték típusváltáskor az összes maradék alkatrészt anélkül, hogy jelezték volna valamilyen módon.

17-en volt olyan probléma még anno, hogy a magtartálytöltő csiga meghajtóház törésekor 16-osra lett visszaalakítva és kukoricában többször eltört a csukló, Tsz. norma alatt nem bírta a nyomatékot.

Még pár szerintem lényeges különbség a 17-es és a 16-os között. A kis bordás kapcsolatok Pl. a szelelővariátoron, ránézésre egyezik a 16-ossal viszont már reszelhetetlen edzett acélból készültek, míg a 16-on sima puha vas. A magtartálytöltésnél, pedig lecserélték a viszonylag gyorsan elkopó vacak bordás kötést ékelt kerekekre.
A szalmarázók alja sima, nem akad el a törek, mert kivették a csavarokat egy külön tartó lemezre, és komolyabb öntöttvas csapágyházakat kapott.



Előzmény: Tomszi #2243 hozzászólása



Tudom, de épp ráérek. :D

Előzmény: Matyi50 #2236 hozzászólása



Még egy gondolat a 7 km/h sebesség még szemhordó nélkül is óránként 2 ha-t jelent. Utólag tudom az a tábla ahol befejeztem a videón 116 q/ha fizető súlyt adott. Az azt jelenti óránként 210 q fölött jártam, 15-16 literes fogyasztással.

https://www.youtube.com/watch?v=4FUQi69QNTY&t=0s&index=26&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt

10-12 órát szoktam naponta menni, vaddisznós videón konkrétan emlékszem, egy nap 2300 q-t köszörültem le. 38 ha-os tábla és két nap alatt lefogyott.

https://www.youtube.com/watch?v=_xxZmaq95UA&index=1&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt

Előzmény: Matyi50 #2236 hozzászólása




Napraforgó, zab, facélia, ahol könnyű a mag ott nem lehet a 16-ossal hasonlítani.

Kukoricában nem sok a különbség, és azt sem a rosta okozza, mert ha szorongatva van a 16-os kb. 150-200 q/óra között akkor beáll a magfölhordó.

A 17-esben nem csak az osztott rosta a különbség, nagyobb a rostafelület, más a mozgás geometriája, nagyobb a gyűjtő- és a magtartálytöltő csiga menetemelkedése, ezek lényegesek a teljesítmény szempontjából.

És van jó pár apróság amelyek a 16-os gyengéit orvosolják.

Előzmény: medikus #2237 hozzászólása



Volt ilyen színű 16-os.

Előzmény: Pabema #2234 hozzászólása



Verseny nem igazán lehet, mert nem egy kategória. Nevezzük akárminek, de miért ne? Semmi rossz nincsen benne, akár a traktorhúzás. :))

Előzmény: Pabema #2220 hozzászólása



A 16-os valóban nem tudja a dupláját napraforgóban mert folyat, a 17-es viszont nagyjából mindenben a dupláját tudja a 14-nek.

Van egy ajánlatom, saját költségemen arassunk egy napot együtt és pontot tehetünk dologra.

Előzmény: medikus #2218 hozzászólása



Megvan, nagy nehézkes a közlekedés, a szarakodással, asztal le föl, forgolódás, ugyanannyit zabál mintha aratna.

Aztán legfőbb, akinek sok földje-munkája van mindenképp újított, pár megszállottat kivéve.

Előzmény: sebi01 #2209 hozzászólása



https://www.youtube.com/watch?v=p2_ClbdqNkY&index=23&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt

Nézd meg 6,30-körül a videón jó erős szotyi
7-8 km/h között megyek 6 soron, de már kezdi gyűjtögetni a sarokban, a dob meg nyökög a zöldes foltokban, pedig ha valami akkor a ferde meg a dob az brutális a 16-oson.

A kilométeróra pontos, megmérten GPS -szel.

Előzmény: Pabema #2205 hozzászólása



A 16-ost nem zsebkendőkre találták ki.
Azt meg kizárt, hogy ugyanúgy megy 6 sorral a kicsi.
Ha tényleg olyan lassan megy a 16-os akkor ideje elvinni szerelőhöz. :)

Előzmény: medikus #2203 hozzászólása



Nézd, ha aratsz, szívesen megnézem azt a 8 litert, pontosabban azt szeretném látni milyen a növény a környékeden. Nem állítom, hogy lehetetlen a 8 literrel aratni napraforgót. De azt igen, hogy nincsen ilyen brutális különbség a 16-os 14-es és a CX 860 között. Ha lenne akkor mai napig mindenki 514-el aratna ugyanis a CASE megtartotta volna magának a versenyelőnyt. :)

Előzmény: Matyi50 #2202 hozzászólása



Ugyan már, ki francokat érdekel a hang, a számokat nézem semmi mást.

Előzmény: medikus #2187 hozzászólása



Nézd hülyeségeket mondani mindenki tud, ahhoz nem kell ész. Még én is, bár azt nem tudom mennyit fogyaszt a babakocsi százon.

De ha tényeknél maradunk akkor a 16 l/ha 30-40 q/ha napraforgóban nem rossz. Történetesen a CX 860 fogyasztását volt szerencsém megtudni, nagyjából azonos kategória. Nyilván pontos hasonlítást csak ugyanazon táblán a learatott mennyiség és terület arányában lehet megtenni.

Erre nincs módom, de úgy gondolom +/- 2-3 liter belefér a szórásba.

Az általam lentebb bemutatott fogyasztást bárkinek bemutatom aratás alatt, és ha már annyi szó esett a 14-es szinte 0 fogyasztásáról, én kíváncsi lennék és szívesen elautózom egy bemutatóra, hogy mennyit fogyaszt napraforgóban vagy akár búzában. Természetesen a learatott súly és terület függvényében. Szóval a tények a meggyőzőek, ugyanis mondani mindent lehet.

Némi adalék a V8 sokat rágott fogyasztásáról.
A hajszálpontosság igénye nélkül.
Mindenesetre több alkalommal fogom ezen a módon dokumentálni a fogyasztást, ha valakit érdekel.

https://www.youtube.com/watch?v=b8NpoJUXPQI&lc=z234xlbx2rqgxjxjo04t1aokgcuhshdpy0dkujru2iw5bk0h00410

Előzmény: pn2205 #2146 hozzászólása



Nézd meg az átfolyásszabályzó szelepet. M8-as csavar fogja föl a kabin alatt abból ágazik el a cső az orbit, és a vezérlőtömb felé. A szelepen van egy viszonylag kis furat ha eltömődik akkor sem megy a hidraulika, vagy a föltett szivattyúnak kicsi szállítási teljesítménye akkor azt hiszi alapjáraton van a motor és nem enged olajat a vezérlőtömb felé.

Előzmény: sebi01 #2144 hozzászólása



Elírtam, asztal emelőkar nincs is, csak pedál.

Szóval a motolla emelőkart tedd emelés helyzetbe.

Előzmény: vasijano #2142 hozzászólása



Első lépésben, nem az orbit elé kell bekötni az őrát, hanem az átfolyásszabályzó szelep és a szivattyú közé. A rendszerben három szelep van az átfolyásszabályzó és a kézifék visszacsapószelep közös ágon van. Legegyszerűbb a lépcsőtől kissé hátra bekötni, ott van egy közcsavar gyárilag. Onnét könnyű bevinni a kabinba és jól hozzáférni.

Ha nyugalomban van minden a kormány elengedve, akkor szabad visszafolyásnak kell lenni a nyomás teljes gázon sem lehet több 20 bar-nál.

Teljes gázon tekerd a kormányt akadásig és tartsd ott, 180 bar a jó érték
(alapjáraton is legalább 170 bar). Ha a kormány mozgatására nem emelkedik a nyomás az asztal emelő kart tedd emelésre és tartsd ott, a nyomásnak ugyancsak 180 bar-nak kell lenni.

+/- 10 bar még elfogadható

Ha sikerült megmérned majd mondom a következő lépéseket attól függően mi lesz az eredmény.



Előzmény: medikus #2139 hozzászólása



Ha a rendszer hibátlan, kilégtelenedik akkor is ha semmi nincs kilazítva, csak lassabban, el kell hozzá tekerni néhányszor mindkét szélső helyzetbe.

Egyébként nem érdemes vaktában nyomásmérés nélkül próbálkozni, mert Pl. ha valamilyen szennyeződés eltömi a nyomástartót, széttörhet a szivattyúház. Egy új szivattyú pedig nem olcsó.

Előzmény: vasijano #2137 hozzászólása



A kormányszervó csövei is szét voltak szedve?

Ha nem volt szétszedve akkor első lépésként a szivattyú nyomócsövére kell egy csatlakozást csinálni egy nyomásmérő órához.
Ha nincs órád, viszonylag olcsón lehet venni oxigénpalackra való nyomásmérőt, a célnak az is megfelel. Ha megvan az óra akkor meg kel nézni mekkora nyomást mutat üresjáraton és mekkorát ha a kormánykereket fordítod?

Előzmény: Jakab0202 #2133 hozzászólása



Ha meghajtás nem volt szétszedve és az asztal is a régi, akkor csak arra kell odafigyelni, hogy a szilentek csapjain az anya a lökethossz felénél legyenek meghúzva. A gyűjtőasztal ne legyen toldozva úgy, hogy egy plusz lemezzel befenekelik az alját, a többlet vas és a két lemez között összegyűlő szemét többletsúlya felborítja a mozgó részek egyensúlyát és széttöri az egész meghajtást.

Előzmény: medikus #2131 hozzászólása



Hát nem tudom, akkor itt minden repce fönt maradna :))

Ugyanazt a technológiát alkalmazzák a kisebb pár száz hektáros és Pl. a 15 000 ha-os GSD, természetesen nem gyantás zöld de zöld, bár nem videóztam direkt a repce szárát, de a videón is látszik az alja zöld. A 516 517 talajkövetése szójánál pedig jól láthatóan kiváló.

https://www.youtube.com/watch?v=HdzEWURaGI4&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt&index=6&t=0s

No de mindegy is, a lényeg a lényeg azok a funkciók rendelkezésre állnak amelyről beszéltem, ha bármilyen oknál fogva szükség van rájuk, míg a 14-nél hiányoznak.

Előzmény: medikus #2128 hozzászólása



Nem kell megsúgnod a srác profi, de míg a 17-en oldalirányban is könnyedén billeg a 14-n nem. Mindegyikünknek minden rugó a helyén és úgy működik ahogy kell. Betömődni pedig minden kombájn be tud csak elég gyorsan kell vele menni szar zöld anyagban.
Ha a határon egyensúlyozol egyszerűen nem veszel észre minden zöldebb foltot, persze lehet neked jobb érzéked van hozzá, mint nekünk. :))

Előzmény: ..MZ/X.. #2125 hozzászólása



Szétszedve nincs sajna, és ami 2003-ban készült a 4x4-en még az sem lóg, úgyhogy nem is kell szétszednem, arra már nem emlékszem milyen motor csapszegét használtam föl, a 17-en MTZ-t. A lényeget leírom, egy hibához 1 db. MTZ csapszeg kell és 2 db. hajtókar persely. A széttört himbákat meghegesztettem majd marógépen kiszabályoztam a hegesztéstől ovális furatokat, a hajtókar furataiba készítettem vasból hézagoló perselyt mert az MTZ hajtókar persely külseje kisebb mint a himba furata, benyomtam a himbába majd a hajtókarperselyt is és fúrtam rá zsírzógombot. A csapszeg hosszát méretre vágtam, majd a külsejére a hajtókaron kívül a hiba illeszkedéséhez mindkét oldalára danamit-ból hézagolókat amely porvédő is egyben. Összecsavarozva már kész.

Előzmény: medikus #2126 hozzászólása



Nem tudom mennyit mész vele évente? Egyébként én pont ezt csináltam a gyenge megoldásokat orvosoltam, mint te, de ez már nem az eredeti gyári megoldás, ami eleve szar.

Tolatni például azért kell mert a fekvő tavaszi árpában hajlamosak fölszedni a földet ha nedves a talaj. Történetesen ha lejtőn dolgozol együtt kell nyomni a féket és a kuplungot az pedig majdnem katasztrófa, 17-en ugyanakkor leheletfinoman lehet játszani a sebességgel, előre, hátra lejtőn, emelkedőn. Van egy volt Tsz-es kollégám barátom aki 14-sel dolgozik évente 100 ha fölött néha kisegítjük egymást mind javításban mind aratásban. Ráadásul mivel a 14-esnek fix az asztala annak ellenére hogy keskenyebb sokkal előbb túrja földet mint a 16-os. A repcében főleg ha a sok kegyszertől olyan zöld a szár mint a spenót, pedig betömődik néha, legalábbis ha feszegeted a határokat, és ha nem nagymama tempóban mész. Akkor pedig lehet tépni, míg a 16-17-en egy pillanat műve visszajáratni.

Előzmény: medikus #2121 hozzászólása



Nm évek nem számítanak, hanem az üzemórák a learatott hektár mennyiség. A 14-nek is megvannak a gyengéi például a variátor, vagy a betömődő hűtő, nem lehet visszajáratni a ferdefelhordót, kevés a hely a seckázó fölött, erős repcében, szójában hajlamos betömődni, ha szar a talaj és sokszor kell tolatni a kuplungos megoldás fárasztó. Na és azért amelyik 14-es komolyan dolgozik ugyanúgy elvásik mint a többi. A ferde, a páterok, vezetősínek, csigaház, csigák, lamellás rosta, szóval minden.

Végül a 17-es himba zsírzóval MTZ csapszeggel

Előzmény: medikus #2116 hozzászólása



Elhiszem, persze. De viszonyítani csak azonos körülmények között lehet. Egy tól-ig határon belül a hektár nem is lényeges 517-tel 130-150 q búzát lehet óránként learatni normális módon, legalábbis én ennél többet nem tudok vele. Én mindig azonos táblán azonos körülmények között nézem mind a learatott mennyiséget mind a fogyasztást.

https://www.youtube.com/watch?v=YIikiDBssQk&index=4&list=PLmUsPx9RmtgOOMZ9OOvNS09MDl_a-Jggt&t=75s

Látszik a videón 516-ost utolérem a Claas Commandor 228-cal nagyjából egyforma a sebességünk, egymás mögött is szoktunk aratni. A Claas 330 Le-s V10 motor hajtja 7 m-es vágóasztallal megy, én a 17-tel 6 m-sel.

Szóval meddő vitát én sem szeretnék, mert írni írhat bárki bármit. Azért mondom bárkinek bármikor megtudom mutatni. Akit érdekel Tel 30/5293988 (persze csak aratáskor)

Előzmény: medikus #2117 hozzászólása



14 rostamozgatása tényleg jobban megvan szerkesztve, de ha lógni kezd és nem javítják meg, minden kombájnban összetörik a rosta a Claas-ban is.

Előzmény: Matyi50 #2115 hozzászólása



Valóban az a gyenge pontja, legalábbis az utángyártott hajtókarcsapokkal, ugyanis az a gondja, hogy az eredeti dugattyúcsapszeg tulajdonságú csap, az utángyártott pedig sima vas, esetleg kapott egy kis edzést, de meg sem közelíti a betétedzett felületet. Én dugattyúcsapszeget fabrikáltam bele, még a 17-esbe is MTZ dugattyúcsapszeg került a gyenge minőségű gumipersely helyett. A lengőhimba csapok pedig keménykrómozott hidraulika munkahenger szárból készültek, (méterben vásárolható). Így a szerkezet zsírozva garantáltan sok-sok évig szolgál lógás nélkül, ezáltal ismeretlen fogalom lesz a rosta- rostaszekrény törés.

Előzmény: medikus #2111 hozzászólása



240-260 liter stimmel az 516 valamivel rosszabbul teljesít mint a 17-es és a fogyasztása is rosszabb kb. 2-3 literrel legalábbis búzában olyan fajtánál ahol kevés a szalma és bő a szemtermés. De most konkrétan 17-esről volt szó. A 260 literhez nagyjából 20-22 ha terület tartozik búzában. Azért mondtam, hogy jól kell mindennek működni a kaszától kezdve a seckázóig. Egy vashulladék 16-17-est nem lehet hasonlítani egy jó állapotú 14-el. Egyébként amit leírtam bármikor tudom prezentálni, annak aki kíváncsi rá, aratás alatt. Minden eszköz adott mérőedények csövek, így akár elég egy-egy órát lemérni.

16-17-est nyilván nem kiskertekre találták ki, ez egyértelmű. :)

Előzmény: medikus #2109 hozzászólása



Jó jó a 14-es, de attól függ mennyi a munka, a 17-es kb. a dupláját tudja.

Előzmény: lovasnorbi #2095 hozzászólása



Jól néz ki :)
Nézd meg az olajteknő alján az első kiadásoknál volt egy kisméretű leeresztő amelyet a motor alatt lévő ablakon keresztül lehet elérni, ezt később valamiért lehagyták, viszont az oldalán lévő gumicsövön keresztül leengedve az olajat nem folyik le az olajteknő besüllyesztéséből az olaj ahonnét hiányzik a kis leeresztő, fél vödörnyi régi olaj bent marad. Én fúrtam az enyémre egy leeresztőt. Ha pedig minden jól működik a fogyasztással sem lesz gond, de ahhoz az kell, hogy óránként például 60-70 q/ha búzából 1,7-2 ha-t le tudjon vágni.

Előzmény: Tomszi #2053 hozzászólása



Én bevallom lusta vagyok :) Inkább kijavítottam a karosszériát , magtartályra födél, majd az egész kombájn lepasztázva festve, oly módon, hogy nem folyik bele sehol az eső, az elsőt 2003-ban csináltam és még mindig vízálló.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Elképesztően pontos a Syngenta új talajmintavételi eljárása!
Elképesztően pontos a Syngenta új talajmintavételi eljárása!
A talajban lévő természetes izotópok kisugárzását mérik.
Debreceni Agrár: itt mindenre van válasz!
Debreceni Agrár: itt mindenre van válasz!
Az egyetem a hazai precíziós gazdálkodási technológia zászlóvivője.
Eladó Mfka 6013 szárzúzós Kukorica adapter
Eladó Mfka 6013 szárzúzós Kukorica...

1.450.000 Ft

Ellebi hosszú utánfutó
Ellebi hosszú utánfutó

650.000 Ft

Lovastúra vezető
Lovastúra vezető

290.000 Ft

BERTHOUD RACER 25/24
BERTHOUD RACER 25/24

2.600.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]