A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően az európai országok közötti út- és vasúthálózatok a világ egyik legfejlettebbjeinek számítanak.

Erősödni látszik a kontinensen belüli közlekedés

A B1M számolt be egy hatalmas projektről, aminek köszönhetően egyszerűsödik az Európán belüli közlekedés, ezzel együtt a kereskedelem.

Az európai hálózatok nagy előnye, hogy országon túlra nyúlnak, tehát nem érnek véget a határoknál. Számos olyan út- és vasútvonal létezik, amely szinte teljesen átszeli a kontinenst. Ilyen az 5000 kilométer hosszú Skandináv-Mediterrán Folyosó, amely Finnországtól Máltáig tart. A kiemelkedő fontosságú kereskedelmi útvonalon a mérnökök már számos akadályt leküzdöttek. Ennek köszönhetően épült meg a 18 kilométer hosszú Nagy-Baelt híd, valamint a Brenner-bázisalagút, amit 64 kilométer hosszúra terveztek és jelenleg is fúrják

18 km-es víz alatti alagút

Az új, 18 kilométer hosszú víz alatti alagút hozzájárulna ahhoz, hogy a jelenlegi 150 kilométeres kerülőt meg lehessen szüntetni, ezáltal 2 órával rövidülne meg az utazási időtartam. Ez azért előnyös, mert így tehermentesíthetik a közút-, valamint a vasúthálózatot. A svéd, dán, illetve német támogatással épült alagútban a vasúti pálya mellett akár gépjárművekkel is közlekedhetünk majd.

Csak az két évet vett igénybe, hogy az alagúthoz szükséges 220 méter hosszú, 12 méter magas, valamint 40 méter széles betonelemeket gyártó épületek elkészülhessenek. A gyártósorok beüzemelését követően, a telepen három és fél évig a hét minden napján folyamatosan dolgoznak majd, hogy a lehető leghatékonyabb előállítást érjék el.

Az alagút Dániát és Németországot köti majd össze. - fotó: Femern A/S

Gyors megtérülésre lehet számítani

A beruházás a Fehmarnbelt-kapcsolat projekt keretében történik meg. A 7,5 milliárd eurós építkezés költségei igen magasak, a szakértők azonban úgy gondolják, hogy a víz alatti alagút gyorsan visszahozza az árát.

A mostani információk alapján gépjárművenként 100 euróba kerül majd az áthaladás, ennyi a komppal való átkelésnek a díja is. Az első év végére ennek köszönhetően várhatóan 4 milliárd eurós bevétel realizálható.