Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- Búza termény felvásárlási árak új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Poénok új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Alkatrész új
- Vizszintes tengelyű szárzúzó új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Nitrosolos fejtrágyázás gabonában,repcében új
Megkérdezném tisztelt fórum társakat, hogy hátha tudják, hogy ez melyik autó (ha autó) ajtóbehúzója vagy kapaszkodója lehet?
Már szinte minden régebbi autófajtát végig vizsgáltam, de valami biztosan kimaradt. A találgatással nem mentem eddig semmire, így konkrét válasz kellene, hogy minek a kapaszkodója ez.
Köszönöm előre is!
Előzmény: Gerimur #19294 hozzászólása
Üdv. Gerimur!
Köszönöm! Megkérdezhetlek, hogy ez milyen útmutatóban , katalógusban található ilyen dokumentum? Nagyon érdekelne!
Amúgy nekem a az országúti és a terep átváltót dobja ki, a sebesség az bent marad. Arra is érvényes az oldalsó karok állítása?
Előzmény: Gerimur #19252 hozzászólása
Üdv.!
Köszi a segítséget!
Annyit kérdeznék, hogy pontosabban megtudná nekem mondani azt is valaki, hogy végülis mit állítunk ezzel a váltón belül?
Nos, T30-asomnál is előjött a sebesség kiugrás.
Most aktuális nekem is a kérdés, hogy merre kell azokon az oldal karokon állítani, meg, hogy mikor tudom azt, hogy most már jó. Emlékszem valamire régebbi hozzászólásokból, de legyetek szívesek leírni, hogy mi a menete ennek az állításnak!
Köszönöm!
a2457!
Találtam egy szuper videót, biztos tetszeni fog!
T-25 erdőn pakol
Ez a szinkronváltós VTZ.
Előzmény: a2457 #19241 hozzászólása
Én is neki álltam váltót szerelni, nálam az előremeneti szorzót dobálta ki folyamatosan, vetni is csak úgy tudtam, hogy állandóan tartanom kellett a szorzó fokozatot.
Minden jel a reteszelőgolyóra és rugóra utal, én nagyon könnyen be- és kivettem fokozatból.
Előzmény: dávidka234567 #19223 hozzászólása
Én első indításnál mindig használom (ősztől), majd amikor a hőfok mutató kezd picit a 40° felé mutatni, ki szoktam venni.
Hasznos dolog nagyon , előbb bemelegszik a motor üzemhőmérsékletre.
Az olaj tényleg jó kérdés, hogy van-e benne?
A vezérlőtömb oldalán a fedél alatt lévő kúpos szelep nem lehet leragadva?
Előzmény: Gerimur #19028 hozzászólása
Én szint úgy csinálom, nagyon bevált módszer nekem is a hőlégfúvó, pikk-pakk van olajnyomásom. Én is csak ajánlani tudom.
Előzmény: Istvánka 30 #18984 hozzászólása
Üdv.!
Autósboltban keress ilyet, majd rá 2 db saru és fel kell csavarozni csak a biztosítéktáblához!
A megfelelő késes biztosítékot kell hozzá venni természetesen.
Szerintem a legegyszerűbb megoldás, én így csináltam meg a traktoron.
Már egy ideje néha előfordult, hogy VTZ-met nehezen indította az önindító. Gyanús volt, hogy töltés van, meg pl. 15-ből 4x nehezen tekerte a motort az önindító. Na tegnap már az önindító fura hangokat adott ki. Aztán meg is jelent a füst. Leszedtem, aztán úgy kotyog benne minden, hogy csak na.
Aztán kapott egy Magneton indítót, na azzal meg már majd kiugrik a motor a helyéről.
Előzmény: atis26 #18751 hozzászólása
Írtam privátban, majd nézd meg!
Előzmény: atis26 #18748 hozzászólása
Üdv. atis!
Használt érdekelne? Mert nekem van 2db használt 11.2x28-as.
Ajjaj..
T-25 baleset helyszínelés
Biztos nem kézzel emelték oda fel.
Hú, már sokat szenvedtem a régi huzalos biztosítékokkal, most végre összejött az átalakítás végre.
Ez tűnt a legpraktikusabb megoldásnak hirtelen..vagy végleg. :)
VTZ tulajdonosok!
Kérdeznélek benneteket, hogy az üzemanyatankban nektek van-e üzemanyag beöntőszűrő , meg szintmérő pálca? De legfőképp a szintjelző pálca érdekelne, hogy olyat raktak-e bele. Mert más beosztású biztos, mint a T25/30-as szintmérő pálca, mert azt belepróbálva teljesen leérve a tank aljára koppan a pálca, meg még ki is lóg.
Tehát a kérdésem ismét, hogy van-e ilyen a tiétekben?
Előzmény: #449 hozzászólása
Üdv.!
Ilyet talán ebben a videóban láttam, bár látszik, hogy itt is már valamiről le volt szedve, aztán lehet, hogy a gyárija:
VTZ 2048A
Előzmény: #18272 hozzászólása
Jó dolog az, ha veszel, akkor a súlyára nagyon oda kell ügyelni, nehogy nehéz legyen a munkahenger tartó fülnek!
Én ajánlani nem tudok ilyen ekét.
Előzmény: #18188 hozzászólása
Üdv. ati26!
A 18075-ös hozzászólásban találsz PDF-ben javítási kézikönyvet!
45° vagy olyan 60° körül legyen egy simítónak a dőlésszöge?
Üdv.!
Házilag készítek simítót. Láncos húzással 2 sor akác deszka lesz (20x10-es) döntve. Vas tartókeret lesz köztük.
Kérdezném, hogy mi a legideálisabb döntési szög a simítónak? 45°?
Előzmény: #18108 hozzászólása
Üdv. Zsolt!
Javítási kézikönyvet találsz a 18075-ös hozzászólásban! PDF formátumú.
Márkatársak!
Van valakinek ásóboronája? Mekkorát bír elhúzni a vlagyi? Van esetleg tapasztalatotok róla?
Előzmény: #18084 hozzászólása
Az is jó, ha így lehet állítani, de T-25-ön az a csapágyházfedél nem ilyen univerzális. Bár traktorkernél lehet ilyet is kapni hozzá.
Gondolom egyre gondolunk:
ui.: még annyi, hogy én csak olyanra raktam ilyet, ami középállásban volt, így hát nem tudom, hogy ugyanúgy jó-e alacsony állású traktorra is. Mármint arra gondolok, hogy ott egy vonalban van-e a vonókarok csapjával ennek a karikának a láncrögzítője.
Mert fontos nagyon, hogy emelésnél a lánc ugyanolyan feszességű maradjon!
Előzmény: #18077 hozzászólása
Üdv. atis26!
A Habinál még szerintem kapható ez a gúzslánc tartó! A traktor "sonkáira" kell felrögzíteni a 4 db csavarral. De érdemes azt a láncot inkább felrakni, ami gyárilag van a gépen. Mert ami ezen van, az nem valami túl biztató.
Természetesen a kicsavart csavarok helyett hosszabbakat kell tenni, annyival, mint amilyen vastag ez a karika. 8.8-asokat minimum.
T-25 gúzslánc
Előzmény: #445 hozzászólása
Üdv. László!
Rendben, köszi!
Előzmény: #677 hozzászólása
Ap-300 pótkocsinál így oldották meg a munkahenger végállását. A jobb oldali "szelepet" meghúzza a drótkötél, így elzárja a hidraulika olaj útját és nem engedi egy tapodtat se tovább a munkahengert.
Előzmény: #1000 hozzászólása
Én régen ilyet szerettem volna:
Famer 03 pótkocsi
László!
Írtad, hogy nagyon jó az elhelyezése az irányváltónak.
Már régebben is kértem, de kérhetek egy fotót a váltó kar részről plusz az irányváltóról?
Nagyon érdekel, hogy hogyan helyezték el.
A sebesség fokozatok elhelyezése egy az egyben ugyanaz, mint a T-25-nél? A karral való bekapcsolására gondolok persze. Ha igen, akkor középen nem volt egyszerűbb "belekapaszkodni" a sebváltókarba?
Bocsánat a kíváncsiskodásért, de nagyon érdekel a váltó része.
Ebben a videóban látszik valamennyire, hogy váltja, itt már valamennyit tudtam belőle értelmezni.
https://www.youtube.com/watch?v=-Vb9U6dMY3s
Üdv.!
Segítséget szeretnék kérni. Meg tudnátok mondani nekem, hogy mi a neve ennek a kéttengelyes pótkocsinak? Vagy legalábbis milyen gyártmányú.
Kettő videót linkelek, az egyikben az MTZ húz ilyet, a másikban a Zetor.
https://www.youtube.com/watch?v=Lhx1vy1kxQM
https://www.youtube.com/watch?v=yPEMCX_KM1A
Előzmény: #433 hozzászólása
Üdv. László!
Én mindenképp a lengyel ekét ajánlom, bőven bírja.
De! Vígan elbírná pl. az orosz PLN 3/35-ös ekét is! Igaz, lehet, hogy azt 3 fejesbe lehetne megkapni, de 1 fejet le kell venni róla.
Ahhoz a Habi KFT-nél vannak fő részek is eladóak! Ekevas, kormánylemez, ekenád, beforgató..stb
Előzmény: #17887 hozzászólása
Én voltam. Írok ismét egy üzenetet.
Vlagyisok!
Keresek megvételre T-25-ös alsó húzó kampót!
Ha netán lenne valakinek, kérem írjon privátba!
Előzmény: #17857 hozzászólása
De azért tisztázzátok, hogy melyik motornál hol van az izzítás! Biztos mást is érdekelne.
Előzmény: #17842 hozzászólása
Nekem is volt gondom a VTZ-vel, de gyanítom, hogy az izzító gyertyákkal lehet valami.
De ez a megoldás segített az indításban:
A levegőszűrő ciklon fejét levettem, majd tenyérrel befogom a szívócsövet. Szépen felpörgeti a motort így, majd levéve a kezemet róla (önindítózás közben), már indul is.
Persze kell egy kis megfelelő időzítés is.
Bár , hogy ne kelljen nyújtózkodnom, ezt a módszert találtam ki rá.
Persze 7-8 fok nál enélkül is indul.
Előzmény: #17781 hozzászólása
Köszi Attila a leírást róla! Ezt jó tudni, el is raktározom.
Előzmény: #17787 hozzászólása
Köszönöm, akkor most olyat veszek én is, mert a stihl adalékom elfogyott, így egy próbát megér.
Üdv. a2457!
Bár már beszéltünk róla, de most került elém a téma ismét. Írtad, hogy csökkentett füstölésű olajat keversz a gázolajhoz pluszba.
Erre a Husqvarna LS -re gondolsz?
Láttam, hogy van XP olajuk is, vagy talán azt?
Szintetikusak ezek?
Husqvarna LS oil
Kérdeznélek benneteket, hogy valakinek van-e T-25 gyári vonókampó feje? Csak a fej és a zárókája érdekelne, a tartó nem. De még a Habinál is megtekintem, bár az oldalukon nem találtam. Traktorkernél van, de hátha valakinek van elfekvőben.
Herpai úrnál a "gáz húzó karnál " az adagolón nem lehet probléma?
ui.: nem tudom, hogy milyen probléma lehetne azzal, csak hátha ott van valami gubanc.
Előzmény: #17324 hozzászólása
Üdv.!
Ez mondhatni reális áron van így egyben. Mivel jól néznek ki (bár ez nem jelent sokat műszakilag).
A pótkocsi olyan 600 ezer körül lenne, a trakin pedig van ha jól látom gyári légfék rendszer. Ez nem elhanyagolandó!
A trakin nincs csak műszaki? Mert ha a póton van, akkor ne habozz a vétellel szerintem. Ha nagyon szükséged van rá. De ha mind kettőnek nincs műszakija, de minden papírja meg van, akkor is jó.
Üdv. jasi!
A kép:
Üdv. nektek!
Off-olok egy picit.
Kérdeznélek benneteket, hogy akinek lengyel ekéje van, milyen beforgató lemez van rajta? Lehet hajlítottabbat is rá rakni, mint a gyári?
gjoni! Olvastam, hogy ti cseréltetek rajta beforgató lemezt. Az milyen volt?
Előzmény: #17177 hozzászólása
Én mindenkinek csak ajánlani tudom a motor bal oldalának letakarását, nekem nagyon bevált!
Több órás munka után még az üzemanyagtartályom is enyhén langyos. Nehezebben is hűl ki a motor.
Nem beszélve arról, hogy meleg levegőt tud beszívni a légszűrő is.
Higgyétek el, érdemes ilyen hűvösebb időnél "bebagyulálni" a motort. A jobb oldalt a ventilátornál szabadon hagytam, ott tud friss hideg levegőt beszívni, meg persze így szív langyos levegőt is.
Én marhabőrből készítettem takarót egy külön tartóra. Talán már mutattam is a fotót.
László!
Képek alapján úgy néztem, hogy a 3. pont tartó a traktorodon levehető, csapszeggel van rögzítve. Szerintem jobban járnál, ha oda csináltatnál egy hasonló tartót, mint a gyári 3. pont , csak a 3. pont tartó furatos része helyett lenne egy húzófej. Ami persze forogna is.
Ötletként írom.
Előzmény: #17146 hozzászólása
Üdv. Gerimur!
Én minden kútról hozott gázolajomat bekeverek Sthil olajjal. 100 liter gázolajhoz adok 100 ml.
A 3.5-es és a 6.5-es billentő munkahengerek megegyeznek?
Lehet javító készletet kapni hozzájuk?