Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 410.17 Ft USD 396.2 Ft CHF 435.92 Ft GBP 487.57 Ft

Fórum

Becenév: hori62
Csatlakozott: 2014-12-01 11:34:14
Utolsó belépés: 2024-01-04 16:07:38
Fórum hozzászólás: 121

Fórumhozzászólásai

Előzmény: Mtz 550E #81618 hozzászólása



A csapágy 6204-es elég kicsi, de azért kibírt már pár széthúzást.
Ez volt akkor kéznél. Azért ennél érdemesebb volna nagyobbat bele tenni.


Az enyém csapágyból van.

Előzmény: Balázs. #81602 hozzászólása



Az egyik klíma kompresszor a másik meg a generátor.

Előzmény: Gumóka #81599 hozzászólása



Üdv!
Én hegesztettem a levegőszűrőházra másik csatlakozást, így nem kellett elforgatni.
A szívótorok is maradt a régi és így megmaradt a pillangószelep is ami segít a hidegindításnál.
A turbó után a kipufogó is házi gyártmány, így nem kellett kivágni a motorháztetőből.

Előzmény: Gumóka #81279 hozzászólása



Üdv!
Amit a kipufogó torokban látsz az a szelepvezető persely alsó része.
A szelepszár szimering felül van a szelephimbáknál.
Ki lehet cserélni a hengerfej leszerelése nélkül.

Előzmény: vénkabi #78413 hozzászólása


Üdv!
Három helyen tud a váltó olaj a kuplungházba belefolyni.
Nálam az egyesnél folyt bele, ugyanis ott is van egy gumigyűrű.

Előzmény: .Richard. #77081 hozzászólása


Hüvelyezve volt már,de a főtengely még nem volt szerelve.
Első szimering sem volt még cserélve.
A hidraulika szivattyú is eredeti gyári és még tökéletesen működik.
A többi része szinte minden volt már javítva vagy cserélve.
Most van benne a harmadik kuplung tárcsa, viszont a nyomólapok még szabályozva sem voltak.

Előzmény: rigás #77077 hozzászólása



Köszönöm, így legalább tudom, hogy merre erőltessem.

Előzmény: medikus #77074 hozzászólása


Azért kérdezem ,mert nem tudom.
Le kellene vennem az ékszíjtárcsát, mert ki kell cserélni a motortartó gumi bakot.
A traktor 29 éves 22000 üzemórával és még sohasem volt szétszedve, úgyhogy a csavar eléggé be van gyógyulva.

Üdv mindenkinek!
Valaki megtudná-e mondani, hogy az MTZ80-as főtengely ékszíjtárcsa csavarja jobb, vagy bal menetes?

Előzmény: 44claasgarantos #3089 hozzászólása



Az új csoroszlya még nem fényesedett ki és így nagyon tapad a földhöz,főleg a nedves kemény kötött talajhoz, ezért bukik orra és a tömörítőkerék elemelkedik a talajtól.
A megoldás az, hogy a talajkerékkel emeld meg a gerendát legalább 60cm magasra, ha ez sem elég akkor a csoroszlya elején lévő láncot rövidítsd meg egy vagy két láncszemmel.

Előzmény: mtz1221 #3916 hozzászólása



Üdv!
Egy ilyen szerkezetet házilag könnyű összehozni.
Én hulladék anyagokból csináltam egyet.

Előzmény: Balázs85 #2976 hozzászólása



Üdv!
Ennél a lánc osztásnál 75cm sortávolság esetén 13 furatszámú tárcsával 56173-at fog vetni,14-esfuratúval már 60500.
A tárcsán lévő lyukakat süllyeszt be a vákum felőli részén úgy, hogy a mag felől épen hogy csak meglegyen a furat átmérő.
Így nem fognak eldugulni a furatok.

Előzmény: Földönfuto #1309 hozzászólása



Ha jól emlékszem vetéssel egymenetben kapott 120kg pétisót és 15kg starter mikrogranulátumot.

Tavaly kultivátoroztam az egyik srácnak.
Egyet kerültem a kultival, de ráhagytuk mert nagy volt a kukorica és nagyon törte.
Két mázsa ammónium nitrátot szórtunk mellé.
Később megnéztem van-e különbség a kultizott és a nem kultizott között.

Íme az eredmény:

Előzmény: Apáé #18973 hozzászólása



Nem tudom vetés előtt mit kapott, mert nem az enyém a kukorica.
Én csak vetettem, meg kultivátoroztam, viszont vetéssel egy menetben kapott 15kg starter mikrogranulátumot, meg 150kg pétisót.



A jobb oldali sorok kultivátorozva voltak, 2q ammónium nitráttal.
A bal oldalit nem lehetett mert darab sorok voltak.

Előzmény: ND #3261 hozzászólása



Előzmény: envagyok2 #3255 hozzászólása



Törött rugóska szárából.

Előzmény: envagyok2 #3252 hozzászólása



Ezt én csináltam.
A YouTube-on láttam.

Üdv mindenkinek!

Egy segédeszköz ami megkönnyíti az otthoni kerék szerelést.

Előzmény: valkovszki1 #2693 hozzászólása



Előzmény: mtz1221 #52145 hozzászólása



Én is jártam már így, azért gondoltam.
Ráadásul pont egy motor felújítás után az első próbaút alkalmával.
Alapjáraton szépen ment, de gázadásra nem pörgött fel rendesen és okádta a füstöt.
Szerencsémre véletlenül észrevettem mielőtt még nekiestem volna szétszedni valamit rajta.
Egyébként, ha jól utána gondolok az enyém is kb 21 év köröli lehetett akkor.

Előzmény: mtz1221 #52141 hozzászólása



Szívótorok pillangószelep rugója.

Előzmény: Ferjol #51585 hozzászólása



Üdv!
A munkahenger száránál kicserélted a gumigyűrűt?
Ha jobbra nehéz tekerni akkor valószínű, hogy a munkahenger szára mellett elmegy a nyomás.
Nekem ugyanez volt a gondom.

Előzmény: Claastra. #51254 hozzászólása


Van itthon támcsapágyam és összehasonlítottam a kiszedett darabokkal, de nem passzol az íve sem meg az anyaga sem.
A támcsapágyat nem fogja a mágnes, ezeket a darabokat meg mágnessel szedtem ki az olajteknőből.

Előzmény: Claastra. #51252 hozzászólása



A főtengely csak nagyon minimálisat mozdul.
Én úgy tudom a támcsapágy valamilyen alumínium ötvözet, de ez valami acél gyűrű, vagy távtartó lehetett.

Üdv mindenkinek!
Ma olajat cseréltem a 80-ason és ezeket találtam az olajban.

Mi lehet ez és mennyire hiányzik most a helyéről?
A motor hangján nem lehet észrevenni semmit.

Előzmény: princz95 #2274 hozzászólása



Üdv!
Nincs jól beállítva a maglesodró.
Két magot vesz fel egy furat és az eggyik mag leesik hamarabb a cenrifugális erő hatására, ami be esik a védőlemez mellé.
Amikor kiemeled a gépet az utődéstől kiesik az a pár mag ami felakadt a lemez mögött.
Próbáld ki, amikor kiérsz a föld végére ne emeld fel, vedd le a vetőtárcsa előtt lévő védőlemezt és meglátod hol akadnak fel a magok.
Ez a jelenség akkor fordul elő leginkább amikor sima a talaj és nagy a sebesség.
Egyenetlen talajon nem fordul elő mert a magok a rázkódástól leesnek.

Előzmény: csoppika #289 hozzászólása



http://esab.gedeon.hu/pdf/ok_8478.pdf
Én ezt használom az ekevasakra és az SPC csoroszját is ezzel heggesztettem fel.

Előzmény: mtz1221 #49566 hozzászólása



Jelenleg ezt használom.

Előzmény: a2457 #49564 hozzászólása



Ez érdekes, én újkora óta hidraolika olajat használok és még nem volt vele problémám.
19830 üzemóra van a gépben az eredeti oljszivattyúval és még mindig alapjáraton emeli az eszközöket meleg olajnál is.

Előzmény: Maszek Zs #49376 hozzászólása


A belsejében van különbség.
Gondolom a kép magáért beszél.

Előzmény: mtz1221 #49033 hozzászólása



Régebben, vagy két napig szórakoztam vele mert nem akart az olaj a hűtő felé menni.Szét szedtem mindent mire rájöttem, hogy a hűtőnél lévő kis szűrő volt eltömődve, pedig az is ki volt mosva, át lehetett látni rajta, de az olaj mégsem ment át.

Előzmény: mtz1221 #49025 hozzászólása



Üdv mindenkinek!

Az 1-es nyilnál megy az olaj a szűrőbe, közvetlenül a szivattyútol.
A 3-as fúvókánál jön ki, ez forgatja a forgórészt.
A 4-es furaton folyik ki és alul a vékony csövön megy a szelepekhez.
Ha a tömítő gyűrű hibás és nem tömít rendesen természetesen szökik az olajnyomás.

Előzmény: csoppika #48857 hozzászólása



Az enyém is olyan volt, csak én megoldottam, furtam bele menetet.

Előzmény: .Richard. #48837 hozzászólása



Ez új tipusú temosztátház.
Zárt helyzetben a hűtő felé nem engedi a vizet, csak a kis csövön keresztül forog a víz a blokkban.
Ahogy nyit a termosztát a hűtő felé, úgy zárja le a blokkon belüli keringést a kis csövön keresztül. Tehát amikor elkezd nyitni akor mind a két körön megy a víz. Amikor teljesen nyitva van akkor márcsak a hűtő felé engedi a vizet.

Előzmény: Büresz #48835 hozzászólása



A műszerfalon lévő óra 60-70 fokot mutat csak, de az ősszel mértem egy külső infrás hőmérővel.
Terheletlenül a hengerfejen 83 fokot, a blokk oldalán 75 fokot mértem.

Előzmény: Bali0727 #48807 hozzászólása



Üdv!
Nézzél szét egy autósboltban.
Nekem ez a falyta van az MTZ-ben már négy éve.

Annyi alakítás kellett, hogy az alsó tányért kicseréltem nagyobbra.

Előzmény: UE-28 #2797 hozzászólása



Pont ma vásároltam ilyet a mórahalmi vásárban, 400Ft volt darabja.

Előzmény: atisgyulai #44015 hozzászólása



Ezen már én is túl vagyok.
Pótkocsit nem adok kölcsön senkinek és nem is kérek senkitől.Nembeszélve arról, hogy sohasem kaptam úgy vissza ahogyan elvitték.
Valami mindig történt vele.

Előzmény: a2457 #44010 hozzászólása



Én hidraulika olajat használok újkora óta.
Több mint 18000 üzemóra van a 82-esbe és még az eredeti szivattyú van rajta.
Ez miért nem kopott még szét?

Előzmény: Richard. #43721 hozzászólása



TŰZOLTÓ KÉSZÜLÉK, JÁRMŰVEK

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 107 paragrafus a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről.

107. § (1) Tehergépkocsin, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön a járműtűz eloltására

3500-12 000 kg megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 1 db 6 kg-os,
12 000-24 000 kg megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 1 db 12 kg-os
24 000 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű jármű esetében 2 db 12 kg-os szabványos, porral oltó tűzoltókészüléket kell készenlétben tartani.

Előzmény: Jakabjóska #43676 hozzászólása



Nekem még sohasem kellett így szétszedni ezért nem tudom, de jó ezt tudni.
A kardán hajtás még csak egyszer volt felújítva, de akkor szét volt szedve teljesen a hátulja.
Most szét kellett húzni egy csapágy miatt a váltót így most ki lessz cserélve az összes csapágy a váltban és a kuplungházban, illetve az összes szimering meg gumigyűrű.
Talán így kibír megint 3-4 évet.

Előzmény: rsándor #43673 hozzászólása



2200-at forog, de nem szoktam vele padlógázon menni, 1800-nál már jól húz.
Szeretem mert nem füstöl ráadásul jól is megy.

Előzmény: rsándor #43670 hozzászólása



6 éve van rajta.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Mutatjuk, hogyan drágulnak csütörtökön az üzemanyagok
Mutatjuk, hogyan drágulnak csütörtökön az üzemanyagok
Jelentősebben drágul a gázolaj, de többet kell majd fizetni a benzinért is.
Rekordhozam a kukoricában? Ezekre figyel egy amerikai gazda
Rekordhozam a kukoricában? Ezekre figyel egy amerikai gazda
No-till technológiával is kiemelkedő terméseredményeket ér el.
Omikron lazító
Omikron lazító

1.450.000 Ft

Regent FGH-V 350 típusú nagy rugókapás,  dupla rögtörős kombinátor
Regent FGH-V 350 típusú nagy rugókapás,...

780.000 Ft

Big Bag zsákemelő
Big Bag zsákemelő

270.000 Ft

John Deere művelőkerék
John Deere művelőkerék

1.250.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]