A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin által alapított elismerést Dr. Nagy István agrárminiszter, a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en adta át Vincze Gézának, a PENNY beszerzési igazgatójának.

Magyarországon a legnagyobb múltra visszatekintő hard diszkont üzletlánc, a PENNY Market Kft. nyerte 2022-ben a védjegyhasználó gyártók szavazatai alapján a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat. A Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnökségével folyó verseny ezüstérmese a SPAR, bronzérmese az AUCHAN lett. Szakmai különdíjat pedig a CBA kapott.

Benedek Eszter, Vincze Géza

Benedek Eszter, Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető / Vincze Géza, Penny Market Kft. beszerzési igazgató – fotó: Budapest Headshot

Benedek Eszter, Noszlopy Zoltán

Benedek Eszter, Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető / Noszlopy Zoltán, CBA Kereskedelmi Kft. beszerzési igazgató – fotó: Budapest Headshot

A díjazást koordináló munkabizottság azért ítélte oda a szakmai különdíjat a nyertesnek, mert 2021-ben a teljes évet átfogó, kedvező feltételű és széleskörű támogatást biztosított a védjegyes termékek népszerűsítésére. Az elismeréseket a szakma legnagyobb rendezvényén, a tapolcai Business Days-en vehették át a vállalatok az agrárminisztertől.

Benedek Eszter, Maczelka Márk

Benedek Eszter, Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető / Maczelka Márk SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgató – fotó: Budapest Headshot

Az elmúlt évek fejleményei, a járványhelyzet ráirányította a figyelmet a magyar termékek fontosságára, sőt arra, hogy minden eddiginél nagyobb szükség lesz egymás támogatására – hangsúlyozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a díjátadón. Nem túlzás, hogy viszontagságos időszakon vagyunk túl és újabb nagyon komoly kihívásokkal kell szembenéznünk. Aligha lehet kérdés, hogy egy ilyen helyzetben a közösséghez tartozás igazi értékké válik. Hiszen a közösség tagjai számára olyan lehetőségek is megnyílhatnak, amelyeket saját erőből nem tudnának megvalósítani. Mára pedig a Magyar Termék védjegy egy ilyen ernyővé, mitöbb, erővé vált. Több mint 220 vállalat 5000-et is meghaladó terméken használja a védjegyek valamelyikét. Ezek gazdasági ereje jelentős, hiszen összárbevételük már több mint 1700 milliárd forint, gyártóik pedig 43 ezer főt foglalkoztatnak.

Benedek Eszter, Balázs Ildikó

Benedek Eszter, Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető / Balázs Ildikó, Auchan Magyarország Kft Vállalalti kapcsolatok igazgató – fotó: Budapest Headshot

A szervezet ügyvezetője kifejtette, hogy minden eddiginél aktívabb év van mögöttük, 35 közösségi kampányt valósítottak meg a hálózatokkal, úgy, hogy tavaly augusztusban először csatlakozott egyszerre, valamennyi partnerük a Haza Termékek Hónapjához. Utóbbi egyébként áttörést hozott a kereskedelmi láncokkal való együttműködés intenzitásában is.

Évtizedek óta nem látott élelmezésbiztonsági kihívások jelentkeznek a világ számos pontján - emelte ki előadásában Nagy István.  Az agrárminiszter hangsúlyozta, Magyarországon a lakosság élelmezése biztosított, inkább az élelmiszerárak meredek emelkedése okoz problémát, ami még inkább felértékeli a mezőgazdaság szerepét. Felhívta a figyelmet arra, hogy a következő időszakban igen jelentős szakpolitikai eszközök segítik az agrárgazdaság modernizációját. Ezért is bíztató, hogy a mezőgazdaság fejlesztési hulláma 2022 második negyedévében is folytatódott, az első negyedévi 20,9 százalék után, a második negyedévben 25,2 százalékkal növekedett a beruházások volumene- tette hozzá.

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője kiemelte, hogy a magyar termékek támogatása mindenkor fontos, de a gazdasági kihívásokkal teli években még inkább, ahogy az a kereskedelem részéről, és Agrárminiszter Úr támogatása mellett, láthatóan a kormányzat részéről is, így nem lehet ez másként a szakma első számú kommunikációs partnereként sem. Büszkén vettünk részt a közös díj alapításában és az azóta tartó közös munkában egyaránt.

Hermann Zsuzsanna, Vincze Géza, Dr. Nagy István agrárminiszter, Balázs Ildikó, Maczelka Márk, Noszlopy Zoltán, Benedek Eszter

Hermann Zsuzsanna, Vincze Géza, Dr. Nagy István agrárminiszter, Balázs Ildikó, Maczelka Márk, Noszlopy Zoltán, Benedek Eszter – fotó: Budapest Headshot

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjról

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat 2018-ban a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította azzal a céllal, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. Ezzel együtt arra is ösztönözni szeretnék a kereskedelmi hálózatokat, hogy aktívan támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk promócióját, értékesítését.

Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet teszi a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért.

Az immár több mint 220 védjegyhasználó saját tapasztalataik alapján, objektív kritériumokat pontozva mondanak véleményt a láncokról. Az ő szavazataikat egészíti ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai zsűri voksai. A díjat a legtöbb pontot elérő társaság kapja.

Az értékelésnél figyelembe vették, hogy a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban mekkora volt. Mennyire voltak elégedettek a hálózatban a védjegyhasználók a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel. Mennyire voltak sikeresek a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre összeállított promóciók. Ezek mellett komoly pontszámot jelentett az üzletlánc bemutatkozója.

Ez a megjelenés a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel történt együttműködés keretében jött létre.