Az Agrárminisztérium (AM), az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közös mézfogyasztás-ösztönző kampányának részeként dr. Nagy István agrárminiszter Tatán, a Kőkúti Általános Iskolában nyitotta meg a „Mézes reggeli” elnevezésű programot.

A Szlovéniában indított akcióhoz hazánk 2014-ben csatlakozott, idén pedig már rekordszámú, több mint 900 iskolában és óvodában rendezik meg a programot, melynek során kis tasakos virágmézet és 4 oldalas, mézes témájú kifestőt kapnak a gyermekek. A kampány célja, hogy ráirányítsák a figyelmet a mézfogyasztás előnyeire, valamint minél fiatalabb korban népszerűsítsék az egészségtudatos táplálkozás fontosságát.

méz

A kampány a mézfogyasztás fontosságára szeretné felhívni a gyerekek figyelmét

„Legyen minden nap mézes nap – találóbb nem is lehetne a mézes reggeli jelmondata. Bátran ajánlom a gyerekeknek a mézfogyasztást, ami egyaránt jó hatással van az egészségre és a teljesítményre. Fontos azt is kiemelni, hogy a méhek nélkül az európai mezőgazdaság, különösen a növénytermesztés nem létezhetne – hangsúlyozta dr. Nagy István agárminiszter a tatai nyitórendezvényen, majd hozzátette: „Hazánkban körülbelül 20 ezer magyar család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet, határainkon belül pedig kiváló minőségű mézeket készítenek.”

Nagy István

Nagy István: "Körülbelül 20 ezer magyar család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet."

Bross Péter, az OMME elnöke szerint örvendetes, hogy idén rekordszámú, 153.100 diák körében népszerűsíthetik a mézfogyasztást és tudatosíthatják a kampány „Legyen minden nap, mézes nap” szlogenjét.

A mézfogyasztás ösztönzését célzó két hónapos kampány egyik szervezőjeként Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte: a kampány a Mézes reggeli után még két decemberi, vidéki programon – Zalaegerszegen, a Kárpát-medencei Mézfesztiválon és Vásáron, Gyulán pedig a Nemzetközi Mézfesztiválon és Vásáron – folytatódik.

„A kampány kapcsán országos és helyi rádió promóciót is szerveztünk, amelyben külön spot készült a felnőtteknek és a gyermekeknek Mikó István színművész tolmácsolásában. A reklámokkal bizonyára már sokan találkoztak, 2018. november 23-ig három országos kereskedelmi, valamint két vidéki rádiócsatornán hallhatóak. A rádiós megjelenések mellett online felületeken és a közösségi médiában is találkozhatnak a kampány «Legyen minden nap, mézes nap» szlogenjével” – tette hozzá Giczi Gergely.

AMC

Giczi Gergely: "A kampány a Mézes reggeli után még két decemberi, vidéki programon folytatódik."

A Mézes reggeli megnyitójának résztvevői voltak még Dr. Robert Kokalj szlovén nagykövet, Bencsik János Komárom-Esztergom megyei 1. számú választókerületének országgyűlési képviselője, Michl József Tata polgármestere, valamint Lesti Kitti mézkirálynő.