Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 394.63 Ft USD 369.96 Ft CHF 406.34 Ft GBP 457.46 Ft

Fórum

73 találat

Claas medion 330-as, valamint Claas Mega 204, 208-as...

Létrehozta: Vendég , 2008-09-01 16:20:39

Kedvencekhez Segítség

hozzászólás

Válasz Feri #640. hozzászólására

Nem vagyok nagy kombájnos,De a kollega a jdn 5 mm re vette a rostarést(kombájn rotoros volt) Ha jól láttam 700 rol ment a szél.A léhát is jól kifujta. 2% körül mozgott a szemét a 3 at nem érte el.A növény jó száraz volt fekete a kalap.

Válasz #185. hozzászólásra

cumi az év, ma holnap napokban fejezzük be még csak a búza aratását ,nomeg ahol áll a víz ott kint is marad.
LEgroszabb,hogy felgyújtani sem tudom,mert egyből bealszik nem terjed a vízen...smile scared
Nem most lesz, de már puhatolózom tapogatózom és összeállítok egy képet a végére.
A túlélés nem kérdéses, azért annyira nem szörnyű a helyzet, de nem is az idei,hanem a jövő esztendő után tudjak majd optimistán nyilatkozni.
Ugyanis az idei munkák a jövői alapjai, és az idő olyan hogy semilyen...
Te Gründy neked ezvolt mindigis a neved?
régebben nem jártál erre vagy csak nem kommunikáltál velem-ünk.

Visszatérve kombájnra van sok terület. Mások nagyon sokan 100-200hektárra megtudják venni a nagy új kombájnokat. Ide meg kell is előbbutóbb a mostani 14éves kamasz kombájnok jobbak már sosem lesznek, a terület meg nőhet a körülmények meg csak roszabbodhatnak. Ergo kell a minél hatékonyabb gyorsabb minőségibb gondtalanabb munkamenet.
Persze aki nem akar termelni csak a támogatásból élni annak nemkell semmit vennie csak mély levegőt...

de helytadok a gondolataitoknak, semmitsem kell elkapkodni, lehet lesz még 20ezerrel is olcsóbb ugyanaz a gép...

Vetőgépről soha! én nem favorizálom a rapidokat, szerintem a szórva vetés a legjob(gyorsabb is, nemkell zsákot pakolni szerencsétlenkedni...) és terem is úgy mint akármelyik gép után...

direktvetőről gondolkoztam az igen de az mr ültetőnek számítsmile lol és jó is lenne egy.
simító is jólenne egy smyk cseh téma a 11méteres.
eke is jólenne egy ferguson váltvaforgató.
Kombájnból meg a nyuszi cseréjén gondolkodom, már leírtam többször is miért.

Ez a Commandor meg egy hecc egy álom egy valami. Egészen kisgyermek voltam, amikor a volt állami gazdaságba megjött a 114-es hegyi commandor. Farát emelte süllyesztette, rövi volt állati hangja volt és nagyon teccett. Ma is így van ez, talán azért mert nem látni csak megyénként egyet kettőt, nekem ezek a ritkább darabok jobban bejönnek.

A lényeg, hogy sokmindenben lehetne fejleszteni és a munkánk kínlódásom meg rengeteget csökkenne. Pl. váltvaforgatós eke miegymás.
Sőt ha lenne egy faxa simítóm azzalis csak a meló gyorsúlna és a fizikai melóm csökkenne. A mostaninál átkell állni szállításnál hosszára, boronaleveleket ráborítani a gerendelyre, majdhúzni a földön,mert nem kerekes,hanem fődön húzós. Bárhová eljutni kerülős, terepes lassú kínódás, levél leesik magad tedd fel, bódvaátkelőben akkor belemenni a vízbe amikor még jeges meg ilyesmi... plusz kicsi is mert 6-7méteres.
A tavaszon baxtam el, mert lett volna egy jóképű Losoncon ha jól emlékszem, olcsón jó, csak éppen nemtudtam fuvart szerezni csak méregdrága pénzeken, úgy meg már nem volt annyira buli, másrész éppen be is fejeztük a simításokat aztán abba maradt a téma...

Így továbbra is vergődés van, koszos ruha, minden nap egy csomó fizikai meló amikos ki sem kéne szállni a gépből ha megfelelő eszköz lenne a gép után.
Az eke az jó mert nagyon ritkán kell szerelgetni, viszont azzal meg germózni a sarkos földeken, sárban tolatgatni, barázdáknál 20centi szántatlanért újra elmenni a 240-es ekével meg... az idő telik, a meló nem halad úgy mint mehetne.
No de most ha úgy alakúl és marad valami év végén akkor egykét dolgot kifogok sakkozni, mert szeretnék kevesebbet dolgozni(bár mostanában nemlehet nagyüzemileg melózni csak szopás van ezerrel az idő miatt)
IH tárcsa ugyanez, folyamatosan csapágyazni, sokat megy ugye itt, váltóban rengetg hektár kimegy utána naponként, ha haladni akarok akkor húzom gyorsan a gép bírja, akkor mg végképpen pereg szét. Aikor a T150-es 7-el húzta laposon akkor fele ennyi baj volt vele.
Hát így van ez, modern gép után hozzávaló eszköz is kellene, úgy lenne az igazi a meló

Válasz #144. hozzászólásra

jólvan ki hogy érzi...

amúgy meg ma tárcsáztam, elővettem a nehéz IH-t, tegnap az inasok végigjavították, meg megkezdték a karistolást vele.
Repce alá a felzöldült, soksok esőtől levert összetömörödött levegőtlen talajt vágatjuk ezzel meg elsősorral, agyig beleengedve.
és utálom mert olyan kicsi. Ódalgóson mégjobban kicsapódik gép mellé és nem fogja el a nyomát a trakinak.
Húztam mint a bolond hogy haladjak, viszont egykét hirtelen meredek parton képes végig kaparni a nem éppen legfogósabb talajon, illetve a gumik is közepesek már csak.
Tisztán érzem,hogy a 6,2-es kellene utána és akkor nem is húznám 12-14-ekkel legalább, hanem mondjuk 8-körül gondolom én. Nagy parton meg ráemelnék kicsit oszt jólvan, ezzel a 4,2-essel nem emelek rá, ha kicsit kirúg annyi még nem lassúlást okoz csak érezni,hogy megkapar.
Érdekes,hogy a lepok már kopottak, mégis ugyanazt a mélységet tudja mint újkorában kb. Annyi,hogy most tegnelyen megy, új lapokkal meg nem bír közelsem addig belemenni akárhogyan is van állítva, ez itt nem homok ugye.
Most ezeket a tárcsával "szántott" tblákat egykét nap pirúlás után a rövidtárcsával meghintem 8centi mélység körűl gyorsba, akkor le is zárja annyira,hogy ha nem is esne nem szikkadna ki a magágy.
De lehet a Dalbo hengerrel leszaladtatom a középső trakival az egészet, aztán magágykészítés előtt műtrágya szórás majd a rövidtárcsa.
Illetve ha addig visszakapja a szomszédom a Framest Reptille gépezetét amit elvittek tőle demózni összevissza az országban, akkor azzal fogom megcsinálni úgy 25centi mélyre eresztve a grubberkapáit.
Ha nem akkor marad a rövidtárcsa. Kérdés,hogy az IH után elég e egysor ilyen, ha nem akkor nem hengerezem hanem megy az aprítás ha igen akkor lehet maradok a hengernél.

Szóval hogy témánál legyünk, sok jó repce kellene,hogy a Ferga kombájn claas-okat megszégyenítve takarítson be jövőre a 3tonna feletti anyagbólsmile flowerssmile thumbupcool

Válasz #240. hozzászólásra

De igen szerintem tűzkáros gépről származhat majdnem új !!! Debrecenben van smile thumbupcool www.kombajnbonto .husmile thumbupcool

Válasz #583. hozzászólásra

Azért nem mert a 330medion 6ládás, illetve nagyobb lóerőn jár a motorja is.
Előbb kiszámoltam a teljesítményedet, nagyjából 5km/h-val tudtál aratni vele igaz??? Amúgy az igen szép teljesítmény, de ilyen anyagban minden kombájn ennyikkel bír menni vagy lasabban.

Én vágtam még e fölötti búzát is mellkasig érő szalmával fogós anyagban, igaz hagytunk 20cm tarlót mert az alja tiszta ganaj volt, de jó 4km/h-kkal bírtu k menni benne, én a challengerrel a koléga pedig egy CX nyuszival.

Válasz #132. hozzászólásra

Az alsó rostát azért kell kivenni, mert kicsi, amikor rajta van a termés hatalmas súly nehezedik rá, és mivel a megában a két rostasor egy szekrényben mozog ez a nagy tömeg egy irányba hintázva iszonyatosan rázza a kombájn popsiját, szétszaggatva a szilenteket, tartókarokat,magát a házat, vagy akár a hátsó tengelyt is. Mivel kizárod a visszahordót úgy sem rostál semmit.

A szecskázóból létezik alap, és erősített kivitel. Az alap 3000 RPM-et fordul, normál késekkel szerelt. Ez kerül a Megákra, Medionokra, és a kisebb Lexionokra. Az erősített kivitel CsAK Lexionra és Tucanora kérhető, erősebb a csapágyazása, a kések, és két fordulat között lehet választani: 3600 a búzára, repcére, borsóra, és 1800 a naprára, kukoricára, cirokra, stb-re. Az alap szecskázót a kukorica villámgyorsan szétzúzza...

Az állókések a boltozódás elkerülése végett kerülnek ki.

Válasz #535. hozzászólásra
Évente cserélem a fel sem melegedett olajat is. Pedig 200h után kellene. A tapasztalataimat írom meg nektek, csak azt szeretném ha mi New Hollandosok elismerjük a Claast akkor ti is tegyétek ezt a New Hollanddal kapcsolatban. Hogy ki mit vesz, azt nagy ívből letojom, arra költi a pénzét mindenki amire akarja. De a tények tények maradnak. Nem TX63-as kombájnt írtam , hanem 65Plust. A belseje majdnem egyforma, de nagyobb a motor 280LE, és a magtartály. Azért írtam hogy én Claas után váltottam NH-ra, és a NH kombájnokkal elégedettebb vagyok, mert elhangzott más vélemény is. Gondoltam aki esetleg gondolkodik egy jó kombájnban, ne csak amiatt döntsön abban. De továbbra is fenttartom az állításom, hogy a TX65-ös kombájnommal megeszem a 208 Megát kalászosban. Főleg tritikáléban. Akkor még a bekapcsolt lámpámat sem látná a Claas, és nem teli egész meg fél kalászokat ürítenék.
Egyébként nem kapok fizetést ezért sehol, csak a hülyeségre nem vagyok nyitott. Már tele van a fas.om attól, hogy Claas kombájn meg a Fendt, JD traktor a gép. Mintha ez státusz szimbólum lenne, és a többi gép már nem is létezne.

Válasz #176. hozzászólásra

tudtam,hogy Gleanner-ezel itt nekünk!smile biggrin
Nem nyilatkozom mert sosem láttam élőben se nem hallottam róluk termelőtársaktól ismerősöktől...
Amerikában sok van és nagyon tolják velük, nézzed a videókat, én már végigjártam mindent e körben is, mert teccik, sokkal jobban mint akármelyik zöld kombájn.
Tényleg tervezett dolog a kombájnvásárlás előbbutóbb, de abszolút nem zöldezek. Az S560-as rotoros Johni teccene de nem hazai piacos nemhoznak csak kuuva nagy bajlágok mellett. A többiről szó se essék...
Ferguson Centora(cereák újítása) illetve a Fortia ami mégjobban érdekel, plusz amilyen sohasem leszsmile biggrin A Centora nekem ittvan fenntartva, ha odajutunk,hogy jönne egy újgép erre fog esni a választásom úgy érzem.
Közben még az IH-kkal szemezek, úgy vélem a rotor technika ezekben a leg optimalizáltabb történet, csak a márkával vannak lelki problémáim, nekem az élénkebbpiros vált be!
a tajtékpirossmile aikido

Mivel 4 dob van benne alacsony fordulaton is könnyen kicsépel szinte mindent. 800-as gumik vannak rajta, nem taposok annyit, van diffi zár stb. Ja és ez is 11-12l/ha. Ezek mind olyan dolog, ami engem megfogott. Én rendesen felkészítem, nem kell szezonba csesztetnem. Semmivel sincs több hibaforrás rajta, mint a Megán. Egyébként a TC56-os volt egy német DLG cikk szerint a legmegbízhatóbb kombájn, a meghibásodásokat vették figyelembe. 4 évig volt TC-m semmi baja nem volt. 1db ferdefelhordó első tengely csapágyat kellett kicserélnem bal oldalt. Az egyszerű mint a faék.
Vannak olyanok akik Claasosok és nem nyitottak másra, és vannak olyanok akik beismerik hogy van jobb a Claasnál is. Kinek a pap kinek a papné.
Ha esetleg érdekelne még valakit mi még a különbség a Claas és a NH között szívesen leírom. De még mielőtt belém kötnétek, hangsúlyozom nagyon jó kombájn a Claas, csak nekem a NH jobban bejön és szerettem volna megcáfolni azt, hogy a Mega és a TX között a Megát hagyták meg. Én a TX mellett szavazok, úgy hogy egy leélt gépet vettem meg, és szinte mindent kicseréltem rajta magamnak. Nyilván nem sokat megyek vele, mert másnak nem bohóckodom, de semmivel sem rosszabb mint pl az új Lexion, vagy Turkáló. Az utóbbit hagyjuk is inkább, akkor inkább 108 MAXI, az legalább gép volt! A Claasok közül azt szerettem a legjobban.

Claasból csakis Lexion!
A többi játékszer papír.
TX-el ne állítsátok szembe megát mert szégyen lesz a vége nyuszi javára.

Van itt nem messze egy gazda, 11éves TX63-as Newholland kombájnja van, újonnan vette. 2012-ben kért egy demó kombájnt axiáltól.
Tucano 450 full felszerelve. Ledemózták és aztmondta nem adja el a kombájnját inkább, de hogy ilyen claasra gondolni sem fog az hótziher. Repcét vágtak vele és csak kullogott amíg a TX-el ette mint a barom.

Szóval egy 5ládás 63-as megeszi a 6ládás aps minden lófaxos tucanot.

és hogy megbízhatatlanok??? Tedejen a 66-68-as TX-ekben 10.000 üzemórák felett vannak baxki.

Annó mikor matyóknál lementünk 96-ban az új TC56-al vágni más éven megvettek vagy 6 új TX-et. Talán még ottis van belőlük mai napig. Nem holmi papír vackok, mennek mint a meszes.
Mi a még eredeti Belga gyártmányú kis egydobos TC-vel ami 170lovas ford motoros volt még első években 1100 hektárokat vágtunk, 5évig egy csavart sem kellett rajta utánhúzni nemhogy szerelni. Igaz az újabbak lengyel gépek a kicsikből ott már akadt összeszerelési gondból eredő hiba...

Válasz #129. hozzászólásra

a csigát, asztalt, cséplést alap, hogy alapjáraton indítunk, de egészen más okból: ezeken a gépeken még nem tárcsás kuplung kapcsolja, ha teljes fordulaton kapcsolgatod az extrém fordulatkülönbség és a hirtelen nagy terhelés leégeti az ékszíjat, összeb@xja az ékszíjtárcsát, és szélsőséges esetben leégeti az egész kombájnt. A többi ordas nagy baromság. Különösen ez a tartályos dolog! Az egy 11 tonnás kombájn, 5 tonnás magtartállyal. szerinted egy 16 tonnás lexionon, ami 10 tonna búzát szed magára mivel másabbak a gumik?

Amire figyelj: menetközben nem szabad üríteni, rendszeresen nézegesd a hűtő szíjját, a szalmarázók facsapágyait, a szecskázókéseket. Kukoricát ne szecskázz vele, repcében pedig vedd ki az állókéseket. Kukoricában tegyél be három munkahengert, búzában vedd ki a jobb szélsőt. Kukoricában tedd be a munkahenger rugók mögé a betéteket. A kalászvisszahordónak van egy fém pajzsa lenn, azt sürgősen szedd le, és tedd be egy sarokba. A csigát zsírozd naponta, kukoricaszezonban naponta többször is. A magfelhordó és kalászvisszahordó láncok legyenek közepesen spanolva, és nézd meg, hogy nem kopnak-e ki. Kukoricában a kalászvisszahordót ki kell takarni, kivenni az alsó rostát, és levenni az alsó ajtót a kalászvisszahordóról.

kb. ennyi. Jah: ami nem romlott el, ne javítsd meg! Bármit szedsz szét, sosem tudod úgy összerakni, mint amilyen volt. Fölöslegesen ne baxtasd.

jó gépek szó mi szó!
de lássátok aztis,hogy azért is ennyire hírhedtek,mert itthon anno ezeket hozták be nagytételben, és persze volt mire megalapozni a jóhírüket!
Szlovákban pl a 90-es években kegyetlen sok Ferguswon kombájnt vettek, saját szememmel láttam gyerek koromban is,hogy mindig piros gép aratott, nomeg persze az 512-514 témasmile smile

de nézzük csak meg! pl 204-es Mega, illetve az MF34 egy kategóriás gépezetek, vegyük ide a kis nyuszi TC56-ot is ami kisebb ezektől, de majdnem tudja azt mint a 204.
Vannak ezek a dolgok amiket Feco mond. Egy rostás kukorica aratás, menetközben nincsen ürítés, motor jó, de mégis szelepállításra szelep ékekre kényesnek lehet mondani, szecskázó sem csúcsszuper, hát vannak gyengéi amellett,hogy egy nagyon jó kisközepes kombájn!
A 34-esen ellenmozgó rostaszekrények vannak, igénytelen sisu motor, Datavision monitor, a legutolsó forgó alkatrész fordulatszámát is látod és ha elkezd változni akárhol akármi már jelez is magyarúl neked hogy mi a téma. Aztán 5,5-ös powerflow asztal, gyári szecskázót kegyetlen jónak mondják, ott és úgy ürítessz ahogyan akarsz, én a 38-assal menetközben nyomom sokat, főleg kukoricában, ott még majdnem folyamatosan is lehet így menni 100mázsa feletti anyagban, mert jön bele mint az atom.
Ja és abszolút nem érzékeny semmilyen terményre, akár 30-as kukoricában is tolhatod neki, nem baxakodik, vasból van nem kislány gép!

Aztán jöjjön a Tc56, még a régiről nyilatkozom, Belga gyártmány, 7,4literes Ford 170 vagy 180lovas motorral, alig elektronikával, jóformán csak forgásérzékelők meg egykét elektromágnes van benne. 800hektárokat vágott első éveiben, és bizony 5évig egy csavart sem kellett hozzányúlni! Nagyon tisztán dolgozik és kevés anyagból. A szecskázója mindent kibír, ezen is üríthetsz akármikor, semmi gyengéje sincsen.
Az újabb iveco motoros 3dobosok már lengyelben összeszereltek, bajosak is, beszállítói hibák is vannak, tengelyek törnek meg ilyesmi... A newhollnad ekkor kezdett süllyedni a 96-98-körüli kombájnok között meg majdnem a legjobbaknak mondtam volna őket, a nagy TX-ek is tudtak rendesen!
Szóval jó mindegyik, csak jó gazdája legyen. Egyikkel ez előnyösebb, másikkal az előnyösebb, kopó alkatrészek ugyanaddig bírják bennük,

Válasz #146. hozzászólásra

A 204-esben lévő Mercedes OM 366 LA motor ipari motor. Arra tervezték, hogy konstans fordulattal, konstans terheléssel folyamatos munkában élje le az életét. Ellentétben a traktormotorokkal nem 10.000 órára tervezték, hanem a többszörösére.

Egy kombájnban ha jól hajtják kb. ilyen terhelés van, és mivel keveset megy gyakorlatilag nem lehet semmi baja. Ha gyilkolják, akkor meghal. de ezt úgyis akkor veszed észre, ha már baj van.

Lejebb írtam is: ami nem romlott el, ne javítsd meg!
Ha valami rendellenes kopása van, TALÁN észre veszed, és nyertél. De ha nincs semmi baja, vagy mégsem veszed észre sosem lesz olyan, mint amilyen volt. Én meghalni eddig egyszer hallottam ilyen motort, egy helyi végnek a jaguárjában pusztult ki, de ott azért, mert nem foglalkoztak a levegőszűrű tisztításával és cseréjével, és port nyelt ki tudja mennyi ideig.

Az alaktrész árakról: ha gyári claas-t veszel hivatalos úton az nem olcsóbb, mint a JD. Mivel dominátorból nalunk dunát lehet rekeszteni így szép kis ipar alakult ki az alkatrészellátására, amelyek többnyire csereszabatosak az egyenesági leszármazottakkal is. (mondjuk hogy egy 180 pacis 105-ösbe meg egy 300 pacis 370-es Megába mennyivel másabb terhelés éri ugyanazt az alkatrészt az egy másik történet)

De Lexion-t vagy Tucano-t javítani már más történet...

Halihó Mindenkinek. Én nem a kombájnokat akarom minősíteni hanem konkrét kérdésem lenne.
Van egy MegaI 208-asom. Második éve használom. Van rajta szecskázó de eddig csak szalmát szecskáztam vele. Most szeretném a kukoricában is használni,ehhez-mint tudjuk-lassítani kell a fordulatot. És itt jön a bajom. A dob utáni észíjtárcsán, amitől a szecskázóhoz megy a szíj a kisebbik tárcsára tettem az ékszíjat. Igy ugye relatíve hosszabb a szíj, azonban hátrább nincs már dupla ékszíjtárca amivel a hosszúságot korrigálni lehetne,csak a kézikaros spannoló,amivel bekapcsolt állapotban is hosszú még a szíj.Mit lehet tenni? Még egy spannoló beiktatása nem lehetséges/ most nem részletezem miért/.
Esetleg rövidebb ékszíj kell? Várom az ötleteket

Válasz #199. hozzászólásra

Van kuki szecskázáshoz a megákra átszerelő készlet.
- Erősített kések.
- Szecskázó fordulat csökkentő.
- Erősített csapágyazás.
- Belűről a kombájn fara plussz erősített belemezelése.

Nagyjából ennyi és no problémo.

Csak megjegyzem, hogy itt ilyenekkel nem igazán foglalkoznak, max beteszik a farába a betétet, hogy ne verje szét a tetejét.

Helló!Én erősített szecskázó csapágyról,meg rotor tengelyről még nem hallottam!Vastagabb lengő kés kell,hozzá késtartó persely,gumilemez a kombájn hátuljába,fordulatszám csökkentés,meg az állótéseket kell kiszedni.évek óta így aratunk,kicsit elöbb szétbontja a szalma terelőt,de sokkal jobb utánna a talaj munka.

Leírom a tüneteket, mert azt olvasom ki nálatok, hogy szinte egyik pillanatról a másikra tönkrement és nagyon oda kell figyelni vele, de mi azóta is aratunk vele (8 napja).

Egy lejtön van a kombájn helye. Egyik reggel mikor indultunk volna, elengedte magát lefelé a lejtön. Fék és szépen lassan elkapta a hydromotor a fonalat. Azóta is megcsinálja minden reggel és a domboldalakban néha aratás közben. Minden reggel utána kell tölteni 2 - 4 liter hydraulika olajat (ezért gondoljuk hogy a váltóba nyumhatja át ezt a mennyiséget). De mint mondtam azóta is aratunk vele, mintegy 8 napja.

Az állóhelyben ürítéssel nem értek egyet mert amióta Megával (208) dolgozunk szinte kivétel nélkül menetközben lett ürítve (kivéve ebben az évben a traktorok elakadásai miatt) és még soha nem volt gond a magas fordulattal.

Válasz #491. hozzászólásra

Csak egy kicsi szerintem, de te lehet többet értesz a kombájnhoz mint én!!! Azt gondolom nálunk egy ekkora géphez ha van egy jó év gabonában akkor pont elég az 5,1 asztal ahhoz, hogy ideális legyen a ládák és a rosták leterhelése!!smile blinksmile blink

A főbb különbség a Lexion és a Mega között a fejekben dől el. Maradi paraszt/gazdálkodó vagy, illetve nyitott a technika fele. Ha nyitott vagy vedd a Lexiont, de számolj vele, ha leáll szerviz kell. Vagy maradsz maradi és a biztosat választod, akkor Megát veszel. Azt tudod otthon szerelni, ha van egy 30 éves Claas kombájnod, még biztos néhány alkatrész bele tudsz majd rakni, mert bizony sok minden megegyezik a 106-108-al. Ha teljesítmény kell akkor Lexion, ha tökölni akarsz Mega. (Ezért biztos lehurrognak majd:)) Ha meg igazán nagy teljesítmény kell akkor New Hollandot veszel.
Olvasom lentebb az asztal választást. Értsétek már meg, ne a dűlő miatt vegyetek vazzeg kis asztalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A kombájnt leterhelni nagy adapterrel lehet. Minél nagyobb az adapter annál több anyag megy be, egyenletesebben terheled le, és tisztábban is dolgozol, könnyebb gépet is beállítani. 5,1m adapter a Mega208, 360-hoz? 6m-es kell! Nekem a TX65 (5ládás) 6m-es asztallal megy, és eszi az anyagot, mint a kacsa a nokedlit. Bár az egy NH kombájnsmile hammer

Nekem is volt Dominator 98 Classic, 108 Maxi, CM204, 208. Mindegyiket használtan vettem, magam javítottam fel. Igényes gépszerető gazda vagyok, nem szeretek javítani. Nagy dilema után úgy döntöttem, NH kombájnt veszek. Lecseréltem a 208-ast TC56 mechanikusra. 100ha-t vágok évente, csak magamnak aratok. Ekkor döbbentem rá, hogy mi a különbség a 2 kombájn között. A mechanikus TC-vel annyit levágtam, mint a Mega 204-vel. 10-11 literrel/ha. És ez nem kamu. Mivel hátfájós vagyok, szokatlan volt hogy nem kell előre dőlnöm, rálátok a behordó csigára. Nem zeng mögöttem a motor, sőt reggelente kényelmesen tudom lefújatni, kifújni a hűtőket stb. Állítólag nagy a hely a Megába, de menj bele abba a zárt szarba és fújogass ott. Kint is száll a piszok, nem hogy ott bent. Ekkor jöttem rá arra is hogy nem kell búzadarát beszállítanom (ne kössetek bele a fogalomba, picit túlzok) hanem szép egész tiszta búzát tudok levágni, úgy, hogy nem kell egész nap a dobfordulattal és kosárral játszanom. Biztos van köztetek olyan aki egész szezonba úgy megy, ahogy elindul, de én mint mondtam magamnak vágom, szeretem a lehető legtisztább anyagot beszállítani. Sokan mondják nyissak a rostán, mert úgy is levonják, de ha így is megy mint az állat, minek nyissak rajta.
Szóval ha nem tudnátok az APS leválasztással kezd, a NH JD meg csépléssel. Az APS szegmensek pille könnyűek, nem is lehet elvárni tőle hogy csépeljen rendesen. Utána ott van az univerzális dob, na attól sem esek hasra. A NH-ban meg van egy masszív dobkosár, ami egyenletesen kopik. Ha az APS szegmenseket nem úgy rakod ahogy volt, akkor nem tudsz soha egyforma dobhézagot beállítani. Ha meg úgy rakod vissza ahogy volt akkor középen lesz egy árok. Ennyit erről. A TX65-ös kombájnom annyit tud mint a 208-as. Mert van előrosta, nagyobb a rostafelülete. Meglepő mi? A visszahordás nem a dobra megy vissza, így az esélyét sem adom meg, hogy törje a szemet.

Válasz #517. hozzászólásra

Szerintem pl a tx 66 értelmetlenül van túlbonyolítva, illetve nem csak szerintem! Jó mondjuk én a kőkori 514 -eshez vagyok szokva az igaz, de némelyik szíjhajtást még nézni is rossz hogy van megoldva. De mondjuk egy egyszerűbb szériát simán el tudnék képzelni, pl tc 56 , nagyon tetszik, lenne vagy 100 heki földünk azt vennénk szerintem. Claas-al meg az az egyetlen baj hogy rettenetesen megkell fizetni a nevet.....
u.i: kíváncsiságképp valaki tudna írni körvonalméreteket ezekről a kombájnokról? szélesség, de leginkább hosszúság? Nem mintha ilyen veszély fenyegetne, de csinálunk egy tárolót és kíváncsi vagyok milyen gép férne be az 514-esen kívül smile smile

Válasz #540. hozzászólásra

Az amelyiknek volt gazdája és folyamatosan karbantartott gép, jó műszaki állapotú.
Annakidején a 38-as MF kombájnal első évben hogy mit meg szenvedtem az nemvolt emberi. Kétévig volt igenrossz kezekben. Piperkőcködtek vele esztétikusan de ennyi. Műszakilag nullák voltak.
Aztán egy szezont végigtákoltam, majd kiszedtem a egész belét következő esztendőben és végigjavítottam. CSapágyak szilentek ékek láncok akármi...
Volt amikor 800hektárt letoltam vele szinte nulla meghibásodással, is apróbb napi karbantartási dolgokkal, esetleg egy kis ékszíj cserével vagy szíjfeszítőben csapágy cserével, meg úgy amblokk ez után végig jól ment évi 4-500hektárokat alaphangon levágtam vele.
Aztán legtöbb ember meg úgy szidja ezeket a gépeket mint a rongyot.
Körösladányon pl.: van amelyik gépben 17ezer üzemóra körül lehet benne, mert a 90-es években 4ilyen gép vágott évi 10.000hektárt éjjelnappal váltóban és még mindig van belőlük vagy 4 gép ott. Akkor miről beszélünk???!?!?!

de pl a szomszédék 208-a megája is amíg nem került rá normális kombájnos, kiköpte a rázóasztalt meg rostát magából minden másnap, meg letört a linde bordáscsonkja meg ilyenek....sorolhatnám.

Ha a kombájnosnak nincsen kedve karban tartani, meg elmegy az még címszóval legyint egyet akkor ott már vége is lesz a gépnek előbbutóbb...inkább előbb.

Amit Claastra is ír, hogy 5naponta 15perc karbantartás az nokedli.
Ha semmi bajos sincsen csak rendesen átnézed, folyadékszinteket, szíjjakat feszítőket rángató karokat, nyomsz 10órás egykét gombba zsírt, kifújod légszűrőt kabinszűrőt,esetleg hűtőt, láncokat lefújod lánckenővel, feszességet ellenőrzöl, rostákra ránézel tankolsz ésatöbbi, akkor ez alaphangon 1-1,5óra de akkor kapkodni kell nagyon és vagy kihagysz valamit vagy leesel a tetejéről...

Persze ezekből ha csak a szűrőt fújod meg akkor is jóvagy mert ennyi a kötelező mindennap, de akkor nemvagy jó kombájnos.

Bocsi tudom hogy nem Claas hanem Kubota, de nem találtam topicot neki. De ez milyen kombájn?

Leírása kicsit nehézkes elolvasni smile wacko
Termék leírás

型号 4LBZ-172(PRO788) 4LBZ-172B(PRO888GM)
尺寸 全 长(mm) 4615
全 宽(mm) 2100
全 高(mm) 2385 2415
结 构 质 量(kg) 2900 3350
发动机 型 号 V3300-D1-T-ES06 V3800-D1-T-ES12
型 式 立式水冷4缸涡轮增压柴油发动机
总 排 气 量 (L[cc]) 3.318[3318] 3.769[3769]
额定输出/转速(ps[kw]/rpm) 80.8[59.4]/2400 89.9[66.1]/2400
使 用 燃 料 0号柴油[高等级]
油 箱 容 量(L) 73
起 动 方 式 电起动
蓄 电 池(VˇAh) 12ˇ80
行走部 履 带 宽度 × 接地长度(mm) 450×1640 500×1670
中 心 距 离 (mm) 1155
平均接地压力(kgf/cm2) 0.196 0.201
变 速 方 式 机械式变速+液压无级变速[HST]
变 速 级 数(级) 前进无级、后退无级[副变速各3级

kubota

Válasz #554. hozzászólásra

Hát azért ez fényévekkel jobb választás mint a 7250órás mega.
Ez komolyabb kombájn igaz gabonában a kis rostája végett nem csúcsteljesítmény, kukoricában a jobb.
Ha nem omlott szét akkor szerintem ugyanannyit kellhet rákölteni mint egy megára, csapágyak szilentek szíjjak láncok.

Ezek közűl a wts-t választanám

Válasz #499. hozzászólásra

Azért egy LExion az csak lexion...
Én nem is gondolnék megára sosem, főleg mert szerintem útálatos hogy a motor a kabin mögött van és nembírsz hozzáférni semmihez, bújkálni kell a barlangban ésatöbbi.... Magtartáyl elől, motor hátul, ilyen egy rendes kombájn.
A Lexion meg jobban megy, erősebb a motorja nagyobb a dobja, nagyobb az áteresztő képessége jobb a szecskázója és ennyi a lényeg.

Az elektromos panelos sztori az újabbaknál is hiba lehet azt mondják lexionos kolégák de én bevállalnám és nem megába gondolkodnék.

Válasz #559. hozzászólásra

Nem ismerem, illetve ha SK Laci környékén van akkor azt rendbe kell tenni mert nem foglalkoztak vele csak arattak és vannak bajai, de az meszebb van a határtól nem ez lesz szerintem.

Ha kombájnt keresnék ezt venném meg. Sisu motor nagy dob 8 láda fain elektromos rendszer

Válasz #496. hozzászólásra

A kombájn teljesiményét nem a 17 vagy 20láb határozza meg..,

Válasz #511. hozzászólásra

NH nem kombájn,sok a nyűg vele,smile thumbupsmile thumbupMega jó egy 3-400 hekis gazdának,10-12 literrel levág mindent,lexi már 3-4 literrel többet eszik

Válasz #560. hozzászólásra
Szanberg ez az a kombájn amit mondtam neked, és láttad is csak hátulról. Hát vannak bajai, azt nem lehet letagadni. Ha konkrétan kell hogy mik, beszélek személyesen is a kombajnistával, mivel személyesen is ismerem. A község ahol áll a kombájn Fegyvernek / Zbrojníky/ . Talán 50 km Esztergomtól.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


A kormány keményen belenyúlhat az üzemanyagárakba
A kormány keményen belenyúlhat az üzemanyagárakba
A gázolaj és a benzin ára is magasabb a régiós átlagnál.
A Bayer dolgozik a glifozátot kiváltó gyomirtó létrehozásán
A Bayer dolgozik a glifozátot kiváltó gyomirtó létrehozásán
2028-ban meg akarják kezdeni a szer forgalmazását.
Műtrágya szóró tartály
Műtrágya szóró tartály

210.000 Ft

Kuhn maxima
Kuhn maxima

6.350.000 Ft

Mtz 952.3 Belarus Turbós
Mtz 952.3 Belarus Turbós

6.300.000 Ft

ZTR 165 kasza eladó
ZTR 165 kasza eladó

150.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]