A 9, illetve 12 méteres munkaszélességben kapható modellek 72 és 96 darab, dupla tárcsás CD csoroszlyával vannak felszerelve, 12,5 cm-es sortávolsággal. A DG II bevezetésével számos kulcsfontosságú fejlesztés történt. A 6000 literes magtartállyal szerelt vetőgépekkel akár 140 hektáros műszakonkénti területteljesítmény is elérhető.

9 és 12 méteres munkaszélességben érhető el a DG II – fotó: kvernelandgroup.com

A nagy munkaszélesség ellenére az új összecsukási mechanizmussal, két-részben csukódó csoroszlyasínnel a szállítási pozíció 3 méteres szélességen és 4 méteres magasságon belül maradt. Az új transzporthelyzet jobb súlyelosztást biztosít, így a tekintélyes méretű vetőgép a robusztus keréktengelynek és a nagy felfekvő felületű, 800/45x26.5 abroncsméretű kerekeknek köszönhetően akár 40 km/h sebességgel is vontatható közúton.

A DG II a súlyáthelyező rendszernek köszönhetően kisebb tömegű 200-250 lóerő teljesítményű traktorral is könnyedén és hatékonyan üzemeltethető. A vetőgép CAT III-as vonópadon keresztül kapcsolódik a traktor alsó függesztő-karjaihoz, de opcióban CAT IV-es szabványú is rendelhető a vetőgéppel.

A szenzoros ellenőrzésű, e-com rendszer által vezérelt, ISOBUS kompatibilis, ELDOS® elektromos adagoló egységgel elvethető vetőmagmennyiség 1- 400 kg/ha-ig terjed és magában foglalja a változó vetőmagmennyiség-szabályozást.

A magadagoló cseréje könnyen és gyorsan, szerszám nélkül elvégezhető – fotó: kvernelandgroup.com

Öt féle magadagoló rotor áll rendelkezésre, melyek cseréjét gyorsan, mindenféle szerszám segítsége nélkül el lehet végezni. Az adagoló egységen lévő gomb lehetővé teszi a kezelőnek a kalibráció elvégzését az adagoló egység mellől, különböző áttételek változtatása nélkül. Automatikusan kalibrálható, a magadagoló rotorok közötti váltás pedig eszköz használata nélkül megvalósítható, még tele tartály mellett is. Szenzorok ellenőrzik a magadagoló rotorokat, és figyelmeztető jelzést küldenek, ha véletlenül nem a megfelelő adagoló rotor került beállításra.

A DG II vetőgépekkel akár 140 hektáros műszakonkénti területteljesítmény érhető el – fotó: kvernelandgroup.com

Az elosztófejek vetőmagáramlás-ellenőrző rendszerrel szerelhetők, amelynek segítségével azonnal észlelhetők az esetleges eltömődéseket. A fordulóvégi művelet megkezdésével az ELDOS® vetőmagadagoló rendszer és a SEEDER CONTROL funkció automatikusan leáll, ezzel elkerülve a rávetést. A vetőmagtömlők a táblavégeken üresek, így akár 5 % vetőmag is megtakarítható.

A CD mulcscsoroszlya két, 410 mm átmérőjű, eltolt acél vetőtárcsát tartalmaz. A teljesen integrált, karbantartásmentes tárcsacsapágyak biztosítják a csoroszlyák talajba hatolását. A csoroszlyanyomás 80 kg-ig fokozatmentesen állítható, a mélységtartásról a 380 mm átmérőjű, gumi tömörítő kerekek gondoskodnak.

A csukódó csoroszlyasínnel a szállítási pozíció, 3 méteres szélességen és 4 méteres magasságon belül marad  –fotó: kvernelandgroup.com

A csoroszlyák nyomásának beállítása központilag történik és 0-80 kg-ig állítható. A vetés mélységének a beállítása szintén központilag, az ISOBUS terminálon keresztül történik. Az „Active-on” rendszer hatékonyan szabályozza a csoroszlyák nyomását az egyes szenzorok segítségével, így biztosítja, hogy a beállított csoroszlyanyomás mindig a pontos és állandó vetésmélységnek megfelelő legyen.

Annak érdekében, hogy forduláskor ne legyen túl nagy a terhelés, a szárnyakon lévő támasztó kerekeken, úgy a szárnyakon és a csoroszlyákon lévő nyomást a rendszer elengedi, majd fordulás után a csoroszlyasín süllyesztésekor ismét felépíti, az előre beállított értéknek megfelelően.

A központi magtartály befogadó képessége 6000 liter – fotó: kvernelandgroup.com

Az integrált ISOBUS rendszer segítségével, az ISOBUS-Tellus terminálon keresztül a hidraulikus funkciókat, a teljes fordulókezelést, a csoroszlyanyomást, a kalibrációt, a ventilátor sebességét, a nyomjelzők kezelését és a hajtogatási sorrend teljes ellenőrzését és vezérlését végezhetjük el, többek között.

A DG II vetőgép kezelője mindössze egy gomb használatával elindíthatja a fordulóvégi műveletet az időzített, automatikusan működő traktornyomlazítókkal, a nyomjelzőkkel és a csoroszlyasínnel. A nyomjelző karok nem csukódnak össze teljesen készenléti helyzetben, így forduláskor időt takaríthatunk meg.