Az „Év Traktora 2020” kategória nyertese a FENDT 942 Vario

A 900 Vario új generációja a magasabb modellcsaládban bizonyított VarioDrive sebességváltót használja. A széria esetében rendelkezésre áll a Smart Connect-szolgáltatás: a gépkezelő összekapcsolja az iPadjét a Fendt 900 Vario belső wifin keresztül a traktorral, és az üzemi értékek a munka folyamán átkerülnek a tabletre. Az adatok egy térképen vagy grafikusan megjeleníthetők.

Először kerül a kínálatba opcionálisan egy infotainment rendszer, amely a traktorterminálon keresztül kezelhető. A High-End kihangosítórendszer számára nyolc, egymással kommunikáló mikrofon került a tetőbe, amelyek a háttérzörejeket kiszűrik, és az emberi hangot felerősítik. Mindemellett számos újdonságot rejt magában ez a gépcsalád: ilyen a kihúzható multifunkcionális szerszámtartó, a haladási sebességet szabályozó TIM (Traktor Implement Management), az intelligens táblavégi fordulóautomatika vagy az elektroteleszkópos visszapillantó tükör.

A 900 Vario új generációja a magasabb modellcsaládban bizonyított VarioDrive sebességváltót használja – fotó: Agco/Fendt

Az „Év Legjobb Univerzális Traktora 2020” kategória győztese a FENDT 314 Vario Profi +

Az új Fendt 314 Vario, a Fendt 300 Vario széria topmodelljében az innovatív, DynamicPerformance (DP) teljesítménykoncepciója plusz 10 lóerőt eredményez. A különböző traktoregységek, mint például erőátvitel, hidraulika, ventilátorok és légkondicionáló, gyakran vesznek energiát. A rendszer felismeri, hogy egyes alkatrészeknek mikor kell több energiát igénybe venni, majd az intelligens vezérlés révén nagyobb teljesítményt nyújt.

Az új Fendt 314 Varióban elsőként válik elérhetővé a FendtONE kezelőrendszer – fotó: Agro/Fendt

Először kerül a 300-as szériába 12"-os terminál, amelyben minden asszisztenciarendszer, mint a Fendt Guide Contour Assistant, a SectionControl és a VariableRateControl, rendelkezésre áll. Az új Fendt 314 Varióban elsőként válik elérhetővé a FendtONE kezelőrendszer, és jelentősen nő a megjelenítő információs felület mérete. Az elektronikusan vezérelt Visctronic ventilátor még hatékonyabb, és a kívánt hűtési szintnek megfelelően kerül vezérlésre.

Az „Év Legjobb Ültetvényes Traktora 2020” kategória nyertese a New Holland T 4.110 N

A New Holland T4.110N keskeny nyomtávú ültetvényes traktort négyhengeres, 3,4 literes, FPT F5C motorral szerelik, amely megfelel a Tier 4A környezetvédelmi előírásoknak. Maximális nyomatéki értékét már az 1500-as percenkénti főtengelyfordulat-értéken eléri, a T4.110-es modell esetében ez az érték 444 Nm. Az erőátvitelhez hatféle sebességváltó közül választhatunk. Kérhető standard vagy SuperSteer első híddal.

A díjnyertes Blue Cab™ 4 megfelel az MSZ EN 15695-2:2009 és MSZ EN 15695-1:2009, a kezelő veszélyes anyagok elleni védelméről szóló levegőszűrési, illetve túlnyomásszabványoknak. A vezetőfülke zajszintje lecsökkent, már csak 78 dB(A). Újdonságnak számít a legnagyobb, 82 liter/perc átfolyást biztosító hidraulikaszivattyú, amelyhez 3 pár elektronikus vezérlésű kihelyezett szelep párosul. A kompakt középső szeleptömb valamennyi modellre rendelhető. A motorháztető új fényszórókat kapott, nagyobb teljesítményű hűtőventilátorok kerültek alkalmazásra. A sebességváltó hajtáslánca 6,5 cm-rel alacsonyabbra került.

A díjnyertes Blue Cab™ 4 zajszintje lecsökkent, már csak 78 dB – fotó: CNH/New Holland

Az „Év Fenntartható Traktora 2020” kategória nyertese a New Holland Methane Power

A New Holland már közel egy évtizede próbálkozik alternatív energiahordozókkal működő erőforrások alkalmazásának fejlesztésével a mezőgazdasági erőgépekben. 2006-ban biodízel erőgép fejlesztésével nyitottak, három évvel később mutatták be a hidrogénmeghajtású erőgéptanulmányukat, 2012-ben propánhajtású T6 traktormodellt mutattak be, egy évvel később pedig ugyanezen széria metánhajtásúvá alakított változatának prototípusával is megjelentek.

2016 őszén végezték az első teszteket egy metángázmotorral működő T6.180 traktorral Németországban, ez a jelenleg pályázó Concept pedig már a tesztek eredményei alapján továbbgondolt teljesen új fejlesztés eredménye. A traktor hathengeres, Fiat Powertrain (FPT) NEF metánmotorja 740 Nm nyomatékot szolgáltat, amely hasonló egy 180 lóerős dízelmotor nyomatékához. A szervizintervallumok is a dízelmotornál megszokottal azonosak, viszont az üzemeltetési költségei 30 százalékkal alacsonyabbak, mint az azonos teljesítményű 180 lóerős dízelmotorénak.

A traktor hathengeres, Fiat Powertrain (FPT) NEF metánmotorja egy 180 lóerős dízelmotor nyomatékát biztosítja – fotó: CNH/New Holland

Valós körülmények között legalább 10 százalékkal kevesebb a CO2-kibocsátása, az új erőforrásnak köszönhetően pedig az erőgép zajszintje 3 dBA-val csökkent. Az új fejlesztésű vezetőfülke 20 százalékkal több üvegfelülettel rendelkezik, mint a ma futó modellek, így a kilátás páratlan a fülkéből, de az ergonómiát és kényelmet érintő további fejlesztésekről a videóban még számos részlet árulkodik.