A német HSG Hydrauliksysteme GmbH, a daruiról közismert dán HMF Group A/S és a Kranotech GmbH együttműködéséből született meg a legújabb konstrukció. A HMF daruhoz a HSG szállítja a szükséges hidraulika-rendszert, míg a Kranotech gyártja a szükséges vázszerkezetet.

traktor daruval

A daruszereléket mindössze 15 perc alatt lehet csatlakoztatni a traktorhoz – mechanikusan, hidraulikusan és elektromosan is – a hárompontos, szabványos emelőszerkezethez, minden 2-es és 3-as kategóriájú traktorhoz, típustól függetlenül. A daru rendelkezik dinamikus stabilitás-érzékelővel is (EVS), amely megakadályozza a balesetveszélyes helyzeteket. Például ha valamelyik oldalsó támtalp vagy a traktor első kerekei már-már tehermentesülnek, az automatika megállítja a gémkitolást vagy elfordítást, a borulás elkerülése érdekében. Ilyenkor a gémet csak visszahúzni lehet vagy a rakományt lerakni.

traktor

Egyelőre két darutípus közül lehet választani: a 3,7 méteres 54 kNm-es, 1495 kg maximális teherbírású HMF 610-es és a 10,8 méteres, maximális gémkinyúlásnál 430 kilogrammot emelő HMF 710-es közül. A HMF 710-es 56 kNm-es, 1,55 t teherbírással (3,7 m), míg 10,8 méteren 450 kilogrammot emel és teljesítményigénye 22 kW / 30 LE.

mezőgazdasági gép

A korábbi megoldásokkal ellentétben ez a szerelék nemcsak normál vonófejjel rendelkezik, 8 tonna össztömegű pótkocsihoz, hanem kétvezetékes légfékcsatlakozással, 24 voltos pótkocsi-csatlakozóval, valamint két hidraulika gyorscsatlakozóval, például billenős pótkocsihoz. Természetesen nem hiányozhat az alumíniumból készült, szabványos aláfutásgátló sem, plusz hátsólámpa-garnitúrával.