Gázolaj árak 653 Ft Benzin árak 643 Ft EUR 392.77 Ft USD 367.92 Ft CHF 404.2 Ft GBP 458.72 Ft

Fórum

Becenév: sercinger Mátyás
Csatlakozott: 2008-12-06 14:41:12
Utolsó belépés: 2020-03-02 14:44:32
Fórum hozzászólás: 34

Fórumhozzászólásai

Előzmény: >>>>Cs.Gazda>>>> #296 hozzászólása



Egyetértek veled...én is majdnem így látom a helyzetet....

Előzmény: szanberg #285 hozzászólása



Jolvan okes.....
8230

Előzmény: lac* #282 hozzászólása



Ehhez nem tudok hozzá szólni...még nem volt kikotott gépünk ami visszalett kötve....
De nem is lesz....

Előzmény: szanberg #275 hozzászólása



Amúgy ha komolyan érdekelnek gyere el...
Próbáld ki munka közben... Úgy láthatod mit tud mit nem.....
Egy vasárnapi programkent...itt van badacsony egy köpésre..még egy délutáni csobbanás is beleférne....

Válasz szanberg #275hozzászólására

Ezt a két gépet csomagba vettük...jó áron...fullosan....
Ami a legfontosabb egy azonos koru de jóval több órás johni aráért kaptunk kettő ilyet....
Hiába szeretem a john deeret... Nagyon jó gépek..sokat dolgoztam velük még van most is egy 8200 bikánk...
De ez az irreálus ár amit kérnek érte....nem mennek el ezeksem többet mind a cnhs gépek...baj is ugyanannyi van velük....
De itt ha az eggyik kidöl beülhetek a másikba...
Tény ennyi területre felesleges ennyi gép..de ez más. Tészta...
Nem utolsó szempontból, sőt mondhatom inkább úgy, hogy mivel van egy nagyon jó ih-s szervizesunk is preferalt a piros szín...
Ha vasárnap este valami gondom van nyugodtan felhívhatom..ha nagyon menni kell és megoldható még akár aznap lejön éjjel...
Multheten este szét hullott az aprító csapágya...telefonáltam neki milehet a gond...mert először komolygondot okozott felfedezni a problémát...mire rájöttünk telefonálás körbe csapagyert...érjél el valakit este fél kilenckor alkatrész miatt...nagy nehezen tudott volna szerezni másnap reggel...de szerencsére egy volt belőle otthon...
Fél kettőkor a kombájn újra hadirendbe volt másnap kiesés nélkül mehetett tovább a munka.....
Ez most egy nem ide való példa volt de nekünk ezek a dolgok nagyon segítenek.....

Előzmény: szanberg #275 hozzászólása



Hat a tengekytav az valóban asszem egy 30 centi...fordulekonysagban nem egetvero de ha nagyon centizni akar az ember eszreveheto....viszont a 3,3 tonnas kombinatort nem is ugy veszi eszre mind a magnum..

Válasz szanberg #274
hozzászólására


Ebben teljesen igazad van...az a dna híd kalapszar volt....mi is csak szoptunk vele...sose volt jo..a sok investes szervizes aki megfordult meg egysem tudta megcsinálni, hogy jo legyen...
Bem beszélve, hogy mindig kiemelte magát ha komolyterheles volt es huzni kellett....

Az új az eddig azt kell mondjam telleg nagyon fasza...szepen teszi a dolgát meg eddig nem is volt vele gond...

Azt nem tudom mi anno a 310 is erősített híddal vettük..
Kint németben mag csak az erositettel tudod venni..igy most mind a kettő alatt az van....
Nekünk 250 volt..jott laptop...egy órás buli az egész...annyi volt, hogy a tier 2 szoftver van rajta most..mert ugy nem mindenhova kell ez a szar...
Hat árban nem olyan ertek tartoak az igaz...mondjuk a 20 johni első osztályú...én a 8420 nagyon szerettem..85 szoftver volt rajt...byomatek ero ment mint a meszes...alfoldon huzza az igat másfél eve...megvannak vele elégedve...9000 órával ment el kb...a hidrugozassal volt gond...a kardanokon a gombcsuklotehermentesitok nagyon igénybe vannak veve...azokkal sok a gond...meg a 4 hidroakksit kellett cserélni....amugy máshoz nem nyultunk..
Hat kabin méretre vagyis belső terre verhetetlen én személyes véleményem szerint...can ennek persze hátránya is...

Igen...az nagyon tud bugni...de inkább álló yzetbe szokott duborogni ki be kapcsolva...munka közben nem olyan beteges mar...csondesnek kurva halk egy gep bent az bizti...

Előzmény: Dns8 #273 hozzászólása



Az erőnek pedig semmi köze nincs az adbluhoz...
A fogyasztás más tészta..azt hallottam már több helyről is...de személyesen nem tudom ala támasztani..
Van egy IH kombajnunk..mire ideértem kikötni tettunk bele 150 órát másfél-két literrel kevesebbet fogyasztott a következő 150 órában redbul nélkül....ehez ennyit tudok hozzá szólni..
Egy régi magnum agyat nem lesz ra jo..ugyanis mas motor mas az agya is....
Az fpt bevezetése egyből magával vonta az adbluet..igy a 11-es atalassal nem csak a cummins távozott hanem jöttek az adblues gondok....
Én speciel a magnummal abban az egy hónapban annyit szoptam az adblue miatt, hogy fele ido alatt állt...a szervizes szinte idekoltozott, mert állandóan letiltotta magát.....
Annak ellenére, hogy új szűrők, új vezerloje is volt...ha lefuttatta a rendszer tisztítást mindig jo lett..valamikor egy napig vagy kettő.e nem egyszer volt, hogy 10 percig.....

Előzmény: lac* #272 hozzászólása




Az nem igy van....ha visszaakarjuk köttetni az 250 lesz....

Előzmény: Mokári Ádám #270 hozzászólása



Én sajnos tapasztalom...mondjuk bevallom mikor megjött meg talan nem is annyira...de kikotottuk az adbluet azt valahogy nekem onnantól teljesen lomhanak tűnik...hianyzik a nyomaték....

Szervizesnek megsok ötlete nem volt, hogy mondtam neki találjon ki valamit....mert ez igy nem jó...
Egyenlőre ha az idő engedi majd munkakozben megkapja a laptopot azt talan látni valamit......

Talán nektek is van Magnumotok?

Előzmény: Mokári Ádám #268 hozzászólása



hát ha így nézed igaz elméletileg cursor...de az is fpt...
A maxxumomba is 6,7 van az meg nef...de az is fpt....

A lényegen nálam nem változtat, hogy a cummins magnumtol messze elmarad az fpt motorikusan.......

Előzmény: Mokári Ádám #265 hozzászólása

smile wink{:wink

Magnum 11 3300 óra
A T390 12 es 4400 ora
Kint vettük mindk
Ahhaaam... Nem marad el semmiben a magnumtol....
.mindketten főtengely szimeringet cseréltünk elol...meg apróság szij, tömítés...kipufogo harmonika....
Első osztályú szervizesunk van....

Na ne mond, akkor szerinted milyen motor van benne?
Az FPT címke meg csak dísznek van fent talan...

Előzmény: szanberg #263 hozzászólása



Hali..
Igen a 315 és a 340 ugyanazt..csak szoftver mas mar...
A 290 nem vagyok 100% biztos...de ha lehet azt is kérni erősebb híddal már...

Nekünk most van egy 340 meg a párja csak kékben....

Volt 310 cumminsunk is....

Az elsohíd az ujjabbakban sokkal jobb mar...meg ugye van mar fulkerugozas...amugy ugyanaz....
En speciel a cumminsot jobban szerettem mind az ivecot...
De ez mindenkinek a saját dolga eldönteni...
A szervizesunk az iveco preferalja...
Motorikusan nem volt gond a 310 -sel..
Kapott anno egy nagyobb szoftvert huzott mind a disznó....
Most...hat nem tudom....
Az 5 MT tigert huzott...
Most cserélni szeretnénk a 4 meterest egy 5-re utanuk...de nem vagyok benne biztos, hogy jo ötlet...

Előzmény: szanberg #1929 hozzászólása



Ez nagyon változó...tavaly 750 hektárt....idén meg lesz az 1000 is...
Hozzá kell tennem nyáron...ősszel csak szojàt...
Mivel délről a balaton...nyugatra a hegyek és az erdők....keletre a szőlők tomerdeke határol minket így nagyon korlátozva vagyunk..bérmunka téren....
Messze nagyon nem megyek...
Meghat első a saját....

Előzmény: szanberg #1929 hozzászólása



Amit raktunk rá a csiganal azt most nem tudom mert ahhoz szét kell szedni q rostakat....
Mihelyt fent lesz a helyén...egyenlőre csomagolásban van....
Igen...a felső rosta végén...
Fěsű igen....már csináltam jó pár képet neked...csak eddig nem igen értem rá elküldeni...
Most meg bekrepalt a telom....de csinálok ujjakat...

Előzmény: szanberg #1926 hozzászólása



Hát jelképesen értettem....egy maximum 3-4 mm lehet nyitottabra állítani...

Jahm..most ért ide a kukorica rosta szett....ahoz jött két ponyva szerű valami...az elméletileg már ehez a rostán rajt kellet volna lennie azt mondta...így a fesus részen nem már nem megy le szemét.nem veszik el szél...
Jókor tudom meg ezt is..

Előzmény: szanberg #1924 hozzászólása



Ha nincs tolva is rá folyik...de már megoldottam..a probléma ezzel az volt, hogy az alsó rosta előtt jön föl egy szélcsatorna...viszont ami ott leesik az pont a magfelhordo csiga közepére esik....de raktunk rá oda gumit ha leesik akkor a daraloba viszi....

Az elôlotisztiton sokat nem lehet zárni mert szemetes lesz és szórja ki...annak ellenére, hogy az agrosok azt mondták az legyen mindig zárva jól....de én azt tapasztaltam, hogy inkább legyen nyitva a felsőrosta sokkal zártabb az előírtnál...a toldat meg megint csak jobban nyitva...így most sikerül a komoly anyagokban is elég szép sebességgel haladni..szinte nincs szórás..
A szezon második részében sokkal jobban sikerül beállítani a gépet...megvagyok elégedve mostanában vele...

Amúgy nem dolgozik félre....annak ellenére, hogy jobbra forog már jobb oldalon meg középre le jön a cucc a razoasztalra..
Amúgy őszintezô az egész rosta...ami hogy most gyarilag vagy a szervizesek basztak el de van egy 1° dölèse jobbra....
Nekem van bent két terelô lemez az egyik pont az alsó rosta elején..az feliranyitja a szelet....

9.20-as 10.50-est mondtak de néha ez is sok...amilyen helyekre járunk néha...nem ismerik azt a fogalmat, hogy talajmûvelès...

Előzmény: i.hovanjec #451 hozzászólása



Hali...

Milyen kosarral dolgoztok....
Szervizes kijár hozzátok?

Amúgy létezik valami készlet de csak cikkszam van..ha erre jár legközelebb a pisti megnezetem vele, hogy az mit takar, mert az első kosárhoz írja...

Majd csinalok képeket...

Válasz szanberg #1914 hozzászó

Sok mindenről beszéltünk....elég elfoglalt egy emberke amúgy de kis protekcioval összejött....
Gyakorlatilag gyors talpalot beallitasbol....de főleg, hogy legyen teljesítmény is...
Amúgy a könyvből idéztem meg rá kérdeztem mi a véleménye pár dologról amit ajánl a gyár és én állítanák...
Nem volt nagyon messziről jött ötletek...
De azt mondta, hogy így 3D nélkül csak rizsat nyom....ahoz látnia kellene a dolgokat, annak ellenére hogy IH beállítaná ezt is...csak igy nehéz...
De pl kérdeztem mi a véleménye ha a levalaszto részre is berakok egy cseplo kosarat mert nem akarja kicsépelni a cuccot...elmondtam a konfiguraciokat mi a felhozatal meg minden...ezt jó ötletnek tartotta... meg fedjem le az első kosarat..nem tudja létezik hozzá valami....de elméletileg megoldható házilag john deerehoz már egyedi esetben csináltak speciális kosarakat...
Utána nézegettem a könyvet találtam is olyan konfrontációt, hogy a harmadik negyedik kosár szegmens is cséplôé...
A gyár azt mondja előre sűrű huzal, utána ritka, aztán van nagy szögletü kosár majd vagy ugyanez vagy egy ovális furatu ami a szalmàn változtat elvileg...
Én alapból a második szegmensbe is a sűrű huzalut raktam....viszont a harmadik kosár helyére ami már a levalaszto rész oda betettem a ritka huzalu kosarat..
Javult is valamelyest.....

Igen toklaszos és üres pelyva van a tartalyban....
Hát este én 8-9 fele szoktam befejezni de nem veszem észre a különbséget...nem làgyúl vissza annyira reggel is 7 fele kezdtem eddig....
Ezen külön daralo van utocseplonek...az érzékelő 100% van állítva annyira szoktam zárni az alsó rostán míg félig nem jelez a műszer....

Hát idén eddig csak ritkán sikerült tökéletesen belôni.....

A masik problémám foleg lejtmenetben és ha gyorsabban megyek gondol hegyet es csak tömény töreket hord a tartalyba a mag meg folyik le a szelelobe onnan meg a földre....
Tavaly nem egyszer szopatott meg kétszer vetomagba egyszer bérbe....nem voltak boldogak...
Idén a kamera végett egyből tudok lépni....
Mert a műszer azt ugye nem jelzi hogy folyik el...de a visszahordo sem jelez hogy túlvan terhelve

Előzmény: szanberg #1915 hozzászólása



Amúgy Csabi vagyok.. :-)
Hát a fortia már odébb van nem igazán emlekszem....
Az IH meg jó kérdés...a kamera alapján meg a razoasztal alapján nem igazán....
Ahhh...ők csak eladni akarnak....ahogy irtam is máig sem ért ide az üzletkötő aki a telefonos go djaim után azt ígérte beugrik beállítani...
Egy szerencsém van, hogy erőltettem a másik szervizest...más központhoz tartozik..de az engem nem érdekel....hozzá nem értő emberek ide nem jönnek többet....!
Ô amiben tud segít...mikor mondtam neki problemaimat egyből érdeklődött Baracskan elméletileg ott több darab is van...
Igaz azt mondta ott is ugyanezekkel a problémákkal küzdenek idén mint én...de az nem vigasztal....
De a kérdésedre felelve a markakepviselet oldaláról nem sok jön...
A használati sem eggyezik teljesen a géppel...mindent abból veszek ki...személyes tapasztalat vagy éppen kísérletezés...vagy információ gyűjtés...ami sajnos elég nehéz...

Előzmény: szanberg #1916 hozzászólása



Hát az elejevel eggyet értek..illetve a new hollandal is repültek komoly anyagban...kicsit bánom is, hogy nem az lett néha... de tudja a fene mi lenne jobb....
Viszont a rotoron nem találkoztam szoorassal igazán...még akkor sem ha nagyontolva volt ..elobb jön a rostán...
Tört szem egyenlő a nullával még amikor 8 mm volt a hézag és 1000 fölött a fordulat....
Viszont túlterhelve már igen...sok az üres pelyvq is....pedig a sszelet rqtolom szinte plafonig...elorosta zárva....felső sem annyira nyitva csak a toldat van csutkan nyitva...
A hasat szereti ha nem terheled....tapasztalat.
10 literrel is tobbet iszik ha csak egy 50-60% megy egésznap...

Előzmény: tajbor89 #1917 hozzászólása



Hát az csak a miénk volt...tavaly be lett számítva....
Igaz ha összejönnek a dolgok még idén akkor vissza szeretném venni...

Amúgy most szabadiba van elméletileg....

Előzmény: szanberg #1911 hozzászólása



Nekem van a tartalyban....volt hátul de azt levették mert ugye bologatos az ürîtôcsô vég....Így ha teljesen lehajtom mindent látok a gép mögött...ha felhangok meg ellatok messze a gép mögé..
Egy került a rostahoz...azon még kell finomítani....de belátom a rostakat és az apritot...
Nos visszatérve a tolatora azt levettem volna de a szervizessel konzultálva mivel hogy a gépen van 3 kamera port ami kombatibilis a rendszerrel.... nekem külön monitort rakott be a kameraknak, hogy a gép monitorja mát tudjak ellenőrizni...
Na de viszont a gyári portra csinált nekem csatlakozót azt be raktunkegy 5 kamerát ami a rotort és a razo asztalt figyeli...
De kell neki még csinálnom egy kis védőt....

Előzmény: szanberg #1907 hozzászólása



Eggyet értek megjegyzeseiddel mind apróságok, de ezek sokat dobnak a gépen a tökéletessèg felé...

Hát miután a Centora kezdett úgymond szèt hullani 14 nyarán már jött egy cr demoban..ismertük már...
Hubertusnal van apunak egy régi jó barátja ott néztük először....pozitív visszaigazolások és minket is meggyőzőtt...
Aztán tavaly kértünk egy árajánlatot csak nem úgy akarták be számítani amennyit ér..Így ez kiesett...pedig utólag azért bánom néha..
A claasra kértünk azért egy ajánlatot de annyi elég is volt belőle....
Aztán véletlenül az újságban volt egy agro békés reklám telefonáltunk másnap jött a gál azt már szinte megis volt beszélve....
Nagyon jó áron beszámoltàk a fergit....
Raktáron volt egy 8230-as az nekünk úgy pont jó lenne..
A szituációhoz hozzá kell tennem, hogy azinvestol vettünk anno egy magnumot... ott megtanultuk, hogy miután eladtak valamit már szarnak rad....hiába voltak azért jo szervizeseik is...az egyik haveromat is beszerveztuk csak ő nem sokkal később a barátnőjèhez költözött pestre igy aztan már senki sem Volt..
Az tény, hogy az agro békés sem dicsekedhet sőt!!
A gép megvolt felszerelve azon nem igen lehetett volna már meg nem is akartunk....
De amit hoztak aztán az nagyon hiányosnak mondható volt...
Se kamerák... használati utasítás... se hozam nedvesség mérő...kukorica szett,,rosták..bologato ürîtôcsô vég cső toldat...miegymás..az scr sem volt még kikötve...
Már jól kezdődött az buli..
Beuzemelni jöttek ketten abból a puszit ismertem már mert az investnel dolgozott még ő dobta ra a nagy szoftvert a magnumra...
Most maszekban van... meg bedolgozik az agro békésnek...
Sajnos utána olyan embereket küldtek akik egy aramtalanitot nem tudtak kicserélni mert összecsereltek a 24-et a 12 voltal!!!
Amúgy volt bajom az aprító kapcsoló gyűrűjével is...nem volt megedzve..megette 2 nap alatt...
Az önszintezõ rosta is baszakodott....
A szecskazó ellenkèsei bentrôl állítható azok is szarakodtak mert nem tartotta a beállított szinten...
Most már ott vagyunk egy év után nagy nehezen ideert minden...
A szervizesunk meg a pisti mégha nem is repdesnek érte a pápai telepen...

Aztán a másik tavaly a könyv alapján meg a gyári beállítàsok finomitasaval sikerult azért beállítani elég faszan...
Idén ez sajnos bukta....
Buzaban egyszerűen nem tudom beállítani főleg egyes fajtaknal....hiába állítok mindent ide oda..keresekneten...nem akar összejönni..
Tavalyhoz képest 60 % megugrott a fogyasztása...nincs teljesítmény..nem is dolgozik olyan szépen....
Aztán vè!etlenul felhívott az üzletkötő akkor említettem neki mondott mindenfélét amit én már lejatszottam....akkor azt mondta másnap jön beállítani...na ő azota is jön.az már több Mind egy hete...de még egy telefont sem tartott fontosnak hogybocs...ez van..
Szervezéssel beszéltem ő azt mondta beugrik próbál segíteni...
Sokra nem mentünk mert ő is csak állíttatta ide oda.de ő mégiscsak szevizes...nem az ő dolga...de legalabb jött...
Aztán a könyvet lapozgatva meg öcsémmel beszélgetve aki kint németben dolgozik jelenleg még egy nagy john deere forgalmazonal..van náluk egy kimondottan motoros specialista kib...ttul elfoglalt mert mennek ide oda d4mozni...de szakîtott nekem egy kis időt...igaz konkrétan ahhoz nem tudott nekem mondani dolgokat mégha ismeri is bemutatokrol kissé... de általánosságban mondott sok mindent amit ő tenne...
Vettem hasznát azért..
Teljesítményén már azért van...fogyasztás is sikerult kicsit faragnom most olyan 13 körül van..csak a minőség nem alegjobb még sajnos....
Mivel mi nem tisztítóra dolgozunk első osztályú anyagot kell hogy szallitsunk.....
Sajnos ismerősöm nincs akitől tudnék kérni tanácsot...
Haveromis ott hagyta az investet, hogy rajta keresztül tudjak kérni infót.....

Moderátor által módosítva: 2016-10-13 11:51:32

Előzmény: szanberg #1905 hozzászólása



Hát az volt...pedig magában egy egyszerű felépítésű gép...az ihhoz képest amiben cső cső hátán hidromotor serege található...

Szoktam olvasgatni a megjegyzéseidet...más rovatokban is...
Biztos vagyok benne, hogy ha a nagyobb lett volna más lett volna minden...de hát már mindegy....

Hu hát a hatszög azt ne is mond...az utolsó évben 14-ben amikor még a centora volt érdekes módon nekem is egy pár eltört....
Pedig aztán mindig tisztán tartottam a szalqgokat....

A csapagyakrol meg annyit, hogy ez a ferguson átka...a zárt csapágy amit nem lehet zsírozni...
Ez volt q Centora legnagyobb problémája..hofy szar anyagból volt..hiaba volt az kivaszottul szepen működő...ha kínai INA csapagyakkal rakják össze...
Az mindig tiszta volt mert mindig volt ott traktor előtte lefujtam mert nem volt kedvem spanilas közben a nyakamba huljon a törek....
Meg mondták is legyen tiszta....
A tartály meg mi is ertetleneul álltunk előtte....de mi az első alkalom után ha mondtak esőt mindig kinyitottam a leeresztoket es ugy álltam meg hogy arra lejtsen...
Az uritessel nekem nem volt gond...

Az biztos...nagy hulladék...kissé sajnáltam, mert megis csak rotoros...
Kihívásnak is néztem...mert ahogy szoktad is irni mindig can valami amit lehet rajta finomítani meg egyébb...
Én például már ha maradt volna a rázó asztal helyére valami olyan rosta szerű valamit raktam volna amin mar kap levegőt...semmi nem hullik at rajta..de a rostara erve jobban érvényesüljön a tisztító hatás...
Németekkel beszelve azt is javasolták, hogy kamera rendszerrel szerelmem fel...ők is azt tettek a rostán is volt nékik meg egy az elejében...az kicsit furcsaltam mert őt azért kap anyagot mit lehet látni..
De most az IHban elég jól bevallt...a rostán is tök fasza...csak a repceben volt szar mert ott a zöldes szar miatt ezy idő utan elkente a kamerát és nem látszott benne semmi...
Hát igen...lóerőbol volt hiány...
Az nem kifejezés...

Mikor felraktuk a trailerre megfogadtuk mindnyájan, hogy hallani sem szeretnénk róla semmit...!

Nekem nagyon volt...auzomataban meg annyira sem bírta mind manuálisan...

Remélem meg sok ezer hektáron hiba mentesen üzemel nálad!!!

Előzmény: szanberg #1899 hozzászólása



A probléma ott kezdődött, hogy nem tudtuk elindítani az istenért sem a traileren...
Azt a sofőr elárulta, hogy igaz azt mondták neki nem kéne nekünk megmondani de bikaztak meg rövidre zárták a kikötőben mert nem indult el...
Ezt tudván már elindították a Zoliek...
Kellett is cserélni pár dolgot...
Azon kívül, hogy nem is ben sikerült összerakni a gépet mert állandóan hibákat jelzett már a kalibraciok alatt...
Arra jott a tipphogy esetleg egyik agya nem viselte jól a kikötőben történteket...
Nos valahogysikerult aztán munkára felkészíteni neki is álltunk..egészen pozitívak voltunk az elején...beallitasok kicsit agyaltunk mert azért rotoros az mégis csak rotoros...
De sikeresek voltunk...
Árpában kezdtünk olyan szépen dolgozott, hogy a tisztító nem fogadta mert olyan szépvolt...
Jött a masodik nap...annak ellenére, hogy állítás alapján a tartály eső álló...a pistiek meg raktak is rá plussz tomitest.. egy 10 milos esőutan úszott a tartály...
Balazas felejtős volt...nem sikerült mindent úgy osszehozni, hogy az is jó legyen..
Aztegy 10 méter után nagy csattanas zorges..gyorsan megallitottuk körbe futunk..a baloldalan márpontosan nem emlekszem melyik szijnak a fix szíj tarcsa letorott mert épp, hogyoda volt pontozva...itt kezdődött a negatív hullám...
Szerencsére Zoliek éppen agardon rakták össze a kombájnt letudta olvasni aszij számát igy másnap tudtak jönni összerakni.....
Akkor mivel ugye mechanikus nem maradhatott volna az aprito hanemkellett a két aktuator az egyik gondolt egyet menetközben érdekes módon, hogy neki ott nem jó igy elment hátrafelé...
Aztán a kések hevertek ugye a lemezbe ami van fölötte...
Valahol asszem mégvannak képeim...meg kellene keresnem...
A fogyasztás egekben volt...arpaban még volt mellette teljesítmény...akkor kb. 20 liter volt hektáronként...
Így austro diesel javaslatára lecsupaszitottak a rotort a plussz elemekrol..kések meg miegymás pontosan már nem is tudom..
Na onnan egy 2-3 literrel kevesebb lett a fogyasztás de a munkaminsoeg már nem volt az igazi...
Hiába állították akármit..
Aztán olyan úgymond kísérleti nyulak voltunk az austro dieselesek is csak jöttek propalgatni minden...
Nekik sosem volt eleg a sebességem...nem beszélve, hogy magasabb sebességnél már az autmatika nem ugy tartotta a beállított magasságot mind ahogy szeretnénk...
Hozzá kell tenni nálunk nagyon köves szar talajon vannak....hiába szedjük le amennyire tudjuk...mindig jönnek...
Nos én alandoan felle engedtem az asztalt ahohy éreztem hogy biztonságban van még...
Hát mégis kérték had menjenek már ő is... én meg hát átadtam nekik...
Ami kár volt mert egy kör után szépen összetörték a csigat....***za nagyon boldogakvoltunk... másnap azért már jött az új csiga...
A veszteség mérő az akárhogyan toltam... hiába volt teljesen rá tolva érzékenységre semmit nem mutatott...pedig szórta rendesen..
Cserélték is de ****...tt jelezni...
A repce egyenesen katasztrófa volt...mivel már elhúzódott az osszerakas az idő is esős volt nagyon megcsusztunk már...meg kértük baratunkat jöjjön már le repceben be segíteni...
Nos...nem hazudik hogy tisztaságra...teljesítményre esélyem sem volt...hiába állítottunk összevisszamindent...a komolyabb anyagban egyszerűen nem bírta erővel...
Akkor az aprító hajtó szíj a felső...azt állandóan eltepte...de csak repceben....a harmadik után mivel nem volt nekik az mdw kombájnokbol még maradt egy szíj ami pont meretes volt....ezzel érdekes módon bírta..
Nos és akkor kezdődött el a legnagyobb problémája..
Gondolt egyet a motor nekiallt a fordulat fel le ugrallni azt egyszer csak megállt...
Onnantól kuss....
Hiába csináltunk barmit semmi..
Az üzemanyag rendszerre gyanakodtak de mikizartuk azt mert az azért lassan megy...nem egybőlpuff...
Egy idő várakozás után ami volt neha fél ora néha órák elindult..működött...amíg megint csak megnem unta egy kis idő után...
Tanácstalanok voltak... a 200 ha repcebol sikerült kemény 29 hektárt lekapni mert csak állt a gép....
Ekkor már nagyon ki voltunk mert hátmegis új gép..nem azért jött, hogy nezegessuk...jó kis reklám is volt a ferganak mert csak álltunk az út mellett és tanácskoztunk...
Volt sok kisebb probléma is de abban annyira már nem negyedek bele mert az megeshet...
De például a hutot naponta kétszer poros idoben ki kellett takarítani mert hiába állítottuk a malomkerek fordulatát le föl..tomitettunk le mindent egyszerűen érthetetlenül álltunk előtte... néha azt hittem már fel fog szállni úgy porogtt de ugy sem javult....
A legkondi levegőszuroje ugye a kabin alatt volt azt naponta többször kellett takarítani... A klíma...hát beszéljünk másról reggel és este jó volt napközben meg lehetett bent sülni...de ez agárdon is így volt...
A buzaban aztán végképp beletort a foga..5 tonnás buzaban kellett hagynom egy 20 centis tarlot, hogy egy 3 jó esetben 4 km/h tudjak haladni...hiába tettem rá fordulatot a rotorra nagyon engedtem a kosaron, hogy nagyobb sebességgel haladva talan legyen teljesitmeny, azáltal kissebb fogyasztás szebb minőség...
De semmi...ők sem tudtak lényeges dolgot mondani....
Mivel máshoz meg nem tudtunk fordulni tapasztalat tanácsosokat kérni magunkra maradtunk...
Hiába bújtak a netet miegymás nem talaltam használhatót....

Egyszerűen nem akarta kicsepelni hiába adtam neki full szelet szemetes volt..meg miegymás....reggeligirhatnam csak telon vagyok igy meg elég szar....
Meg ugye említettem a leállása problémát...akkor meg volt még az utolsó mdw-nk apu azzal aratott végig, hogy valamire m menjünk is...
Akkor már úgy voltunk, hogy hoznak egy másik gépet amivel lehet is aratni nem csak nézegetni...de arra varni kel!ett volna egy hetet..az idő meg elég rosszra fordult...Így két és fél kombájnok leszedtuk a maradékot...
Ajohni apu meg ugye én...már amikor ment...
Az utolsó napokban találtunk valamit a Zolival véletlenül rajt egy vezeték ami táplálta a motor agyát az mozgattuk arra reagált a fordulat.már örültünk hogy megtalatunk a problémát jó is volt...de másnap megint egyszer csak leállt..
Onnantól be vittem a telepre és a takaritason kívül mást nem csinaltunkvele..
Pedigcsereltek egy számítógépet is...de sajnos nem lett jó

Este még irok csak most van egy kis dolgom...

Moderátor által módosítva: 2016-10-13 11:52:39


Moderátor által módosítva: 2016-10-14 11:21:26

Előzmény: szanberg #1899 hozzászólása



Ahogy említettem ugye a kisebb jött...amivel hibát követtünkel..de apu kicsit tartott a cater motortol...kint nemetbe ismerős kereskedőnél előzőszezonban volt egy fendt ott azért a fogyasztással nagyon nem voltak megelégedve...hiába állították mindent...
Rá hagyta beszélni magát a sisu motorra ami lényegében nem okozott csalódást nálunk...de ahogy leírtak és miután itt volt már kicsit én is keveseltem....de apu meglepetésnek szánta...csak akkor tudtam meg amikor jott a trailer.....
Igaz a pisti azt mondta tudunk rámeg rakni kakaót..
De ugye az amerikai változathoz képest telicsaptak elektronikus faszsagokkal európai piacra szánva..ami nagy hiba volt.....
Meg a nagy az bevált technika volt a kétkissebb meg csak gyorsan összedobva...

Előzmény: szanberg #1899 hozzászólása



Huu hát ne haragudj hirtelen nem ugrik be....
Amúgy telefonon nem is szeretek ilyesmiről beszélni és a Pistiekkel is volt egy nem hivatalos megallapodas, hogy hanyagoljuk a témát...mivel korrektek voltak nem is szerettem volna annyira negatívan nyilatkozni még ha ők nem istehettek róla...
Igaz ezt az austro dieselről már nem nyilatkozom...surmó banda..

Előzmény: szanberg #1900 hozzászólása



A pécsi 2 nappal ezutan jott a kikötőböl....ez volt a mi vesztunk...
Az nem a Pistiektől vették az igaz de a Jól kék mentek beüzemelni.. Az sürgős volt ezért előbb azt csináltál...nem beszélve azt gyorsan sikerült összerakni mert az idő is jó volt az asztal meg már kész volt....
Lacibàéknak meg már aratása ért oda...
Így van..Apukák is ott tetszett meg...
Mivel mi szinte kizárólag repce kalászosok szója...ritkán mustart termelünk igy ami volt ládás 7274 azért nagyon a határon volt...
Kis bérmunkával már elértük a 700-800 hektárt...
Így döntöttünk egy nagyobb mellett... kettő nekünk sok lenne....
A szűkebb portfólióban az mf, az IH és a cr volt...de mivel az ikr-rel több mind rossz tapasztalatunk volt a múltból igy az kiesett kissé a körből....

Előzmény: szanberg #1844 hozzászólása



Hali...

Hozzánk jött az első rotoros az országba...
Hát mit mondjak..elég nagy kaland volt...és megszabadultunk tőle...
Ha működött volna nagyon szuper kis gép...
Egyszerű felépítés...nincs agyon bonyolitva de ami a miénkel szoptunk...nem kívánom senkinek..
Volt amikor 10 szervizessel is ültük körbe tanácstalanul..
De szerencsénk volt.. Pisti is mint mindig segített és szerencsére jött egy Centora helyette...
Amit már egy IH váltott fel tavaly...

Előzmény: cimbike. #10472 hozzászólása



Mi 3 éve már repce után egy héttel kb. Szeptember 15 körül kezdjük...
Fajta függő...van fajta amelyikre nem ajánlott a korai vetes..azt szoktuk utoljára hagyni...
De azt kell, hogy mondjam eddig nalunk nagyon bevált..igaz ha komoly hideg tél lenne enyhe ősszel van benne buktató...
De eddig csak pozitívum realizálódott...
Nálunk a békés, altigo, fridolin az elsők...a kísérleteink is alátámasztják írásaimat...kevesebb nitrogénnel is elértük ugyanazt a hozamot...
Meg mi egymás egyébb pozitív hatás...
smile thumbupcool

Előzmény: Dzotya #3204 hozzászólása



Nekünk tavaly hoztak belőle először, hogy próbáljuk ki...
Nagyom bevált mifelénk....
Nagyon későn sikerült csak elvetni a vizes területek miatt...nem is volt valami komoly magagya...
Aszályt is szepen birta...gabona sortávolságra vetettük annak ellenere, hogy javasoltak a 45 cm...
A betakarításra megerkezett egy röpke 170 mili eső... De nem volt rá komolyabb hatással hála istennek...
90 ha atlagaban olyan 2,9 volt az átlag...

8230 280.000 volt tavaly...
A hernyon meg a hátsó hajtáson kívül fullos...

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
A cirok gyomirtása sikerrel, kíméletesen
A cirok gyomirtása sikerrel, kíméletesen
Egy újabb eszköz, amivel sokat tehetünk a sikeres ciroktermesztés elérése...
Támogatott tartalom
Pörögnek a pályázatok! Sorra jelennek meg az új kiírások
Pörögnek a pályázatok! Sorra jelennek meg az új kiírások
Az Agroinform pályázati összefoglalója.
Új Gépszin
Új Gépszin

2.000.000 Ft

Tojás keletésre
Tojás keletésre

100 Ft

1 éves ürübakok eladók
1 éves ürübakok eladók

1.400 Ft

Forrás 3000/18 permetezőgép
Forrás 3000/18 permetezőgép

2.950.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]