Végváriné Henter Lilla, az AMC szakmai titkára megnyitójában méltatta az AMC és az Agroinform közötti hagyományosan jó együttműködést, amelynek eddigi csúcspontja az I. OMÉK Szakmai Nap megvalósítása volt.
Kitért arra is, bár kiválóak a magyar föld adottságai, ám az agrárvállalkozások nem használják ki kellőképpen az innovációban rejlő lehetőségeket. Ez is nagyban hozzájárul ahhoz, hogy jórészt még mindig csak nyersanyagot exportálunk, holott

innovációval magasabb feldolgozottsági szintű, így jóval nagyobb nyereséget hozó termékeket is előállíthatnánk.

Az agrármarketingben rejlő lehetőségekre is felhívta a figyelmet, hozzátéve, hogy ezek kiaknázásában is vannak még tartalékok, főleg a digitális marketing területén – ezért is fontosak az ilyen alkalmak, mint a mai konferencia – köszöntötte a résztvevőket.

Mi terem a neten?

Végváriné Henter Lilla: "Az agrárvállalkozások nem használják ki kellőképpen az innovációban rejlő lehetőségeket."

Bolyki Bence, az Agroinform.hu portál vezetője arról beszélt, milyen problémákkal találja magát szembe az a marketinges, aki el akar jutni a gazdálkodókhoz. Például azzal, hogy nagyon sok csatornás lett a célcsoport médiahasználata, és nehéz ezek között a legalkalmasabbat megtalálni. A klasszikus agrármédia-megjelenés különben is drága. Az a folyamat sem egyszerű, amíg elkészül egy-egy marketingkampány-anyag.

Az Agroinform csapata jól ismeri a gazdálkodók világát, hiszen nap mint nap ott vagyunk az eseményeiken, így látjuk a gondjaikat, ismerjük a céljaikat és az eredményeiket. Ezért bizton állíthatjuk a szlogenünkben:

„Mi ismerjük a célcsoportját, mert naponta velük dolgozunk!”

Aki együttműködik az Agroinform csapatával, ki tudja használni egy szakmai portál lehetőségeit is. Ráadásul az Agroinform rendelkezik a korábbi kampányok adataival és tapasztalataival, így olyan tudást tud igénybe venni, amellyel a legjobb megoldásokat találhatja meg.

Mi terem a neten?

Bolyki Bence: „Mi ismerjük a célcsoportját, mert naponta velük dolgozunk!”

Milyen marketingre van szükségünk? – tette fel a gyakorta elhangzó kérdést. Válaszul az Agroinform egyik partnerét idézte: jól célzott, világos üzenettel, megfelelő csatornán és megfelelő időzítéssel, egyedi, figyelemfelkeltő formában megjelenni. A konferencián ezeket járjuk körbe – zárta előadásátt Bolyki Bence portálvezető.

Tury Anikó, az Agroinform.hu marketingvezetője stílszerű képpel indított: ma már mindenki egyetért abban, hogy nem elég csak “kiszórni” az információt, mint a műtrágyát. Ahogy a precíziós gazdálkodásban, itt sem mindegy, mikor, mennyit és hová juttatunk el – fogalmazott. Tisztában kell lenni azzal, hogy a mai mezőgazdaság szereplői öntudatos fogyasztók. Határozott, meglehetősen egyéni véleményük van, és valamilyen problémájukra keresnek megoldást. Az Agroinform.hu-n megjelent példákon mutatott rá arra, hogy a hasznos, értékes, inspiráló, személyre szabott tartalmakra sokkal aktívabban reagálnak, mint a hagyományos módszerekre.

Mi terem a neten?

Tury Anikó: "Tisztában kell lenni azzal, hogy a mai mezőgazdaság szereplői öntudatos fogyasztók."

Hartman Gábor fejlesztési koordinátor volt az Agroinform-csapat harmadik előadója. Nem kevesebbre vállalkozott, minthogy alappilléreket szolgáltasson a 2018-as kampányokhoz. Mint kifejtette, nemcsak a felhasználók vásárlási szokásai változnak folyamatosan, hanem az elérésük is, miközben az ingerküszöbük is egyre növekedik. Ilyen körülmények között hogyan tudjuk elérni a célközönségünket? Melyek a megfelelő internetes csatornák és  eszközök? Hogyan időzítsünk?

A válaszok megtalálásában 2018-ban is partnerek vagyunk. Építhetnek személyes tapasztalatainkra és eddigi kampányaink kikristályosodott adataira – szólt üzenete.

Ezekbe az adatokba engedett bepillantást a konferencia végén Vancsik Zoltán, az Agroinform.hu kiemelt ügyfélkapcsolat-tartója. Kimutatási nemcsak hasznosnak, hanem kifejezetten érdekesnek bizonyultak. Kiderült például – amit bizonyára kevesen gondoltak volna –, hogy az Agroinform.hu kétszer annyi látogatást kap egy év alatt, mint a Louvre, a világ leglátogatottabb múzeuma! Sok hasonló érdekes adattal szolgálhatunk a jövő évi marketingtervezéshez – ígérte hallgatóságának.

Mi terem a neten?

Vancsik Zoltán megmutatta, hogy a statisztikák is lehetnek érdekesek.

A partnerelőadók sorában Eckhardt Lili szabadúszó service designer, design projektmanager a szolgáltatástervezésről beszélt, amely a fejlesztési folyamat során egyszerre képviseli a felhasználó szükségleteit és vágyait, továbbá képes rámutatni a szolgáltatásban rejlő problémapontokra, valamint a fejlesztési lehetőségekre is.

Trunk Tamás, Dablty, influencer a maga 14 életévével valószínűleg az egész konferencia kedvence volt. Fiatal kora ellenére gyakorta szerepel hasonló rendezvényeken. Ő a Márkák, Sneakerek, Z generáció című könyv szerzője, továbbá az "új generációs márkák" és a "Z generáció elérése" témák elhivatott képviselője. Népszerű sneaker és fashion blogger, vlogger is. Előadásából kiderült, hogyan „hatnak az influencerek"; hatékonyak-e a külföldi agrárterületen az influencer-együttműködések, és egyáltalán hogyan gondolkodik az új generáció a márkákról és az agráriumról itthon és külföldön.

Mi terem a neten?

Trunk Tamás előadásából kiderült, hogyan kell megcélozni a Z generáció tagjait.

Egerszegi Krisztián, a MiniCRM Zrt. cégvezetője a hatékony ügyfélkezelést választotta témájául, „hogy a marketing ne legyen ablakon kidobott pénz, és ne a napi tűzoltással menjen el az idő. Legyen egy jó rendszerünk, amely segít feldolgozni az érdeklődőket; megmutatja kivel érdemes foglalkoznunk, kivel mikor mit kell csinálnunk; nem hagyja, hogy elfelejtsünk valakit; és legfőképp támasz az ajánlataink utánkövetéséhez. Ez az értékesítés – összegezte –, ha ezt jól csináljuk, akkor van értelme a marketingnek.

Mi terem a neten?

Egerszegi Krisztián a MiniCRM rendszer segytségével mutta be a hatékony ügyfélkezelést.

Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója az e-ügymenetről és az e-számla bevezetéséről tartott előadást. Milyen jogi feltételeknek kell megfelelni? Hogyan kérhetek számlamásolatot? Hogyan tároljam? Hogyan válthatok e-számlára? Többek között ezekre a kérdésekre keresett választ.

Bölcskei Krisztián vezető tanácsadó, adatjogász megválaszolandó kérdése így hangzott: „Mi fán terem a GDPR?” A felelet elég nyugtalanító volt, hiszen azt mondta: joggal félhetünk e néhány betűtől! A hazai vállalkozásoknak ugyanis kevesebb mint fél évük van arra, hogy adatvédelmi szabályozásukat felhozzák a hatályos, másrészt a jövő májustól alkalmazandó jogi előírásoknak megfelelő szintre. Az előadás rövid betekintést adott a kötelezettségekről és az akár 20 millió eurós szankcióról is.

Szilágyi Mihály, a Head of Clarity, Barra Consulting Institute munkatársa esettanulmányaik segítségével mutatta meg, mennyit ér egy cégnek, ha munkatársai világosan fogalmazzák meg ötleteiket, gondolataikat, céljaikat, illetve ha tisztában vannak a róluk kialakuló benyomással. Az intézet gazdag anyaggal rendelkezik, hiszen 21 éve elemezik és fejlesztik magyar KKV-k és multik munkatársainak beszédét.

A konferencia szüneteiben a látogatók a virtuális valósággal, illetve virtuális mezőgazdasággal ismerkedhettek a Helló Modern Agrárium és a Szent István Egyetem által bemutatott játékalapú VR alkalmazásnak köszönhetően.

VR

Senki nem akart lemaradni a virtuális valóság élményről.

Szervező:

Agroinform

Együttműködő partner:

amc