Buborékos (gázzal töltött) tejet tervez piacra dobni az Arla Foods dán tulajdonban lévő, szövetkezeti tejfeldolgozó és értékesítő vállalkozás az Egyesült Királyságban – értesült a farminguk.com. A vállakozás célja ezzel a húzással a fiatalok tejfogyasztásának ösztönzése.

Felmérések szerint ugyanis az utóbbi években a tejfogyasztás számottevő csökkenése figyelhető meg az országban, elsősorban amiatt, hogy a fiatalok szívesebben fogyasztják a kókuszból, mandulából szójából és rizsből készült italokat. A Food Standards Agency közölte, hogy a brit fiataloknak mintegy fele laktóz intoleránsnak mondja magát. Egyre többen választják a tejcukormentes étrendet úgy is, hogy nem szenvednek laktóz érzékenységben.

tej

Több európai országban probléma a tejfogyasztás visszaesése – fotó: Shutterstock

A Grocer Magazin szerint a friss tej eladásából származó bevételek az utóbbi három évben 240 millió font sterlinggel csökkentek az országban, ami – az elmúlt évek tejválságára való tekintettel – érzékeny veszteséget jelent a termelőknek.

A buborékos tej forgalmazója dániai példák alapján meg van győződve arról, hogy a termék piacra dobása a fiatal fogyasztók jelentős részével ismételten képes lenne megkedveltetni ezt az egészséges és magas tápértékű italt.