Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR410.17 FtUSD396.2 FtCHF435.92 FtGBP487.57 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Üdv!
Én hegesztettem a levegőszűrőházra másik csatlakozást, így nem kellett elforgatni.
A szívótorok is maradt a régi és így megmaradt a pillangószelep is ami segít a hidegindításnál.
A turbó után a kipufogó is házi gyártmány, így nem kellett kivágni a motorháztetőből.
Üdv!
Amit a kipufogó torokban látsz az a szelepvezető persely alsó része.
A szelepszár szimering felül van a szelephimbáknál.
Ki lehet cserélni a hengerfej leszerelése nélkül.
Hüvelyezve volt már,de a főtengely még nem volt szerelve.
Első szimering sem volt még cserélve.
A hidraulika szivattyú is eredeti gyári és még tökéletesen működik.
A többi része szinte minden volt már javítva vagy cserélve.
Most van benne a harmadik kuplung tárcsa, viszont a nyomólapok még szabályozva sem voltak.
Azért kérdezem ,mert nem tudom.
Le kellene vennem az ékszíjtárcsát, mert ki kell cserélni a motortartó gumi bakot.
A traktor 29 éves 22000 üzemórával és még sohasem volt szétszedve, úgyhogy a csavar eléggé be van gyógyulva.
Az új csoroszlya még nem fényesedett ki és így nagyon tapad a földhöz,főleg a nedves kemény kötött talajhoz, ezért bukik orra és a tömörítőkerék elemelkedik a talajtól.
A megoldás az, hogy a talajkerékkel emeld meg a gerendát legalább 60cm magasra, ha ez sem elég akkor a csoroszlya elején lévő láncot rövidítsd meg egy vagy két láncszemmel.
Üdv!
Ennél a lánc osztásnál 75cm sortávolság esetén 13 furatszámú tárcsával 56173-at fog vetni,14-esfuratúval már 60500.
A tárcsán lévő lyukakat süllyeszt be a vákum felőli részén úgy, hogy a mag felől épen hogy csak meglegyen a furat átmérő.
Így nem fognak eldugulni a furatok.
Tavaly kultivátoroztam az egyik srácnak.
Egyet kerültem a kultival, de ráhagytuk mert nagy volt a kukorica és nagyon törte.
Két mázsa ammónium nitrátot szórtunk mellé.
Később megnéztem van-e különbség a kultizott és a nem kultizott között.
Nem tudom vetés előtt mit kapott, mert nem az enyém a kukorica.
Én csak vetettem, meg kultivátoroztam, viszont vetéssel egy menetben kapott 15kg starter mikrogranulátumot, meg 150kg pétisót.
Én is jártam már így, azért gondoltam.
Ráadásul pont egy motor felújítás után az első próbaút alkalmával.
Alapjáraton szépen ment, de gázadásra nem pörgött fel rendesen és okádta a füstöt.
Szerencsémre véletlenül észrevettem mielőtt még nekiestem volna szétszedni valamit rajta.
Egyébként, ha jól utána gondolok az enyém is kb 21 év köröli lehetett akkor.
Üdv!
A munkahenger száránál kicserélted a gumigyűrűt?
Ha jobbra nehéz tekerni akkor valószínű, hogy a munkahenger szára mellett elmegy a nyomás.
Nekem ugyanez volt a gondom.
Van itthon támcsapágyam és összehasonlítottam a kiszedett darabokkal, de nem passzol az íve sem meg az anyaga sem.
A támcsapágyat nem fogja a mágnes, ezeket a darabokat meg mágnessel szedtem ki az olajteknőből.
Üdv mindenkinek!
Ma olajat cseréltem a 80-ason és ezeket találtam az olajban.
Mi lehet ez és mennyire hiányzik most a helyéről?
A motor hangján nem lehet észrevenni semmit.
Üdv!
Nincs jól beállítva a maglesodró.
Két magot vesz fel egy furat és az eggyik mag leesik hamarabb a cenrifugális erő hatására, ami be esik a védőlemez mellé.
Amikor kiemeled a gépet az utődéstől kiesik az a pár mag ami felakadt a lemez mögött.
Próbáld ki, amikor kiérsz a föld végére ne emeld fel, vedd le a vetőtárcsa előtt lévő védőlemezt és meglátod hol akadnak fel a magok.
Ez a jelenség akkor fordul elő leginkább amikor sima a talaj és nagy a sebesség.
Egyenetlen talajon nem fordul elő mert a magok a rázkódástól leesnek.
Ez érdekes, én újkora óta hidraolika olajat használok és még nem volt vele problémám.
19830 üzemóra van a gépben az eredeti oljszivattyúval és még mindig alapjáraton emeli az eszközöket meleg olajnál is.
Régebben, vagy két napig szórakoztam vele mert nem akart az olaj a hűtő felé menni.Szét szedtem mindent mire rájöttem, hogy a hűtőnél lévő kis szűrő volt eltömődve, pedig az is ki volt mosva, át lehetett látni rajta, de az olaj mégsem ment át.
Üdv mindenkinek!
Az 1-es nyilnál megy az olaj a szűrőbe, közvetlenül a szivattyútol.
A 3-as fúvókánál jön ki, ez forgatja a forgórészt.
A 4-es furaton folyik ki és alul a vékony csövön megy a szelepekhez.
Ha a tömítő gyűrű hibás és nem tömít rendesen természetesen szökik az olajnyomás.
Ez új tipusú temosztátház.
Zárt helyzetben a hűtő felé nem engedi a vizet, csak a kis csövön keresztül forog a víz a blokkban.
Ahogy nyit a termosztát a hűtő felé, úgy zárja le a blokkon belüli keringést a kis csövön keresztül. Tehát amikor elkezd nyitni akor mind a két körön megy a víz. Amikor teljesen nyitva van akkor márcsak a hűtő felé engedi a vizet.
A műszerfalon lévő óra 60-70 fokot mutat csak, de az ősszel mértem egy külső infrás hőmérővel.
Terheletlenül a hengerfejen 83 fokot, a blokk oldalán 75 fokot mértem.
Ezen már én is túl vagyok.
Pótkocsit nem adok kölcsön senkinek és nem is kérek senkitől.Nembeszélve arról, hogy sohasem kaptam úgy vissza ahogyan elvitték.
Valami mindig történt vele.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 107 paragrafus a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről.
107. § (1) Tehergépkocsin, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön a járműtűz eloltására
3500-12 000 kg megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 1 db 6 kg-os,
12 000-24 000 kg megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 1 db 12 kg-os
24 000 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 2 db 12 kg-os szabványos, porral oltó tűzoltókészüléket kell készenlétben tartani.
Nekem még sohasem kellett így szétszedni ezért nem tudom, de jó ezt tudni.
A kardán hajtás még csak egyszer volt felújítva, de akkor szét volt szedve teljesen a hátulja.
Most szét kellett húzni egy csapágy miatt a váltót így most ki lessz cserélve az összes csapágy a váltban és a kuplungházban, illetve az összes szimering meg gumigyűrű.
Talán így kibír megint 3-4 évet.
Előzmény: Mtz 550E #81618 hozzászólása
A csapágy 6204-es elég kicsi, de azért kibírt már pár széthúzást.
Ez volt akkor kéznél. Azért ennél érdemesebb volna nagyobbat bele tenni.
Az enyém csapágyból van.
Előzmény: Balázs. #81602 hozzászólása
Az egyik klíma kompresszor a másik meg a generátor.
Előzmény: Gumóka #81599 hozzászólása
Üdv!
Én hegesztettem a levegőszűrőházra másik csatlakozást, így nem kellett elforgatni.
A szívótorok is maradt a régi és így megmaradt a pillangószelep is ami segít a hidegindításnál.
A turbó után a kipufogó is házi gyártmány, így nem kellett kivágni a motorháztetőből.
Előzmény: Gumóka #81279 hozzászólása
Üdv!
Amit a kipufogó torokban látsz az a szelepvezető persely alsó része.
A szelepszár szimering felül van a szelephimbáknál.
Ki lehet cserélni a hengerfej leszerelése nélkül.
Előzmény: vénkabi #78413 hozzászólása
Üdv!
Három helyen tud a váltó olaj a kuplungházba belefolyni.
Nálam az egyesnél folyt bele, ugyanis ott is van egy gumigyűrű.
Előzmény: .Richard. #77081 hozzászólása
Hüvelyezve volt már,de a főtengely még nem volt szerelve.
Első szimering sem volt még cserélve.
A hidraulika szivattyú is eredeti gyári és még tökéletesen működik.
A többi része szinte minden volt már javítva vagy cserélve.
Most van benne a harmadik kuplung tárcsa, viszont a nyomólapok még szabályozva sem voltak.
Előzmény: rigás #77077 hozzászólása
Köszönöm, így legalább tudom, hogy merre erőltessem.
Előzmény: medikus #77074 hozzászólása
Azért kérdezem ,mert nem tudom.
Le kellene vennem az ékszíjtárcsát, mert ki kell cserélni a motortartó gumi bakot.
A traktor 29 éves 22000 üzemórával és még sohasem volt szétszedve, úgyhogy a csavar eléggé be van gyógyulva.
Üdv mindenkinek!
Valaki megtudná-e mondani, hogy az MTZ80-as főtengely ékszíjtárcsa csavarja jobb, vagy bal menetes?
Előzmény: 44claasgarantos #3089 hozzászólása
Az új csoroszlya még nem fényesedett ki és így nagyon tapad a földhöz,főleg a nedves kemény kötött talajhoz, ezért bukik orra és a tömörítőkerék elemelkedik a talajtól.
A megoldás az, hogy a talajkerékkel emeld meg a gerendát legalább 60cm magasra, ha ez sem elég akkor a csoroszlya elején lévő láncot rövidítsd meg egy vagy két láncszemmel.
Előzmény: mtz1221 #3916 hozzászólása
Üdv!
Egy ilyen szerkezetet házilag könnyű összehozni.
Én hulladék anyagokból csináltam egyet.
Előzmény: Balázs85 #2976 hozzászólása
Üdv!
Ennél a lánc osztásnál 75cm sortávolság esetén 13 furatszámú tárcsával 56173-at fog vetni,14-esfuratúval már 60500.
A tárcsán lévő lyukakat süllyeszt be a vákum felőli részén úgy, hogy a mag felől épen hogy csak meglegyen a furat átmérő.
Így nem fognak eldugulni a furatok.
Előzmény: Földönfuto #1309 hozzászólása
Ha jól emlékszem vetéssel egymenetben kapott 120kg pétisót és 15kg starter mikrogranulátumot.
Tavaly kultivátoroztam az egyik srácnak.
Egyet kerültem a kultival, de ráhagytuk mert nagy volt a kukorica és nagyon törte.
Két mázsa ammónium nitrátot szórtunk mellé.
Később megnéztem van-e különbség a kultizott és a nem kultizott között.
Íme az eredmény:
Előzmény: Apáé #18973 hozzászólása
Nem tudom vetés előtt mit kapott, mert nem az enyém a kukorica.
Én csak vetettem, meg kultivátoroztam, viszont vetéssel egy menetben kapott 15kg starter mikrogranulátumot, meg 150kg pétisót.
A jobb oldali sorok kultivátorozva voltak, 2q ammónium nitráttal.
A bal oldalit nem lehetett mert darab sorok voltak.
Előzmény: ND #3261 hozzászólása
Előzmény: envagyok2 #3255 hozzászólása
Törött rugóska szárából.
Előzmény: envagyok2 #3252 hozzászólása
Ezt én csináltam.
A YouTube-on láttam.
Üdv mindenkinek!
Egy segédeszköz ami megkönnyíti az otthoni kerék szerelést.
Előzmény: valkovszki1 #2693 hozzászólása
Előzmény: Sárközi Róbert #2415 hozzászólása
Előzmény: Sárközi Róbert #2415 hozzászólása
Előzmény: mtz1221 #52145 hozzászólása
Én is jártam már így, azért gondoltam.
Ráadásul pont egy motor felújítás után az első próbaút alkalmával.
Alapjáraton szépen ment, de gázadásra nem pörgött fel rendesen és okádta a füstöt.
Szerencsémre véletlenül észrevettem mielőtt még nekiestem volna szétszedni valamit rajta.
Egyébként, ha jól utána gondolok az enyém is kb 21 év köröli lehetett akkor.
Előzmény: mtz1221 #52141 hozzászólása
Szívótorok pillangószelep rugója.
Előzmény: Ferjol #51585 hozzászólása
Üdv!
A munkahenger száránál kicserélted a gumigyűrűt?
Ha jobbra nehéz tekerni akkor valószínű, hogy a munkahenger szára mellett elmegy a nyomás.
Nekem ugyanez volt a gondom.
Előzmény: Claastra. #51254 hozzászólása
Van itthon támcsapágyam és összehasonlítottam a kiszedett darabokkal, de nem passzol az íve sem meg az anyaga sem.
A támcsapágyat nem fogja a mágnes, ezeket a darabokat meg mágnessel szedtem ki az olajteknőből.
Előzmény: Claastra. #51252 hozzászólása
A főtengely csak nagyon minimálisat mozdul.
Én úgy tudom a támcsapágy valamilyen alumínium ötvözet, de ez valami acél gyűrű, vagy távtartó lehetett.
Üdv mindenkinek!
Ma olajat cseréltem a 80-ason és ezeket találtam az olajban.
Mi lehet ez és mennyire hiányzik most a helyéről?
A motor hangján nem lehet észrevenni semmit.
Előzmény: princz95 #2274 hozzászólása
Üdv!
Nincs jól beállítva a maglesodró.
Két magot vesz fel egy furat és az eggyik mag leesik hamarabb a cenrifugális erő hatására, ami be esik a védőlemez mellé.
Amikor kiemeled a gépet az utődéstől kiesik az a pár mag ami felakadt a lemez mögött.
Próbáld ki, amikor kiérsz a föld végére ne emeld fel, vedd le a vetőtárcsa előtt lévő védőlemezt és meglátod hol akadnak fel a magok.
Ez a jelenség akkor fordul elő leginkább amikor sima a talaj és nagy a sebesség.
Egyenetlen talajon nem fordul elő mert a magok a rázkódástól leesnek.
Előzmény: csoppika #289 hozzászólása
http://esab.gedeon.hu/pdf/ok_8478.pdf
Én ezt használom az ekevasakra és az SPC csoroszját is ezzel heggesztettem fel.
Előzmény: mtz1221 #49566 hozzászólása
Jelenleg ezt használom.
Előzmény: a2457 #49564 hozzászólása
Ez érdekes, én újkora óta hidraolika olajat használok és még nem volt vele problémám.
19830 üzemóra van a gépben az eredeti oljszivattyúval és még mindig alapjáraton emeli az eszközöket meleg olajnál is.
Előzmény: Maszek Zs #49376 hozzászólása
A belsejében van különbség.
Gondolom a kép magáért beszél.
Előzmény: mtz1221 #49033 hozzászólása
Régebben, vagy két napig szórakoztam vele mert nem akart az olaj a hűtő felé menni.Szét szedtem mindent mire rájöttem, hogy a hűtőnél lévő kis szűrő volt eltömődve, pedig az is ki volt mosva, át lehetett látni rajta, de az olaj mégsem ment át.
Előzmény: mtz1221 #49025 hozzászólása
Üdv mindenkinek!
Az 1-es nyilnál megy az olaj a szűrőbe, közvetlenül a szivattyútol.
A 3-as fúvókánál jön ki, ez forgatja a forgórészt.
A 4-es furaton folyik ki és alul a vékony csövön megy a szelepekhez.
Ha a tömítő gyűrű hibás és nem tömít rendesen természetesen szökik az olajnyomás.
Előzmény: csoppika #48857 hozzászólása
Az enyém is olyan volt, csak én megoldottam, furtam bele menetet.
Előzmény: .Richard. #48837 hozzászólása
Ez új tipusú temosztátház.
Zárt helyzetben a hűtő felé nem engedi a vizet, csak a kis csövön keresztül forog a víz a blokkban.
Ahogy nyit a termosztát a hűtő felé, úgy zárja le a blokkon belüli keringést a kis csövön keresztül. Tehát amikor elkezd nyitni akor mind a két körön megy a víz. Amikor teljesen nyitva van akkor márcsak a hűtő felé engedi a vizet.
Előzmény: Büresz #48835 hozzászólása
A műszerfalon lévő óra 60-70 fokot mutat csak, de az ősszel mértem egy külső infrás hőmérővel.
Terheletlenül a hengerfejen 83 fokot, a blokk oldalán 75 fokot mértem.
Előzmény: Bali0727 #48807 hozzászólása
Üdv!
Nézzél szét egy autósboltban.
Nekem ez a falyta van az MTZ-ben már négy éve.
Annyi alakítás kellett, hogy az alsó tányért kicseréltem nagyobbra.
Előzmény: UE-28 #2797 hozzászólása
Pont ma vásároltam ilyet a mórahalmi vásárban, 400Ft volt darabja.
Előzmény: Buvargabi #2109 hozzászólása
Üdv!
A maglesodró működéséhez ezeket kell beszerezned.
http://webaruhaz.habi.hu/termekek/5656/spc_allitocsavar.html
http://webaruhaz.habi.hu/termekek/5539/spc_csap.html
http://webaruhaz.habi.hu/termekek/5504/spc_maglesodro.html
http://webaruhaz.habi.hu/termekek/5514/spc_maglesodro_rugo.html
Előzmény: atisgyulai #44015 hozzászólása
Ezen már én is túl vagyok.
Pótkocsit nem adok kölcsön senkinek és nem is kérek senkitől.Nembeszélve arról, hogy sohasem kaptam úgy vissza ahogyan elvitték.
Valami mindig történt vele.
Előzmény: a2457 #44010 hozzászólása
Én hidraulika olajat használok újkora óta.
Több mint 18000 üzemóra van a 82-esbe és még az eredeti szivattyú van rajta.
Ez miért nem kopott még szét?
Előzmény: Richard. #43721 hozzászólása
TŰZOLTÓ KÉSZÜLÉK, JÁRMŰVEK
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 107 paragrafus a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről.
107. § (1) Tehergépkocsin, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön a járműtűz eloltására
3500-12 000 kg megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 1 db 6 kg-os,
12 000-24 000 kg megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 1 db 12 kg-os
24 000 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 2 db 12 kg-os szabványos, porral oltó tűzoltókészüléket kell készenlétben tartani.
Előzmény: Jakabjóska #43676 hozzászólása
Nekem még sohasem kellett így szétszedni ezért nem tudom, de jó ezt tudni.
A kardán hajtás még csak egyszer volt felújítva, de akkor szét volt szedve teljesen a hátulja.
Most szét kellett húzni egy csapágy miatt a váltót így most ki lessz cserélve az összes csapágy a váltban és a kuplungházban, illetve az összes szimering meg gumigyűrű.
Talán így kibír megint 3-4 évet.
Előzmény: rsándor #43673 hozzászólása
2200-at forog, de nem szoktam vele padlógázon menni, 1800-nál már jól húz.
Szeretem mert nem füstöl ráadásul jól is megy.
Előzmény: rsándor #43670 hozzászólása
6 éve van rajta.