Hirdetés
Fórum
Becenév: | Kis_Ede |
---|---|
Csatlakozott: | 2006-12-27 16:12:28 |
Utolsó belépés: | 2024-03-14 07:27:44 |
Fórum hozzászólás: | 3484 |
A felhasználó hirdetései
1.700.000 Ft
11 éve hirdető
2024. október 6. 16:06 Szárzúzó, mulcsozó Békés, Gyomaendrőd (Endrőd)
Komáromigép KB 3011 B, 3m-es szárzúzó eladó. 2016-os évjáratú. Komplett új késgarnitúrával felszerelve. Jó kerekekkel, hegesztés-, hajlás-,...
1.700.000 Ft
11 éve hirdető
2024. október 6. 15:30 Tömörítő henger Békés, Gyomaendrőd (Endrőd)
6m-es-, hidraulikusan csukható-, tárcsacsapágyas gyűrűs henger, új gumikkal eladó. 2011-es évjárat.
Fórumhozzászólásai
- Grubber új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Vizszintes tengelyű szárzúzó új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Claas traktorok új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Őszi búzavetés október 1-től? új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
Előzmény: lala #3626 hozzászólása
Mai hunyai ár: nettó 24.000.
Előzmény: TDavid #211 hozzászólása
Nekem két tartályon is a szívóágban van. Általában a szűrők kívülről szűrnek befelé. De ha a nyomóágban van a szűrő, akkor összeroppanthatja a belsejét a nyomás. Ha pedig nem fémházas, hanem letekerhető poharas háza van, és csak a belső patront kell cserélni, akkor akár szét is lökheti könnyen. Én a szívóra tenném.
Előzmény: kukaccsosz #4283 hozzászólása
Nem volt itt valami a tribenuron mellett? Mondjuk metszulfuron? Nem tudom elhinni, hogy tiszta tribenuron ezt tudná csinálni. Esetleg valami "ócsósított" hamisított vegyszer kéz alól.
Előzmény: barazdabetyar. #825 hozzászólása
Előzmény: barazdabetyar. #818 hozzászólása
Ahogy én csinálom:
1. Még kifelé az úton, 10-15 perccel a vetés kezdete előtt beindítom a szivattyút, hogy melegedjen az olaj, ne kelljen annyit állítani a vetés elején, mire felmelegszik.
2. Beleöntöm a tartályba a vetőmag kb. 1/3-át max. felét, a sarki ABC-ben vásárolt Trompy babahintőporból valamennyit (sokkal kevesebb kell, mint amit gondol az ember) rászórok a tetejére, kézzel átkeverem, majd rászórom a másik felét, és ugyanez. Tökéletesen rá lehet így vinni. Ha még üres a tartály, akkor egy vödörben keverek annyit, ami a tartály aljába befolyik, ahova kézzel nem lehet benyúlni. Utántöltéskor nyilván ez már nem szükséges. Pár doboz elég 100ha vetéshez.
3. A vákkum beállítás mindössze annyi, hogy beállítom a láncáttétellel a kívánt magszámot, majd a monitoron figyelem az AVG magmennyiséget. Ugrálni fog valamennyit fel-le. Ha többet vet mint kellene, nyilván dupláz. Ha kevesebbet, akkor kihagy. Secc-perc alatt be lehet lőni a kívánt vákuumot. Ez utóbbi persze fajtánként változik. Pl. LE25 és HE133 is picit más volt.
4. A munkasebesség nálam 10 km/h. Szerintem ez jó kompromisszum a minőség-haladás tekintetében.
Előzmény: gyorfy10 #501 hozzászólása
Én anno 20x3-as laposacélból hajtottam a gyári mintájára. Teljesen jó volt. nem kell neki folyamatosan feszíteni, csak tartani. Ha nem tudsz szerezni, így is megoldható.
Előzmény: Mf-es? #722 hozzászólása
Le kell venni a traktor vonópontjáról a fölső felét, amit 2 csavar tart. Szerencsétlen csap 4 ponton megtámaszkodva jó hogy elhajlik! 15 év alatt az enyémen még kopás sem látszik, olyan anyagból van!
Előzmény: T.f. #1180 hozzászólása
Én áfa-körös vagyok. Azt eddig is visszakaptam, meg ezután is vissza fogom. Szerintem ennek semmi köze ahhoz, hogy tételes-, vagy általányadózós leszek.
Előzmény: Gatti #1172 hozzászólása
Választható, de ennek kizárólag akkor van értelme, ha több számlával igazolható költséged van, mint az értékesítésből származó jövedelem 90%-a. Ha kevesebb, akkor jobban jársz az általányadózással. Ezt viszont előre ki kell választani. Viszont a családi adókedvezmény megmarad (100.000Ft), tehát ennyit levonhatsz a fizetendő szja-ból. Persze az egésznek csak akkor van értelme, ha az 1 főre jutó értékesítés több, mint ~10 millió ft. Mert ezen összeg alatt semmi szja fizetési kötelezettség nincs.
Előzmény: JDFERI #161 hozzászólása
Tegnap néztem a weboldalukat, ott nem volt, de lehet írok egy e-mail-t, hátha...
Előzmény: Mihály #1160 hozzászólása
Na jó, de az a teljes árbevétel 5%-ának a 15,5%-a. Nagyon nem mindegy. Ez jóval kevesebb, mint amit egy sima e.v. fizet. Járulékot mindenki fizet. A csmv-k is. Én személy szerint csendben lapulok, és egy szavam sem volt eddig sem, meg ezután sem lesz, ha a járulékról vagy az adózásról van szó.
Tud valaki pneumatikus gabona-vetőgépre utólag szerelhető művelőút-vezérlést? Akár sorfigyeléssel együtt.
Előzmény: Mihály #1136 hozzászólása
8 millió Ft/fő fölötti árbevételed van? Vagy hogy jön ki neked ez a brutális adó? Életemben nem fizettem még ennyit, 16 éve gazdálkodom őstermelőként, illetve családi gazdálkodóként.
Jövőre ha az lesz amit mondanak, akkor pedig még jobb is lesz mint eddig, ahogy én látom.
Előzmény: Földönfuto #501 hozzászólása
A króm spray-t dobd ki azonnal a kukába, mielőtt komolyabban felidegesíted magad vele! Nem emlékszem a márkára, de én 3 féleképpen próbáltam, de sehogy nem lett jó. 2 nap száradás után is ugyanúgy feloldja a lakk. Megzöldültem, mire nitrohígítóval letörölgettem az egész ragadós trutymót. Mikor harmadjára csináltam, már az agyvérzés kerülgetett! Lakkozás nélkül meg puha marad. Szart sem ér, nem is értem minek lehet egyáltalán kapni ilyen fost!
Előzmény: GREVEN #2731 hozzászólása
LE25 és LE136 - 41,8-46. Elég nagy a szórás, nem tudom az okát.
HE133 - össz. átlag 48,2. Na ezt megint nem tudom megmagyarázni, de jól esett a felár! :-)
Előzmény: Bobo77 #3191 hozzászólása
Nekem az L2 Plus-on így volt:
Ha határszórásra van kapcsolva a hajtómű és a jobb oldali súber is nyitva van, akkor az elvi munkaszélesség fele, tehát 12m. Ha a jobb oldala zárva van, akkor közvetlenül a tábla széle, amennyire csak lehet.
(És persze mindig úgy kell a táblaszélt szórni, hogy a tábla széle menetirány szerint jobbra essen.)
Előzmény: dr.T #4502 hozzászólása
Az ismerősi körömben nincs másnak.
Előzmény: dr.T #4497 hozzászólása
Van, de még 1m-t se tudtam vele menni, mert mindig sár van.
Előzmény: Tisler #611 hozzászólása
Én most voltam, kell.
Előzmény: krokodil007 #2036 hozzászólása
Ha csíraképes, akkor nem hinném, hogy gond lenne vele.
Előzmény: Mf-es? #4727 hozzászólása
Bocsánat! Nem jártam erre azóta!
Előzmény: JD 4630 #4724 hozzászólása
Majd megnézem. Köszönöm!
Előzmény: JD 4630 #4722 hozzászólása
Lehet olyat?
Hogyan kell?
55-ös szériánál mi okozza azt, hogy a 3 pont folyamatosan ugrál le-fel? Függesztő kar potenciométer csere nem segített rajta.
Előzmény: Hús Futár #1365 hozzászólása
Milyen talajművelési rendszerben akarod használni, milyen elvárásaid vannak, mik az eddigi problémák amiket alapból kezelni akarsz?
Előzmény: BMWs paraszt,JD fanatikus #20370 hozzászólása
Ahogy az előző hsz-ban írtam, ésszel mindent lehet. Bár nálad a B elég hosszúnak tűnik, ez nekem már kb. C4 fokozat 1800-as fordulaton.
Előzmény: Celtises #20369 hozzászólása
Természetesen mindent lehet használni, én csak egy extrém esetet említettem.
Előzmény: bandigh #1243 hozzászólása
Eddig én sem láttam quadtracot kaparni munka közben, de most a 9 késes IH lazító előtt be-belassult, néha megállt. Nem tudom minek erőltették ennyire, de csak felszaggatták. Én a lazítót már biztos nem veszem elő idén, majd ha megázik valamennyire, akkor gruber.
Előzmény: Celtises #20366 hozzászólása
Akkor nálad a kivétel erősíti a szabályt!
Előzmény: Hogel #20364 hozzászólása
Beszéltem a szerelőmmel, de a negyedét se tudnám visszamondani (), úgyhogy legyen elég annyi, hogy egyrészt konstrukciójából adódik, másrészt több helyen a kopásból adódóan egyre nehezebb betenni még B-be is, A-ba meg főleg. Ha jót akarsz, ne használd sűrűn ezeket a fokozatokat! Pótkocsira C1-gyel simán rá lehet állni, de még munkagépre is. Ha túlságosan erőltetve van bele a kis fokozatokba, akkor képes egy pár 100 Ft-os csőstiftet elnyírni a váltóban, és azt csak úgy lehet cserélni, ha kiszedik a komplett váltót. Ha mégis kell a kis fokozat, akkor először be kell tenni egy nagyobba, aztán rögtön be a kisebbe.
Előzmény: Hogel #20348 hozzászólása
Mindegyiket nehéz A-ba rakni. Még B-be is csak valamivel könnyebb. Nekem 6x4-es váltó van, pótkocsira ráállni csak C-ben, munkagépre is B-ben állok rá. Ha pótkocsival kell tolni, akkor használom a B-t, az A-t soha. Az túl rövid. Azzal csak csatornát nyitok.
Viszont ha neked 5x4-es a váltó, akkor minden fokozat egyel lejjebb van, akkor már esetleg kellhet az A. Hideg olajnál nekem még a C-t is nehezen veszi néha. Látszik, hogy már vinné a gépet mikor tolom be sebességbe, hiába van benyomva a kuplung.
Úgy szoktam, hogy beteszem egy nagyobba, és picit megmozdítom, majd visszateszem a kicsibe.
Előzmény: .Norbert #10611 hozzászólása
Pneumatikus tolóhengeresről tudok csak nyilatkozni, de ennek nagy előnye, hogy változó magméretet (tak. növény keverék) is gond nélkül ki tud vetni, mivel nincs alul a nyelv, ami aprómaghoz beállítva nem engedi bemenni a bütykös kerék alá a nagyobb magokat. Hacsak nem kell annyira szűkre levenni, hogy nem fér bele pl. egy lóbab. Remélem érthetően írtam le! Ehhez nagy segítség, ha van egy közbeiktatott változtatható áttétel, mert ha lassítva van, akkor nagyobb nyílással lehet vetni ugyanazt a magmennyiséget. Az accord rendszernél ez tök jól működik, persze ott csak egy nagy celláskerék van, nem több kicsi.
Előzmény: otis #705 hozzászólása
Volt már olyan régebben, hogy 1-2 napra olyan sziklevéllel jött elő, mint egy pici pohár. Lehet, hogy a glifó műve?
Köszönöm a válaszokat! Eddig örültem, hogy végre találtam egy olyan megoldást, ami szinte felezi a glifó hatásának idejét, de ez így erősen elgondolkodtató!
Előzmény: kukaccsosz #3764 hozzászólása
Benéznél a "totális gyomirtás"-topicba? Köszönöm!
Újra a hormon + glifó téma:
Azzal ijesztettek meg nemrég, hogy a hormon tud olyat csinálni pre-poszt technológia alkalmazása esetén, hogy a glifóval ellentétben ott marad a talajfelszínen, és több hét után egy heves eső fel tudja verni a kultúrnövény levelére (napraforgó), és az felveszi. Valaki hallott már effélét? Idén glifó + 0,25 L/ha MCPA-val csináltam a kezelést, a napra 4-6 leveles, de eddig még nem láttam rajta semmilyen tünetet. Kaptunk már több mint egy hete nagyobb esőt, láttam is rajta hogy van föld a növényen, de hormon-tünetet nem vettem észre rajta.
Esetleg valaki tud irodalmat, hogy a hormonok mit csinálnak a talajfelszínen? Hogyan-, mikor- mennyi idő alatt bomlanak, stb...
Ha 2,4D helyett MCPA-t teszek a glifo mellé, akkor mi történik? Nem kaptam 2,4D-t, csak MCPA van.
Na EZ már valami!
Használ valaki ezekhez hasonló homokszórót?
https://tomnerszerszam.hu/spd/XH-RA20/HOMOKSZORO-BERENDEZES
http://szerszambolt.com/tag/kulteri-homokszoro/
Milyen ezeknek a teljesítménye? Gyakorlati példa is jöhet! Neki lehet egy ilyennel állni pl. egy pótkocsinak?
Illetve milyen kompresszort érdemes vásárolni ilyen munkára?
Én 4 dugattyús defémen gondolkoztam. Ezekhez úgy nézem van javítókészlet. Tud valaki ezekhez teljesítmény adatot? Mert a 2 meg a 4 dugattyúst is láttam 1200l/percesnek hirdetni. Hordanak be németből meg innen-onnan kompresszorokat, de félek megvenni, mert ha javítani kell (márpedig a behozott lomokat előbb-utóbb úgyis kell), akkor meg leszek lőve.
Előzmény: .Feco. #3755 hozzászólása
Ami nekem a legfurább ebben a videóban, hogy a tankolós ember rövidnadrágban pólóban, kesztyű nélkül tankolja a gépet, és legalább 1x a szemből érkező, dolgozó gépet a tábla szélétől néhány m-re videózza. És ezt fel is teszik így a netre. Még ha nem is lőne fejbe itthon ilyenért a hatóság, akkor sem jutna ilyesmi az eszembe. Én tyvek ruha + saválló hosszú kesztyű + scott promask-ban dolgozok évek óta. Rajtam kívül 1-2 emberen látok védőruhát. Maszkot meg senki nem hord. Mondjuk azt ajándékba kaptam, és ha nem veszem fel, az válóok. Viszont ami érdekes, hogy mióta használom, azóta zavar a vegyszer szag. Főleg a glifozáté. Addig meg nem is éreztem. Mint a dohányos, aki leszokik.
A poén az, hogy 3 hete szórtuk a műtrágyát, addigra nem volt már szinte semmi belvíz. Elszórtuk, mert 1 esély volt. Azóta meg jött vagy 50-60mm kb. Na ez már tényleg mintha betonra esett volna. Csatornák itt-ott kiöntöttek, most mentek vissza.
Innen lesz szép felállni! És már 3. éve folyamatosan!
Welcome to the real world!
Előzmény: Sk Laci #631 hozzászólása
6620SE
Ez megy a leglassabban a portán.
Előzmény: 2266 #19494 hozzászólása
A kond-coop-nál 2 rotoros NH mellé tavaly jött egy S-es JD, akkor csak nem rossz a technika. Esetleg meg lehetne őket kérdezni.
Amúgy 1 dolog fura nekem ezzel a témával kapcsolatban:
Eddig ládás és hibrid kombájnokról volt csak szó. De én úgy tudom, hogy van a ládás meg a rotoros, és van ahol a cséplés dobbal, a leválasztás rotorral történik, ez pedig a hibrid. Mint pl. a Lexionnál. Ez utóbbi rendszer viszont nekem nem szimpatikus, pl. olajretekben ugyanúgy szart sem ér, mint a sima ládás. A rotoros NH viszont majdnem úgy csépeli, mint ha repce lenne.
Előzmény: Sk Laci #622 hozzászólása
Elvileg igen, mert 0,4-0,8 km/h az ajánlott munkasebesség, de:
24/24-es a gép váltója. 1000-es kardánra van kapcsolva, 1150-es motorfordulaton van meg az 540-es kardánfordulat, ennél A1-0,8; A2-1,0; A3-1,2; A4-1,4km/h. Tökéletes párosítás így. Ha lazább részbe ér, akkor akár A4-ig fel lehet tolni. Szinte repül!
Holnap újra akció, majd jönnek a képek!
Előzmény: Berente Antal #29016 hozzászólása
Én még nem jelentkeztem be, bár már többször akartam, de eddig elmaradt.
40 mili plusz egy kicsi lett a vége, leolvasni nem lehet, mert 35-ig van skálázva. Most olvad a konyhában, természetesen a mérő szétfagyott, hogy b@szná teherbe a ...!
Mikor már kezdtük azt hinni, hogy normalizálódik a helyzet, elitta szinte az összes vizet a föld, kicsit nyugodtabb voltam a kiszórt műtrágya miatt, akkor...
Természetesen oda kell az özönvíz az országban, ahol az egyik legnehezebben issza el. Gondolom borda felé megint alig volt, már írnia sem kell.
Kicsit unom már ezeket a mediterrán ciklonokat, abban nőttem fel, hogy nyugat felől jön az eső, leesik a dunántúlon, itt meg semmi. Ehhez képest már vagy 2 éve folyamatosan jön délkelet felől, és az mindig ideér. Ha ezt hozza a klímaváltozás, nem biztos, hogy boldog leszek! Nyilván az se jó, ami Szabinál volt tavaly, de ez már túlzás! Egész télen bármikor megnéztem a 14 vagy a 30 napos csapadékösszeget, akkor békés megyében volt a legtöbb. Most először vezet a dél-dunántúl. Bár ha a valós csapadékösszeget írnánk be magukhoz, akkor más lenne a felállás, mert a helyi gimi mérőállomása évek óta folyamatosan fele csapadékot és fele szélerősséget mér. Hogy ezt hogy a francba valósítják meg, azt nem tudom, de most is csak 17mm-t ír, és a radar szerint is csak 14-nek kellett volna esni!
Gyomaendrőd, tegnap és ma 32mm eddig, most éppen elállt.
Előzmény: atisgyulai #928 hozzászólása
Mindennek van előnye és hátránya is, de összességében én szeretem így ahogy van. Nem egy kupacban szoktam billenteni, amikor valamennyi lejött, akkor előrébb megyek, de főleg azért, mert nagyon rá tud folyni a féderekre, hídra, amit aztán söprögetni kell, ha nem akarom elszórni.
Előzmény: sonkabence #111 hozzászólása
Na én is pont ilyen a megoldásra gondoltam!
Korábban kevertem egy tartályba mosószeres vizet. Lehet hogy a szerrel volt gond, de nem volt meg a nyomás, szerintem a hab miatt.